<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Maaliskuussa VOL.2

Hyvää viikonalkua!

Mannalle ensin :hug: . Kaikki menee varmasti hienosti vaikka ei ihan suunnitelman mukaan raskaus edennytkään. Piti kanssa sanoa, että viikot merkkaa enemmän ku se koko ja voi olla, että vauva on sun vieressä alusta asti :).

Täällä kans on vauva kova hikkaamaan. Ainaki luulen, että se on hikkaa ku tuolla alhaalla maha hytkyy.

Oli aika jännä automatka sinne Poriin. Oltiin puolen tunnin matkan päässä itsemääränpäästä ja mua alko supistaa 5 minuutin välein. Odottelin tunnin ja ku ei loppunu ni soitin naistenklinikalle. Se tyynnytteli, että se on varmaan se automatka ku on stimuloinu niitä supistuksia. Kyllä ne siitä sit rauhottuki iltaa myöden. En mä olis missään Porissa halunnu synnyttää ku kaikki kamatki on täällä :D.

Voin vaa hani kuvitella, että oon ihan samallainen parin viikon päästä ku oon sun viikoilla. Jotenki oon suunnitellu, että tää syntyy just sillon ku viikkoja on tasan 38 :D.

Mä ajattelin tällä viikolla pakata miehelle eväät (saa kyllä ite päättää mitä haluaa). Mut ihan vaa sen takia, et sillä on diabetes ja onki sit paskempi homma jos sillä laskee verensokerit ja ne hoitsut alkaa sitä hoivaa ku mä oon ponnistamassa :whistle:. Onhan naistenklinikallaki se kahvio, mut ei varmaa ihan 24/7 auki?

Viikonloppuna saatiin ostettua viimein turvakaukalo ja nyt on babylla varmaan markkinoiden turvallisin kaukalo :D. Oon kyllä niin vainoharhanen nykyään kaikesta, että tässäkään ei voinu joustaa. Puhun päivittäin vauvan terveydestä ja siitä, että se ei varmasti ole terve jne. Oon kyllä niin raskasta seuraa tolle miehelle :LOL:.

Hei tänään nähään siellä naistenklinikalla! Me näytetään mun miehen kans varmaan 14-vuotiailta, mut ollaan kyllä ihan aikuisia :LOL:

säde ja poitsu 36+3
 
Synnytystapa-arviosta tulin just,mutta eipä siellä tällaiselle neljännen tekijälle muuta tehty kuin ultrattiin,oli tosin uusi hieno 4d-ultra.
Vauveli tällä hetkellä 3,2 kg kun on 36+3 nyt.Lääkäri arveli että jotain 3,8-4 kg olisi laskettuna aikana.
 
nopsaa omaa napaa,sori..eli neuvolassa käyty, ja terkkari sanoi että tyyppi on TODELLA ALHAALLA, tuolla nivusissa, en tyhmä tajunnu kysyy että ei kai se kuitenkaan ihan vielä syntymään lähde?!!! auttakaa nyt tyhmää :ashamed: kuitenkin kun vielä olisi 6vkoa laskettuun aikaan..sen verran veikkaili ääneen vaan, että tuskin yliaikaiseksi menee, ja saattaa syntyä sitten aika haipakkaa, kun sen aika tulee..ja mua rupes pelottaan tietysti!!!

sf oli nyt 30cm, hemppa 130, paineet 118/82 ihan ok, painoo tullu n.300g/vko..sykkeet TOSI HYVÄT :heart: ja on muutenkin jo tosi ylhäällä myös, eli ei ihme että hengästyttää, ja toinen että kun pää on siellä niin alhaalla jo, kävely ja likkuminen tekee kipeetä!!

- nannuli ja tyyppi rv. 33+5 :heart:
 
Huomenta!

SuukkoSuulle :wave: :heart: No voi harmi kun on tuota päänsärkyä ja turvotustakin sulla. :hug: Mulla muuten kans on ihan parin viikon aikana noi verenpaineet nousseet sinne 90:n päälle "valkotakkisten" mittaamana, sitä ennen oli aina 8:lla alkavia mittaustuloksia. Tosin neuvolan mittauksissa nykyään mä melkein kuulen oman pulssinikin kohoavan, kun se verenpainemittari alkaa surista. :D Jopa oli sulla kunnon horrori-aamu :LOL: Kymmenen pistettä ja papukaijan merkki hammaslääkärille ehtimisestä, harmi vaan ettet päässytkään vastaanotolle asti!

Vaavimasu mulla oli neuvolalääkäri 35+5. Vielä on äitipolilla kyllä lääkäriaika ensi viikolla 37+4, ja mahdollisesti jatkoa seuraa jos vauvan kokoa vielä seurataan sen jälkeen. Tai sitten jäädään vain odottelemaan. :)

Hani- voi harmi, että ne supparit olikin vaan unta :D Mä näin viime viikolla unta, että meille oli syntynyt vauva, ja kieltämättä vähän harmitti kun uni ei ollutkaan totta, se tuntui niin todelliselta. :)

Olipas jännät hetket sulla SädeI kun niin tiheästi supisteli! Joo Naistenklinikan kahvio on suurinpiirtein klo 18 asti auki. Lisäksi muistaakseni aulasta saa automaatista jotain pientä suklaapatukkaa/trippiä yms. Synnytyksen jälkeen meille tarjoiltiin muuten siellä synnytyssalissa pientä syötävää (voileipää, hedelmää, teetä/kahvia ja tuoremehua kuoharilasissa :D oli hyvin juhlallinen olo :D )

nannuli32 mulle sanottiin n. kk ennen laskettua aikaa, että vauva oli ihan alhaalla, ja että ei ainakaan yli lasketun ajan mene, mutta eipä hän sieltä inahtanutkaan 6 viikkoon. :) Toki yksilöllisiähän nää asiat on =)

Kesis ja Nuppu 36+3
 
Huomenta tyttäret,

jaahassu, kai sitä pientä vaan jännittää niin kovasti sun puolesta, ettei saa syötyäkään. voi toista.

Ruttana
, mullakin viime flunssassa kävi niin, että sarvikuono aina toimi vaan toiselta puolelta ja toiselta alkoi valua lopulta nieluun vedet, kun ei vaan mennyt nenästä läpi. Sitkeästi vaan yritin aamuin illoin silti huuhdella. Ja selvisin kuin selvisinkin ilman antibiootteja. Jee.

JJt, miksen mä jaksa leipoa kanssa. Rupes tekemään itse leivottuja sämpylöitä kamalasti mieli, kun niistä kerroit. Voivoivoi...

Ooti, tervetuloa vaan jutustelemaan!

milky, meillä kanssa kaksi kerrosta. Alakerran kylppärissä pikku-piia hoitoalusta tulee pesukoneen päälle ja yläkertaan ostin ikeasta jonkun superhalvan ja heppoisen hoitotason ja siihen puhallettavan alustan. Eiköhän niillä saada arki käyntiin. Pinnasänkyä ei vielä olla hankittu.

Zukkis, mies vaan sanoo, et käy macissä syömässä :) hehehh. Varmaan käydään yhdessä ostamassa jossain vaiheessa vähän namia, mehuja, keksejä ja kuivattuja hedelmiä kassiin.

SuukkoSuulle, mulla kanssa sellainen olo, ettei oo mikään kiire ja että kumminkin menee yli 4 viikkoa vielä. Vähän jännittää, kuinka raskaaksi tää olo tästä vielä muuttuu, kun päivä päivältä hitaampi ja raskaampi olo.

AM, mä herään usein selälläni. Ei sille voi mitään. Täytyy vaan toivoa, että luonto hoitaa - eli että siitä ei ole haittaa vaaville, jos pystyy mukavasti niin nukkumaan. Siitä vaan varotellaan niin paljon, että meinaa tulla hysteeriseksi.

Ventti, nyt vaan hulluna vitamiineja, ettei tulis flunssa päälle!

Vaavimasu, täällä ilmoittautuu yksi nakkisormi, jonka sormien jatkuva turpoaminen on tosi inhottavaa - siis koko ajan vähän turvonneet, mutta sitten yhtäkkiä tulee megaturbo. Välillä sitä miettii, saako enää koskaan takaisin omia vanhoja sormia, joihin mahtuisi sormuksetkin :) Neuvolalääkäri oli tasan kaksi kertaa ja se jälkimmäinen kerta tais olla vk 35 paikkeilla. Seuraava kerta onkin sitten jo se jälkitarkastus.

Solina, kivaa, että olo jo parempi ja että mies on ollut hyvin apuna! Se ei ole itsestäänselvyys ainakaan :) ja tsemppiä punktioon ja tietojen odotteluun jne.

MisStar, uimisessa ei kai periaatteessa mitään vikaa niin kauan, kun paikat ei ole lähtenyt aukemaan. Ja ehkä jossain lämpimissä kylpylävesissä lilluminen ei ole hirveän hyvästä tulehdusriskin takia. Mulla on kaverit uineet melkein loppuun asti, jos olo on vaan antanut myöten. Itse en ole käynyt, kun ei tunnu mukavalta olla tänä mahan kanssa missään uintiasennossa ja jotenkin varon sitä liikaa.

Kiitos Kesis liivivastauksesta - täytyy varmaankin suosiolla ostaa sitten useammat imetysvaiheen liivit, ne kumminkin sottaantuu varmaan aika nopeasti.

Tänään sinne synnäritutustumiseen, NKL:llä nähdään!

t. kadak&mahaolio 37+0 (tosiaanko toi raja rikki!!!!)
 
No täällä taasen on lähetty päivystykseen kello 4 aamulla.Oli koko eilisen päivän ihme kipuja jotka sitten voimistui niin että särkkis ei enää auttanu.Päivystyksessä sitten ottivat supistuskäyrää ja vauvan käyrät ja antovat lisää särkylääkettä mikä sekään(litalgin)-ei oikeen tehonnut.No diagnoosi oli että vauvan pää on todella alhaalla ja painaa melkeen kolme kiloa jo nyt!Että ei ihme että mua sattuu.Sanovat mulle,että soita jos tilanteet muuttuu enään eivät estele tuloa!Hauskinta tässä oli et sinne saapu sitten nainen jolla oli la.tänään just,pääs tositoimiin..kyl alko meikäläistä siin vaihees jännittää kun näki sen ilmeen ja kuinka se piteli sitä mahaansa kun supisteli...huh hui..

Sanoivat että ei ton kohdunsuun tila kerro välttämättä mitä on tuloillaan,että se saattaa muuttuu niin äkkii,joten nyt jännitän sitte jatkuuko nää kivut ja mitä täs tulee tapahtuun..
Neuvolakin olis tänää ihan kohta,siellä saan purkaa tätä olooni onneks.

Mutta eipäs muuta,sori kun nyt jäi kommentoimatta muiden jutut,myöhemmin sitten!

Heidi ja Yömöyhijä 35+1.
 
OU jee,se on maanantai se!

kadak;täällä olisi porkkanasämpylöitä tarjolla.Tein eilen taikinan valmiiksi jotta aamulla ei tarvinnut ko pyöräyttää ja laittaa uuniin.Meillä on pinnasänky ostettuna kyllä mutta se on vielä kaupassa.Ja ei tulekkaan kotiin ko vasta samalla ko vaunutkin haetaan.Eli joskus ens kuun puolella .Ehkä sil vkol ko mun LA on ko silloin mies vapaalla.Jos ei siis käy jotenkin kummasti että tää vaavi tulee aiemmin.Mulla on vaan vahva epäilys että menee toukokuun puolelle.

Nukuin yöni sohvalla kun mieskin lähti taas töihin,ja siinä nukun kyllä paremmin ko sängys ;) ei tartte tyynyjä asetella ko saa selkänojasta kivan tuen.

Mun 3. neuvolalääkäri kerta on 36+4 aikaan,sinänsä jännä ko sanottiin joskus että on vkon 35 aikaan.

Tänään olisi taas toi perhevalmennus,mutta samaan aikaan olisi hammashoitolan "juttu" odottaville äideille lasten tulevasta hammashoidosta.tosi kiva ko kaikki mitä on tarjolla on aina samaan aikaan.Mutta toi perhevalmennus toooosi turha,joten taidan mieluummin mennä hammashoitolan puolelle.

TYKS:ssä ei varmaan tarjoilla mitään ;) Perhevalmennuksessa mainostettiin vieres olevaa heseä ja kauppaa.Onneksi mies tottunut tosi epäsäännöllisiin ruokailuihin ettei ainakaan kesken kaiken tartte olla syömään lähössä :whistle:

Huomenna aattelinkin sitten viettää kunnon shoppailu päivän,jos jaksan.Nyt puhkun intoa ja voimaa mutta huomenna voikin sitten olla täysin toisenlainen olo.Nää olotilat ko vaihtelee koko ajan .

milky 34+3
 
Maanantaita.

Täällä kanssa nähty viimeaikoina synnytysunia; on menny vedet moneen otteeseen samoin ku supistuksiakin tullu tosi tiuhaan ja jopa vauvakin saatu kotiin. Siinä sitte heräillää ihan hädässä keskellä yötä ja mietitään että olikos tää taas pelkkää unta vai olisko lähdön paikka jo..

Kohta pitäis lähteä neuvolaan kuulemaan labrojen tulokset, Jännää... Mulla on neuvolalääkäri, se toka siis, vasta viikon päästä maanantaina. Viikkoja sillon on se 36+5, eka lääkäri oli viikolla 30. Kauheesti vaihtelee nää käytännöt kyllä.

Nannuli32 Mulla oli esikoisesta paikat auki ja kaula hävinny ja vauva laskeutunut ja kiinnittynyt jo tosi aikasin. Lääkärit sano että tuskin on enää mahassa viikon 35 jälkeen mut käynnistykseenhän se siitä mentiin sitte rv 39. Eli ei välttämättä kerro yhtään mitään toi laskeutuminen, kiinnittyminen tai paikkojen avautuminen.. Hyvällä tuurilla menee vielä yliaikaisekskin, hankaloittaa vaan aikalailla kävelemistä toi vauvelin asento..

Allusmamma Mikä tossa selällään nukkumisessa on vikana? Mä en oo kuullu mitään varoitteluja aikasemmin mistään.

Mutta jeps, palaan asiaan neuvolan jälkeen.

Piin 35+5
 
Piin: Kysyit allusmammalta, mut mulle sanottii että vauvan sykkeet saattaa laskea ku noi valtimot on puristuksissa sillon ku nukkuu selällään. Meijän vauvalla ollut ajoittain aika alhaset sykkeet neuvolassa, mut noussu sit ku otettu syke niin, että makaan kyljellään.
 
heipsan!

nannuli miullekki sanottii pari viikkoo sitten et vauva jo tosi alhaalla ja sen takia tosi tukala on oloki :/ mut eipä tuo onneks vielä ulos oo tunkemassa vaik välillä siltä tuntuuki! :D

manna :hug: tänäänkös siulla oli se kontrolli?? tulehan kertomaan sit uutiset..

hani mie veikkaan et miulla ku on samat viikot ku siulla nyt ni oon varmaa aivan hermoheikko!!! :D oon koittanu ottaa nyt sen asenteen et vauva pysyy masussa pitkään, ni empähä oo sit kauheen pettyny jos ei tulekkaa laskettuna aikana.. joo.. helppoha se nyt on sanoo :D

solina tsemppiä sinne punktioon! :hug: toivottavasti vauva ois kypsä syntymään ni helpottais mammanki olo! hui, siehän saatat saada nyytin sylii jo tällä viikolla! jännää! :)

vähä ommaa nappaa taas :D
yöl heräsin puol viis ku olin nukkunu liian kauan kääntämättä kylkeä, juma et koski kovin toisee lonkkaa!! sit vähä aikaa köpöttelin ja söin banaania ni sai vähä kipua pois, ja sit taas unta palloo :)
huomenna ois synnytysvalmennus tuolla sairaalassa ja pääsee kattomaa ton mein uuden synnytysosaston mikä avattii vast pari viikkoo sitte! ;)

ziki ja kerttu 34+3
 
kiitos, täällä ollaan siis hivenen verran helpottuneempia =)
mulle sanottiin esikosta jo, ettei suositella selällään nukkumista, ettei vauva mene istukan päälle, ja tällöinhän ei saisi happea esim. istukan kautta.
olen siis tässäkin odotuksessa vältellyt selällään nukkumista varsinkin näin loppuvaiheessa! tosin huomaan öisin väliin herääväni selällään, ja hirvee hätä tullut onks kaikki hyvin :|
 
Kiitos informaatiosta. Onneks toi selällään nukkuminen on sen verran tukalaa ja ahdistavaa ettei oo tullu pahemmin harrastettua, pääosin nukun kyljellään. Mutta eipä oo meidän neuvolassa moisesta minua varoiteltu :kieh:
 
No niin täällä on ollut paineen tunnetta alapäässä koko päivän ja supistuksia tulee... Tosin ei säännöllisiä mut nää jo tuntuu. Yltyis nyt!

Tosin muissakin raskauksissa mulla on valemerkkejä ollut, katotaan hiljeneekö nää... Seistä en oikein voi, hirvee paine. Katotaan miten käy.

Vilijonkka + 37+3
 
Maanataita!! =)

zikiziki älä turhista murehdi =) mulla tuli eka raskaudessa mahaan,reisiin ja rintoihin raskausarpia,eikä ne vieläkää oo lähteny!! enkä suinkaa oo murheissani niistä! =) päinvastoin merkki jostai tärkeästä!! tosin ovat kyllä haalenneet paljon.... ja sulla tosi nätti maha ja kunnon linea negra ;)

selälleeen nukkumisesta. herään usiamman kerran yössä siihen ku nukun selälleen. ehkä se on jotenki niin huono asento nukkua,niin sen takia aina herään ja kkäännyn kyljellee..

meijän poitsu (8v)lähti tänäaamuna lonkan leikkuulle... voi että mua itketti,ku tietää mitä on tulosssa ja että kipuja tulee olemaan... :'( toivon että poika ei joudu paljoa kärsimään...



limatulppa mulla irtosi viimeksi 2 vuorokautta enne pojan syntymää.ihan veriviiruja oli siinä tulpassa.sitä ennen viikon ajan oli tullu sitkeää paksua limaa ilman verta...

toissapäivänä ku kävin vähän pitemmän kävelylenkin,niin ilta supisteli ja yöllä heräsin monta kertaa järkyttäviin liitoskipuihin.. =) totta se vaavi sillon illalla poras päätäsä niin kovasti tuonne alapäähän.. nyt ku käyn lenkillä,vauhti on rauhallistunu paljo.ei pysty kovasti enää meneen...

autoista ollu kovaa keskustelua.meillä on 7hlön auto ja kohta meitä onki jo 8. =) autoa ei pystytä nyt vaihtamaan ,koitetaan alku pärjätä näillä kahdella autolla.toinen on pakettiauto.

mulla ed.pientä nuhaa ja kovaa yskää.limaa irtoaa paljon.jopa veristä limaa tulee välillä.vähän pelottaa ettei menis keuhkoihin,ku tuo hengitys rohisee jonku verran ja yskänkohtaukset on aika pahoja välillä! pe kävin tk:ssa,mutta mitään ei ollu "vikaa".tulehusarvot oli ok.
harmittaa niin paljo ku ei pysty oleen pojan kanssa siellä sairaalassa nyt... :( onneksi mies on siellä tukena.

toivon että tämä vauveli pysyis vielä vähintään sen 4viikkoa mahassa,ku tuntuu oleen niin pieni jaa ku poika tulee leikkuulta kotiin viikon päästä niin ois kiva olla yhtenä kipaleena vielä että jaksaa hoitaa poikaa kotona.

tämmösiä mietteitä.voimia kaikille mammoille ja onnea nillle jotka menee pian synnytyshommiin!! =)

T:pai ja nuppu 35+6 :heart: (enkä oo ollenkaa varma että tämä ois tyttö... =) ,jotenni tuntuu että poika se vois oollakki,en tiiä..............)
 
moikka mammat.

äitiyspolilta kotiuduttu ja hyviä ja huonoja uutisia... huonoa se että r-myrkytysarvot koholla ja tiukka seuranta jatkuu, samoin vauvan kokoarvio yhä yhtä pieni kuin perjantaina :/ toisaalta lääkäri sanoi ettei 2pv:ssä olisi kasvaa voinutkaan heidän tarkkuustason laitteillaan... positiivista kuitenkin se että vauva voi kaikin puolin hyvin :heart: sydänkäyrä oli "loistava", liikkui virkeästi, teki hengitysharjoituksia ja hikkaili. tämä lääkäri oli myös sitä mieltä että vauva kasvaa kuitenkin tasaisesti omalla -2 käyrällään eikä ollut kasvusta juurikaan huolestunut. sanoi että mitat on symmetriset ja siro vauva vaan tulossa. rauhotteli kovasti että vauvalla on oikeasti kaikki hyvin ja vain jos nyt näyttää seuraavilla kontrollikäynneillä ettei kasva syystä tai toisesta, niin sitten käynnistellään. juu, kyllä rauhotti tämän päiväinen käynti vaikka periaatteessa ei mitään muutosta perjantaihin. tää lääkäri vaan paneutu asiaan ja oli rauhottava ja vakuutti vauvan olevan kunnossa. sehän se tärkeintä! :heart: seuraava tsekki on sit perjantaina ja välissä neuvola. jos paineet vielä kohoaa, niin osastolle lepään seuraavaks tai käynnistys. ja niin, mun paikatki alko kuulemma oleen valmistautuneita synnytykseen, kohdunkaula oli lyhentyny paris vkos yli 4cm => vajaa 2cm ja kohdunsuu pehmeä. supistuksia piirtyi käyrille.

ziki hieno massu! alkaa olla kokoa meillä kaikilla :)

heikulla ja sädeI:llä ainaki ollut jännät paikat! ihme jos ei tällä viikolla taas vauvauutisi saada :heart:

solina kovasti voimia ja kärsivällisyyttä huomisen odotteluun :hug: uskon et teilläki vauva alkas oleen valmis syntymään, kyllä näitä viikkoja niin hyvin jo on.

hanille ja muille supistuksia ja synnytystä kovasti odotteleville kovasti tsemppii ja niitä supistuksia :) ihan pian ne vauvat sieltä putkahtelee :heart:

töistä tuli yt-uutisia just. monta mun kaikkein mukavimmista kollegoista oli saanu kenkää :( kaikkia ei vielä tiedä eikä tietty uskalla ottaa kehenkään oikein nyt yhteyttäkään... voi kurjuus.

joo, lähen päikkäreille ja josko toi melskaaja masussaki vähä rauhottus. hiljaisen perjantain jälkeen on möyriny superisti vkl:n ja sama meno tuntus jatkuvan :heart: eipä haittaa yhtään, kun tiedän siitä vauvan ainakin voivan hyvin!!

hyviä vointeja mammoille ja pikkuisille!!

t. manna + pikkunen 37+5 :heart:
 
Eikö jumankauta oikeesti voi auttaa kaks grammaa panadolia ja kätilön antama Litalgin näihin menkkakipuihin!?Mikä perkele mua vaivaa!!Tähän alkaa mennä hermo kun ei kuumat suihkut suun muut näköjäs paskapuheet ja vippaskonstit auta!Anteeks vaan siskot mutta tällä typyllä paloi nyt lopullisesti kiinni..! :headwall: :headwall: :headwall: :'(
 
vilijonkka toivottavasti sulla lähtee käyntiin, täällä kipuillaan yhä. suppareita tulee pitkin päivää kipeinä, ettei liikkumaan pysty. saattaa tulla tunnin kaks 10 minuutin välein ja sitten välit taas pitenee.osa kestää yli minuutin ja lyhimmät 30 sekunttia. poika kattelee ihmeissään kun jähmetyn aina paikalleni ja puhisen. ja sama pissa/kakka/lima rumba jatkuu. tänään on tullut vasta yhdet pissat housuun, olin matkalla vessaan kun supistus tuli. :|


autoa meillä ei ole, eikä tule. :D miehellä ei ole korttia, mulla on. mutta en koe tarpeelliseksi sitä. meillä on niin hyvät kulkuyhteydet julkisilla ja vaikka molemmilla on vaihtuvat työkohteet,ei omalla autolla sen nopeammin täältä pääse :D

Pai toivottavasti poika tokenee nopeasti leikkauksesta ja sulle jaksamista sinne..

nukkumisesta mä oon röhnöttänyt mitenpäin sattuu aina aamusin, en ole sen kummemmin siitä ottanut stressia :D ..

heikku mulla oli esikoinen kanssa todella alhaalla, liitoskivut olikin silloin paljon pahemmat kuin tässä raskaudessa.poika painoi 3200 syntyessään, ja loppu vaiheessa muistan kävelyn olleen yksi tuskien taival. (syntyi muuten vkolla 37, lekurit silloin mulle sitä enteilivätkin)

toivottavasti mannalla kaikki hyvin :heart:

jei.37 vkkoa
 
Täälläkin synnytystapa-arviossa käyty! Lääkäri totesi että lantio on ylä-osasta liian ahdas ainakin kun paino-arvio Kapriksella oli tänään 36+0 3,5 kg että sektioon mennään niin että heilahti. kyllä on huojentunut olo, kertakaikkiaan. Kohdunsuu oli jo sormelle auki mutta kaulaa jäljellä kylläkin. kuulemma jos lähtee ennen sektiopäivää tulemaan niin sitten vaan synnärille niin tekevät päivystys-sektion. Lapsivettä oli reilusti ja mukulalla kaikki mallillaan! Toivon kyllä että vaaveli pysyis masussa sovittuun päivään asti, niin olis sitten ihan valmis tulemaan maailmaan :)

Gardenia ja isohko Kapris 36+0 :heart: :heart:
 
Kovasti supailee ihmisillä... :hug: sama täällä :(
Viime yö taas meni harakoille ja ihmeellistä kipuilua ja häpyluulla JÄRKYTTÄVÄ kipu enkä päässy edes sängystä ylös. Mies luuli että nyt lähti synnytys käyntiin ku huusin niin kovaa. Tunne oli kun olis revitty paikat auki...
Saas nähä kuka on seuraava :D

Mulla ei riitä energia kirjottamaan enempää kun nää supparit kiusaa, mutta katsotaan huomenna.
Superheppuli ja "Helena" 36+1
 
Argh,kamalia menkkakipuja ollu eilisen pvän....
uskaltaskohan soittaa äitipolille ja kysyä että voiko he antaa jo mulle sen sektioajan suoraan, kun pelottaa ett tää synnytys käynnistyy ja mun selkä ei kestä synnytystä.
Ja mun tuurilla mä joudun alottaa normiteitse ja sitt menee hätäsektioon :'(

Onko nää menkkakivut merkki mistä?
mulla kun tuo esikoinen syntyi sektiolla niin en tiedä näistä "hommista" mitään :p

Lis69 36+3
 

Yhteistyössä