<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Helmikuussa

Huomenta tytöt! :flower:

annuli, kyllä kutinan kanssa kannattaa mennä verikokeisiin (sappi- ja maksa-arvot), hepatoosin takia voi joutua tarkkailuun polille jo 2kk ennen laskettua aikaakin! Ja kutina on usein ainoa oire!

milkystern, joo kuumeessa ei kivaa, toivottavasti olo jo pian vahvistuu. Mulle iski sunnuntaina aamuyöstä kunnon mahatauti ja makasin sitten eilisen kuumeessa ja maha- ja selkäkivuissa. Onneksi tänään jo olo parempi, vaikkakin heikko.

arvet, jenkkakahvoissa kamalat pitkät arvet ja rinnoissa muutama lyhyt punainen arpi, itse mahassa ei vielä ole. No, niille ei mitään mahda, kyllä täälläkin on koitettu rasvailla.

vuodot, iitanen sama homma täällä, raskauden alusta asti ollut joka päivä valkovuotoa ja lorahtelua :) ihanaa...

Kaunista alkavaa viikkoa ja voimia!

k&pikkuolio 33+0

MUOKS.

perhevalmennukset, kaikissa käyty ja nyt enää puuttuu synnytyssairaalavierailu - toiveena, että saataisiin perhehuone Naistenklinikalta. Tuli niissä kaikissa valmennuskerroissa jotain hyödyllistäkin tietoa, mutta ehkä yli 50% turhaa istumista :)

Huomasin, että jollain oli tosi pieni sf-mitta 22cm ja mulla jo 33cm...mennyt siellä yläkäyrän tuntumalla alusta asti, joten on varmaan aika paljon rakenteellinen juttu. Maha näyttää suht pieneltä, mutta mulla on pitkä selkä.

manna, mä oon pessyt kaikki vatteet ja äitiyspakkauksen peitot. Patjaa en kyllä ajatellut pestä. Ja sain käytetyt vaunut, jotka ajattelin lähinnä desinfioida pyyhkimällä jollain sopivalla aineella. Ei kai kaikkia pehmusteita ole pakko pestä, jos niissä päällä kumminkin kankaat. Kyllähän lapset syö sitten hiekkaakin jne :)
 
Jos tulee kivuliaita supistuksia tai on muuten järkyttävän kipee alamaha yhtäkkiä, niin pitääkö soittaa johonki samantien? Tai vaan levätä? Tai jotain muuta?
Alko koulussa supistaa ihan hirveesti ku lähdin kotii päi kävelee ja kilometrin matkaan meni melkeen puol tuntia kun sattui niin järkyttävästi. Edelleenki sattuu mahaa (nyt siis makaan sohvalla) mutta ei niin pahasti. Mutta kyllä tossa jo parku pääsi (ja mietin että kuolen) ku ihan helvetilliset kivut.
Nyt vaan mietin että pitäiskö soittaa johonkin tai käydä jossain "näyttäytymässä" vai koitanko vaan levätä. Ei kauheesti houkuta jos tollasta rupee tulee joka päivä koulussa. Alko pelottaa, eihän niiden supistusten vielä pitäny sattua... Pitäis varmaan oikeesti ruveta miettii sairaalakassia. :eek:

Laala ja Punkero rv30+6
 
manna ei ole tullut soittoa neuvolasta, niin pissa oli kait puhdas :/ nää mun kaikki kivut sun muut saattaa olla ihan normaaleja, mutta mistä ihmeestä ensi odottaja sen tietää..?! mä niin haluaisin ultraan taas, mutta saattaa olla etteivät laita lähetettä ainakaan moneen viikkoon, ehkä sitten koko arvioon jos on aihetta.. tsemppia sulle sinne kakkaan oloon myös :hug: mullahan oli ns. asiat huonosti viikola 28-28, jolloin olin päivystyksessä. sillon pelättiin siis ennenaikaisuutta. mitään hälyttävää ei kuitenkaan löytynyt :saint: kuinkahan paljon tilanne kerkee muuttua neljässä viikossa :/

millipilli otahan nyt rauhallisesti sitten!! ihanaahan se olisi jos pääsette sinne lappiin, mutta jos olo on huono, niin kannaattaako sitten lähteä..? toivotaan että pääsette reissuun!! :saint:

arvet mulla tuli jo jollain 15. viikolla tissit täyteen sellasia pieniä punasia raskausarpia ja on vaan lisääntyneet nyt kun tissit EDELLEEN kasvaa :eek: vatsassa en ole huomannut vielä yhtään, mutta pari päivää sitten huomasin lonkissa myös sellasia pieniä punaisia, ja paljon!! nyt ahkeraan rasvaan ainakin kerran päivässä.



vuodot mullakin lorahtelee päivän aikana isompi satsi pikkareihin :ashamed: ihan alusta asti tullut enemmän ja puolenvälin jälkeen sitäkin enemmän.. kaikkea sitä on pelännyt senkin takia (lapsiveden tihkumista yms.) mutta kaippa on ihan normaalia. tuo millipillin lima voisi hyvinkin olla osa limatulpasta, oon kuullut että irtoilee ihan ilman vertakin..eikä se tosiaan silti vielä synnytystä tarkoita!

sanni-maria mulla on ihan sama että enemmän ja enemmän sitä alkaa etsimään tietoa synnytyksestä, kun raskaudesta. en olis uskonut että tää aika kuitenkaan niin nopeesti menee. sä taidatkin olla listoilla pisimmällä oleva, katsotaan poksahdatko ekana :D

mä toivon että tää syntyis ennen täyttä 40 viikkoa. ehkä hieman itsekästä, mutta tulevan kesän takia haluan päästä vaunutteleen ja salille mahdollisimman nopeasti. niin kyllästynyt tähä läskiin ulkomuotoon :kieh: oon lakenut että käynnistys mulle tehtäisiin vasta 20.4 viimestään, koska ultralla la 6.4 ja siihen 14 päivää lisää. toivotaan ettei jouduta siihen!!

vauva liikkuu kivasti koko ajan. liikkeet on toki muuttuneet, pari viikkoa sitten oli enemmän sellasia nopeita potkuja, nyt paljon enemmän sellasta myllerrystä ja venyttelemistä. aina ollut kaveri rt:ssä mutten oikeen ole varma kuinka se siellä on kun liikkeitä tuntuu ihan pitkin mahaa :/

ihana ilma ulkona, kävin kävelyllä ja piristi kivasti B) tarkoitus oli maksaa kasa laskuja n. 500e :eek: (miksi kaikki vakuutukset, sähköt yms. tulee aina samaan aikaan) no, ei ollut palkka tullut :kieh: missä lienee, kuka maksaa..en tiedä |O huomenna jos ei ole tullut pitänee soitella perään, maksupäivä kuitenkin perjantai..

minkä "lakanan te laitatte vaunuissa olevan patjan päälle? ihan joku harso vaan.. mulla siellä nyt äp:sta tullut peitto ja lakana. ne niinkun kylmille ilmoille, mutta sitten kesällä?

kuka antaa miehelle isyyspakkauksen? laittakaahan listaa mitä siäsltöä!! mä aion antaa sillain että vien sen anopille ja se tuo sen meille ja laittaa kivasti esille sillon kun oon sairaalassa :D

joskohan tässä olisi taas tarpeeksi romaania :LOL:

JJ-t ja peukkis 33+3
 
Ni niin,pääsinpäs tänne nyt kertomaan mitä ultrassa oli..luvattiin miehen kanssa toisillemme että viikonloppuna olis kaikki koneet ja vehkeet kiinni..no..en ihan onnistunut,mutta en sitten viittiny hirveesti koneella olla..
Niin painoarvio oli 1700g.Eli kasvu keskikäyrän mukaista.Pissat ok,mut TAAS verenpaine oli korkeella 125/88 ja 125/86..RT ja liikkeet ++,sykkeet 143.Että tällasta.
Noista kivuista on nyt ollu teillä hirrrmuisesti juttua ja just kun kiittelin viikonlopun aikana oloani,niin eikös mulla pamahtanu selkä sit.No nyt pystyn sit hetken istumaan ja sitten tulee sellanen kipu ristiselkään että mun on pakko mennä makaamaan..Onneks mulla on toi henk.koht.hieroja niin kun pääsee töistä niin siltikin jaksaa mua helliä =)
Ja kutina!Joo..mulla ei kutia muut paikat,paitsi hitto soikoon nännit1Mä en välillä ymmärrä kun niitä saa oikeesti keskellä yötä rupee raapimaan,eli siihen herää..pirulainen..
Kadak,säkin olet menossa naistenklinikalle =) Toivotaan joo,että saadaan perhehuoneet,tai mistä sitä tietää jos ollaanki niin että sä oot tosella puolella verhoa ja mä toisella..no ei ny kai..mitä mä tossa neuvolassa kuuntelin hoitsujen juttuja niin sanovat että nyt tämä alkukevät on tällasta hiljasempaa ja sitten huhtikuun aikoihin alkaa vauvoja taas syntymään,sitten siitä niin taas kesä-heinäkuussa kuulema tulee toinen ryöppy,että tosiaan toivon et saa sen perhehuoneen =)
Mun on nyt pakko kirjottaa tää vielä,mutta arvatkaas mistä mä oon keksiny itelleni tuhottoman hyvät sisähousut..Miehen pitkistä kalsareista!!(paketista otetut!)varmaan pidätte mua nyt jonain sekopää-pervona,mut ne on oikeesti pirun hyvät ja ylettyy tänne masun päälle ja siihen kun vetäsee pitkän paidan päälle ni eihän sieltä nää mitkä mulla jalassa on.muutenkin noi miestenvaatteet on aina ollu mukavempii päällä,ei kiristä ja purista..No niin,nyt loppu..
Jees,seuraava aika nkl:lle olis sitten 9.3 ja kätilö sanoi että se on varmaan mun viimenen kerta sit,seuraavaks tuun synnyttämään..Alko tuntuu taas askelen todellisemmalta asia..
Pärjäillään mammat!

Heidi ja Yömöyhijä 31+1.
 
laala kyllä miekii soittaisin!!!! :attn: sain just perjantaina kunnon saarnan äitipolilla lääkäriltä, että odottava nainen ei koskaan käy siellä turhaan näytillä tai soita sinne! ku kävin purnaamaa et no ku ei viittis turhaa soitella tai hätäillä jos ei ookkaa mitää hätää..
Mieki rohkenin käydä sitä sairaalakassii jo pakkailee ku näitä supistuksia sen verra paljo täs ollu.. ei se turhaa ole!:)
 
Maanantai päivää.

Masuvauva on tänään ollut hyvin aktiivinen ja kokoajan ihan tuossa mahan pinnassa. Kauhea mylläys ja vaikka pikkuinen olisikin paikallaan niin patti, luulen että pää, tuntuu tuolla ihan ylävatsalla. Vaikka viikko sitten ultrassa oli pääalaspäin niin nyt on taas liikkeet tuntuneet vähän sellaisilta että luulen että perätilassa on.

Pieni vauva ja iso sf mitta niin hyvin tilaa neidillä myllätä.

Ja tänään hän tosiaan vilkkaalla ja sosiaalisella päällä tuntuu olevan.

Oma olo huomattavasti parempi kuin viikonloppuna. Turvotukset hellittäneet, painoa yli kilo vähemmän kuin lauantaina. Ja verenpaineet paljon paremmat. N. 130/90 vähän koholla, mutta kuitenkin ihan ok.
Kaksi päivää nukkumista ja köllöttelyä tekee ihmeitä omalle ololle. Voisi useamminkin yrittää harrastaa.

JJ-t aika yleistäkin tuo taitaa olla että kotona ovat paineet paremmat kuin neuvolassa.... ei niin jännitä ja saa paremmin levättyä ennen mittausta.
Soittele itse sinne neuvolaan niistä pissakokeen vastauksista niin saat tietää varmaksi. Mutta jos sieltä kerran ei ole soiteltu niin jospa ne puhtaat olisivat.

Miekin tässä arvailen kun viikkositten tiistaina äippäpolilla otettiin se streptokokki näyte ( tai joku sellanen ) että kaippa se puhdas oli kerran eivät ole soitelleet perään.

Likka-90 stemppiä suppareitten kanssa.

Kuinkahan monella muuten käy nyt niin että on sairaslomalla suppareitten takia ja joutuu ottaa varovasti. Mutta sitten joutuu lopulta käynistämään kun pienellä ei olekkaan kiire ulos. Tiedän nimittäin useammankin tapauksen missä näin käynyt.


Talvitie ihmetteli että mihin se kaikki vesi menee mitä juo. Samaa miekin olen miettinyt kun nyt n. viikon ajan olen juonut 2-3 kertaa enemmän vettä kuin normaalisti. Ihan vain koska janottaa niin pirusti.
Varmaan on parikin syytä. Verimäärä lisääntyy ja toinen on että lapsivesihän uudistuu jatkuvasti. Ja näillä viikoilla masuvauva juo sitä lapsivettä n. puolilitraa päivässä.
Joten tarttee vissiin kroppakin paljon enemmän nestettä paikatakseen nestevajauksen.

Kannattaa varmasti meidän kaikkien kiinnittää huomiota siihen että muistaa juoda tarpeeksi.


Raskausarpia. Mie repesin ekassa odotuksessa niin pahasti mahasta että jos uusia on tullut niin ei niitä huomaa noiden vanhojen joukosta.
Toi umppariarpi ( leikkauksesta nyt 2kk ) vain venyy komeesti kokoajan lisää ja lisää.

Mutta elämästäpä ne vain kertovat ja kohtapa miekin saan taas yhden arven lisää massuun kun tämä neiti sektiolla syntyy.

Millipillille paranemisia ja toivottavasti supparit pysyy kurissa ja lomareissu onnistuu.


Mie en ole vaunujen tai pinniksen patjaa pessyt. Mutta muuten olen oikeastaan kaiken muun.

ja Manna8 älä turhaa murehdi, sekin vain nostaa verenpainetta turhaan. Toki on hyvä alkaa muutenkin laittaa kaikki tavarat valmiiksi ja pakata sairaalakassi. Eipä niistä haittaakaan ole.
Mutta sie olet nyt hyvässä seurannassa ja kaikki menee varmasti hyvin.
Voi olla että teille tulee vähän keskivertoa pienempi vauva. Mutta yllättävän sinnikkäitä nuo pienet ovat eikä se välttämättä tarkoita mitään ongelmia.
Muista että monet mitä RM:stäkin kirjoitetaan ovat vain niitä pahimpia vaihtoehtoja ja onneksi harvoin niin käy. Vaan yleensä kaikki menee hyvin eikä suurempia ongelmia tule.
*halaus* sinulle.

Laala, jos ne kivuliaatkin supparit ovat epäsäännöllisiä ja menevät levolla ohitse niin lepäile. Ja toki jos itsestä siltä tuntuu niin soita ihmeessä äippäpolille tai neuvolaan. Sieltä saa aina asiantuntevia neuvoja ja pääsee sitten tarvittaessa näytille.
Ei tosiaan turhia käyntejä olekkaan. Mielummin menee liian herkästi kuin vasta sitten jos on myöhäistä.
Kuuntele vähän omaa oloasi ja lepäile tosiaan.

JJ-t mie laitan vaunujen patjan päälle ihan vain lakanan. Kylmillä ilmoilla sitten lampaantalja ja/tai makuupussia ( + jos oikein pakkasta niin peitto yms ) Kesällä sitten vain patjan päällä lakana ja vauvan päällä joko peitto tai pelkkä lakana riippuen keleistä. Ja siitä miten pukee vauvan....

Oih, kaksi tuntia ja sitten tämä mamma pääsee kampaajalle hiustenleikkuuseen ja väriin. Toivottavasti tulee onnistunut lopputulos. Ihana jokatapauksessa päästä. Saa vain istua ja nauttia olostaan.

Mies teki eilen mulle kotikutoista jalkahoitoa ja raaspasi miun rutikuivat ja halkeilevat kantapäät. Saiskohan sen useamminkin taivuteltua siihen :D


t: Solina ja Kirppu rv 31+1
 
Mä nyt lepäilen eikä enää supista mut Punkeron liikkeet sattuu. Odotan että mies tulee kotiin töistä niin juttelen sen kanssa ja sit mahdollisesti soitellaan vaikka sinne äippäpolille (mulla kyl ei oo hajuakaan missä se on ja mikä numero jne jne)... Mut täs on nyt puoltoista tuntia siihen et mies tulee, niin ehkä tiiän enemmän olostani sitten. Ei tuu liian herkästi sit ehkä soitettua, mut en sulje sitä vielä pois. Koitan kohta tehdä jotain täällä kotona, keittää vaikka teetä, niin huomaan kyllä mitä olo tykkää siitä.

Hemmetti kun pelottaa että mitä ihmettä tapahtu. En halua nyt synnyttää, enkä halua jäädä sairaslomallekaan mut en mä uskalla lähteä kohta kotoa ulos jos rupee tulee noin kamalia kipuja... :ashamed:
 
laala ehdottomasti soitat äippäpolille. Kivuliaat supparit on hyvä aina tarkistaa ja kun sulla viikotkin viel suht pienet niin soita.

Isyyspakkauksen annoin viimeksi miehelle, nyt taidan passata kun en pääse kauppoihin kiertelee :(
mut viimeksi siellä oli konjakkia ja sikareita varpajaisiltaan, sisuja seuraavaan aamuun. Body vauvalle jossa luki my dad is better than your dad, sekä isälle paita tekstillä i'm a dad ( eka lapsi hänelle). Sitten oli vauvanhoito-opas, kylpyleluja sekä perinteiset vaippoja hanskaat ja pyykkipoika.

Meillä oli "kivaa" tekemistä eilen. Kun tein positiivisen testin niin mies toi kaupasta sellaisen vauvamahakipsi jutun. Hmm.. Joo eilen sitten se muistettiin ja meinattiin että kun ei koskaan tiedä koska masu "tyhjenee" tai miten pitkään riittää kipsiaineet kun masu kasvaa niin tehtiin se eilen. Ihan mielenkiintoisen näköinen omamaha. Olohuoneen seinälle se ei koskaan tule, mutta jahka saadaan siihen pienten jalanjäljet isken sen miehen työhuoneen seinälle :LOL:

Viime viikolla oltiin sekä äippäpolilla että neuvolassa ja molemmissa paikoissa todettiin että kaikki hyvin.

Vuffi + tyypit rv 31+5 :heart: :heart:
 
perhevalmennuksesta ja synnytysvalmennuksesta esikoista oottaessa sielä olin ja hitto oli kokoajan sellanen olo että mä haluun vaan pois täältä. kaikki asiat mitä sielä käsiteltiin oli suunnattu perheelle (isä, äiti ja vauva) mutta mä yksin odottavana tunsin oloni tosi ulkopuoliseksi. :ashamed:

Olimpa sitten ostoksilla ja mun piti vaan ja ainoastaan ostaa saunatossut pojalle. joo ne tossut tais maksaa 100e kun sen verran hävis rahaa :ashamed: no saipahan poika ainakin leikkiä rauhassa vähän aikaa leikkitätien kanssa ja minä rauhassa löntystellä kaupasta toiseen kipeden lonkkien ja liitoksieni kanssa :D
 
kadak mulla on sf ollut kokoajan ihan käyrien alarajoilla ja nyt oli
hieman niidenkin allekkin, mutta tasaiseen on noussut niin sanoivat sen
olevan ihan ok.Taitaa kyllä tuokin paljon riippua rakenteesta ja vaikka mistä.
Ainakin minulla on pieni selkä, kun olen muutenkin pieni.

:D
 
AAM
:wave: heippis likat..

sori ON viesti tällä kertaa.. nyt ei jaksa kommentoida. Ei tieto tarttunut muistiin vaikka oon kaikkien kirjoitukset lukenut :ashamed:
moon tosiaan taustaillut.. :| en tiiä mistä mahtaa johtua tää tämmöinen välinpitämättömyys tällä kertaa. Jotenkin ihme mikään-ei-kiinnosta-tai-innosta- olotila..
Maha on ja tiellä, töissäkin pyyhkäisin vauhdilla niin että ovella mojautin "toista", olo kuin metsänpeikolla, iso ja ruma :headwall: |O

kissavuodatusta: Meitin kollikissalla on joku megatyttökissojen perässä juoksu käynnissä ko kotio tulee niin ukko löyhkää niin uroskissalle ettei oo tosikaan.. |O sitä siis ei voi talossa pitää ollenkaan ilman että sen jälkeen on tuuletettava niin maan perkeleesti !
no tänään vietiin kaveri hajujen takia jos sit ois muutakin vikaa ko kusenhaju siis meinaan ihan tulehdusta elikossa niin kattia kanssa, Ukko on vain kiimahajujen perässä niin että siitä se löyhkä elukassa johtuu ! ei siis koskaan ennen (10vee) tähän aikaan vuodesta ole haissut noin pahalle..
---> vietiin kissaukolta pallit el:n ehdotuksesta ja muutenkin kun taajamassa asutaan niin...
tosiaan miehellä meni herne nenään sen kusenhajun kanssa.. siis sillä on aina kissoja ollut mutta toi on eka poika, ed kissit aina leikkaamattomia narttuja jotka sit on tuoneet pystyn masun mutta.. LUOJA 10 vuotta toi saikin remuta kylillä ja nyt sit alkaa makaamaan kotona ja ryhtyy kusemaan laatikkoon :headwall: saa ukko kyllä hoitaa poksi siivouksen..
kappas johan helpotti !?? olikohan toi syy ko vitutti niin pirusti ? :D :kieh:

huoh.. kiitos tohtorit !:)

parempia vointeja kipuisille olipa ne sitten lonkka/supistus/muita kipuja :hug:

*muoks* Linea Negra havaittu tänään hailakkana kylkiluitten alta.. navan alle en nähnyt :D

am & hippunen 32+0 räts poks..
 
Hei vain kaikille!

Laala: soita ihmeessä, ei tarvi pähkäillä, kyllä ne neuvoo mitä tehdä.

oma napa: pääsin kotiin sairaalsaya ystävänpäivänä :) oli kyllä kiva päästä miehen ja poikien luo. Mutta eilen jouduin osastolle uudestaan kun mulla meni kotona vedet. Eli nyt sitten odotellaan ja kuullostellaan, Joka tapauksessa pikkunen syntyy tällä reissulla, eli taas edessä keskosaika,,, toivottavasti meneehyvin.

nippis ja vatsa-asukki 30+1 (?)
 
Juuh tännän käväsin neuvolassa
Verenpaine:124/81
Turvotus:+
Hb:100
Sf:32
Tarjonta:Rt
Syke:n.145
Liikkeet++

Tuo hemppa nyt minua kummittellee ja kiusaa ku viimein ja vihdoin löysin itelle sopivan rauta lääkkeen niin ei oo noussu mihinkään ku laskenu vaan..:(
Mukava kun tuo ukkeli tuonu tuolta intistä hyvän nuhan tänne kotiakki tuliaisiksi...Mukava ku ei oo öitä oikeen saanu nukuttua ku sellasii 3-5h yö unia ku ukkeli yskiipi ja sit itellä on pää niin täynä räkää.. :snotty: Ja sit tuo mahan asukki muistuttellee olemassa olostaan välillä näyttämällä vähän isku mallia potkimal kylki luihin... :)
Niin ja viime viikolla tuli käytyy siin synnytys valmennuksessa tossa synnärillä..Oli ihan mukava käydä...Mut illalla sit säikähinki et noniin nyt tuli sitten lähtö kun tuli kymmenen minuutin välein suppareita puolentoista tunnin ajan mut onneksi menivät sitten ohi...
Missä vaiheessa täällä porukka meinaa ruveta pakkaileen synnäri kassii valmiiksi? Ite tässä rupesin tosiaan to sitten miettimään et pitäsköhän tuo kassi pakata kohta... Mutta tässäpä tätä taas lähtis tuon ukkelin kainaloon vielä möhöttään ku se illalla lähteekin takasin armeijan vihreisiin!
:wave:

Iitu89 ja Väpä 32+3
 
Arvista: Isompia en oo nähnyt, mutta hauskasti navan yläpuolella on punainen viiru. :D
Ja en todellakaan stressaa niistä sillä niitä tulee jos on tullakseen eikä se todellakaan ole mikään maailmanloppu. :)

Laala: Toivottavasti kaikki hyvin. :hug:

( .) Tänään ollut myös täällä tuskanen päivä liikkumisen suhteen. Mikä lie pahentanut liitoskivut yks'kaks. Eikä toivoakaan että ehtis liikennevaloista vihreällä yli. :whistle:

Mä oon vissiin tosi outo kun kaikesta huolimatta mä tykkään mun isosta mahasta ja tästä raskausajasta. :xmas:

Eilen illalla tuntui hassusti myooma tosi alhaalla ja on siis kohdun pohjassa, mutta kuitenkin myöhemmin tuntui ihan normi korkeudella. Siksipä tulikin mieleen, josko vauveli olisi entisestään laskeutunut tai sitten ollut muuten vaan hassussa asennossa. Tiedä sitä sitten.

Onneksi on ke neuvola, joten saa juteltua asiasta ja näkee sf-mitan tilanteen.


Ruttana & Beanie 33+5 :heart: :heart:
 
Nippis: Toivottavasti tosiaan kaikki menee parhain päin! :hug:


Allusmamma: minun äitini uroskoiralle kävi vähän samat: 9v täytettyään alkoi keväisin laukkaamaan naisissa kun on siihen asti pysynyt kiltisti omalla tontillaan. Nytkin kuulemma ekat naisseikkailuretket jo käynyt heittämässä tälle kevättä (ikää koiralle tulee syksyllä 12v). Aikas jännä juttu että keksi tuon naisissa juoksemisen vasta vanhalla iällä :LOL: . Ilmeisesti teilläkin sitten kissaherra semmonen myöhäisherännyt näissä asioissa ;).

Iitu89: Mulla on vielä kaikki vauvavalmistelut ihan alkutekijöissään, tänään vasta aloin pestä vauvan vaatteita, esikoinen nukkuu vielä vauvan pinniksessä (esikoiselle pitäisi pikaisesti ostaa uusi sänky) jne... Joten ei ole sairaalakassiakaan pakattu vielä :). Toivottavasti sinullakin säännölliset supparit pysyisivät poissa muutaman viikon :hug:.

Talvitie 33+5
 
Nippis toivottavasti kaikki menee hyvin! :hug:

) .) Kivut meni ohi kokonaan kun lepäsin (=nukuin) joten en nyt soita mihinkään. Punkerokin kuitenkin tuntuu liikkuvan tosi aktiivisesti, joten sillä ainakin varmasti kaikki hyvin. :) Kuitenki jos tollasta tulee viel yhtenäkin päivänä niin sit soitan. Tuntu nyt vaan enää tyhmältä mennäkään mihinkään kun ei oo mitään "oloja" enää... :ashamed: Plus että jos nyt sit jonain toisena päivänä tulee tollasia kipuja/supistuksia, niin pakko kai hakea sitte sairaslomaa ja anoa yliopistolta jatkoa pedagogisten opintojen suoritusaikatauluun ens kevääksi... Sekään ei oikeen kyl houkuta ku haluaisin ens talven vaan olla stressaamatta kotona vauvan kanssa...
Mut nyt täällä kaikki ihan ok ainakin toistaiseksi.

Laala ja Punkero rv30+6
 
kiitos vain onnentoivotuksista :) Jänskättää vaikkakin tavallaan tuttua hommaahan tämä on.
Sitä tartteis varmaan haalia vähän lisää keskosen vaatteita, jonkin verran on aikasemmalta kerralta, mutta ne on varmaankin isoja. Kaikkee sitä miettii, vaatteita!! ihan niin kuin ei olisi tärkempääkin ajateltavaa, on vähän pää ylikierroksilla.
 
nippis voimahaleja!!! :hug: toivotaan et kaikki menee hyvin! :heart:

omanapaneuvolakuulumisvaroitus!

paineet 96/65
pissa puhdas
tarjonta RT
syke 137
liikkeet++
turvotus+/-
sf 29,5
PAINOA TULLU VIIKOSSA 2KG!! (viikko sitte oli neuvola)

mitä perkelettä?! ihan normaalisti olen syöny! tänää kyl tuli aika paljo vettä juotuu ku neukku oli vast kolmen jälkee, mut silti! pikkase kävi masentamaa. :( no huomenna aamusta terkka haluaa mitata uudestaan tuon painon ni pitää mennä käymää..

ziki ja mimmi 30+3
 
AAM
Nippis :heart: b:)d täältä tsempit mukaan kans :wave:
olihan se jo aikakin että meitin pinotuksessa joku "korkkaa" aloituksen...

taitaa olla aika pakata omakin sairaalakassi valmiiksi :whistle: tämän perusteella ja patistaa ukko tonkimaan vintistä korisänky makuuhuoneeseen odottamaan..
 

Yhteistyössä