<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Helmikuussa

Perjantai päivää. Huh huh, onpas tullut tekstiä kun olin muutaman päivän nettitauolla. Oli vieraita niin ei kerennyt palstailemaan teidän seuraanne. Ihana 3kk vauva, saatiin vähän esimakua millaista se taas olikaan kun on vauva talossa.

Mitenkäs Manna8 on mennyt? Tuleha kertomaan äippäpoli kuulumiset jos kotio sieltä vielä pääset. Pidetään peukkuja

Anopeista ja hoitoon jättämisestä olette jutelleet. Tota köhöm, mie olen aika tarkahko omien lasteni hoitoon laittamisesta. Appivanhemmissa, tai omissanikaan ei ole mitään vikaa. Mutta jo se varmana kertoo minusta aika paljon ettei meidän 2.5v poika ole kertaakaan ollut yöhoidossa. Reilu 4v tyttö on ollut muutaman kerran omasta halustaan.
Päivähoidossa eivät ole olleet paljon sen enempää.
Mulla on vähän se pariaate että itse ollaan lapselle tehty ja itse ne hoidetaan. Nyt isompana on jo helpompi jättää. Mutta pientä vauvaa en ole, enkä varmastikkaan tätäkään jätä hoitoon. Ja varsinkin yökyläilyyn en minä, tai mies kovin helpolla pientä lasta jätä.
Älkää kukaan ottako nokkiinne tästä. Joillekkin sopii jättää jo 2kk vauva yöhoitoon, mutta ei meille. Minulle on ihan sama miten muut tekevät. Mutta tämä on meidän tapamme toipia ja sopii meille.


Niin paljon tullut tekstiä etten taida alkaa kaikille henk.koht kommentoimaan. Kaikki kuitenkin luettu. Kiva kuulla neuvolakuulumisia.
Peukkuja kaikille supppareittein, verenpaineiden ym ongelmien kanssa kamppaileville. Koetataan vielä tämän kuun pitää pikkuiset sisällä ja kovasti jaksamista äideille. Loppusuoralla ollaan jo kaikki ja se ihana palkinto häämöttää jo.

Ja uusille tervetuloa mukaan.

Raskausmyrkytyksestä. Minullahan se on tulltu kahdessa edellisessä raskaudessa. Tässä raskaudessa paineet ovat toistaiseksi pysyneet kohtuu lukemissa. En sitten tiedä onko sillä ollut vaikutusta kun olen koko raskauden ajan välttänyt lisättyä suolaa sekä syönyt muutenkin terveellisemmin. Painon nousuun se on ainakin vaikuttanut positiivisesti. Vai onko vain ollut hyvä tuuri tälläkertaa.
Toivotaan kuitenkin että jatkossakin verenpaineeni pysyisivät yhtä hyvissä lukemissa.

Amme, ihan tavan amme meillä on ja siinä saa tämäkin vauveli kylpeä + varmaankin aika nopsaan opetellaan käymään ihan sylissä suihkussa. Onnistuu näppärästi niinkin....


Täällä myös tulot nousee kun pääsee kodinhoitotuelta äippälomalle siirtymään. Lisäksi tuli kelalta kirje että tuosta meidän poitsustakin maksetaan vähäsen sitä kodinhoidontuen lisäosaa. Myös siis äippälomalle. Jee =)

Masun muotu, juu vaihtelee kovasti vauvelin asennon mukaan.


Huimauksesta kärsivät, oletteko mittaileet verenpaineita? Matalat verenpaineethan voivat aiheuttaa huimausta. Vaikka onpahan mullakin huimauspäiviä eivätkä paineet ainakaan alhaiset ole.


Polilla käyneistä, mie olen käynyt siellä useastikkin ilman lähetettä. Olen soittanut sinne ja kertonut vaivoistani kätilölle. Ja hän on sitten sanonut tulenko vai voiko odottaa. Tietty jos on arki niin sitten omaan neuvolaan ekaksi yhteyttä. Mutta illalla ja viikonloppuna olen soittanut ja sieltä saanut aina hyvä ohjeet, joko kotona oloon tai sitten käskyn tulla näytille.
Ja mikä on sitten turha käynti. Onpahan ainakin saanut tietää että kaikki on hyvin eikä ole tarvinnut itse stressata. Ja saanut samalla jatko ohjeet.


Ihania masukuvia olette taasen laittaneet.

Neuvolakortista. Jos nyt tässä omalla kylillä liikuskelen niin silloin en kanna sitä mukanani. Mutta jos yhtään kauemmaksi lähden niin sitten on kyllä mukana.


Ruokahalua ei ole. Tai yhtään kun syö tulee heti kamala ähky. Vauveli painaa jo sen verran mahalaukkua... ja samoin keuhkoja...ei meinaa happi kulkea.


Mitenkäs Nippiksen vointi?


Dodii, sainpas vihdoinkin luettua kaikki. Sitten omaa napaa.

Nyt on iskenyt turvotus mukaan kuvioihin. Sormet ihan jäykät sen takia. Onneksi verenpaineet toistaiksei ok. Mie yleensä juon tosin vähän. Meillä tuollainen vaaka mikä mittaa rasva ja nesteprosentin ja ennen raskautta mun nesteprosentti oli jatkuvasti 45, eli kärsin kokoajan lievästä nestehukasta. Kun sen vissiin pitäisi olla vähintään 50...... Nyt raskaana en ole siinä uskaltanut käydä kun sitä ei suositella.
Mutta jokatapauksessa juon aivan liian vähän. Niin nyt on muutaman päivän janottanut aivan törkeesti, vesipullo kokoajan mukana. Minkä kyllä huomaa siitäkin että vessassa ravaan jatkuvasti...
Jonkun verran toi runsas juominen auttaa turvotukseen, mutta kyllä sitä silti riittää vähän liiaksikin. Mitähän lie tämä hirvee janokin kokoajan on....

Vauva liikkuu hyvin. Tutut änkeemiset ja puskemiset jatkuvat edelleen. Painaa keuhkoja ja mahalaukkua.

Tiistaina oli äippäpoli. Siellä ei mitään uuttaa. Rv 30+2 vauveli oli tälläkertaa pääalaspäin. Mutta mahtuu edelleen kääntyilemään. Painoarvio 1.4kg alakäyrän yläpuolella menee. Kohdunsuulla ei merkittäviä muutoksia.
Seuraava käynti sinne rv 33+3 Minkä jälkeen alkaa tihennetty seuranta. Mitä lie tarkoittaakaan kun nyt jo usein siellä olen käynyt. Vissiin sitten viikon tai kahden välein vähintään. Sen takia seuraavat kun edellisessä synnytyksessä tuo kohtu repesi niin ne sitten ultraavat sitä että näkee paksuuden ja jos lähteekin ohenemaan.
Noita mahakipuja mulla on edelleen ja jos pahenevat tai tulee muuta niin sitten aiemmin näytille.

hmmm.... mittasin tässä verenpaineet jo ovat ne kyllä pikkaisen nousussa. 140/95 vaikka levännyt olen kokoaamun.... noh, seuraillaan ja keskiviikkona onkin neuvola jo. Ja eivät nämä ole mulle vielä pahat lukemat. Ja ainahan mie voi soittaa sinne äipäpolille jos ne tuosta meinaa yli sadan nousta. Onpahan ainakin hyvä syy nukkua ja lepäillä koko viikonloppu ;)

Muuten ärsyttää, kun silloin parisenviikkoa sitten olin osastolla yötä niin kätilöt sanoivat että varmaankin nyt polikäynnillä annetaan sektioaika. Mutta en saanutkaan sitä.... Vain tuon uuden ajan ja ilmoituksen että sitten seurataan tarkemmin.
Sektio kuulema tehdään rv 37 tai 38 vähän miun voinnista riippuen.
Pitää ensikerralla lääkäriltä taas uudella että mitä tuo käytännössä tarkoittaa. Onko 38 viikko se 37++ viikko vaiko 38+++ viikko.


Ai niin, tulipas tyhmä olo. Mulla on yläselkä ollut jo jonkun aikaa kipiä ja illalla taas käskin miehen hieroa sitä että saa nukutuksia ja valittelin että miten siitä onkaan noin kipiä.
Niin mies vihjasi että voisikos tuolla siun suurentuneella rintavarustuksella olla tekemistä asian kanssa.
Juu, voisi varmaan. Pitää vissiin alkaa käyttämään tukevampia liivejä.

Mutta nyt lopetan kun johan tässä tuli tekstiä. Ja ei tämä näpyttely tee hyvää näille mun turvonneille sormillenikaan....


t: Solina ja Kirppu rv 30+5
 
Moikka mammat taasen. Heti omaa napaa.. Mä oon ollu täällä ihan huolesta soikeena melkein koko viikon.. Himppu on liikkunu tosi vähän ja kunnon potkuja ei oo tullu varmaan kertaakaan. Ennen jäbä on ollu liikkeessä melkein koko ajan.

Keskiviikkona olin jo ihan varma että vauva on kuollu kun ei liikkeen liikettä tuntunu ainakaan kolmeen neljään tuntiin, mut sit kun mies rupes herättelemään vauvaa niin jotain eloa siihen saatiin. Tänään sama juttu.. Musta tuntuu, että vaavi ei oo heränny kunnolla koko aamuna. Ja yönkin nukuin harvinaisen hyvin (ei siis mitään kauheeta yömöyrinää).

Noh, soitin sit itku silmässä mun siskolle , joka on äitipolilla kätilönä ja se rauhoitteli mua, että just näillä viikoilla kuulemma usein käy näin. Vauvalle ei oo enää tilaa liikkua kunnolla ja liikkeet muuttuu, ei siis tulekaan välttämättä mitään kauheita kurkipotkuja enää. Vedin sit käskystä karkkia ja makeaa mehua, niin sain Himppulaan edes jonkinlaista eloa. Käski kuitenkin tulla käymään siellä, jos ei iltapäivään mennessä tuleva kummipoika vilkastu.

Noista miehistä sen verran että mua ottaa aivan sairaasti päähän mun miehen huolettomuus. Se ei vaan ymmärrä yhtään mun huolta esimerkiks just tällasista asioista. Se vaan kuittaa asian niin että vauvojen pitääkin nukkua. No joo, onhan se niinkin ja hyvä kun ei lietso paniikkia mut jotain ymmärrystä kaipaisin välillä. Muutenkin musta tuntuu että alkuraskaudessa se huomio tän mun "tilan" paljon paremmin kun nyt lopussa. Alkuraskaudessa en saanu kantaa kauppakasseja tai nostella mitään, mutta nyt saan aina itse huomauttaa asiasta. ÄRH.

Voi manna, toivottavasti kaikki menee parempaan suuntaan kun pääset vähän lepäilemään.

Olkaahan muuten varovaisia uimassa.. Mä olin maanantaina ruuhkaaikaan 17-> uimassa ja Himppu raukka sai oikein kunnon potkun itseensä. Joku kuriton kakara (sellanen ala-asteikäinen, veikkaisin ehkä 8-10v.) veti siellä ihan miten sattuu ratojen välissä ja potkas mua mahaan. Säikähdin aika paljon ja niin säikähti Himppukin. Hetkeen ei liikkunu yhtään ja sit alotti kauheen mekkalan. Rupes kyllä pelottamaan vähän toi uiminenkin.

Mulla kulkee nykyään neuvolakortti koko ajan mukana. Niin ja sairaalakassi on edelleen pakkaamatta.. mies jo huomautteli siitä eilen.

Nappi ja Himppu 32+6, joka alkaa pikkuhiljaa vähän heräillä pitkiltä päikkäreiltään tän sokerimäärän seurauksena..
 
Hei.
Oli pakko tulla jakamaan tämä uskomattoman ihana hyvinvointivaltion julkinen terveydenhuoltokokemus (kamalan pitkä sana :LOL: )
Eilen olin tosiaan siellä kontrollissa jossa todettiin vauvan voivan hyvin. Kysymättä yhtään miten minä jaksan ja kun kerran kipeitä supistuksia tulee enää muutama päivässä ni töihin vaan. Mee kato kokeilemaan ja tuut sit pois jos siltä tuntuu...IDIOOTTI!
Oikeesti hei. Mulla on jo vaikeeta saada lapsiani haettua päiväkodista ilman ongelmia ni sanokaa miten mä teen työtäni päiväkodissa tässä tilassa, 1-3 vuotiaiden ryhmässä? Ku vauva on kunnossa ni äidinkin pitäis olla,vai? Olisinkin
En jaksanut alkaa väittelemään vaan lähdin ja totesin ettei täällä näköjään kuunnella äitejä ollenkaan ja kuitenkin mullakin jo kolmas raskaus, joten TIEDÄN MISTÄ PUHUN. Miksi mä menisin hakemaan uusia kiputiloja ku edelliset on just ja just rauhottunu...AAAAARGHH!

Ei auta muu kuin yrittää saada neuvolasta aikaa maanantaille...

Sorry tää, mut OIKEESTI!
Superheppuli ja "Helena" 31+5
 
superheppuli IHAN KÄSITTÄMÄTÖNTÄ!!! mullahan alkoi saikku rv 27 ja rv 29 olin ultrassa missä kaikki erinomaisesti vauvalla ja kohdunsuulla. mulla itselläni kivuttomia suppareita viikosta 16 lähtien. saikku olis jatkunut viikon, mutta sanoin että voiko kirjottaa, niin tää ei edes kysellyt syytä miksi vaan kirjoitti äoppäloman alkuun :D muutenkin moneen otteeseen neuvolassa ennen tuota saikkua niin suositteli että jäisin, mutten voinut koska kyseessä perheyritys eikä mulla ollut vielä sijaista. hyvin oon voinut nyt rv 29-32 olisin voinut varmaan töitäkin tehdä, mutta nyt taas vaivat jatkuu. musta on ihan hullua että ne passittaa sut töihin, kun sulla oikeesti tilanne paljon pahempi kun mulla ja varmasti monella muulla, jotka saikulla ovat!! mene yksityiselle tai työterveyteen, eihän se terkka neuvolassa voi asialle mitään ja jos et nyt saa saikkua ja olet töissä päivänkin niin se tulee työnantajalle tosi kalliiksi!!!

mannalle tsempitykset!! toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin :hug:

ziki sama juttu!! varmasti kaikki on hienosti :saint: tulehan sitten meitä infoamaan!!

(.) mahassa myllätään kivasti, ei huolta sen puoleen :D paino edelleen samassa kun maanantaina, auttaako tää oikeesti tää mun dietti :eek: nyt vaan huolettaa tuo alavatsan arkuus, ihan kun olisi mustelmilla :x sitten pissattaa koko ajan ja valkkari on runsasta ja hieman haisee "hielle" :ashamed: mitäköhän..?

mennään siskon kanssa syömään kohta..jaksaiskohan sitä lähteä ideaparkiin :p ei tarvis tehdä lenkkiä tänään, kun siellä tulee käveltyä :D

JJ-t ja peukkis 33+0 POKS!! :heart:
 
Heippa :wave:

Neuvola päivä oli tänään, tiedot heti alkuun
rv 33+3
paino + 910g :whistle: (perkules)
turvotus -
rr 107/67
sf 31 (32)
tarjonta rt
:heart: 158
liikkeet: ++

Joo elikkäs vaikuttaisi siltä, että vauveliini alkaisi laskeutumaan. Aluksi epäili edellisellä kerralla mittavirhettä, mutta totesi kuitenkin, että mahan muoto on muuttunu ja vauva olisi vähän alempana... Ensi viikolla uusi neuvola ja lääkäri sitten seuraavalla viikolla. Viiminen lääkäri tulee vähän aikaisessa, mutta olen oikein tyytyväinen, että pääsee tarkistuttamaan tilanteen. Rööreissä on ollut ajoittain tuntemuksia, joita voisin helposti tulkita paikkojen kypsymiseksi. Odotan kuin kuuta nousevaa kelan päivärahoja, jotta pääsen ostamaan loput tavarat ja saan kaiken valmiiksi vauvalle . Odottavan aika on pitkä :ashamed:

Äippäkortista Olette jutellut. Mä näin alku viikosta unta, että mentiin ukon kanssa synnärille tarkastukseen ja samalla oli tutustuminen synnäriin. Olin sitten varautunut jäämään sisälle, mutta kesken kaiken huomasin, että äippäkortti oli jäänyt kotiin. No sitähän ei sitten muka voinut lähtä hakemaan. Sain haukut kortin puuttumisesta ja raivostuin kätilölle, että ei siinä kortissa mitään erikoista ole, että normaali raskaus on ollut kaikki suht hyvin kokoajan että ei tässä mitään hätää. Muistan vielä huutaneeni kuula punaisena, että tämä on 3. lapsi, kyllä minä tiedän :ashamed: Hauska juttu että äippäkortti tuli puheeksi täällä tuon unen jälkeen. Ja korttia en siis kanna aina mukana.

Eipä kai tähän hätään muuta, ensi viikolla vietetään lasten kanssa hiihtolomaa, mutta eipä tässä mitään järin hurjia seikkailuja uskalla alkaa järjestelemään, joten käyn päivittämässä kuulumisia entiseen tapaan. Voikaatten hyvin! :heart:

Iitanen 33+3
 
hei vain. täällä osastolla pötkötellään edelleen yhdessä koossa. kotiin en ainakaan tänän vielä pääse. supistukset o saatu hiipumaan mutta edelleenhän mulla tuo esto tippa menee, joten tilanne tiedetään vasta sitten kun tuo lääe tauotetaan. Sisätutkimusta ei olla tehty, ei kovin herkästi tehdä joten kanavan pituudesta yms en tiedä.Odotellaan ja katsellaan. mä yritän jossain vaiheessa kommentoida muidenkin juttuja mutta nyt vaan pyörii elämä tässä oman navan ympärillä. jostain syystä....

nippis + vatsa-asukki 29+5 (?)
 
pikaisesti :)

äitipolilla käyty tänää, kohdunsuu pikkasen pehmenny mut kiinni on ja kanavaa jälellä!!! :)
sydänkäyrää ottivat pikkusesta mut oli pienel nii mahoton mylläys käynnissä et potki vaa antureita, ja koitii livistää karkuu :D
mut saatii sit loppujen lopuks otettuu :)
lääkäri ultras, ja raivotarjonnassa on, painoarvio neitistä oli tällä hetkellä 1,5 kg
käski ottaa iisisti nyt ainaki sen neljä viikkoa vielä, et sais pieni olla vielä masussa turvassa.. <3
toivottavasti noi supistelut helpottais jossai vaihees.. :(
kahen viikon päästä uudestaa sinne äitipolille kontrollii..
ja maanantaina taas neuvolaa :)

eli 30+0 masukuvat



 
moi

ä-polilta kotiuduttu ja nyt levollisempi olo. r-myrkytysepäily kyllä vaan vahvistui, mutta pääasia, eli vauva voi hyvin :heart: :) on se kyllä pieni ja kasvaa alakäyrillä (käyrillä kuitenki toisin kuin sf-mitta!), mutta ihan oli sopusuhtaiset mitat, hyvä sydänkäyrä ja liikkui kuin väkkärä koko aika :D lääkäri ei meinannu saada napanuoranvirtauksia ja mittoja ollenkaan, ku vauva monotti anturia ja möyri taukoamatta. myös istukka oli ok, eli vauva saa kyllä riittävästi ruokaa, sattuu nyt vaan olemaan pieni ja hoikka (vatsanympärys oli suhteessa pienempi ku reisiluun pituus ja pään ympärys). kokoarvio oli 1,7kg ja syntymäpaino n. 3kg jos nyt pysyy näillä käyrillä ja päästään abaut LA:an asti. kasvuaki seurataan nyt ultralla parin viikon välein.

joo, ja arvatkaas mitä tahtia tää mamma alkaa ravata nyt neuvolassa? 2pv välein! :eek: ja lisäks ä-polikäynnit n. 10pv välein. saigonille lähetettiin myös ensi vkoksi ja sittenhän mulla alkaaki jo ä-loma et töitä ei onneks tarvi enää miettiä... :xmas:

ziki hyvä että sielki kaikki ok ja otat nyt rauhallisesti ettei tuu supistuksia ainakaan siitä syystä. mies vaan hommiin, niin on meilläki ny järjestys. anoppiki soitti äsken ja varmisti et poikansa tekee nyt meidän perheen kotityöt :LOL:

nippis hyvä et estolääkitys toimii, ja toivottavasti pysyvät poissa ilman lääkkeitäki kohta! tsemppii sinne :hug:

jj-t mulla kans väliin vatsakipuja mut lääkärin mukaan ihan normaalia (paitsi mulla jos ylävatsa kipeytyy, rm:n takia). kysyin asiaa just tänään ä-polilla. no, toivottavasti loppuis kuitenki.

nappi tääl kans toinen joka soittelee vähä joka kerta ä-polille ja nlaan ku vauva rauhallisempi... silti kaikki ollu ok ja vauva liikkunu aktiivisesti. viimeks tänään tuli ultrasta ja sydänkäyrältä taas todistettua kuin paljo vauva voi liikkuu vaikkei itse tunne paljo mitään :eek:

solina sullaki vissiin paineet koholla? tai ei kai sun normaalipaine ihan noin korkee oo? :eek: toivottavasti ei nouse enää eikä tuu turvotusta lisää. tää rm-uhka ei kyllä oo kiva :( toivottavasti säästyt siltä tässä raskaudessa. ja kiitos vielä kun olet jaksanut kertoa rm:stä, helpottavaa lukea ettei vauvat kuitenkaan vaarassa kun vaan toi rm huomataa ajoissa ja otetaan äipät ja vauvat seurantaan.

superheppuli siis voi ei, toivottavasti saat saikkua pikaisesti. ihan älytöntä mennä töihin "kokeileen" et pystyykö siel oleen kun tietää ettei voi.

joo, jos menis syömään sämpylöitä. tehtiin just miehen kaa suht (?) hyvien uutisten kunniaksi :p tai sanotaanko et pelkäsin pahempaa...

voikaa hyvin ja mukavaa vkl!

t. manna + lilli 33+2 :heart:
 
Superheppuli no jopas on.. :eek:
toisaalta, mähän olen riskiraskausseurannassa ä-polilla, kaikenpäälle mulla on semmonen ISO nestepatti selässä, ja jalat kun tukit, kotipalvelussa teen keikkaa, mulle sanottiin ä-polilla ettei VOI kirjoittaa sairaslomaa, kun raskauden suhteen kaikki kunnossa :eek: KIVUISTA valitetaan muualle :ashamed:
noh, sain sitten omalta erikoislääkäriltäni kyllä par kk:tta myöhemmin saikkulapun, kun pyysin, ja nyt sitten ollaan ä-lomaan asti saikulla, ILMAN rahaa, kun kela ei ymmärrä mikä mun tauti on :whistle:

mutta superheppuli, TOIVOTTAVASTI saisit saikun pian!!! onhan se jaksaminenkin jo huipputärkee juttu, ja kyllä voi sanoa ettei tuossa vaiheessa enään varppina ole parhaimillaan, ja hoitaen noin pieniä muksuja..tsemppiä!!!
 


ja tässä masukuva sen kunniaksi. en oikein saanu sellasta kuvaa/kuvakulmaa ku oisin halunnu. maha näyttää tossa kuvassa pienemmältä mitä oikeasti on.

oltiin eilen tutustumassa salon synnärillä ja oli tosi ihana paikka. tuli hinku et pääsispä pian, vaikka en haluakkaan et vaavi vielä syntyy :LOL:
ziki ku kerkiät ni voit päivitää mulle synnäriks salonalueasairaalan.
siellä oli sellanen ihana kulma amme ja päällä ihana tähtitaivas :D tahtoo sinne, ja saa kuulemma mennä ammeeseen vaikka vedet ois menny.
nyt vaan tällasta omaa napaa ku on kiirus kova :wave:
 
AAM
superheppulilla ja mannalla aika tiukat paikat siellä.. :|
mahtanetteko ollaa yhdessä koossa siellä tapamista ajatellen.. :whistle: nuista vauvoista koskaa tiiä.. :D

Hani komia masuliini ja Zikilla kans ihqu kuula :heart:

Nippis joutunut sitten petipotilaaksi :hug:

Solinalla ja Napilla kans huolia :hug: voi murut.. :(

meilläkään muuten poika onko kai ollut vaarilla "Yöhoidossa" kerran, olikos meillä hääpäivä jopa 5v ?.. :/ jos oikein muistan ? ja veljelläni toisen kerran kun pyysivät että saavatko hoitoon testiksi katsoiva selviävätkö, erittäin kiitettävin arvosanoin selvisivätkin :) kumpikaan ei ollut meidän idea vaan vapaaehtoisesti ehdottivat.. hääpäivää ei varmaan oltais edes muistettu :D isäni oli siinäkin kärppänä :ashamed: nytkin huomenna ystävänpäivänä puolisoni "ooksä/etkai oo hankkinu mulle mitään lahjaksi koska mulla ei oo sulle mtn? " jeps eli romantiikat kaukana meidän ystiksestä :) en kyl paa pahakseni olen niin tottunut siihen mutta joskus ois kiva jos tuo kolli yllättäis..

). ) kuulostaa noi kaikki sanalla myrkytysepäilyt ja myrkytysoireet niin pelottavalta.. :hug: :/ saisin olla kiitollinen että on itsellä kaikki mennyt hyvin ja nyt ei sit onneks niitä selkäkipuja ole taas hetkeen ollut.. valitan niin turhasta välillä :headwall:

Hyi äskön näin ykköseltä jonkun "katu" nimisen elokuvan lopun jossa joku skitso väkivaltainen ukko rusikoi joita toista miestä ihan rusinaksi naamasta joka suojeli sen v.valtaisen ukon vaimoa ja lapsia siltä.. tuli oikein paha olla henkisesti kun tietää että joillakin elämä oikeasti on tuollaista :'( tuli vatsanväänteitä siitä... no filkka loppui onneks pian ja päättyi että siskot joista toinen oli tämän vaimo niin putkenpätkällä pimeällä kujalla niittasivat pahishakkaajaukon parilla iskulla takaraivoon ja hautasivat tämän oman äitinsä hautajaisissa sen äitin arkun alle, satoi ja ukon naama pilkisti sieltä mullasta kun arkkua laskivat.. sitä ennen juuri tämä siskojen äiti (pahiksen anoppi) oli melkein joutunut miehen pahoinpideltäväksi myös :( no kuoli kyllä mutta kaippa sydänpysähdykseen (ymmärsin että ilkiöukon takia.. ) no mut oikeasti olin kyllä niin onnellinen etä nistivät ukon ja perhehelvetti lapsille ja vaimolle päättyi.. niin ja sitä ennen ennenkuin tytöt niittasivat sen ukon pimeällä kujalla niin sen vaimo sanoi vielä pahikselle vapisevalla äänellä että "sä päädyt vielä hautaan ennen äitiäni" jaa sinnehän se päätyi.. Hyi gives me creepsit tommoi pätkä |O :headwall: :'(

Am & hippunen 31+4 :heart:
 
Huomenta

Hyvin sitten meni taas viimeyökin ihan hemmetin moinen kutina alkoi eilen illalla ja sama meno jatku pitkin yötä ja näemmä vieläkin.. kutiaa vasen käsi, vasen jalka, niska/yläselkä, pää ja masu mä tuun kohta hulluksi |O ei kai tässä auta kun maanantaita ootella että pääsis maksa-arvot otattamaan. ukkokin meinas jo tulla hulluksi yön aikana

Mannalle jaksuja neuvolassa ravaamiseen. hyvä että vaavi kuitenkin kasvaa hyvin.

Hanilla hieno masu =)

en nyt muista pitikö mun jollekkin muulle vielä jotain :whistle:

Nellah ja 33 *poks*
 
Aivan mahtava päivä oli eilen, tuli oltua reissussa 11 tuntia :saint:

Lähdettiin aamu kymmeneltä vain muutaman hassun tavaran takia Ikeaan :D ajomatkaa meiltä ehkä 60-70min vantaalle. Mutta sain kaikki tarvikkeet mitä tahdoinkin ja kympillä ruokaa koko perheelle. Joku kiinalaiskokki vain laittoi ranskiksia kun pyysin keitetyillä perunoilla lihapullia, noh tuli nekin syötyä mutta kun mää niin odotin keitettyjä perunoita ja lihapullia :LOL:

Sieltä sitten ukko ajeli meidän lähikaupunkiin prismaan ja meni lapsen kanssa syömään, mulla ei ollut nälkä :eek: :eek: ja sitten ajettiin isälleni saunomaan ja ruokakauppaan ja kotiin. Lapsi kiitti aamulla heräämällä pari minuuttia yli seitsemän :| Tällä viikolla ottanut rytmikseen herätä 6-7 aikoihin :kieh: Onneksi yhtenä aamuna meni kuitenkin takaisin sänkyynsä nukkumaan kun heräsi kuudelta. Pari viikkoa lapsonen hoidossa ja sitten jää hoitamaan meidän vauvaa. Juku jos se ottaa rytmikseen herätä joka aamu 6-7. Silloin kun olin äitiyslomalla niin herättiin 8-10 aikoihin ja kävi sääliksi perheitä joissa lapset herää aamu kuudelta, toivottavasti meille ei nyt käy niin.

jaahassu ja Sammo 32+4
 
OIKEIN IHANAA YSTÄVÄNPÄIVÄÄ KAIKILLE MAMMOILLE JA MASUILLE!!!! :heart:

oli pakko soittaa eilen neuvollaan siitä vatsakivusta ja kävin antaan pissanäytteen, jossa proteiinit plussalla. vein näytteen myös labraan ja odottelen tuloksia maanatina. päätä särkee, mutta paineet ei ole yhtään koholla..saa nähdä mitä sieltä löytyy, jos mitään :/

mies toi aamiaisen sänkyyn tänään :heart: tosin herätti jo puoli yhdeksän, kun olisin voinut pitempäänkin nukkua :p no saapahan enemmän aikaseksi, jos jotain pystyy tekeen.. nyt alkaa taas maha kurnia..

JJ-t ja peukkis 33+1
 
Mä en jaksa olla enää raskaana. Oikeesti, nyt tympii ja toivoisi vain että voisi hypätä tuonne maaliskuun loppuun ja pikkuinen voisi syntyä. Olo on tällähetkellä jotenkin niin kurja ja ärsyttää kaikki.
Verenpaineet 140/95 hyvän levonkin jälkeen. Noh, ne mie koetan selittää sillä että ollut touhukasviikkoa ja ne laskee kun nyt saa viikonlopun yli nukkua.

Koko maha on kipeä ja kosketusarka. Sen mie koetan selittää itselleni sillä että vauveli myllännyt ne on vain kohdun kasvu/venymiskipuja. Äippäpolilta käskivät tulla näytille jos kivut pahenvat,mutta sekin on niin suhteellista.

Päätä särkee, onko ihmekkään kun makaa vain sängyn pohjalla.

Turvottaa ja nivelet ovat ihan jäykäyt. Sille mä en keksi mitään loogista selitystä, raskaus.....

Hillitön jano kokoajan. Ja sitten saa taas asua vessassa. Selkää särkee yms yms yms

yhtä valitusta siis. Periaatteessa voisi soittaa äippäpolille ja pääsisi varmaankin näytille. Mutta en taas viitsisi tehdä sitä kun viimeksi tiistaina ultrattu ja tutkittu ja kaikki oli silloin kunnossa. Osastollesaattaisivat ottaa lepäämään ja sitten mä en pääsisi maanantaina kampaajalle. Arvatkaapa vain olenko sitäkin odottanut.
Ja kun meiltä on sinne sairaalaan 70km niin ei sekään ole mikään pikkuinen nopea pyörähdys siellä.

Ja kun ei näistä mun vaivoista nyt mikään ole vielä niin paha että oikeesti pitäisi huolestua.
Ärsyttää vain kaikki nyt kympillä.

Jos alapaineet nousee yli sadan ja / tai kivut pahenee niin sitten tietenkin soitan ja menen käymään.

Anteeksi tämä omanapaisuus. Ahdistaa vain nyt eikä jaksaisi.
Vauvakin ihan ihmeasennossa tuolla mahassa. Liikkeet ovat tosi vähäisiä, tuntuu vain vauva kovona möykkynä tuossa mahan pinnassa ja sitten muljauttelee itseään siinä.
Viimeyönäkin oli maha ihan outo. Tossa ylämahassa oli ensin tasaista mahaa, sitten siihen tuli parinsentin kova "rengas" ja sitten jatkui taas normaali maha.
Nyt tuntuu että vauva kellii tuossa ihan pinnassa ja lapsivesi on kadonnut jonnekkin. Noh, se sentään tuskin olisi huomaamatta voinut mennä....


t: Solina ja Kirppunen rv 30+6

P.s Onneksi mies on lähdössä kauppaan ja lupasi tuoda mulle jotain ekstra herkku jätskiä
 
HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ!!! :heart:

Solina :hug: toivottavasti olosi helpottaa ja huomenna ois jo parempi päivä.. :)

JJ-t toivottavasti näytteessä ei ois mitään.. jaksuja :hug:

mannalla alkaaki kova ravaamine neuvolassa! :eek: mutta pääasia että pienellä kaikki hyvin!! :)

Allusmamma täällä kans sama juttu! :wave: romantiikka? täh? mitä se on :D no kyllähä tuo välillä osaa yllättää kivasti, mut sais kyl vähä useemmin huomioida miutaki :kieh: en mie siltä mitää tälle päivälle odottanukkaa, ite ostin sille aku ankan tuplataskarin ja tein kivan kortin! :D oli kyllä tyytyväinen! :)en kyllä itekkää mistää imelästä romantiikasta tykkää! :ashamed:

Tänää vähä järjesteltii vauvan huonetta (lue mies järjesteli) mie vaa jakelin ohjeita.. :D sit vähä innostuin sitä auttamaa ni samantie muistutti supparit itestää :kieh: perhana!
jos sitä menis vähä pötköllee..

Ainii, tein tänää helmipuuroa!! mie haluun takas tarhaa!! :D se oli miun lempparii ku olin tarhassa! tuli muistot mieleen.. :heart:

ziki ja mimmi 30+1
 
Toiset haluis jo että vauva syntyy, mutt mä toivon että ei tarttis miettiä kouluasioita, että sais nauttia vaan tästä odotuksesta. Nyt on alkanu ärsyttää se, että on niin sikana koulua koko ajan, vaikka haluaisin vaan pesiä kotona. :LOL: Sikana hommaa vielä ja sen lisäks kaikkia kotona tehtäviä kirjallisia töitä. Ei vaan kiinnostais enää yhtään. :ashamed:

Meil oli eilen illal miehen pari kaveria kylässä, katottiin leffaa ja pelattiin korttia ja pojat juopotteli. :p Ei onneks paljoa, mun hermot menis jos joutuisin täs tilas kattoo viel jotain kännisiä. :LOL: Sit tänään ollaan katottu ku meidän pihalta kaadettiin 7 puuta, ja sit käytiin kaupassa ja tällasta peruslauantain toimintaa.
Kaupassa alko yhtäkkiä alamahaa sattuu ihan hirveesti. En tiiä mistä oli kyse, tuli vaan kyyneleet silmiin ja olis tehny mieli mennä lähinnä kaksinkerroin johonki mut nojasin sit vaan kauppakärryyn. Mitähän se oli? Ei ollu siis mun mielestä supistuksia kuitenkaan... Pariin otteeseen tuli samanlainen olo mut sit se meni ohi onneks, ja Punkero on tuntunu ihan iloisesti liikkuvan senki jälkeen niin en viittiny soittaa mihkään tai mitään sellasta...

Nyt olis ihana löhöilta edessä. Viikon päästä on tentti ja siitä sit seuraava viikon päästä ja sit viikon päästä, mut tän viikonlopun aion rentoutua. :)

Laala ja Punkero rv30+4
 
Hyvää Ystävänpäivää kaikille!!!

Täälä tosi äkänen mamma :( Mielialat heittelee ihan hirveesti ja tuo esikoisraukkahan suurimman ryöpyn saa päälleen :eek:
Maha on ihan pinkee koko ajan ja välillä pistomaisia kipujakin tuntuu kun tuola ulkona tytön kans pulkkamäes hääräs, mutta eiköhän ne tästä helpotu kun saunaan pääsee ja saa jätskiä sen jälkeen :whistle:
 


Poks poks 33! Ja kuva sen kunniaksi. Hyvää ystävänpäivää kaikille mammoille ja masuille! :heart: Eipä oo ollu liioin kauheen romanttista täälläkään. Ihan vaan oon löhönny koko päivän tossa sohvassa ja kattonu Ruusun aikaa (joka ilmesty just DVD-boxilla) Hiton hyvä sarja muuten! Suurinpiirtein saman ikäluokan ihmiset varmaan ainakin muistaa sen =)

Voi Solina. Ei tartte jaksaa enää kauheen kauaa, vaikka tiedänkin että ei kauheesti lohduta :hug:

Ja hyvä kun pääsit noin tiuhaan seurantaan manna, susta pidetään hyvää huolta.

Mä oon nyt ollu harvinaisen tyytyväinen.. Himppu on alkanu taas jumppaamaan enempi ja suurin huoli pikkuisesta on kadonnu. Taas on ihana tuntea kunnon myllerrystä monen hiljaisen päivän jälkeen. Mulle on iskeny aivan järkyttävä syömähimo. Koko ajan pitäis olla mässäämässä jotain.. ja se kyllä alkaa näkyä painossa. oon siirtyny jo aivan uusille lukemille. Kokonaispainonnousu alkaa mullakin jo lähennellä kymmentä kiloa. Hupsis.

Mulla muuten alkaa huomenna viimeinen kokonainen työviikko.. sit seuraavalla viikolla on vaan maanantai! Jee!!! Sen voimalla jaksan ahertaa.
 
Onko teillä kellään lemmikkinä kissaa tai koiraa? Tuli mieleen, et miten ootte pärjännyt jos teillä jo lapsia...

Meillä on kissa ja voin sanoa, et on alkanut vähän mietityttämään, et kuinkahan kaikki menee :/
Onneksi ollaan pennusta asti opetettu siihen, että kissa ei nuku meidän kanssa makkarissa ja se kyllä toimii hyvin...
Jänskää vaan se, et jos kissan käytös muuttuu paljonkin ja pitää olla kokoajan ns."silmät selässä"... :eek:
Täytyy vaan muistaa antaa huomiota kissallekin vauvan synnyttyä..
Olis kiva kuulla teiltä vinkkejä asiasta :)

Mukavaa viikonloppua kaikille :wave: Voikaa hyvin!
 
:heart: Hyvää ystävänpäivän iltaa täältäkin! :heart:

Tänään onkin ollut palstalla hiljaisempi päivä, melkein on tämäkin dementikko pysynyt kärryillä. :) Hienoja masuja näytti taas olevan ziki, Hani ja Nappi!
Ja mannalla hyviä uutisia, hienoa.

Huomaa kyllä, että alkaa olla aika mahakasta jengiä ja viikkoja jo komeasti kasassa, kun levossa olevien ja vaivaisten määrä selkeästi senkun kasvaa. Täällä ihan vaan perinteiset selkä ja lonkat, muuten koputan puuta, ettei kauhiast suurempaa tulisikaan. Tänään sain ihan kiitettävästi siivottua vaikka selkä väsyikin ihan täysin ja hiukan on illemmalla suppaillut. Tosin kylppärin lattiaa pesin apinamaisesti jalalla, kun en millään kyennyt tuolla kyykkimään. :D

Illan ja viikonlopun jatkoa!

ventti + viuhti 32+5
 

Yhteistyössä