<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Helmikuussa

Kiitos masukommenteista, hirmu isolta näyttää ainakin edestä päin! Laalan masu näyttää pieneltä omaan verrattuna, tosin niinkuin AM sanoikin niin pituus vaikuttaa heti asiaan. Itellä kun ei ole pituutta kuin 166 cm ja eikös Laala ollut pituutta hieman enemmän.

Ihania kommelluksia sattunut raskausdementian, mielialojen ja kömpelyyden vuoksi useammalle. Kyllä nauratti lukiessa! :LOL:

Neuvolakortti ei ole kulkenut täällä mukana vaikka silloin ensimmäisellä kerralla terkka sanoikin että kuljeta mukana kuin rahapussia. Laukkua tulee pidettyä mukana todella harvoin eli lompsa kourassa vaan aina kauppaankin hipsin. Pitänee varmaan rueta pitämään tuota korttia jossain yhdessä ja samassa paikassa että mieskin sitten sen paikan tietää kun tulee lähtö. Eipä tästä varmaan enää mihinkään pidemmälle tule lähdettyäkään joten ehtinee hakea kotona mukaan. Matkaa kuitenkin sairaalalle se 140 kilsaa joten parin kilsan mutka ei hillittömästi asiaa muuta :D

Neuvolakuulumisia tältä päivältä:
rv 34+5 (32+3)
paino +613 g/vko (+800 g/vko)
rr 130/70 (132/78)
turvotus - (-)
pissa puhdas
hemppa 120 (106)
sf 34 (32) HÄRREGUUD! viikot=sentit...
rt
sykkeet 139 ja liikkeet ++

Mielialat ei oo täällä hirveesti vaihdelleet, ainoastaan itku on herkemmässä mutta mitään raivareita en oo miehelle vetässyt. Vähän kieltämättä välillä tympii välillä olla iltojakin yksin kun ei aina töiden parista joudu aikaisemmin. Kivaa on ollut kun käy yleensä aina päivällä kotona syömässä niin tuleepahan itsekin syötyä kunnon lämmin ateria kerran päivässä. Hieroo aina kun pyytää ja kielsi multa vähän aikaa sitten imuroinninkin kun se pisti lähes aina supistelemaan. Isompia vauvahankintoja ollaan tehty yhdessä mutta vaatteet ja pienemmät tavarat on ollut miun vastuulla. Taitaa tietää että oon melko nirso noiden tavaroiden suhteen. Eikä tietty ymmärräkkään jonkun rintapumpun tai nenänniistäjän perään kun hyvä että edes ite jotain älyää...

Nannuli kyseli sisätutkimuksesta, miulle on taidettu tehdä 3-4 kertaa jo. Ihan silloin alussa varhaisultran yhteydessä otettiin papanäyte ja sitten on välillä tarkistettu tuota kohdunkaulan tilannetta ylimääräisellä käynnillä ja loppuviimeks vkolla 30 taas tarkisteltiin. Täällä ainakin pääsi hyvin lekurille ylimääräiseen käyntiin kun vaan neuvolassa kysäisin että mites nuo kohdunkaulan tilanteen tarkistamiset menee.

Nyt lopetan tämän romaanin kirjoittamisen taas toistaiseksi ja siirryn seuraamaan mahasta tulevaa möyrintälähetystä =)

Sanni-Maria ja pikkunen 34+5
 
No eipä me mihinkään uimaan lähetty. :( Mies ei taaskaan jaksa lähtee mihinkään. Ei pitäis luvata että lähtee lopputyöviikosta mun kanssa johonkin kun ei siitä oo mihinkään to-pe kun työ vie kaikki mehut. Oon viimiset kaks tuntia nyt vaan venannu että lähettäis johonkin niin nyt se sano että ei hän aio mihinkään lähteä. Mulla olis tsiljoona koulutyötäkin tehtävänä huomiseksi, ja menee aikaa hukkaan ihan turhaan odottamiseen. :/ Ärsyttää ja suututtaa ja harmittaa kun olin niin vaan odottanu koko viikon tätä päivää että pääsen uimaan. :'(

muoks. ps. joku kysy pituutta, niin joo onhan sitä pituutta se 182cm, joten osa siitä on tietty myös selän pituutena. ;)
 
Laalan masu, joo näyttää se kyllä pieneltä :) Mulla on kanssa pitkä selkä, joten omakin maha on ollut aika pienen näköinen, paitsi pari viime päivää on ollut valtava! Mua kanssa harmittaa, kun mies lupasi kävelyttää mua tarpeeksi ja patistaa jumppaamaan jne ja p...n marjat se on mitään mun kanssa ulkoillut. Olisin tarvinnut tsempparia, kun en itse saa mitään aikaiseksi.

pk-tapaaminen, manna, en muista ikinä käyneeni aleksin yläkerrassa :) joten en yhtään tiedä, soveltuuko paikaksi, mutta mie tuun sinne minne päätätte!

mies on ihana mutta harmittaa usein. Liittyy varmaan noihin mielialan vaihteluihinkin. Tänään on itkettänyt moneen otteeseen ja tuntuu, ettei se tee tarpeeksi kotihommia ja että kaikki jää mun tehtäväksi tässä perheessä. Mikään ei tapahdu itsestään ilman patistamista ja muistuttamista jne. Toivois väsyneenä, että se ottaisi ohjat käsiinsä.

(.) Mä säikähdin nyt oikeen kunnolla tätä kutinaa, kun tuttavani kertoi, että kun se oli mennyt kutinan takia verikokeisiin niin olikin heti tulosten tultua passitettu polille tarkkailuun koko loppuraskaudeksi ja oli silloin vielä 2kk laskettuun aikaan. No sillähän tietty jäi kaikki valmistelut ihan kesken ja vauva syntyi sitten lopulta kuukauden etuajassa kuukauden polilla olon jälkeen. Huih. Pitäisköhän tänään sitä sairaalakassia pakkailla, jos vaikka verikoetuloksissa huomenna ilmeneekin jotain...

k&o, 32+3
 
Niin siinä sitten kävi että vaikka nieluviljely oli puhdas niin tosi kipeenä olen.Siihen varmaan edesauttoi eilinen yli tunnin lenkkeily.
Illalla rupesi sitten jo kuumeileen ja tää pv on mennyt vaan maates.En muista milloin oisin näin kipee ollut.

Mies lähti kauppaan jotta voi terveellistä soppaa mulle laittaa( ei mun kipeestä kurkusta muu alas menisikään) ja mä tulin pikaseen vilkaseen turinat ja nyt meen taas peiton alle sohvalle maaten.

29+6
 
Äippäkortista eipä oo tullu pieneen mieleenkään pitää korttia mukana kun ainostaan neuvolakäyntien aikaan . Täytyy varmaanki alkaa kanteleen joukos, ainut vaan et liikun niin paljon ilman laukkua et taitaapi mennä lopunki hukkaan, nyt ainaski tiedän missä se täälä kotosalla on.

Miehistä on ollu puhetta. Toi Allusmamman teksti oli tosi tutun kuulosta, mäki oon maanitellu miestä höpöttämään masulle mut ei tuo ota onkeensa pyynnöstä. Eikä oo pahemmin taputellukkaa masua, pari kertaa oon sen käden laittanu masulle kun vaavi on potkinu mut lopputulos on tainnu olla se ettei toinen oo tuntenu ees niitä.

Mut onnex kantelee tota esikoista sylis aina kun se haluaa ja laskettelee pulkalla sen kans ku en mä enää taivu siihen kyyttii. Ja kyllä se nostelee mulle raskaat puukopat tupaan ja tamppaa matot, et ihan tyytyväinen saa olla ;)
 
Sanni-maria sun viesti taiskin hypätä mun viestin yläpuolelle! :LOL:

Oltiin sittenki uimassa. Puolpakolla raahasin miehen. Uitiin molemmat 550m :) Nyt se on ihan tyytyväisenä tossa ku tuli lähettyä. :)
Ny syyään lihakeittoa. :)

Laala ja Punkero rv30+2 edelleen....
 
Hei vain kaikille! Täällä sitä ollaan sairaalassa:( eilen alko supistelee ja neuvolalääkäri laitto sitten lähetteen synnnytysvastaanottoon ja sillä tiellä olen. Kortisonit olen saanut ja tipassa tulee jotain supistuksen estolääkettä, mikä onkin auttanut tosi hyvin. Tämä mamma elää toivossa että huomenna pääsis kotiin.
tsemppiä kaikille kolotuksista ja supistuksista kärsiville!!

nippis ja maha-asukki 29+4 (kait, en ole hyvä noissa viikoissa)
 
Mä en jaksa mitään just nyt. Töitä tarttis vielä vääntää, just vasta kasilta pääsin kotiin asti töistä. Miehen sisko on jättänyt tonne sohvan ja petivehkeet levälleen, kun sil tuli kiire kun piti aamulla meikata, just joo, ja mullehan se kuuluu se jälkien siivoominen. selkä väsynyt ku mikä ja lonkat huutaa armoa, alivuokralainen venyttaa mahaa tiesmihin suuntaan, ja nälkäkin alkais olemaan. Mies joutui treenin vetoon, joten mitään apua ei oo sieltä tulossa. Eipä se muutenkaan, kun sillä on toi talon rakennus vastuullaan. Enkä kyl valita niin kauan ku torppa edistyy.

Joo, vali, vali, herne on nenäs, ainoa leluauto patterin välis ja pitäkää tunkkinne, eli kaik o ny vähän huonosti. Tekis mieli mennä vaan sohvan pohjalle ja kaivautua sinne, mutta ei voi kun siellä on jonkun lakanat ja systeemit, *tana. Huomen taas ennen viittä ylös ja tarttis päästä bussille jollain ihmeellä et ehtis töihinkin.

Luin viestei tässä kun yritin kerätä energiaa, mutta niitä oli taas triljoona... ny ei riitä aivokapasiteetti tällä mammalla minkään sisäistämiseen. Koitetaan joku toinen päivä uusiks, mä menen nyt tästä valittamasta. :wave:

ventti + viuhti 32+3
 
AAM
olikos meidän huhtikuisissa niitä henkilöitä joilla oli proteiinit plussalla kokoajan tai yleensä.. ?? :) mulla tää loistava muisti taas.. :ashamed: sori..

Talvitie tuossa toisessa ketjussa meinaan esitti loistavan idean ja muistutuksen !!
kun menette sitä kusinäytettä antamaan niin muistakaapas juoda mieluiten vettä / nestettä ennen näytteenantoa kotosalla sillä liian tuju näyte saattaa vääristää tulosta pissinäyteessä !!!
mulla on siis se probleema että juon muutenkin liian vähän ja se on huono!! no huomaa siitäkin kun ei tartti herätä jo näillä viikoilla yöllä vessaan.. ei sillei hyvä koska pitäis herätä tai vst aineenvaihdunnankin vuoksi ja kun se lapsivesi vaihtuu ja yms... ja mulle ei tule siis varsinaista janontunnetta kun on "vasta" liian myöhäistä.. juominen on siis mun muistin varassa.. mikä huono juttu ko muisti on mitä on :D r.dementia ;)
ELI LEIDIT muistakaapas neuvolakäyntiä ennen JUODA riittävästi jotta näyte minkä annatte on totuudenmukainen ettei liian tuju setti lirkkiä.. saattaa johdattaa turhiin poliklinikka pissijuoksuttelukäynteihin.. ehkä.. ?
 
Hejps! Allusmamma kyseli proteiinesta pississä...mulla on ollu plussalla koko raskauden, mutta siihen ei olla puututtu. On kuulemma rajalla :/
NIPPIS: Voimia ja toivottavasti pääset kotiin lepäilemään. vauvan on parempi vielä massussasi. Minäkin kävin yhden yön verran lepäilemässä Kättärillä, mutta nyt kotona.

PK- tapaaminen, ei ole Ursulasta myöskään kokemuksia joten myötäilen teitä jotka osaatte tehdä päätöksiä :LOL:

Täällä supparit helpottanu ja lepo parasta. Tänään oli tarkastus sen Bussionnettomuuden vuoksi ja kaikki ok. Kohdun suu on lähtenyt aukeemaan, mutta ei kuitenkaan niin että pitäis huolestua. 3cm ulkopuolelta ja 3 cm sisäpuolelta. Lääkäri olisi laittanut mut kokeilemaan töihin, mutta ilmoitin etten ole sinne menossa :LOL: Oon just saanu levolla tilanteen rauhoittumaan ni miksi menisin aiheuttamaan kipuja ku tiedän etten tule jaksamaan. No elämä on eikä se lekuri voi tietää minkälaista työni oikeesti on.

Neuvolakortti kulkee käsilaukussa mukana kokoajan
Mitähän vielä mun piti kommentoida.
No nyt unta yrittämään ja huomenna jatkan villavaippojen neulomista.
Superheppuli ja "Hellu" 31+4
 
AAM
mun pitäis nukkumaan kans valua.. :xmas: täälläpä kökin silti :headwall: :)
superheppuli vai ois lääkäri sua vielä tunkemassa töihin pariksi viikoks kokemasi jälkeen.. JOO MIKÄ ETTEI ? haluatkin varmaan vauvan ulos aikasemmin ihan vain draaman vuoksi |O :xmas: ei ne kyllä ajattele välillä laisinkaan aivoilla.. pidä kuule lomat äippärin alkuu asti vaan ei oo ko kolme vkoa enään, ei o niiltä pois saigonittaa sua *mannaa lainaten* :D

joo siis toi mun juomakommentti protskuista tosian niitä koskee jotka on huonoja juomareita.. such äs mi :D nytkin pullo kourassa täällä vaihteeks.. ihan pakosta.. :headwall:

mun piti vielä siitä pk-seudun tapaamisesta.. oisko mtn siellä Kampin yläkerrassahan on semmoi tilava kahvila kans ? mut ehdotin sitä kerran torpattiinko se :D ? voishan katsokaan nähdä tosiaan jo apaut kympin aikaan tai heti jälkeen niin ois ennen lounasryysistä jo tukittu tilat :LOL: varsinaisilta syöpöttelijöitä ? mä en myöskään sitä Ursulaa tiedä (vai mikä se oli) tai siis en oo käynyt Aleksi 13 yläkerrassa Piiiitkäääään aikaan..
 
Allusmamma Mulla on ollu koko raskauden ajan protkua pississä mun munuaissairauden takia, ja sen vuoksi riskiraskaus... :/ ( Protskua on siis ollut aikaisemminkin ja jatkuu raskauden jälkeenkin )
Mutta, arvot mennyt vaan parempaan suuntaan nyt raskauden aikana :headwall: (koputtaa puuta) Hienosti on tänne asti päästy ja nyt tietty loppusuoralla riski kasvaa entisestään raskausmyrkytykseen, mutta päivä kerrallaan...

Tietty runsas juominen on hyväksi...

Nyt untenmaille |O

Huomiseen :wave:
 
huomenet kaikille taas!

Voi jehna noita mun unia taas..
Nyt mun temperamenttipääs uniinki ja poliisisedille muka raivosin niin että unohtivat mun "vankilatuomion" ja kaikki mahollsiet syytteet kun huusin ja raivosin ja uhkasin niinkovasti :LOL: :LOL: :LOL:
Ei jaksa tarkemmin selittää mutta ihan seko uni oli kyllä..
Täällä on taas kurkku tulossa kipeeks..Hädin tuskin edellinen tauti lähteny niin taas seuraavaa pukkaa!! Mies tais tälä kertaa töistä kantaa jonku samperin taudin..Toivottavasti ei sitä kautta onnistu levittään meille sitä liikkeellä olevaa oksu/kuratautia.. Ollaan siltä nyt niin hyvin vielä vältyty kun kotona oleillaan..

Juonnista..
Mun tulee kans juotua aika vähän..Lähinnä mun juomiset on teetä ja maitoa.. Sit jos saunataan niin juon tuopillisen mehua ja sit illalla yleensä muutenki menee tuopillinen laimeaa mehua..Mä en ikinä ole vedestä tykänny,mut nyt olen aina neuvolaan lähtiessä kitannu sitä kun yleensä on just lähtiessä hirvee hätä niin pakko käyä veskissä..

Oispa kiva päästä itte vähän tuulettuun.Olen jo kauan suunnitellut kaverille lähtöä toiselle paikkakunnalle,mut aina on joku raha esteenä tms..nyt ois kyllä ainaki rahan puolesta vara lähtä..Vois samalla ostella loput tavarat mitä olen vaavia varten vielä suunnitellut..

Mulla on alkanu tuntua että haluisin muuttaa jonnekki muualle tältä paikkakunnalta,mut ei oikein osaa ajatella mihin..Ja liian kauas en haluis kun nyt on niin ihana kun mummolat on lapsille ihan lähellä samalla paikkakunnalla..Minun vanhemmat asuu n 700m päässä meistä ja miehen n 13km päässä..
Että kovin kauas en tahtois muuttaa.. Tällä paikkakunnalla tuntuu kaikki asiat menevän pikkuhiljaa kaivoa kohti..
Mut se siitä taas..

Voi oliski ihana käydä uimassa piiiiitkästä aikaa..Poikien kaa vain kun lähtee niin ei paljon ehdi itte uimaan ellei vahtijoita ole paljon..

Oikeesti voiko ihan muuten vain loppuraskaudestaki väsyttää vai msitä tää johtuu..Hemppa ok ainaki et ei siitä voi johtua ja vitamiinia saan kyl tarpeeks..
Taas muuten eilen käytiin kävelyllä poikien kaa niin kyllä tuli taas paikat kipeeks.Ajattelin vain et jos se helpottas kun käy muutaman kerran,et pakkohan munki on liikkua..
Mut nyt pitää taas alkaa lopetella ja suunnitella päivää tarkemmin kun pitäis liikkeelle lähtä..

Hyvää päivää kaikille taas!!!

Vaavimasu ja napukka 31+2
 
huomenta mammat! :)

voi ventti raasua :hug: jaksuja sinne!!!

nippis toivotaan että pääset kotiin lepäilemään sieltä!! :hug:

protskua pissassa miulla ei oo ollu kertaakaa.. mie kyl oon yrittänt vettä juoda täs raskauden aikana päivisin nii paljo ni ei tarvi illalla sit olla iha janoissaa.. ku saa siel vessas ravata muutenki yöllä..
Oon muute huomannu ihan saman (en muista kuka nyt mainitsi siit asiasta) mut oikeesti alkaa olee vaikee pissata siihe näytepurkkiin!!! :LOL:

myö valmistaudutaa lähtee sinne äitipolille näytille, kympiltä pitäs olla siellä.. toivotaan et kaikki on OK! :)

ziki ja mimmi 30+0 :heart:

*pitää vaikka se kolmenkympin masukuva tyrkätä illalla tänne :)
 
No..se äitiyspakkaus sitten tuli eilen..voi ihana kun siellä oli kaikenlaista..en tajuu miks jotkut valittaa siitä pakkauksesta,että no kun väärä väri,ni kun toikin ton näkönen..mä oon ainaskii kiitollinen että sellanen meille suomi-äideille tuleepi edes,ja vielä jos HALUTAAN.ei pitäs ol valittamista :)
No se pakkaushen sitten tietty siirty meikäkäisen uniin,tai siis ne kestovaipat..hehe..niita jo Laurin kanssa innoissaan vaihdeltiin sille ja pyykkikone oli aina käynnissä siinä..ensimmäinen uni jonka muistan pitkään aikaan,ja noin mukavakin.
Jees,tänään olis sitten ultra klo 14.00 naistenklinikalla,en malta odottaa että nähään taas pieni ihminen ruudulta =) Niin tosta tuli mieleen että jos jaksais zikiziki laittaa mun s-sairaalaks sen niin kiitos =)
No mutta..mä tulen kertomaan sitten myöhemmin mitä kaikkee siellä nkl:lla sitten tapahtui.Nyt lähen viemää koiran ulos..
 
moi

neuvolan kontrollissa verenpaineet yhä vaan nousussa ja sf-mitta junnaa paikallaan :( sain lähetteen nyt äitiyspolin päiviystykseen raskausmyrkytysepäilyn ja sikiön kasvun hidastumisen takia :'( voi itku että huolettaa vaikka toisaalta hyvä jos tähän saa jotain apua/hoitoa.

t. huolestunu manna + pikkuinen lilli 33+2
 
voi mannaa. toivottavasti kaikki on kumminkin hyvin ja pitkällähän tässä jo tosiaan ollaan. Mulla oli taas ongelma toiste päin - sf-mitta oli pompsahtanut yläkäyrän yli ja verenpaineet oli tosi alhaalla :( toisaalta oli eri mittaaja, mutta on mulla kyllä ollutkin vähän tukala olo, kun maha tuntuu niin isolta ja pinkeältä yhtäkkiä. Nauvolatäti kyllä sanoi, että ei olisi huolissaan lapsiveden määrästä, kun tuntuu vielä pehmeältä. Kutinasta - sappiarvot oli vähän koholla, mutta eivät vielä lähetä seurantaan - onneksi! Jos kutina pahenee, meen uudelleen kokeisiin ja katsotaan sitten.

Pienen sydän hakkasi hullun lailla, taisi pelästyä dopplerin kovaa ääntä (sykkeet yli 170, kun yleensä 130-140). Täti sanoikin, että pieni säikähti niin, että ihan tärisee. höh. Täytyy illalla pyytää miestä mittaamaan sykkeet uudelleen vaikka hiljaa kuuntelemalla tosta mahan päältä omalla korvalla.

Aurinko paistaa - jee!!!
 
Äippäkortti Minäkään en kanna mukana kun en usko että mihinkään niin kauas lähen etten kerkeisi hakemaan.Mutta siitä mistä Hani puhui että se on äitiyspolilla raamattu se kortti niin huomasin! :eek: Kerran unohdin sen kotiin ja kaikki oli siellä niiin vihasia ja siitä unohtamisesta piikiteltiin vielä seuraavalla kerrallakin :/

Nannuli Mulle on sisätutkimus tehty kaksi kertaa np-ultrassa ja sitten ultrassa jossa kävin viikolla 28+.Np-ultrassa se tehtiin nopeesti etten ois ees tiennyt jos ei olis sanonut seuraavalla kerralla neuvolassa että kaikki oli ok. :whistle:

Kattelin tota neuvolakorttia..niin mulla on ollut joka kerta kun verenpaine on mitattu niin alapaine 66 :LOL: :LOL: Miten voi olla mahollista?!

misstar 33+0 :heart:
 
millipilli
Pikaisesti viikonlopun toivotukset :)

Meillä esikoinen menee tänään kahdeksi yöksi mummulaan ja se tietää sitä, että mä saan aamulla nukkua pitkään! :D Tänään mennään miehen kanssa syömään ja sitten miehen baarille katsoon Dave Lindholmia (mies tosin ite on töissä silloin). Tänään tasan viisi vuotta tulee tuon miehen kanssa yhteiseloa täyteen :) silloin viis vuotta sittenkin oli perjantai 13. päivä kun tavattiin. Ja huomenna sitten mennään kavereiden syksyistä naimisiinmenoa + sulhasen kolmekymppisiä juhlistamaan.

neuvolakortista, esikoista odottaessa en pitänyt mukana ja nytkään en alkuun, mutta siitä eteenpäin on AINA kulkenut mukana kun syksyllä ajoin ojaan. Lääkäriin ei sillä reissulla jouduttu, mutta se herätti kyllä... ikinä ei tiedä mitä tapahtuu ja silloin se kortti on oikeesti hyvä olla mukana kun siitä nähdään heti tarvittavat tiedot.

manna, tsempit sinne :hug: Vauva onneksi on jo tosi hyvillä viikoilla vaikka syntyisikin :)

millipilli & Frank 32+5
 
Tervehdys,

viikko on taas vierähtänyt flunssan vallassa. Ei ole oikein jaksanut mitään tehdä. Tänään eka päivä, kun ei särje joka paikkaan. Eilen oli neuvola, verenpaineet ok, hemo 134, pissa ok, syke 140, tarjonta poikittain ja lähete äippäpolille kun sokerit heittää. Leposyke 131, hirmu korkea, mutta kuulemma raskaus ja flunssa yhes voi aiheuttaa sen. Eli ei ihme kun ei ole voimia mihinkään.

Mielialoista, mulla kans vaihtelee aikalailla. Ei meinaa mies oikein pysyä perässä. Mutta aika hyvin on jaksanut kuunnella mun valituksia sanomatta väärää poikkisanaa vastaan.. tietäen, että siitä nousis vielä suurempi haloo. Mies kyllä pitää huolen siitä etten rasita liikaa itseäni. Multa on kielletty lumityöt, imurointi ja kaikki kantamiset. Mutta kuka sitten siivoaa kotona, kun mies aina töissä ja viikonloppuisin häntä ei huvita.. ristiriitaista, eiks vain? No, oon aina välillä jotain pientä tehnyt, niin ettei se huomaa.

Mulle ei ole tullut mitään päätöstä mitä tuun saamaan äippätukea. Mulla myös työnantaja maksaa ensiksi sen 3kk, mutta sen jälkeen kela. Milloin te saitte tietää, joille myös tuo työnantaja maksaa 3kk? Hain tukea sen puolenvuoden palkkojen mukaan. Johtuuko kenties siitä, kun päätös kestää? Oon tietämätön ja täällä paikkakunnalla ei ole vesivahinkojen takia kelapistettä lainkaan, eli ei ole tietoakaan siitä missäpäin mun päätöksiä käsitellään. HÖH. :kieh:

Ihania masukuvia ootte laittanut. Pitäisi yrittää itsekin laittaa. Jospa viikonloppuna saisi otettua kuvia ja laitettua tänne.

Mitään vielä emme ole ostaneet tai vintiltä haettu tulevalle vauvalle. Ei sitä oikein osaa vieläkään käsittää, että laskettu aika vain lähenee ja kuopus on tuloillaan. Ehkä juuri senkin takia, kun on kädet täynnä tekemistä tuon esikoisen kanssa.. apua, mitenhän sitä tulee sitten pärjäämään kahden kanssa.. No, harjoitus mestarin tekee, vai miten se meni? :snotty:

Oikein ihanaa viikonlopun alkua kaikille! :flower:
Manzu 30+0 (JEE, pakko hieman tuulettaa)
 

Yhteistyössä