<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Helmikuussa

AAM
suonenvedot iskee öisin kun ne laskimot tai vastaavat siellä ja veri ei kierrä kunnolla tai sit on juonut liian vähä vettä nukkumaan mennessä kuten mulla :) :D näin joku filsumpi on selittänyt..

nyt kiljukaula sylissä saa hepulin ruoanlaittoon :wave:

am & hippunen 31+2
 
heissan!

Kutina: Täällä kanssa maha kutiaa IHAN USKOMATTOMAN paljon...Kävin just ostamassa sitä allusmamman suosittelemaa öljyä mutta en oo vielä kerenny testaamaan.

JJ:t Mä oon tosi kade..teil on poreamme...mäki haluun :)

Äitiyspäiväraha Musta tulee rikas :D Kerranki mulla on hyvä "tuuri" raha-asioitten suhteen.Saan neljä kertaa enemmän rahaa kuin nytten!!Sori tää hehkutus :ashamed:
Ainut mikä ärsyttää on se kun luulin että ne rahat tulisi 1.3. kun se äippäloma alkaa mutta nehän tuleekin vasta 1.4.Kun aattelin että oisi vaunut ym. ostanut sitten mutta 1.4 beibe voi olla jo syntynyt :whistle:

Kävin tänään sairaalan laboratoriossa kun piti käydä antamassa virtsanäyte.Nooh..siinä piti olla se neljä tuntia käymättä vessassa niin oli hirveä hätä kun pääsin sinne paikan päälle :whistle:
...Menin sen kipon kanssa sinne vessaan mutta siinä vaiheessa kun olin saanut takin pois päältä oli niin kauhea hätä että unohdin sitten mitä varten olin sinne tullut ja unohdin pissata siihen purkkiin..Eli huomenna uusi yritys :LOL: :LOL:
:headwall:

Misstar 32+5
 
Iltaa kaikille tasapuolisesti!

Kutinoista Mulla oli muistaakseni just tossa 30 viikon hujakoilla ihan mieletön kutina jalkapohjissa ja kämmenissä öisin varsinkin. Kävin maksakokeessa ja hyvät oli arvot. Muutaman päivän kutina todella kiusasi mutta hävisi sitten ja onneksi pysynyt poissa.

Suonenvedoista Tässä raskaudessa on ollut ihmeen vähän suonenvetoja, täytyy koputella puuta...

Äitiyspäivärahasta Minusta tulee "rikas" kanssa!!! Reilu pari vuotta kun tässä on tahrunnut kotihoidontuella niin tuntuu kuin olisi voittanut lotossa. Pentikin Vaniljat siintää jo silmissä mun :D

Omat olot: Meillä kaksi lapsista oli oksennus ja ripulitaudissa sunnuntaista lähtien ja onneksi ovat nyt jo liittyneet takaisin eläviin! Ihan järkky tauti, seuraavia tautitapauksia odotellessa... Tauteja tässä torpassa on riittänyt jokaiselle viikon päivälle usean viikon ajan, vain influenssa uupuu.

Insuliiniannosta olen joutunut kokoajan nostamaan kun en millään saa paastoa rajojen sisään mutta tänä aamuna oli ekan kerran paastoarvo kohillaan. Jospa tämä inska-annos riittäisi. Vajaa viikon päästä menenkin taas äitipolille syynäykseen.

Huomenna on neuvola, saas nähä kuinka painon on käynyt, kun en ole päässyt pariin viikkoon lenkkeilemään enkä kunnolla enään varmaan pääsekään. Selkä on tosi juntturassa mutta kun ei voi niitä myrkkyjäkään ottaa mitkä laukasis lukot pois. Painoa on tosin tullut vain kokonaista 1 kilo koko raskausaikana, että eipä se nyt kamalaa ole jos on tullut muutama lisää...

Jaksuja kaikille!

SydänAlma ja Nyysä 33+3
 

Äitiyspäivärahasta:
mä en oo vielä ees saanut päätöstä äitiysrahasta, mutta
tiedän että tulot tippuu...pelottaa vaan että kuinka paljon... :eek:
kaippa sitä sitten pärjää vähemmälläkin...eipähän mee ainakaan
työmatka kuluja...


TinyAngel & Pikku Pirpana 28+6
 
Viittiikö joku ystävällinen laittaa pienet pikaohjeet kuvan lisäämiseen niin saan nuo masukuvat näkyville? On niiiiin paljon noita viestejä ettei kahlaamalla löydy aikaisempia ohjeita. Lähinnä että onko kuvan koolla väliä tai mitä kokoluokkaa olette käyttäneet?
 
Sanni-Marialle pikaohje, käy lataamassa kuva Aijaa.comiin ja sieltä sitten kopioit ja liität sen rivin tekstiä, jossa lukee pieni kuva. Elis siis kuvan voi liittää kopioimalla kuvan latauksen jälkeen tulleista koodeista sen HTML koodin (tekstirivin), jossa mainitaan jotain pienestä kuvasta ja liittämällä sen tänne normaalin tekstin sekaan. Sitten tähän sivulle tulee näkyviin pieni kuva ja sitä klikkaamalla pääsee katsomaan isompana Aijaa.comin sivuilta. En ainakaan itse ole muokannut itse kuvan kokoa mitenkään, mutta on ollut kännykameran kuva (eli ei hirveän tarkka ja iso).
 
Myöhäisiltaa kaikille! Tännepäs oli ehtinyt jo tekstiä kertyä. En varmaan muista kaikkea kommentoida, mutta jotain. Zikille kiitos lisäyksestä listaan!
Kutinasta: täällä kutisee välillä massun korkeimmasta kohden eli sama mistä eniten "kiristää" - rasvaus (jos sen muistan) auttaa, joten kuivasta huoneilmasta ja massun kasvusta johtunee...
Suonenvetoa myöskin jo jonkin aikaa, öisin lähinnä vain, mutta sitäkin ärsyttävämäpää, kun välillä pitänyt nousta sängystä venyttämään kramppaavaa pohjetta tms. Taidanpa noudattaa allusmamman vinkkiä ja juoda enempi vettä - tihenevien vessareissujen uhallakin.
Sanni-Maria, ihana massukuva. Ja vuffin massu jo söpön muhkea, kun tuplat siellä. Ja muutenkin nuo kaikki nasukuvat olleet ihania! :)
Kipeille ja labrojen kanssa tuskaileville kovasti tsemppiä ja voimia! :heart:
Mannalle onnea naimisiinmenon johdosta! :flower: Hani, onneksi tosiaan auto lytyssä eikä mies, huhhuh millainen tilanne varmaan ollut.
Outokummulla hyvä muistutus tuosta synnytyssairaala-aiheesta. Melkoinen karsinta olisi, jos toteutuisi. Omaa suuntaa sen verran, että ilmeisesti jossain on spekuloitu (toivottavasti vain noin), että päivystysaikoina Lapin synnyttäjiä alettaisiin jossakin vaiheessa ohjaamaan Ouluun... Huhhuh, pitkämatkalaisimmille tulis sitten helposti semmonen 600-700km synnyttämään. Joku raja kuiten.
Noniin, tämän kerran jorinat tässä. Hyvää yötä kaikille ja jaksamisia sekä mammoille että masuasukeille!
AuroraBorealis + nasukki 31+1
 
Huomenia :)

Taas tooooodella mahtava yö takana. Kahen ja puolentunnin välein oli noustava pisureissulle ja hetihän se uni ei sen jälkeen tullukkaa. Lonkat on aivan mahdottomas kunnos kun ei pysty muutakun kyljellään nukkumaan ja pyöriminen on sit kertakaikkiaan naurettavan näköstä... :D

Mutta eiköhän se tästä tämäki päivä lähde eteenpäin rullaamaan kunhan saa kahvia ja ittensä vaan liikkeelle :whistle:

Kutina on täälä onnex aika lievää vaikka tuo atooppinen ihottuma vaivaakin, ja suonenvedolta oon säästynyt vielä kokonaan :D
 
Huomenet taas kaikille ja uusille tervetuloa..

Onko muilla alkanut kaamea väsymys?
Musta tuntuu että koko ajan väsyttää.. Yötki nukun ku tukki,mitä edellisissä raskauksissa en kyllä todellakaan tehny..Aamulla on sit kyllä jumissa joka paikka kun ei pysty kuin kyljillään nukkuun ja sekin hankalaa.. Pissallakaan en käy kun kerran yön aikana ja arvatkaas onko aamulla sitte hätä... :whistle:
Tosin menen nukkuun jo 8-9aikaan ja herään sitten jo joskus 6-7aikaan itestään aamulla..
Suonen vedosta tuli kans mieleen että nyt ei kyllä ole montaa kertaa vetäny tässä raskaudessa..
Mun makenahimo on ihan mahoton..Tekee aina mieli saada jotai hyvää suolasen päälle..Suolastaki ku syön niin syön hirmu annoksia ja sitte ajattelen et ei passaa syyä mahaa ihan täyteen et mahtuu jotai hyväki :LOL: :ashamed:
Ei ihme et paino nousee aika reippaasti koko ajan..
Ennen neuvoloissa on sanoneet että sais kyllä tulla vähän enemmänki painoa lisää,mut nyt ovat olleet siitä asiasta hiljaa :LOL: Varmaan kohta alkavat toppuutteleen et ei tarttis enää kyllä tulla :eek:

Turvotuksesta..
Täällä kans alkaa aika helposti turvota kädet ja jalat.Heti jos on vähänkään lämmin niin turpoo..
Kutinat
Mulla ei liiemin ole ollut noita kutinoita..

Onkos muut huomanneet aamulla et masu olis ihan erimallinen/eri asennossa ku päivällä..Nyt aamulla ku heräsin niin tuntu et se roikku tuolla ihan alhaalla koko maha..
Unistaki muutes mietin että mitenhän kovasti se siellä mekastaa yöllä kun näin sellasta unta et menin kaverin kaa kokkolaan sairaalaan ja sillä tutkittiinniin oli 7cm auki..Sit mäki jotenki vaan eksyin petiin sinne ja joku kävi sit kattoon niin vauva puski siellä niin kovasti kättään et näkyi sormet yms selvästi :LOL: Sit se yhtäkkiä oliki muka syntyny ja kysyin et sitä ei varmaan enää saa takas tonne mahaan :LOL:
Voi luoja näitä unia...

Mannalle tosiaan onnittelut naimisiin menosta

kivoja massukuvia taas kaikilla..Mä ajattelin nyt harventaa tota kuvaamsita kun tullut melkein joka vko otettua kuvia..oistelinki nyt jälkikäteen sitte noita kuvia nin et jäi vain 5vkon välein otetut kuvat..aika jännä verrata kaverinki kaamasuja kun sillä 24vkon kuvanmasu oli samanlainen ku mun 14vkon kuva..On se ihmeellsitä miten rakennekkin voi olla niin erilainen kaikilla..
Tuliki mieleen et mulla sf mitta oli viikko sitten 28 Nyt varmaan taas alkaa tasottuun toi nousu. Seuraava neukku on vasta 3.3... Saa nähä onko sit jo viimenen vai ehtiikö käyä yhesti vielä..No sit varmaan jo laitetaan kahen vkon päähän,mut nyt sain vielä ite valita ja ajatelin et pääseehän tonne jos tuntuu et tarttee aiemmin mennä..
Tuntuu vain jotenki et olis helpotus jo sveilä olsi yks lekurin neuvolaennenku posahtaa..Ku molemmat edellisetki on tullu aimmin niin ois nyt kiva tietää et mikä tilanne millonki on..
mut nyt taidan taas lopetella ja alkaa laittaan aamupuuroa että päästään pihallekki..
Eilen käytiin 1,5km käveleen niin tiesi kylä sen jälkeen kävelleensä..AUTS..

Mut nyt hyvät voinnit kaikille ja pysytäänhän vielä kaikki kasassa!!!

Vaavimasu ja napukka 31+1
 
AAM
Sanni-Marialla topakan näköinen maha :D hyvä toi sen muoto.. semmoi "kolmiomallinen".. :)

Väsy jos iskee niin muistakaapa ettei se ole siitä raudanpuutteesta :wave: hörpyt rjuomaa tai parit nappikuurit ehtii hyvin vielä virentää olotilaa.. jos se siitä kiinni :D

Täällä niin odotellaan äippälomaa jo :) *intsinä* vähän päälle kolme täyttä viikkoa enään !! jeis :D
Sairaalakassit on pakkaamatta, pienen korisänky vintissä, samoi vaunujen koppa. Ei olla esikoista shokeerattu vielä sillä että otetaan kärryistä pois hänen istuinosansa ja lykätään koppa tilalle.. :whistle: saakohan tuo ihan kohtauksen sitten ? no eipä voi mtn. onneks on tuo seisomalauta sitten, kovasti vaan pitää treenata sen käyttöä.. tarhassakin sanoivat kun nyt on yli kaksivuotias niin opettavat siihen että pitää kävellä kärryjen vieressä niinkuin muutkin lapset (ei koko matkaa mutta aina vähän pidempi joka päivä) :) toista nyt sielläkin koulutetaan.. parka :D mun vaava ei kohta oo vaava enään..


Tämmöisä mietteitä..
AM & hippunen 31+3
 
äippärahasta mulla onneksi kun tulee palkkaa 3kk niin eka "äippäraha" tulee jo maaliskuun puolessa välissä joten ei tuu isoa väliä ilman rahaa.

mulla särkee nilkkaa taas ihan järjettömästi. ja selkä menee päivä päivältä vaan huonompaan kuntoon. jotenki sitä pitäs vielä 7 viikkoa jaksaa |O pitää taas mennä kun herra päätti tahtoa kylpyyn :headwall:

Nellah ja 32+5
 
heissan mamiskut! :heart:

Nellah :hug: jaksamisia! itekki liikun ihan ku 90 vuotias, ei kivaa :(

tuosta tulikin mieleen eilen peruutin sohvalle istumaan, ni ukko repes nauramaan et iha ku oisin joku 300 kilonen ku asetut siihe istumaa! :kieh: saakeli! mie sit sanoin et no pitää hommata miulle se peruutusääni laite mikä on rekoissa ym. :D

masun muoto miulla kans vaihtelee se aika paljon.. välil on iha pinkeenä alhaalta sit välillä lörö :D täl hetkellä mimmi työntää peppuaan tosta kylkiluitten välistä, siin se on nyt kelliny jo pari päivääja monottelee kylkiluihin ja muuta mukavaa :)

väsy katosi ku alotin jokunen viikko sitte sen rautakuurin.. on auttanu ainaki miulla!! :wave: sitä enne joutu nukkuu jotai 12h unia.. nyt riittää se 8-9 (oon aina tarvinnu paljon unta :ashamed: )

mannalle onnittelut täältäkin!!! :flower: :heart:

kutina masua kyllä välillä kutittaa mut ei sellai häiritsevästi.. rasvailen kyl joka päivä.. riippuu tietyst iha ilmoistakin, jos kova pakkane ni kutisee enemmä..

suonenveto mitä se on??? :LOL: miul on elämäni aikana yhen kerran vetäny suonta jalasta! :D

JJ:t POREAMME!? :p epistä!! :snotty: :kieh: mieki haluun!! mie varmaa lilluttelisin kaikki illat siinä nahka ruttusena :LOL:

hmm.. mie nyt unohan taas kommentoida vaikka mihin mut antakee anteeksi :ashamed:

jos vähä ommaa nappaa taas :D
Käytii eile hakemassa vaunut!! ne on ihanat! koira kävi samantie makaamaa kantokoppaa! :eek: eiiih!! :D joutu sit komentaa pois sen ettei kuvittelekkaa et ne on hänen! joo nii virhe oli lähtee kotonta mihikää, ku päästii takasi ni alko taas koskemaa ja supistelee nii perkeleesti! (anteeksi kielenkäyttöni taas :snotty: ) nähtävästi en voi tehdä yhtään mitään :( soitin tänää sille äippäpolille ja kyselin että mikäs nyt kestää, ku niitten piti kutsuu miut sinne, no pääsen huomenna kymmeneltä sinne, vissii ultralla ne kattoovat sen kohdunsuun?? KOKEMUKSIA KELLÄÄ?
tekeekö ne sisätutkimuksenki sitte?

Miusta ku vähä tuntuu et toi ukko ei oikee tajua sitä et tää vauva ei sais vielä tulla ulos! ei se oo moksiskaa.. eikä millää tavalla reagoin ku mie oon supistusten kourissa voivottelee jossai! :( Oon pyytäny sitä et auttais miuta sen verran et imurois, sitä mie en nyt uskalla tehä, ni ei tapahdu mitää... eile ku koski taas kovin mahaa, ni pyysin et voitko käyttää koiran kusella ku en nyt viittis lähtee köpöttelee pihalle (miun koira, mie sen yleensä käytän) ni lupas käyttää.. mie sit kattelin kymmenen aikaa illalla ku se kuorsas tossa sohvalla et jaaha, taidanki käyttää ite.. raahasin sit samalla suutuspäissää vaunujen pahvilaatikoin roskii ja kolistelin nii perkeleesti!! :kieh:
muutenkaa en saa minkäänlaista huomiota siltä.. tuntuu ku saisin tän vauvan yksin.. en aijo sille kyl ilmottaa et oon huomenna menossa sinnä äitipolille, koska ei oo mitään kysynykkää.. ja tuskin sitä kiinnostaa..pyysin oman äitin mukaan sinne..
anteeksi avautuminen!! :(

ziki ja mimmi 29+6 (jee myökii huomenna kolmekymppisii!!!! ) :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja zikiziki:
soitin tänää sille äippäpolille ja kyselin että mikäs nyt kestää, ku niitten piti kutsuu miut sinne, no pääsen huomenna kymmeneltä sinne, vissii ultralla ne kattoovat sen kohdunsuun?? KOKEMUKSIA KELLÄÄ?
tekeekö ne sisätutkimuksenki sitte?
Mulla on nyt muutamaan otteeseen tarkistettu kohdunsuun tilanne ultralla. Ensin on lääkäri tehnyt sisätutkimuksen jossa katsoo kohdunsuun tilanteen ja sen jälkeen tarkistanut ultralla kanavan/kaulan pituuden.

 
Huomenta kaikille.

Tuli sitten taas eilen oltua päivystyksessä tällä kertaa sen huimauksen vuoksi. Neuvolaan soitin puhelinaikana niin laittoi lähetteen konsultoituaan ensin omalääkäriä terv.asemalla.
Onneksi kaikki hyvin. Huimaus saattaa johtua niskasta tai sitten on jokin paikka puristuksissa kun siellä hampilääkärissä joutui pötköttämään vaikkei ihan vaakatasossa tarvinnutkaan olla. Sulkivat pois keuhkoveritulpan mahdollisuuden. Eli onneksi saturaatioarvot oli kunnossa.
Käyrällä olin tunnin verran. :whistle: Ja aina välillä vauva otti ritolat. :D

Supistukset on pientä muutosta saanut aikaan, mutta ultralla on vielä hyvin kohdunkaulaa jäljellä. Tosin kohdunsuu on pehmeä ja edelleen sen sormelle auki (ilmeisesti vaan kuitenkin ulkosuu).

Kutinan vuoksi kävin tänään jättämässä verinäytteen maksa-arvoja varten ja toivon mukaan ne on ihan ok. Tulehdusarvo on hiukan koholla.

Painoarvio on Beaniellä 2233g. :heart: Ja mikä parasta oli nyt kääntynyt raivotarjontaan. :)
Tosin pää on todella alhaalla ja lääkärillä oli vaikeuksia saada päänympärystä edes mitattua sen takia. :|

Huimaus vaan jatkuu edelleen. Toivottavasti menis vaan ohi. Ei oo nimittäin kiva tunne kun maailma pyörii ja on kuin ois pikku pöhnässä koko ajan. :/


Ruttana & Beanie 33+1 :heart:
 
AAM
ziki täällä kans semmoi tunnejäykkä miäs :D :hug:
eilen pyynnöstä mutisi jotai mahalle mutta kyllä saa taivutella välillä, tuntosarvet taitaa niin olla sillä taas sillä videotykillä enempi ko muhun kohdistettuna.. perkele menis sen kanssa naimisiin.. :LOL: ja just noi että viittikkö tulla nostamaan :whistle: - " MIKS?" no ettei tää kersa pullahda ulos täältä tohon eteisen lattialle |O :xmas:
 
zikiziki meillä välillä kans sama ongelma, että ei noteerata siihen jos mainitsee että supistaa ja jotain ei pysty tekeen..loppupeleissä sen saa kuitenkin tehdä ite :headwall:

Ssnni-Maria ihana maha sulla =)

Ruttana
toi huimaus on rasittavaa..mua huimas kanssa pari päivää(tänään ei ole pahemmin vielä..koputtaa puuta) mulla verenpaineet oli laskenu ja vauva painaa noita isoja verisuonia...

joku kyseli siitä kohtuammeesta..meillä tavallinen amme, jossa tulppa pohjassa ja ammeteline..ei tarvii kyykkiä lattialla ja vedet on helppo tyhjätä :D musta se kohtuamme näyttää jotenkin hankalalta käyttää

suonenvetoa löytyy kyllä öisin..siihen kyllä havahtuu...mutta onneksi ei ole joka öinen vaiva =)

outokumpu nimi on laitettu melkein heti kun adressi ilmestyi...mutta hyvä kun muistuttelet =)

kävin eilen siellä lääkärissä..
kohdunsuu oli kiinteä ja kiinni
kohdunkaulaa ultralla mitattuna 3 cm jäljellä
lapsivettä normaalisti
vaavin paino 1232g (pieni viikkoihin nähden..ei kuulemma tule syntyessään olemaan iso)
sykkeet +
liikkeet++
rakennteet hyvät
tarjonta pt :eek:
yritin urkkia itse sukupuolta..kiveksiä en kyllä nähny..joten tyttö olo vaan vahvistuu..salissa se sitten nähdään kumpi sieltä tulee :D

lumi-enkeli+masuasukki 30+2 :heart:
 
moikka pitkästä aikaa!!
ensin vähän itsekkäästi omaa napaa:

äippäpolilla ultrassa tyypillä kaikki hyvin, painoarvio 1100g, lekuri sanoi että kun mä olen tämmönen siro ja pieni, teen pieniä vauvojakin, kuten esikkokin oli :D
aika voimalla kyllä runttaili ultratikulla mahaa, kun tyyppi ei suostunut ottamaan käsiä kasvojen edestä pois!!! mie sanoikin että meinas jo sanoo että LOPETA :D
tyttöä edelleen veikattiin :heart:

nyt sitten joudun vkottain neuvolaan, verenpaineseurantaan, ihan raskausmyrkytyksen poissulkemisen takia, kun mulla aina proteiinit plussalla, niin ei oteta riskejä sitten! kuukauden päästä taas polille ultraan!!

meillä on kyllä semmonen touhuaja mahassa, eilen potkas kaukosäätimen mahan päältä alas :hug: mies nauro ettei pahemmin tartte miettiä liikelaskentaa!!

meillä ollaan perätilassa..hmm..täytyy toivoa että kääntyy raivotarjontaan ja vielä kun tilaa vähän ees olisi. yötkin valvoskellaan, ja vessassa ravataan, mahaa kutisee, ja iho kuivuu todella!!

Zikiziki: mulla ei ole koko raskausaikana tehty sisätutkimusta, ilmeisesti just tuolla ultralla katsottu kohdunkaulan pituus, kun on ollut 3cm jäljellä yleensä, nyt ei kyllä ollut mitään puhetta käynnillä.

onko muilla ruokahalu vähentynyt?? :eek:

mäkin sain ä-rahapäätöksen, ja juu ei mikään ihan huono, tulot kyllä kolminkertastuu tästä tilanteesta!! mä olen ihan kypsä kelaan kaikenkaikkiaan, mulle kirjotettiin 26.1 sairasloma ä-loman alkuun, kela ei nyt ymmärrä jotain kun keräilee mun sairaskertomuksia, jopa paikoista jossa en edes asioi, ja rahantulo venyy..ihan lirpassa sen takia kyllä :/

mutta vointeja mammoille ja maha-asukeille taasen :heart:

- nannuli ja tyyppi rv 29+1
 
mä äsken käsikopelolla saksin karvoitusta lyhemmäks, tais tulla oikein hehkee lopputulos :LOL:

ootteko muut huomannu et rupee olee mahdotonta antaa pissanäyte neuvolassa :LOL:
meillä on sellanen aika matala suht levee kippo mihin pissitään. se on kiva yrittää saada sinne virtsasuihkuun ja sit jos osuu, ni ei tiiä koska tulee yli :LOL: :LOL:

JEE!! me päästään 27.2 sinne ULTRAAN :D jos vaavi vaan pysyy matkassa, mut uskon kovasti et pysyy ku snne on vaa 2 viikkoa aikaa. sit siellä on varmaa painoarviot ja muut arviot sitte.
ja tänään päästään vihdoin salon synnärille tutustumaan. ootan niin innolla sitä reissua jo :D :D
TYKSIIN en kyl aio itteäni lykätä. oon saanu siitä niin huonon kuvan nytte ton tilanteen takia. ku Saloon sa mennä ku on 35+0 täynnä ja meillä se täytyy jo viikon päästä.

Hani ja vaavi. HUOMENNA 34+0 :heart:
 
Hei tytöt.

suonenvedosta, mulla on krampit yms vähentyneet nyt, kun pidän isoa sohvatyynyä sängyn jalkopäässä ja nukun jalat hieman kohollaan koko yön. Yleensä kyljellään jalat vähän koukussa ja nilkat siellä tyynyt päällä :) Enpä olisi koskaan ennen raskautta moisessa asennossa nukkunut. Mutta kannattaa siis kokeilla!

ä-raha, hassua lukea, että teillä monilla tulot kasvavat äitiyslomalla! :) Itse olen ihmetellyt, että pärjääköhän sitä asuntolainojen yms laskujen kanssa, kun tulot putoavat melkein puoleen. Mutta eiköhän sitä pärjää, ei se niin pitkä aika kuitenkaan ole, kun on tuolla alimmalla päivärahalla, firma maksaa 3 ekaa kuukautta vielä täyden palkan ja siellähän on joku välikuukausi äitiysloman jälkeen vanhempainrahakauden alussa, kun saa korotettua päivärahaa. Joulukuussa jo tuleekin sitten taas oikeaa palkkaa, kun pitää pitää vuosilomat pois ennen töihin paluuta. Ja onneksi veroprosenttikin on hieman pienempi kuin normaalisti. Nyt pitäisi vielä selvittää, katkeaako firman maksama nettiyhteys äitiysloman ajaksi - pitää alkaa tilailemaan kotiin omaa yhteyttä, jos katkaistaan! Muutenhan ei pääse ollenkaan nettiin - ja se olisi kauhistus!!! :) :) :)

Hani, pissakokeen kanssa on enemminkin niin, että kun aamulla on ollut pakko käydä vessassa ennen neuvolaan lähtöä, niin ei meinaa sitten saada puserrettua mitään purkkiin :LOL:

(.) Kävin aamulla verikokeessa tarkistuttamassa maksa-arvot tän kutinan takia. Viime yönäkin heräsin siihen (ja mieskin heräsi), että raavin omia jalkojani. No, huomenna saa tulokset ja tietää taas lisää. Täytyy tosiaan toivoa, että joutuisi ilmastosta ja ihon kuivuudesta eikä maksasta :(

Jaksuja kaikille!!!

k&oliotus 32+3
 
ziki mä kun olin rv 29+0 päivystyksessä, niin oli ekaks ihan normi sisätutkimus, sitten emättimen kautta ultralla katsoi sen kohdunsuun pituuden ja sitten vatsan päältä muut jutut. mä siis ymmärsin että se kohdunsuu katsotaan aina emättimen kautta sillä anturilla... eli varaudu ottamaan pöksyt pois :D



misstar hauska tuo sun tilantees labrassa :LOL: voin hyvin kuvitella että itselle käy samoin..tunnun kyllä kärsivän raskausajandementiasta aikas pahoin :D

poreamme meillä ainakin murheenkryyni, sillä suihku on siinä samassa ja ei sinne viitsi mennä lilluun jos ei ole kunnolla putsattu. ja tällä mahalla se on aika vaikeaa!! en siis suosittele, mutta jos joku haluaa niin meiltä saa halvalla :D :attn:

nyt oon ollut kaks päivää ilman mitään sokereita ja tietty suolaakaan en ole syönyt. ruokavalio on TYLSÄ ja tuntuu että on koko ajan nälkä!! paino ei ole noussut, mutta eihän se nyt vielä paljoa kerro. mä meen kyllä tällä dietillä loppuun saakka ja toivottavasti siihen totuu, koska olishan se hienoo elää täysin ilman herkkuja!!

eilen taas alaselkä ihan järkky kipee ja alavatsassa tntui kun olisi mustelmilla kokonaan :/ välillä se sama tunne ihan ylhäällä, kylkiluiden alla. onkohan se vaan että kaveri potkii ja siksi kipeenä..? hassua kuinka suurimmat potkut tuntuu ihan alhaalla, välillä niin että tuonne lonkkaluun alle toinen puskisi :x silti joka kerta ollut rt:ssä :/

joka päivä tulee joku vaiva että voisi mennä polille näytille.. oon siellä kahteen kertaan lähetteellä ollut. mitäs jos haluan mennä ihan omin päin niin soitanko ekaks vai kuinka se menee..? kuinkas te muut ootte siellä käyneet ja onko ollut ns. turhia käyntejä?? kun mua mietityttää se että ne nauraa mut pihalle sieltä, vaikka itse on huolissaan..typerää, tiedän :ashamed:

valitusta miehestä: mähän tässä jo valittelinkin että se on koko ajan jossain reeneissä tai ylitöissä sun muualla :kieh: eilen se sitten jätti reenit väliin ja meillä oli kiva päivä yhdessä. tänään sillä on taas reenit :headwall: no ilmoitti kuitenkin että juhannuksen tienoilla tää lähtee tsekkeihin viikoksi :eek: :kieh: :'( :/ ja sen mielestä se on ohan ok!! meijän lapsi on sillon joku 3kk ja sen eka juhannus. vaikeaa aikaa muutenkin kesä ja sen ikäinen, mutta tää juttu on sille niin tärkee!!

sanoi että sen vanhemmat auttaa matkakuluissa, ettei meiltä mene yhteistä rahaa yhtään. no siltä menee viikko kesälomaa ja aikaa sen lapsen kanssa. sanoi että sen vanhemmat auttaa mua sen viikon ajan!! prkl, kyllä mä nyt viikon yksinkin pärjään, ei siitä ole kyse vaan siitä että tää lähtee sinne tuntematta huonoa omatuntoa!!! huono omatunto sillä on vaan siitä että reissu siirtyi syyskuusta ¨kesäkuuhun. mulle olis ollu ok että syksyllä lähtee, mutta ksäkuussa kun toinen on vielä niin pieni, mun mielestä tosi väärin!!!

no, meillä mies sentään kantaa kaikki kauppakassit yms. ja ottaa huomioon mun huonon olon ja supistukset! eilenkään ei tarvinnut sohvalta nousta, muutakun vessaan :D

JJ-t ja peukkis 32+6
 

Yhteistyössä