<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Helmikuussa

Auttakee... Onko teidän mielialat ihan vinksallaan? Täällä on pari päivää ollut sellainen olo, että ketuttaa kaikki :( :'(

Tulin just neuvolasta ja aloin kollotta sielläkin ja neuvolatätihän innostu kyselee onko sitä ja tätä...Siitähän minä sit riemastuin ja pyysin olla vaan ihan hiljaa :x

Tiedän kyllä, et kaikki ihan hormooniperäistä mutta inhottaa vaan tää ketutus, vaikkei syytä ole!
Tunnen itseni "huonoksi", kun tiedän, että jollakin voi olla oikeesti syytä pahaan oloon.. :ashamed:

Mutta..toivottavasti voitte kaikki ok :)

Tää koittaa nyt nähdä valoa tunnelin päässä!

 
Heihoi!
Tulin vaan nopeesti päivittämään kuulumiset ennen iltavuoroa. Harmittaa ku ei oo ehtiny täällä niin käydä ku töiden jälkee joko jotain tekemistä tai väsyttää ihan kauheesti :(. Ei oo enää jaksaminen samaa luokkaa ku ennen :whistle:.

Mä yritin tossa jotain lukea, mut sit tuli kiire töihin. Toivottavasti ootte Hani selvinny järkytyksestä ja vakuutus riittäis uuden auton hankintaa :). Voi olla et oot jo siihen vastannu mut ehdein lukee varmaan sivulle 7 :D.

Yritän viikonloppuna lukee loput tekstit :).
Ite olin neuvolassa tänää ja kaikki ok. Sf 29, paineet 106/55 (alhaset :eek:), hb 117, :heart: -äänet 120-130, paino alusta 9,7 kiloa :D, liikkeet ++ jne. Kaikki hyvin.

Kohta osa meistä sit jo näkeeki :). Tai on siihen kuukaus, mut aika menee niin nopeeta.

Säde ja pupsi 31+5
 
mamma-1 Mä ainaki oon alkanu vittuuntumaa ihmisiin, jotka ei sinäänsä "normaalisti" ärsytä ja eilenki sain hermoromahduksen ihan pienestä asiasta. Kai toi ketutus sit vaan liittyy niihin hormoneihin :).
 
Okein reipasta päivää :wave: :wave: !

Mä oon syöny huonon olon takia hedelmiä kilokaupalla viime aikoina (greippiä, omenaa, luumua) ja nähtävästi saanut todella hyvin vitamiineja niistä =) . Nimittäin tänään on tuntunut, että virtaa on kuin pienessä kylässä :D . Oon siivonnu koko talon, pessy pyykkiä, käyny kattoo kuopuksen kanssa abi-rekat ja laittanu pullataikinan kohoomaan :p . En voi ku ihmetellä, en kuitenkaan valita.

lumi-enkeli Meillä vauvan painoarvio oli 29+0 1280gr ja lääkäri totesi, että ihan hyvin kasvaa. Kuopus oli viikolla 27+5 1000gr ja syntyessään 4 kiloa =) .

miehistä mua taas välillä ärsyttää kun on niin YLI innoissaan (okei, tää on mun kolmas ja miehen eka) mut silti välillä ottaa päähän kun sen pitää olla kokoajan juttelemassa vauvalle ja paijailemassa masua :| . Kissanhiekkoja en oo saanu vaihtaa koko odotusaikana ja jos vähänki liukasta, niin laittelee heti aamusta "varo kulta liukasta" viestejä ja vahtailee mitä syön (tietää ruokarajoitukset) ja olenko ottanut vitamiinit . Että sellasta.

Meillä yksityisellä lääkärintarkastus 2.3, mun on vähän vaikea luottaa neuvolalääkäriin kun se on mun mielestä ihan avuton ja tietämätön, joten oman mielenrauhan vuoksi käyn lääkärintarkastukset yksityisellä. Lisäksi on kiva nähdä vielä pikkunen ultralla :) .

Huomenna neuvola, laittelen sitten kuulumiset.

Miinulainen+Hymy 29+
 
Täälläkin on yli-energinen mamma vauhdissa :LOL: oon lomalla ekaa viikkoa ja oon saanu vaikka mitä aikaiseksi! alkaa olemaan kohta valmista kaikinpuolin! oon innostunu kokkaamaan yllinkyllin ruokaa ja leipomaan pakastimeen, millonhan tää vimma loppuu..? Vaan en mä valita, on ihan tervetullutta tämmönen energia. onkin ollut vähän hukassa pitkän aikaa!

En oo vielä pakannu sairaalakassia, mutta se on niin mukavaa hommaa että lykkään ihan sen takia kauemmaksi :D Tosin sen kassin itsessään jo etsin ja putsasin, sama laukku mikä oli esikoiseltakin sairaalassa mukana..mä vissiin tykkään näistä "perinteistä"....

Just tuli rintapumppu postissa, ja ostin eilen vikat tuttipullot ja tutit kaappiin odottamaan. oikeastaan ei oo enää muuta hankittavaa kuin reunasuoja pinnikseen, sitä en oo vielä löytäny kun olen niin ronkeli niiden suhteen..!

jahas, lähtis siivoamaan niin kauan ku virtaa on!

Gardenia ja Kapris 31+3
 
Mamma-1 sama vika rahikaisella.. mua on viime aikoina veetuttana ihan typerät asiat. sit huomaan olevani ikävällä päällä ja koiraparka saa siitä kärsiä vaikka kävelyllä. hermo menee jos se vähänkin vetää.. ja kärsin huonosta omasta tunnosta kun pitäis oikeesti tehdä täällä kotona asioita ja silti en niitä tee.. kun ei voi kaikkea siirtää huomiseen eikä yli huomiseen. No joo, kyllä tämä tästä.
 
SITÄ ON PITÄNY JO KAUAN KYSYÄ, et ku la lähestyy kovaa vauhtia, niin ootteko kannellu mukana/ajatellu kantavanne mukana äitiyskorttia?? jos ootte jossain ja täytyykin sairaalaan vaikka mennä, ku se äippäkortti on niitte raamattu :LOL:

MIEHISTÄ: miettikääs sitä et sit ku teillä jo on yksi lapsi ja ootte hankkimassa toista, ni sit vasta noi miesten renttuilut ja laiskottelut rasittaa teitä. ei oo sit valinnanvaraa istuakko vaan sohvalla ku esikko on pakko hoitaa, kanniskella ja nostella yms.
täällä yks :wave: joka välillä on ollu ihan loppu. joskus kyllä mies yllättää. tai on nyt lopussa ruvennu tajuumaan et mä en TODELLAKAAN PYSTY enää niitä kaikkia juttui tekee.
 
Omaa napaa vain tänään, sori...
Tää äiti tuli just kampaajalta! :D Jee uus tukka piristää aina! :D Nyt on pirteä polkka sitten entisen pitkän tukan sijaan. :D
Sit kävin koululla sopimassa viimeisestä työharjottelujaksosta, saan pidettyä kaikki omat tunnit ennen äitiysloman alkua! :D Jeeeeee, ihanaa ehdin ehkä sittenkin jopa vähän "lomailemaan"... Eli siis laittamaan kotia valmiiks pientä varten. ;) Sen lisäks kuitenki saan ainakin lähes kaikki opinnot tältä vuodelta suoritettua (ainoo mikä voi jäädä roikkuu on seminaari, kun se on LA-viikolla).

No mutta. Tässä viel tiistainen mahakuva, kun en oo muistanu laittaa. Kuvassa siis rv30+0. (saa isommaks klikkaamalla)


Laala ja Punkero rv30+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamma-1:
Auttakee... Onko teidän mielialat ihan vinksallaan? Täällä on pari päivää ollut sellainen olo, että ketuttaa kaikki :( :'(

Tulin just neuvolasta ja aloin kollotta sielläkin ja neuvolatätihän innostu kyselee onko sitä ja tätä...Siitähän minä sit riemastuin ja pyysin olla vaan ihan hiljaa :x

Tiedän kyllä, et kaikki ihan hormooniperäistä mutta inhottaa vaan tää ketutus, vaikkei syytä ole!
Tunnen itseni "huonoksi", kun tiedän, että jollakin voi olla oikeesti syytä pahaan oloon.. :ashamed:

Mutta..toivottavasti voitte kaikki ok :)

Tää koittaa nyt nähdä valoa tunnelin päässä!
Täällä huomattu samaa..Tosin mulla onki vähä huolenaiheita mutta silti tuntuu että kaikki ottaa päähän...

Tosta väsymyksestä että mulla se ei kyllä johdu raudan puutteesta koska hemppa oli noussu ihan kivasti ja syön rautaa koko ajan..Tää on nyt samanlaista väsyä ku alkuraskaudessa

Miehestä..
Meillä kans ei kyllä hirveenä välitä jos sanoo suppareista,ja yleensä en kyllä sanokkaan vaan vähän niinku piilsosa huohottelen ne läpi :D
Sit kyllä esim nyt hän sai flunssan niin eiköhän kuulu vähä väliä niiskutusta ja perään että voi voi ku mulle tuli flunssa......
Tietäs vaan mitä kaikkia vaivoja mulla on :/ Mut joskus seki paijaa masua jne mut ei se kyllä liiemmin oo estelly mitää tekemästä..
Meillä mies on aina autellu kotitöissä ja sillon ku olin vielä töissä ite niin se teki melkein kaikki kotityöt mut nyt ku olen kotona niin tuntuu et mun pitäs joka päivä olla siivonu ja laittanu ruokaa ja ehkä vähä leiponukki ja lämmittäny mökkiä ja tehny lumityöt ja kaikki mahollinen mitä keksii..Se on aina ollu meillä niin et kun olen ollut kotona niin on tuntunu et mies ei tee mitää..Esim sellaenneki pieni juttu että sovittiin että minä täytän astianpesukoneen ja mies tyhjentää niin sitä ei ole sen jälkeen tapahtunu ku jäin kotiin...
Saa nähdä miten meillä nää työt alkaa jakaantuu ku kolmas lapsi jo tulee..
Mielenkiinnolla odotan millasta tää tulee olemaan..
Mut nyt pakko alkaa syyä jotai ku tuli ihan heikko olo kun aamulla söin vaan leipää ku normaalisti syöny puuron ja leipää..

Mut moro taas..
 
AAM
mammakortti on lipaston päällä ukko onneks tietää :D ja sairaalakassi edelleen pakkaamatta :whistle: :ashamed:
Laala ihana paita.. :heart: ja suloinen masuliini

Hani mä monesti kiroan tuon ukon tuntosarvettomuutta.. :headwall: :headwall: mutta niin se taitaa jokaisella ukolla välillä olla kateissa ja joskus (harvoin) on oikein sit taas tunneälyllä varustettu että ! :D sit oon vaan tyytyväinen..
esikoinen kyllä ilmoittaa jos haluaa vain ukon syliin tai vaan mun syliin.. sain tässä taannoin kokea senkin että vain isi kelpaa :kieh: hyvä niin kun vauvakin sitten tulee.. :D

tunteet eli fiilinksit on vähän mitä sattuu mutta mtn erikoisia pyörremyrskyjä ei oo tullut tai semmoi mega*yrpäotsassavitutuksia ei oo pahemmin iskenyt.. siis ilman syytä ? syyllä on ollut juuri tänä aamuna ja eilen iltana.. alkkismutsi taas osoitti oman kiittämättömyytensä broidilleni.. :kieh: :headwall:

mut ei muute pahemmin.. :whistle: :|

am Hippunen 31+3
 
Tsau!

AM Oli hyvää se sun suosittelema öljy.Yleensä en niistä tykkää kun kestää sata vuotta että ne kuivuu ja sitten on vaatteet ym. paikat siinä öljyssä. :wave:

Mielialat Kävin äsken just syömässä thai-ravintolassa ja siinä mun vieressä oli akvaario...Kattelin niitä kaloja ja siellä oli sellanen pikkukala jonka kimpussa oli koko ajan kaks isompaa kalaa.Mulla nous kyyneleet silmiin kun se pikkukala oli ihan paniikissa :ashamed: Teki mieli mennä sanomaan niille myyjille että Tehkää nyt jotain!! :eek: Mutta ehkä oli ihan viisasta etten kuitenkaan mennyt :D Eli täällä on itku tosi herkässä muuten mielialat ei oo muuttunut..Ainakaan mun mielestä :p

Ruokahalu on erittäin hyvä :p Eilenkin söin kotona ensin lämpimän ruoan,parin tunnin päästä menin heseen ja söin juustoaterian ja siitä parin tunnin päästä mentiin ravintolaan syömään missä vetäsin pihvin :whistle:

Miehestä Meillä on kanssa niin päin että mies on vähän yli-huolehtiva..Se oli eilen laittamassa sukkiakin mun jalkaan kun näytti kuulema niin hankalalta :D
Ulkona pitää musta kiinni etten vaan kaadu,mitään ei saa nostaa jne.jne.
Eilen kaupassa kun otin kärryihin vanukasta niin heti katsoi pahasti kun munkin pitäisi vähän tarkkailla noita sokereita.Ja se on tutkinut kaikki kivunlievitys menetelmätkin,niiden hyödyt ja haitat,netissä ja "valinnut" mulle valmiiksi ne "parhaimmat :LOL: :LOL:
 
AAM
misstar mainiota että rasvavinkistä oli hyötyä... esikoisen öljypurkki se ceridal meillä on ollut, "lainasin" vain sitä hippasen ko huomasin että 06/09 muka menee pilalle :whistle: ja sille en oikein ole tarttinut käyttää ko iso on ollut aina tosi hyvässä kunnossa.. sitä on niin kiva laittaa kosteallekin iholle imeytyy oikein näpsäkästi melkein heti.

hitsit mun ukko vaikuttaa teitin osan ukkojen rinnalla ihan maanantaikappaleelta :LOL: :xmas: |O ei parane mennä sille sanomaan.. :D olkaa vaan hiljaa tyytyväisiä, case could be worse ;)

nyt kaffille närästystä hakemaan :p
am
 
misstar toi kalajuttu oli kyllä hyvä :LOL: :LOL:

hani mulla on alusta asti ollut neuvolakortti aina mukana sillon kun laukku on messissä. sillain se pysyy, muutoin varmasti unohtaisi otta sitten kun tulee lähtö, mutta nyt se seuraa koko ajan mukana :)

fiilikset menee niiiin ylä ja alamäkeä!! saatan samassa hetkessä huutaa pää punasena mihelle ja kun se katsoo mua silleen että "mikä toi nyt oli" niin räjähdän sitten nauruun :ashamed: mies on alkanut kutsuun mua jo pikku mielialanvaihtelija mussukaksi, ja se vasta saa mut räjähtämään jos oon sellasella päällä :kieh: :LOL:

onhan niitä hyviäkin hetkiä..mutta kyllä oma käytös joskus pistää jo vähän naurattaan..
 
Pinna kiristyy täällä tasaisesti loppu raskautta kohden. mies osaa onneksi suhtautua omaan raivottareensa, sama kireys aste kun esikoista odottaessa :D

Suonenveto tänään herätti kun molemmat pohkeet kramppas samaan syssyyn, mulla vaikuttaa aina paljon oon juonut nesteitä illalla. saa siis ihan valita kahdesta pahasta jos juo vähemmän niin vessa kerrat harvenee ja suonen vedot tulee tai sitten rampataan vessassa ilman kramppeja :D

Mies ei täällä juuri kotitöitä tee, esikoista kyllä hoitelee, pakkaamisen tässä muutossa olen hoitanut tähän asti minä. Mies sitten muuttaa ja maalaa kun ei musta ei siihen oikein ole.lähettää mut evakkoon pois huutamasta päsmäröimästä kun muutto päivä koittaa :ashamed: . Muuten kyllä koittaa topputella etten menis ja vouhottais, mutta kun en oikein osaa olla vaan. jumppaamaakin tahtoisi mieli vaikka flunssaa vielä pukkaa päälle.
Hieroo kyllä mun selkää ja jalkoja ja rasvaa masun lähes joka ilta, että kyllä hellyyttä saan =) vaikka mun rähjäämisien jälkeen en sitä edes ansaitsis. :ashamed:

mammakorttia en ole ajatellut kantaa mukana, asutaan nyt ihan lähellä synnäriä (1.5km) ja muutetaan ennen la:ta vielä lähemmäs (0.5km)

eip.muuta nyt mielessäin :D
 
moikka mammat :wave:

puuh, olin aamupäivän töissä vaik saikulla oonki ja voi sanoo ettei tehny hyvää. alko supistella ja painaa joka kohtaa masua, ei meinaa rauhottua edes täällä sohvalla pötkötellen :/ no, töitä ois enää ens vko ja voi olla et senki ajan vietän saigonilla. huomenna tietää ku on ylimääränen neuvola ja mahdollisesti sit meno ä-polille.

tosi mukava lukea kaikkien neuvola- ja ultrareissuista. melko eri kokosia vauvat ja äitit tuntuu tässä vaiheessa olevan... ja vaivoja on joka lähtöön. siitäki tajuu kuin mielettömän pitkällä me ollaan. saa nähdä kuka ja milloin poksuu ekana :heart:

meillä mies on sekä ihana että rasittava :D ihana siks et huolehtii mun syömisistä ja voinnista, ei varmasti anna mun kantaa mitään raskasta (hyvä ku oman käsilaukun saan kantaa :D ) ja jos oon väsy, niin tekee ruoanki illalla valmiiksi, vaikka mä oon nyt saikulla ja aikaa ois :whistle: mut osaa se olla ärsyttäväki. esim siivous ei suju vaikka mitä yrittäis, seksiä vonkaa vähä liikaa (tai no, onhan se imartelevaa et haluu mua yhä?) ja vauvan tuloon valmistautuminen kokonaan mun vastuulla... meil ei varmaan ois mitään vaatetta ja tavaraa hankittuna, jos mies siitä vastais. joo, mut kylhän se sit lähtee mukaan ostoksille ja vauvan huonetta laittaa, mut vain kun mä sanon et nyt oikeesti ylös sielt sohvala ja avuks!! ihana mies silti, vaikkei sitä kaikki jutut ihan niin kiinnosta tai tajuu kuin tärkeitä ne mulle on :)

äitiyskortti on mulla käsilaukussa. ollu jo pitempään, enhän mä sitä muuten koskaan muistas ottaa neuvolaan mukaan :D raskausdementia vaivaa täälläki :wave: oliks se misStar vai kuka joka unohti pissata purkkiin, oli ihan samanlainen keissi ku mulla eilen neuvolassa :D mut sitä vaan ihmettelen et miten selvisit 4h pissaamatta?? tääl hyvä ku pari tuntii menee iman lorotteluja... :headwall:

äitiyspäivärahoista niin mul tippuu puoleen tulot :/ vähä mietin et miten sit asunto- ja autovelat maksaa, mut kai niitäki ehtoja voi neuvotella uusiks...

jj-t meil kans mies aikoo lähteä reissuun jonneki eurooppaan kaverinsa kanssa viikoksi kesällä. ja se menee kyl meidän yhteisillä rahoilla eikä oo puhunu miten me vauvan kaa sit selvitään. mut eniten mua ärsyttää että se on pois sitte meidän yhteisestä loma-ajasta :( ja jos uskaltaa sen jälkeen viel valittaa et ollaan liikaa aikaa mun sukulaisissa pohjosessa niin mä huudan ja isosti :kieh: meil miehen suku asuu nimittäin kokonaisuudessaan täs hgin lähellä ja mulla taas pohjosessa, ni se ei oikein tajuu et mun vanhempien ym. tapaamiseen on pakko "uhraa" lomia jos ylipäätään haluu niitä nähdä. ja mä haluun. tulipa lisävalitusta miehestä :saint: :whistle:

joo, jos alkas vaik silittää vauvan vaatteita. kateellisena luin gardenian ja miinulaisen energisyydestä, itsellä ei oo kyllä mitään moista energiapläjäystä näkyny :ashamed:

t. manna + lilli 33+1 :heart:
 
ainiin, pk-seudun tapaaminen. oli puhetta et se sanomatalon kahvila on varmaan liian pieni meille, niin tuli mieleen et oisko aleksi13:n yläkerrassa olevas cafe ursulassa riittävästi tilaa? en nyt muista kuin iso se on mut ainaki se on yleensä ollu rauhallinen. tai yleensä ja yleensä, varmaan vuos sitte viimeks käyny :D
 
Mielialoista: Vinksallaan on. :wave: Välillä tunnen olevani varsinainen hormonihirviö. :ashamed:

Äitiyskortti: On aina mukana, ja on ollut ihan alusta saakka. :D

Mies pitää huolta, kyselee vointeja ja on mukana missä pystyy, mutta kärsii tilanteesta, koska ei voi olosuhteiden pakosta olla läsnä jokapäiväisessä arjessa (työskentelee eri maassa), joten itse on selvittävä ja painavatkin kantamukset kannettava. Onneksi ens kuussa tilanne on muuttumassa ja mies tulee tänne. :heart:
 
mielialat huhhuh :D on nii heikunkeikun että!! tuntuu et koiraki kattoo miuta nykyää ihan kummeksuen, et mikä hitto tota naista vaivaa :LOL:

äitiyskortti :eek: eipä oo kyl käyny mielessäkää moinen ajatus! hui! alanki kantelee sitä mukanani kokoaja! :D pitäs vissii jossai vaihees sitä sairaalakassii pakkailla, mut ei vissii viel viiti, ukko varmaa kattos pitkää.. kysyis varmaa et joks oot lähössä :D

Laalalla ihana masu!! :)

energiaa tääl ois ku pienes kylässä!! :wave: mut ku pitää osata nyt ottaa vähä iisimmin.. :( tylsää..

muoks* tuli sit lihavoituu iha väärät kohdat.. mut enivei.. :D väliäkö sillä :D
 
Mihestä mulla ainakin ihan itte tajuaa liukkaissa kohdissa ojentaa kätensä kun tietää että olen kerran jo lentäny lahjakkaasti pyrstölleni. mutta aina sitä saa kaupassa huomauttaa että voisko se arvon herran kantaa tämän kauppakassin :kieh: mutta ei se muuten anna mun nostella mitään. ja enkä mä pystykkään kun on selkäkin hajalla.

harrastinpa sitten tänään extreme-urheilua :LOL: autossa kuskin ovi lahjakkaasti umpijäässä että lukkorasvakaan ei auttanu joten siitä sitten kömpimään apukuskin puolelta kuskin penkille ja muksu huutaa takapenkillä että varo äiti sitä ja varo äiti tota :D tuli pieni norsuolo kun koitti itteään sinne änkeä.
 
Äitiyskortti kulkee mukana. :D Ellei muuten niin vaikka ihan siks että on ultrakuvat siinä, voi ihmisille näyttää. :LOL:

mies on ihana täälläkin. :D Mut vähän rasittava siinä välillä, miten paljon se hermoilee nykyään kaikesta isäksi tulossaan... :whistle: Mä antaisin asioiden mennä ihan omalla painollaan ja se huolehtii kaikesta... No, ehkä se sit tasottaa mun hälläväliä-asennetta tai jotain. :p

Soitin näillä näkymin viimisen paastosokerikokeen tuloksista, oli ollu tasan 5,0 eli oikeen hyvä. :) Nyt ei ainakaan oo yhtään sokerikoelähetettä, ja seuraavaan neuvolaankin on viel kaks viikkoo aikaa, joten tuskin sit enää tuleekaan. :)

Sori, oon itserakas, mut onko mun maha oikeesti pieni vai näyttääkse musta vaan pieneltä? :saint:

Nyt ootan sitä miestä töistä kotii. Tulis jo niin päästäis uimaan. :D

Laala ja Punkero rv30+2 edelleen...
 

Yhteistyössä