<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Helmikuussa

millipilli
Neuvolakuulumiset:

rv 31+4
pissa puhdas
RR 108/64
paino +370/vko eli raskauden alusta + 6,8kg
sf-mitta 28 cm
syke 140
liikkeet ++
tarjonta RT

Usvametsän neito, yhdessä vauvakirjassa ainakin sanotaan, että 97% vauvoista kääntyy raivotarjontaan 34.-36. viikkoon mennessä eli hyvin vielä ehtii :)

Niin tappotahtiin on tullut tekstiä, että nyt ei irtoo muuta...

millipilli & Frank 31+4
 
Tervehdys mammat.

Merkkaampa itteni tähänkin pinoon.

Uusille tervetuloa!

tapaaminen 10.3 sopii mulle hyvin :) .

( . ) Vauva melskaa päivin öin. enä ei ole niin hirveetä myllerrystä, kun nähtävästi tila alkaa käydä yksiössä ahtaaksi.
[/b] Väsymys ja pahoinvointi on jotain aivan järkyttävää!! En oo nyt ottanut rautaa, kun siitä tulee entistä huonompi olo mutta pakko varmaan alkaa edes epäsäännöllisesti ottaa :( . Voisin nukkua koko päivän ja siltikin väsyttää lisäksi pahoinvointi on joka päiväistä ja varsinkin iltaisin ja öisin. Mulla on sellainen olo kuin olisin kärsinyt puolivuotta jatkuvasta krapulasta :'( ei enää jaksais oikein hymyilyttää. Neuvola viikon päästä, täytyy silloin kysellä, että mitä voisi asialle tehdä.

Sori, että tuli hieman omanapainen kirjoitus. Jaksuja kaikille.

Miinulainen+Hymy 28+
 
Kyläpäs tänne oli tulla tupsahtanu teksitä nyt on onneksi aikaa lukia ku ei oikeen tuonne pihalle viitti mennä ku kunnon lumi myräkkä ku aamulla näytti et ei postia pääse kattoon ku tullu pikkusen tota lunta...:)Yrittelin sitten vähän tehä lumi töitä mut eipä tuosta sitten tullu mittään ku rupes supisteleen...Ajan kulukseni tossa ruuneberin tortut sit väänsin..:)
Jee ja ukkokin tulisi huomenna pitkille lomille kun sen tarvittee vasta ma iltana lähtee takasi armeijan vihreisiin...
Oisikohan kennelläkkään tietoo mistä mahtasisi saada sopu hintaisia kesto vaippoja kun oisi sitten tarkotus ruveta tolla beebellä niitä käyttään?Ja kuinka moni teistä meinaapi ruveta käyttään noita kesto vaippoja?
Joo mutta nyt alkaa tulla tuolta masusta sen veeran iskuja että pitäneepi vissiin noust ylös tästä jakkarasta...:)

Iitu ja väpä 30+6
 
Helou..
Nyt ois lekurinneuvola käyty..
pissat ok
paineet 108/55 hb 127
kohdunkaula 3cm ja kiinteä ja kii eli ei huolta suppareista kun eivät ole aukasseet..
Painoarvio oli vaaville 1556g ja raivotarjonnassa oleili..Tämä lekuri tutki heti perusteellisesti ja oli vähän että saattaa se tyttö ollakkin mutta aika turvonneet on kyllä häpyhuulet jos on tyttö..
:whistle:
No sama se..jännittäminen jatkuu synnärille asti..

Hui luin kaksplussasta tai vauva lehestä että joku oli tunnissa synnyttäny toisen lapsensa ja kotiin niin et mies oli ollut kätilönä
:eek:
Mie en taho!!! Tuskin mulla niin nopeeta tuleekaan kun edellinenki kesti sen7h30min.. Mut äiti on synnyttäny kaks syöksysynnytyksellä...
No mut sitä murehitaan sitte ku sen aika oikeesti on..

Tekasin siinä aamulla lähtiessä lumityötki..Äiti soitti heti aamulla että elähän sinä ala siellä lumitöitä tekeen,mut olin jo työn touhussa joten eihän sitä voi kesken lopettaa..

Ihanaa sain tänään alapään sokeroinnin! nyt on taas niin kiva olla monta vkoa ilman karvoitusta. Sanoin vain työntekijälle että tuun sitte vielä sokeroitavaksi ennen synnytystä vaikka pää jo näkys

:LOL: Miehän en tuheron kaa synnärille mene tällä kertaa :LOL:
Jospa sitä tänään ukkelinki kikkelin kaa keksitään jotai tekemistä kun ei kerran ollu supparitkaan vaikuttanu mitenkää tonne alas :D Jotenki jo eilen illalla ois ollu sellanen kutina että pitää saada viihdykettä mieheltä :D
No mutta menipäs nyt taas.. Saa nähä millanen loppuaika tulee jos alkaa himot jyllään..Voi olla aika hankalaa kohta jo olla ku asentoja ei oo niin hirveenä sellasia kivoja.. Takaa pystyis mut sattuu ja selällään ei jaksa kauaa olla,vaikeki sitä kyllä siinä hoksaa ajatella nin helposti ;) Mut eikös se niin mene että hätä keinot keksii..
Joo......
Nyt pitänee rueta sitte ruuan laittoon että saa ukkeli kulta syyä ku tulee töistä..

Mutta voinnit taas kaikille..

Vaavimasu ja napukka 30+1
 
Usvametsän neito, meidän Viuhti oli viimeks neuvolassa poikittain, eli se olis sit pari viikkoa sitten eli joskus 29+ viikolla. Must ainakin tuntuu, että se kyllä on sittemmin vaihtanut asentoa, vaikka en osaa veikata onko nyt sit pää vai peppu alhaalla. Jostain joskus luin kans, et ne vaihtaa vielä asentoa. Puolitutuilta oon kuullut semmostakin, et olis vielä ihan vikoilla viikoilla ängennyt perätilasta raivotarjontaan, mutta sit alkaa kyl varmaan olla jo aika ahdasta.

Ens viikolla neuvola ja ihan itse varattu yths:n ultra, että sittenpähän luulis selviävän tämänhetkinen asento. Kokoarviota haluan kans, ja katsotaan olisko Viuhti vähemmän siveä ku aiemmin ja vilauttais jalkoväliäänkin. ;)

Oon töissä käymäs pitkästä aikaa, täytyy hiukan alkaa hoitamaan henk.koht. tavaroita pois täältä. Ens viikolla onkin sit taas useampana päivänä ihan 'läsnäolopakko' täällä, katsotaas miten onnistuu ennen viittä herääminen ja matkustaminen... nyt tarttis muistaa tehdä kaikki valmiiks maanantaiks, mutta kun ei asiat pysy päässä! Mittään ei muista!

ventti + viuhti 31+3
 
Meilläkin oli tänään neuvola... Ja kovin oli Punkerokin poikkitilassa... Ihmekös että se tuntuukin inhottavalta just tasan keskeltä mahaa.. Siis aiemmin (kun todistettavasti oli pää alaspäin), niin paino enemmän rakkoa mut ei kiristäny mahaa ollenkaan niin pahasti, nyt on ollu pari viikkoa niin että kiristää ihan sikana ja tuntuu potkut ihmesuunnissa. No, tämä vähän selittää.
No mutta muut faktat:
Verenpaine: 128/82
Pissa puhdas
Hemppa 113 (vissiin on ihan ok näillä viikoilla)
sf-mitta: 25cm (yläkäyrältä ollaan tultu rymisten alas, mutta johtuu kuulemma tuosta poikkitilasta)
Vaavin syke 140
Liikkeet ++.
Painoa on tullut nyt koko raskauden aikana tähän asti 9,7kg.

Tiistaina oli sokerit ollu taas 5,2 joten näillä näkymin yks mittaus enää ja sit ei tarvii enää seurata. :)
Kolmen viikon päästä seuraava neuvola, silloin katotaan tarkemmin kait tota tarjontaa. Ja kokoultra olis sitten 31.3. :)

Sit kävin hommaamassa Stockan kanta-asiakaskortin, koska siel on kantistarjouksessa Britaxin Baby safe plus -turvakaukalo (125?) ja siihen Belted base -vyötelakka (70?). Koko paketin hinta siis 195? ja normaalisti näyttää netissä olevan hintaan 249?, joten aika hyvä säästö tulis. :) Varasin nuo huomiseen asti, menen hakemaan sitte ku olen autolla liikenteessä nimittäin. Tuo Britaxin kaukalo on ollu jonkun aiemman vuoden testivoittaja ja edelleenki saanu tosi hyviä arvosteluja. :)
Sitte Turun Stockalle on avattu (?) sinne lastenvaateosaston vauvanurkkaan äitiysvaatekulma. :D siel on siis Mamaliciousin vaatteita, kävin koittamassa yksiä farkkuja (19? kanta-asiakaskortilla) mutta oli sen verran pari senttiä lyhyet että jätin väliin. Pöh.

Nyt olis kastike lämpiämässä ja muusiperunat kiehumassa (tai no ei toi meidän hella kunnolla saa keitettyä niitä mut kiehautin veden ensin vedenkeittimellä ja laitoin kiehuvana kattilaan, kyl se nyt hiljaa porisee... Pitäis soittaa vuokranantajalle että uus hella meille!)...
Ja Punkero potkii mua oikeaan kylkeen... :D

Laala ja Punkero rv29+2
 
moi masumammat!

hui kun tullut tekstii paris päiväs. en varmaan muista kommentoida puoliakaan :ashamed:

täällä on nyt onnellinen ja helpottunu fiilis, kun siskon ex-mies lähti just linnaan 3v:ksi. siis ihanaa, kun se oli niin häiriintynyt, väkivaltanen ja sekaisin, et sisko lapsineen ollu syksystä asti vuoroin turvakodissa, vuoroin mummulassa maalla piilossa. ja kun ovat olleet kotona, pelätty sydän kurkussa et mitä tapahtuu. se mies on ollu aina väkivaltanen ja sekasin, mut ihan lopullisesti skitsahti viime syksynä. voi huoh, mikä olo ja siskokin saa pitkästä aikaa taas alkaa nauttia elämästä :)

joo, sit vauvoihin ja palstan asioihin =)

vakuutus me saatiin tietää heti et saadaan vakuutus ku käytiin pohjolassa paikan päällä ottaan sen. lasku tuli kk päästä(?).

vauvan liikkeet taas huolehdi ku tyyppi ollu rauhallisempi tänään. tai on se moneen kertaan jo riehunu mut ei silleen ympärivuorokautisesti kuten usein tekee :heart: mitään rytmiä en edelleenkään oo havainnu :/

turvotus meil on nlan täti kysyny ja vissiin vähä painonnoususta ja kasvoista iteki päätellyt et mikä on tilanne. ei siis vaivaa täällä ja sano viimeks et kyl sen naamasta näkis. meil nlan täti tsekannu myös vauvan asennon jostain vkola 24 asti. oli eka poikittain ja viimeks rt:ssa.

mulla peruuntu eilen nla-aika ku täti oli sairas ja kyllä harmitti :( oon huolissani ku taukoo tulee nyt 4vkoa ja väliin masuun sattuu ja vauva tosiaan hiljaisemmalla tuulella. en tiedä pitäskö soittaa ä-polille kun ei nlakaan nyt pääse :/

vuffi kiva kuulla teistä, hienoa että kaikki ok. josko ne vaavitki ymmärtäs vielä kääntyä oikein päin :heart:

uudet tervetuloa :wave:

hani hui kamala mikä tapahtuma! :hug: toivottavasti selvisitte säikäyksellä.

onnea kaikille hyviä nlakuulumisia saaneille ja tsemppiä sairastaville, etenki mahataudista kärsiville :hug: ykäily on ehkä kaikkein kamalinta mitä tiiän :x

nyt tuleville appivanhemmille, see juu leiters mutterit :wave:

t. manna + lilli 32+1 :heart: eli tääl siirrytty 9. kuulle, voi ihme miten pitkällä ollaan :D

ainiin, ihania masukuvia olitte taas laitellu :heart: mäki yritän illalla saada uuden kk kunniaksi foton omasta pakista :D
 
Alkuiltaa mammat!

Taas se kuukausi vaihtui, hyvä niin. Kaikenlaisia kuulumisia täällä ollut mutta ihan kaikkea ei pysty muistaa kun niin vauhdilla tulee tänne lisää tekstiä.

Aikaisempien synnytysten kesto Eka oli muistaakseni 15h45min, toinen 6h40min ja kolmas 6h30min. Eiköhän tämä neljäskin saada valmiiksi kuuden seitsemän tunnin haarukkaan...

Ruokia valmiiksi Ei, enpä taida tehdä, meillä niin paljon porukkaa, että pakko väsätä ruokaa kaiken aikaa, ettei pakkasesta paljon iloa tässä asiassa ole.

Vauvan maha-asento Poikkitilassa onpi. Kolmonen oli myös melko loppuun asti, olisivat ulkokäännöstä tehneet vkolla 37 ja risat mutta oli sitten kääntynyt itsekseen raivotilaan. Niin uskon tämänkin vauvan tekevän.

Minun kuulumisissa ei paljoa muutosta ole. Raskausdiabeteksen tiimoilta semmoista uutta, että tiukasta ruokavaliosta huolimatta paastosokerit kohollaan, niinpä aloitettiin iltainsuliini pienellä annoksella. Aikaisemmissa raskauksissa olen pärjännyt loistavasti ruokavaliolla mutta nyt teki kroppa tenän, vaikka ikälopuksi en itseäni luekkaan. Oli muuten aika jännä pistää itseään vaikka olen tottunut piikittelemään töissä muita ihmisiäö niin oli se aika venkaa pistää itseään. No, eihän se sattunut kun niin pieni ja ohut neula on.

Kahden viikon välein ainakin käyn nyt äitipolilla seurannassa. Vauva oli aivan normi kokoinen vielä ja toivottavasti pysyykin loppuun asti. Reilu nelikiloisia nuo aikaisemmat lapset on olleet syntyessään, joten inhan odotettavissa kumminkin isohko vauva. En taida pienia osata tehdäkään.

Jaksuja kaikille!

SydänAlma ja Nyysä 32+4
 
AAM
:wave: kaikille ja ahkerasti kirjoitelleet ootte taas :D
huomaa ko on päivän töissä ja kiireinen niin kaaauhiasti luettavaaa.. :whistle: ja sit ei muista kaikkien juttuja kommentoida :ashamed: elkee ottako itteenne kaikkien tekstit mä kuite luen :)

Heikku ko sä asuit Vantaalla niin sähän halusit kans tohon tapaamiseen tulla eiks jeh joku uusista meinaan siitä kysyin jossai sivulauseessa :/ was it YOU :D ? jonkun mä varmasti siitä unohdin ja se olit sä eikö ? en siis tarkoituksella mutta tätä tekstiä on PALJON ja mä oon laiska kahlaamaan takasin päin.. :headwall: JA HERRANJEE saahan sinne tulla ilmoittautumattakin :) jos tyhjää kalenterissa silloi on ..

Vauvan asento joo emmäkään sitä tunnistanut kun ekaa odotin mut nyt ko noi on niin paljon tutumpia noi liikkeet jo niin .. no sitä vaan tunnistaa sen pään helpommin kun on kunnon pyöreä pallo :D ja varsinkin kun se on tossa kulkiluitten alla niin :LOL: "kuula"..
poikittaistilasta täällä vielä heittää kaveri kans volttia tuntuu kyllä jo varsin ikävältä riippuen asennosta mutta liikkuu kaikkiin ilmansuuntiin..


Espritistä tilatut äippähousut tuli jo :eek: järjettömän nopsaan ja ne on niin IHANIA !! perhemitä ja ihan erilaisia ko nää kotimaiset.. kyllä ne keskieuroopassa osaa.. suosittelen ! kootkin oli ihan passelit ja pituudet housuis. 40 vastas isohkoa M kokoa ja 42 oli se L b:)d ja puntin pituudet no niitä voi säätää.. yhetkään ei olleet liian lyhyet ja se o pääasia. JES !

Vaavimasu.. mulla kans samat mietteet ei viidakon kanssa kätilön eteen... :ashamed: aina heiluttanut jotai terää haarassa niin nyt ei poiketa vaikka jotai ois tiellä (lue vatsa :D ).. mitenkäs toi sokerointi.. :| sattuuko se ? vaerrattuna johonki vahaukseen vai onko se siis vahausta ?

am & hippunen 30+3 :heart:
 
No nyt mun hampaisiinkin on iskenyt joku pöpö. Eilen illalla sattui alahampaisiin kun pesin niitä ja tänään ollut kokopäivän sama juttu. Näin omiin siltiin näyttäisi että ihan kuin ienraja olisi vetäytynyt alemmaksi.
En ymmärrä. Käytän kuitenkin hammaslankaa ja pesen päivittäin, kerran pari. Ja nyt sitten päivässä iski tälläinen. Maanantaina on noilla omill lapsilla aika hammashoitolaan niin taidan samalla siellä valittaa asiasta. Ärsyttää jokatapauksessa. Vinkkejä?

vuffi, upeaa että pääsit kotiin. Otahan nyt tosi varovaisesti niin saatkin olla kotosalla.


Ja on näillä meidän vauveleilla tosiaan vielä hyvin tilaa kääntyillä tuolla mahassa. Joten sen puoleen kenenkään ei tarvitse varmasti vielä murehtia. Meidän esikko heitteli voltteja mahassa vielä rv 36++ päivittäin. Ja syntyi sitten 37+1 kakkonen taas taisi olla kokoraskausajan pääalaspäin.
Ja tää kolmonen myllertää tuolla edelleen mielensä mukaan.

Kaveri meni rv 39+ sektioon perätilan vuoksi. Ultrasivat vielä ensin ja vauveli olikin oikeinpäin kääntynyt. Passittivat takas kotiin odottelee että synnytyskäynistyy luonnollisesti.

Miinulainen, kokeileppa jotain erimerkkistä rautaa. Se saattaa auttaa tohon huonoon oloon. Mulla oli poikaa odottaessa tosi sitkeää pahoinvointia myöhäsillä viikoilla. Lääkäri laittoi verikokeisiin ja selvisi että vaikka hemppa oli ok niin punasolut olivat liian pieniä.
Rautaa kun aloin säännöllisesti ottamaan niin pahoinvointikin helpotti.


Mutta nyt menen etsimään mukavampaa asentoa. Tää kaveri taitaa olla tällähetkellä poikittain ylävatsassa ja puskee itseään ylöspäin. Ylämahaa kiristää turkasesti ja henkä ahdistaa.
Jos saisi jollain houkuteltua neidin vaihtamaan asentoa. Itse ainakin menen pötkölleen kun tämä istuminen alkaa selkää särkemään.


t: Solina ja änkeejä rv 29+4
 
AAM
Solina :wave: noi ien ja suu jututhan on semmoi että raskausaikana voi tulla herkemmin ientulehduksia just ko on hormonitoiminta mitä on .. että mullakin ikenet verillä vähemmästäkin vaikka harjaan just niinko ennenkin, vuotaa vaan herkemmin mut pitäis olla normia. Sit jos on just jotai jatkuvaa jomotusta niin sitte eri mut ne on herkemmät oon ainakin kärsinyt ekan ja tän tokan kohdalla "vaaleanpunaisesta vaahdosta" pestessä :)
 
Heipsan!

Nyt jos joku haaveilee BabyBjörnin rintarepusta, niin käytiin äsken Prismassa ja siellä oli BabyBjörn Active rintareppu -50%, kun poistuu valikoimasta. Oikea hinta 119?, niin nyt 59,50?! En siis tiedä tietenkään poistuuko joka Prismasta, mutta kannattaa käydä kattomassa jos kiinnostaa :) Mä oon siitä haaveillu ja mies hoksas että hei täähän on puoleen hintaan nyt. No eihän sitä voinut sinne kauppaan jättää :D

hyviä neuvolakuulumisia taas monella, niitä on aina kiva kuulla :)

miinulainen, kauheeta tuo pahoinvointi kun kestää koko raskaus ajan joillain :( koitahan jaksella! :hug:

Sannismami ja masuvauva 28+4
 
Naiset, naiset!!!! Pari päivää oli kone tiltis ja mä täysin nettipimennos ja viiiiiiis sivua tullu tekstiä :D Ei vaan hyvähän se on ettei aivan "kuiva" tää pino :)

Tervetuloa uusille ja :hug: sairastaville/suppareista ym kärsiville.

Vuffi kiva kuulla että pääsit vielä kotiin ennen h-hetkeä, muistahan ottaa iisisti :heart:

Herkuttelu on tääläkin jäänyt päälle, koko ajan jotain hyväskää pitää mussuttaa, aivan hirvittää seuraava nlakäynti, taitaa puntarilukemat heittää häränpyllyä... :whistle:

Ruuasta oli puhe, meillä onnex isännän herkkua on hernerokka, kaappi vaan täyteen purkkeja jos ei kerkiä aitoo keittämään niin pärjää kyllä ;) ja neiti on kuitenkin mummuilla hoidos kun äiskä on sairaalas et eiköhän sieltä ruokaa löydy.

Heikku kyllä meillä esikoinen hikotteli masussa tosi usein ja ainakin ton 15 min kerralla, eikös se vaan vahvista noitten vaaveloitten keuhkoja toi hikottelu, niin muistan jonku kertoneen.

zikiziki mä ostin esikoisen aikaan imetysliivit yhtä kuppikokoo isommat mutta kuinkas kävikään....olin tosi huono lehmä ja maitoo ei herunu sitten tippaakaan :ashamed: :ashamed:
Mutta nyt on kyllä tisulit tän raskauden aikana kasvanu niin et oon ottanu noi vanhat imetysliivit käyttöön, saa nähä kuinka nyt käy onko yhtä huono onni ettei pääse kokemaan tota imetyksen ihanuutta vaan taas kuulee kaikilta et yritä vaan niin kyllä se maito sinne nousee, vaan eipä noussu kolmen viikon tehoyrityksen jälkeen muutaku masennus... :(

Aikaisempi synnytys meillä esikoinen synty rv37+4, lapsivesi alko tihkumaan ja siitä se läx, tais olla osasyy myös toi strepto-b mikä oli positiivinen. Kestoltaan avautuminen 8h 20min ja ponnistus vaivaiset 2h 6min, ei ollut oikeen supistuksista mitään tuntemusta....
Nyt ei näytettä oo viä otettu et en tiiä onko ny positiivinen mut jos omia tuntemuksia vertailee niin veikkaisin et on tällä kertaa negatiivinen mut neuvolatäti lupas viä ottaa näytteen et sit tietää tarviiko antibioottitippaa kun h-hetki on käsillä.

Outokumpu 29+6
 
allusmamma, kiitos. Jotain tuollaista se varmasti on.
outokumpu, mikä toi strepto-b on? Ja mistä se tulee? Mulla ei siis ikinä ole vissiin ollut sitä. Mutta nyt näitten vuotojen ja kipujen yhteydessä lääkäri vissiin epäilee sitä ja kun tiistaina menen äippäpolille niin ottavat sen näytteen. Mutta mikä se edes on???

Tässä teille kuvaa siitä miten käy kun mitä ilmeisemmin meidän talossa on liian kapeet ovet tuolle 4 vuotiaalle....

 
Kävimpäs lenkillä :D Ja sit kävin saunas ja värjäsin hiukset :LOL: Hippasen ahkera..

Huomenna aattelin heti aamutuimaan ennen aamupalaa lenkille.sitten nauttia suklaakahvista :p ja lehdestä sen jälkeen.

Viikonloppuna onkin sitten taas ohjelmaa ko sisko järkkää kavereille hääbileet ja me tietty kutsuttuna sinne.Ja kyllähän me mennään.Ihanaa kattella ko muut enemmän tai vähemmän huppelissa.No ei onneksi tartte taksilla mennnä tota 50km/suunta ;)

Tänään vaavi kumman rauhallinen,toisaalta ite ollut koko ajan liikenteessä niin ei se silloin yleensä paljoa sano.

Tosta viidakosta...huh..en voi sietää.Kekkasin eilen saunan lauteilla "asennon" ja siitä jatkettiin taas tänään.Sokerointi ..olis kiva tietää että sattuuko ja paljonko.ja pitääkö olla tietyn mittasta ko sinne menee?
 
miuta on nyt pari päivää nipistelly kovin ja muutenki koskenu masua, varsinki kävellessä ja kumarrellessa.. viitinkö soittaa neuvolaa huomenna ja kysyy jos pääsis tarkistuttaa?? vai mitähä se vois olla?? vai hätäilenkö vaa?? :ashamed:
 
milky, voi jessus kun oot ahkera lenkkeilijä :)

Solina, hui kun on kamalan näköinen. Tuon on täytyny sattua kovaa :(

ziki, voi itku kun inhottavaa. Tottakai viittit soittaa neuvolaan, kyllä mäkin soittaisin ihan varmasti! Mulla oli ennen joulua muutamana päivänä kans sellasta kipua vatsalla, niin etten välillä saanu nostettua edes jalkaa autosta ilman että kädellä auttoi. Ja muutenkin just silloin kun käveli. Meni kuitenkin ohi ja lääkäri sanoi, että normaalia kun kohtu kasvaa ja muut tuolla alhaalla venyy. Soita ihmeessä, niin saat mielenrauhan :hug:
 
kotona jälleen

Eilen aamulla viideltä alkoi supistelemaan 10min välein. Oltiin miehen kanssa polilla hieman ennen kahdeksaa. Supistuksia tuli edelleen max 10min välein, muttei onneksi mitään muutosta kohdunsuulle. Sain sitten estopiikin, joka laittoi sydämen hakkaamaan ja lopetti supistukset, parin tunnin päästä supistukset palasivat, mutta tulivat harvemmin, mutta kuitenkin sarjoina. Uusi piikki ja se auttoi sitten. Yö sairaalassa ja aamulla lääkäri sanoi, että kotiutetaan kun muutosta suulle ei ollut tapahtunut ja piikit auttoivat.

jaahassu ja Sammo 31+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Allusmamma:
Vaavimasu.. mulla kans samat mietteet ei viidakon kanssa kätilön eteen... :ashamed: aina heiluttanut jotai terää haarassa niin nyt ei poiketa vaikka jotai ois tiellä (lue vatsa :D ).. mitenkäs toi sokerointi.. :| sattuuko se ? vaerrattuna johonki vahaukseen vai onko se siis vahausta ?

am & hippunen 30+3 :heart:
No se on vähän ku vauhaus,mut paljo parempi.. Vähemmän tulee katkenneita karvoja ja kesää kauemmin ennenku kasvaa takas koska se repäsee sisemmän karvatupenkin mukaansa ja mikä parasta sillä saa loppujen lopuks koko karvan kasvun loppuun. Mulla ainaki on jo tosi hyvin harventunu ja ohentunu karvotus joka paikasta..Mä ite sokeroin oikeestaan kaikki..Kainalot, sääret, kädet, brassin.....Ja kyllä asiakkaatki on tykänny..Eka kerta sattuu aina eniten mut sitte aina kipu vähenee, ja riippuu paljo sokeroijastaki et miten sattuu..
Mut siis periaate siinä on et sellanen hunajan näkönen mössö levitellään hanska kädessä vastakarvaan ja sitten se ihan vaan sillä hanskalla "flikataan"kasvusuuntaan pois ja levitetään taas uudestaan sama massa.. ihan uskomaton juttu. en ite vaihtas vahaan tms enää mistään hinnasta.. kannattaa kokeilla vaikka kainalot eka niin tietää tunteen..Ja se pehmeys seuraavana päivänä... :D :D :p Niin ja siitä pituudesta että kokenut sokeroija saa ihan alle 2mm pitustaki karvaa pois mut kokemuksesta sanon et se vaatii paljo..Mut ihan jos ajattelee niin höylätystä n 3pv sängellä voi jo yleensä mennä..kunnolla tulokset näkee parin kerran jälkeen,mutta ekan kerranki jälkeen jo huomaa eron ja sen ihanuuden!!!

No mut siinäpä tuli siitä nyt taas tarpeeksi..


Ja edellisessä viestissä en tainnut toivottaa uusia tervetulleiksi joten tervetuloa uudet!!!
Täällä taas päivän supistellut ja yksi ihan kivasti kipeeki supistus tuli.. muut onneks aika keposia..

Vuffiko oli päässyt kotiin.Ihanaa,mutta otahan iisisti.. Paraskin sanoon ku ite ei osaa olla rauhassa kauaa..

Solina.. Auts!!! Meillä se muksauttelija on aina toi pienmpi..Aina sille sattuu jotai...Nyt vähä aikaa ollu et ei mitää..

Herkuttelusta...
Täällä kans yks jolla pitäs koko ajan olla jotai pullaa, leivosta, karkkia, jäätelöä tms hyvää..Myös kaikkia hedelmiä onneks tekee mieli..Mutta luulen että ehtii vielä tulla aika paljo kiloja.. nyt on tullut jo 11,7kg... :whistle:

Mutta nyt lopetan taas ku jo toinen "kirja" tälle päivää..

Vaavimasu ja napukka 30+1
 
olen ekaa kertaa täällä teidän jutuissanne törmännyt alapään sokerointiin? miten se tapahtuu, sattuuko ja maksaako samaa luokkaa kuin vahaus? Mä olen "haaveillut" pääseväni ammattilaisen alapään kaunistamiseen, mutten ole koskaan saanut aikaiseksi sitä. Ja jos höylällä vetää on seuraavana päivänä kauhea sänki, veetit ei vie multa karvan karvaa.
 
Solina: Tutun näkönen jälki. Meillä tuo jässikkä yks kerta lipes ootteessaan pöydän reunasta ja tumpsahti päin hyllyn pystyreunaa. Aika samanmoinen paukama tuli ja ventti kans. Pikkasen aikaa huusi ja sit taas meno jatku :)

Päivän saldo:

Tänään oli sekä ultra, että pelkopoli.

Muksu voi hyvin. Kovin oli elosa ja liikkuvainen. Virtauksia ei meinannu saaha selville. Painoarvio tällä hetkellä 1730g eli mennään keskimaastossa tälle haavaa. Huojentavaa, ettei mee liian isona. Vissiin samaa kalipeeriä on ku esikoinenki siltä osin, et nuppi ja reisimitta isompia ku vartalo - jos oikein kuulin. Kohdunkaulaa 3cm ultran mukaan eli näppituntumalla kai sen 2cm.

Seuraava kokokontrolli äitiyspolilla on 3.3.2009 eli sokereiden tiimoilta tuota tullaan nyt sit seuraamaan vähä tiheemmin, mikä lienee vaan hyvä.

Pelkopoli oli hyvä homma tälläkin kertaa. Pari tuntia meni nytkin ja käytiin läpi monenmoisia juttuja. Ensinnäkin käytiin läpi esikoisen synnytys ihan suoraan papereista. Selvis aika monta asiaa, et miks on käyny mitenki (mm. nää infektiot, imukupin käyttöönotto, tunnottomuus jaloissa epiduraalin aikana jne.).
Sit käsiteltiin kivunlievitysasioita ja tässä kohtaa todettiin, et paras vaihtoehto meikäläiselle on eka ottaa kohdunkaulanpuudute ja jos se ei jelpi tarpeeks ni sit kevyt spinaali eli tarkotus saaha apu lantionseudulle eikä niin, et vaikuttas jalkoihin. Ammeesta mainihti nyt kans, et sitä vois kokeilla, jos tarpeelliseks nään. Tosin epäilen, et nään. Kirjottihan tuo sit siitäki, et ei tarvis painella päätä rintaan tai kylkiasentoon meikäläistä yrittää.. Seurasin vaan, et kynä sauhus ku purppasin nauru
Lapsen koosta sano, et esikoinen on ollu siinäki suhteessa sen verran iso, et nuppi ei oo ollu pienimmästä päästä (36cm) ja tästä syystä ei tarvis olla huolissaan, et vaikka tää kakkonen oiski painavampi suhteessa esikoiseen ni se, et jos pää on samaa kokoluokkaa tai vaikka sentinki isompi ni ei tuu tuottamaan normisynnytyksessä ongelmia. Tää perustuu myös siihen, et sen verran vähän aikaa on edellisestä synnytyksestä. Saapa nähä nyt sit..

Ai niin ja ultran perusteella ei nyt sit muksu ookaan kiinnittyny :LOL:
Näin siis täällä. Sokereita seurataan. Vauvan kokoa seurataan. Kokonaisuudessaan ihan hyvä mieli tän päivän saldona. (Väsyttää vaan ihan pirusti yhen duracellin yöllisten viereen kampeemisten tiimoilta =)

pietu- ja oikku rv 31+2

 
En taaskaan kerkee kaikkia uusia kirjotuksia lukemaan :(
Muttapa,

outokumpu Mulla oli ekan aikaan strepto. positiivinen, ja oisin voinu sanoo oireiden perusteella et nyt samallalailla, mutta negatiivinen se oli.
Mutta pelottaa että entäs jos se kerkee puhkeemaan enne synnytystä ja se ei oo tiiossa ja vauva saa tartunnan synnytyksessä. (Eka kun vissii sai tartunnan antibiootista huolimatta--> teholla 5vrk)
Mutta vissiinki on joku pikatesti olemassa että sen tekevät jos ja kun kerkee ajoissa sairaalaan!! Toivottavasti! Pitää ens kerralla neuvolassa muistaa kysellä!
 
AAM
Jaa ah sietänee harkitakin tuota sokerointia jos ei nyt vahausta kummemmin ota kipiää :xmas: :/

olipas pikkasen kuhmu iso ! :eek: jääkylmä pihvi vaan päälle niin onneks noi pysyy alle tennispalloa pienempini ko heti vaan laittaa.. :hug: voi pieni.

ziki kilauta aamulla neuvolaan ja eiköhän tätskä siellä sit osaa neuvoa ja jos tilanne vaatii niin kyl se sut lähettää näytille jos tarvii :) mulla kans tuli noita kipuilevia suppareita jossai vaiheessa muuta rv taakkepäin ja se sanoi että jos ne ei oo niin jatkuvia että tulis säännöllisesti niin ihan lepäämällä menevät pois.. tai siis just esim mullakin jo toi housujen jalkaalaito ja sukkien riisuminen ja esikoisen vaipanvaihto puolikumarassa --> suppareita tai nippailuita tulee takuulla :) isomman kauppakassin kanto ei sais mut yksin ko oot liikkeellä niin nou cänt duu pakko se on kantaa vaan..

Jahas milky mikäs sun salainen sheivausasentos on, yritäs kuvata meillekin jos meiltä onnistuis kans mä en oo keksiny muuta ko peilin kanssa .. :D :LOL: ? sanoin itse tässä taannoin että luulin selviäväni loppuun asti olemalla "käärmenainen" ja näkemällä vatsani alle :LOL: mutta i doubt että vartalo kääntyy enään niin, joten joudun syömään sanani :xmas: |O

mistäs se synnytys nyt periaatteessa lasketaan ?
esikon kanssa limatulppa mulla meni silloi ma iltana myöhään ja ti - ke yönä läksittiin sairaalaan päin niin et oltiin siellä 3.30 (eli koton kärvistelin suppareitteni kanssa jotka ei kyl olleet säännöllisiä niin n. 24h+5h)& sairaalassa tai sinne tulemisesta 5 tunnin päästä poika oli sylis.. mulla tuli tässä taannoin vastaan vanha "supistuslista" eli kun ne supparit lähti tulee niinä menkkamaisina jomotuksina ja 15-10-7 min välillä niin panin kellonajan ylös aina kun supisti ja kun seuraava alkoi..
niin se nainen neuvoi s.osastolta ma iltana ko soitin ekaa kertaa että tee niin ei tarvi muistella sitte :) ja on kyllä hauska ollut katsella sitä listaa ko muistaa aina sitten että kuinka kestävä luonne onkaan :D ja kärvisteli kotona sinne ko oli 4 cm auki.. nyt en meinaa odottaa NIIN kauaa, jos on yhtään uskominen sitä että seuraavan lapsen kohdalla synnytysaika aina puolittuu :eek:..

tuossa se lista ihan "mielenkiinnoksenne" :xmas: sori on kyl väärinpäin mut väliiks sil.. ja käsiala ei oo paras mahdollinen mut ei ollut olotilatkaan :LOL:

Kääk pitääkin kävästä katsomassa suklaakakkua..
 

Yhteistyössä