<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Helmikuussa

Sairaalakassista pitäsköhän mun nyt ihan oikeesti tällä kertaa hyvissä ajoin pakata se kassi :whistle: esikoisen kanssa kävi niin et menin kasvukontrolliin ä-polille ja kotiin tulin 2 viikon päästä vaavi kainalossa. lääkärin kun totes sielä että et sä mihkään kotiin mene vaan osastolle ja sieltä et kotiin lähe ilman vauvaa. ja mä olin ihan :eek:
 
sairaalakassiin mie oon laittanu sellaset jämä purnukat, mis on noin puolet jälellä ja uudet ostin sit kotii.. :) hammasharjanki sain hampilääkäristä viime viikolla, eipähä tarvinnu sitäkää ostaa toista :D meikit ym pienet jutut mitä tarvii päivittäin ja neuvolakortti on käsilaukussa, ni nappaa senkii sit vaa mukaan :)
 
neuvolassa taas käyty ja huolimatta eilisestä laskiaispullasta paino meni miinukselle edellisestä :D

rv 33+5

pissa: puhdas (oli myös labrassa)
turvotus: +
paino: -300g
hb: 117 (rautaa en ole syönyt ainakaan viikkoon)
sf: 31 (sama kun viime viikolla)
syke:140
liikkeet: ++
rr: 150/80

sokerin jätin siis viikko sitten. eilen söin laskiaispullan, mutta se minulle suotakoon :D normaali ruokaa oon syönyt, jopa nakkeja ja ranskalaisia tehtiin yks päivä. elikkä pelkkä herkkujen poisjättö tasoitti tuon painonnpusun. hyvä vaan jos jäisi näihin lukemiin, kuitenkin raskauden aikana tullut jo 17kg, niin eipä sen tarvii enää nousta, vararavintoa siis löytyy :ashamed:

niin ja vauva on selvästi laskeutunut :D

JJ-t ja Joona 33+5
 
sairaalakassi mä oon pakkaillut valmiiksi sellasia mitä ei tarvi ja juuri jättänyt jämät shampoo yms. puteleihin, niin ne voi sitten heittää pois sairaalassa. oon tehnyt oman listan sairaalakassista ja hoitolaukusta (vauvan tavarat+vaatteet) ja jos tulee nopee lähtö niin mies tietää missä on listat ja osaa sitten pakata loput tavarat :D
 
AAM
sairaalakassiin menee sitten kun sen pakkaan (jahka ehdin jaksan joudan.. :whistle: *muka* ) meillä kans semmoi laivalta käännetty matkahammasharjasetti ja jämä dödö, matkashampoo/hoitsi jostai hotskusta källityt... ne on just passeleita ja ei tuu ikävä eli surutta voi jättää sinne sitten.. tai siis roskiin sen jlkn :)

teillä kun otetaan tuota sf-mittaa niin huomasitteko että olisi häpyluu ollut herkempi ja särkenyt kun sitä painaa tai muutensakin ? omani on muuttunut kovin kipuherkäksi :|

Laskeutunut tämä kaveri ei ole sillä tavalla mutta se masurojahdus on käynyt :) ja liikkeet on juuri enempi ja enempi tuollaista jäynäämistä ja punkemista.. ja venyttelyiden kaltaisia, välillä nytkähtelee jos pelästyy jtn kovaa ääntä..

asuminen 120 neliötä okt : 2makkaria+kitsöni+olkkari+office+veranta (puolikylmätila) ja wc+kylppäri/s. Ja vintti joka on kylmää kokonaan. 1000 kk lainaan puoliks ukon kanssa, ja sit vakioina kuluina kk sähkö 150 eur ja vesilasku joka kolmas kk ja joku 50 e.

am & hippuenn 32+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Allusmamma:
teillä kun otetaan tuota sf-mittaa niin huomasitteko että olisi häpyluu ollut herkempi ja särkenyt kun sitä painaa tai muutensakin ? omani on muuttunut kovin kipuherkäksi :|
miulla on häpyluu ihan kosketusarka! terkkari pyyteli kovasti anteeks ku mittas maanantaina sf-mittaa ku oikee säpsähin siihe ku koski niin pirusti!! :kieh:
 
Se on sitten 34 viikkoa täynnä! :eek: Apuaaa, loppu lähestyy.


manna: mulla ei ole tisseistä herunut vielä tipan tippaa, ei edes saunassa :wave:. En ole lainkaan huolissani, esikoisestakin muistaakseni ehkä yhden tipan bongasin koko raskausaikana ja silti maitoa riitti yli vauvan tarpeiden :).

ultria
meilläpäin tarjotaan neljä: np-, rakenne-, keski- ja loppuraskauden ultrat. Ja esikoisesta olisi tehty kunnallisella puolella alkuraskauden ultrakin ellen olisi jo itse innokkaana käynyt yksityisellä ennen ekaa neuvolakertaa (tuolloin menkkakiertoni oli vallan mitä sun sattuu eikä yhtään olisi osannut päätellä raskauden kestoa).

Me asustellaan omaa 69 neliön rivarikolmiota. Lainaan mennyt minun hoitorahajakson aikana 700e kuussa, mutta nyt kun pääsen nauttimaan palkkaa/ äprahaa, niin nostetaan tuota lainan kkerää jonnekin 1300e huitteille. Omaa ok-taloa kovasti katsellaan ja haaveissa olisi sitten myös rakennushommat ellemme pian löydä sopivaa kotia :).

Hittolainen kun selkä ei anna yhtään löhötä sohvalla :kieh: . Heti alkaa pistämään toisen lapaluun taa, onneksi kuitenkin helpottaa jos nousen istumaan tai seisomaan. Se on sitten "pakko" touhuta jotain tolkullista nämä esikoisen päiväuniajatkin, kun ei kärsi sohvalla kölliä. :kieh:





 
heips mammat

me asuttiin muutama vuosi kerrostalossa, ja ostettiin sitten omakotitalo... maksetaan kuussa n 700? ja nostetaan myös sitä määrää kun tästä joskus palaa työelämään.. meidän talossa on 160m2 ja ihanan iso piha :D juuri alotetaan keittiö,eteis ja vessa remonttia..ja toivotaan että valmistuu ennen vauvan tuloa :D

ultrista..meillä myös neljä ultraa

sairaalakassin olen pakannut valmiiksi itselleni ja vauvalle..omasta puuttuu "meikit", kamera,laturi yms mitä vielä tarvii..mutta ne kyllä kerkee =)

pitäis alkaa siivoon mutta ei millään jaksais muuta kun olla vaan...laiskistuu tässä, kun juuri tuli kyläktä asioita hoitamasta...piti olla huomenna neuvola, mutta se peruuntu ja uus aika on sitten maanantaina..

vaavin liikkeet tuntuu kaikki tuola alhaalla, joten on luultavastikkin edelleen perätilassa..esikoinen kun potki aina kylkiluihin..tämä ei ole kertaakaan ja viimeviikolla ultrassa lääkäri puhui jo ulkokäännöstä jos ei pikkunen suostu pyörähtämään... mulle kun on aivan sama kummin päin sieltä pihlle tullaan..kunhan vaan vältyisin leikkaukselta..se jännittää koko hommassa eniten :eek:

nippikselle voimia sairaalaan ja samoin kaikille jotka painivat kipujen ja supistusten parissa :hug:

mä lähen syömään tytön kanssa laskiaispullaa :p

lumi-enkeli ja masuasukki 31+1 :heart:
 
Keskiviikkoa mammat.

Mitenköhän nippiksellä siellä menee??

Omaa napaa, tänään kävin neuvolassa.
Painonmuutos +700g viikko ja yhteensä 4kg raskausaikana. Puolustukseksi kyllä nyt oli turvotustakian.
Pissa puhdas
RR 140/93
HB 109 ( viimeksi 105)
Sf 30 Yläkäyrällä edelleen
Vauva RT liikkeet ++ ja syke 135

Turvotusta tosiaan ollut nyt. Rautaa pitää vissiin uskaltautua ottamaan 2 päivässä nyt kun ei ole tuon enempää noussut.
Se edellinen rautalääke vain sai mut oksentamaan niin rajusti etten ole tuota obsidania joka kyllä tuntuu sopivan uskaltanut ottaa kuin yhden. Mutta vissiin sitä on annostusta nostettava.
Sf mitta menee tosiaan siellä yläkäyrällä. On pienellä ainakin tilaa myllätä, kun suht pieni vauveli ilmeisesti tulossa. Th:kin sanoi että tuntui hyvin olevan pikkuisella tilaa.

Pikkasen vain rupesi ärsyttämään kun mulla on ollut näitä mahakipuja. Varsinkin just tuolla arpisella alueella. Äippäpolilla sanoivat että pitää tulla näytille jos pahenevat. Ja nyt th vain hoki että ne ihan normaaleja. Ovathan ne normaaleja, mutta mulla on kuitenkin se kohdunrepeämä taustalla niin luulisi että mielummin ollaan liian varovaisia.
Turvotukseen ei myöskään ottanut mitään kantaa ja paineetkin ovat kuulema ihan hyvät.!!!!
Onneksi parin viikon päästä on jo taas äippäpoli ja ainahan sinne voin soittaa jos siltä tuntuu.

Jotenkin vain ärsytti tuo th:n asenne. Mulla kuitenkin se myrkytyskin ollut kaksi kertaa ja just samalla lailla alkanut!!
Mutta onneksi tässä osaa seurata omaa oloaan ja vointi kuitenkin nyt ihan ok. Joten jospa tämä tästä.


Kiva lukea monelta hyviä neuvolakuulumisia. Ihana että edes joillakin on suht normaaleja raskauksia. Mutta niinhän sen pitääkin mennä


Zikizikin oli joutunut käymään äippäpolilla suppareitten takia. Hyvä että ne saatiin loppumaan ja nyt ilmeisesti kaikki hyvin?


Ultrien määrästä: Meillä kunta tarjoaa vain sen yhden ultran. Ja jos kaikki olisi ok niin useampaan ei pääsisikään.
Mulla lisäksi 1 alkuraskauden ultra yksityisellä. Omalääkäri on kaksi, tai kolme kertaa ultrannut vastaanotolla. Ja lisäksi aina noilla äippäpoli käynneillä ultrataan, ja niitä ultria taitaa olla pikaisesti laskettuna 7 jo kertynyt.
Joten yhteensä taitaa olla nyt n. 11 ultraa, ja lisää on tulossa. Joten ollaan päästy ihailemaan tätä meidän pientä =)

Asunnosta, me asutaan vuokralla rivitalokolmiossa, 68neliötä. Vuokra on 355? ja sisältää veden. Kannattaa asua täällä maalla... vaikka suht keskustassa asutaankin.
Välillä on ahdasta varsinkin nyt kun vauvan tavarat vievät oman tilansa. Mutta omakotitalo on etsinnässä ja tähän aiotaan mahtua niin kauan että löytyy mieleinen. Rakentaminen voi olla vaihtoehto sitten joskus, mutta siihen ei ihan hevillä ryhdytä kun mies tahtoisi ja osaisi tehdä suurimman osan itse ja se olisi sitten aivan liian aikaa vievä projekti pikkulapsi perheessä.

Meillä kanssa tuli neuvolasta lappu johon pitää kirjoitella aiemmat synnytykset ja imetyskokemukset, toiveita osastolle oloon yms.
En vain vielä ole aikaiseksi saanut täyttää sitä....

JJ-t :llä hieno nimi päätettynä pojalle.

Jos tämä meidän masukki onkin poika tulee hänestä luultavasti Eemeli. Mutta tyttöhän hän luultavasti on ja siitä nimestä ei ole vielä täyttä varmuutta. Mutta aika hyvin me kuitenkin yhteisymmärryksessä ollaan.
Zikikillä ihana työnimi vauvelilla. Yksi meidänkin vaihtoehdoista. Muta luultavasti tulee li loppuinen nimi kun noi muutkin lapset loppuu li.


Meilläkin 2.5vuotias uhmis talossa. Toissyönä veti yhden aikaa puolentunnin huutokilarit kun olis tahtonut nukkua yksin meidän sängyssä ja äitin ja isin olisi pitänyt mennä sohvalle. Jostain kummansyystä ei suostuttu siihen. Onneksi on ymmärtäviä naapureita.


Mullakanssa sairaalakassissa just purkin jämät yms. Ne ovat kuitenkin kuluvia osia joita jokatapauksessa tarttee aina uusia.
Kännyn ja neuvolakortin nappaa mukaan sitten.

mannallahan jo hyvät viikot kasassa. Sen puolesta vauveli voisi varmasti jo huoletta syntyä jos myrkytys tosissaan iskee. Mutta toivotaan että vielä hetken sinnittelee ja saa pieni kasvaa. Mites neuvolassa paineet?

Täällä eivät kyllä liikkeet ole yhtään vähentyneet. Mutta pikkuisella tuntuu tosiaan olevan hyvin tilaa myllätä tuolla.

Hani, sulla on vissiin itsekuria. Mä en ole uskaltanut karkkia tms ostaa sairaalakassiin kun kuitenkin ne ahneuksissani söisin jossainvälillä.

Mulla ei ole häpyluussa mitään tuntemuksia. Just th varoitteli siitä tänään kun sf mittaa mittasi.
Mutta eipä tarttekkaan olla mitään löystymisiä kun sektiolla pikkuinen syntyy kuitenkin....


Huoh, väsyttää taas mutta vissiin pitäisi yrittää jotain tehdäkkin välillä. Ettei taas jää kaikki viimetippaan.

t: Solina ja Kirppunen joka onneksi jaksaa jumpata rv 31+3
 
Sairaalakassi Minä en oo ees vielä ajatellu/lueskellu mitä siihen tarviis... :whistle: Varmaan sitten sairaalaan lähtiessä oon suunnilleen sitä pakkaamassa ja kiroon matkalla kun puolet jäi pois! (esim. kamera!!!) :headwall: :D
 
AAM
Solinalla on kyllä aika th tapauksena siellä... tuntuu ettei laisinkaan sua kuuntele tai jos kuuntelee niin kyllä valikoi aika huolella ja ignoreeraa sua :| >=/ <-- nostaa kulmia hymiö.. tyyliin olethan jo usemman lapsen äiti ja homma ei oo niin vierasta.. kumma tapaus. No pääasia on että menet sille miten itsestä tuntuu, just niinko sanot :) :hug:

rinuleiden vuodot ei oo pahemmin tiputelleet nyt..

Nimi mulla on tytölle nimi ollut valmiina jo ennen kuin poikakaan syntyi ja puolisokin on sen hyväksyttänyt :) :heart: se on siinä Buffy vampire killer sarjasta sen yhden blondin nimi :D joka kyllä jäi siitä pois.. tiesin heti ko näin sen nimen että siinä on mun tulevan tyttäreni nimi. Voi ketku oikeesti jos tää sit ei olekaan tytär ko tulee :D :LOL: :LOL: :kieh: jos onkin kasvattanut kellit sillä aikaa :xmas: :/ :whistle: no sit siitä tulee varmaan se Adolf :D :LOL: joo |O mut samat nimikirjaimet tulee ko pojallekin A. E. M. sitten.. :| ollanko ihan höpöjä ukon kanssa ?

mitä mieltä olette näistä nimistä ko lapsilla on kaikilla etunimet alkaa samalla kirjaimella? esim just työkaverilla on titta, tuija, teija, tytti, tomi, timi, taina.. yms ?
itse ennen suhtauduin siihen nihkeästi mutta nyt sitten ihan eri tavalla :D on jotenkin "suloista".. vanhakin koira voi muuttua..

am
 
Neuvolakuulumisia ja kaikki ok. :)
Vauvelin päästä ei saanut oikein otetta, joten liekö edelleen niin alhaalla.

Paino: 592g/vko
RR: 141/78
Turvotus: +
Pissa: -
Sf-mitta: 35
Tarjonta: Rt
Sykkeet: 145
Liikkeet: ++
Hemoglobiinia ei mitattu tällä kertaa.

Profiiliin päivitin uuden masukuvan poksuviikkojen kunniaksi. :D
 
Nyt alkoi kiinostamaan että mikä on allusmamman pojan nimi ja mikä teidän tytön nimeksi tulee :D en minä ole yhtään utelias.

Meillä piti ensin tulla samalla alkavat nimet lapsille, ihan jo sen takia että selviäis yhdellä tatskalla. :LOL: Mulla siis jalassa tatuoituna lasten nimikirjaimet ja syntymäajat ja samoin tämän kolmosen nimikirjaimet ilmestyvät sinne sitten joskus.
Joten ei mitään samalla kirjaimilla alkavia nimiä vastaan vaikkei siihen itse sitten päädyttykään.

Nyt viimeistään tutut tunnistaa jos täällä sellaisia pyörii, mutta siitä vain.

:LOL: mies kotiutui just töistä vähän liian aikaisin niin meidän 4 vuotias käski sen ulos kun ei ollut vielä kerennyt siivota huonettaan. isi lupasi pitää silmät kiinni ja tulla olkkariin.

Mutta niistä nimistä.

Meillä lapsilla on yksi nimi suvusta, yksi nimi ( se kolmas ) vähän harvinaisempi ja yksi kansainvälisestikkin taipuva. Ja etunimi joku vanha ja perinteinen. Eli

JUULI EMMA SOLINA Juuli on suvusta(mummoni), Emma se kansainvälisempi ja tyttö näytti ihan Emmalta syntyessään ja Solina sitten harvinaisempi

AKSELI LEO MALAKIAS Akseli vanha, Leo kansainvälisempi ja Malakias harvinaisempi ja suvusta.

Tälle naperolle on suunnitteilla nimeksi jos onkin poika Eemeli Johannes(suvusta) ????

Ja tytöstä tulee näillänäkyvin Elli Anna(suvusta) ???? Eli nuo harvinaisemmat nimet ovat vielä hakusessa. Anna olisi kansainvälinenkin mutta pojan ei..... mutta ei pojan nimee niin olla mietittykään kun tyttöä todennäköisesti odotetaan.

Mutta mutta, kerkiääpä nuo nimet muuttua vielä moneen kertaan. Lopulliset päätökset tehdään varmaan taas paripäivää ennen kastetta niinkuin aiemminkin.

Allusmamma: niinpä, ei voi kuin huokailla tuolle neuvolatädille. Onneksi "saa" ravata siellä äippäpolilla nyt usein niin siellä ne ainakin tietää.

t: Solina ja Kirppu rv 31+3
 
Mulla nyt ihan uusi vaiva :LOL: närästys..en siis ennen ees tiennyt mitä se on.Nyt ei jää todellakaan epäselväksi.

Rupee oleen kaikki vähän hankalaa.Suihkun jälkeen jalkojen rasvauskin teki vaikeeta ko vaavi ei tykännyt mun asennosta.kenkiä turha koittaa välillä solmia kiinni laisinkaan :kieh:

odotan vaan perjantaita ko tulee pikkusisko kylään.Tehään jotain herkkuruokaa ja lauanataina vielä laskiaispullat.Jotta olen hyväs kunnossa ko tiistaina neuvolan vaaka odottaa :LOL:
 
millipilli
Heipsan!

Niin paljon tekstiä taas tullut etten kaikkee jaksa kommentoida, mutta jos jotain kuitenkin :D

nippis
, Onnea matkaan! Jokohan siellä vauva on kainalossa. Ihanan rauhallisesti suhtaudut vaikka vähän sairaalassa oloaika pienellä tulee olemaan pitempi.

sairaalakassi, aika pitkälti on pakattuna kun on melkein kaikkee kaksin kappalein... kameroitakin :D meikit vaan taitaa puuttua... ne napataan sitten lähtiessä mukaan.

hikka, tuntuu monta kertaa päivässä

nimistä, tytölle meillä on nimi jo... hmm... paljastaisinko :D me otetaan etunimi käyttöön heti sairaalassa tuon esikoisen takia kun poika oli ihan sekaisin kuluneena vuonna kun serkkuja syntyi ja alkuun puhuttiin yhdellä nimellä ja sitten yhtäkkiä nimi vaihtuikin. Meillä esikoinen on Akseli ja jostain syystä mä keksin kivoja nimiä vaan A-kirjaimella... ja miehen tytönnimiehdotuskin oli A:lla alkava ja se tuleekin sitten tytölle jos tyttö tulee. No joo.... eli Aamu on tytölle nimenä. Pojalle ei oo vielä päätetty, mutta tällä hetkellä ainakin mun listalla vahvimmilla on Akusti ja Aatos/Aamos.

supistuksia
, jeps... tulee ja paljon. Tosi herkästi ja usein supistaa ja siksipä ollaan nyt lepomääräyksellä. Kivuttomia supparit onneksi on pääasiassa. Tuntui muuten ajatuksena hurjalta kun lääkäri sanoi, että viikko vielä pitäis pysyä vauvan masussa ja sitten ei enää estellä jos lähtee syntymään... vaikka sen itekin vallan hyvin tiesin, että kun 34 tulee täyteen niin ei estellä enää, mutta tuntui jotenkin hurjalta toisen sanomana :D

Niin ja suppareista vielä sen verran, että esikoista odottaessa mulla ei suppareita ennen synnytystä ollut oikeestaan ollenkaan niin että oisin ite huomannut... ainoostaan jossain vaiheessa oli joku tulehdus joka teki vähän suppareita. Neuvolassa kyllä silloinkin monta kertaa lopussa terkka totesi sf-mittaa ottaessaan että on napakka supistus juuri menossa ja mä en ite huomannut mitään :D

Häpyluu on alkanut vihloa täälläkin nyt ehkä viimeisen viikon sisään ja just sf-mittaa ottaessa vähän sattui kun siitä kohdalta painettiin.

Tänään kävin siellä labrassa viemässä pissanäytteen ja samalla otettiin se valkovuotonäyte noiden suppareiden takia. Huomenna soittelen vastausta.

On muuten kumma juttu... meidän perheessä unen määrä on ihan selkeesti ihan vakio :D normaalisti miehen kanssa mennään nukkumaan ehkä yhden aikaan yöllä ja kello soittaa sitten arkisin 7.30 ja viikonloppuisin poika herättää viimeistään kasilta. No, eilen sitten mentiin nukkumaan jo kymmeneltä niin eikös sitten molemmat herätty 3.50 ihan pirteinä. Siirryttiin sohvalle katsomaan Canalilta jotain maailman typerintä leffaa ja sitten molemmat nukahdettiin ehkä seiskalta siihen :D eikä oo eka kerta kun noin käy.

Jeps, nyt pojan seuraksi sohvalle... poitsu katselee Fröbelin palikoita ja laulaa: "pää, olkapää, peppu, KOLMET varpaat..." ja soittaa samalla rumpuja oikein baariyrittäjän poikana coctailtikuilla :D

millipilli & Frank 33+3
 
AAM
milky onneks olkoon & tervetuloa :wave: kerhoon :D yöks :x täällä esim jotkut viljatuotteet aiheuttaa hillitöntä närää tällä hetkellä ja hernekeitto viimosimpana, totesin eilen illalla ko ruokailusta oli tovi.. |O

millipilli :D ihana jälkikasvu meillä on se plussatv:n tää tää tää tää tää tää hokemislaulu niin poika istuu sohvalla heiluu tahdissa ja tää.. tää.. :LOL:

Solina juu siis meillä kans tytön nimi tulee alkamaan A:lla. :) olen tainnut sen täällä aikasemmin kerran jo mainitkin mutta menköön nyt toisen kerran.. Anya :) :heart: lausutaan siis "anja" suomalaisittain.. musta se on niin liikuttava nimi vaan..

nyt taralle poikaa hakemaan.. :wave:
leitörs iltaa likat !

Am & hippunen 32+2
 
Neuvolasta käyty tänään. Kaikki oli ihan mukavasti, paitsi että proteiinit oli plussalla :| Huomenna sitten aamupissasta pitää viedä näyte. Ei terkka puhunut mitään raskausmyrkytyksesta kun ei ole turvotusta ja paineet on matalat. JOS sitten huomenna pääsen neuvolaan asti, tässä on nyt sitten maattu sängyssä reilu tunnin ajan ja 15.45 lähtien tullut suppareita kymmenen minsan välein :( yksi väli oli vartin verran. Jos vielä tunnin tulee niin pakko soittaa jälleen kerran polille.

Jokohan meidän porukan ensimmäinen vauva on saapunut maailmaan?

jaahassu ja sammo 33+1
 
Täällä kanssa yks tää tää tää-biisin laulaja, en siis minä, mutta tuo mini-versio minusta.. Ilme ihan kirkastuu kun pärähtää mainos ruutuun =)

Sairaalakassia en oo pakannu, esikoisestakin pakkasin sit kun aika tuli.. Saapi sitte muut tuoda perässä ne mitä minä unohdin, kamera on se tärkein, senkun muistaa niin hyvä on. Neuvolakortti ja muut everyday-tuotteet löytyy laukusta :D

Neuvolakuulumiset tältä päivältä:


viikot: 32+0 *poKs*
painoa: -100g kolmen viikon takaiseen, yhteensä tasan 8kg, aika hyvin kun viimeks tuli se 25, tässä vaiheessa oli jo joku reilu 18kg plakkarissa..
turvotus/pissa: -/-
rr: 125/63
Tarjonta: rt, ultralla ihan tsekattiin kun mä kerroin nähneeni kauheita painajaisia et on perätilassa ja joudun sektioon.. Lapsivettä oli normaalisti
sf: 30, aika nätisti hiukan keskikäyrän yläpuolella mennään..

Nimestä nyt olis listalla Senja ja Venla jos tyttö tulee. Mies tykkäis enemmän Venlasta kun on ns. taviksempi, mutta siltähän ei kysytä.. Mä päätän ja päätän sitt ekun syntyy niin näkee onko yhtään kummankaan näköinen =) Pojalle oon jo nimen miettimisen lopettanut, mutta eiköhän sekin sitten löydy jos sen merkkinen meille suodaan :whistle:

Täälläkin alkaa toi kenkien laitto olee hankalaa, kauheella puhinalla ja hiellä saa saappaat jalkaan.. Ja vois nyt nuo pakkasetkin alkaa hellittää kun ainooseen takkiin mikä mahtuu päälle ei sovi enää välikerrastoa alle.. Nytkin on kyllä semmonen makkarankuori että ihan hävettää.. Uuttahan mä en osta!!!

Illan jatkot :)
 
Soitinpa sitten neuvolaan vihdoinki mun kutinoista ja huomenna pitäs mennä labraan. ensin soitin omalle neukkutätille ja se oli lomalla, sit soitin toiselle ja sekin lomalla, kolmannessa numerossa vastas opiskelija et hyvin menee meitin neuvolassa :kieh:

meilläkin on pojalle jo nimi valmiina. toinen nimi tulee miehen suvusta.

Nellah ja Toni 33+4
 
Hihii, ihania nimipaljastuksia täällä! :D

Meillä tytölle ehdolla seuraavat nimet: Iiris, Essi, Eevi, Saana, Heta. Joku päivä toinen nimi kuulostaa kivalta ja koku toinen päivä sitten taas toinen. Katotaan nyt mihin noista päädytään :). Olimme jo päättäneet että jos saisimme toisen tytön niin hänestä tulisi Siiri, mutta nyt esikoisellamme on Siiri niminen kaveri, joten taidetaan sitten se nimi unohtaa. Niin ja esikoisemme nimi on Iisa (hei vaan kaikki tutut :wave: :D ). Jos tulisi poika, niin olemme molemmat tykästyneet Tatu -nimeen, mutta muutama mun lähisukulaisista on olleet sitä mieltä että Tatu on ihan KAUHEE nimi, joten ei kai sitä sitten voisi antaa... Toiset ja kolmannet nimet tulee suvusta sekä tytölle että pojalle :heart:.
 
pitää se vissii itekkii paljastaa nimi vaihtoehtoja ku muutkii! :D

eli tytölle ollaa aateltu Enni,Pilvi tai Lara toiseks nimeks tulee tuulikki (miun äitin toinen nimi) :)
pojulle oli ajateltu Nuutti Olavi (miun iskän toinen nimi) :)
sen takii toiset nimet miun suvusta ku vauvalle tulee kuitenki ukon sukunimi, ni mie halusin jotai meinkii suvusta! :D mut siis sen nimen päättää kyl varmaa vast just enne ristiäisii :D

 
onneksi supparit laantuivat, kohta voi katsoa tallennettuja ohjelmia ja herkutella nameilla kun lapsi saadaan sänkyyn :saint: Kymmeneen asti saan syödä ja sitten pitäisi lopettaa ennen aamupissuilua.

Musta tuntuu, että mikäli meidän poika tosiaan on poika tulee hänestä Sammo, mutten kyllä suostu kokonaan siihen nimiyhdistelmään minkä mies keksi kun plussasin. Sammo Pyry Yrjänä :LOL: Muuten todella kiva, mutten mä Yrjänää tahdo ja joku nimistä täytyy kyllä tulla suvusta.

Ja minä olen sellainen ihminen, joka tahdon vähän erikoisempaa nimeä lapselle, mutten liian erikoista. Perusnimet eivät kelpaa mulle. Esikoinen on Tuuli, ei se mikään harvinainen ole, muttei aivan tavallinenkaan

jaahassu ja Sammo 33+1
 

Yhteistyössä