<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Helmikuussa

Laala Täällä vähn sama tilanne asuntohomman suhteen, isompaan haluttais. Ois tuossa yhteen kyllä jo päästy, ja halvemmaks olis tullu asua mitä nykysessä, mutta ukko on altistunu homeelle ja sen nenään oli kauheen tunkkanen ilma pesuhuoneessa, vaikkei siellä oltu vuorokauteen käyty, eikä pyykkiä kuivattu.

Onko täällä vielä muita jotka ei oo tuntenu hikkaa ??
 
Noi vuokra-asunnot vaan pakkaa oleen ylihintaisia omistusasuntoihin nähden että ei kannata paljon vuokria maksella.
Me maksettiin kaksiosta aikoinaan 600? ja nyt menee samanverran lainan-lyhennykseen omasta.Ja varsinkin nyt kun perheenlisäystä tulossa niin on mulle,ja miehelle,ihana tuki ja turva tää oma koti.
Saa tehä mitä tykkää, ja joka penni menee omaan taskuun tavallaan takaisin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kadak:
Hani, zikiziki, syntyneiden listan ehdotus kuulostaa hyvältä ja sit niitä ihania vilkkuvia punaisia ja sinisiä tähtiä :)
kröhöm.. saa nähä mite tää päivittäjä osaa laitella niitä vilkkuvia tähtiä!!
:LOL: lupaan yrittää jotenki niitä sit laittaa :)
 
Hikasta tuntuu vähän turhanki hyvin.. alkaa vähän ottaa kaaliin jo toi hikka vähintään 3 kertaa päivässä ja kestää 5-10min kerrallaan ja samaan aikaa aina hirvee myllerrys käynnissä.. vissiin vaivaa poikaa itteensäkin. no ei voi ainakaan sanoo ettei hän harjottelis ahkeraan hengittämään :D
 
Täälläkin on melko kova hikkailija masussa! :LOL: mutta niin oli poikakin, muistan hyvin kun samalla lailla pötsi hyppeli monta kertaa päivässä.

Asumismuoto
mekin ostettiin omakotitalo, sopuhintainen kun löydettiin. on koirilla iso aidattu piha ja lapsilla tilaa myllertää. eikä tartte huolehtia että naapureita häirittis lasten tai muiden elämisen äänet. täällä just on paikallislehdessä kovasti kirjoteltu miten ihmisiä häiritsee elämisen äänet kerrostalossa...oon monesti huokassut että onneks ei tartte enää sitä murehtia. ennen okt:a asuttiin kerrostalossa monta vuotta ja ne vuodet kyylä-mummelin naapurina sai riittää! :kieh:

ALLUSMAMMA minkä ikäinen uhmis sieltä löytyy? tänään on ollu vähän parempi päivä kun sain hyviä vinkkejä miten uhmaan pitää suhtautua...on paremmin itelläkin pitäny pinna kun saa vähän otteeseen tätä hommaa. vaan en olis uskonu mikä riiviö tuosta esikostakin tarvittaessa löytyy!! niinku toinen lapsi kun raivo-kohtaus iskee :eek: siinä on äiti helisemässä kerran jos toisenkin.

jep, nyt menen nukuttamaan taas mukeloa!

Gardenia&Kapris 32+1
 
Laala Mulla on ollu samanlaisia tuntemuksia. Käytiin toissailtana kaupassa kävellen niin puolimatkassa alko supistelemaan niin kovaa etten pystyny kunnolla kävelee. Siinä sitten tippa linssissä yritin kävellä koska pysähtyminenkään ei helpottanu supistusta. Se supistus kestiki sit yli tunnin, jatkui vielä kotona. Tuolla samaisella reissulla siinä köpötellessäni alkoi yskittämään ja kusin sitten samalla housuunikin... sillon ei kyllä paljon naurattanu mutta nyt jo jaksaa naurattaa.

En sit soitellu mihinkään tai menny mihinkää tarkistuttaa, ku se kuitenki helpotti. Sen jälkeen teki kyllä monta tuntia kaikki potkut ja liikkeet aika kipeetä :/

Rv31+3
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja Gardenia:
ALLUSMAMMA minkä ikäinen uhmis sieltä löytyy? vaan en olis uskonu mikä riiviö tuosta esikostakin tarvittaessa löytyy!! niinku toinen lapsi kun raivo-kohtaus iskee :eek:

Gardenia&Kapris 32+1
meillä toi täytti kaks just 07.02.09 :) mut eipä oo ihan täydessä uhmassa vielä.. tänään tuli jonkunsortin hepuli uusista tiikeri tossuista mitkä ostin tohvelisankarista.. no niitä sitten ensin piti saada jalkaa maanittelemalla sitten ne "jäi" jalkaa koko illaks ja ihan out of nowhere kilari paskahalvausraivari itkupotkupotpurri.. siis ja yhteensä noittensekamelska |O kuule ei auttanut sylissä istuttaminen, puhuminen ja halaus ja rauhoittelu. Jätin kirkumaan ja vonkuilemaan sohvalle ja tein piirakan :D :LOL:
(semmoisen missä on puolukkaa, mustikkaa ja vattua sit kookoskermaa ja kaksi munaa ja uunissa 30 min alatasolla ja hyvä tuli.) Kuten pojastakin.. simpsonit alkoi niin päätyi makoilemaan vatsalleen lattialle ja katselemaan sitä ja kun tulin käymään okkarissa ja mulkkaimaan että mitä se sinne hiljeni niin pikku-ukko jupisi itsekseen ja selitti siellä kissalleen jotai juttua.. :D :headwall: |O että "eksjuusmii? WTFJH = what the fuck just happened"...
 
Outison joo siis ihan ku mun eilistä olisit kerrannu. Ainoo että mä en sentään pissiny housuun. :p

Asumisesta olis kiva kyllä joo ostaa kämppä, ja ollaan ostoasuntojakin kateltu, mutta kun oikeesti mä olen edelleen opiskelija ja mies on telakalla töissä, eikä telakalla ikinä tiedä kuin pitkään töitä riittää, niin ei ehkä voida oikeen katsoa asuntoja nyt. Paremmin sitten parin vuoden päästä ku olisin valmistunu ja mielellään virassa... Tai ainaki työelämässä. En halua vauvavuoteen rahastressiä sen takia, että on pakko saada lainat lyhennettyä, vaikka vuokra tuleekin kalliimmaksi. Sit jos mies jäiskin työttömäksi, niin vuokraan sais tukee, mut omaan käsittääkseni ei saa... Täällä olis kyl jotain kolmioita missä vuokra vaan 500?/kk mut ne ei oo sit mitään kauheen uusia taloja tietty... Nyt meillä siis 52neliöö, vuokra vaan 400? (plus tietty sähkö ja vesi)...

No mut nyt nukkuu. :)

Laala ja Punkero rv31+0
 
Allusmamma;söpöä=)

Asumisesta
:eek:stettiin tää rivarikolmio kun vielä oli opinnot kesken,vähän niinko sijoitus mielessä että kerkee maksaa jo pitkän pennin lainaa pois ennenko talo ostetaan.Ja ollaan oltu tyytyväisiä tähän ratkaisuun.Eikä onneksi ole talous kaatunut vaikka mä lopetin työt jo marraskuulla :D Oon sen puoleen saanut nauttii tästä raskaudesta ja siks hirvittääkin että mun "oma" aika loppuu jo 10vkon päästä :LOL:
 
Meillä vuokra 490?+sähkö (vähä reilu 100?/kk)+vesi (noin 30?/kk)
Voishan sitä ostaa pienemmän talon tai esim. rivari lämpän ja myöhemmin isomman okt:n, mutta ei kumpikaan niin halua!! :D Ajateltiin että jos vuoden päästä ois oma/tekeillä niin pärjätään siihen asti tässäkin. Tiedetään nyt ettei tässä mitään kosteusvauroita yms. ole, ja muutenkin mukavalla paikalla ja ok naapurit.
 
huomenta :wave:

pk-miitti mä kannatan kampin yläkertaa vaikka ite eka ursulaa ehdotin =) en vaan tienny et kampissaki on sopiva tila! kamppiin on kuitenki parhaat kulkuyhteydet joka suunnasta ja alemmista kerroksista löytyy ihania kauppoja :D jos nyt jotain pientä vaikka vauvalle sattus tartteen :whistle:

mitä te sinne sairaalakassiin ootte jo pakkaillu? :eek: mä ajattelin eilen pakkaa mut sit totesin et eihän mulla oo ku yks hammasharja, dödö, pesuaineet, känny jne niin enhän mä niitä mihkään voi vielä laittaa ku synnytykseen kuitenki (toivottavasti!) viikkoja vielä :D imetysliivejäki käytän nyt ku ovat ainoat pehmeät ja ei-kiristävät... vauvan vaatteet vois tietty pakkaa, sain jopa eilen ne pestyä, mut kai ne vois silittää vielä pehmoseksi. vitsi et mä oon jäljessä näissä touhuissa :ashamed: vaik pitäs varmaan olla etujoukoissa ku synnytys voidaan käynnistää piankin ton r-myrkytysjutskan takia :/

vuotaako kaikkien rinnat jo? mulla ei yhtään vieläkään :eek: ja onko kaikilla jo supistuksia? mulla ei niitäkään oikeestaan yhtään :/ väliin tuntuu et tää raskaus on ihan seisahtanu ku paino ei nouse, vauva kasvaa niin hitaasti eikä mitään uusia oireita... närästys, selkä- ja lonkkakivut sen sijaan jatkuu/pahenee, ja just niitähän enkaipailis :(

ultrat hki tarjoaa ne perus np- ja rakenneultrat, joiden lisäksi kävin varhaisultrassa. nyt on sitten parin viikon välein lisäultria kättärillä, kun seuraavat r-myrkytystä ja vauvan kasvua. noita tulee varmaan ainaki pari kolme vielä, eka oli viime pe.

tänään ois taas koko päivä vauvajuttuja, ensin viikon toka kontrollikäynti neuvolassa ja sit kättärille haikaranpesän synnytysvalmennukseen. saa tosin nähdä päästäänkö sinne asti, vai iskeekö r-myrkytys kunnolla päälle ja kuin nopeesti ja kasvaako vauva riittävästi :| haikaranpesässä synnyttäessä kun ei saa olla juuri mitään poikkeavaa raskaudessa.

jj-t ihana nimi teidän pienellä :heart:

laala, outison, ziki ja muut supistelevat, ottakaahan rauhallisesti ja tsemppiä kipujen kanssa!

allusmammalle ja gardenialle tsemppiä uhmisten kaa!

t. manna + lilli 34+0 :heart: ja taas poks, hui miten nopee aika nyt menee!! :eek: =)
 
Huomenta mammat ja masut. :)

Josko taas sais aikaseksi kirjoitellakin jotain..

Ultrat: Eli ne tavan kaksi ultraa ollut ja sen lisäksi on kontrolloitu polilla 2 kertaa (kolmas vielä tulossa) ja sitten päivystyksessä 3 kertaa. Ai niin, ja olihan mulla alussa neuvolalääkärin yhteydessä ultra myös eli kaikenkaikkiaan on ultrattu nyt sitten tähän mennessä 8 kertaa.

Maidontulosta: Ei manna mullakaan vielä maitoa tiputtele. Siis niin että voisi mainita. Kerran on ollut läntti näkyvillä ja puristamalla saa tipan tai kaksi. Ja senkin lähinnä vaan vasemmalta. Mutta tulee jos on tullakseen. No stress. ;)

Supistuksia taas riittää.

Sairaalakassia en oo ees katsonut enkä juurikaan ajatusta sille uhrannut. Ehtiihän tuota. :whistle:
Tosin näin mä varmaan sanon vielä kun tosi supistukset on päällä ja saa kiireellä sitä pakata ennen lähtöä. :D

Asumisesta: Liian kallista kolmiota asustelen, mutta toivon mukaan tilanne kesällä muuttuu. :)

Kohta se olis neuvolaan lähtö ja saas nähdä mitä tänään on tiedossa. :snotty:

Palailenkin sen jälkeen astialle. :D



Ruttana & Beanie (jolle epätoivoisesti nimeä yritetään miettiä ) 34+0 :heart: (POKS.. taas.. :D)
 
Heippa. Neuvolassa käyty ja arvot ainaki kohallaan...huh. Toistaiseksi ei merkkejä alkavasta synnytyksestä ja supparit pysyy kurissa levolla.
Se Kampin yläkerta kuulostaa hyvältä ajatellen juuri sitä, että meitä on kuitenkin monta ja jos siellä on isot tilat. Ja tosiaan sinne on helppo tulla.

jj-t...kaunis nimi pikkuisella
:heart:
Meillä kyllä neiti hikottelee montakin kertaa päivässä. Eilen se sai kauheen myllerryskohtauksen, että meinas pissa tulla housuun ku paino päällään niin voimakkaasti rakkoon :LOL: ehdin onneks...
Asumismuoto: Oma kerrostaloneliö saunalla. Toistaiseksi on saatu tila riittämään ja varmasti riittää jatkossakin.
Te ootte ollu tosi ahkeria ku ootte pakkaillu jo sairaalakassia. MÄ ajattelin sitä alottaa vasta 38 viikolla (olettaen että tää pysyy siihen asti :LOL: ). Jos tilanne tästä muuttuu ni pakko kai aloittaa aikaisemmin.

Aurinkoa päiväänne ja voikaa hyvin
Superheppuli ja "Helena" 32+3
 
ziki tuolla helmikuun pinossa on ainakin jotain vilkkutähtiä, et sieltä voit käydä kopsaa jos niitä tänne meijän pinoon halutaan :D oli ne kyl kivan näköisiä ja sopii meidän pinon ulkoasuun kyllä.

kui munsta tuntuu et masuasukki on ollu ny pari päivää tosi hiljainen. oon kyl lukenu jostain et loppua kohden toi liikkuminen muutenki vähenee ja muuttuu??????
 
Hani-;niinhään se on että kun tilakin vähenee niin liikkeet kans.Mun mielest ihan "tyhmää" ko just tottunut että vaavi pitää mut liikkeessä.En mä halua et ne vähenee,vaikka välillä ilkeetä onkin=)

En kanssa ole pakannut kassia,enkä liioin kanna neuvolakorttia mukana.Vaikka järkeväähän se olisi.
MUlla on sellasia suppareita että vetää mahan ihan kovaksi ,mutta kun ne ei satu niin ei kai mikään hätäkään ole.
 
Hani thänks ;) mie käynki sieltä sit vähä kopsailees niitä :D

manna tuolla etusivulla on sellane suuntaa antava lista siitä sairaalakassin sisällöstä, jos se ees vähä helpottais siun pakkailua :)
rinnat täst ei kauaa oo ku mie itkin et ku ei miun tisuista tule mitää, no eile sit sanoin ukolle et pakko lähtee ostaa ne imetysliivit, ku omat painaa ja puristaa nii kauheesti ja ilman ku oon, ni kokoajan tippoja tulee paitaan.. mut lähinnä vaan oikeen puoleisesta, vasemmasta tulee kyl ku vähä lypsää :D mut nyt en oo uskaltanu koskeakkaa moisiin palleroihin, ku jossai luki et voi se näpräys aiheuttaa supistuksia???? korjatkaa ihanat viisaat mammat jos on väärää tietoa?? :)

supistukset levolla pysyy kurissa.. miulla vaa hajoo pää kohta.. :( pitäs siivota ym ym, mut ku ei voi.. :( no oon yrittäny aatella et pikkuisen parhaaksihan se vaa on.. vaikka ite joutuu tylsistyy :) kävin nimittäin netissä kattelee keskosten kuvia, ja on ne vaa nii pienii.. :heart: siitä saa vähä motivaatiota tähä lepäilyy.. inhottaa ku kaikki on et voi siuta onnekasta ku saat lepäillä vaa, EI TÄÄ KYL NII KIVAA OO! :kieh:

Joutu taas nauraa [/b]Allusmamman kertomukselle! :LOL: vähäks söpöö :D

ultrat miulla on ollu yks varhaisultra, sit oli nt ja rakenne ja nyt on ollu sen jälkee kaksi noitten supistusten takia.. ja ens viikon perjantaina on äippäpolilla se kontrolli ni ultraavat taas.. kivaha se on noi usein nähä pientä :heart: viimeeksikin siellä se peukkua imeskeli, ihanuus :)

asuminen myö muutettii sillo marraskuussa tähä kerrostalo kolmioo 75,5 neliöö.. vuokra 680e plus vedet ym.. :whistle: tääl on oikeesti kallista asua... mut tietyst jossai pääkaupunkiseudulla vielä kalliimpaa..

olikoha muuta.. varmasti jotai mut ku ei tää lahopää kaikkee muista :D

ziki ja kerttu 30+5 (keksin ihanan "työnimen" vauvalle) :D
 
likka-90, tuosta hikkailusta... ennen eilistä en ollut kertaakaan ainakaan tajunnut tunteneeni, mutta nyt väittäisin, että eilen tunsin hikan. Mitä muutakaan vois olla semmoset pienet 'hypähdykset' ihan tasaisin väliajoin? Kerran vaan oon havainnut, eikä kestänyt ku ehkä minuutin, kaks.

Neuvolakorttia oon nyt täl viikol kantanut mukanani, kun oon tuolla ympäriinsä pyörinyt, ihan varmuuden vuoksi. Ajattelin kans ens viikolla pitää mukana kun täytyy taas töissä ravata, eli 100km päässä täältä.

Asuminen, nyt on 50 neliötä, noin 500e/kk, joka on ihan törkeesti tästä kämpästä, ei siis ole mikään laadukas asunto... eikä varsinkaan huolto- ym. toiminta. Ja ihan kohta muutto omaan palatsiin, eli siis itse rakennettuun taloon. :D Kilpajuoksu on päällä, kumpi ehtii ekaks, Viuhti vai talo, mutta täl hetkel näyttää siltä, että talo. Nyt maksetaan vuokran lisäks lainasta korkoja, ja muuton jälkeen sit lyhennyksiä. Kulut pysyy suunnilleen samassa.

Se vaan, että tarkoitus olis vasta uuteen laittaa kaikki pinnasängyt sun muut, eli aika viime hetkille jää ne hommat. Vaatteita oon pessyt sentään valmiiks. No, saa sit vaikka mies virittää loput ennen kuin kotio tullaan. Mulla on muuten ihan järjetön huoli siitä (ja tää on sit älytöntä ittensä stressaamista), että miten parketti kestää lapsivettä? Mä oon aivan varma, että kaik vedet tulee just keskelle olkkarin uutta, just laitettua parkettia ja se menee ihan pilalle saman tien. :ashamed: Taidan sit asua vikat viikot kylppärissä, jos keretään muuttamaan, ihan varmuuden vuoksi. :LOL: Mitäköhän sanoisivat valmistajan asiakaspalvelussa, jos soittais ja kysyis, että miten se kestää? :saint:

Hani ja milky, oon kans huomannut ihan selkeän muutoksen liikkeissä, ja on ne kyl hiukan vähentyneetkin. Pääasiassa se liikkeiden luonne on muuttunut, kun aiemmin oli muksautuksia niin nyt on semmosta mönkimistä ja tunkemista, vaikeampi laskeakin, että mikä nyt oli yks liike, kun kerralla se kääntää ja vääntä pitemmän aikaa, mutta kaik on ikäänkuin yhtä liikettä. Ja sit riippuu ihan päivästä, paljonko liikettä on.

Jaahas, joo, töitä välillä... ja sit kodinhoitohuoneen kalusteita kilpailuttamaan iltapäivällä!

ventti + viuhti 33+2
 
ziki joo, oon kattellu etusivun listaa mut sitä ihmetelly et eihän siitä melkein mitään voi pakkaa ku niin paljo listan tavaroista käytössä koko aika :LOL: en sit tiä pitäskö ostaa tuplana shampoota ym et sais edes aloteltua homman... tai sit ruttanan tavoin pakkailen siin viime hetkel. kuulostaa jotenki enempi minulta :saint: :D

ja ziki vielä, IHANA työnimi teillä!! :heart: tuo olis niin minunki suosikki mut mies ei suostu. vaikka ois vielä minun mummun nimi :( pöh.

onko teil muilla muute vaikeuksia saada miehen kaa omaa suosikkinimee läpi? meil on melkonen tahtojen sota menos :headwall: :D

oi, mut nyt sinne neuvolaan paineiden ja pissin tsekkauksiin...
 
Piti muuten sairaalakassista sanoa, kun juur kaverin kans juteltiin ihan niitä näitä... se naureskeli, että eipä oo tietoa aiheesta, kun kaks kertaa on synnyttämässä käynyt ja kummallakaan kerralla ei mitään ollut mukana, kun kesken kaiken yllättäen tuli lähtö, ei kerennyt edes harkita menevänsä kodin kautta. Eikä ollut osannut edes valmiiks kassia pakata. Ekasta ei vaan ollut osannut varautua,ja tokasta ei niin aikaisin ollut vielä ajatellut tarvitsevansa: eka tuli pari viikkoa ennen la, ja toka kaks kuukautta ennen. Mies oli sit jälkeenpäin jotain pakkaillut ja tuonut, viimeistään kotiutumisvaatteet.
 
manna8 mulla on oikeastaan kaikki jutut tuplana. eli kassissa ja kotkona kans. on kuitenki niin hyötytavaraa ettei haittaa.
trippejä ja karkkejakin olen jo kassiin hamstrannu :LOL: mä nyt muutenkin olen sellainen valmistautuja tyyppi et kaikkea on ollu valmiina jo kauan aikaa ja aina ku vähänki keksii jotai uutta ni laitan valmiiks.
 
Ziki ei se paljoa kalliimpaa oo tääläkään näemmä se asuminen. tosin halutaan kyllä molemmat täältä pois kun on aika levoton asuinalue. 74.5 neliöinen kolmio ja 711e vuokra + sähkö ja meillä loppuu tilakin täälä jo kun sängyt ja kaikki rojut on oltava neljälle lapselle.

Omaa napaa taasen:

Oli sitten se kauan kauhulla ootettu hammaslääkäri tänään. ja sit kun pääsen sinne asti niin hampilääkäri sanoo että hän ei hoidakkaan mua :eek: otti sitten vaan röntkenkuvan hampaasta ja totes että voi odottaa synnytyksen jälkeen saakka että toukokuussa sitten hoijellaan. samalla poisti multa rikkinäisen raudan ylhäältä. ihan outo olo kun ei oo hampaiden takana sitä mitä sielä on ollu viimeset 13 vuotta.

täytyy kai mennä jatkaa siivoomista. ei vaan yhtään kiinnosta tän selän ja lonkan kanssa tuola heilua :kieh:

Nellah ja 33+4
 
Likka90 Nyt vauva hikottelee päivittäin ehkä noin kolme kertaa mutta ennen 30 rv:a en ollut tuntenut/huomannut yhtään hikottelua..

Asento Mä huomaan asennon siitä kun vauva tulee ihan pintaan niin näkyy selkeesti pylly ja selkä,ja pylly siis "ylimpänä".

Manna Mulla ei ole ollut ollenkaan supistuksia eikä maitoakaan ole yhtään tullut ,mikä on mun mielestä vaan hyvä niitä ehtii tulla sitten myöhemminkin :)

sairaalakassiakaan en oo pakannut,meinaan pakata sitten kun lähtö tulee...Kun sehän voi joutua lojumaan tossa vaikka vielä 8viikkoa :D

Nimistä Meillä mies sano että ei se niin välitä mikä nimi lapsosella on..Mutta nyt kun se luki mun sellasta vihkoa mihin oon kirjottanut niitä nimiehdotuksia niin melkein jokaisen kohdalla"ei tota ainakaan"."ja Lilia nimestä se sano että "eiks toi oo vähän hankala" Miten niin hankala?!
Mä aattelin että sitten ristiäisissä huudan oman nimi ehdotukseni just ennen papin aamenta niin eipähän tarvi siitäkään vääntää :LOL:

Misstar 33+5
 

Yhteistyössä