<3 HEINÄVAAVAT kesäkuussa <3 *poksuminen alkanut!*

Cassylle tsempitykset !

Onnea Merlin!! :flower: :heart:

Nannuz, lupaavilta kuulosti noi sun oireilut, jokohan oot päässyt tosi toimiin??

(.) Taas suhteellisen hyvin nukuttu yö takana, yhdestä kuuteen, vessatauko, ja siitä yhteentoista.. :whistle: supistuksista ei haisuakaan. turvottaa vaan.. onneks tänään ei ihan niin kuuma kuin eilen, mittari näyttää nyt +23...

Jaksuja !!

Hanttapuli ja myysy 38+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja päärynärouva:
mulle tuli mieleen sellainen asia, et kyselettekö te aina synnäriltä saaks sinne tulla?
Meille tutustumiskäynnillä nimenomaan painotettiin, että pitää soittaa ennen kuin tulee. Siis ei ne tietenkään ovelta käännytä jos ilmottamatta menee, mutta kai siitä jotain hyötyä heille on, että osaavat varautua tms.
Ja kun soitin silloin, niin sanoivat vielä, että soita uudelleen jos lähdet tulemaan...Ehkä olen liian "kiltti" kun kuuntelen ohjeet niin tarkasti :LOL: Mutta enköhän minäkin sinne lähde sitten kun on tosi kyseessä, sanoivat mitä sanoivat :D
 
Päärynärouva: mä en oo aikaisemmistakaan mitään soittanut, kun vedet menneet sitten ollaan lähdetty ja nyt kysyin terkkarilta, et tartteeko sinne synnärille ilmoittaa, et oltas tulossa- ni vastaukses sain, et jos vedet menee, lähdette sitten rauhassa itsekkin tai jos pidempään kipeästi supistelee, menet - ei tartte tai kuulu soittaa.
Joten, jos mun tarttee lähteä, emmä taida mitään ennakko ilmoitusta antaa.
 
Täällähän on tapahtunut! =)

Onnea Merlin! :flower:
JA toivottavasti Cassy on jo saanut nyytin syleilyyn ja Nannuz pääsee hakemaan omaansa! =)

Pikaiseen kysyisin onko syytä huolestua kun tuntuu säteilevää kipua sisäreidessä jo toista päivää? Aika paljon olen seisaalleen ollut... :/
 
oi,onnea merlinille :flower:

ja cassykin päässyt jo matkaan,oon kade!!

täällä suppaillut tänään pitkin päivää,ja välillä oikein kivuliaastikkin jo.

ihanaa täällä alkoi sataan vettä,ainaskin toi ilma hieman raikastuu!!mittari näytti hetki sitten varjossa +30.

kiva kun alkaa pino taas elävöityyn :heart:

babjuska+bömbbis 36+6
 
..joo en oo päässy tänäänkään vielä lähtee, mut suppareita tulee aika paljon.
aikani kuluks (ylläri pylläri) siivosin tänään. se ei sen enempää kyllä aiheuttanu supistuksia, mut äsken sit mies osallistu käynnistys yritykseen ;) ja illalla vois hetken taas kokeilla pumppua :D
eiliset supistukset on kyllä saanu mahan helläks. tosiaan ihan kosketus arka on vasen puoli masusta..
selkääkin särkee kiitettävästi! kävelin äsken 700m matkan, kesti 20min kun oli niin vaikeeta...
maha kivikovana ja arkana koko matkan... pakko oli pysähtyä kokonaan 100m välein ja hengitellä syvään. nyt vaan sit pötköttelen illan ja pidän peukut kohti kattoo, että pääsis tänää lähtee ees näytillä käymään, josko ois aika synnyttää.... aijon mennä jos kipeesti supistelee koko illan ja jos vaikka tunninkin ajan tulee kipeitä säännöllisesti....

PITÄKÄÄ KAIKKI PEUKUT KATOSSA :kieh:
 
SusSoo
Nannuz :wave: voi kun olis hienoa jos pääsisit matkaan.

Oikeestaan mä en tiedä mikä olisi nyt niin kuin parasta... Olisko tällä hetkellä parempi olla tässä tuskaisessa tilassa kokonaisena, synnyttämässä vai makoilemassa sairaalassa pieni nyytti kainalossa :| Toivon kyllä, että pääsis synnyttämään. Mä en jaksa mitään tehdä... itku meinaa tulla kun ajatteleekin jotakin muuta kuin makoilemista tai istumista. Keittiökin on kuin kaaoksen jäljiltä... likaiset astiat pitkin tiskipöytää. Plaah... vähänkö ahdistaa tällä hetkellä :xmas: |O

S & S 37+2 :heart:
 
coo
Katta2 ja Merlin Onnittelut :heart:
Vitsi, että meidän pino on alkanut sitten ihan oikeesti synnyttelemään!

(.) Turvotuksesta ollut puhetta ja myös täältä sitä todella löytyy! No perjantaina olin äpkl käynnillä ja pitäisi mennä taas ensi viikolla kontrolliin, kun paineet ei ole parantunut sitten yhtään, päin vastoin :( No jos siis ei kotilevossa pysy alapaine alle 100 niin sitten osastolle odottelemaan synnytystä.. Jos paineet ei pysy kurissa, niin sitten voidaan alkaa harkitsemaan käynnistystä vk 38. Vauvan ja itsensä parhaaksi sitä tietenkin tekee mitä lääkärit määrää, mutta kyllä koti on aina koti ja itsestään käynnistynyt synnytys toivottava.
Painoarvio 3300 g ja on kuulemma tosi pitkä tyyppi ja paino tulee pääasiassa siitä. Tyypin pää on siellä missä pitääkin ja liikkuu enää vain vähän. Paikat ihan kiinni.

Ihanaa hellepäiviä kaikille, yrittäkää jaksaa ja muistakaa juoda tarpeeksi =)
Tsempit kaikille synnyttäjille ja tuskailijoille.

Coo & Mirhami-Popcorni 36+6 ja huomenna POKS =)
 
Huh hellettä B) Taas oli syntynyt vauvoja..onnea kovasti :flower:
Täällä tuskanen olo..eilen koko päivän alavatsa tosi kipeä ja kivikova..ja alapäässä paineen tuntua, iltaa kohden paheni vaan.MUt sit menin yrittämään nukkumista ja onnistuinkin ja kivut katos yön ajaks.
Aamulla sama alko alusta, mut päivän aikana helpottivat.Nyt on jäljellä vaan menkkakivut.
En tiedä mitä ajatella..voisko synnytys jo käynnistyä.mä kun olen asennoitunu olemaan kasassa vielä elokuussakin :) Täytyy tarkkailla tilannetta..

JAksamista kaikille..toivotaan et helteet helppottais edes vähän..

katka&masukki 38+2
 
onnea merlin ! :flower: mäki haluun!!
ja tsemppiä Cassy! jännittää kauheesti, tuu pian kirjottelee =)

joo eilen oli ne tädin häät. ei lähetty synnyttää :D huolestuin vaa siel juhlis niin kovi et melkei aloin itkee ku vauva ei ollu liikkunu KOKO PÄIVÄNÄ kertaakaan. hikka sil oli kerran josku päiväl ja ei liikkunu ees sillonkaa ku menin nukkumaa. päätin oottaa aamuun ja soittaa sit synnärille et mitä teen, mutta kun heräsin niin rakas alkoi möyriä <3 helpotus!! luulen et vauva protestoi sitä kauheeta mekkalaa ja musiikin pauketta mitä siel oli koko ajan :) tänää on kyl sit ollu ihan tajuttoman paljon harjotussupistuksia! nytki ku istun ni kokoaja menee kivikovaks. en oo tehny tänää mitään, istunu auringos vaan. tosi epämukavaa..

hei joku kysy semmosta et ku käy pissalla ja jää siihe hetkeks istuskeleen ni tuntus et välilihas tai jossaki siel olis kauhee paine, ni mulla tuntuu semmosta välillä! ja ne sähköiskukivut vai mitkä olivatkaan, ni multa löytyy semmosia mut nivusista. aivan järkyttäviä! ne oikeesti pysäyttää ihan kokonaan ja on pakko älähtää ku se kipu on ihan hirvee ja sellane yhtäkkine.

huomenna pesen loput vauvan vaatteet ja keitän tutit. vois ehk illalla jos muistaa ni pakkailla kassia valmiiks =) jakselkaamme!!

jedvenna ja poju rv 38+3
 
Huomenta!

Tulin kurkkaamaan taas miten täällä jaksellaan. On pakko joka pvä nyt käydä kurkkaamassa kuka olis jo nyyttinsä saanut.
Yö oli sit huono 5 krt piti pissalla käydä tuntuu ettei koko yönä ole kerennyt nukkumaan, nyt vaan oottelemaan et klo tulis 13 ja esikoinen menis päikkäreille ni itekin pääsis.
Aattelin lähteä kaupassa käymään jos sillä reissulla saisi pari supparia kun nekin ovat johonkin kadonneet....

Aurinkoista päivää kaikille ja yritetään jaksaa tätä hellettä vaikka raskasta se on... =)

38+3
 
Onnittelut katta2 ja merlin :flower: :flower: :heart: :heart:

Mä en oo varmaan viikkoon enää "osannut" nukkua :ashamed: mutta täytyy kyllä myöntää ettei pahemmin edes väsytä. Kai sitä vaan valmistautuu taas yövalvomisiin tms.

Eilen oltiin uimarannalla ja tänäänkin näyttäis yhtä hieno päivä tulevan, joten sinne sitten siis.

Oma veikkaukseni vauvan syntymäpäivästä meni pieleen kun luulin että olisi syntynyt jo eilen 37+4, koska esikoinen syntyi 39+2 ja kuopus 38+3 - mutta eipä tämä samalla kaavalla nyt menekään ;)


Hyviä vointeja kaikille :hug:


-MiNiA ja masu 37+5 :heart:
 
Huomenta!

Jos sitä lähtisi sitten neuvolaan.

Tänään alkoi mun "ennustama" synnytysviikko, eli luulen/toivon, että tällä viikolla tulee lähtö. Ainakin henkisesti ja fyysisesti olisin TÄYSIN valmis.

Myöhemmin kertomaan neuvolakuulumisia.. :)

Mureena ja papu 38+1
 
huomenta... mulla oli eilen 3,5h suppareita 9 min välein. oli selvästi kipeitä, mutta loppujen lopuks mua sattu kokoajan selkään ja mahaan niin paljon, etten tienny millon tulee supistus ja sillo ei.... nytki olo on ihan kun ois pesismailalla hakattu meikäläinen :(
kädet, alaselkä, alamaha, reiden, jalat... ihan muusina..... :(
onneks on tulossa viileempi päivä. tuntuu siltä, että ois vaan maata koko päivän ja syyä :D
syntyis nyt jo tää pikku pallero... alkanu ahistaa jo sukulaisten ja kavereiden jatkuva kysely, et "joko sä lähet synnyttää?" AAAAAAAAAAAAARGH!!!
huomenna ois neuvola, tuntuu jotenkin turhalta enää ees mennä sinne.............

nannuz 39+4
 
Neuvolassa käyty.

38+1
paineet 120/70
hb 127
pissa puhdas
paino tippunut -100g :D
vauvan liikkeet ja syke ++
turvotusta vähän.

Neuvolassa kaikki siis niin hyvin kun vaan voi olla. Terkkari sanoi, että kun loppuraskaudessa paino tipahtelee vähänkin, se voi olla merkki lähellä olevasta synnytyksestä, johon mä totesin että onhan se lähellä se syksylläkin tapahtuva synnytys :/ Oon siis ihan täys tätä oloa, joka paikkaa särkee ja itku tulee pienimmästäkin asiasta :'( vauva on ollu jo kolmatta viikkoo laskeutuneena ja kiinnittyneenä ja silti ei ala mitään tapahtumaan. Terkkari totes kyllä tähänkin, että uudelleen synnyttäjällä se ei merkkaa välttämättä mitään, ensisynnyttäjällä yleensä synnytys on lähellä kun vauva kiinnittyy.. Ens maanantaina ois sitten taas neuvola, tantta kyllä sanoi että En usko sun tänne silloin enää tulevan :p Mutta saas nähdä, mä oon varmasti kasassa vielä elokuussakin :( Terkkarin sanojen mukaan kaikki mun "oireet" kertois siitä että pian alkaa tapahtumaan, mutta mä olen erimieltä. Ei saa suppareita aikaseks sitten mikään mitä touhuan! Kyllä suututtaa, että nytkun sais supistella, niin ei varmasti supistele :headwall:
Kuten varmaan mun kirjoitustyylistä huomaatte, mulla on Taas huonopäivä ja takana erittäin huonosti nukuttu yö :'( Jospa sais päivällä otettua edes pienet päikkärit ja mieli ois sen jälkeen kirkkaampi. Sitä vaan alkaa olla mammuttimaiseen oloon niin väsynyt, ettei jaksa enää olla iloinen. Mä olen Iloinen sitten kun pikkumies päättää tulla tähän maailmaan :heart: Vaihtasin oikein mielelläni tämän tukalan olon kipeisiin supistuksiin ja siihen ihanaan pieneen vauvaan :heart:

Neitokeiju 38+1
 
Nannuz eiköhän sulla lähtö ole jo lähellä. =) Täällä pidetään peukut pystyssä

Neitokeiju :hug:

Ihanaa kun aurinko ei porota! Kahdessa päivässä yhteensä tuli 3kg painoa... :eek: Kaikkihan se on nestettä sillä normaalia vähemmän tuli syötyä. Jalkoja ja sormia pakottaa vain vimmatusti.
Sisäreidessä tuntuva kipu on hellittänyt, mutta olin huomaavinani että kipu alkaa supistuksen yhteydessä?
Mitään hirveän kivuliaita saatikka säännöllisiä supistuksia ei ole tullut, mutta voikohan jo lievemmät säteillä reiteen?
Enää kaksi päivää odotusta. Kovasti toivoisin että tilanne lähtisi etenemään itsekseen ennen keskiviikkoa. En vielä oikein taida ymmärtää miten lähellä synnytys jo on.
Täälläkin huonosti nukuttu yöt kuumuuden takia, onneksi sai vähän unta kun taas torkahdin sohvalle.

Tuuliina 38+3
 
merlin suuren suuret onnittelut :hug: :flower:
cassylle tsempitykset näin jälkikäteen :hug: siellä varmaan jo vauva kainalossa:)
tsemppiä kohta lähtijöille!
oma olo niin totaalisen kipeä, supistelee koko ajan ja särkee ihan kaikkialta, mutta näyttää tuo meidän remppa vihdoin valmistuvan tänään tai huomenna niin mä pääseen siivoomaan:) hassua että voi odottaa siivoomista, mutta mua ahdistaa tää sotku. sen jälkeen vois vauva tulla!
 
Täälläkin oli taas neuvolapäivä ja viimeisen kerran näki varsinaista neuvolantätiä. Pitäis mennä neljä viikkoa yli ajalle, että tavattais. :LOL:

Neuvolasssa kaikki ok.
38+5
Paino +1200g
turvotus +
RR 140/84
Pissa puhdas
Sf 34
Rt
Sykkeet vauvalla 135 (nukkui sikeästi, kun oli just lopettanut riehumisen.
liikkeet ++ =) )

Itellä olo ei ole kovin mainio, kun tuntuu ettei pääse liikkeelle, kaupassa käynti oli yhtä tuskaa. Syntyis jo!!!

Vointeja kaikille!

Josi ja Prinsessa-Pave
 
uc1
Huomenta kaikille ja mukavaa alkanutta viikkoa!

Tällä viikolla sitten vihdoin alkaa se meidän "virallinen" kuukausi, hiphiphei.
Tsemppiä kaikille viime hetkiin, päiviin ja viikkoihin :heart:

Omaa napaa sen verran, että eilisiltana tuli supistuksia jo 10 min välein noin 6 tuntia, mutta eivät olleet kovin kivuliaita. Eli en edes harkinnut, että olisin ollut lähdössä synnärille. Nukahtamaan onnistuin kuitenkin vasta kuuden aikaan ja nyt kun heräsin, niin eipä supista enää. Ainoastaan vatsa on ihan hellänä.

Vatsa on ollut pari päivää ihan kivikova (siis päältä ) ja muistuttaa muodoltaan enemmänkin neliötä kuin palloa, melko hurjan näköinen suoraan sanoen ;)

Saas nähdä syntyykö poika ennen LA niin kuin olen koko raskauden ajan veikannut. Äidillä alkaa pikkuhiljaa usko loppumaan siihen, että ennen LA tapahtuisi mitään...no pari päivä aikaa vielä :)

Huh hellettä ja ihanaa maanantaita!

uc1 ja "pikkumies" 39+4
 
Maanantaita! =)

Täällä ei edelleenkään mitään |O Totisesti toivon, että viimeistään 6.7 alkais tapahtumaan - toi on se päivä minä "ennustin" tämän vaavin syntyvän :D
Eilen illalla koitin käsikäyttöisellä pumpulla pumpata hetken kumpaakin rintaa, eipä niistä tullut kuin muutama hailu tippa ja lähinnä teki kipeää/tuntui epämukavalle eikä saanut aikaan ainuttakaan supistusta :headwall:
Myös noita käsien akupisteiden painantaa olen aina välillä iltaisin koitellut, mutta ei ole saanut supistuksia aikaan sekään :headwall: Kuinka kauan muuten niitä pisteitä pitäisi kerrallaan painaa jotta siitä voisi olla hyötyä = aiheuttaa suppareita?

Tänään ei ole ollut ihan niin tukalaa kun on onneksi lähes koko päivän käynyt tuulenvire :heart: Mittari näyttää kyllä edelleen varjossa +29 :whistle:

Nyt en enempää ehdi tarinoida, tsemppejä ja jaksamista kaikille! =)

LEAL & Poju 37+2
 

Yhteistyössä