<3 HEINÄVAAVAT kesäkuussa <3 *poksuminen alkanut!*

MOIKKA!

Onnea cassylle ja illuusialle! Ja kaikille muillekkin joilla jo lupaavia supistuksia!
(t: kateellinen)

Täällä ei mitään tuntemuksia. Hikoiluttaa vain...

Joku kyseli että pelottaako tuleva en muista ketä. Mä just eilen valitin miehel etten osaa varmaan ees vauvaa hoitaa (vaikka esikoinen vasta 1½ ni pitäis olla viel muistis) ja sit just jännittää miten pärjää 2 pienen kans kun mies menee töihin (kylläkin vast 7 vkon loman jälkeen) Ja miten esikoinen reakoi nyt jo alkanut tulee uhmaa jos äitilt ei saa tarpeeks huomioo ja kyl mua pelottaa tuleva synnytyskin. Ja sit et onko vauvalla kaikki hyvin...

38+4
 
SusSoo
Cassy
onnea pienestä tytöstä! Olipa todella nopeaa toimintaa :)

Mun yö sujui sitten ilman ensimmäistäkään supistusta... plaah :| Tämä helle pistää kyllä mielen apeaksi... loppuis jo!

Sussoo ja S 37+4 :heart:
 
uc1
Huomenta,

Uneton yö takana. Aamu viidestä lähtien ollut tosi kovia "menkkakipuja" ja olotila hyvinkin tukala. Harkitsen tässä jokohan olisi oikea aika lähettää koiria hoitopaikkoihinsa, ettei tulisi liian kiire, jos tässä vaikka olisi nyt sitten H-hetki lähellä.

Varsinaisia mahankovetus-supistuksia ei ole tullut kuin muutama tänä yönä, kun viime yönä niitä tuli sen 6h 10min välein. En oikein tiedä miten tähän jatkuvaan "menkkajomotukseen" ja kipuun pitäisi suhtautua... kauanko sitä pitäisi jatkua asteikolla "hyvin kivulias", että kannattaa harkita synnärille lähtöä??? En haluais mennä liian aikaisin, mutten toisaalta liian myöhäänkään.

uc1 + "pikkumies" 39+5
 
Cassy Onnea

Sä oot toiminut nopeasti =) Samaa toivoen "maraton-synnytyksen" sijaan.

Mä oon sit niiin kipee, vaan tää kipu ei johda synnytykseen :/ Eilen kompuroin koiraan ja lonkka "paukahti" -julmee viiltävä kipu ja tuskaa tekee edelleen. Eilen en kärsinyt olla mitenkään päin ja yöksikin piti ottaa panadolia et pysty jotenkin tyynyillä tuettuna olemaan paikallaan. Edelleen jomottaa, mut ei ihan yhtä kauheasti.. nyt jos ois synnytykseen lähtö, niin mitähän siitä tulis, kun ei kärsi jalkojansa levitellä.. vaan eiköhän noilla turruttavaa ois. Synnytykseen viittaavaa ei kyl oo olossa.

Tuskaillut oon kelan päätösten kans, laskeneet mun mielestä mun äippärahani hieman vikaan- vaan täytyis jaksaa ja kyetä kelalle lähteä asiaa selvittämään :(

Kärsivä Kissansilmä + rv 37
 
suuret onnittelu sekä illuusialle että cassylle perheineen :hug: :flower:
alkaa vihdoin tapahtua, kummallisen hyvin nämä mukana pysyivätkin, huomenna kuitenki jo heinäkuu, meidän kuukausi :D
on. eilisen remontin jälkeis siivouksen tuloksena, mielettömän kovia supistuksia ja selkä särkyä loppu päiväksi ja yöksi, nyt alkaa hiukka helpottaa:) etttä ei tässä vielä mihinkään päästä, toisaalta tänään olisi vielä hommia että huomenna saa sitten syntyä:)

toivova ja nyytti 37+6
 
Onnittelut nyyttinsä jo saaneille! :heart:

Kyllä täältä itekkin joutais jo lähtemään, muuten ei kyllä mitään hätää oo mut jospa tuo 9 kuukautta kestänyt hiiva viimein jäis sinne laitokselle... Mutta ei tässä kyllä oo ollu minkäänlaisia tuntemuksia sinne suuntaan että lähtö olis lähellä, ei supistuksen supistusta moneen viikkoon!! :D
 
Paljon onnea Cassylle ja koko perheelle tytöntylleröstä :flower: :heart:
Ihanan nopea synnytys :)

Mulla on nyt pari vuorokautta ollut menkkajomotusta ja muutama satunnainen supistus.
Toisaalta haluis jo vauvan syntyvän ja toisaalta ei - se kipu lamaannuttaa mut täysin :x


Hyviä vointeja kaikille :hug:

Me lähdetään nyt rannalle...

-MiNiA ja masu 37+6 :heart:
 
cassy: paljon onnea, oli joo aika nopeaa toimintaa, mut hyvä niin.

tääl yö oli ihan kamala :'( , mä en nukkunu kun joka asennossa särki mahaa ja närästi koko yön. aamusta oli viel neuvola klo 8, siel onneks kaikki ok. ei antanu uutta aikaa jos mut nyt käynnistetään sillon 6.7. luulen vaan etteivät kuiteskaan tee mitään. mä oon niin poikki et itkettää vaan, ois ees supistuksia, mut kun ei, jotakin hemmetin mahakipua vaan.

kaikille voima :hug:

pääryskä ja poju 37+6
 
Cassy paljon onnea tytöstä! =) :flower: Nopea oli neiti..

Täällä yöllä menkkajomotuksia ja selkäkipu, joka tippui lopulta jalkoihin (!?). Olo on aika pöppöröö, mut en usko et mitää tulee tapahtumaa.. Tosin tää selkäkipu vois pikkasen hellittää.

Ja kukahan sitte poksuu? :p

- Jousku ja Pertsa 38+3
 
tavallinentanja Kiitos tiedoista. En kyllä haluaiskaa miestä samaan huoneeseen missä muita äitejä eikä hänkää varmaan monen naisen kanssa samassa huoneessa halua olla. :) Edestakaisin mies ei kyllä Jkl-Kuopio väliä halua ajella ja meillä kun vauvan tilanne synnytyksen jälkeen on vielä kysymysmerkki: tarvitseeko lääkitystä, leikkauksen vai olisiko sydänvaiva poistunut masussa?
Niin ja levättävä on vielä kun siihen sairaalassa mahdollisuus. :D

CAssy ja illusia Onnea!!! :flower:

Täällä on nyt kolme yötä takana huonosti nukuttuja öitä ja alkaa pinna jo kiristyä. Kuuma! |O
Yöt vaan pyörii hiestä märkänä ja aamulla herää niin äreänä ja silmät turvoksissa kun vaan mahollista. Ollaan vuos asuttu tässä asunnossa ja alusta asti oon inhonnu tätä asuntoa niin sydämeni kyllyydestä! Kesällä tää on ku sauna! :kieh:
Yritin vielä asioita hoidella ennen lähtöä ja selvisikin että poitsusta kulkee hoitomaksut puolikkaina vaikkei hoidossa ole ollutkaan. :eek: Tältäkin kuulta tulee siis tulee lasku ja koko ajan oon ollu siinä uskossa ettei kesällä mikäli itse hoitaa maksuja tule. Mikäpäs siinä, ärsyttää vaan kun ei pieniä summia kuitenkaan ole ja käytännössä on tuuleen temmattua rahaa. :headwall:

Noista akupunktiopisteistä, testattiin eilen ja kaksi kivuliasta supistusta tuli. Eilisen päivän oli kyllä masu muutenkin ollut kestopinkeenä ja harjotussuppareita tuli pitkin päivää. Mutta täytynee tänään vielä hieroskella josko jotain ittekseen lähtis tapahtumaan. :p

Jospa lähtis poitsun kans viettää laatuaikaa..ikävä tulee toista. Ei kyllä yhtään sellanen olo että huomenna se on sitten menoa, en taida vielä edes käsittää.

Tuuliina 38+4
 
uc1
Moikka vielä kaikille!

Kyllä minä lähden tänään nyytinhakuun. Menkkakipu jatkunut siis aamuviidestä ja supistellut jo yli 3 tuntia noin 2-5 minsan väleillä. Kävellessä on suht ok olla, mutta makuuasento ihan tuskaa. Koko aamun tullut myös verisenlimaista vuotoa. Vielä ajattelin hetken kärvistellä kotosalla.

Aivan ihanaa - saas nähdä ehtiikö vielä kesäkuulle :)

Palailen sitten toivottavasti vauvauutisten kera.
Tsemppiä kaikille!

uc1 ja "pikkumies" 39+5
 
ihanaa Cassy onnea ! :flower:

Nuutti79: mulla on samanlaisia tuntemuksia kun sulla. en tiiä liittyykö ne just tähä iha viime metreille odotuksessa et kaikki tuleva pelottaa ja epäilyttää. ite mietin kans koko ajan etten osaa, kaikki muut tulee vaan neuvoo mua ku en osaa ja oikeesti pakko myöntää et välil oon tosi helpottunu ettei oo vielä syntyny ku masentaa niin pirusti ettei tosiaankaa jaksais mitää vauvaa niil hetkillä. mun on tosi vaikee käsittää et mulle on tulossa oma lapsi ja kaikki muuki tuntuu tosi epätodelliselta täl hetkel. en ees ymmärrä et mun laskettu aika on jo ens viikolla! synnytys pelottaa, ei ne kivut, vaan se kun vauva tulee. kun tapaan hänet ekan kerran jne. se jännittää ihan hirveesti. meen varmaa paniikkiin ku lähtö sairaalaan tulee.

kaiken maailman ässiä on kokeiltu jo monen viikon ajan eikä tuota mitään supistuksia. vauva ei oo laskeutunu eikä kiinnittyny joten pitkään kärvistelen vielä ihan varmana. en enää tykkää tästä jumbomahasta yhtään. haluun sen pois! nii ja se mun veikkaus et koska vauva syntyy ja sanoin et toivottavasti kesäkuun puolel, noh. enpä usko et enää ehtii :D oon kyl asennoitunu sil taval et elokuussa olen vielä kasassa :p
nyt on kaikki vauvan vaatteet ja lakanat pesty ja tutit keitetty. nyt voin vain odotella poikaa... mä kun niin tykkään muutenkin odottamisesta :kieh:

jedvenna ja poju rv 38+5
 
Pitkästä aikaa taas ilmoittelen itsestäni. Olen kyllä käynyt lukemassa uutisia!

Suuresti onnea kaikille jotka vauvan ovat jo saaneet!!!!

Täällä ei mitään merkkejä vielä synnytyksestä, mikä on toisaalta ihan hyvä kun ollaan tässä neljä viisi päivää pakkailtu (minä laiskemmin, mies enemmän) ja huomenna olisi tarkoitus roudata kamat uuteen kämppään. Onneksi on paljon miestyövoimaa apuna, mulla on tärkeimpinä tehtävinä pakun ajaminen ja pizzan tilaaminen. Ilmoitin että yhtään laatikkoa en kanna.. Mutta sitten kun muutto hoidettu ja kuu vaihtunut niin ei kyllä haittais yhtään vaikka täälläkin jo alkais vauvan suhteen tapahtumaan!

Yhtä asiaa jännitän vielä, että kumpi ehtii ensin, äitiyspakkaus vai vauva!! Hakemuksen käsittelyyn meni puolitoista kuukautta ja maanantaina tuli vihdoin päätös, että pakkaus saadaan ja kahden viikon kuluessa tulee postista ilmoitus. Taitaa kelalla olla aikamoiset ruuhkat...

Nuutti kyseli onko muilla ollut ikäviäkin fiiliksiä vauvan suhteen. Mulla niitä oli myös. Just noita samoja että osaanko hoitaa ja pärjäänkö jne. mutta myös sellaisia tunteita että mitä jos mä en opi rakastamaan sitä lasta tai en olekaan yhtään kiinnostunut siitä kun se syntyy. Se tuntui tosi kurjalta. Ajattelin vaan jotenkin että tää on hirveen huono diili, ihan kuin ostais sikaa säkissä (kauhea vertaus!): ensin sitä lasta kantaa yhdeksän kuukautta mukanaan ja kärsii ja väsyy ja ärsyyntyy ja sitä ihmistä tuolla sisällä ei edes tunne yhtään. Ja jos se lapsi sitten vielä on ihan tyhmä ja ärsyttävä niin mitäs sitten? Mihin sen voi palauttaa? Ja mä siis olen päässyt vielä raskaudessani aika helpolla, ei mitään pahoinvointeja tai pahempia liitoskipuja tai supisteluita.
Onneksi nämä ajatukset meni ohi. Tosi paljon helpotti se kun anoppi näytti miehestä vauvakuvia. Mies oli niissä niin hauskannäköinen nauravainen veitikka, että tuli tunne että kyllä mä voin jonkun tollasen meille ottaa asumaan. :) Nyt odottelen jo ihan hyvillä fiiliksillä tulevaa. Ja onneksi on aivan ihana mies joka kannustaa ja tukee ja on valmis auttamaan kaikin keinoin. Ei voi olla muuta kuin tyytyväinen.

Jepu, tulipas sepustus. Kiva purkaa jonnekin näitä ajatuksia. Toivottavasti kukaan ei nyt järkyty tai loukkaannu tms. Ja oon ihan varma että kunhan toi lapsi tuolta pullahtaa niin rakastun siihen samantien aivan silmittömästi. :D

Mukavia aurinkoisia päiviä kaikille! Nauttikaa oloistanne mahoinenne tai vauvoinenne!
Fillari ja Maltti 37+5
 
Cassyn perheelle hirmuisen paljon onnea pienen tytön johdosta :flower: Olisi kiva kuulla miten sun synnytys alkoi, kun tais alkaa kuitenkin aika yllättäen?

uc1 Tsemppiä!! :hug:

Nevola kuulumisia:

Painon muutos/viikko +200g
Turvotus -
RR 108/70 (ihan sama kun viime viikolla..)
Pissa puhdas
Kohdunpohjan korkeus 37
Tarjonta Rt
Syke ja liikkeet ++

Vauveli oli vihdoinkin laskeutunut alaspäin, mutta ei vielä kiinnittynyt. Terkka arveli, että alavatsakivut johtuisivat juurikin siitä että vauva on laskeutunut. Sunnuntaista asti on supistellut ilman suurempia kipuja, mutta aaltomainen kova kipu on tuolla selässä ollut myös sunnuntaista ja voimistuu yötä myöten. Olen silti saanut nukuttua, eli ei vielä kauheen voimakkaita ole. Ei siltikään vielä oo sellaista oloa että tää pian syntyisi, mä meen varmaan ihan paniikkiin jos jotku lapsivedet yhtäkkiä hulahtaa tai supistukset voimistuu :eek: Jotenkin oon ollut niin varma että tää menee reippaasti yli ja käynnistykseen.

MammaMaraKisu & Kirppu 39+0
 
Onnea Cassy ja Illuusia! :flower: :heart:

Ja tsemppiä uc1, täällä mä olen kateudesta riemunkirjava! |O

Eikä edelleenkään mitään tuntemuksia, kohta lähdetään mökille eikä taaskaan saa edes uida prkl! :headwall:

LEAL & poju 37+3
 
Paljon onnea vauveli saaneiille- ihanaa !!!

Täälläkin helteessä paistutaan ja turvotaan edelleen. Luonto on hienosti järjestänyt, että pikkuhiljaa äiti ja vauva valmistautuu syntymään ennakoivin supisteluin. Mulla tuntuu tässä kolmannessa odotuksessa ne paljon kivuliaammin. Ja vauva painaa päätään alas. Muistan, että ekassa raskaudessa ne oli lieviä ja sitten se synnytys kun alko, olivat ne heti voimakkaita. Ja toisesta, kun oli supistellut jonkin aikaa ja vauva tosi alhaalla, niin synnytys oli lyhyt. Mutta nyt on aikaa kulunut edellisestä 11 vuotta, niin oon kaikkeen valmistautunut. Koskaan ei tiiä, miten menee. Joka päivä supistelee jonkin verran.

Oudon hiljaista on, kun lapset mummolassa Suomessa ja me täällä odotellaan... Niin se on, että viime metrit saattavat käydä pitkiksi- ainaski mulla.

:hug: mamarosa 37+5
 
neuvolassa käyty!
kätilö teki sisätutkimuksen(ollut kätilönä synnärillä)ja paikat kuulemma reilusti nyt auki(sisäsuukin joka viimeksi oli kiinni) ja kanava hävinnyt kokonaan,sanoi vielä että voi olla ettet siihen perjantain äitiyspolikäyntiin saakka kotona enään olekaan,apua!!
mua niin jännittää se synnytys,kaikki vaan sanoo että rutiinillahan se sulla menee,mutta enemmän mua se nyt jännittää kun edellisistä..ehkä osasyynä on toi pitkä matka synnärille..neuvolatäti kyllä sanoi että lähde sinne sitten heti seuraavan kerran kun supistuksia alkaa tulemaan!puhui myös että jos tässä kotona saan olla vielä perjantaihin saakka niin luultavasti käynnistävät sitten silloin synnytyksen joten kehotti ottamaan sairaalalaukkua mukaan.+miehen :LOL:

no tulipas taas omaa napaa..

kukas täältä seuraavaksi lähtee synnärille?jännityksellä odotellaan..

babjuska+bömbbis 37+1
 

Yhteistyössä