<3 HEINÄVAAVAT kesäkuussa <3 *poksuminen alkanut!*

Neuvolassa taas käyty.
Tuntuu et sekin oli yhtä tyhjän kans..
Paino noussut. Kaipa johtuu tästä turvotuksesta. Sf-mitta pysyny lähes samana. Muuten kaikki ok.
Kyselin, et josko pääsis kokoarvioon, niin paskan marjat. (Sellasta ei ole edes tehty aikaisempien kohdalla).
Hiukan pelottaa et kuinkahan iso vauva tulee, kun olen 10 kiloa isompi nyt kuin lähes seitsemän vuotta sitten.. Raskauskilot on suurinpiirtein samat( n.7 kiloa).

Eipä tässä ole kuin viikko siihen, kun toi meidän tuleva koululainen on syntynyt (39+3). Jospa vaavelikin päättäis jo ensiviikolla syntyä. Näin ainakin olen arvioinut..
Esikko meni ultran mukaan yli (40+5), mut lähempänä kk mukaista laskettua on syntyny (39+5).

-daria & neito(?)perho 38+2-

 
Onnittelut vauvansa jo pyöräyttäneille! :flower:

Täällä itse vielä kärvistellään, rv tänään 39+3. Ja ottaen huomioon, että noi mun aiemmat on syntyneet rv 35+5 ja 38+5, en olis ikinä uskonut pysyväni näin pitkään "ehjänä".... |O Olitteko te muutkin kuulleet sanonnan, että kesävauvat menevät usein yliaikaisiksi??? Mä en haluaisi tuota millään uskoa, mutta kait se on jo pakko!!! Täällä ei siis edes paljon merkkejä lähestyvästä synnytyksestä, mutta toisaalta ton kakkosen kohdalla vedet meni ilman ennakkovaroituksia... Ahistaa vaan tämä kotona pyöriminen, kun ei minnekään paljoa uskalla enää lähtee.

Linnea rv 39+3
 
Hei!

Tuli tuosta mieleen, kun [/b]linneaborealis kirjoitti että kesävauvat menee usein yli, niin eilen mulle sanottiin neuvolassa, että jos on turvotusta paljon saattaa helposti vauva mennä sitten yliaikaiseksi. Ja se turvotus just suojaa vauvaa siellä mahassa. Ääh, tuo oli kyllä inhottava uutinen. :(

Täällä tuli eilen tuntuvia, ei ehkä aivan kumminkaan kipeitä supistuksia, puolen tunnin välein koko illlan, mutta sitten ne yhtäkkiä loppui kuin seinään. Muutenkin eilen oli koko päivän tosi kipeä olo. Ja tänään ei minkäänlaista merkkiä että synnytys lähestyis. Alkaa käydä toiveet vähiin kesäkuisesta vauvasta. :|

Vointeja kaikille, ainakin täällä pohjoisessa ilman pitäis loppuviikosta viiletä. Niitä odotellessa!!!

Josi ja Prinsessa-Pave 38+6
 
tänään käyty neuvolassa ja kaikki oli hyvin.

kahteen kuukauteen en vain oo nukkunu kuin max 5 tuntii yössä ja seki pätkissä.
tää helle on jotain ihan hirveetä, mulla on pahaolo kokoajan.
mä käyn oikeesti hommaa sen teltan tohon trampoliinin päälle ja rupeen nukkumaan siellä..

olen aivan varma että kun edelliset on syntyny 41+1 ja 41+4 ni mä oon viel elokuussaki tän mahan kanssa.

palailen myöhemmin kun nyt ei oikeesti jaksa..ruokaa koitan meille laittaa ku ei oo koko päivänä ees kyenny syömää.

wiivi84 & JOKERI 36+5
 
Blääh, olin 2 yötä synnärillä, ja yhtenä kap paleena kotiuduin tänään :(

Sunnuntai-iltana alkoi n. klo 20.30 kipeät ja taas säännölliset supparit 4-8 min välein. Odoteltiin 23.30 asti ja soitin synnärille, ja kerroin, että tälläinen tilanna oli ollut jo kahtena yönä, ja sanoivat, että voin lähteä tulemaan niin ainakin tarkistetaan paikat.

Olin siellä puolen yön jälkeen ja otettiin 30 min käyrät ja sitten kätilö teki sisätutkimuksen, jee olin 3cm auki! Ei muuta kuin vaatteien vaihto ja synnytyssaliin! Olin niiiiin innoissani, että tällä kertaa tää ei lopu tähän. Supistukset voimistuivat, ilokaasu auttoi onneksi :)

Parin tunnin päästä tarkastettiin tilanne, olin auennut vain ½ senttiä lisää ja kätilö ehdotti, että pistää kankkuuni jonkun kipulääkkeen joka joko nopeuttaa avautumista tai ainakin saisin nukuttua. No, minähän nukahdin samantien, niin rento ja hyvä olo siitä tuli!

Kun heräsin parin tunnin päästä, supistukset olivat laantuneet lähes kokonaan :(. En ollut auennut yhtään lisää.

Aamulla 7.30 ei vieläkään muutosta ja supistukset loppuivat, minut siirrettiin sitten osastolle. Siellä olin sitten tähän aamuun asti kun en ollut auennut kuin 4 senttiin. Kätilö vinkkasi että kotona voisi miehen kanssa yrittää käynnistellä illalla...Niin teemme!

Toivottavasti supistukset alkaisi taas! Eilen illalla siellä osastolla tuli jo muutamia kipeitä supistuksia, mutta heti kun laitettiin anturit kiinni, niin ne loppuivat! :ashamed:

Meidän vauva ei taida itsekkään tietää, että koskas sitä tulisi ulos :D...
 
Onnea CASSYlle <3 oikea syöksysynnytys :)

Minulla itellä alkaa hermot paukkumaan (ja niin kyllä napakin). Liikkueassa supistaa, ei nyt kivuliaasti, mutta ei tunnottomastikaan, ja supistaa ja supistaa kun liikkuu. Hiukan hermoja rassaavaa touhua kun tuntuu, ettei pysty pyllyään heilauttamaan ilman että on pinkeänä pallona :p meikäläisen kärsivällisyydellä se ei onnaa.

Tuulinna84, josko se miehes vois vaikka jonkun hotellihuoneen ottaa :) Niin olis lähellä teitä ja pääsis nopiasti nukkumaan.

Meillä ens torstaina taas Kysissä tarkastus, odotan kuin kuuta nousevaa josko ne varaisi käynnistykseen ajan.. tämä masu kun on aika hervoton, kuten kuvastakin näkee : http://irc-galleria.net/view.php?nick=Mempha&image_id=106038318 ja on tuosta laskenut lisää..

Tsemppiä ja jaksamisia kaikille :heart:

Niin ja huomenna tosiaan jo heinäkuu, uskomatonta, vastahan mie tonne vauvahaaveiden puolelle kirjoittelin :S

Tanjusta ja Väinö 36+2
 
Mulla on mahan ympärys pienentynyt.. Mitenhän senkin selittäisi, kun ulkonäöllisesti se ei ole laskenut. Pari viikkoa sitten se oli 117 cm ja pari päivää sitten 113 cm ja tänään oli 111 cm. Onko kenelläkään ideoita? Olisko lapsivesi vähentynyt, mä laihtunut vai mitä? Paino ei ole laskenut.

Mureena ja papu 38+2
 
Onnea Cassy :flower:


Onko kukaan muuten tullut ajatelleeksi että tuo kolmen S:n systeemi MUKA synnytystä käynnistämään täytyy olla jonkin miehen keksintö!! Nainen siivoaa ja puunaa taloa harva se päivä synnytyksen toivossa ja lemmiskelee normaalia enemmän miehensä kanssa synnytyksen toivossa ja saunottaa itsensä ja miehensä...ja ainut positiivinen lopputulos on kuitenkin se että MIEHELLÄ on kissanpäivät! On seksiä, saunaa ja siivottua taloa. J
 
Alkuperäinen kirjoittaja sedrik:
Onnea Cassy :flower:


Onko kukaan muuten tullut ajatelleeksi että tuo kolmen S:n systeemi MUKA synnytystä käynnistämään täytyy olla jonkin miehen keksintö!! Nainen siivoaa ja puunaa taloa harva se päivä synnytyksen toivossa ja lemmiskelee normaalia enemmän miehensä kanssa synnytyksen toivossa ja saunottaa itsensä ja miehensä...ja ainut positiivinen lopputulos on kuitenkin se että MIEHELLÄ on kissanpäivät! On seksiä, saunaa ja siivottua taloa. J


:LOL: totta
 
Kiitos kovasti onnitteluista! Älkää ihmetelkö, kun en käy päivittämässä. Mulle tuli spinaalipuudutuksesta komplikaatio - järjetön päänsärky jonkun selkäydinnesteen vuodon takia - ja olo ei ole kauhean hyvä. Sitä yritettiin jo korjata veripaikalla maanantaina ennen kotiutusta, mutta eipä onnistunut...

Kaikki muuten hyvin, palaan pelipaikalle heti kun kunto sallii! :wave:
 
SusSoo
Ihanaa... kello on kolme yöllä :headwall: Mulla on ihan kamala olo... ravaan vessassa kun vatsa on löysällä, oksettaa ja päätä särkee. Tässä nyt sitten tuumailen, että onko tämä jotain vatsatautia vai enteileekö jotain muuta :/

S & S 37+5 :heart:
 
Huomenta!

Täällä taas takana hyvin nukutyu yö, aamulla vaan ei kunnolla pääse sängystä ylös, kun on joka paikka niin kipeä. Kyllä ne paikat sitten ain päivän mittaan vertyy.

[/b]Nyt on meidän kuu!!! B)

Eilen illalla tuli vaisuhkoja suppareita tunnin ajan kymmenen minuutin välein. Sit ne lopahti yhtäkkiä niinkuin alkoikin. :(

Josi ja Prinsessa-Pave [/b]39+0 POKS
 
Miten voi olla näin karsea olo -liekö johtuu huonosti nukutusta yöstä -> edelleen lonkkaa pakottaa tuskaisasti.
Mun särkee päätä ja on oikee oksettava olotila - Sussoo samoista oireista kärsitään, vaan mullei oo kyl ripulia.. vielä ainakaan.

Mä jo eilen fiilistelin, et ihanaa mä saan olla vaan ja tehdä mitä mua huvittaa tänään, kun lapset lähti eilen mökille mummon+papan kans ja mieskin on tänään pidempään töissä, vaan tällä olotilalla mikään ei huvita.

Mä en oo tainnut muistaa kirjottaa, et mun tarttee kyl edelleen paineita mittailla ja seurata (tää on hitaasti etenevää raskausmyrkystystä?), mut ei tartte enää olla vaan- vaan voi olotilan mukaan mennä ja tehdä -> tosin koomista on et, eihän musta oo kummosia tekemään ja menemään, turvotusta on niin et liikkuminen on tukalaa ja kengätkään ei mahu ja kun enempi tekee tai kävelee-> suppailee.

Ei musta eilen ollut lähtijäks kelalle, vaan jos nyt sen verran sais aikaseks ja hakis torilta mansikoita :p

Kissansilmä & rv 37+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Kiitos kovasti onnitteluista! Älkää ihmetelkö, kun en käy päivittämässä. Mulle tuli spinaalipuudutuksesta komplikaatio - järjetön päänsärky jonkun selkäydinnesteen vuodon takia - ja olo ei ole kauhean hyvä. Sitä yritettiin jo korjata veripaikalla maanantaina ennen kotiutusta, mutta eipä onnistunut...

Kaikki muuten hyvin, palaan pelipaikalle heti kun kunto sallii! :wave:
Koita Cassy parantua! :hug: Äläkä tästä ota stressiä..

Tuli vaan mieleen, että haluatko Cassy jatkaa tämän kuun pinon päivittämistä vai olisiko joku "loppukuulainen" halunnut ottaa homman itselleen?

Mureena ja papu 38+3
 
cassy koita levätä, et parannut, just tuost syyst mä pelkään sitä spinaalia :(

itselle iski paniikki, et jos ne nyt käynnistää tän maanantaina niin munhan pitää siivota täl viikolla kunnolla ja laittaa kaikki kuntoon vauvan tuloa varten, mä kun luulin et oon tehy jo kaikki, mut keksin just ,miljoona hommaa mitkä pitää tehdä :eek: eli loppuviikoksi ois tiedossa siivousta ja muuta vastaavaa.....

omassa olossa ei kait muutoksia, menkkakipuja ollu tänään alavatsalla aikas koviakin, mut
tuskin lähtöä merkkaa.

pääryskä ja poju 38 :heart:
 
Mä olin eilen illalla äitipolilla parisen tuntia. Tunnin verran käyrällä, kun musta tuntu että vauva ei koko päivänä liikkunut kunnolla ja sitten tutkittiin myös tämä epämääräinen lirahtelu mitä veikkasivat lapsivedeksi, mutta ei se sitä sitten kuitenkaan ollut. Vauvalla on kaikki kunnossa. Kätilö ja lääkäri tekivät mulle molemmat sisätutkimuksen ja pakko sanoa, että Koskaan ennen se ei ole sattunut niin paljon kun se nyt sattui!! en tiedä miten onnistuivatkin niin kovin runnomaan, mutta tuntui ihan helvetilliselle :( Mutta, alakerrassa supistukset ei oo saaneet aikaseks yhtään mitään. Vähän pehmeetä kyllä, mutta paikat kiinni :headwall: Lääkäri totes kyllä tähän kun sanoin että eli tää menee laskettuun aikaan asti tai yli, niin vastas että voi käydä niinkin, mutta kun tämäkään ei taas uudelleen synnyttäjällä päde, että vaikka paikat ois tiukasti tänään kiinni, ne voi alkaa aukeemaan tosi nopeesti ja sitten alkaa tapahtumaan. että ihan hyvin voit olla synnyttämässä parin päivän tai parin viikonpäästä, että ei kannata ajatella niin että voi ei paikat on kiinni. lohduttihan se tieto tietenkin vähäsen, mutta mä tahtoisin eroon tästä mammuttiolosta jo.. Toisaalta sitten taas siellä makoillessa tuli sellanen olo, että voisko tän tilauksen peruuttaa, mä en halukkaan synnyttämään!! että nyt sitten ihan rauhallisin mielin odottelen tulevaa, en hötkyile enää että joko tänään, joko tänään :) Paikat on kipeenä eilisestä tutkimuksesta ja vauva on ollut tosi aktiivinen koko yön ja aamun :heart: pikkunen tulee sitten kun on valmis, Äitikin yrittää henkisesti valmistautua synnytykseen :heart: en ymmärrä miten se alkoikin niin paljon pelottamaan, vaikka kolmas lapsi jo tulossa ja aikasemmat synnytykset on ollu helppoja :D

Nyt shoppailemaan!

Neitokeiju 38+3
 
SusSoo
Päivittämisestä... Mietin myös, että voisiko joku loppukuinen tehdä pinon meille heinäkuisille tälle poksukuulle? Ei tarvisi Cassyn päivittää, joka on toipumassa jo synnytyksestä :)

(.) Kai se oli joku vatsapöpö, joka jylläsi yöllä. Nyt ei mitään erikoista. Vähän etova olo on edelleen, mutta ei muuta. Terhakoita supistuksia kävely saa kyllä aikaan. Mutta kun en millään jaksa lähteä kävelyllekään tässä helteessä, niin antaa olla. Kylläpä tuo syntynee sitten kun haluaa :D

S & S 37+5 :heart:
 
Oi tuhannesti onnea jo vauvaantuneille! :flower: :heart:
Ken lienee seuraava?

Täällä käyty nlassa eilen, kaikki ok
Paino/vk +400 (viime vkolla oli tullut kahteen viikkoon 4kg!! eikä turvotuksia)
Turvotuks -
RR 121/78
Pissa puhdas
Hb ei otettu, olleet niin hyvät
Sf 31 ei ole kasvanut sitten rv 30 jälkeen yhtään, pelottaa että tarviiko huolestua!:ashamed:
painoarviota ei tehty kun perjantaina ultra
RT
syke +
liikkeet ++

Tuo sf tosiaan mietityttää, hyvin alakäyrillä mennään, rv 24 oli ihan yläkäyrien ylhäällä, mutta siitä alaspäin tippui ja nyt pysynyt sieltä rv 30lta samana. Mittaajia ollut useita mutta eihän sen pitäisi niin paljoa heittää! Vauvan kokoarvio on kyllä pieni, että toivottavasti vaaraa ei ole!
Perjantaina onkin sitten oletettavasti se synnytystapa-arvio, josko siellä sitten taas näkee miten toinen kasvanut.

Ja eilen myös neuvolantäti hetken arveli tunnustellessaan että vauva olisi kääntynyt pois RTstä jossa jo useita viikkoja ollut, kaivoi jo iänaikaisen ultra laitteenkin ja tarkisti, ei onneks ollut kääntynyt, tukevasti on pää alaspäin, ei ihan kiinnittyneenä mutta ei varmaan kaukanakaan siitä.

Suppareita alkanut tulemaan tiuhaan, ei niin kipeitä mutta maha menee kovasti ja joskus kestää ihan pitkäänkin. Ihanaa kun alkaa vihdoin tapahtua!
:heart:

Nyt menen ulos, auringonottoon, maksaläiskien uhallakin! :D

Tinnaa & Onni-poika(tunne on hyvin vahva) 37+2
 
Täällä ollut koko päivän jotenkin vähän kummallinen olo... jokin sellainen mitä ei osaa selittää :eek: Selässä tuntunut taas niitä sähköiskutuntemuksia, jotain jomotuksen tapaista ja sitten ihan kuin ois paikat jumissa vaikken ole kyllä mitään tehnyt...
Välillä käynyt mielessä, että ennakoiko tää jotakin, mutta uskon kuvittelevani vaan kun toivon sitä niin paljon :headwall: :ashamed:

Mä tuossa jo joitakin aikoja sitten kyselinkin kuten nyt sussoo ja mureenakin tuosta päivittämisestä, että kun Cassy saa vauvan ( tai nyt saanut jo :D ) niin pitäisikö jonkun loppukuulaisen päivitellä..?
Tietysti jos cassy ehdottomasti haluaa itse jatkaa niin sopii minulle, hyvin on hommansa hoitanut! :flower:

Tinnaa mä en noiden sf-mittojen merkityksistä niin tiedä, mutta oletko neuvolassa mitään kysellyt jos asia painaa mieltäsi? =)
Mulla oli viime viikolla neuvolassa rv 36+5 sf-mitta 35cm, huomenna rv 37+5 saan uuden mitan... Mullekaan ei ole povattu isoa vauvaa, samaa kokoluokkaa kuin esikoinen ja hän painoi syntyessään 3005g ja pituutta oli 49cm.

Mä valmistaudun kauppareissuun, onneksi kaupassa on viileä :D

LEAL & poju 37+4
 
Onkohan kaikki muuten jo synnyttämässä kun on pino taas pari pvää ollut vähän hiljaisempi...? :whistle: :kieh:

Peesi muuten tuohon sedrikin huomioon 3 S:n keksijästä :LOL:
No meillä ei harrasteta muuta kuin saunomista :ashamed:
 

Yhteistyössä