<3 HEINÄVAAVAT kesäkuussa <3 *poksuminen alkanut!*

Heip!

uc1: Isolta kuulostaa vauva! Tsemppiä jo valmiiksi synnytykseen. :) Meillä esikoispoika oli syntyessään 4200g, joten ei ihan pieni hänkään, saa nähdä millainen jötikkä nyt tulossa.

Perätilasta Annu kyselit... Neuvolassa ainakin mulle sanottu, ettei voida pakottaa käännösyritykseen, jos ei sitä halua, kun mullakinhan vauva on näihin päiviin ollut pt:ssa, mutta nyt terkan mukaan "melko varmasti" kääntynyt rt:n. Jos nyt kuitenkin oliskin pt:ssa, niin haluan kyllä kokeilla sitä käännöstä, kun pelkään ja jännitän jo ajatustakin sektiosta!

Omaa napaa sen verran, että nyt pari päivää supistellut enemmän ja alamahassa/ristiselässä ollut vähän menkkamaista oloa, ei mitään isompia kipuja mutta vähän epämiellyttävän tuntuista. Jospa tuo tuosta vielä asettuisi. Muuten olot ok.

Mutta nyt nukkumaan, aurinkoista (?!) viikonlopun jatkoa kaikille! :)

Pikkumuksis rv 32+6 (40 minuutin päästä POKS rv 33) :D
 
Moikka.. yökukkuja täällä..

ti-aa eiköhän noita negatiivisiaki ajatuksia tuu monille raskauden aikana. Iteki epäilin jossai vaihees, et näinköhä meikäläisestä ees on äidiks. Mut nyt sitä vaan miettii, et jokainen on omanlaisensa äiti.

nannuz luulis, että käännösyritystä ei kukaan voi pakottaa. Sehän ois ihan kamalaa. Mul oli tyyppi viimeks neuvolas poikittain ja jotenki oudosti on edellee, ni saapa nähä tuleeko toi käännösyritys kohta ajankohtaseks. Istukkaki on viel etuseinämäs ja jostai luin, että saattais olla suurempi riski sekä käännösyrityksee ja leikkauksee. Pelottaa jo aika paljo. Tsemppiä sulle! Toivottavast asiat menee niinku toivot.

Omas masus oli tänää oli pari tuntia tosi outo olo, ku selkää jomotti ja pientä menkkakipua ja masu kovettu välil. Silti päässä tuntu siltä ku joku ois rentouttanu aivoja. Näinköhä se nyt alkaa pikkuhiljaa paikkoja pehmittää ja tyyppiki viel mite sattuu tuol mahas..

Onko kellää vauva syntyny ennen laskettua aikaa, vaik esim. äidillä ja siskolla on menny yli reilusti?

Kohta onki sunnuntai, voikaa hyvin kaikki :flower:

- Jousku ja Pertsa 35+0
 
Täällä ollaa niin loppu tähän odotukseen :(
Nytki heräsin taas ku vessaa piti vaihteex juosta :( ja ku se "juokseminenkaan" ei tätä nykyä enää onnistu, kiitos liitoskipujen.
Yöt mulla on menny jo pitkään pätkissä, en muista ees millo viimeksi oisin saanu nukuttua kunnon yöunia. Ja sit aamulla oon niin kiukkunen ettei mitää järkee.
Että kyllä täs jo niin odotetaa että tää odotus jo loppuis ja sais sen nyytterön kainaloon :heart:

joannah 35+6
 
SusSoo
Jousku :wave: mä en osaa sanoa tuohon sisar tai äitiasiaan mitään. Mutta mulla itsellä esikoinen syntyi suunnitellulla sektiolla 4pv ennen la ja kakkonen 12 päivää ennen la alateitse. Elän toivossa, että tämäkin syntyisi tuon pari viikkoa etuajassa :saint:

Joannah :wave: Kyllä mä jo myös odotan, että tämä odotus pian päättyisi. Ensin sitä piti jännätä kaikkien keskenmenojen jälkeen, että jatkuuko raskaus... ja nyt sitten jo toivoo että vauvan sais synnyttää pian. Koskaan ei ole hyvin :D

Ainoita "oireita" jotka enteilevät synnytystä joskus lähitulevaisuudessa: hurjasti lisääntynyt valkovuoto, vessassa käynnit tuplaantuneet ja useastikin päivässä tulevat kipeät supistukset. Nuo supistukset on kyllä vasta niitä, jotka kypsyttelee paikkoja. Mutta ihanaa, että niitäkin on alkanut tulla. Olis niin mukava saada vauva jo tämän kesäkuun puolella :)

Sussoo ja Suloinen 34+2 :heart:
 
Moiii,

Muistaakohan kukaan täällä palstan puolella kirjoitteleva enää mua?! :ashamed: Jotenkin tämä julkinen puoli on mulla vaan unholaan jäänyt, kun olen tuolla heinäkuisten kerhossa sitten enemmän kuulumisiani kirjoitellut... :/ Ja itseasiassa nyt tulinkin vähän tuota meidän kerhoa tänne mainostelemaan! :D

:attn: Eli onko halukkaita uusia jäseniä Heinäkuisten kerhoon?!? :attn: Ken ei tiedä, tänne Kaksplussan sivuille on perustettu Heinämasuille 2009 oma kerho, missä voi kirjoitella kuulumisiaan vähän vapaammin, ilman ulkopuolisia lukijoita. Ylläpitäjä (tässä tapauksessa minä ) siis hyväksyy kerhon jäsenet erikseen ja antaa vielä erillisen salasanan sinne sisäänkirjautumista varten. Nämä muodollisuudet hoidettua kerhoilu on mahdollista. Eli jos vain yhtään kiinnostaa, niin laittakaa mulle yv:ä, niin laitan paluupostissa lisäohjeistuksia tulemaan! =)
Meitä on siellä nyt 28 emännän kööri ja lisäväki siis tervetullutta! Aktiivisuus tietenkin kirjoitteluissa olisi toivottavaa, jaetaan kuulumisia, huolia, iloja jne, mutta jokainen oman ehtimisensä ja jaksamisensa mukaan... :)

Anteeksi kun en nyt muuten teidän kuulumisianne mitenkään sivua, ihan vain mainostelemaan tulin tänne nyt juu... :whistle: ;)
 
Höh, mie tänne yks päivä jo kirjotin kaiken maailman litaniat, mut näköjään oon kämminyt jotain kun sitä ei näy..

Muutto suoritettu ja elämä alkoi voittaa. Ihanat insuliinit pitää sokerit tasaisena ja olokin on parempi :)

Joku muukin GDM-odottaja, meillä oli viime keskiviikkona painoarvio 2600g (32+3).. ja itellä ei ole noussut paino raskaus aikana kun n.6kg mutta olenkin valmiiksi äärettömän ylipainoinen.

JOANNAH: täälläkin juostaan vessassa ja kokoajan tunne, että pissattaa, ja yöllä herää sellaiseen pissatukseen n. tunnin välein että tuntuu kuin rakko halkeis.. Yhtä heräilyä täälläkin ja aamuisin ei meinaa enää sitten osata nukkua :) Mutta itse en kyl vielä oo kokenut sitä kamalan vaikeaksi kun vapaalla olen nyt niin otan sitten lepohetkiä (harvoin kyllä ihan nukun) pitkin päivää...
JOUSKU: meillä neukkutäti oli sitä mieltä, etä harva vauva jää poikkitilaan, vaan usein kääntyvät aivan itse joko PT tai RT ennen syntymää oliko vain 0,5% jotka jäävät poikittain. Netistä löytyy muuten jotain hyviä "jooga"asento ohjeita joilla saattas olla apua siihen et vaavi muuttas asentoa. =) Kaikkeahan turvallistahan kannattaa koittaa.
NANNUZ en usko, että kääntöyritystä tehdään pakolla..

tantsku ja väinö 33vk :heart:
 
uc1: mulla poika 4570 g ja 56 cm et aika iso, koska itse olen 160 cm pikku äippä =), synnytys tapahtui tasan 42 viikolla ja oli n. 5 h, muuten ok synnytys, mut loppu oli kivulias. poika jäi hartioistaan kiinni, mut tuurilla saatiin ilman vaurioita pihalle, mulle ei tullu edes yhtään repeämää et loppujen lopuksi kaikki meni ok.

että kovasti tsemppiä sulle ja eiköhän synnytys mene ihan ok.
 
Sunnuntaita!

Ihanan huilannut olo, muutto tuntuu olevan ihan kauheen pitkällä menneisyydessä, supparit lakannu - jossei ny ihan olemasta, ni sattumasta ainakin.. Täällä on ollut koko päivä pitkästä aikaa aurinkoinen, vaikkei mikään hurjan lämmin olekkaan. Parempi silti ettei mitään ihan kauheita helteitä pukkaa, pysyy turvotukset kurissa :)

Perjantaina olin neuvolassa, ei muuten mitään poikkeavaa, mut terkkari naureskeli, et kauheen iso pää vauvalla tuntuu olevan, ja kun mulle ei painoakaan ole tullut kun pari kiloa ja yläkäyrillä mennään, ni jännä kattoo, et minkäs kokonen vauva sieltä sitten on oikeen tulossa, kun toi meen ekakin oli suhteellisen iso.. Vauva tuntuu kuulemma isolta (musta mun vatta vaan tuntuu edelleen pieneltä..), ja edelleen terkkari pikkasen lupaili, et noita sokerivauvoja käynnistellään täällä aika herkästi. Eli siis toivon et pääsisin sil käynnistyksellä tästä tuskasta, ja sit jos sillai ei käykkää ni mä en sit vaan mee yksinkertasesti lainkaan synnyttää!! :ashamed: Jokatapaukses mä toivon et olis koko touhu äkkii ohi. Oltiin kattoos sitä mun siskon vauvaa, oli kyl niin pieni poju, et mun masuvauvakin on varmaan isompi jo ko se :LOL: No okei, miehenalku oli jotain 52 cm ja vajaa 3,8 kiloo syntyessäs, mut pieni verrattuna meen vauvaan kuitenkin. Toivottavasti ei tarvi täl kertaa kauheen isoo vauvaa pykätä :/ Tutun vauva käynnistettiin muuten täällä kans 38rv:llä ton diabeteksen takia, ja vauva paino sit lopulta syntyessäs vaan 3,2 kiloo! Sopis kyl ihan mullekin :)

Tarvii men ruokkimaan neiti et maittaa sit vielä iltapalakin, menny taas tää päivä niin nopeesti, et nyt vast päästään toiselle lämpimälle aterialle.. Nooh, saa mies sit laittaa neidin nukkumaan, ko ei varmaan tarvi antaa paitsi velliä iltapalaksi ja neiti tuntuu muutenkin olevan aika valmis..

Mä olin muuten ihan varma, et nyt olis viikonloppuna täältä taas joku synnyttänyt.. :)

Ämpee 33+2
 
Mä olen ihan kypsä jo tähän olotilaan :headwall: Vauva on laskeutunut tosi alas ja nyt sitten liikkuminen on ikävän tuntuista, vihloo nivusia kovasti jne. Koko ajan väsyttää kun öisin heräilen vessaan tai sitten siihen että lonkat puutuu. Ja jos ei väsytä niin sitten on muuten vaan huono ja kuvottava olo :'( Eilen supisteli muutaman tunnin ajan säännöllisesti, n.5min välein, ei kivuliaasti, mutta sillai että ne tuntui selänpuolella ja takapuolessa, toivon että ne sais aikaseks jotain ;) sitten ne loppui kun lähdin ruokkimaan hevosia. Mä olisin niin valmis jo lähtemään synnyttämään. Onneks viikkoja on näinkin paljon jo neuvolan tätin mukaan vauvan keuhkotkin on jo kehittynyt, että periaatteessa sais jo syntyä :heart: Mutta silti toisaalta toivon että menis edes sinne asti että ois se 37vkoa täynnä, puhuttais täysiaikaisesta vauvasta :)

Oon kuullu myös sellasta, että jos vauva syntyy ennen tuota 37vkoa ja painaa yli 2500g ei puhuta keskosesta, Onko näin??? Ei sillä että tässä alkaisin nyt mitään ihme poppakonsteja tekemään että vauva lähtis syntymään nyt :D vaan ihan mielenkiinnosta kyselen :) Ja mietin kun noita suppareita kuitenkin niin paljon tulee ja tuntuu että mitä jos tästä lähetäänkin joku kaunis päivä sitä vauvaa hakemaan ennen laskettua aikaa ?

Taidanpa lähteä tästä pihalle, pitkästä aikaa on hyvä ja aurinkoinen keli :)

Neitokeiju 35+0
 
Mä en oikeesti enää kestä tätä
Tänäkin yönä pystyin nukkumaan jopa kaksi tuntia ja sitte oonki valvonu närästyksen takia, joka raskaudessa näköjään pahenee vaan.. Nyt alko sit taas refluksia oireetkin sen takia.

Mä oon niin väsyny tähän kaikkeen, millä hitolla sitä jaksaa henkisesti ja fyysisesti loppuun asti..Kyyneleet valuu väkisin poskille kivusta ja väsymyksestä. :'( :'(

wiivi84 & JOKERI 33+4 VASTA :headwall:
 
MOI

Täällä tuskissaan ollaan. selkää polttaa ja koko vl maha ollut pinkeänä ja välillä tullut kivuliaitakin supistuksia. En jaksa tätä olotilaa ja ens la olis kaverin polttaritkin kattoo kykenenkö menemään. En haluis et viel syntyis sais mennä sinne 38 viikol... Pitäiskö neuvolaan soittaa jos näin aikasin tulee enemmän supistuksia? Neuvola vast 16 pvä.

35+3

P.S sori oma napaisuuteni
 
Wiivi kovasti sulle jaksuja :hug:

Jouvauva no mulla on supistellut huhtikuusta ja kasassa ollaan.Totta kai kannattaa soittaa neuvolaan.Taikka sitten suoraan synnärille riippuen millai on supistellut.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille =)

ä-kengu joka on erittäin väsynyt
 
Tervehdys kaikille tasapuolisesti ja halit niitä tarvitseville.. :hug: Tää elo on yhtä vuoristorataa, nyt on se hyvä vaihe menossa. Ei pitäisi vissiin täällä ääneen kehua, mutta olen nukkunut 2 viimeistä yötä todella hyvin, kun ollaan miehen kanssa oltu kahdestaan kotona. Esikoinen on papalla pääkaupunkiseudulla ja mun ei tarvinnut aamulla herätä laittamaan insuliinia hänelle, niin sain nukkua kunnolla just niin paljon kun halusin. Viime viikolla olikin muuten tuskaa, kun noin 4 h unilla kärvistelin. Pissatti, kolotti, närästi ja sitä tuttua särkyä lantion alueella..

Ensi viikolla olisi TAAS ultraan aika ja neuvola. Rautaa olen nyt syönyt viikon, toivottavasti on auttanut.. Vielä pari viikkoa, niin ei olisi vauvakaan enneaikaisena syntynyt, jos syntyisi. Mulla on semmonen kutina, että kuun vaihteessa alkaa tapahtumaan, vai onko vaan toiveajattelua... :) La:han mulla on 12.7

Mureena ja papu 35+1 (aika mennyt nopeesti)
 
Täällä ollaan kans TODELLA kypsiä tähän mahaan ja odotukseen...
Suppareita kun on ollu nyt viikolta 33 eteen päin ihan joka päivä ja kokoajan enempi. Nyt tulee välillä myös kipeitä supistuksia. Sanotaanko näin, että keskimäärin niitä tulee 15 per päivä, joista kipeitä on 5. Tuntuu niin tirhauttavalta kun joutuu niistä kärsii ja mitää ei tapahdu! Paitsi onhan ne voinu tonne alas vaikuttaa, torstaina ä-polilla kattovat sit vissiin tilanteen.
Onko muilla näin paljon supistuksia??

36+4
 
Niin monella on jo tuskanen olo :( Kovasti jaksamisia!! :hug: Eihän tää tietty mitää auta, mut toivottavast aika yrittäis harpata pahimpien olojen ohi nopsaan.

Mul tulee huonoin olo illal, ku maha vetää iha pinkeeks ja tuntuu painavan 10 kiloo. Samaan syssyyn menee ala- ja ristiselkä iha juntturaan. Pahoja suppareita ei tosin oo, joten tsemppiä niiden kanssa!

Aamuyöllä, ja monta kertaa sen jälkee, heräsin hikisenä, ni tais nukkumaan mennes olla vähän lämpöä.. Taisin saada sit lenssun tolta ukolta, toivottavasti ei pahene.

Ens viikol oiski sitten juhannus. Koitetaa tästä viikost selvitä eka :flower: saattaahan olla, et joku nyytinki sais.

- Jousku ja Pertsa 35+2
 
Pikaisesti viestittelen: vkonlopun makasin kotona ja mittalin paineitani - ja olihan ne yläkanttiin. Tänään oli sit aika äitipolille ja tässä teen nyt sitten lähtöä sairaalaan. Virtsassa proteiinit yllättäen koholla ja istukan toiminnassa häikkää -> selvä raskausmyrkytys kuulema. Nyt sitten osastolle seurantaan ja jos paineet vielä nousee + proteiinin määrä kohoaa ja muutenkin jommankumman tai molempien vointi huononee - synnytys käynnistetään, mutta jos on hitaasti etenevää myrkytystilaa, voin ehkä päästä kotia seurantaankin, mä vaan epäilen. Vauva oli virkeä ja painoarvio 2100g.
Kaiken kaikkiaan on varsin huolestunut olotila, vauvan vuoksi tietenkin mutta myös muutenkin, etenkin kun isompien lasten hoito on just nyt hankalaa järjestää- isovanhemmat on lähdössä reissuun ja mies ei meinaa saada töitänsäkkään saada järkettyä et ois voinu olla kotosalla. No ei auta murehtia enempää.
Kaikille jaksamista loppuviikkoihin, palailen kertomaan meidän kuulumiset kunhan se mahdollistuu. Saas nähdä koska me vauvan kans tavataan.
Kissansilmä.
 
Nannuz Täälläpä yksi Keski-Suomesta ja äitipolin vakioasiakas :wave:
Äitipolilla on kuulema työilmapiiri heikonlainen mikä varmasti vaikuttaa henkilökunnan asenteisiin. Itse olen kuitenkin saanut ihan ok palvelua. Tarkkaan lääkärit ovat kertoneet koko ajan mitä tekeevät/näkeevät ultratessa.
Naistenklinikalla oli kyllä huomattavasti ystävällisempää ja rennompaa, muttei äitipolilla asiointia kannata kammoksua. =)

Monilla heinäkuisilla alkaa olla jos jonkinmoista vaivaa. :(
Itsellä olotila vaihtelee toden teolla. Aamulla olin todella huonovointinen mutta nyt olo ihan ok. Yöllä heräilin tunnin välein kun sattuu alaselkään, liitoksiin, alavatsaan ja välillä henkeä salpaa. Kissa vielä tunkee itsensä ihan viereen ettei meinaa mahtua kääntymään. :kieh:
Tajuaa kyllä väistää kun alan vyörymään kyljeltä toiselle. :D Kääntyessä pitää ottaa sängyn päädystä kiinni ja käsivoimilla vetää itsensä toiselle kyljelle.

Klo 13:45 olisi aika äitipolille. Taas ultrataan ja tehdään kokoarviota. Päivämäärää Kuopioon lähdölle pitäisi myös sopia. Jännittää hiukan. Toivottavasti sykkeet hyvät! Vauva ainakin liikkuu todella hyvin.
Menen valmistautumaan ja kertoilen myöhemmin kui kävi.

Tuuliina 35+3
 
Pitkästä aikaa... :wave: kaikille!

Tässä viikonloppuna tajusin, että yllättävän vähän enää tätä odotusta jäljellä. Aikasemmin ajatellu, että heinäkuuhunhan on aikaa vaikka kuinka paljon, mutta ei enää. Ihana ajatella, että pian saa pienoisen esikoisen syliin =) Mutta toisaalta jopa pelottaa, että nytkö jo?!! Ja onhohan kaikki valmista kun vauva syntyy, varsinkin jos yhtään etuajassa päättää maailmaan tulla. Niin Ja tessakille kovasti onnea pienestä neidistä! Toivottavasti kaikki hyvin!?

Lopujen lopuksi mulla on olo, että suhteellisen helpolla olen päässyt. Tietenkin alkaa jo välillä miettimään kauan tätä köntystämistä pitää vielä jaksaa. Supistuksia tuntuu olevan melko paljon. Onneksi ei vielä niitä kipeitä, pelkkää kovettumista. Vessassa olen saanut rampata koko raskauden ajan tiheään tahtiin, myös yöllä, eikä tahti ole tuntunut kiihtyvän enää loppuraskauteen kohti. Odotan vauvan jo laskeutuvan, että hengittäminen helpottuisi. Jospa sitä kestäisi ne muut vaivat sitten. Mielialan vaihtelut ja väsymys ovat ihan huippuluokkaa täällä!! :| Onneksi oon päivät yksin kotona, niin saa nukkua päikkäreitä minkä kerkeää. Riittävästi omaa napaa tässä taas..
Kaikille :hug: Vielä vähän aikaa jaksetaan!! :)

Fanny 34+1
 
uc1, kaverini synnytti 5kg vauvan ja kaikki sujui hällä hyvin, painoarvio oli heittänyt kilolla, joten eipä ollut edes tiedossa tuo vauvan "iso" koko, mut onneksi siis ei ollut yhtään mitään ongelmaa. :)
Tsemppiä sullekin, eiköhän kaikki suju mallikkaasti ja noin kun seuraillaan vielä niin koita ole liikoja miettimättä. :hug:

Monella alkaa olla kovin tuskaiset fiilikset, harmillista. :/ Enpä osaa oikein muuta sanoa kuin että koittakaahan jotenkin päin jaksella, loppu melkein jo häämöttää, eikö?

Mulla on nyt alkanut tuntumaan alapäässä pistelyä ja "tökkimistä", elän toivossa että vauva alkais kiinnittymään, enpä keksi oikein muutakaan syytä niille kivuille.
Muuten täällä on voitu hyvin, tosin jos yö on nukuttu huonosti niin sit on usein pinna kireellä seuraavana päivänä, oishan se kiva jos vielä sais ennen vauvan tuloa nukkua vaikka yhdet 6-8h unet, vaan eipä anna pissahädät armoa.. :kieh: :D

Kissansilmä, :hug: !! Voimia tuleviin päiviin, peukut pystyssä että kaikki sujuu teillä siellä hyvin! :heart:

PömpeliPötsi, piti ihan mitata ja huimat 113cm oli, vkoja nyt 36+5. :) Alkaa olla aikamoinen pötsi mulla!! :D

 
Äitipolilta palattu...
Vauva kääntynyt raivotarjontaan(ainakin toistaiseksi :D ) ja syke normaali. Painoarvio 2,7kg eli normikäyrillä mennään. Oli eri lääkäri kuin viimeksi ja hän sitä mieltä ettei synnytystä syytä käynnistää liian aikaisin kun vauvan vointi hyvä. Ylipäätään tuo käynnistys suunniteltiin aiemmin esikoisen isokokoisuuden vuoksi, juuttui kiinni synnytyksessä. Tässä raskaudessa kun ei sellaiseen riskiin ole varaa.
Mutta 24.6 seuraava ultraus jolloin katsotaan myös kohdunsuun tilanne eli kasassa pysytään. Sinänsä pettymys että raskautta pitkitetään, vaikka vauvalle hyväksi mitä valmiimpana saa maailmaan syntyä. Kun vaan oma olo antaisi myöten tehdä jotain! |O
Viimeiset 7 viikkoa on ollut silkkaa tuskaa kun ei pysty tekemään mitään!! Vielä ainakin kolmeksi viikoksi pitäisi keksiä jotain ja voin sanoa että nämä seinät kaatuu jo nyt niskaan!
Päivän valivali :ashamed:

Mahan ympärys täällä navan kohilta 111cm ja viikkoja tosiaan se 35+3. Ennen raskautta oli n.70cm että onhan tuota jonkin verran tullut lisää :D

Onkohan LEAL vielä pysynyt kasassa kun ei aikoihin ole kirjoitellut kuulumisia? Kissansilmälle jaksamisia ja toivottavasti kaikki menee hyvin!

Tuuliina 35+3
 
heipähei!
tosiaan uc1 isohko vauva, mutta mä oon kuullu joskus että ne isommat voi olla helpompikin synnyttää, en sitten tiiä, mutta tsemppiä jokatapauksessa :hug:
kissansilmä :hug: ja koitahan lepäillä
kaikille muillekin kärsiville tai muuten vaan kyllästyneille isot voima :hug:
tuuliina sullahan oli mennyt mukavasti tuo polikäynti :D
munkin piti oikein mitata tuo vyötärönympärys :D 96 cm näyttää nyt, ennen raskautta on ollut jotain alle 70 cm että onhan se kasvanut :D
vaikka tänään taas neuvolassa sain kuulla että ei tuo sf-mitta ole kehuttavasti kasvanut eikä mun paino noussut... alkaa jo ärsyttämään kun kuitenkin kasvanu omalla käyrällään. ja sitäpaitsi sanoi kuitenkin terkkari että mun vartaloon nähden niin on ihan sopivan kokoinen maha, että en sitten tiiä... ,muuten kaikki oli suht ok, rautaa pitäisi lisätä.
keskiviikkona olis kätilön kanssa keskustelu synnytyksen kulusta ja mahdollisista toiveista... näin se synnytys vaan alkaa lähenemään =)

voimia kaikille :hug:

toivova ja nyytti 34+5
 
Moi!

Kaikille mukavaa tai "vähemmän" mukavaa loppu ajan odotusta. Kohta se on ohi meillä kaikilla. :) En ole jaksanut kirjoitella tänne palstalle, mutta seuraillut sitäkin ahkerammin mitä te muut kirjoittelette.

Meillä alkaa 2 viikon päästä iso muutto show, pohjois-suomesta ihan sit tonne etelä-suomeen. Toivottavasti vaavi vaan syntyis sitä ennen. :) Olisi niin paljon helpompaa, kun täällä tietävät ja tuntevat. Ei tarvitsisi kaikkea kertoa alusta alkaen ja vieläpä kiireessä, sitten synnytys salissa. B)

Närästykseen minulla on parikin kotikeinoista vinkkiä, itse käytän ruokasoodaa, mutta raaka perunakin on kuulemma hyvä. =) Kannattaa kokeilla... Minulla ei ainakaan tehonnut renniet eikä apteekin muut "soosit". Ruokasoodaa nappasen puoliteelusikallista tilkassa vettä. Alkaa heti kummasti helpottaa. :D

Tänään kävin neuvolassa, vaavi potki ja liikkui ahkerasti juuri silloin, kun piti kuunnella sydän ääniä, mutta pienen hakutuokion jälkeen saatiin äänet kuuluviin. Hyvin jumputti. ;)
Vaavi oli pari päivää aikas hiljaa, eikä pahemmin ilmoitellut olemassa olostaan, luulenpa että se hiissasi itsensä tuonne lähtökuoppiin. ;) Neuvolatädin mukaan pää oli alhaalla, eikä enää liikkunut, joten lähtöön ei toivottavasti kauan mene.
Hb minulla oli 105, joka on noussut nytten rautatablettien ansiosta hivenen. Olikin se matalalla tuossa kolmisen viikkoa sitten...92. Mutta ei minulla suuremmin väsyttänyt, eikä vointi tuntunut huonolta. Mutta pitää nyt yrittää muistaa popsia noita pillereitä, jotta sais vähän edes koholle.

Vauvan painoarvio oli ultrassa viikolla 33, 2000gr, joten varmaan n. kolmikiloinen vaavi on tulossa. :) Se on sellanen soppeli. ;)
Minulla on ultra ensi tiistaina, saas nähdä ehtiikö sinne?
Jos vanhat merkit ja kuviot pitävät paikkansa, ja jos tämä vaavi ottaa mallia sisaruksista, niin tämä syntyy 37 viikolla, silloin ne on muutkin rynnistäneet.. :LOL:
Jospas tämä tältä erää riittäis, pakko lähteä nukkumaan, jotta jaksaa aamulla taas puuhailla. :)
Pitääpi ilmoitella viimeistään kun vaavi syntyy, mutta saattaapi olla että tulen jo aikaisemmmin linjoille. ;)

Koittakaahan jaksaa jokainen nämä loppu metrit!!

Ripsatti ja vaavi 36+2 :heart:
Ps. Nyt sitten jännässä joko on viikonloppuna vaavi sylissä?? :) :)
 

Yhteistyössä