<3 HEINÄVAAVAT kesäkuussa <3 *poksuminen alkanut!*

Täällä yksi yökukkuja. Mitä enemmän on kello illalla, sitä aktiivisemmaksi tämä mamma käy. Olisi niin mukava nukkua mutta ei tule uni |O

Masua itsekin mittailin ja mahan ympärys navan kohdalta näytti 99cm ja viime mittauksessa sf oli 30 että keskikäyrän alapuolla on tultu mutta tasaisesti kuitenkin.

Täällä myös monen muun tapaan alkaisi tämä odotus piisaamaan. Juhannuksen jälkeen olisin jo viimeistään kypsä synnyttämään mutta tämä ilkikurinen perätilalapsi taitaa antaa odotuttaa vielä kauan :headwall:

Pitkiä hermoja meille kaikille toivottelen, hyvin on vaavit pysyneet matkasssa :flower:

Neukka kuulumisia:

Rv 33+5
paino 86,3 ( - 50g / vko )
RR 101/ 68
pissa ok
Hb 113
Sf 33
sykkeet 150-160

Puhuin tosta närästys jutusta, kun mulla ei siis enää sulkeudu toi läppä niin ruokakin nousee ylös. Ja neukka totes että kärvistele 2 viikkoo et sit on sulla lääkäri aika, kun meillä ei oo tuolla yhtään lääkäriä tällä hetkellä :headwall: :headwall: voi vaan olla että kahen viikon päästä olen zombie jos en saa nukuttua :'(

vauva rt mutta niin ylhäällä kun vaan olla ja voi, edelliset lapset laskeutunu vasta synnytyksessä joten voi olla että närästys ei helpota vielä piiitkään aikaan.

Oli niin lähellä etten pillahtanu itkuun kun sieltä pois lähdin.

wiivi84 & JOKERI 33+5

niin ja ei nyt sitten viittiny kehottaa mua syömään rautaa koska se närästäis entisgtä enemmän.

wiiwi84 jaksamisia! Närästys on tosi inhottavaa, yak. :x Itsekin muutamia öitä sen vuoksi valvonut.

Viime yön nukuin sohvalla kun ei kertakaikkiaan pystynyt sängyssä makaamaan. Ihan tajuton alaselkäkipu joka veti oikeaan pakaraan. |O Nivusetkin on kipeenä..johtunee siitä kun eilen jouduin tunnin makaamaan kyljellään siel äitipolilla kun ottivat vauvasta sydänkäyrää. En tiedä miks ei se normi puol tuntia riittänyt :kieh:
Mutta taitanen loppuraskaudeksi siirtyä kokonaan sohvalle. Ei turhaan heräile vaihtamaan kylkeäkään niin useasti, viime yönäkin vain kolme kertaa.

Teille aiemmin synnyttäneille kysymys joilla synnytys käynnistynyt normaalisti: mistä tietää että synnytys on käynnistymässä? Onko muita oireita kuin säännölliset supistukset?

Aloin eilen taas maalailemaan piruja seinille ja miettimään asioita joita ei pitäisi...pelkään että vaavi päättää syntyä omia aikojaan ennen 24.6 eikä ehditä Kuopioon. Vauvan tilasta syntymän jälkeen ei tiedä, voi olla että tarvitsee erityishoitoa niin tietysti aloin pelkäämään että täällä tehdään jonkinmoinen hoitovirhe ennen kuin vauva saadaan siirrettyä KYS:iin.
Eilen jo kätilö sanoi että Jkylässäkin on osaavaa väkeä...lähinnä ehkä pelkään sitä että ne meidän tilanteessa osaavat eivät juuri silloin ole saatavilla. Kuitenkin KSKS pyörii pienemmällä volyymillä ja "enemmän osaavia" on ylipäätään vähemmän.

Tuuliina 35+4

mä oon niin väsynyt tähän olotilaan jo!!
eilen tuli sitten siivottua kunnolla,sain jonkun ihme siivousvimman,ja olis pitänyt sekin jättää väliin..yöllä puoli yks sain vasta siivottua ton esikon kaapit..(tytöt olleet mummulassa ja tänään kotiutuu).viime yönä ei sit nukuttu tippaakaan,koko yön tuli mojovia suppareita,ja aamusta olin taas kärppänä kuudelta siivomassa takapihaa+parveketta,vähän oli ihmiset ihmeissään kun unisena kävelivät ohitse ja meikäläinen pudistelee parvekkeen mattoa innoissaan..no onpahan sit nekin siivottuna nyt..
nukahdin tunniksi sen jälkeen sohvalle,ja heräsin taas kipuun ja nyt ollaan sit itkeskelty täs jonkun aikaa :(
tänään neuvola,joten tuun kertomaan sen jälkeen taas lisää!nyt täytyisi malttaa hieman levätäkkin,jospa nämä kivut helpottaisi sillä!!

babjuska+bömbbis 34+1

Tuuliina84 :

mistä tietää että synnytys on käynnistymässä Mulla se meni jotenkin näin (rv39+0): heräsin yöllä siihen että tuntui että maha on ihan löysällä ja supisteli suht voimakkaasti, siis vähän kun mahassa kiertää ja sattuu kun ei heti pääse suolta tyhjentämään. No vessaan ja kaikki "kiinteet" tuli suolesta todella löysänä ja olo ei helpottanut supistusten osalta vaan menin suihkuun.. Supistukset olivat aika voimakkaita, etten edes epäröinyt, että mistä on kyse. Kotona kärvistelin ehkä sen 2 tuntia, keinuin keinutuolissa ja kävelin olohuoneessa, olo oli todella levoton ja soitin synnärille, josta kehottivat tulemaan paikan päälle. 3cm auki olin ja synnytys hyvin käynnissä.

Toivon, että tämän kakkosen kanssa on yhtä selkeää, kun lähtö tulee. Ekan kanssa sairaalaan oli vain noin 3km ja nyt on 80 km, joten turhaan en haluaisi käydä sairaalassa. Tää raskaus on ollut muutenkin ihan outoa, kun esikoinen syntyi 13 vuotta sitten ja kaikki on jotenkin hämärästi vain muistissa. Ihan erilaisia nämä raskaudet ovat olleet, noh olenhan minäkin 13 v. vanhempi B)

Mureena ja papu 35+2

Mä olin neuvolassa perjantaina ja kaikki ok.
painoa oli 70 ja kohdunpohjan korkeus 31,5
mittasin äsken tuon ympärysmitan navan kohdalta uteliaisuuttani kuten sedrik ja mun mitta oli 109 cm :eek: järkyttävää!
ei ole ihme että painaa ja lonkat ja nivuset on kipeinä.
minäkään en meinaa päästä ajoissa nukkumaan iltaisin vaan istuksin sohvalla vielä yhden aikaan yöllä ja möllötän telkkua.

Tuota olen mäkin miettinyt että mitä oireita tulee kun synnytys lähestyy ja mistä tiedän milloin lähteä. vaikka meillä kaksoset onkin niin olen ensi synnyttäjä ja vähän pihalla
näiden supistelu juttujen kanssa. kaksoset tuli suunnitellulla sektiolla viikolla 39 ja mulla ei supistellut missään vaiheessa raskautta.
vähän jänskättää ;)

riepuriia ja torsti 34+4

MOI

Täällä näköjään muutkin miettii että koska oikea aika lähteä. ekassa meni lapsivedet ja käskettiin noin 1h päästä lähteä tulemaan, mutta syntyi vasta lapsivesien menosta 24h päästä... Miettisin et jos nyt alkaakin supistuksilla, ni koska tiedän lähteä sairaalaan, joo no sit kun tulin hyvin kivuliaita ettei kotona pärjää, mut täältäkin kestää ruuhka aikana 1h sairaalaan ni ei kiva.... ja joku on väittänyt et toinen synnytys olis nopeempi. Sitä todellakin toivon!!
35+4

Joo kasassa ollaan täällä! :wave: Tietty parasta tässä vaiheessa vielä vauvalle :heart: mutta tuskaa mulle! |O

Joka päivä olen käynyt lueskelemassa mutta en ole jotenkin millään jaksanut kirjoittaa, viimeinen viikko on ollut sellaista tunteiden vuoristorataa ettei tosikaan :/ Itkenyt olen useita kertoja, ihan ilman syytäkin ja välillä tosi masentunut olo. Nyt olo suht ok, mutta väsyttää. Onneksi esikko nukahti pitkästä aikaa jo vartissa, siitä mulle usein meneekin päivä pilalle kun täytyisi levätä ja esikon kanssa saa kaksikin tuntia tapella ennen kuin suostuu nukkumaan päikkäreitä :headwall: :/

Mulla ollut pari päivää (etenkin iltaisin) ihan hirveän ahdistava ja tukala olo. En saa hengitettyä syvään ja jos yritän vetää keuhkot täyteen ilmaa niin kylkiä sattuu :/ Joudun sitten haukkomaan vaan sellaisia pikku "hönkäyksiä" ja se tekee olosta tosi tukalan. Onko muilla hengenahdistusta ja "hengitysvaikeuksia" ?

Eilen illalla kun tultiin miehen kanssa tähän sängylle makoilemaan ja katsomaan telkkaria niin mulla alkoi tuolta alapäästä vasemmalta jotenkin vihloa/viiltää, ihan kuin jostain luusta... Mistä se mahtoi johtua? Aina kun vähänkin liikahdin niin vihlaisi tuolta alakerrasta, esikoisen kanssa ei sellaista ollut...

Mulla ei tästä vuodelevosta tule yhtään mitään! |O :headwall: Lääkärit ja kaikki kehottaa vaan lepäämään ja olemaan vaakatasossa, mutta vielä ois sellainen arvoitus selvittämättä, että miten se onnistuu 2-vuotiaan uhmaikäisen kanssa??!! Sitäkin tuli viikonloppuna itkeskeltyä kun tiesin, että tällä viikolla en saa levättyä vaikka on käsketty, mutta minkäs teet. En minä voi olettaa enkä halua edes pyytää että kaikki lähisukulaiset laittaisivat kesälomansa siihen, että hoitaa meidän tyttöä :| Mun lepo onkin nyt lähinnä ollut sitä, että pääsen vaakatasoon likan päiväunien aikoihin ja otan pieniä huilihetkiä pitkin päivää. Kotityöt olen jättänyt vähemmälle enkä ole käynyt viikkoon kyläilemässä tai kaupassa, noh, on sekin kai jotain. Yritän nyt juhannukseen asti jatkaa edes näin, sitten mienaan kyllä mennä mökkeilemään yms. ja mun puolesta vauva saisi sitten jo tullakin :)

Mureena mulle kävi just noin kun kuvailit silloin viime viikon ma-ti välisenä yönä, paitsi että tuon kahden tunnin jälkeen supistukset loppui. Mutta siis muuten ihan sama kaava ja olin jo varma, että vauva tulee nyt jo maailmaan...

No mutta kai mä rupean tästä taas lepäilemään, hyviä vointeja kaikille! =)

LEAL & Poju 34+3 (no vihdoin on viikko vaihtunut, mutta silti tuntuu ettei rv 36 tule koskaan täyteen! |O )

Leal Oonko tippunut kärryiltä tai onko mennyt ohi et miks odotat viikkoa 36? Saatko silloin lopettaa ton vuodelevon???? Tiedän tunteen mulla 1,5 vuotias ja huilimiset tosi kaukana hänen kanssaa energiaa löytyy ja on kiva juosta äitiä karkuun kun äiti ei pääse enää kovin perässä... Ja harmittaa kun ei pysty kotona mitään tekemään... Paljon voimia sulle!

Hei!

Mulla puolittui synnytyksen kesto tokalla, esikolla kestoksi merkittiin 12 h, tokalla 6h. Saa nähdä miten tämän kanssa nyt käy. Onneksi meiltä ei kovin pitkästi ole tuohon sairaalalle. Kakkonen mulla lähti hyvin käyntiin vyöhyketerapialla, ( ei ollut yliaikainen, mutta olin niin kypsä oloon että pyysin äitiä hiukan "painelemaan" jalkapohjia.. ) pari tuntia hieronnasta rupes tapahtumaan. Supistukset koveni ja ensimmäisestä tiesin että se on menoa :D
Tosin uskon myös, että jos lapsi ei ole "valmis" tulemaan ulos, vyöhyketerapia ei itsessään käynnistä synnytystä, paikkojen ja lapsen pitää olla valmiina.. :) Ystäväni sai myös avun tästä, hälle oli jo varattu paikka osastolta käynnistykseen, mutta sanoi vielä että yrittää mielummin ensin tuota vyöhyketerapiaa, ja niin tuli seuraavana yönä lähtö :)

Täällä muuten selkää juilii todella, nukkuminen ja kääntyminen yöllä ihan kamalaa, sormet puutuu ja lonkat puutuu... ( vali vali ) Muuten en voi kauheasti valittaa, ollaan oltu tosi paljon menossa koko ajan johkain suuntaan.. mikä lie viimehetken villitys keretä tehä asioita :whistle: Ens viikolla lääkäri ja muutenki on tästä eteenpäin kerran viikkoon neuvolakäynnit.

Jaksamisia kaikille!! :hug:

Hanttapuli 35+4

Jouvauva ei mulle sinänsä ole annettu mitään tiettyä aikaa vuodelevon loppumiselle, itse vain olen nyt pitänyt rajapyykkinä tuota 36 vkoa että viimeistään silloin alan taas elämään normaalisti, kun vauvakin on jo aika hyvän kokoinen silloin ja noiden kaikkien ongelmien riskit jo pienemmät :)
Meillä tuo 2v myös juoksee koko ajan karkuun eikä muutenkaan usko mitään, aika rankkaa ollut hänen kanssaan etenkin viimeiset 2kk, kaikki on vaan ei ja minä itte. Aivan liikaa tulee uhkailtua, kiristettyä ja korotettua ääntä tytölle, hävettää myöntääkin :ashamed: Itseäni ja miestäkin yritän aina muistutella, että tämä kaikki kuuluu tuohon ikään ja hänkin on vielä pieni...

Mahan löystymisestä just puhelin, nyt olen käyny PA*KALLA tänään jo 3 kertaa, aivan löysällä maha. Luulen, että johtuu tuosta rautakuurista minkä sain viikko sitten. Toivon, että johtuu vauvan laskeutumisesta, sitä jotenkin odotan. Välillä luulen, että vauva on mennyt alemmas ja kattelen itteeni peilistä, niin ihan yhtä ylhäällä maha näyttäis olevan.

Ei pitäis miettiä liikaa, ettei mene hermoilemiseksi, kun tässä voi "huonolla" säkällä olla vielä vajaa 7 viikkoa ennen synnytystä. Ennen kuin on sen 42+0 ja yliaikainen... Mieluummin ihan 2-4 viikkoa kiitos mulle.

Tiedän, että tulee mahaa ikävä tai näitä potkuja, mutta haluaisin jo niin kovasti nähdä vauvan... :heart:

Mureena ja papu 35+2

Nyt yritän päästä liikkeelle ja kaupoille, miehellä on ylihuomenna synttärit ja en oikein keksi lahjaa hänelle. Ajattelin, jonkunlaisen isyyspakkauksen väsätä, niin luulen sen olevan mieluinen.

LEAL: Mulla on monesti varsinkin just iltasin tosi "tuskanen" olo ja hengittäminen tuntuu hankalalta. Ja kun istuu niin pitää istuu ihan selkä suorana, että henki kulkee... Nyt mulla on vielä kaiken kukkuraks kamala flunssa päällänsä. Yskittää niin perkeleesti ja tuntuu, että kylkiluut katkee kun on vauvan takia niin hellänä muutenkin.... kiva...

neukku kuulumiset:
rv. 36+5
paino 70kg (+12kg läntöpainoon)
RR 128/75
sf. 34cm (vaikkakin maha laskeutunut kuulemma)
vauvan asento: ARVOITUS (to ä-polille ultraan)
sykkeet 150, liikkeet ++

annu & neiti 36+5 :heart:

Neuvolassa käyty :) Kaikki kunnossa. Vauva on laskeutunut ja kiinnittynyt, on niin alhaalla että neuvolantäti ei meinannut tuntea enää päätä :D että ihmekkös tuo jos on nivuset ja häpyluu kipeenä :p
Mulla on veriarvot nousseet, viimeks oli 115 ja nyt oli 126 :D Painoa tullu melkein kilo viikossa... Mutta ompas kyllä mulle ruokakin maistunut ;) verenpaine oli nyt vähän korkeempi kun yleensä, oli nyt 130/70. Mutta kaikki siis kunnossa. Vauvakin sai painoarviota ja se oli nyt sellasta Kolmea kiloa :heart: että iso vauva on tulossa kun tässä vaiheessa painaa jo noin paljon. sanoikin että toivottavasti ei mene laskettuun aikaan asti ja että yli ei ainakaan päästetä yhtään, että sitten aletaan käynnistellä. Sanoi myös sen, että jos nyt alkaa supistella, älä ala huilaamaan, että touhua vaan, vauva on niin hyvän kokoinen ja valmis, että saa syntyä jo :heart: ja sehän kyllä sopis mulle :D Että saas nähdä koska tässä pikkuinen saatas syliin :heart:

Olo on tukala, liikkuminen sattuu nivusiin ja häpyluuhun. Liikkeelle lähtö on hankalaa ja öisin kyljen kääntäminen ei meinaa onnistua millään. mies saakin mua käännellä välillä ja joka kerta herään siihen kun koitan kääntyä ja se sattuu :'( Mutta nyt kun tiedän sen että vauva on kiinnittynyt ja kipuilu todennäkösesti johtuu siitä, sen kestää paremmin, ei tätä odotusta ehkä enää niin kovinkaan kauan ole jäljellä :whistle: Jos siis yhtään aikasempien raskauksien mukaan mennään, niin tämä kiinnittyminen on oikein hyvä merkki ja kyllähän näitä tuntuvia supistuksiakin välillä tulee :D

Hitsiläinen kun pari itikkaa onnistui nakuttamaan mua tosta suuren suuresta mahasta ja arvatkaapas vaan kutittaako nyt mahaa :/

Nyt ruuan laittoon ja ehkäpä tänään vihdoin pakkaan sairaalakassin ;)

Neitokeiju 35+2

Voi harmi kun monella on niin hankalaa. :( Auttaako yhtään jos koitatte miettiä, kuinka hartaasti silloin yli 9kk sitten toivoitte raskautta? Mulla toimii yleensä tuon ajan miettiminen, kun tuntuu kököltä.

Noh nyt sitten melkein hävettää sanoa... Mä voin loistavasti! :D Toki hengästyn aika helposti ja välillä tuppaa heikottamaan, ym. pientä, mutta muuten olossa ei ole mitään valittamista. Salilla käyn ihan täysillä tehoilla vielä kolmasti viikossa, ollaan myös pyöräilty nyt esikoisen kanssa paljon. Tai siis mimmi istuu kyydissä kun ikää on vasta 1v9kk.

Meidän esikoisella oli tossa pikaflunssa ja nyt se on iskenyt mieheen oikeen toden teolla, se kyllä ottaa päähän. Mun miehen flunssat on aika kovia, joten olen käytännössä sen aikaa yksinhuoltaja. Kun nyt en vain itse saisi... Toisaalta ihan hyvä että sairastaa nyt, eikä synnytyksen aikaan.

Mun masunympärys on vaivaiset päälle 90cm, mutta toisaalta mun on normaalitilassa tosi kapea vyötärö. Ja ihan hyvä näin, ettei masu ole aivan mahdoton jätti!

Mun raskaus on huomenna täysiaikainen! :eek: Nyt on se synnytyskin alkanut jännittämään, varsinkin kun ei ole mitään "tulis nyt jo" -oloa, se olis aika toivottavaa henkisen valmistautumisen kannalta. Esikoisen synnytys käynnistyi ihan napakoilla supistuksilla, ja mulla ei ainakaan ollut mitään vaikeuksia ymmärtää mistä oli kyse. Varsinkin sitten kun synnytys oli kunnolla käynnissä, ei siitä voi vaan erehtyä. Esikoisen synnytyksen kestoksi on merkitty joku 5h, että hieman kyllä hirvittää jos se tuosta puolittuu! Onneksi sairaala ei ole kaukana.

Jaksuja kaikille, onhan kärsimyksiin olemassa syy, joka on kaiken sen arvoinen! :hug:

Cassy rv 36+6 :heart:

neuvolakuulumisia tältä päivältä..(eihän mulla niitä käyntejä ookkaan kun joka viikko jossain..)
rv:34+1
paino/2 vk: laskenut vajaan kilon verran oksentelun takia
RR: 124/82
sf:35cm,tasaantumaan päin olisi näköjään,maha hieman laskeutunut
ja bömbbis oli kääntynyt :heart: pää edellä olisi siis nyt tulossa,kunhan vaan malttaisi nyt niin päin ollakkin!!
pissa puhdas
syke 130

kaikki siis kunnossa näiltä osin :)

ja ens viikolla sitten taas aika taysiin,ja ultraan.
pääsee ennen juhannusta vielä katsastamaan tilanteen(että uskaltaakos sitä lähteä mökkeilemään toiselle puolelle suomea..)

nyt lepäämään!!

ja voidaanhan kaikki nyt niin hyvin kun mahdollista..

babjuska+bömbbis 34+1

Taas mä olen täällä hereillä, kun sattuu!! aamulla lähen heti sinne apteekkiin ja ostan lääkettä tähän närästykseen. Mä en enää jaksa, sain taas nukuttua puoltoist tuntii ja sitte alko ihan hirvee olo joka ei lopu, ja tonki ajan nukuin istualteen.

Kaikista eniten suoraan sanoen vituttaa kun neukka ja kaikki on et ei se hei kauaa enää kestä kun pääset synnyttää, ja luultavasti loppuu aikasemmin.. mun mielestä max 8 viikkoo on pitkä aika koska tiiän ettei tää lopu ennen ku synnytän, niin se oli edellisenki aikana mutta nyt on vaan viis kertaa pahempana.

oikeesti mun on pakko saada nukkua, mä en enää jaksa lääkäri aikaki on vasta 2 viikon päästä.. :'( :'( :'( :'(

Nyt on pelkkää valitusta ja omaa napaa Mä en jaksa tätä olo tilaa selkä polttaa ja maha supistelee la asti ja maha sekaisin ja kaikki paikat särkee. Nyt on viikos kilokin tippunut kun ruoka ei maistu ei ees herkut no painoo tullutkin jo 14 kiloo ni ei siitä huolta ainoastaan piltit ja tripit menee. Esikoisen kanssa ei jaksa touhuta ja siitä huono fiilis parkusin sitäkin aamulla...
35+5

voih kun tulee paha mieli kun lukee teidän kirjotuksia, niin monella alkaa oleen jo kamala olo, et toivois et saisitte edes muutaman leppoisan päivän tähän väliin :hug: :hug: :hug:

kohtahan tässä alkaa vauvelit varmaan synymään... 2 viikon päästä varmaan jo pari saattaa olla synnyttäny ja sit saa käydä jo joka pvä lukemassa milloin vauvelit on syntyny.

itsellä olo on tuskainen, mut hyvät päivät ja hetket saa tän ajan viel jaksamaan, laskeskelin et maksimissaan enää 7 viikkoa niin syntyy tavalla tai toisella. mut toivottavasti syntyis pikkasen aikasemmin =)

pääryskä

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Mun masunympärys on vaivaiset päälle 90cm, mutta toisaalta mun on normaalitilassa tosi kapea vyötärö. Ja ihan hyvä näin, ettei masu ole aivan mahdoton jätti!

mulla on myös normaalisti masun ympärys pieni. Lähtöpaino raskauteen oli 55kg joten siksi juuri olen niin kauhuissani tuon valtavan mahan ympäryksen kanssa. Toisaalta eka raskaus oli kaksosraskaus, joten en silloinkaan ollut järin pieni :kieh:
jospa tuo kohtu muistaa venyä vanhan kaavan mukaan isoksi, en tiedä....

mulla oli eilen ihan hirvee päivä. varmaa kamalin neuvolalääkärikäynti ikinä! ensiks ku menen sinne ni koko matkan oksetti ja pyörrytti taas ku jouduin ite ajaa. meinas tajuki lähteä siinä ku makoilin ja lääkäri tutki alakertaa. oli kyl todella mukava ja ymmärtäväinen ja yritettii suorittaa tutkimus loppuu kaikis mahollisis asennois etten vaa pyörtyis. noh hyviä uutisia tuolta käynniltä oli se, et vauva on edelleen rt ja pää hyvin alhaalla (siksi jäätävät nivuskivut), painoa tullut 2 vkon aikana 600g ja kaikki muut arvot oli ihan kohallaan, no paitsi se verenpaine joka on älyttömän alhanen... noh sitten kun ruvettiin sydänääniä kuuntelee. mä meinasin siinäki pyörtyä ku piti maata ja lääkäri huomas et vauvan syke on hyvin matala ja pysyi matalana n. 5 min kun hän yritti niitä kuunnella tosi pitkään. hän huolestui ja pisti lähetteen äitipolille. mä tietty säikähin ihan hirveesti ja ajoin sit sieltä suoraan äitipolille (yli puolen tunnin matka) ja oksetti koko ajan. äitipolilla jouduin sydänkäyrälle tunniks ja sen koko ajan vauvan syke oli alle 120, välil pomppas korkeemmaks kun liikahti mut keskiarvoks saatiin 115 :(

noh tämän jälkeen haluttiin tutkia vielä uä:llä. kaikki muuten ok mut vauva on TODELLA paljon liian pieni. vauvan painoarvio ultran mukaan on 2087g ja vauvan koko vastaa viikkoja 32. OLEN NYT VIIKOLLA 36 ! ihan ku en olis pelästyny jo tarpeeks niit sydänääniä. mua rupes inhottaa ku se lääkäri ja sit kätilö supatteli koko aja keskenää täst mun tilanteest ja tuntu niin ulkopuoliselt eikä mulle kunnolla selitetty et miks näin on käyny :( joudun ylihuomenna uudelleen sydänkäyrälle ja viikon päästä ultraan, jossa katotaa et onko vauvalle tullu painoo lisää. jos ei oo tullu tai se on tippunu, ni sit mul käynnistetää aikasemmi, koska istukan toiminnas saattas olla sit jotaki vikaa. arvatkaa itkettikö koko matka kotia... olin viel ihan yksin.

mä tunnen ihan hirveetä syyllisyyttä vauvan koosta, koska mulla on ollu liian stressaava kevät sen mun miesjutun kanssa ja ton koulunki kans ja mä syön hyvin vähän :( tuntuu et on mun oma vika et se on noinki pieni. kätilö koitti kyl selitellä et ku mä ite oon niin pieni ni enhän mä voi mitää jättiläistä ees synnyttää ymym mut ei tommoset selitykset mulle tehoa :( mul oli ihan kauhee olo eile koko loppupäivän. pelkään ihan hirveesti. jäi muutenki huono maku siitä ultraajasta ku ei selittäny asioita mulle tarpeeksi ja sit piti käyä supattelee ihanku en sais kuulla mistä on kyse tai jotai.
selittivät vauvan sydänäänten mataluutta sillä et hän saattaa olla tosi uninen koska en syö paljoo ja mun matalan verenpaineen takia ja et hän saattas maata napanuoran päällä jne. silti huoli on järjetön!

jedvenna ja poju rv 36

Yhteistyössä