<3 HEINÄVAAVAT kesäkuussa <3 *poksuminen alkanut!*

MOIKKA!

Eilinen menikin vessassa asustellen en tiedä oliko mahatauti vaan painoiko vaavi vaan pahasti molemmista päin tuli yö 1 asti ja nyt tuntuu jo hyvältä vielä kun ruokaa sais rinnan alle ni vois olla jo hyvä fiilis. Eilen maha pisteli niin hirveesti et olin ihan paniikissa, mutta vaavi jaksoi silti kovin potkia niin aattelin et kaippa hänellä kaikki hyvin on. Tuli mieleen et ripuli ennakois mul viimeks synnytystä, mut en voi vielä mennä synnyttää kun huomen kaverin polttarit... :LOL: Tai kaveril tulee ikimuistoiset polttarit.

Kiitos kaikille myötätunnosta :hug:

nannuz jo valmis lähtemään synnyttää, niin mäkin voisin olla juhannuksen jälkeen. Pieni vihje jos ei 3 ässää auta kotona ni meillekkin voisi tulla siivoomaan :D

skorppan Ne on kyl ihan parhaat sanat et hiukset näkyy jo ja pari ponnistusta vielä :)

36+0 :heart:
 
Nyt nukuin taas kun tukki, vain kerran kävin klo 4 pissalla. Näemmä tulee valvottua pari kolme yötä ja sit nukuttua yksi... Toivottavasti synnyttämään mennään nukutun yön jälkeen.

Eilen olin taas illalla tosi poikki, olo on kun olisin kantanut täyttä vesisaavia sylissäni monta kuukautta, selkä/kylkilihakset oli aivan kipeät ja pinkeät ja jaloissa tuntui, kun olisin kyykkyharjoituksia tehnyt 200 kertaa... Mutta tulee mun tätä mahaa varmasti kova ikäväkin..

Sitten on toi hemmetin häntäluu... Onko muilla ollut häntäluu kipeä? Tuntunut jo pari kk että olisi murtunut, kun ei kärsi istua oikein suorassa, aina toisella pakaralla vaan...

Aika hyvin olen nyt karsinut menemiseni minimiin, mihinkään en ole luvannut mennä enää ja nyt on ihana kun saa aamulla päättää mitä tekee vai tekeekö ollenkaan :)

Mureena ja papu 35+5
 
nannuz Oliko sua tutkivalla lääkärillä pitkät vaaleet hiukset? Hyvä kun vaavi kääntynyt oikein päin! =)

Mää sanon kyllä ihan oikeesti kohta etten ala! Tää väsymys senku pahenee...missä se loppuraskauden energia ja pesänrakennusvietti mikä esikoisesta vielä oli? Eilen heräsin klo 9 aamulla, päiväunille siinä 12:30, herätys klo 16 ja yöunille klo 23. Ja tänä aamuna saan kammettua itteni klo 9 taas sängystä ylös pakon edessä.
Joko oon niin tympiintynyt etten halua olla hereillä tai sitten noi lääkkeet toimii mulla myös unilääkkeinä. :kieh:

Täällä ois sataman yö tänään ja mies haluais ainakin käydä kattomassa mitä siel näkyy. Asutaan ihan sataman vieressä ettei olis pitkä matkakaan...mut (noloa myöntää ) mää en enää ilkeä liikkua missään kun tunnen oloni niin läskiks. :ashamed:
Masusta oon tosi ylpeä mut kaikki muu pöhö ja turvotus tekee pahan olon :x

Mut eiköhän tässä pinossa kohta aleta jo poksumaan kun niin moni jo loppusuoralla. :D

Tuuliina 36+0 *POKS*
 
Tuuliina84: Mene ihmeessä! Mä olen kanssa aikamoinen maatuska tällä hetkellä ja vaapun kun ankka etanavauhtia. Jos ihmiset kattoo, niin anna niille kunnolla katteltavaa B) Eli sekaan vaan, vaikkei mahtuiskaan! Huomenna on hyvä mieli kun lähdit jossain käymään.

Mä kävin sunnuntaina Alastarolla kiihdytysajoissa, jotka on mun ja miehen yhteinen harrastus ja oli aivan ihana haistella nitron hajua ja se imelä tuoksu, jolla ne rataa liimaa... Aah, tuoksu ihan irtokarkkihyllylle ja hedelmäkarkille.. Mulla oli miehen nahkatakki mahan päällä suojana, kun se meteli on aika kova siellä... noin 7000 hevosvoimaa jyllää yhdessä nitrodragsterissä ja ne kulkee jopa yli 500 km/h, varttimaili mennään alle 5 sekunnin, joten kannatti taas vaappua paikanpäälle. Em-kisat jääkin heinäkuussa väliin tältä vuodelta, mutta onneksi on hyvä syy :p

Mureena ja papu 35+5
 
Hei kaikille!

Voimahaleja kaikille tarvitseville. :hug:

Neuvolassa käyty ja kaikki oli hyvällä mallilla. Seuraava käynti mulla onkin ensiviikon tiistaina äitipolilla. Vauvan kokoarvio, kun mulla on tuo raskausdiabetes. Sen suhteen kyllä on kans mennyt ihan hyvin, arvot pysynyt ruokavaliolla kohdillaan.

Mutta neuvolassa:
rv 36+2
paino +856 (koko ajalta painoa tullut 4.1 kg)
turvotusta aavistus
RR 139/85
pissa puhdas
Hb 115
Sf 33, hiukan keskikäyrän yläpuolella.
Rt
vauvan syke +160
liikkeet ++

Vauvan pää tuntui kuulemma hvyin alhaalla ja takana. Sen kyllä huomaa itsekin, kun se pyörittää päätä, niin tuntuu vihlasuja peräsuolen tietämillä. :) Miellyttävää...

Käytiin tytön kanssa melkeen viikon reissu mummolassa, kilometrejä yhteensä noin 400 ja eihän tuo pahalta tuntunut. Nyt mietintään sitten etttä jos lähdettäis juhannuksen viettoon samaan paikkaan. Kovasti tekis mieli. Ja olis se helpotus että ei tarvis itse ajaa silloin. Salaa kyllä toivon että vauva olis silloin jo syntynyt. =) Alkaa kyllä olla aika kypsä olotila. Toisaalta kun aattelee, että miten pitkä matka ollaan jo taivallettu tämän mahan kanssa niin jäljellä enää maksimissaan 6 viikkoa. Että voiton puolella.

Nyt pitää taas kiiruhtaa asioille. Koitetaanhan jaksaa kaikki sisukkaasti loppuunasti, vaikka ei olisikaan aina niin ruusuista!

Josi ja Prinsessa-Pave 36+2
 
Onko jollain pesärakennusviettiä, mistä tuuliinakin mainitsi? Mul oli esikoista odotellessa kans vai tuleekohan se vast sit loppu metreillä kun mullakin meni viimeks yliaikaseks. Oon vähän aatellut et sit kun se tulis ni alkaisin urakalla pesemään ikkunoita on niin likaiset ja matalalla ettei tarvitse kavuta mihinkään ja silloin ei tarttis supistuksiakaan varoilla ja olis paljon muutakin rikkaruohot pitäis kitkeä mies ei oo kerennyt kun joka pvä on satanut tai mä illal maannut puol kuolleena ni on leikkinyt vaan esikoisen kanssa et mä saan huilia...
 
SusSoo
Täällä rakennetaan pesää... Energia ilmestyi mun kehooni tällä viikolla.
Sisällä oon siivonnu taloa (300m2)...
ja tosiaan tehny ruokia pakastimeen pahan päivän varalle
ja leivoin jotain 70 korvapuustia pakastimeen... Lisäksi pessyt kaikki ylimääräiset pyykit pyykkikoreista ja vauvanvaatteitakin olen uskaltanut jo pestä. Ulkona tulee harvase päivä leikattua nurtsia
. Tuo nurmikonleikkuu aiheuttaa kyllä eniten supistuksia :whistle:

Saan lahjoituksena veljeltäni turvakaukalon ja häkkisängyn, jotka käyn huomenna hakemassa. Turvakaukalo meiltä kyllä löytyy, mutta se on ollut jo niin monella käytössä että ei viitsitä sitä enää käyttää. Kaksostenrattaat ostin pari viikkoa sitten
. Saan tuon meidän pienikokoisen kolmevuotiaan ja vauvan kanssa käydä lenkillä sitten loppukesästä alkaen.

Öisin en saa nukuttua. Otan puolen tunnin torkut ja sitten taas herään...
Vessassakin on pitänyt alkaa ravata noin viisi kertaa yössä!

Mulla on muuten yksi kukka, joka saatiin lahjaksi kun esikoinen syntyi 7 vuotta sitten. Seuraavan kerran se kukki kun tuo kakkonen kastettiin kolme vuotta sitten. Nyt se on taas nupulla! Eli se näyttää ennustavan meidän lasten syntymät ;)


Kauheen vähän teillä on muuten tullu tuota painoa... Raskauden alussa painoin 58kg ja nyt jo 75kg :whistle: Joka raskaudessa mulle on tullut 18-20kg, mutta ne on aina lähteneet (ja vähän vielä ylimääräistäkin) noin kolmessa kuukaudessa :saint:

Sussoo ja Suloinen 35+0 :heart: (poks!)
 
Sussoo: Mulla on tullu painoa, riippuu mistä lasketaan normaalipainosta vai ekan neuvolan punnituksesta 15,5 kg-19 kg tähän mennessä. Ettet ole ainoa. Ja tuskin tämä painonnousu tähän jää. Noin kilo tullu ja tulee viikossa. (Alussa vain paino laski oksentelun takia) Esikoisesta tuli tosiaan melkein se 30 kg. Silloin olinkin alipainoinen kun aloin odottamaan. Olen 175 pitkä ja painoin 50 kg esikoista odottamaan alkaessani. Nyt olin sen 60 kg normaalipainoltani. Mutta en ole huolissani, kyllä ne lähtee, tavalla tai toisella. Imetys poisti rasvaa ja nestettä tehokkaasti viimeksikin.
 
Olipas jännä lukea noita ensimmäisten kuukausien juttuja :flower:

SusSoo, Mureena täälläkin on painoa tullu noin 17 kiloo ja viikkoja jäljellä vielä, jipii :p

Hauskaa viikonloppua!

- Jousku ja Pertsa 35+6 (huomenna paukkuu..)
 
Täällä ioltu tänään taas neuvolassa kun seuraavat noita pissoja ja paineita, siellä kaikki ok. Vauva vissiin aika alhaalla, mutta ei kumminkaan kiinnittynyt.
Jännä nähdä ensi viikolla mikä tilanne alakerrassa on kun menen lääkärille.

Supistuksia ei ole ollut, alapäätä on alkanut vihlomaan ja viiltämään entistä enemmän - toivon sen saavan jotain aikaiseksi ;)
Parin vkon päästä alan huhkimaan jos sitä ennen ei mitään tapahdu.

Mies on juuri hakemassa meille vähän mäkistä ruokaa :p Eipä noita ookkaan tullut kun joku parikymmentä :snotty: En oo uskaltanut tarkkaan laskea ja sitä paitsi neuvolan vaaka näyttää enemmän kun kotona :kieh:
Esikosta tuli huikeat 24-28kg, riippuu vähän laskutavasta, mutta tosissaan tuosta määrästä 14kg oli nesteitä. Esikko kun oli 7kk niin sain motivaation laihduttaa painonvartijoiden pisteillä ja laihdutinkin 4kk:ssa 15,5kg. Sillä tyylillä meinaan laihduttaa seuraavaksikin jos motivaatiota ja tarvetta on... Nyt toivon, että tällä kertaa imetys onnistuisi ja se tiputtaisi itsestään kiloja :saint: Esikon kanssa kun se ei onnistunut...

Nyt vaihtamaan rötkövaatteet ja odottamaan roskaruokaa :wave:
Voimia kaikille, mä halkean liitoksistani kun en etukäteen tiedä kenen vuoro on seuraavaksi! |O :D

LEAL & Poju 34+6 (jeesh, huomenna vihdoin poksuu :) Tosin neuvolassa poksui jo tänään ja synnärillä eilen :D )

PS. Aivosähkökäyrästä tuli tulokset ja kaikki normaalisti - niin minä itsekin ajattelin.
 
Viime yönä supisteli 2 tunnin ajan 5-10 min välein, mutta ihan erilailla kun silloin esikoista tehdessä. Silloin kaikki tuntui selässä, nyt tossa alamahalla ja lantiossa. Mut kyllä vähän jo aatteli et mitäs jos se lähtö tuliskin... Vielä parisen viikkoa kun malttais vauveli oottaa niin sit sais kyllä jo ruveta tulemaan.

Milläs viikoilla teillä on isommat lapset syntyneet? meijän neiti syntyi viikolla 39+3 joten toivoa elätellään että tämäkin tulisi vähän etuajassa...
 
Täällä kanssa pukkaa jotain pesänrakennusviettiä...ja vihdoinkin voi hyvällä omalla tunnolla siivoilla..Vauva on huomenna täysiaikanen =) Juu elikkäs tänään oon pitkästä aikaa siivoillut tätä huushollia silleen isommin. Imuroin aamusella ja iltapäivällä luutusin, sekä pesin kylppärin/vessan seiniä myöten :D Silloin oikeastaa ei edes muistanut että on raskaana (varmaan kuukausiin ei oo ollut sellainen olo ) ehkä sain jonkin puuskan, koska nyt kyllä hyvinkin tuntuu että raskaana ollaan.. Aivan järkky paine on alapäässä ja tuikkii ja vihloo (sukkapuikkovihlaisuja) sekä supistelee. Lisäksi jotta olo ois vielä hiukan "pahempi" niin vauva vielä myllää kunnolla tuolla masussa :D No mut nyt nää supistukset tosiaan on jo tarpeellisia, jos sitä vaikka pääsiskin jo ennen 22 päivää sinne synnärille :whistle: No ei, en usko että niin käy...

No mut kaikille oikein hyvät viikonloput, ja koittakaa jaksaa toverit :hug:

Piku ja Tintti 36+6 (huomenna poksuu =) )
 
Meillä ykkönen syntyi 39+4, ja mulla on semmoinen kutina että tämänkin aika tulee 39+. Veikataanko kaikki omaa päiväämme? Mä sanon että torstaina 25.6.

Muuten mun tyttöolo on haihtumaan päin! :eek: Aika jännä, koska se on ollut mulla ihan koko raskauden... Saapa nähdä.

Mä pakkasin äsken ihan ekat kamat sairaalakassiin, hyvä minä. :saint:

Cassy rv 37+2 :heart:
 
Esikoinen syntyi 39+0. Mä toivon, että tämä pieni syntýisi kuun vaihteessa eli 29.6-5.7 välisenä aikana. Olisi ihanasti vielä kesää jäljellä. Kamalaa olisi, jos tämä menisi sinne elokuun tienoille. Koko heinäkuu pelkkää synnytyksen odottelua |O

Sairaalakassin olen pakannut jo aika hyvin valmiiksi. En usko sinne mitään ihmeellistä tarvitsevani, imetysliivit ja liivinsuojat ja hygieniatarvikkeet lähinnä. Jotkut verkkarit kotimatkaa varten ja alusvaatteet + siteitä. Omia vaatteita en halua ottaa sairaalaan, kun en halua yhtään ylimääräistä pyykkiä tehdä.. Ihan välttää ne sairaalan tarjoamat. Mies saa tuoda vauvan tavarat sitten meitä hakiessaan.

Tutit ja rintakumit pitäisi keittää kotiin valmiiksi, muuten alkaa olee vauvaa vaille valmis. Löysin kirppikseltä vielä äitiyspakkaukseen pehmusteen 3?:lla, sen kun kiinnitän, niin ei taida puuttua mitään.. Vaatteet pesin jo keväällä ja vauvalle petasin "pesän" pakkaukseen jo pari viikkoa sitten.

Mureena ja papu 35+6
 
Täällä esikoinen käynnistettiin 40+0. Toivottavasti tätä tuskaa ei nyt pitkitetä niin kauan. |O
Menee kesäkin hukkaan.

Valmistelut täällä on petiä lukuun ottamatta ollu jo kauan valmiina. Sairaalakassi odottaa mun tarvikkeita ja miehelle pitää tietty pakata vaihtovaatetta yms. Petiä ei voi vielä pedata kun kisu menee karvoineen valtaamaan sitten pedin itselleen. =)

Niinhän siinä kävi ettei minua saanut mihinkään lähtemään. Tänään satamassa olis Nykäsen Matti, joka olis kyllä pakko nähdä. ;)
Hitottaa vaan kun ei tähän kroppaan mene mikään vaate ja en todellakaan osta enää yhtään
riepua. Kengistä menee ihan hirveät lipokkaat niin lähde siinä nyt ulos tuulettumaan...täytyy tänään käydä katsomassa jotkut kesälipokkaat edes.
Täällä joillakin muillakin oli painoa tullut hiukan enemmän mikä on huojentavaa kuulla kun olen ajatellut olevani täysi luonnonoikku...painoa tosiaan 20kg tullut ekasta neuvolasta ja kokonaisuudessaan jotain 23kg. :kieh:

Eilen tuli muuten supistuksia vähän väliä. Ei ollut mitään kivuliaita, mutta antoi jo toivoa että kroppa alkaisi valmistautumaan tulevaan.

Tuuliina 36+1
 
sydänkäyrässä kävin eilen äitipolilla ja sykkeet olivat tosi hyvät kätilön mukaan. huh sain senkin huolen nyt pois. pikkasen pelästytti se tiistainen lääkärillä käynti, lääkäri kyl totesiki et mahollisesti on jotain väliaikasta matalaa sykettä. johtui ehkäpä siitä et olin pyörtymäisilläni koko ajan :(
ensi to ultraan painoarvioon uudelleen, jännittää ihan hirveesti! siellä selvii sitten et käynnistetäänkö aiemmi vai joudunko kitumaa sit iha loppuun asti kun vauva ite haluu tulla pois. mun tuuril saan sen kidutuksen...

painosta: mulla tullu n. 6 kg koko raskauden aikana. luulen et tota painoo on tullu noin huonosti senki takia ku noiden huonovointisuuden ja pyörtymisten takia ruoka ei oikei maistu ja mee alas. oon kyllä tyytyväinen siihen et mussa ei näy raskaus missään muualla kun mahassa. kaikki sanoo et näytän siltä ku olisin jalkapallon nielassu. en oo ostanu yhtäkään mammapaitaa, oon ostanu koon tai kaksi isompia nuorten paitoja tai käyttäny vanhoja ja hyvin on menny päälle! kaikki kengät menee jalkaan kans :) taidan olla siin mieles onnekas...

mä ite toivoisin et vauva syntyis kesäkuun lopussa. mielellää vaik parin viikon päästä jo! oon huomannu kans et oon todella kärsimätön ja levoton kun odottelen koko ajan et vauva sais jo tulla. haluisin jo niin eroon tästä mahasta ja pahasta olosta ja sais sen pienen ulos omaan syliin turvaan. en millää jaksais oottaa enää!

jedvenna ja poju rv 36+2
 
Hellou pitkästä aikaa!
Nyt vasta muutaman päivän ajan olen alkanut tuntea oloni kömpelöksi. Miten se voi niin muuttua hetkessä? Torstaina vielä pystyin sheivaamaan pikinirajat ennen neuvolaa, nyt en enää näkisi alas ilman peiliä. Viime yönä huomasin nukkuvani oikealla kyljelläni enkä meinannut pystyä kääntymään toisella kyljelle, kun sattui niin hirveesti. Aivan outoja ja uusia tuntemuksia. Tässä on tullut syötyä ehkä vähän liikaa - mies on lomalla ja minä olen yksin kotona. Toissa yönä oli ystäväni täällä ja illalla tietysti mässytettiin hirveesti kaikkia herkkuja. Eilen lähdin hänen kanssaan yhdelle mökille, jossa grillailtiin valtavasti kaikkea ja arvaahan se, kuka ne viimeiset rippeet lautaselta söi... =) Tänään löysin kaapistani vielä vanhan sipsipussin, joka hupeni tuossa verhoja ommellessani. Hihii. Kiloja on tullut eka neuvolasta vähän vajaa 12 kg. Navan kohdalta mittani on 98 cm. Mitähän mies sanoo viikon eron jälkeen, et mitenkähän herkuttelut näkyy?

Tähän asti olen kokenut odottamisen ILOA! :heart: Onko muilla vastaavia tuntemuksia? Olen nauttinut täysin siemauksin näistä hetkistä, koska tiedän kohta olevani täysin vauvan tahdosta riippuvainen. Vielä voin tehdä lähes kaikkea mitä itse haluan, nukkua ja syödä milloin parhaaksi näen.

Hirveesti jaksuja kaikille, joilla vaivoja on kovastikin! Samoin ODOTTAMISEN ILOA kaikille, jotka niin vielä jaksaa kokea. Enää ei ole pitkä aika - vielä tulemme kaipaamaan näitä ihania potkuja.
Nuutti ja Ville Vallaton 34 + 5
 
Jedvenna: Hienoa että asiat olivat kunnossa =)

Mulla esikoinen syntynyt 38+4 ja on käynnistetty, pienen koon vuoksi...

Mulla on tänään taas ollut aivan järkky paine tuolla alapäässä. Lisäksi on tuntunut, että häpyhuulet on jotenkin turvonneemmat (on kyllä tuntunut joskus aiemminkin samalta) Ja sit olen miettinyt kun mulla joinakin päivinä jotenkin naksahtelee tuolla masussa. Onko muilla tuntunut/kuulunut sellaista naksahtelua? Kun aivankuin muistelisin että olen jostain lukenut, että sikiökalvot voivat silleen naksahdella..

Piku ja Tintti 37 :heart:
 
Oon tainnut tänään riehua vähän liikaa. :/ Aamulla ensin pyöräilin, sitten päivällä kävin salilla ja kaupassa, ja illalla oltiin vielä koko perhe rattaiden kanssa kävelemässä. Nyt sitten supistaa tai sattuu tai jotain... Epämääräinen olo. No eiköhän se tästä asetu kun menen sänkyyn.

Nuutti mulla on vähän sama fiilis. Nyt muutaman päivän olen tuntenut itseni vähän kömpelöksi. Viikkoja kuitenkin jo 37+3! Välillä mietin, että onkohan mulla liian kova tahti siihen nähden? Mä vaan en näe mitään syytä jäädä kotiin sohvalle makaamaan, kun olo on muuten hyvä. En usko että lapsi syntyy ennen kuin on siihen valmis, vaikka minä mitä tekisin.

Ei voi olla totta että nyt on kesäkuun puoliväli, ja vain yksi meistä on synnyttänyt! :eek: Olisi kiva kuulla kyllä kuulumisia niiltä, jotka eivät ole aikoihin kirjoitelleet.

Cassy rv 37+3 :heart:
 
Täällä pesänrakennusvietti herättää aina muutaman päivän välein... Ensiksi tein listoja, mitä kaikkea pitää tehdä/ostaa, ja yliviivailin kun sai tehtyä. Tänään olen leiponut ( muutenkin hiostava ilma )monta tuntia pikku pizzoja, puolitoista kertasella taikinalla, ettei lopu heti kesken. Nälkä ei ole ollu koko päivänä, johtuiskohan ilmasta? Siivottu on, vauvan nurkkauksen seinää naputeltu nalletaulut ja hyllyt paikalleen.. väsytä ei kuitenkaan. Illaksi hain elokuvan :D Kiva että välillä on energiaa!
Nuutti Mulla on ihan sama fiilis tuon odottamisen ilon kanssa!! Tosissaan vielä nautin siitä, että on suhteellisen helppo mennä ja tulla, syödä ja saunoa, nukkua =)
samaten mulla tuli tuo "kömpelö" olo viime viikon sunnuntaina, kävelyn suhteen on hankalaa, selkäkipuilua ja muuta, yöt on ollu heikompia jo kauan... Ehkä vauva hulahti alaspäin sillon kunnolla?
Cassy mulla naksuu välillä iltaisin sängyssä, varsinkin jos yskin, tai käännyn jotenkin huonosti, ei mitenkään mukavalle tunnu... Eikä oikeen osaa sanoa että mikä naksuu.. :whistle:

Oon tässä tuumaillu tuota synnytystä ja elämää sen jälkeen.. edelliset synnytykset menny hyvin ja niistä jäänyt hyvä maku suuhun.. eikä mua tälläkään kertaa itse synnytys kauheasti mietitytä (yritän asennoitua että sen mukaan mennään mitä vastaan tulee ).. vaan elämä sen jälkeen! Imetys on ollu mulle kamala peikko, ei juurikaan onnistunut kummankaan tytön kanssa. Rintatulehdus tuli molemmilla kerroilla, pystyykö sitä välttää nytkään..?? Ja kuinka väsynyt sitä on.. :ashamed: Toki muistan myös että aika aikaansa kutakin, mutta näitä minä kelailen.. Mites te muut? Onko teillä mitään sellasia asioita mitkä mietityttää erikoisesti?



Tässä nyt tuli pitkät pätkät omaa napaa, suokaa anteeks :ashamed: :hug:

Kaikille odotuksen iloa, jaksamista ja pitkää pinnaa !

Hanttapuli 36+1

 
Hei, Kiitos kaikille onnentoivotuksista. Viikot pienen syntymän jälkeen ovat olleet kiireisiä. Iso osa ajasta on kulunut osastolla pienen hoitoa opetellessa. Nyt hän pääsi kotilomalle viikonlopun yli. Paljon hommaa, kun pitää aikaulun mukaan syötellä ja vaihdella vaippoja ja pumppailla maitoa ja sekoitella keskoslisiä maitopulloihin. en olisi uskonut, että noin pienestä ihmisestä on näin paljon työtä :) Mutta ihana on pikkuinen edelleen. Kasvanut kovasti ja vahvistunut niin, että on päässyt kaikista letkuista ja laitteista eroon. Jos kaikki näyttää hyvälle osastolle palatessa painonnousun ja labrojen osalta, niin saamme pienen kotiin pysyvästi :heart: Ensiviikollahan tulee rv 37 täyteen, että täysaikaisia oltaisiin, vaikkakin viimeiset kolme viikkoa jo oltu ulkomaailmassa.

Sektiohaavakin on parantunut ihan ok, vaikka aluksi ajattelin ettei siitä koskaan enää käyttökelpoista vatsaa saa. Ei enää satu paljoa muuten kuin aivastaessa ja liikaa nauraessa. Tai jos tekee äkkinäisen liikkeen...

Vähän kateutta olen tuntenut teidän muiden juttuja lukiessa, kun kaikki nuo oikeat loppuraskauden jutut jäivät täysin kokematta. Pitänee tyytyä sympatiseeraamaan teitä muita sitten.

Tuuliina84: Maksukattoon lasketaan kaikki kunnallisen puolen maksut, joten viet vaan kaikki kuitit sairaalaan, niin ynnäilevät siellä ja antavat vapaakortin loppuvuodeksi. Minullahan tuo raja tuli vastaan kun vietin niin paljon aikaa osastolla. (Oltiin muuten samaan aikaan neljäkakkosella ) Soittelin sitten sairaalan laskutukseen ja tekivät ynnäilyt siellä.
 

Yhteistyössä