<3 HEINÄMASUT Tammikuussa <3

Tuuliina: Mun sisko kävi terveystalolla ja ultraajana oli Jaana Kröger joka on siis myös keskussairaalassa ylilääkärinä. Sisko oli ainakin kovin tyytyväinen! Mäkin ajattelin tuonne mennä. Katsoppas terveystalon sivuja ja sieltä etsit lääkäripalvelujen kautta nainen & terveys niin löytyy myös tuo ultra juttu ja siellä on siitä enemmän tietoa. :wave:
 
mymmyryylle myöskin voimia! :hug:

ja sit omaa napaa..äskön oltiin ultrassa ja niskaturvotus+kaikki muutkin normaalia :heart: kovasti pikkuinen siellä potki ja heilutteli käsiään,ihanan näköstä :) sukupuoltakin jo osasi veikata,ja kovasti pojalta näytti lääkärin mielestä :heart: ja la pysyi ihan samana,tämähän oli meille jo toinen ultra..
oksentelu täällä jatkuu vieläkin,eilen illalla viimeksi päätyi iltapala pönttöön :( mutta toivon mukaan se tästä kohta puoliin helpottaa!

eipäs täs muuta,täytyy lähtee siivoileen kun kohtapuoliin tulee vieraita!

babjuska+bömbbis 13+2
 
Yksi uusi ilmoittautuisi vielä mukaan. Täytyi odotella sydänäänten kuulumista ennen kuin rohkeni pinoutua. Kolmas tulossa ja laskettuaika on 9.7.

Palstaa olen seuraillut ja mymmyryylle halaukset. Olo on sanaton.

 
Mymmyryylle :hug:
Vieläkö te toiset ootte väsyneitä, suorastaan "puolkuolleita"? Miten tää väsymys ei ota loppuakseen, mä voisin nukkua ympäri vuorokauden, mikään tekeminen ei huvita, töissä pitää skarpata ja vapaapäivänä sit kotityöt ei houkuta yhtään ja tuntuu ettei jaksa mitään... ihteekin jo häirihtee.
Mä oon tuntenut syyllisyyttä omasta raskaudestani. Mun siskoni ja miehensä ovat vuosia jo yrittäneet lasta - vuosi sitten hoitojen jälkeen viimein onnistuivat, mutta saivat keskenmenon, nyt äitini kertoi että olivat taas onnistunet hoitojen jälkeen ja laskettu aika oli elokuun alussa, siis muutama vko meidän La:n jälkeen ja perjantaina taas oli mennyt kesken. Äiti sanoi, että siskoni on ihan rikki ja mun raskauteni muistuttaa mitä taas menettivät.. Mullon armoton syyllisyys siis kun meille on jo 3 tulossa ja ilman poppakonsteja. Varmaankun aikaa menee eteenpäin siskollani helpottaa, mutta me ei varmaan nyt olla kovin tiivisti yhteydessä, mä en mahaani enää piilottele ja olen elävästi siis muistuttamassa mitä eivät taas saa.. ELämä on niin epäoikeudenmukaista toisille.
Tämmöstä siis tänne päin :'(
Kissansilmä ja vilkas 13+1
 

Kissansilmä: Itse ainakin olen ihan poikki alkuiltapäivästä, sitten vähän helpottaa ja taas iskee uudelleen kun tulee töistä. Sitten yhdeksän jälkeen on taas virtaa kun pitäisi jo suunnittella nukkumaanmenoa...ja kotona ainut mikä kiinnostaa on sohva :ashamed:

Ikävä tilanne sinulla, mutta teidän onni ei pitäisi olla kenekään toisen omasta pois, mutta varmasti pahalta tuntuu siskosi puolesta. Toivottavasti pystytte olemaan tekemisissä ja heilläkin selviäisi syy keskenmenoihin :hug:
 
mymmyryy :'( :hug:

Kissansilmä: Täällä kanssa yksi tosi väsynyt tapaus. Töiden lisäksi ei jaksa juuri mitään, meni melkein kuukausi kun jaksoin pyykkiä pestä. Tossa oli pari vapaapäivää, niin heti oli hieman virkeempi olo.
 
Kissansilmä: Täällä väsymystä kanssa ja kovasti. Ihan on sellainen märkä vasikka-olo, makaisin vaan sohvalla tai nukkuisin ja mitään ei jaksa tehdä. Mureena sanoi, että pyykit ootti pesua kuukauden, eipä se minullakaan kauaksi jäänyt, eilen sain skarpattua.
Tänään koulussa 9-16 ja sen jälkeen kahden tunnin päikkärit ja taas väsyttää. Milloin tää loppuuuu????????

Nyt ei muuta, koira oottaa pissalle pääsyä...

Pikkumuksis rv 12+3
 
Mymmyryylle kovasti jaksuja :hug: Miten näitä taas tulee useita näin peräkkäin :|

Päivällä olo onneksi parempi mutta illalla meinaa oksettaa vieläkin eilen joutui halailla pönttöä 3 kertaa yäääk...
Mulla oli taas painoa tullut 2 kiloa muutamassa viikossa hui sentään, nyt tämä mamma päätti että vaikka illalla kuin on pahaa oloa en syö kun terveellisiä ruokia siis hedelmiä mutta ne vaan ei vie pahaa oloa pois mutta en kerta kaikkiaan halua tota painoa
noin nopsaa tahtia niin ja yö syöminen saa nyt jäädä :(

Minäkin olen väsynyt varsinkin kun tulee kotiin illalla ei jaksa katsoakkaan tiskialtaaseen sekin alkaa oksettaa
onneksi mies on vielä jaksanu kotihommia..

Annora rv 12+1
 
Hei, löysin nämä sivut juuri äsken ja ilahduin kovasti. Eli näillä näkymin heinäkuussa syntyypi vaavi. Laskettu aika on 23.7. Odotan kolmatta lastani - kaksi lastani on jo isoja eli kaikki tuntuu taas uudelta. Asun Tanskassa ja siksikin kaikki on uutta. Täällä aluksi varataan aika omalta lääkäriltä, jolla olin viikoilla 8 ja sitten 9, kuullakseni verikokeiden tulokset ja silloin täytettiin paljon papereita ja minun tuli valita sairaala. No sieltä sairaalasta sain kutsun kätilölle, jolle menen raskausviikolla 17. Yleensä sama kätilö eli jordemoder on koko ajan. Ultra ym. jutut on kai suunnilleen samat kuin Suomessakin. Tuntuu niin jännältä, kun nuo ruokarajoitukset niin vaihtelee- täällä ei mainita perunasalaateista tai maksaruoista. Multa lääkäri kysyi tiiänkö, mitä kaloja ois hyvä välttää syömästä. Ne oli lähinnä petokaloja kaikki, siis hauki, ahven, tuore tonnikala..Mutta siis Paljon syötynä. Niin terve maalaisjärki on aina hyvä olla. Tuntuu, että masu on jo kasvanu ihmeen paljon. Ruoka maistuukin, mulla kun pahoinvointia on tullut siitä, että maha on tyhjä. Joten töissäkin mulla on aina taskussa jotain naposteltavaa, pähkinöitä ja kuivahedelmiä. Ja nesteen ja raikkaan ilman tarve on myös valtava, muuten tulee paha olo. Tuo väsymys on tuttua. Unta ja unta. Onnellisia odotushetkiä kaikille.
 
Uusille masunkasvattelijoille Tervetuloa! =) Nyt pidetään tiukasti kiinni toisistamme, että kaikki pysyisi matkassa mukana! Nämä vieläkin tulleet keskenmenouutiset ovat kyllä niin karuja... :'(

Lääkärineuvolasta kuulumisia tulin rustailemaan. Sydän jumpsutti kovalla tahdilla. :heart: Painoa tullut edelliskertaan nähden (7 vkoa sitten) melkein 3 kg. No edellisraskaudessa kun se paino laski alussa, niin onhan tuo siihen verrattuna vähän eri. Mutta silti paremmin kuin odotin, niin turvoksissa kun tässä on oltu... Muuten kaikki ok.

Sydänäänet kuultua tuli niin helpottunut olo, että jos tässä pikkuhiljaa uskaltaisi keskittyä hermoilujen sijaan pelkkään mahan kasvatukseen... :)

mussu & monni 14+3
 
:wave: tännekkin puolelle

uusia on liittynyt joukkoomme tervetuloa ja onnea :flower:

Kissansilmä täällä myös yksi ketä meinaa nukkua pystyyn siis lähinnä aamuisin ennen 10 tää on jotain järkkyä.... ja tuohon siskosi tilanteeseen :hug: teille molemmille itse ollut samassa tilanteessa kuin siskosi tosin me ei saatu hoitoja joilla raskaus olisi alkanut mutta se tuntui todella epäreilulta että miksi toiset mutten minä vaikkei se todellakaan ole sinun vikasi, mutta osaan kuvitella ne ajatukset ja toivotaan että siskosi toipuu anna aikaa kyllä se siitä helpottaa olen ihan varma :hug: :hug:

täällä ja neuvolassa käyty tänään ja hemppa oli laskenu 124 (alkujaan 154) mietin et mahtaisko väsy johtua tosta koska tietyllä tasolla toi on mulle alhainen kun normisti ollaan lähellä juuri 150 mutta katsotaan jos kovasti väsyttää niin sitte pohditaan lisärautaa
paineet normaalit ja pissa puhdas painoa tullu melkeen 3kg viidessä viikossa :ashamed:
sykekin löytyi 150 paukutti :LOL:

seuraavaksi sitten rakenneultraan jossain vaiheessa lähetteen sain jo ja helmikuun lopulla seuraava neuvola-aika eipä muuta kuin voikaa hyvin ja nukkukaa

witchi & nökkönen 15+4
 
Heipä hei!

Nolona täältä huhuilen, en edes muista koska viimeksi olen käynyt lueskelemassa saati kommentoimassa :ashamed: Mutta mukana ollaan edelleen jos vaan minut täällä pidätte! :wave: Raskaus jatkunut edelleen oireettomasti niin kuin alusta asti joten kovasti ei ole ollut kerrottavaakaan... Ultrasta tuli pelkkiä hyviä uutisia, se verikoejuttukin tehtiin eikä ilmennyt mitään poikkeavaa =)
Minulla on doppler kotona, joten sillä olen kuullut jo ensimmäiset sydänäänet, se onkin ainoa asia mistä tiedän olevani raskaana, tämä pömppöäkin kun voi välillä luulla vaan lihomiseksi :D :headwall:

Väsymys on västynyt jo muutama viikko sitten ja nyt totta tosiaan huomaa että alkaa toinen kolmannes olla hollilla kun olo on koko ajan niin pirteä enkä tarvitse päivän mittaan huilitaukoja =)

Hankinnoista vauvaa varten. En ole sitä vielä pahemmin miettinyt, mutta tärkeimmät toki löytyykin jo kuten pinnasänky, kaukalo, vaunut jne.. Hoitopöytää ei nyt ole ja olenkin vähän miettinyt että saisinkohan joltakin lainaan vai ostaisiko. Olisihan se oma kiva varsinkin jos se kolmonen vielä joskus tulee, mutta toisaalta sellainenkin vaatii taas kovasti säilytystilaa käytön jälkeen :/ Äitiyspakkauksen meinaan ehdottomasti ottaa, sitä nyt vaan on jotenkin enemmän raskaana kun saa sen noutaa postista ja hiplata pikku nuttuja :D Tosin ne vaatteet ei kyllä läheskään kaikki ole minun mieleeni, mutta voihan ne vaikka kierrättää sukulaisvauvoille tai vähävaraisille :)

Meillä on miehen kanssa tässä pienoinen asuntokuume, käytiin yhtä asuntoa jo katsomassa ja hastuttiin siihen kovin :heart: Täytyisi vaan välittäjä soittaa katsomaan ja arvioimaan meidän nykyinen asunto...

Jouvauva mä olen kanssa tämän viikon aikana siivonnut jo monen monta kaappia :D

Eipä tässä nyt muuta tule mieleen... Mukana pysyn edelleen vaikka tämä kommentointi on vähän harvaa.. Koitan alle vielä laittaa masukuvan rv 13+3



Jostain syystä en nyt saa tickeriä tähän, mutta menossa on rv 13+5
 
Heippa piiitkästä aikaa!!

Nyt kyllä suoraan sanottuna hävettää etten ole pitkään aikaan saanu mitää kirjotettua, mutta nyt päätin ottaa itseäni niskasta kiinni. :ashamed:


(.) Elikkäs mulla sillon viikko sitte tuli sitä vuotoa ja en sitte mihinkään päässy joten keskiviikkona soitin omalle neukkatädille joka onneksi otti vastaan ja kuunteli :heart: äänet ja siellä pikkuinen oli mukana kyllä helpotti. Tiistaina oli lääkärineuvola ja sielläkin kaikki hyvin ja lääkäri sanoi että varmaa on että kyllä tämä pikkuinen matkassa pysyy ettei tarvi pelätä. Paino sen sijaan oli laskenu mutta niin oli ekassa raskaudessakin ja siis maha on kyllä hiukan kasvanu.

Väsymyksesta: Niin sitä täällä kyllä on ja tuntuu ettei auta vaikka nukkuis kuinka paljon.

Mymmyryy ja murmelin Kovasti voimia ja :hug: teille!! On tää niin väärin :snotty:

Nyt ei sitten enää tullut mieleen mitä piti kommentoida mutta jaksamisia kaikille ja voimia masunkasvatteluun! :heart:

Mievaa ja ? rv 15+0
 
SusSoo
Sedrik ja Mamarosa :wave: tervetuloa joukkoomme! =)

Mymmyryylle vielä lähetän vielä suuren suuren lohtu :hug: :n. Paljon voimia huomiselle :hug:

Sussoo ja Suloinen 14+4 (tai jotain :D )
 
SusSoo
Ai niin, piti sanoman että mun oireet kamaline väsymyksineen ja kuvotuksen tunteineen ovat edelleen pysyneet poissa.
Joten joku teistä on varmaan nyt saanu ne mun oireet vaivoikseen... sori vaan :whistle:
Energiaa alkaa siis vähitellen olla jo niin paljon, että saattaa pysyä hereillä jopa ilman päikkäreitä aamusta iltaan asti.
-S & S-
 

Yhteistyössä