<3 HEINÄMASUT Tammikuussa <3

heissan taas!
pahoinvoinnille ei vaan näy loppua..eilen jo luulin et olis helpottamassa,mut tänään taas katselin pönttöä heti aamusta :(
onko muilla vieläkin oksettava olo?
hmm..mistäs täällä oltiinkaan höpisty?ei millään muista kaikkea,vaikka kaikki olen lukenutkin!!olikos vaunuista ollut puhetta?ja millaisia suosittelisitte?meillä on vaunujen hankinta edessä kun olen noi neitien vanhat jo ehtinyt hävittämään..rattaat kyllä löytyisi,mutta nekin on kolmipyöräiset eikä mielestäni kauhean hyvät ihan vauvalle..
ja sänkykin pitänee ostaa..vaatetta sorruin ostamaan jo alesta,ja aikas kasat niitä hamstrasinkin ;) mitään meillä ei tytöiltä enään säästössä ole kun tykkään ne kaikki aktiivisesti kierrättää meiltä pois!

mutta eipäs mulla oikeestaan asiaa ollutkaan..kunhan kirjottelen mitä päähän pälkähtää :)

ainiin perjantaina kerrottiin sitten tytöillemmekkin tästä vauvasta,ja iloisia oli kaikki..nyt vaan saa vastailla siihen kysymys tulvaan joita niiltä tulee..

niin ja isosiskolleni kerroin myös kun kysyi suoraan,oli jo ennen joulua kuulemma epäillyt jotain,inhottavaa vaan kun he ovat jo monta vuotta vauvaa yrittäneet tuloksetta,ja meillä nyt sitten neljäs tulossa,mutta iloinen oli meidän puolesta,ja itseään jo kummiksikin tyrkyttyi :flower: eikös täällä jollain ollutkin samantyylinen tilanne?

no mutta juu,palailen taas paremmalla ajalla,voidaanhaan kaikki paksusti!?

babjuska+bömbbis 13+6
 
Babjuska: Täällä ainakin vielä löytyy huonoa oloa ja oksentamista. Välillä luulee, että alkaa helpottaa, mutta eilenkin piti käydä useaan otteeseen pyttyä halailemassa. :( Alkaa pikkuhiljaa hermo pettämään...

Pikkumuksis rv 13+0
 
Toivotaan, että pahat olot alkaa pian helpottamaan :flower: Jaksais sitte paremmin.

Kävin Akateemisen kirja-alessa perjantaina. Tuntu, että ei sieltä löytyny mitään.. Yks vaivanen kirja tarttu mukaan. Sitte katsastelin Suomalaisen tarjontaa ja huomasin jopa 5 kirjaa. Huomen sitte sinne ja katotaa mikä ois saalis. Tekis mieli lastenkirjojaki jo hamstrata, vaikkei niillä pitkään aikaan mitään tee. Ehkä jolleki lahjaksi sitte =)

On puhuttu siitä, että joku tuttu ei oikein tahdo saada vauvaa.. Meilläki vähä sitä pelkoa oli, kun mun saamisessa meni neljä vuotta. Geeneissä jotain ja se oli rankka juttu eikä minustakaan enää sit parisuhteelle hyvää seurannu. Toivotaan kaikille parasta ja jaksamista, jos joku tuttu tän asian kanssa painii.

Ja voikaa paksusti!

- Jousku ja pn 14+5
 
Sedrik:täällä tuntuu =)
Täällä molemmat nuorimmaiset vesiripulilla :(
Oma olotila kohtalaisen hyvä.Väsymystä kyllä edelleen on.
tuo on muuten kurjaa,jos kaveripiiri alkaa syrjiin.Toivottavasti uusia ja parempia ystäviä saa tilalle.
Nyt haukkaamaan välipalaa :wave:
 
Heipä hei tähänkin pinoon!

sedrik, täällä tuntuu, on tuntunut parisen viikkoa, ihanaa kun voimistuvat koko ajan. :heart:
Mulla on seurana taas päänsärky, muutenkin olut vähän känkkäränkkä-päivä, tunteet pinnassa ja hermo meinaa mennä pienestä. :|
Eikä oikein millään huvittaisi huomenna taas töihin mennä.. :ashamed:

No, ehkä mieli piristyy kun tehdään pojan kanssa pannaria ja käydään kävelyllä. :)

Laitanpa tännekin mahakuvaa, vkoja 16+3.
 
Sunnuntaita kaikille!

Pahoinvoinnista, kyllä tuli tänä aamuna jugurtit nopsaan ylös kun aamupalalla lasten kanssa oltiin - ihme jutu, ei oo aiemmissa raskauksissa pahoinvointia ollut enää näillä viikoilla :/

On tuntunut täälläkin liikkeitä jo jonkin aikaa, ei mitään vahvoja mutta pientä kuplintaa ja painetta masussa. Kunnon potkuja odotellessa =)

Oma olo aika hyvä, hieman väsyttää kun kuopus yöllä on itkeskelly hampaiden takia. Äsken käväisin ystävän tykönä istumassa ja kyllä teki hyvää ihan ittekseen käydä kylässä. Samassa tilanteessa ollaan kumpikin, hänellä la maaliskuussa joten mukava myös näistä raskausasioista jutella!

Minä oon katellu noita äippävaatteita jos kesävaatetta jo ostelisi, hametta ja t-paitoja =) Muutenkin löytäis vaikka mitä kivaa ostettavaa lapsillekin ja tulevalle vauvalle - oikea shoppailuhimo!

Taidan mennä pötköttelemään, josko illalla jotain herkkua leipois, vaikka mustikkapiirakkaa :p ( tuli nimittäin vesi kielelle kun luin että illuusia tekee pannaria...nam =) )
Hyvää vointia kaikille ja toivotaan että väsymyskin helpottaa!

katta2 ja mörö 16+4
 
coo
Heippa,
Löysinpä oman pinon =)
LA 19.7 ja tänään siis 13+6. Esikoista odottelen ja ikää 31 v.
Olo on ok, mutta vatsa on niiiin turvonnut, että ei ole todellista.. ostin jo ekat mammahousut, kun tavallisissa housuissa vyötärön kohta kuristaa ja kiristää epämiellyttävästi.
Kuvottava olo helpotti reilu viikko sitten, mutta väsymys on ihan hirmuinen. Puhtikohtausten jälkeen saatan istua tai maata paikallani tuijottaen tyhjyyteen ihan helposti pitkiäkin aikoja. Työpaivät menee tsemppaamalla läpi, mutta kotiin tullessa sohva kutsuu.

Töissä ajattelin kertoa (ei niin ymmärtäväiselle) pomolle helmikuun alussa, jännittää jo etukäteen tosi paljon hänen reaktio. Harmi, sillä itselle kun tämä on tosi ihana ja iloinen asia, mutta firmalle tietenkin pelkkä kuluerä..

Tsemppiä kaikille :flower:
 
Hei kaikki.

Täällä vauva nyt viikon ajan likkunut niin että ainakin kerran päivässä tuntunut et sielä masussa todellakin on elämää :)
Kaiken tämän ilon keskellä jouduin eilen kohtaamaan suuren surun menetettyäni äitini :'(

joannah ja Vava 15+6
 
miul mitään ole |O paha olo vaan jatkuu ja mikään ei maistu.millon tää loppuu????? :snotty:
mutta siis mie olen "vähän" innostunut.meillä alkaa olla kaikki kamat kasassa :ashamed: nyt isäntä ehotteli, että josko taloo alettasi kattelemaan.ihan kivaa joo muuten mutta ois voinu sanoo aikasempaan niin ei tarviis tota yhtä rekkakontillisen verran vauvan kamaa siirtää uuteen kotiin |O
sit vauvaan=)
anoppi on sitä mieltä,että tyttö tulee.ja on ostanu jo mekkoja :headwall: entä jos se nyt onki poika :whistle:
sit meidän vauva ei koskaan tuu saamaan nimee.nyt jo semmonen käden vääntö ettei oo tosikaan B)
siis oonko ainut jolla tää on nääääääääääääääääääääääääääin hankalaa??
:saint:
uusiomami+ hilma-uolevi
 
moi kaikki!
joannah osanottoni, koita jaksaa.
palasin juuri neuvolasta, kaikki oli oikein hyvin ja sydänääniäkin kuunneltiin :) siellä se meidän nyytti touhusi niin kovasti että meinasi vaan rätinää kuulua :heart:
kurjaa jos pahoinvointi vielä noin monia vaivaa, toivottavasti helpottaisi kaikilla pian :)
mä en osaa liittää noita kuvia tänne, oisin voinu mahakuvan laittaa, neuvolatätikin sanoi että hyvin lähtenyt kasvamaan, vaikka paino ei olekaan mulla juuri noussu.
sorruin äsken ostamaan vauvanvaatteita... löytyi niin suloiset samettihaalarit, ja niihin sitten tietenkin piti ostaa body ja sukat ja myssy... :ashamed: vaunujakin ollaan miehen kanssa käyty katsomassa, en vaan ota selko niistä. ainut mitä olen päättänyt että yhdistelmät, iso "tavaratila" ja sellainen kääntyvä työntöaisa että saa bussissa nostettua ylös. minkä takia emmaljungat on niin suositut tai briot? onko niissä jotain erikois hyviä juttuja???

onnellinen toivova ja nyytti 14+5
 
Joannah: :hug: Itse menetin äitini, kun ensimmäinen lapseni oli pieni ja vaikka kaikki hautajaisjärjestelyt ja muutot jäivät yksin mun vastuulle, niin pieni lapsi auttaa jaksamaan vaikkei uskoisikaan. Meistä naisista löytyy tarpeen vaatiessa ihan uskomattomia voimia, usko huviksesi. Koita jaksaa!

toivova-84: Vaunuista: Mulle aikoinaan ehdoton asia niissä oli ISO tavarakori, kävellen kävin ruokakaupassa sun muualla ja se tavarakori täyttyy yllättävän nopeasti. Sitten toinen oli tarpeeksi isot renkaat, että kulkee kunnolla hiekalla ja sohjossa. Vaikka olisi kuika kaunis kuosi kärryissä, niillä ei tee mitään, jos niillä on tarkoitus liikkua myös vaativissa olosuhteissa :LOL: Itse saan ehkä lainaksi kaverilta sen vanhat yhdistelmät ja jos se näin onnistuu, niin sijoitan sitten vasta kunnon rattaisiin, kun lapsi hieman kasvaa. Pinnasängyn ostin jo, sain esittelykappaleen edullisemmin B)

T: Mureena ja papu 15+1
 
Moi taas!

Täällä ei ole oikeastaan mitään uutta tai erikoista odotuksen suhteen ilmaantunut. Maha ei mielestäni ole vielä yhtään kasvanut. Kaikki normivaatteet menee vielä päälle. Esikoisestakin maha rupes näkymään vasta hetikohta puolen välin jälkeen. Saa nähä, miten nyt käy, kun ei ihan hirmu pitkä aika edellisestä raskaudesta oo (esikoinen siis kohta 1v 2kk). Ja vanhat äitiyshousut ja -hame sekä muutama paita on kaapissa odottamassa. Viime raskaudessa pidin kyllä aika paljon myös ihan tavallisia vaatteita loppuun asti, mm. jotain paitoja sekä yksiä farkkuja (olivat lantiomalliset ja stretchiä vai mitä lie...). Liikkeitä en oo se viime tiistaisen neuvolakäynnin jälkeen kyllä tuntenu. Vauva siis jysäytti siihen doppleriin ja mielestäni sen tunsin. Vaikka oon koittanu tunnustella ja "painella" samalla tavalla, niin en oo mitään tuntenu. Vähäsen on kyllä viikonlopun aikana ruennu juilimaan alamahaan, että oisko jotain kohdun kasvukipuja tms.

Yks asia, mikä mua on ruennu huolettamaan, erityisesti öisin, kun esikoisen takia joutuu heräilemään, on synnytys. Eikä siinä siis itse tapahtuma, vaan se, että kuka me saadaan sitten H-hetken koittaessa kattomaan esikoista. Meillä molempien vanhemmat asuu noin 300 km päässä ja täällä ei ketään sukulaisia eikä oikein semmosia kavereitakaan, ketä vois pyytää. Varsinkin, jos on tarve pyytää kaitsija sitten yöllä. Ja itseasiassa se synnytys jo sen verran jännittää, että kun esikoinen käynnistettiin Sytotecillä (sain 1 pillerin), niin vietin koko sen ajan sairaalassa, joten ei tarvinnu miettiä, millon pitää lähtee. Kovasti nyt toivon luonnollista käynnistymistä, niin jo siitä osaan ressata, että osaako sitä sitten oikeena aikana lähtee ja miten sitä kotona pystyy ennen sitä kärvistelemään... Mutta onneks tässä on vielä aikaa synnytykseen. Jospa sitä jonkun saisi esikoistakin hoitamaan, kun olis se niin kiva, jos mies pääsis synnytykseen mukaan.

MinsQ rv 13+6
 
Toivova Mulla ollut emmaljungat vuoden käytössä ja parasta aikaakin esikoinen nukkuu siellä. Olen tosi paljon tykännyt. On tukevat pääsee hyvin hiekkatiellä ja lumessa kun täällä maalla asutaan niin on tärkeää. Kopassa on ilmastointi pohjassa tosi kätevä kesällä. Kopasta saa selkänojaa pikkasen ylemmäs on tosi hyvä kun vauva pieni ettei vielä ratas osassa istu mutta tykkää muuten istua. löytyy paljon plussaa mun mielestä. Ja koppa on iso lapsi mahtuu pitkään nukkumaan kopassa. suosittelen. Ainut miinus on että ovat isot että pitää olla takakontissa kunnon tila vaunuille.

Ja vielä vaunuista jos on enemmän kun yhden lapsen hankkimassa ni kannattaa ostaa hyvät vaikka vähän hintavammatkin vaunut. Kaverini osti halvat vaunut ja kun toinen syntyi ni olivat jo niin risat että piti ostaa uudet. myyjä sanoikin ette ne vaunut onkin vain tarkoitettu yhdelle lapselle. En muista kylläkään nyt sen vaunun merkkiä.

Mulle ei kuulu kummempia maha kasvaa ja tuntuu että viikot menee vauhdilla esikoisen kanssa että kohta on jo heinäkuu :D

jou+salama 14+3
 
Helouu...

Eipä mulla tässä mitään ihmeellistä, esikon kanssa oltiin toista kertaa muskarissa ja siellä tulee äipälel kyllä ihan hiki :eek: Sitä jatkuu huhtikuun loppuun, että saas nähdä miten tämä mamma jaksaa siellä touhuta... :whistle:

Semmoista lähinnä tulin huhuilemaan, että sattuisiko joku tarvitsemaan kotidoppleria?. Minä menin puolivahingossa tai pienestä "pakosta" ostamaan kaksi ja nyt en tee tuolla toisella mitään... Merkiltään Angel Sounds ja pieni tippa on geeliäkin. Monet kuulemma käyttävät kalliin geelin tilalla esim. perusvoidetta tai liukkaria =)
Mutta ilmoitelkaahan jos olette kiinnostuneita! :wave:

LEAL nimettömän kanssa 14+2
 
Ok, ekaa kertaa tänne kirjottelen.. Täällä siis 23v mamma Tampereelta. Esikoinen on 4v ja toista siis odottelen. La on 31.7 ja TAYSissa äitiyspolilla käyn 1. tyypin diabeteksen takia. Pahoinvointia oli alussa, nyt jo alkaa helpottaa. Painoa on tullut huimat 7kg :O Viime raskaudessa tuli 30kg.. Onneks sai sen ja enemmänkin sitten imetyksen jälkeen laihdutettua pois. Viime vkolla oli niskaturvotusultra ja mitta oli 1.2mm.. Papulla mittaa oli 51mm. :) Siellä heilutteli käsiään ja jalkojaan nätisti :D

Meela ja Papu 12+3
 
Heipsansaa!

Osanotot ja jaksuja niitä tarvitseville! :hug:
Paljon on tapahtunut kuukauden aikana..

Täällä vatsaa kasvatellaan.. Ultrakin oli 7. tammikuuta ja siellä pikkuinen vipelsi jo aikas vikkelään. laitettiin nyrkkiä suuhun ja välillä mentiin niin piiloon ettei hankkinut häntä löytääkään :heart:
Koko vastasi viikkoja ja LA edelleen 20.7.

Olo on parantunut kovasti, aika moinen tunnemyräkkä tuli käytyä läpi tossa vuoden vaihteen tienoilla, mutta onneksi olo on tasaantunut. Paha olo on jäänyt pois, tosin "yök"- refleksi tulee aika helposti. Tilalle on tullut ah - niin ihana ummetus, ja juoda saa valtavat määrät, silti ei tunnu irtoavan.. Pitää sitä magnesiumia koittaa, josko hellittäis. Liiallisen tuoremehun nauttimisen seurauksena iltaisin myös närästää :(

Mut muuten ihan jees. Liikkettä tuntuu, hentoa kutinaa ja nypytystä, ainakin luulisin :D
Väsymyskin on helpottanut, paitsi jos ei saa yöllä nukuttua, sit onkin aamut vähän vaikeita.... Kun vain menisi aika nopeaan, en malta odottaa että saa jäädä kesälomalle, ja siitä perään äitiyslomalle toukokuussa :heart: :heart: Äitiyspakkaus ja vaatteita ja tavaraakin tekisi jo mieli tilata ja hypistellä, mut jos nyt vaan malttaisi.... Tulisi edes kevät ! :D :D

Mutta eipä tässä oikein muuta, odottelua ja odottelua. Oikein hyvää ja antoisaa odotusta kaikille, toivotaan että kaikki menisi oikein hyvin. Jatkan taas taustailua elän hengessä taka-alalla :)

Jouska ja tasku-rapu 15+1
 
:wave: tännekkin puolelle

ei mulla mitään uutta oo olen vaan käyny lueskelemassa juttuja :LOL:

sen verran noihin vaunu juttuihin kommentoin et älkää hyvät ihmiset ostako ainakaan espritin yhdistelmiä itse olen ostanu ja niin vimpulat ja vampulat et huh justiinsa yhdelle lapselle tarkoitetut mutta kun aina ei muista että köyhän ei kannata ostaa halvinta :/
vielä kun sais miehen uskomaan ton saman asian et täytyy ostaa kunnolliset vaunut ja viedä noi vaikka mammalaan varavaunuiksi.
emmaljungat on tosi hyvät meillä oli hetken lainassa veljeltä esikoisella ne mut sit piti palauttaa kun alkoivat lisääntymään toisaalta me saadaan kyllä ne nyt varmaan taas lainaksi kun ei oo siellä enää pieniä.

liikeitä täälläkin tuntuu tai siis niitä pillillä puhallettuja kuplia japieniä hentoisia tönäyksiä yleensä iltaisin :heart:

tästä taas eteenpäin
witchi & nökkönen 16+2
 

Yhteistyössä