<3 HEINÄMASUT Tammikuussa <3

Joo ja siis eilen illalla mullakin tuli tuollain että aina välillä lorahti, jos vaikka nousn sohvalta tai käveli niin tuli. Nyt onneks loppunut ja mitään kipujahan ei myöskään oo ollu eilen eikä tänään joten.. Huomenna kyllä soitan sinne neuvolaan ja haluan päästä sinne ihan vaan äänet kuuntelemaan vaikka kaikki olisikin hyvin, kuitenki sitä miettii pahinta.

Kiitos kovasti kaikille tsempeistä! :hug:
 
Voi pysykää nyt pikkuihmiset vaan mukana masussa! :hug:

Täällä on ollut tehokkaan rentoutumisen päivä. :D Tänään ollaan aamusta nukuttu pitkään ja makoisasti, käyty ulkoilemassa järven jäällä koko perheellä ja kunnon paistitkin tuossa väsäsin päiväruuaksi. Tyttö nyt päikyillä, mitäköhän kivaa tässä loppupäivään vielä keksisi. :)

Wiivi: Jos kiinnostaa joskus nähdä, niin laita yv:ä! :) Meillä ei tosin päivisin ole autoa käytössä, joten teillepäin tuleminen on vähän hankalampaa...

Hankintoja meillä ei nyt hirveästi ole, senverta tuoreeltaan nuo tytön tavarat tuossa vielä ovat. Pääosin hommattiin uutena, mutta hyväkuntoisia käytettyjä löytöjäkin on. Ehdottomana helmenä on pinnasänky, jossa itsekin olen pienenä köllinyt. :heart: Tuplarattaat pitäisi hommata ja juurikin aamusta niistä miehen kanssa puhuttiin, että millasetkohan olisivat parhaat meidän tarpeisiin. Vinkkejä otetaan vastaan, jos jollain on! Yhtään en vielä ole asiaan perehtynyt, mutta jos tässä pikkuhiljaa... Niin ja esikolle pitäisi hommata oma sänky, jotta pinnis saataisiin sitten uuden tulokkaan käyttöön. Äitiyspakkauksen ottamisesta en vielä ole varma. Muuten vaatetta on kyllä hyvin tallessa (osa tosin nyt lainassa), etenkin tyttö-vaatetta. Jotenkin en vielä ole uskaltanut sen tarkemmin näitä juttuja miettiä...

Masua on kovin ollut aikomus alkaa rasvailla, mutta en vielä ole saanut aikaiseksi. Esikon ajalta ei yhtään arpia tullut, silloin rasvailin päivittäin. Kunpa nytkin kävisi yhtä hyvin. Sellasella vyöryllä tuo maha vaan on jo tullut, että vähän pelottaa... :whistle:

Nyt iski väsy. Mieskin lähtee tuosta luistelemaan, niin jos minä vähän lepuuttelisin silmiäni tässä sohvalla. :)

mussu & monni 13+1
 
mukavaa ja rentouttavaa loppiaista kaikille!
ja voimia kaikille joilla epätietoisuus vaivaa.mulla tuli tuossa yks päivä myös valkovuodon seassa sellaista ruskeaa vuotoa, samanlaista kuin ennen menkkoja oli. yks p.housunsuoja vaan ettei onneksi kovin paljoa, mutta kyllä se vähän pisti miettimään, mutta nyt ei ole tullut taas mitään, mietinkin etttä voiko olla mahdollista että se oli jotain menkkavuodon tapaista, kun laskin että ois pitänyt niinä päivinä menkat alkaa ilman raskautta.osaako kukaan sanoa???
hankinnoista; ollaan ajateltu kyllä pinnasänky ja vaunut ostaa uusina, kun jos saadaan sitten lisää vauvoja niin kävisivät silloinkin :) turvakaukalo saadaan ehkä käytettynä, mutta katsotaan sitten :D ei vielä uskalla kauheasti miettiä, koskakohan sitä uskaltaa uskoa että kaikki olisi pienellä hyvin, varmaan kun lapsi täyttää 30 vuotta, voin hieman huokaista :D
rasvaillut olen kyllä aina, kun mulla todella kuiva iho niin se kuuluu jokapäiväisiin rutiineihin muutenkin.
pitäisi lähteä koiran kanssa lenkille, se kyllä on huolehtinut siitä että tulee ulkoiltua vaikka kuinka väsyttäisi, pakko kun on.
ai niin varasin eilen neuvola ajan 19.1, taisi olla sama kun äiti-kengulla? mitä ne tekee siellä tällä toisella kerralla???

toivova ja nyytti 12+6
 
Toivova:Multa otetaan verinäytteet,koska niitä ei otettu ekalla käynnillä.Niin ja virtsanäyte myös.sydänäänten kuuntelu.Tuo tuhru voi tosiaan kyllä johtua siittä,että emnkkojen ajankohta.Joskushan voi petipuuhien jälkeen tulla,jos limakalvot ärsyyntyneet..
Minia: toivottavasti on harmitonta :hug:

Minäkin sain ittestäni irti ja ulkoilin lasten kanssa.Tänään on taas väsypäivä ja nukkuis vaan :ashamed:
Huomenna linkalla töihin,kun pe hajos pahasti auto.
 
:hug: kaikille, jotka sitä tarvitsevat.
(.) Joo enpä oo saanut aikaiseksi yhtään niistä asioista, joita mun piti tehdä (siivousta lähinnä ). Heräsin 10.30 aamupalalle, olin hetken hereillä ja sitten 3 tunnin päikkärit ja vieläkin väsyttäis. Antakaa mulle enegriaa (niin kuin poika sanoi pienenä ). Hammasta juilii vielä hieman, ajoittain on parempi (kaipa ne lääkkeet rupeaa puremaan). Yskää on, mutta kuume on poissa. Mun pershermoon välillä tuikkasee kipeästi, mutta onneksi ei oo yltynyt sellaiseksi, kun oli jouluna. Ja huomenna pitäis jaksaa mennä töihin, apua. Siellä kun ei voi nukkua päikkäreitä :headwall: .
 
Mievaa ja Minia toivottavasti masussa kaikki ok. Kyllähän sitä vuotoa voi tulla etenkin silloin kun normaalisti olisi menkat.

Itse en ole rasvailua vielä aloittanut, enkä tiedä aloitanko ollenkaan. Esikoista odottaessa aloitin heti plussauksen jälkeen rasvailun kaikkein rasvapitoisimmalla, mutta kyllähän niitä arpia tuli...lopussa repesi masu ihan kunnolla. Mahakin oli kyllä jättimäinen. =)
Poju painoi 4600g ja itse olen aikas pienikokoinen, 161cm ja ihan normipainoinen ennen raskautta.
Taitaa arvet riippua ihan geeneistä. Äidilläni ja mummollani ainakin on raskausarpia masuun tullut näkyvästi kuten myös minulle.

Huomenna pitäisi pitkän loman jälkeen palata töihin. 2 viikkoa onnellisesti saanut kotona olla.
Tällä välillä on vaan tuo masu kasvanut aikas lailla ja raskauden kyllä huomaa. Vielä haluaisin asian pitää ihan salassa. 12. päivä on ultra, jonka jälkeen paljastamme tiedon miehen vanhemmille. Äidilleni olen jo asiasta kertonut ja ystävälleni. Alussa oli kovaa vihlontaa masussa eikä mitään selkeitä oireita, joten luonnollisesti pelättyä tuli monen moista. Päätettiin sitten odotella asian julkistusta ultraan, vaikka jouluna asia olisi ollut mukava jo julkistaa. :)

Kuinkas muilla muuten on mielialat vaihdellut? Itsellä tuntuu välillä, että ihan vuoristorataa mennään. Miehen kanssa yhteiselo on ollut sopuisaa ja läheistä ennen ja hassua kyllä nyt olen ottanut etäisyyttä ja napistua tulee enemmän....

Tuuliina+mötykkä 12+1
 
Uutena mukaan!

Moikka,
Uskaltauduin sitten vihdoin kirjautumaan.
Eilen oli ensimmäinen ultra ja kaikki näytti olevan hyvin, joten nyt se on jotenkin todellisempaa kun on pikkuisen nähnyt :)
Laskettu aika on 17.07. esikoista odotellaan, TAYS on sairaala ja ikää jo 30v

Alusta asti ollut nippailuja mahassa ja huimausta, sitten tuli etova olo, väsymys ja haluttomuus sekä silloin tällöin rasituksen jälkeen ristiselkäkipua.
Nyt toivon että josko alkais olo jo pikkuhiljaa parantua ja pääsis nauttimaankin olotilasta..
Aika hämmentävää tämä on ollut sekä minulle, että miehelle ja turhaa kinaa mun olon takia tullut, mutta ehkä tasapaino vielä löytyy, onhan kummankin haave vihdoin toteutunut!
:D
Viikkoja 12+4
 
Täällä jatkuvaa kuvotuksen tunnetta kokoaika, mikään ruoka ei oikee uppoo:(
Ja päätä särkee ihan jatkuvasti, kysäsin viime viikolla lääkäriltä asiasta et onko normaali ku nyt jontai kax viikkoo ollu pääkipee?!
Käski kattoo viel tän viikon ja ottaa yhteyttä jos ei ala loppumaan.

joannah 14+1
 
Moi!!

Vieläkö mahtuu mukaan??
Olen kauan aikaa lueskellut teidän juttuja täällä, mutta nyt vasta saan itse kirjoitettua. :)
Minulla laskettu aika on 4.7.09 ja synnytyspaikkana L-PKS.
Minulle on tulossa viides lapsi, joten vanhoja konkareita siis...tietää mitä edessä on;)
Ennestään minulla on tyttö 2000, tyttö 2002, poika 2003 ja tyttö 2007. Ikää minulla on 30.
Keväällä erosin lasten isästä ja löysin uuden miehen, ja eipä aikaakaan kun huomasin, että odotan vauvaa, mutta tämä pikkuinen ei kestänyt matkassa ja niinpä minulle tuli keskenmeno. :(
No seuraavasta kierrosta jo huomasin olevani uudelleen raskaana. :) :heart:
Eli tässä sitä nyt odotellaan ja katsellaan mitä elämä tuo. ;)
Me ollaan miehen kanssa käyty niskapoimu-ultrassa, ja kaikki oli kohdallaan. Pikkuinen siellä polskutteli ja me tietysti onnesta soikeena katseltiin sitä.
Neuvolassa ollaan kerran käyty ja siellä määrättiin syömään rautaa, kun ei oikein hemoglobiini ollut korkealla. Olo tila on ollut koko ajan hyvä, mitään pahoinvointia minulla ei ole ollut, ja muutenkin jakselen mainiosti. Masu vaan kasvaa kiivasta vauhtia, ei meinaa enää farkut mahtua kiinni. Tää on niin outoa, kun aikaisemmin on ollut aika pieni masu, ja on voinut mennä yli puolen välin ennenkuin on kertonut kelekkään.
Nyt ollaan sanottu lapsille ja lähimmille sukulaisille. Antaa osan ihmisistä huomata sitten kun näkyy riittävästi ;) .
Minulla on paino tippunut kaksi kiloa lähtöpainosta, ja siitä olivat kovasti huolissaan, kun muutenkin olen laiha. 164cm/45kg (lähtöpaino). Mutta sanoin kyllä neuvolassa, että paino lähtee nousemaan kun aika kuluu... :) Saas nähä miten käy... Onpahan helppoa päästä kiloista kun niitä ei hirveästi tule. ;)
Joudun pistämään itselleni verenohennuslääkettä kerran päivässä, koska minulla olli pari vuotta sitten tosi paha trombi. (vasemmassa jalassa ja vatsan korkeudella, noin 10cm keuhkoista.)
Mutta eiköhän tässä nyt ole aluksi...kirjoittelen lisää, kun mieleen jotakin juolahtaa.
Pitää ruveta soitteleen miehelle, kun lähti töihin taas lomien jälkeen...hiivatti kun on niin kaukana, ettei jokapäivä nähdä... Ikävä meinaa iskeä, mutta onneksi puhelimet on keksitty;)
Neuvolassa käyn perjantaina joten silloin voisin taas kuulostella täällä..;)

Kivaa odotusaikaa kaikille =) =)

Ripsatti ja HugoNanna :heart: :heart:
 
moi pitkästä aikaa!!

uusille tervetuloa, teitä olikin runsaasti :)

toivon et kaikilla olis kaikki ok joilla on ollu huolia :hug:

olitte puhuneet ainakin äippäpakkauksesta niin itse en tiiä otanko kun noit vaatteita on jo liikaa!?? mut olis toisaalta ihanaa saada se paketti!
linea nigrasta vai miten se nyt kirjotettiin, niin ei oo viel tullu enkä nyt muista kummasta se viimeksi tuli!
mielialan vaihteluista niin täällä on ja aika usein viel vaihtuvat ja todella voimakkaita tuntemuksia on puoleen ja toiseen!
ja hankinnoista! eipä tarvii ostaa kuin tutteja ja tuttipulloja ja tollasia mitä en oo viittiny säästää ja sit seisomalauta ja kunnostettava olis nuo vaunut eli on sitä rahan menoa kuitenkin..

omaa napaa: tääl voidaan hyvin, ruoka maistuu ja nukkua voi mut onneks hereillä jaksaa jo jotain tehdäkkin.

pääryskä ja papuska 12+6
 
Hei vaan kaikille!

Mievaale ja Minialle kovasti :hug: toivotaan että kaikki on kunnossa vuodoista huolimatta. Nuo vuodot on tosiaan kuitenkin aikasta yleisiä, ja tiedän että tiedätte sen jo, eikä se tieto hirveesti lohduta kun pelkää pikkuisen puolesta..

Uusille tervetuloa mukaan, kiva kun porukka kasvaa..Onnea raskauteen ja toivotaan kaikille kovasti kasvavia masuaja ja ihanat nyytit sit kesäksi!

Täällä tänään hieman aamupäivällä särki masua ja alaselkää sillain mennkka jomotuksen tyyppisesti, mutta enää ei kuiten säre..mitä lie, toivottavasti asiaan kuuluvaa. Pahoinvointi on tainnnut poistua täältä, ja ruokakin alkaa maistumaa, ihanaa..ainoastaan pojan ruuat hieman öklöttää, mutta ei nekään enää yhtä pahasti kuin viikko takaperin. Mä jo pelkäsin että pahoinvointi kestää pidempää, mutta näköjään loppui just samalla tavalla kuin esikon odotus ajallakin (rv.15) Väsymys on myöskin alkanut helpottamaan, ja tuntuu kuin olisi jollain lailla herännyt "uuteen elämään".
Masun rasvauksesta mulla on käytössä sellainen body shopin kaakaovoi (tms) sitä on kuulemma porukka tykännyt käyttää raskausarpien ehkäisyyn. Ostin sen jo esikon aikana, ennen sitä oli käytössä viccyn raskausarpivoide..Kyllähän se taitaa olla niin että osaksi on kyllä geeneistä kiinni repeääkö vai ei Niinkuin Tuuliina sanoi, mutta kyllä se hyvin kosteutettu iho kuiten kestää paremmin sen venymisen, niin ei siittä rasvauksesta ainakaan haittaa ole..kahtotaan mitä tuleman pitää..

Mieliala vaihtelee täälläkin. Mies juuri tänään sanoi, et kun oon niin pahantuulinen :ashamed: jospa nää hormooni myrskyt tästä tasoittuu, kun aikaa kuluu

Hankinnoista Meillä on kaikki niin hyvässä kunnossa oikeastaa ton pikkuvessekin jäljiltä, ettei kauheasti tarvii hankkia...tuplavaunut joutuu tietty laittaa (ideoita otetaan vastaa) ja sit täytyy kahtoa tarvitaanko toinen pinnis, kun poika ei kuiten sit oo kuin 1.5v kun toinen tulee..


jeps, mut nyt täytyy jo kiiruhtaa rakkauden anatomia alkaa....

Piku ja Tintti 14+3
 
Nyt pitäis olla päivitykset taas ajan tasalla.

Ä-pakkauksesta, en aio ottaa. Eikö teidän muiden mielestä ne vaatteet olleet luvattoman huonolaatuisia? Nukkaantuivat ja hajosivat paljon nopeammin kuin esim. H&M-vaatteet. Muutenkin mimmi oli niin pieni, että taisi olla siinä 6kk iässä kun vaatteet sopi sille.

Otan mielihyvin sen 140? tuplaratas-kassaan, niihin saa palamaan aika hyvin rahaa. Aion ostaa Teutonian tuplat suklaanruskeina, rakastan tota väriä vaunuissa! Mulla oli kaksi kriteeriä 1) tahdon kuljettaa molemmat lapseni kasvot minuun päin 2) kääntyvät etupyörät. Teutonian Team Alu S4 -rattaat täyttää nuo kriteerit. Ja hintaa on aika... kivasti. Mutta aion tilata ne Saksasta semmoisen mystisen agentin kautta. :D DJ Mussukka ja Piku, se mitkä tuplat kannattaa ostaa, riippuu aivan täysin siitä mitä ominaisuuksia toivotte niiltä. Onko teillä mitään mielessä?

Rasvailusta, olen aloittanut ja kohta siirryn aamuin-illoin-systeemiin. Olen herkkä raskausarville, mutta esikoisen odotuksessa ei tullut arpia. Uskon että aamuin illoin rasvailu Body Shopin vartalovoilla auttoi niiden ehkäisyssä. Muutakaan selitystä en keksi, koska saan kyllä raskausarpia jos vaikka lihoan.

Oonko mä ainoa jolla on päinvastainen linea negra? Mun iho vaaleni siitä kohtaa eka raskaudessa, vielä en ole huomannut muutoksia. Enkä onneksi lisääntynyttä napakarvojen kasvuakaan, jota tuli vähän esikoiselta. :x Hyvin naisellista ja kivaa.

Mielialat on minusta aika tasaiset, tai siis ei sen vaihtuvammat kuin normaalistikaan. :D Ainoa ero on se, että liikutun _todella_ helposti. Normaalisti vain helposti. Just mietittiin miehen kanssa, että tässä suhteessa me on päästy helpolla. Meidän ystäväpariskunnalla on ollut tosi rankka raskausaika, kun odottava äiti on ollut omien sanojensa mukaan "hieman kärttyinen".

Hankinnoista en kanna huolta, nyt kun päätin mitkä tuplat meille tulee. Me ostettiin kaikki omaa ja uutta, sillä ajatuksella että kakkonen ne sitten perii. Toki me tarvitaan toinen syöttötuoli ja turvaistuin, mutta ne tulee sitten vasta myöhemmin... Meillä mimmi varmasti nukkuu vielä hetken pinniksessä kesälläkin. En halua pakottaa häntä isoksi tytöksi, vaikka tuleekin isosiskoksi. Miehen sisko lupasi että saamme lainata hänen kehtoaan vauvan ensimmäiseksi sängyksi. Hänellä ei ole vielä lapsia, hän on siis itse nukkunut siinä kehdossa vauvana.

Huomenna jo 15+0! :heart:
 
Oli pakko tulla kehumaan itseäni, kun sain siivottua kuopuksen laatikot ja kaapin. Vaatekaappi täytyy käydä vielä läpi, sieltä tulee jätesäkillinen vaatteita.
Esikon huone on aina kuin kaatopaikka ja sain siitäkin puolet raivattua. Sitten alkoi yrtsi lentää ja oli pakko rauhoittua. Nyt syön iltapalan ja lähden koisimaan.
Tuli kyllä pienestä hyvä mieli :D .
Hyvää yötä :wave:
 
täälläki ois yx uus joka ilmottautuis mukaan..laskettuaika ois 6.7 ja ekaa odotellaan..itellä ikää nyt 23.. =) eka ultra on käyty ja kaikki oli hyvin ja sydänäänetki on kuultu..ultrassa näky erittäin vilkas pikkukaveri.. :heart:
 
Nyt on palattu ultrasta!

Toinen alkio oli sitten surkastunut ja näkyi enää vain tosi vähän, mutta kuulemma parempi näin kuin että tulis vuotamalla pois, kun sitten vois toinenki olla vaarassa.. vähän haikee olo mutta nyt mahdutaan ainakin vielä samaan autoon ettei tartteis sitäki ostaa.

Mun on pakko laittaa teille kuva jos saan tuosta otettua, kun se näytti ihan Batmanin viholliselta siltä jokerilta..joten olkoot tämän nimi sitten JOKERI.

Niskaturvotus oli 1,08mm joten en sitten mennyt sinne labra kokeisiin.

ja oli kasvanut hyvin..pää-peppu 51mm ja vastasi viikkoja 11+6


:heart:
wiivi84 & JOKERI 11+6
 
Piku minkä nimistä tuo vartalovoide tarkalleen on? Jos sitä kokeilisi...mitäänhän ei voi menettää ainakaan. :)
Kyllähän se rasvailu auttaa myöskin vatsan kutinaan. Itse loppuajasta rasvailin oikeastaan vain juuri sen vuoksi, että vatsanahka oli niin pinkeänä, että oikein kutitti.

Täällä väsymys on alkanut helpottamaan ja tosiaan paha olo pysyy poissa kun syö vaan terveellisesti. Kasviksia ja hedelmiä menee ainakin sen puoli kiloa päivässä.
Öisin tulee kyllä heräiltyä, mutta onneksi nukahdan saman tien uudestaan.

Äippäpakkauksen
aion varmaankin ottaa. Tosin esikoisenkin kanssa käytössä oli enimmäkseen vain makuupussi. Täytyy melkein katsoa minkälaisia vaatteita on tulossa.
Tiedättekö muuten saisimmeko tuon vuoden 2008 pakkauksen vai ehtiikö vuoden 2009 tulla?

Ummetus vaivaa edelleen. Olen ottanut Levolacia nyt kolme päivää ohjeen mukaan ja tuloksena luumun kokoinen kova pallo. Syön kuitenkin ihan kiinteää ravintoa. Toissapäivänä ei mennyt muu kuin pinaattikeitto, mutta söin kyllä leipää, porkkanaa, omenaa yms..Täytynee ottaa yhteys lääkäriin ellei kohta ala tapahtua.

Oletteko muuten ajatelleet käydä rakenneultrassa? Itselläni se oli ajatuksissa. Täällä Jyväskylässä olisi mahdollisuus myös 4d-ultraan, joka houkuttaisi kovasti. Vielä aikaa en ole varaillut, kun ei vielä ole siihen ensimmäiseenkään ultraan päässyt. Vielä 5 päivää ja sitten onkin viikkoja kasassa jo 13 ja toivottavasti kaikki hyvin. :heart:

Mukavaa pakkaspäivää kaikille!
 
Hei kaikille, tervetuloa uusille odottajille.
Minulla loma on ohi ja paluu arkeen ja töihin oli tänään. Loma aikana pahoinvointi väheni huomattavasti, ehkä osansa silläkin etä sai torkkua ja syödä milloin halusi. Saa nähdä mitä tämä työaikataulu tuo tullessaan. Toivottavasti kuitenkin pahoinvointi pysyisi pois, niin jaksaisi töitä tehdä.
Meilä oli np-ultra ennen joulua, ja hyvin kehittynyt, päivälleen oikean kokoinen asukas siellä mahassa mennä vilisti. Oli aika liikkuvainen. Mutta saatiin sormet ja varpaatkin laskettua. Aika söpöä. Kotiinkin saatiin sellainen jalkapohjan kuva :)
Maha pömpöttää, mutta minulla nyt muutenkin on noita kiloja enemmän kuin omaksi tarpeeksi, joten ei tätä ylimääräistä vielä kukaan voi huomata. Isoimmat kotoa löytyvät farkut on kuitenkin käytössä ja kohta pitää ostaa uusia, kun alkaa hiljalleen nämä puristamaan.
Äippäpakkauksen tulen ottamaan. Esikoinen kun on tulossa ja muutenkin, minusta hienoa, että sellainen on täällä Suomessa tarjolla :)

Rasvailua en ole tullut ajatelleeksikaan, pitänee laittaa harkintaan.
nyt on sitten pitkä aika, kun tosiaan joulua ennen oli se np-ultra, niin seuraava tapaaminen äitiyshuollon merkeissä onkin vasta rakenne ultra helmikuun puolessa välissä. Sen jälkeen on sitten vasta seuraava neuvola. Eli aika vähällä opastuksella saa täällä Helsingissä tämän alkuraskauden mennä.
Nyt on menossa rv 14+2
 
Moi

Rasvauksesta Mä oon alkanut rasvailemaan tolla luontaistuotekaupasta saatavalla raskausarpia ehkäisevällä öljyllä. Rasvasin sillä myös esikoisen odotuksessa ja vain kylkiin tuli vähän raskausarpia... Houkuttais se body shopin kaakaovoi joku mainitsi täällä siitä on varmaan ihanan tuoksunen :)

ä-pakkauksesta En tiedä otanko kun ei niille kaikille oo käyttöä, kun edellisestä otti pakkauksen niin siitä on vielä ihan hyviä vaatteita jäljellä...

Hankinnoista Tuplarattaat olis kivat, kunhan löytäisi jotkut hyvät ja halvat. Ja sitten kesävaatteita kun edellinen oli jouluvauva niin vauvavaatteet ovat aikasta paksuja ja jos tulisi vielä ihanan lämmin kesä ja syksy =)

Täällä alkaa väsymys ja pahoinvointi lähtemään!!!!!! Huomaa kun jaksaa olla koneella kun normaalisti kun poika päikkäreillä niin itsekkin oli pakko mennä. Nyt on iskenyt kauhee kaappien siivous into =)

jou+salama 12+5
 
Moi kaikille! ja tervetuloa uudet mukaan =) ja onnea odotukseen.

:hug: epätietoisuudessa oleville, voihan nuo pienet vuodot olla ihan harmittomia - yleensä taitavat ollakin =)

Paljon oli tullut tekstiä, mutta oli mukava lueskella kuulumisia ja ihania massujakin näkyi =)

wiivi84 : :D tosiaan vähän jokeria teidän masukaveri muistutti - aika ihana!

Täällä olo aika lailla normaali, ehkä liiankin normaali , ei ole ollu mtn nippailuja, vihlomisia eikä vaivaa kauheesti väsymys ja pahoinvointikaan... aika hassu olo! Tosin jonkin verran masussa kuplii - ehkäpä asukin liikkeitä tuntuu =)

Linea negrasta: mulla tullut vahva viiva navan ylitse molemmista raskauksista, ja tyttöjä ovat siis olleet. Nyt ei viivaa vielä näy, enkä kyllä millään tahdo muistaa mihin aikaan se edellisistä tuli.
Äippäpakkauksesta, en usko että otetaan kun ollaan aiemmista otettu. Ja tosiaan tuota vaatetta piisaa ihan tarpeeksi jo nyt. Toisaalta taas tuleehan pakkauksen mukana muutakin, mutta taitaapi vielä mietinnässä tuo olla, mies oli sitä mieltä että otettas...
Hankinnoista: Vaunut ja kaukalo ostettiin esikoiselle uutena v.2004 ja ovat vielä hyvässä kunnossa joten niitä ei osteta. Esikolle teetettiin kehto ja se on meidän molemmilla tytöillä myös ollut noin ihan vastasyntyneestä 8kk ikään saakka. Myös muut tarvikkeet on uutena ostetut tai lahjaksi saatuja. Jotain pienempiä hankintoja tehdään, patja yms. Tuplarattaat on lainassa miehen siskolta joten niitäkään ei tartte hommata.
Massun rasvauksesta: Mulla on atooppinen iho joten tuo rasvaaminen on arkipäivää muutenkin, en sen enempää rasvaile mitä normaalisti. Itse olen kokeillut body shopin mangovoidetta ja on ainakin minulla toiminut hirveän hyvin. Muistaakseni se oli tarkoitettukin nimenomaan hyvin kuivalle iholle.

Mulla seur neuvola maanantaina ja rakenneultraankin on jo aika, se on helmikuun puolenvälin tienoilla. Mukava päästä näkemään taas asukki =) Eipä muuta tällä kertaa, minäkin yritän masukuvan laittaa -jos osaan - kunnon pömppis on täällä ollut jo jonkin aikaa. =)

Mukavaa keskiviikkoa kaikille :wave:

katta2 ja mörö 15+0
 
Heippa taas!

Tervetuloa muille uusille ja kiitos munkin puolesta Cassylle päivityksestä, mutta sen verran viilaan pilkkua, että meidän tyttö on syntynyt siis 11/07, että jos johonkin väliin jaksaa korjata...

Täällä vaan flunssa jatkuu, eli viikon oon ollu jo kipee. Ja tietty pari päivää sitten tyttökin tuli kipeeksi. Viime yö olikin aikamoinen valvoskeluyö, oon ihan poikki! No, pitää kohta rueta lepäämään, kun sain tytön vähän aikaa sitten vihdoista viimein sänkyyn unille (normaalisti nukkuu ulkona, mutta kun on kipee ja on yli -10 pakkasta, niin en viittiny laittaa).

Eilen huomasin, että yöpaidassa maha kinnaa kiinni, mutta epäilen vielä, että kyse on ennemmin joulukiloista kuin tästä raskaudesta. Tultiin vasta eilen kotoa ja anoppilasta joulureissulta, niin siellä tuli ihan kiitettävästi vedettyä herkkuja oikein kaksin käsin. En vielä ole edes halunnut kotona mennä vaakalle, jos tästä pari päivää vähän "vajuttelisi" :LOL:

Oih, ei taida jaksaakaan enepää kirjotella, pitää mennä lepäämään. Pitää myöhemmin lukea paremmin teidän juttuja ja kirjotellakin ehkä jottain...

MinsQ rv 12+1
 

Yhteistyössä