<3 HEINÄMASUT Maaliskuussa <3

tervetuloa kaikille uusille :flower:

tänään kävin neuvolassa ja nyt oli painoakin tullut 600grammaa,positiivista!!(mulla kun on tän raskauden aikana se nyt laskenut huimat 9,5kg)et saa välillä tullakkin..

supistelujen takia joudun nyt sitten tays käynnille,joko tänään illemmalla tai huomenna aamusta(lääkäri päättää iltapäivällä kiireellisyyden)mulla on kohdunkaula pehmeä ja lyhentynyt 2senttiin,toivottavasti vauva pysyy matkassa loppun asti!ja kai ne siellä taysissa sit osaa jotain tehdä..sairaslomalle jään ihan kuulemma ehdottomasti,töihin ei taida siis enään asiaa olla.

muuten kaikki ok,pahoinvointi vaan palas takasin,tosin onneksi lievänä ja ostinkin siihen ne rannekkeet jotka auttaa tosi hyvin.

ollaan mietitty sitä 4d ultraan menoa,tietäiskös joku tampereelta missä on halvin?
olis se kiva käydä katsomassa vaavia vähän tarkemmin..ja tämä kun on mitä luultavammin meidän poppoon viimeinen vauvakin niin oon ihan senkin takia sitä kokemuksena ajatellut :)

voikaahan kaikki hyvin,ja tulen sit kertomaan kuulumisia tays keikan jälkeen!

babjuska+bömbbis 20+3
 
babjuska mä en voi käsittää, että sulla on laskenut noin paljo paino. Mulla jos ei nyt ihan noin paljoa plussaa mut melkein :ashamed: Mä meen Lääkäritaloon 4D-ultraan täällä omalla kotipaikkakunnallani, mutta soittelin myös Tampereen Lääkäritaloon, mut en hoksannut kysyä heidän hintojaan. Täällä 160euroa+käyntimaksu(?) eli 11,50. Olen ymmärtänyt, että toi ois melko halpa verrattuna maan muihin hintoihin... Mulla samanlaiset ajatukset tuosta eli luulen, että tää on ainakin tähän saumaan viimeinen lapsi, joten haluan kokea tuon 4D-ultran, toisekseen siitä DVD:stä vois olla hyötyä mulle töissä autenttisena materiaalina ja tietty saatais varmuus sukupuolesta. ;)

Linnea ja Taavetti 22+5
 
Tervetuloa uusille! :flower:

Tänne kirjoittaminen aina tahtoo jäädä vähemmälle, kun tulee enemmän kirjoiteltua nykyään tuonne kerhon puolelle...

Neuvola oli tänään. Hb oli taas laskenu (113) mutta ei kuulemma tarvi vielä rautaa alkaa syödä, mulla on poskiontelontulehduskin ja lääkekuuri siihen, niin pitää katsoa sen jälkeen sitten. Verensokeri oli normaali, vaikka vähän pelotti, kun mua janottaa niin hirveästi koko ajan.
Painoa nyt tullut noin 2kg yhteensä, olen tyytyväinen siihen. Sf-mitta kulkee yläkäyrän yläpuolella, 21cm oli mitta. Iso on taas maha, todella. Vauvan sydänäänet reippaat 150.

Rakenneultra viikon päästä, jännittää. Toivottavasti kaikki hyvin ja sukupuolikin selviäisi.

Meiltä ei lähde tämä tauti pois tänä talvena ollenkaan. Mies ehti olla influenssan jälkeen noin viikon terveenä, tänään oli alkanut mun neuvolan aikana ripuli ja noussut taas kuume. Itsellä ei lähde tämä räkätauti pois, vaikka lääkekuuriakin olen syönyt jo kolme päivää. Pojalla kanssa kova nuha edelleen. Ääh... :/

Toivottavasti itteen ei tule mahatauti, huominen ja lauantai töitä, enkä kyllä millään voisi olla pois.

Jospa tästä lähtis käyttää koiran iltapissalla ja suunnittelisi pikkuhiljaa nukkumaanmenoa. Hauskaa viikonloppua kaikille masukkaille! :heart:

Pikkumuksis rv 19+4
 
Täällä ollaa taas kipeenä :( Tällä kertaa kamala räkätauti ja kuumetta sellaset 38astetta toista päivää...
Onneksi mies vieny lapsia tarhaan ja hakenut sieltä ni saanu rauhas sairastaa...
Ens viikolla ois neuvola, voi ku taas muistas kertoo kaikki ne asiat mitä nyt mielessä :)

joannah & poikavava RV 22+4
 
Heippa heippa! :) Hauskaa lauantaita ja olikos tänään se naistenpäivä? Hauskaa naistenpäivää! :)

Vauva on täällä herännyt ja tekee mielettömiä voltteja.. On kai hermostunut kun join eilen alkoholitonta kaljaa (sain paljon paheksuvia katseita kun se oli vielä karhu tuopissa) ja nyt on maha ihan sekaisin.. Näin kun ihmisten aivot raksutti että onko tolla kaamee kalja maha vai onko se edesvastuuton nuori äiti joka juo KALJAA!!! :D heheheh Söin nuudeleita yks päivä töissä ja sain kamalan saarnan siitä miten mä syötän lisäaineita mun lapselle... teki mieli kertoa että ajattelin illalla ostaa myös irtokarkkeja kun menen elokuviin.. oon kamala äippä! hyi hyi :) Onko teitä neuvottu ruokavaliossa? Siis ulkopuoliset?

Mitäs meinaatte tänään tehdä? Mä lähden illalla kuuntelemaan musiikkia.. Saa pikku Skårpan tanssia :)
 
Helou kaikille =)

Pikaisia paranemisia kaikille sairastaville, harmittaa teidän puolesta :flower:
Itse olen pysyny terveenä kun pukki... Paitsi nyt on alkanu aamupalan jälkeen maha temppuilee...
Tulee vissiin syötyä vähän liikaa kerralla, kun kohtu painaa jo vatsalaukkuakin kasaan niin pitäs
muistaa syödä pienempiä määriä kerralla.....
Onko muilla vauvan potkut kohdistunu jo suioraan vatsalaukkua kohti? Tai suoraan alapäätä kohti? :eek: Ei tunnu kivalta... Tuntuu välillä siltä, että joku jalka vilahtaa kohta kohdusta emättimeen :D
No ei kai nyt sentään......
Mut tällä kertaa ei sen kummempia....

Paisti neuvolasta sen verran kun kävin viime ma, et sf oli 23cm ja Hb 120 (syön jo lisä rautaa).
Vaivan liikkeet ++ ja syke 140. Ja oma paino oli noussu tasan 4kg. :p
Nyt pois. Hyvää viikoloppua!!! :heart:

Annu & Neiti 23+2
 
Babjuska toivottavasti kaikki menee hyvin. :hug:

Kaikille sairastaville parantavaa tuulahdusta.

Uusiakin joukkoon tullut:tervetuloa.

Omassa olossa kohtalainen olotila.Tiistaina on neuvola käynti.

Nannuz:mulla nuo potkut nimenomaan on tuolla alhaalla.Yhdestäkään en ole kylkipotkuja tuntenut.

Skorppan:no onpas sulle hölmöjä komentointeja annettu.Älä vaan moisista välitä.

Ai niin kaikista tärkein meinas unohtua.
Hyvää naistenpäivää :flower:

äiti-kengu ja pikku-kengu 22+3
 
Skorppan, hyi sua, ihan oot alkoholitonta kaljaa maistellut ja nuudeleitakin syönyt! :D
Montakohan pussia nuudeleita mä oon tämän raskauden aikana jo napaani vetässyt, aika monta, sanoisin.. :whistle:
Mut oon mäkin törmännyt muutamiin typeriin kommentteihin, esim. light-limujen suhteen, mutta mä mielummin juon niitä kuin sokerillisia.
Ja tiedän että osa odottajista on tosi tarkkoja ruokavalionsa ja kaiken muunkin suhteen, eikä siinä mitään, mun mielestä vaan jokainen huolehtikoon siitä omasta odotuksestaan, ei tarvitse tuomita muiden tapoja/syömisiä vaikkei itse samoin tekisikään. :p

Toivottavasti pikkuinen tykkäsi muuten musiikista! :)

Ja nannuz, kyllä tulee aikasta mojovia potkuja alapäähän, eilenkin autossa oli rakko kovilla kun niin makeasti potki beibi alapäähän.. :x :D
Ja illalla taas oli jotenkin tukala olo ylävatsassa, liikkeitä tuntui nimittäin sielläkin jo! :eek:
No, on tilaa vielä molskia!

Tänne ei erikoisempia kuulu, eilen olin pikkuista kummipoikaani katsomassa ja sitten käytiin oman pojan sekä mun kaverin kanssa syömässä ( ai että osaskin kunnon pihvi olla hyvää!! :p ) sekä vähän kaupoilla. Illalla vielä saunottiin, oli kyllä voimat ihan veks päivän jäljiltä ja aamulla särki vähän selkää, alkaa maha tosiaan jo vähän painaa.
Muuten olo on ollut ihan hyvä. :)
Paranemisia kaikille nuhanenille ja muillekin sairastaville!! :hug:

illuusia&pampula rv 23+4
 
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! :)

I feel soooo pregnant...! ;) Norsu-olo senkun kiihtyy, kun kroppa yksinkertaisesti muuttuu vaan pallommaksi ja liikkuminen hankalammaksi ja välistä pirun kivuliaaksi myös. |O Unettomuutta myös ollut jonkunaikaa ilmassa. Kärsiikö muut unettomudesta? Välistä nukun todella hyvin, mutta yhtälailla alkaa olla myös niitä öitä, kun ei uni vain tule! Tai herään keskellä yötä useaksi tunniksi pyörimään. Sitten kun tytär vielä innostuu yön aikana elämöimään, niin yhteenlaskettu unimäärä on todella pieni! :snotty: Mutta onneksi muuten energiaa on hyvin, fysiikka vaan laahaa pahasti perässä... :whistle:

Syömisiini ei juurikaan kukaan ole puuttunut. Yritän syödä oikein, mutta paljon hövelimpi tässä raskaudessa kyllä olen esikon odotukseen nähden! :ashamed: Sokeria tullut muodossa jos toisessa popsittua ihan liikaa. :p Toissapäivänä viimeksi piti vähän sulatejuustoa leivälle ravintelissa sipasta, graavilohta pienen maistiaisen ottanut muutaman kerran yms "kiellettyä". Huomaa, ettei sitä jaksa tässä toisessa raskaudessa ihan niin "tiukkiksena" olla... :whistle:

nannuz: Kyllä, täällä potkitaan ja lujaa suoraan alaspäin! |O Etenkin illasta, kun TV:tä katselee. Tuo esikko tähtäili enemmän sivuille, niin tämä rummuttaa sitten äipän rakkoa ihan "kiitettävällä" tahdilla. :| Ihanaahan se on tuntea, että siellä liikehditään, mutta mieleen välillä meinaa tulla, että ulosko se sieltä jo pyrkii?! :D

Eipä muuten kummempia. Huomenna neuvola. =)

Aamukahvit keittymään...

mussu & monni 22+0
 
Unettomuus on tuttua. Heräilen ainakin kerran yössä, ellen sitten valvo yli puolenyön, kun aamuherätys on kuuudenlta tai seitsämältä. Siirryn nyt jo automaattisesti sohvalle, kun siinä puoli-istuvassa asennossa saa uudelleen unenpäästä kiinni vähän paremmin.
Potkuja tulee ihan kiitettävästi, ja etenkin, kun pitäisi istua palaverissa, ja pissittää jop valmiiksi, niin on kiva, kun potkitaan vielä siihen rakkoon oikein kunnolla :kieh:
Syömisiä en mitenkään kamalasti ole vahdannut. Kofeiinin olen jättänyt kokonaan pois jo yritysvaiheessa. Toki sitä n mielessä, että terveellistä pitäisi olla, varsinkin kun alkuainokin oli reippaasti yi sallittujen ajojen. Mutta loppujen lopuksi, ei ole vielä kamalasti kiloja tullut, olisiko siinä neljän pintaan. Verenpainetta seurailen kotona, ja on sekin hyvin pysynyt normaalilukemissa.
Perjantaina on tulossa minun toka neuvolakäyntini. Pitkään sitä saikin odottaa. Mielenkiintoista nähdä, mitä siellä tapahtuu, kun on uusi ihminenkin vaihtunut tässä väluissä. Jossain vaiheessa tulee ilmeisesti sokerirasitustesti ja eiköhän tuota rh-vasta-aineitakin pitäisi seurata, kun olen rh-, mutta siitäkin varmaan kuulee sitten perjantaina lisää. Hurjasti on kysymyksiä mielessä, ekaa kun tässä odottelee, mutta saa nähdä, tuleeko kaikkea sitten kyseltyä, ja muistaako edes.
Onneksi töissä on jaksanut olla, vaikka tuo yöuni onkin välillä aika risaista.

tessak ja öttiäinen rv23
 
Tessak: Tosi harvassapa sinulla neuvolakäynnit, varsinkin, kun ekaa odotat! Minulla oli viime viikolla kuudes käynti (yksi näistä lääkärineuvola)! Toisaalta kyllä yksi käynneistä oli seurantakäynti, kun oli niin kauheasti sitä oksentelua ja yhellä käynnillä katsottiin tuo kohdunsuun tilanne supistelujen takia, mutta kuitenkin. Käytännöt näköjään vaihtelee.

Syömisiä en ole vahdannut erityisesti, maksalaatikkoakin esimerkiksi olen silloin tällöin syönyt ja tuorejuustoja joskus leivälle sipaissut. En jaksa hysterisoida liiemmin.

Potkuja täälläkin satelee tuonne alas, mutta ei oikeastaan vielä pahasti virtsarakon seutuville, en muista tuollaista esikoisestakaan. Välillä liikkeet tuntuu enemmän tuossa navan kohdalla tai vähän ylempänäkin.

Unettomuudesta en ole kärsinyt, mitä nyt vessassa pitää käydä vähintään kerran yössä, mutta saan sen jälkeen taas hyvin unen päästä kiinni.

Tällä viikolla pitääkin sitten suunnitella ja toteuttaa esikoisen 4v. synttärit, sunnuntaina pidetään ne. "Teemana" pojan toivomuksesta Disneyn Autot, eli pitää lähteä metsästämään esimerkiksi syötävää Salama McQueen kakkukuvaa jne. :whistle:

Tänään loppuu antibioottikuuri, mutta luulen, ettei poskaritulehdus vieläkään ole mennyt ohi, räkä valuu ja päätä särkee lähes joka päivä. Hiivakin on nyt riesana, tosi ihana olotila :$ .

Mutta nyt teelle, reipasta alkuviikkoa kaikille! :)

Pikkumuksis rv 20+1
 
Mä alan tässä päivitteleen. :wave:

....Ja valmista on. Aika vähän sydämiä on listassa, noinko harvalla on arvio sukupuolesta?

Mulla on onneksi pahoinvointi talttunut nyt. Ehkä se helppo keskiraskaus on vihdoin alkanut. Sokerihimo on edelleen erittäin paha, mutta olen kuitenkin saanut sen nyt jonkinlaiseen kontrolliin. Niin ja tällä viikolla olen lomalla! Ihanaa, kun mimmikin saa olla kotona.

Meidän perheellä on hyvin säännölliset ja terveelliset ruokailutottumukset jo alkujaankin. Raskauden aikana yritän välttää liiallisia makeutusaineita, aina siinä onnistumatta. Kukaan ei ole kyllä tosissaan koskaan kommentoinut mitään, ja hyvä niin. :kieh:

Mutta nyt meen tekeen lihapullia ennen kuin mimmi herää päiväunilta. Hyvää viikkoa kaikille! :wave:

Cassy rv 23+5 jo :eek: :heart:
 
Mulle voi laittaa listaan että tyttö taitaa olla tulossa :heart:
Minkä kokosia masukit ovat olleet ultrassa? Mulla 324g ja 20cm. rv 21+0 (ultrassa tosin muutamaa päivää pienemältä näytti, mut eivät la:ta muuttaneet)
 
Heipat

Mistäs sitä oli täällä ollut puhetta :whistle:

No potkuista ainaskin: mulla tuntuu välillä ylhäällä ja välillä rummuttaa tuonne alas ja sisäelimiin päin.. Taitaa olla vielä hyvin tilaa liikkua. Silloin kyllä tuntuu ahistavalta kun oikein alkaa venyttelemään, ja päätä tai pyllyä puskee kyljestä läpi =) kyllä se vaan tuntuu kuiten niin ihanalta kun tuntee jo pikkuisen niin paljon paremmin :heart:

Me käytiin eilen haaparannan ikeassa ostoksilla. Käytiin vähän lipastoa ja hyllykköä ostamassa poijan huoneeseen ja vauvalle kantokassi noihin tupliin..Ostettiin siis tässä joku aika sitten tuplatkin, eli päädyttiin emmaljungan twin city crosseihin. Meinattiin ekaksi ottaa se malli missä on 360 kääntyvät pienet renkaat, mutta sit testattiin niitä lumessa ulkona ja tultiin siihen tulokseen että kyllä ne on huonommat menopelit sit talvikeleillä..Kyllä noi tuntui aoka ketteriltä noi normi renkailla olevatkin, ja yllättävän kevyetkin..Sit jälleen myyntiäkin jo miettien, niin ei ainakaan huutonetissä ollut näyttänyt menevän kaupaksi noi kääntyvillä pyörillä olevat..Ostettiin sellaiset mukavan pirtsakan oranssi/mustat..

Sit tänään käytiin ostaan uus hoitopöytä/lipasto systeemi meidän makkariin, kun ennestään on jo semoinen hoitopöytä/amme juttu kylppärissä, mut ajateltiin että yöllä ei tarvii herättää koko komppaniaa, kun kuiten monesti varmaan heräillään, niin saa vaipat vaihdella siinä sängyn vierellä =)

Mulla ois myöskin huomenna neuvola, saas nähdä mitä vaaka näyttää..hieman pelottaa, kun on kuitenkin tullut herkuteltua taas :ashamed:

Unettomuutta ei oo vielä havaittavissa, mutta särkyjä öisin lantiolla, eli puolta pitää vaihtaa monesti, sekä vessa reissut on myöskin tuttuja öisin :/

Mut nyt syömään iltapalaa :p

Piku ja Tintti 23+2
 
Heippa, kävimme ultrassa viikko sitten. En tiiä johtuuko siitä, että edellisen odotuksesta ja ultrasta on yli kymmenen vuotta vaiko siitä, että oon vaihtanut asuinmaata, mutta kyllä oli perusteellinen tutkimus. Kätilö puhui onneksi sujuvaa ja hyvää englantia, niin tuli ymmärrettyä( olen siis Tanskassa).Sukupuolta emme halua vielä tietää, joten se onneksi säilyy vielä yllätyksenä. Laskettu aika muuttui viikon aikaisemmaksi eli sen voi sinne listaan vaihtaa eli uus la on 16.7. Epäilinkin, että on aikaisemmin tulossa, kun liikkeet on tuntuneet niin pitkään ja masu sen verran iso. Nuo yöheräilyt on tuttuja... Odotus on kyllä ihanaa- kaikista fyysisistä muutoksista huolimatta ! Hyvää oloa ja iloa kaikille.
 
Heippa, kävimme ultrassa viikko sitten. En tiiä johtuuko siitä, että edellisen odotuksesta ja ultrasta on yli kymmenen vuotta vaiko siitä, että oon vaihtanut asuinmaata, mutta kyllä oli perusteellinen tutkimus. Kätilö puhui onneksi sujuvaa ja hyvää englantia, niin tuli ymmärrettyä( olen siis Tanskassa).Sukupuolta emme halua vielä tietää, joten se onneksi säilyy vielä yllätyksenä. Laskettu aika muuttui viikon aikaisemmaksi eli sen voi sinne listaan vaihtaa eli uus la on 16.7. Epäilinkin, että on aikaisemmin tulossa, kun liikkeet on tuntuneet niin pitkään ja masu sen verran iso. Nuo yöheräilyt on tuttuja... Odotus on kyllä ihanaa- kaikista fyysisistä muutoksista huolimatta ! Hyvää oloa ja iloa kaikille.
 
noniin ultrassa mekin käytiin perjantaina,kaikki oli hyvin ja painoa oli semmonen reilu 300g ja pää-perämita 13,3cm:) ja en ole vieläkään sisäistänyt että kätilö lupaili kovasti poikaa meille, minulla siis tyttö 2,5v aika ihmeellistä:)mutta pääasia että on terve vauveli.nyt sitten olen jo poik vaatteita kirppiksiltä keräillyt kun on tuo vaatekaapin sisältö aika vaaleanpunainen:)

itse en ole tarkka syömisistä ollenkaan, syön karkkia ym herkkua niin paljn kun napa vetää,söin jo tyttöä odottaessa samalla tavalla eikä painoa tullut kun 8kg koko aikana ja vavakin oli suht pieni alle 2500g vaikka täysi aikainen olikin.

meilä sairastellaan,lähdemme tytönkaa lääkäriin kohta epäilen korvatulehdusta...no saapahan olla töistä pois ainakin yhden päivän:) ja loma alkaa 1.6 jeeeeee

onnijuuli 20+3
 
Viikkoja 22+2 ja neuvola takana. Kaikki oli hyvin. Mitä nyt veret alhaalla, joten rautatabletit joudun nyt aloittamaan...
Painoa tullut jonkin verran lisää, mutta edelleen ollaan hiukan alle sen mitä lähtö oli. Vielä pitäisi 10vk näillä painoilla mennä :whistle: Saa nähä...

POTKUISTA... Masukki päätti eilen pitää kunnon jumppatuokion. Aloitti siinä kymmenen yhdentoista aikaan ja lopetti kahden aikaan. Nukkumaan pääsin sit puol kolme ja ylös puol kasi, että kerkeää eskarilaisen viedä tarhaan puol yhdeksäksi..

Onneksi saa olla kotona. Vaikka ollaan tässä nyt oltukin yli vuosi työttömänä..

Mut nyt kelalle viemään äippäpaperit..
 
:headwall: :headwall: :headwall:
näin pitkä romaani hävisi jonnekkin bittiavaruuteen |O |O |O

no eipä täällä juuri muuta olo ihan ok närästää vaan mutta silti syödään sitten vaan rennietä päälle :D

liikkeistä täällä ja potkitaan ja suoraan alaspäin kiva kun tuntuu muutenkin et pidätyskyky on nolla ja sitten vielä muutamat potkut siihen päälle vessa on tuttu paikka

kelan papereita olen täällä ihmetelly tuntuu et kaikki tieto on hävinny päänupista miten ne saakin niistä niin sekavia :/

no jaksamisia kaikille palaillaan paremmalla ajalla uusiksi

witchi & mittarimato 23+2
 
Neuvolapäivä. Hyvin potkii masussa. :heart: Sykkeet pienokiaisella huiteli lähempänä 170 siinä potkiessa, neuvolakorttiin merkattiin 160 ja liikkeet ++. Hb oli noussut lisäraudan ansiosta lähemmäksi normilukemia ja kohdunpohjankorkeuskin oli laskenut lähemmäksi keskikäyrää. Eli ei kai tässä suurempaa valittelemista. Alaselkäkipuilujen takia ohjaili soittelemaan terveyskeskuksen fysioterapeutille. Sieltä pitäisi saada tukivyötä lainaan. Kannattaahan sitä ainakin kokeilla. :)

Lääkärineuvola on päälle kk:n päästä ja sitä ennen vielä se pelottava sokerirasitus. Miten mä selviän siitä syömättömyydestä ja juomattomuudesta?! :| Niin ja siitä surullisenkuuluisasta litkusta! :x

Kelan paprut sain. Kai ne pitäisi täytellä alta pois, itse Kelaan viemistä saatan vielä viivytellä vuoden 2009 äitiyspakkauksen toivossa. ;) Vähän tuossa vielä jahkailin, että jos ottaisikin sen rahassa. Mutta en malta, kuuluu jotenkin "asiaan". :)

Ei muuten kummempaa. Fyysisesti taas parempi päivä, pystyn ehkä pitkästäaikaa tytön jumppaankin mukaan tänään. :) Nyt jos kuitenkin muihin touhuihin... :wave:

mussu & monni 22+1
 

Yhteistyössä