Täällä onkin kulunut jo kokonainen kk viime kirjoituksista. Työt vaan tahtoo niin viedä mehut ettei jaksa itse kirjoitella, lukemassa tulee kuitenkin käytyä.
Jedvenna Sain itse aika samanlaisen kohtauksen viime perjantaina. Yhtäkkiä vaan kauhea hiki puski istuessa ja silmissä musteni. Satuin tuolloin juuri olemaan työterveydessä niin mittasivat verenpaineen heti kohtauksen jälkeen ja hurjan korkealle nousi. En tiedä onko samasta kyse..minäkin pienikokoinen ja masu on valtava.
Voimia ja toivottavasti saat tietää mistä johtuu!
Tosiaan
rakenneultra oli 4.3 jolloin ultraaja totesi kaiken olevan ok, terve vauva. Sukupuolta mies ei halunnut tietää joten salaisuutena loppuun saakka sen pidämme. Hetken oli helpottunut olo kun näki pikkuisen ja kuuli kaiken olevan kunnossa.
Työt on verottanut voimia toden teolla ja tosiaan viime pe menin työterveyteen valittamaan kun silmiä ja päätä särkee ja olo on tosi huono. Supisteluja oli välillä tosi kivuliaitakin, piti ihan pysähtyä hengittelemään. Siellä istuessa sain sitten jonkin pyörrytyskohtauksen, vintti pimeni ja hikosin ihan kauttaaltaan. Syke ja verenpaineet nousi väliaikaisesti tosi korkeaksi. Minut laitettiin lepäämään ja lääkärin tutkittua minut hän totesi että parempi toimittaa minut äitipolille ambulanssilla.
Äitipolilla otettiin verikokeita ja seurattiin vointiani. Meni n. tunti kun olin taas ihan ok ja pystyin kävelemään omin voimin. Kohdunsuu oli sormelle auki muttei supistukset muuta olleet onneksi aikaan saaneet. Ultrassa sattumalta kätilö sitten huomasi että pikkuisella oli kertynyt nestettä vatsaonteloon ja alkoi tarkemmin katsoa sydäntä missä toisen henkilön vielä ultrattua huomattiin läppävuoto.
Mitään tietoa ei ole mikä sen on aiheuttanut, odotellaan vaan verikokeiden tuloksia.Lääkäri epäili että jos olisin esim parvorokon sairastanut niin se olisi voinut vaivan aiheuttaa.
Mutta kun tosiaan muuten ihan terve olen ollut. Minun kohtaus ei mitenkään liittynyt tuohon vauvan läppävuotoon, se vaan sattumalta löydettiin.
Sinänsä onni onnettomuudessaettä satuin pökräämään! Nyt tilannetta seurataan äitipolilla ja katsotaan mihin suuntaan lähtee kehittymään. Huoli on kova, mutta nyt ei auta kuin odottaa.
Itse olen nyt ollut pe jälkeen sairaslomalla, joka päättyy torstaina. Olo on ihan muuten ok, mutta istuessa tulee herkästi huono olo. Kysyn vielä lääkäriltä huomenna uskallanko töihin lähteä. Missään tapauksessa en ainakaan vauvan hyvinvointia halua riskeerata! Töitä ehdin kyllä myöhemminkin tekemään.
Kumma kyllä ettei rakenneultrassa vaivaa huomattu...olenkin miettinyt että eikö sitä niin tarkkaan ole siellä katsottu vai onko vaiva tullut vasta sen jälkeen. Vielä kun kaupunki ei tarjoa rakenneultraa niin ihan yksityisellä käytiin, joten eihän heillä äitipolilla sen kummempaa tietoa rakenneultrasta ole. Voin toki viedä heille lapun, jonka mukaani sain, mutta empä usko sen paljon auttavan "dg. normaali raskaus".
Tuuliina 25+4
Tuulii