<3 HEINÄMASUT Huhtikuussa <3

Mä en ole varmaan sen takia käynyt neuvolalääkärillä aiemmin, kun olen ollut nt- ja rakenneultrassa. Ja sit viikoilla 8. ultrattiin, kun pyörryin ja kaaduin. Täällä ei ultrata neuvolassa, vaan lääkäri mahan päältä kokeilee vauvan asennon ja sisäkautta kohdunsuun tilanteen. Näin olen käsittänyt. Olen myös itse maksanut käynnin 4-D-ultrassa yksityisellä, kun rakenneultran jälkeen jäi huoli vauvasta.

Neuvolalääkäriä en ole edes kaivannut sorkkimaan. Hän on ainoa lääkäri tässä pienessä maalaiskunnassa ja hoitaa kaikki vauvoista vaareihin, eikä ole kauhean sosiaalinen tapaus. Monesti kun hänen luona käy, niin lähtee resepti kourassa pois, mutta sairaudesta ei ole edelleenkään hajua. Lääkäri katselee ikkunasta ulos ja murahtelee jotain epämääräistä :LOL:

Neuvolassa käyntejä mulle on kertynyt (jos ei huomista käyntiä lasketa mukaan) 5 kpl. Täällä on niin, että jos on ultra/ muu lääkärikäynti, niin sille kuukaudelle jää neuvolakäynti pois. Huomenna, kun on neuvolalääkäri, niin käyn eka neuvolassa antamassa pissanäytteen ja mitataan arvot ennen lääkärille menoa. Nyt pitäisikin kohta alkaa neuvolakäynnit sitten 2 viikon välein. Menen kasvukontrolliultraan vielä viikolla 30+.

Ihanan aurinkoinen päivä, kohta täytyy valua töihin, onneksi on huominen ja ylihuominen vapaata..

Mureena ja papu 27+3
 
Hei,

Kontrolli äitipolilla oli 08.04 ja vauvalla todettiin kaiken olevan ok. Läppävuoto sydämestä oli poistunut eikä nestettäkään vatsaontelossa ollut. =)
Vielä toukokuussa katsotaan tilanne varmuuden vuoksi, hyvä niin. Olen niin kiitollinen ettei rakenteellisesta poikkeamasta ollut kyse. Kuulema vauvalle voi ilmetä jossain vaiheessa raskautta läpppävuoto, joka korjaantuu itsestään. Lääketiede ei tunne syytä ilmiölle.
Mitoiltaan vielä vastaa ihan viikkoja. Painoa oli 850g :heart:

Pääsiäisen kylpyläreissun jouduimme perumaan sillä oma vointi ei antanutkaan periksi. :(
Päässä pyöri ja olo oli ihan voimaton. Kävimme sitten uiskentelemassa pe ja la ihan uimahallissa ja innostuin kyllä toden teolla! Ei tuntunut supistuksia ollenkaan ja turvotuskin tuntui laantuvan vedessä!

Sairaslomalta eilen töihin palasin ja meinasin matkalla jo pyörtyä, mutta hampaat irvessä kävelin töihin saakka. Sielläpä sitten päässä taas huojui ja välillä hikeä puski pintaan. Syömään kun lähdin meinasi taas taju lähteä, oli pöydästä äkkiä napattava kiinni. Kärvistelin päivän loppuun ihan senkin takia etten uskaltanut lähteä työterveyteen kun matkaa kuitenkin vajaa pari km, tiedä vaikka olisin pökrännyt matkalla. Illan kyljellään makoilin soffalla niin helpotti hiukan, vaikkakin päässä huojui.
Jostain syystä näinkin unta viime yönä että olimme miehen kanssa risteilyllä :LOL:

Tänään olisi iltavuoro...täytyy katsoa miten vointi tästä kehittyy. Työterveysaika on varmuuden vuoksi ennen vuoron alkua. Hiukan hirvittää mennä kun viimeksi siltä reissulta ambulanssilla sairaalaan vietiin.

Pitkä sepustus, tiedän. Yritän aktivoitua useammin kirjoittamaan.

Aurinkoista päivää kaikille!

Tuuliina 27+5
 
En ole pitkään aikaan nähnyt teidän kirjoituksia täällä? Onko kellään käsitystä näistä kahdesta Heinämasusta?

Katsoin, että synnärinne on Satakunnan Keskussairaala. Ootteko porilaisia vai jostain lähikunnasta? Itse olen Noormarkusta (kotoisin Porista)!


 
Aurinkoista keskiviikkoa! Parin tunnin päästä suuntaan neuvolaan, mutta kirjoittelenpa ajan kuluksi jo nyt.

Wiivi84llä sitä vauhtia piisaa! :) Tuuliina84:lle onnea hyvistä uutisista! Jedvennalle ison iso voimahalaus ja jaksuja. Varmasti nyt on vaikeaa, mutta tulevaisuudessa varmasti huomaat, että lopulta asiat menee niin kuin on tarkoitus. Sairas parisuhde (mieleltään pahasti epätasapainoisen miehen kanssa) ei todellakaan ole hyvä kasvualusta pienelle lapselle, sillä jos jo ennen lasta joutuu elämään epävarmuudessa pystymättä olemaan oma itsensä, miten sinulla riittäisi voimia olla enää paras mahdollinen äiti pienelle? Tasapainoisempikin parisuhde menee vauvan myötä niin kovin sekaisin! Tarkoitus ei ole saarnata, toivottavasti et pahoita mieltäsi kun tarkoitus on ihan päinvastainen :hug:

Mureena: mulla oli myös tehty äitiysavustuspäätös 8.4 ja eilen hain postista äitiyspakkauksen, se oli 2008 pakkaus ja tykkäsin siitä ihan hirmuisesti!!!

Vaatteista on ollut juttua: ennestään löytyy vähän sekä tyttöjen että poikien vaatteita koosta 56 lähtien ja neutraalimpaa myös jonkin verran. Olisin uusia neutraaleja ostanut myös, mutta mies sanoi, että hän hakee lasten kanssa sitten "oikean" värisiä kun vauva syntyy, että on sitten alusta asti tytöllä hörhelöä tai pojalla poikamaisempaa. Eihän mies antanut mun ostaa edes vihreitä/keltaisia tutteja ja tuttipulloja varastoon vaan sanoi hakevansa nekin sitten sinisinä tai punaisina :LOL:

Supistuksista: itse jäin jo viime kuun alussa sairaslomalle supistusten takia ja saikku jatkuu kuun loppuun. Sitten alkaakin kuukauden vuosiloma jonka jälkeen 1.6 äitiysloma. Maidontulostakin oli puhetta, itsellä sitä jo tulee, ei suihkuten, mutta kuitenkin. Olisi kiva tämän kolmannen kanssa onnistua imetyksessä, toisen kohdalla maito ei riittänyt kun laiduin niin nopeasti eikä ilmeisesti kroppa jaksanut enää maitoakaan tuottaa pojan tarpeiksi. Raskausarpia ei vielä ole tullut, niitä ei tullut kahdessa ekassakaan raskaudessa ja olen ollut myös siitä onnellisessa asemassa, että vatsanahka ei ole jäänyt sellaiseksi löysäksi repuksi vaikka paino on noussut aina reippaasti vaan on palautunut kummankin synnytyksen jälkeen nopeasti ennalleen. Toivottavasti tämänkin synnytyksen jälkeen.

Vauva on kova nikottelemaan (tytöillä on kuulemma hikka sikiöaikana useammin kuin pojilla) ja liikkuu hirveästi, jo nyt potkii tuonne hiukan miekkalisäkkeen alapuolelle ja venyttelee laihaa kroppaansa niin, että kipeää tekee! Aina kun pysähdyn, alkaa hirveä temmellys!

Nyt pitää kyllä mennä tekemään jotain pöperöä itselle niin jaksaa sitten taas touhuilla. Aamulla olin reippaalla kävelyllä ja oli aivan ihana ilma! Kiva kun on kevät!

Katja ja masukki rv 28+1
 
moikka:)

tääl ois yks uus heinämasu jos mukaan mahtuu :)
heinäkuun 15 on laskettu aika ja pieni poikahan sieltä tulee :heart: Meijän odotus tarina on aika erikoinen ku saatiin tietää raskaudesta vasta maaliskuussa! ja ite oon vast 16, tosin ens viikolla 17:p


Kevät terkuin ti-aa ja poitsu 27+1
 
Katja-81 rasvailetko masua vai onko vaan hyvät geenit? Itselläni ekasta raskaudesta tuli todellakin arpia ja nahka jäi löysäksi synnytyksen jälkeen. Ajan myötä kyllä muuttui paremmaksi...

Jedvenna en tiedä kauanko olette yhdessä olleet, mutta itse samankaltaisessa suhteessa eläneenä voin sanoa että sairastutat itsesi ennen pitkää jatkaessasi huonossa suhteessa. Ero sattuu, sen tiedän. Ja jotenkin tuntuu että huonosta suhteesta ero tuntuu vielä vaikeammalle kun on niin kovin yrittänyt. Eron jälkeen tulee täydellinen tyhjiö kun vihdoinkin voi vaan olla oma itsensä. Näin ainakin minulla.
Voimia kovasti! :hug:

Työterveydessä kävin ja loppuviikko lepoa, maanantaina taas uusi yritys. Kumpa nyt olo helpottaisi ja pystyisi töihin vielä menemään. Kaksi viikkoa ehtisi olemaan ennen kesälomaa josta sitten jäänkin äitiyslomalle.
Maidontulosta, ei ole maitoa alkanut vielä tulemaan. Esikoisesta alkoi suht varhain, mutta nyt ei merkkiäkään. Toivottavasti maito kuitenkin nousee, sillä ehdottomasti haluan imettää.
Supistuksia ollut välillä mutta selkeästi helpottanut. Kohdunsuu oli auennut, mutta kanavaa vielä jäljellä ettei huolta.

Taidampa mennä taas hetkeksi lepäämään
 
ti-aa: tervetuloa mukaan kirjoittelemaan ja onnea odotuksesta :) Missäs suunnalla asut ja minne olet menossa synnyttämään? Hih, ei ainakaan odotusaika tunnut pitkältä kun raskaus todetaan noin myöhäisessä vaiheessa :D Yhdeksän kuukauden tunteet tiivistettynä neljään! Hui!

Tuuliina84: saan kiittää hyviä geenejä, rasvata muistan ainoastaan kasvot ja joskus sääret jos kuivuvat kovasti.

Neuvolassa kävin, turvotusta hiukan on, paineet koholla ja raskausmyrkytyksen oireita tässä pitäisi tarkkailla ja soitella jos kotimittauksessa paineet ei laske levon jälkeenkään. Sf-mitta huimat 29 cm!!! Muuten kaikki ihan ok. Tarjonnasta ei osannut varmaksi sanoa, jotenkin poikittain ja vinottain vauva vaihteeksi siellä mylläsi. Heittää kuperkeikkaa vaikka kuinka monta kertaa päivässä!

Nyt pitäisi mennä kuorimaan porkkanoita. Tomaattejakin tekisi mieli, mutta kotimaiset on tähän aikaan ihan raakoja kaupassa ja hinta ihan törkeä laatuun nähden. Alan tomaatinviljelijäksi niin saan syödä kuormasta kyllästymiseen asti!

Katja rv 28+1
 
Tulipahan käytyä äippäpolilla päivystyksessä... Aamulla kun heräsin ja menin vessaan niin pyyhkiessä jäi paperiin reilusti verta. Ei muuta kun tohinalla sairaalaan, kaiken pitäisi onneksi olla kunnossa. Mulla ollu hiivaa koko raskauden ajan niin se on tod.näköisesti aiheuttanut haavaumia muutenkin verekkäisiin paikkkoihin. Ja taksilla ajelin kotio... :D

Painoarvio oli nyt viikoilla 26+4 950g, vauva oli poikittain ja kovasti mylläili.
Onko kenelläkään ollu näin keskiraskaudessa verenvuotoa ja onko syy selvinnyt? Entä onko kukaan muun kärvistellyt hiivan kanssa raskausaikana? |O
 
Tervetuloa ti-aa remmiin mukaan! :wave:

Jedvennalle hurjasti voimia! :hug: En viitsi lähteä kommentoimaan jo muiden sanomaa, todella ikävältä kuulostaa tilanteesi. :( Toivottavasti nyt kuitenkin kaikki lähtisi parempaan suuntaan, elo ilman kyseistä miestä saattaisi kuitenkin olla itsellesi ja tulevalle pienokaiselle parempi vaihtoehto. Toivottavasti saat puhuttua jonkun kanssa kaikesta, niin jaksaa paremmin miettiä asioita eteenpäin. :hug:

Mulla on maitoa vähän alkanut tulla. Todella vähän siis, mutta kuitenkin. Samoihin aikoihin taisi esikoisenkin kanssa maidontuotanto alkaa.

Eipä tänne muutoin kummempia kuulu. Vaihtelevia supisteluita yms kipuiluja on toisina päivinä enemmän, toisina vähemmän. Ja tiukkaa masun kasvattelua. ;) On se masu vaan niin pinkeänä, että kaikki vanhat kevättakitkin näyttää enemmänkin koomisilta päällä. :LOL: Huomenna äitee suuntaa siis takkiostoksille, jos jonkun edukkaan/toimivan/ok näköisen rievun löytäisi.

Jahka tytsi herää, niin ulos nauttimaan auringon säteistä. B)

- mussu & monni 27+2
 
PömpeliPötsi: Minä olen lähes koko raskauden saanut nauttia hiirvan iloista! |O :headwall: Olen yrittänyt kokoajan enemmän syömisiä seurailla tuota silmällä pitäen, lääkinnyt useaan otteeseen jne, mutta aina vain se hiipii takaisin. Ja juuri toissapäivänä mullakin oli ihan vähän verta pyyhkiessä. Todella vähän siis, mutta kuitenkin. Että liekö myös täällä samasta vaivasta johtuen tiputellut... Ei ole mukava vaiva tuokaan... :/
Mutta onneksi kuitenkin kaikki oli muuten kunnossa sinullakin! :hug:
 
PömpeliPötsi mul oli ainaki hiivan aikana vuotoo ja kun sen lääkkeen otin, ni viel pahempaa. Tuli semmonen pien klönttikin veren mukana. Piti sitte lääkityksessä pitää yhen päivän tauko, vaikka ei missää nimes sais. Kyl se silti lähti pois eikä vertakaa tullu enää. Tää oli joskus vähä ennen raskauden puoltaväliä.

Kumpa täälläki paistais aurinko! Harmaata vaan :/ Tänä aamuna heräsin, ni keittiön taso täynnä muurahaisia.. ihanaa.. Tukka pystys ja silmät sirris niitä sit hätistelee. Muutamia tääl viel käppäilee..

Maitoa ei oo näkyny.. Taidan olla aika kuiva tapaus :| Tosin tissitki niin pienet ettei näistä varmaa ravintoo pahemmin tuu, ku yhtää eivät oo kasvaneetkaa. Nännit muuttu alussa vaa tummiks.

Kaverillaki on masus viel tilaa temmeltää, mut ei kyl suostu raivotarjontaa menemää. Kaikkee muuta kyl tapahtuu. Eilee illal tyyppi oli poikittain ja yhtäkkiä toho navan vieree nous sellanen kova kumpu, jota sit silittelin :heart:

Sainpa sentää Kelaa vietyy laput, vihdoin ja viimein. Nyt sitte odottelee.

Jaksamisia kaikille!

- Jousku ja Pertsa 27+4
 
Aurinkoista keskiviikkoa! :)
Tosi kiva ilma on ollut tänään, syötiin pojan kanssa kuistilla jätskit kun tultiin kotiin. :p
Sen jälkeen lösähdinkin sohvalle, aivan mieletön väsymyskohtaus iski taas, siinä aikani pilkin..
Onneksi mies oli tehnyt ruoan valmiiksi ja imuroinutkin se oli, kiva ylläri!

Tuuliina84, ihanaa että kaikki on vauvalla hyvin! :heart:
Vaunuista kyselit, en oo vielä sen kummemmin malleja katellut mutta kyllä me uudet kunnolliset tälle tulokkaalle hommataan, paljon kuitenkin tulee kävellen liikuttua niin haluan että on hyvät menopelit. :)

Maidontulosta on ollu keskustelua, mulla tuli jonkun verran jo monta viikkoa sitten, onneksi ei vielä ainakaan ole erityisemmin lisääntynyt, joskus on liiveissä läiskät.. :whistle:
Ja toivoisin ettei tällä kertaa sitä maitoa tulis niin kamalasti kuin pojan aikaan!

Huomenna sitten neuvolaan, sen verenpaineen takia lähinnä, tosin kotimittaukset ovat olleet suorastaan ihanteellisia, saas nähdä mitä huomenna näyttää neuvolassa..

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!! :wave:
illuusia&muksis rv 29 :heart:
 
Täällä kärvistellään kestopinkeellä masulla.

Vaunut hommasin tälle aivan uudet F7 ja toivon,että ovat hyvät.

Hiiva on pariin otteeseen ollut vaivana täällä.

Jaksellaan hyvin ja paksusti :D

äiti-kengu ja pikku kengu 27+6
 
Mielenkiinnosta kysyn, että oletteko töissä vai kotona odotusaikana? Tuntuu, että niin moni pääsee nukkumaan aina päiväunia - minä voin vain haaveilla sellaisista... :p

Tosiaan niitä kivuliaita suppareita tuli vloppuna ja kivut jäivät päälle. Olen kärvistellyt töissä pari päivää. Kävin antamassa neuvolaan pissanäytteen, joka oli puhdas. Kipuja on edelleen - olenko herkempi kivuille vai onko kasvukivut teilläkin tuskallisia? Neuvolan täti sanoi, että pitää jäädä pariksi päiväksi taas lepäämään. Ja pomohan ei ymmärtänyt sitä alkuunkaan... On niin paha olo siitä!! :( Hänen mielestään lääkärit määräävät liian herkästi sairaslomaa. Jouduin perustelemaan sille kaikki vaivani, vaikka hänellehän ne eivät millään tavalla kuuluisi. Miten teillä työpaikalla suhtaudutaan sairaspoissaoloihin raskauden aikana?

Me asutaan mieheni kanssa eri paikkakunnilla ja ajattelin, että pomo tietysti kuvittelee että pidennän tarkoituksella vloppuja, jotta pääsen mieheni luokse. Sanoin sille suoraan, että tällä ei ole tarkoitus hakea pidennystä vloppuihin vaan olen aidosti kipujeni takia poissa.

Hiivaa minullakin oli jossain vaiheessa, mutta ei se varsinaisesti ole vaivannut muuten kuin haisemalla... :| Yhdellä kuurilla olen itteäni hoitanut.

Maitoa ei oo alkanut mullakaan tulemaan vielä yhtään. Vaikka koko on kasvanut valtavasti niin silti se ei ole maidon tuotantoon vaikuttanut. Siskollani ei koko vaihdu ollenkaan, minä olen saanut jo tässä vaiheessa ostella uusia isompia liivejä. argh! Mihinkähän kokoon ne vielä tursuavat? :D

Vaunut ostettiin Gessut - swing mallia. Oon tosi tyytyväinen niihin. Mietittiin jopa ulkomailta tilaamista, mutta vertailin niitä aika paljon ja päädyin suomalaiseen kauppaan. =)

ti-aa Tervetuloa mukaan! Ja Onnea odotukseen myös teille! :flower:

Kuutti ja tytöntyllerö (?) 26 + 2
 
ti-aa tervetuloa mukaan!

Maitoasiaa: maitoa on tullut jo varmaan se 15 viikkoa, välillä enemmän ja välillä vähemmän.

Vaunuista: Käytetyt yhdistelmät löydettiin, vaikka oltiin jo valmiit ostamaan uudet. Mutta sattui hyvät tulemaan vastaan, niin ainahan sitä mielellään rahaa säästää..

Tulis jo se äitiyspakkaus... Mä olen kun pikkumuksu, kun en malta odottaa.. Tänään tuli päätös postitse sekä pakkauksesta, että äitiyspäivärahoista =)

Mureena ja papu 27+3
 
Heips!

Ja tervetuloa uusille! :flower:

Jedvenna: Tsemppiä ja :hug: vaikeaan tilanteeseesi, muuta en osaa sanoa. :(

En varmaan muista, mitä kaikkea oli jutun aiheena, mutta ainakin maidontulosta... Mulla tulee vähän jotain "esimaitoa", sellaista aika kirkasta ja vain toisesta rinnasta. Esikoisen imetyksen lopetin hänen ollessa noin 8kk ja maitoa tuli puristamalla vielä, kun poika oli noin 2v. Että aika pitkään sitä tihkutti.

Hikkaa tällä vauvalla on nyt tuntunut muutaman kerran. Esikoisella oli tooosi usein, ja siis poika on ja niinhän tämänkin masukin pitäisi olla. Että en tiedä, onko sukupuoleen katsomista tässäkään asiassa. :)

Supistuksia tulee edelleen enemmän ja vähemmän mutta ne kivuliaat on nyt vähän väistyneet. Jos päivän aikana paljon liikun ja touhuan, niin illalla on enemmän tukalaa mutta noin pääsääntöisesti ovat rauhoittuneet parin-kolmen viikon takaisesta.

Hiivakin vaivaa kai monia. Mulla samaten. Yhden Canesten-kuurin olen käyttänyt ja nyt pitäisi hakea nähtävästi toinen. Ärsyttävä vaiva. Veristä vuotoa mulla ei ole tuohon liittynyt, mutta varmasti paljon mahdollista, että sellaistakin voi tuossa olla.

Mulla oli viime torstaina sokerirasitus ja arvot oli oikein hyvät.
Jano Onko teillä muilla "riesana" jatkuva jano? Mulla on ollut varmaan nyt pari-kolme kuukautta melkein jatkuva jano. Juon hirveitä määriä vettä ja tuoremehua ja tuntuu, ettei mikään riitä. Tuostahan olinkin huolissani, että onko mulla sokereisssa jotakin vialla, mutta kun ne arvot kerran oli ok, niin kai tämä janotus kuuluu sitten vain muuten tähän raskauteen.

Mutta nyt mies vinkuu tähän koneelle, joten mukavat viikonjatkot! :)

Pikkumuksis rv 25+3
 
kiitos kaikille kannustuksista ja lohdunsanoista! täällä yritän päivän kerrallaan pärjäillä. pahaa tekee edelleen, yöt kaikkein pahimmat kun joudun opettelee yksin nukkumisen uudestaan :(

vuoden 2008 ä-pakkaus tuli viikko sitten. käytetyt yhdistelmävaunut ostan parin viikon päästä tutuilta halvemmalla. monet muutkin kalusteet hommaan tuttujen kautta ni pääsen panostaa enemmän vaatepuoleen ja vaippoihin sun muihin. äippäpäivärahaa alkaa tulemaan kesäkuun alussa ja saan sen minimin, ku en töissä käy ja opiskelen sekä asun vielä vanhempien luona samassa taloudessa. yh-lisän saan lapsilisään vielä.

onko kellään nukkuma-asentojen kans vaikeuksia jo? itelläni ei hyvää asentoo löydy millää. kylkiin ja jalkoihi alkaa särkee melkei heti. voiko joku valaista mua ja kertoo et minkä takii näin tapahtuu? onko vauva niin iso vai mitä? olisko vinkkejä miten ton säryn sais pois? oon lukenu et tyynyjä laitettas jalkoje välii tai jotaki?

ihmettelin tos ku kattelin teiän vauvojen painoarvioita ni itelläni näyttää olevan jättivauva ku vertailen. mulla oli viikolla 27 vauvan paino 1,2kg. monilla on ollu alle kilon vielä siihen aikoihin. mietin kyl sitäki et onks neuvolas laskettu mun viikot väärin ku ite oletin kokoajan et oon viikon edempänä mut mulle merkattii viikko aiemmaks... no ei kai sil yhel viikol niin välii. viikot vaa näyttää kivemmilt ku niit on enemmän kasas!

ootteko huomannu et ku kuuntelee musiikkia vähä koval ni vauva reagoi siihe heti? huomasin tän monta viikkoa sitte mut oli se kyl hauska tunne ku musiikki soi hiuka kovemmal ni rupes heti mylläämään.
Nuutti79: koulussa käyn ja on paljon hyppytunteja ni sillo ainaki menen kotia nukkumaan päiväunia :)
maitoa on tullu jo monta viikkoa, muttei paidat tai rintsikat oo kastunu viel kertaakaan. tissit ei oo kasvanee kokoakaan isommiks viel, mahtavatko kasvaakaan? vai poksahtavatko ne sitten ihan loppumetreillä? ajattelin iha tän takii ostaa ne imetysliivit vast sit vähä enne synnytystä.
vauva on kääntyilly raivotarjontaan muutamia kertoja mut näyttää viihtyvän istuallaan enemmän vielä. toiv kääntyy sitte oikeaan asentoon synnytykseen mennessä. mutta eipä tänään muuta!

jedvenna ja poju rv28
 
Nukkuma-asennoista: Mun on pakko pitää mahan alla/jalkojen välissä jo tyynyä, sama oli esikoisesta. Nyt laitan välillä myös selkää tukemaan yhden tyynyn, eli olen niinkuin kahden tyynyn välissä. Meillä on miehen 4-5 tyynyä ja mun 5-6 tyynyä sängyssä samaan aikaan ja alkaa 180cm levee sänky tuntua kapealta :LOL:
Jommallakummalla kyljellä nukun, enemmän vasemmalla kyljellä, on jotenkin helpompi hengittää.

Melkein kaikki yöt pystyy nukkumaan etten joudu vessassa käymään kun myöhään illalla ja sitten aamulla, muutamana yönä joutunut lähtee pakosti vessaan, kun alkaa mahaan sattuu älyttömästi. Laiskana ei jaksaisi millään könytä umpisokeana kahden ison lattialla makaavan koiran yli ja sit on yleensä vielä kissa kampittamassa jossain. Pahinta vielä jos herää aamuyöllä, niin saatan sitten pyöriä hereillä loppuyön...
 
Jedvennalle jaksamista. Vaikea sanoa niitä oikeita sanoja tilanteeseesi mutta toivottavasti pikkuinen tuleva pojusi antaa paljon iloa tulevaisuudessa ja jo nytkin - lapsi auttaa usein jaksamaan ja tuo toivoa :hug:

Supsistuksista: täällä tulee jonkin verran supistuksia - lähinnä kivuttomia mutta epämiellyttäviä. Mutta tuntuu että ne kuuluvat jo tässä vaiheessa asiaan - ainakin jossakin määrin.

Maidosta: toisesta rinnasta on tullut muutamia tippoja mutta toinen on ihan toimimaton vielä..mutta ehtii sitä vielä sitten tursuta lähemminkin =)

Nukkuminen: on vähän niin ja näin. Jos ei kuseta niin närästää, ja jos ei kumpaakaan näistä niin vauva potkii tai jos se ymmärtää nukkua yönsä niin esikoinen kyllä herättää. Tai sitten ei vain tule uni jos sattuu sopivaan hetkeen yöllä heräämään. No, on ainakin varaa valita miksi yöt on levottomia
:headwall:

Mutta kaiken kaikkiaan olo on ihana, kun voi jo ajatella että ensi kuun jälkeen pääsee mammalomalle :p

 
kiitoksia kaikille:)!

Katja-81 : no tuntuuhan tää neljä kuukautta aika lyhyeltä, mutta onneks sentään ees niin paljon :p ja lahdessa asustelen PHKS:ään ollaan synnyttämään menossa:)

mulla on toi mammaloma jo alkanu kun koulusta sain vapautuksen ettei masun kanssa tarvii pitkiä päiviä paikallaan istua ym:)

pikkumuksis: mä oon kanssa huomannu että kovasti koko ajan janottaa! yölläkin pissalla käydessä sillon tällön tarvii käydä myös juomassa.

 
Huomenia kaikille!
Cassy Mukava kuulla, että jollakin muullakin on ollut mieletöntä väsymystä, jonka vuoksi on joutunut saikulle. :wave: Miten pomosi suhtautui siihen? Vai tarvisko sun edes hänelle selittää asiaa? Itelläni on niin paha olo siitä, että olin sairaslomalla viime viikolla väsymykseni vuoksi ja nyt taas kipujen vuoksi. Olen ollut koko raskauden aikana poissa vain 7 pvää aikaisemmin - nyt viime viikolla tuli 2 pvää lisää samoin kuin tälläkin viikolla. Pomo voi saada aikaan sen pahan olon tunteen... Ei sais ressata - mut sit tulee hirvee olo ku joutuu jäämään pois ja se nostaa ressitasoa. :|

Naisten pitäisi tässä yhteiskunnassa samalla saada lapsia ja olla tehokkaita työelämässä. Tämän yhteensovittaminen tuntuu olevan aikas vaikeeta - tuloksellisuus jää töissä vähän pienemmälle tasolle kuin aikaisemmin ja sekös pomoja ärsssyttää?!? :kieh:

Ja näin saikkuaamuna heräsin jo kuudelta. :p Työaamuina ei tahdo sängystä päästä ylös sitten millään. On tää ihmeellinen tämä unirythmi. |O
 
Huomenta! Oksennustauti lyöty, ja vielä mussa henki pihisee.. Nyt ei sit vaan kun odotellaan, et tuleeko miehelle tai vauvalle sama piina.

Kotona vietän hoitovapaata, kun niin pieni väli jäi äitiyslomien väliin, ni turha täksi ajaksi on laittaa pikkusta tarhaan. Ihan uskomatonta, et neiti on huomenna 10kk!! 10 kk sitten olin siis jo tuskastelemassa sairaalassa toista päivää, eikä mitään edistystä näkynyt. Toivottavasti ei oo sama edessä kolmen kuukauden päästä :(

Nukkumisesta, on täs paikat alkanu puutumaan kun niiii pitkään oon joutunu selälläni nukkumaan, kyljet on paris minuutis jo niin puutuneita, etten oikeen kyljellä pysty nukkumaan. Hyvinä päivinä nukun tyyny taitettuna reisien välissä ja toinen kainalossa, ja sillai pikkasen vattan päällä, tuntuu tosi hyvältä venytys selässä, eikä vauvaa tunnu vaivaavan mun asento lainkaan! Tääkin onnistuu vaan vasemmalla kyljellä, oikee on heti kipee ko ees yrittää.. Ihan mielenkiintosta kattoa sitten, jos tulee vielä se loppuväsymys, kun viimeks nukuin suurimman osan vuorokaudesta, mut nyt se ei taida olla mahdollista |O

Mä vaan venailen Kelan päätöstä vieläkin, huomenna on neljä viikkoa siitä, että vein paperit Kelaan.. Ei ole hääviä juu tää kodinhoitotuella eläminen, vaik tietty mies on töissä, mut olis se kiva ko olis vähän ittelläkin :kieh:

Näyttää tulevan nätti päivä, jos sitä lähtis neitin kanssa vaikka pyöräilemään.

Ämpee 25+6
 
ti-aa: Tervetuloa joukkoon! Mä pyörin siis täällä(kin) osastolla siksi, että odotan kaksosia, jotka suurella todennäköisyydellä putkahtavat maailmaan heinäkuun puolella, vaikka la on elokuussa..

Olen töissä (sihteeri)! Ja nämä tulevat tiitiäiset ovat esikoisemme. Lääkäreiden suositus on jäädä kaksosraskaudessa saikulle viimeistään 28. viikolla, eli ajattelin jäädä sitten 1.6! Mahtava juttu, että äitiyslomaa tai vuosilomia ei tarvitse "kuluttaa" ennen äitiysloman viimeistä mahdollista alkamispäivää, joka on meillä vasta heinäkuun puolivälin jälkeen. :D

Nukkumisesta: Herään lähes poikkeuksetta vessaan 4-5h nukuttuani, ja joskus valvon sen jälkeen tunninkin. Uusi ongelma on sellainen, että nukahdan kyllä vessassa käytyäni heti, mutta sitten tuon aamuyön, n. klo 3.30-6 (kello soittaa yleensä 6) nukun tosi huonosti. Pyöriskelen, enkä oikein tiedä, mikä on "huonosti". Lilliputit eivät potki, eikä muutenkaan satu mistään.. :| No kai elimistö valmistelee mua valvomisiin..

Maitoa ei oo näkynynnä.. Eikä supistuksia! Tai no, alavatsa on mennyt viime aikoina orgasmin jälkeen pariksi minuutiksi kovaksi, muttei satu olleskaan, enkä tunne sitä muuten kuin kokeilemalla itse kädellä päältä.. Helpolla olen siis päässyt!


 

Yhteistyössä