<3 HEINÄMASUT Huhtikuussa <3

Heippa heippa..

Kauheasti kaikkea tapahtunut viime kerran kirjoituksien jälkeen.

No 4D:ssä käytiin ja tyttöä edelleen lupasi lääkäri :) Pikkuisella oli mieletön amorin kaari ja siellä hän näytteli kieltä ja vilkutteli pienillä käsillään. Mulla tuli siellä todella paha olo kun piti maata selällään, joten osan aikaa pidettiin taukoa ja välillä olin kyljelläni.. ei siis mikään mukava kokemus.. Kotona olen lähinnä nauttinut dvd:stä :)

Vaatteista Yhtään alle 62 bodyä ym en ole ostanut.. Pitäis varmaan muutama hankkia.

Supistuksista Niitä on ihan jatkuvasti kun on niin rankka työ. Välillä on alavatsa töiden jälkeen niin kipeä ettei suorassa voi kävellä. Mulla on tiistaina lääkäri että saas nähdä jos on jotain tapahtunut.. Ajattelin vaatia sairaslomaa.. Ei tä työ oikeen tunnu järkevältä enää!!

sokerirasitus Kävin siellä tossa yks päivä ja ei muuten ollut niiin kamala kokemus kun olisi voinut luulla. Litku ei ollutkaan niin pahaa ja kun sai maata koko sen ajan niin en edes pyörtynyt. Arvoissa ei mitään vikaa ollut mutta Hb oli tippunut 136:sta 103... Ja miksikö on väsyttänyt?? :) No nyt syön rautatippoja eikä ainakaan vielä oo maha kivenä niinkuin Obsidanista..

Maidosta Mulla oli maidon tulo eka merkki et oon raskaana.. Rinnat kasvo silloin jo yhdellä koolla ja maitoa tuli..Tämä kaikki alkoi heti kun hedelmöitys tapahtui.. Toinen rinta oli niin kipeä ja kova että huh hu.. sattui ihan kamalasti. Sitten kun olin antibiotti kuurilla niin huomasin toisen rinnan kastelleen mun paidan.. saas nähdä miten sitten tulee kun pikkuinen syntyy :)

Hikasta 4D:ssä vauvalla oli hikka mutta mulla se tuntui samalta kuin potkut.. en osaa vielä eroittaa sitä. Liikeet on nykyään kokonais valtaisempia kuin ennen. Koko maha hytkyy ja monessa paikassa tuntuu samaan aikaan.

Raskausarvista Ei ole ainakaan vielä tullut. Napa on puoliksi tullut ulos ja on aika hassun näköinen :) Mies naureskelee aina mun napaa kun ollaan saunassa. Linea negraa ei ole.

Onko kellään ollut jalkakipuja? Mulla ollut tänään ihan kamalat jalkakivut. Molemmat jalat särkee ihan kuin ne kasvaisi.. en sitten tiedä olisiko toi mun selkä joka tekee sitä..

Himoista Ei oo oikeestaan mitään ollut näille viikoille asti (paitsi että vanukas maistuu), mutta nyt on tullut puhdas pyykki ja silityksen/kuivausrummun tuoksu. Kun mietinkin sitä myrkyn ja lämmön ja kaiken sekoitusta niin meinaan tukehtua siihen tuoksuun mun mielessä.. Oon allerginen jossain määrin sellasille ja alkaa hengitys vaikeutua kun oon vahvoissa hajuissa, mutta silti oon aina rakastanut pesuaineiden tuoksua.. Nyt mun tekis mieli muuttaa pesulaan.. mmmmmmmmm... voispa sitä syödä!!!Sairasta. :LOL:


Äitiyspakkauksesta Pidin siitä vanhasta enemmän.. toivottavasti ehditään saamaan se! Uudessa oli se yksi paita ja housu yhdistelmä sellainen, etten ikinä haluisi ottaa käyttöön. En pitänyt siitä väristä.
 
Pääsiäinen melkeen ohi sitte jo, onneks silti, ni on taas pikkaseks aikaa herkuteltu :)

Mulla ei mitään himoja ole erityisemmin ollut, pikemminkin etoo monet makeat ja suolaiset herkut, mitkä normaalisti maistuis! Ehkä sen takia taas paino pysynyt vaan samassa, mut kattoos sitte kun alkaa jätskikausi ja kesä muutenkin, turvotusta tulee varmaan saman verran jossei enemmänkin.. Vielä kuumaa kesää lupaillaan, ja nyt kun tarvii hyväl syyllä elokuuhun asti odottaa, niin voi kyllä tulla kuuma jossain vaiheessa :LOL: Nyt ei silti vielä ole turvotusta muuten kuin aamulla sormissa, ja viimeks olin turvonnut jo puolenvälin jälkeen..

Raskausarpia mulle tuli viimeks ihan viimisen kuun aikana, vaikka masu olikin tosi iso. Taitaa olla omaa masua sen verran, ettei haitannut vaikka venykin. Mut sitte ko huomasin ensimmäisen arven, ni repes samantien sit koko maha, tuli kyl niin jäätävät arvet sitte loppujen lopuks! Toivottavasti nyt ei enää repeis ainakaan samallai :/ Napa on kans puoliks pullistunut, mä sanon sitä "surulliseks navaks", kun se on pikkasen surullisen näkönen :) Sit kun se kokonas pullistuu, ni se on tietty sit ilonen napa, ko se on kieltämättä kyl hauskaa katteltavaa :LOL: Seläl maatessa toi napa tulee kokonaan ulos ja nousee semmosen reilun sentin ylöspäin, on pikkasen hassua sekin..

Tällä vauvalla on hikka tosi harvoin, verrattuna viimiseen, mut se on ihan hyvä vaan, koska viimeks jouduin öisin heräämään ja venailee just jonkun vartin aina, et hikka olis ohi. Tää hikkailee ehkä kerran päivässä vaan, mut hikka on semmonen, et mä ittekin melkeen tärähdän siin samas.. Sillai kuitenkin, et kyllä huomaan, jos hikkaillaan :)

Nyt alko neitin nallenhalausleikeistä tulemaan semmonen tuoksu, et taitaa olla code brown -situaationi täällä päässä :whistle:

Nauttikaa nyt kaikki varsinkin työssäkäyvät vikasta pyhästä :)

Ämpee ja eepee 25+3
 
hauskaa että loma on menny teillä hyvin. täälläkin on herkuteltu kunnolla! :) mut kyllä me saadaan, surraan niitä kiloja sitkun vauva on ulkona. kesällä on ihana kävellä vaunujen kans auringon paistees, saa samalla vähän väriäkin iholle :) kuulostaa hyvältä!
joo hei ite pidän kans enemmän siitä vanhasta äitiyspakkauksesta ja sen onneksi sain! värit on tosi hyvät ja oli kiva ku siel oli vähän niitä kertakäyttövaippojaki, ku ei uudes oo. ite en oo innostunu noist kestovaipoista meinaa.

vitsit nää liitoskivut ottaa päähän. noustessa ylös jostaki vihloo tosi kovin alapäähä! varsinkin kun portaita kulkee ja sitku on hetken istunu ja sit lähtee kävelee. tekis mieli kävellä sillattis ku ois kakit pöksys :D oon varmaa tosi naurettavan näköne tuol koulus ku vaapun välil ku pingviini :) mun on todella vaikee hidastaa tahtia, oon huomannu. joskus rupee supistaa tai särkee ku kävelen liian reippaasti paikasta toiseen. koulus meinaa on lyhyet tauot ni reipasta kävelyä tulee ja paljon ja oon niin tottunu siihen. on todella vaikeeta kävellä hitaasti :D täytyy alkaa opetteleen!

sheivasin muute jalat tänää, oli kyl todella raskasta puuhaa :D! ähisin ja puhisin ku maha oli niin kovin tiellä! heh, mutta onnistuin! alapään sheivaaminen on hyvin hankalaa ku masu on tiellä. ajattelin kyl hiukan siistiä karvoja ennen synnytystä, tai ainaki haluaisin! katotaa mite loppumetreil käy et jos lähtö tuleeki niin äkkii et karvat saa jäädä harottamaan!

joku kyseli noista jalkasäryistä. mulla särkee, tuntuu ihan kasvukivuilta! kaikkein eniten alkaa särkee ku nukun. mulla meinaa puutuu jalat ja kyljet melkei samantien ku pääsen ihanaan kylkiasentoon. sen takia mun yöt menee nykyää pyöriessä ja oon tosi väsyny. onko kellään muilla nukkumisasentojen kans jo ongelmia?
mutta eipä mulla muuta tänään!

jedvenna ja poju rv 27+4
 
haluaisin kysellä, et onko kellään ollu tämä raskaus henkisesti raskasta? stressaavaa ja rankkaa psyykkisesti? haluaisin purkaa tätä mun stressiä tänne jollekin, jolle raskaus on ollu stressaavaa. voin kertoa tarinani ja kiitos jos joku jaksaa lukea, tulee paljon tekstiä.

mä oon nyt miettiny minkä takia mun vauva on niin levoton ollu. nukkuu todella lyhyitä jaksoja, mutta tämä taitaakin johtua mun stressistä. kuulemma stressihormonit pistää sikiön levottomaksi.
mulla on raskaus ollu alusta saakka hyvin raskas henkisesti. pelottaa puhuakin tästä ku on vähän semmonen olo et iteppähä oon asiani sotkenu tällä tavoin... koko ajan jännitän, pelkään, stressaan, hermoilen ja itken. seurustelin narsistisen miehen kanssa vuoden päivät ja sitten rakastuin toiseen mieheen, joka oli niin ihana mulle. aivan toisenlainen kuin narsistinen mieheni. no mä petin miestäni ja myöhemmin huomasin olevani raskaana. en vieläkään tiedä kumman vauva on, sen selvitämme vauvan synnyttyä dna-testeillä.
olen yhä tämän narsistisen miehen kanssa, uskokaa tai älkää. olen yrittänyt kauan löytää muita naisia, jotka ovat koukussa narsistisessa suhteessa. itse en pääse miehestä millään eroon. joka kerta kun kamppeet oon keränny ni melkei samana päivänä oon jo raahannu ne takasi. mies on tämän pettämisen vuoksi paskamaisempi kuin ennen. nimittelee, alistaa, hallitsee, kontrolloi ja tekee itse aivan mitä lystää. hän ryyppää kaikki vapaapäivät ja huitelee ties missä eikä ilmota mulle mitään ja saan huolissani stressata kaikki yöt valvoen et missäköhä se on ja sattuukoha jotakin.
toisaalta kun nukun sängyssämme ja kun kuulen pienenkin rasahduksen ulko-oven suunnalta, sydämeni alkaa hakata tuhatta ja sataa ku pelkään et mieheni tulee kännissä huutamaan ja nimittelemään, niinku usein tekeekin. käsiksi ei ole koskaan käynyt, pari kertaa tönässy ja ottanu kauluksista kiinni, ei muuta.
äitini anelee mua eroamaan hänestä, koska mielenterveyteni kärsii tästä kokoajan ja vauvakin on ihan surullinen kokoajan ku mami itkee niin paljon. mieheni kieltää mua puhumasta raskaudestani kenellekään, ei kuulemma kuulu muille enkä saa puhua suhteestammekaan kenellekään ja hän salaa muilta kavereiltaan yhdessäolomme. joudun aina lähtemään hänen luotaan kaikki tavarat piilotettuina kaappeihin kun hänen kavereitaan tulee kylään. mies on hyvin itsekeskeinen ja suuttuu aina kun puheeksi tulee raskauteni tai vauva. emme siis keskustele vauvasta koskaan enkä saa sitä miehen ihanaa hellyyttä ja silittelyä koskaan. olisi niin ihanaa jos hän paijaisi masuani joskus, mutta hän aina välttelee koskemasta siihen. seksiä harrastamme normaalisti, hiukan harvemmin vain, luulen että iso mahani häiritsee miestäni... heinäkuussa vauvan pitäisi syntyä ja silloin selviää isä ja se, jäänkö ihan yksin. mieheni uhkaa lähteä jos isäksi paljastuu se toinen mies. hän on kylläkin myös sanonut, et vaikka vauva olisikin hänen ei häntä kiinnosta ryhtyä isäksi.
selvennökseksi en ole puheväleissä sen toisen miehen kanssa, koska hän sai niin kovat sydänsurut ku halusin olla mieluummin tän mun nykysen kans ku hänen, eli en tule olemaan hänenkään kanssaan koskaan.
tämä on tarinani ja olen äärimmäisen uupunut ja stressaantunut. en ole puhunut kenenkään kanssa, en edes neuvolassa tästä... kiitos jos jaksoit lukea.
 
Äiti-Kengu: luulen että olen kuullut kymmeniä kertoja ne samat asiat mitä ajattelet. saat sanoa mitä haluat. mua vaan auttaa ku sain kirjottaa ton ja kuulla jos jollakulla olisi stressaavaa tää odotus myös.

ajattelet varmaan et oon tyhmä ku en lähe. oon hullu ku oon jääny sen miehen luo. jotkut varmaa haluis potkasta mua päähä ja herätellä et nyt pois ja pian.
 
jedvenna :hug: Helppoahan se on toisia neuvoa ja varmaan itsekin tiedät mitä sun kannattaisi tehdä. Se lähtemisen päättäminen on vaikeinta ja sitten se pois muuttaminen. Mutta kaikki sen jälkeen tapahtuva on sulle vain hyväksi. Parasta mitä voit vauvalle tehdä on pitää huolta itsestäsi ja omasta mielenterveydestäsi. Sairas ihminen sairastuttaa myös ympärillään olevat. Olen ollut itse monta vuotta yksinhuoltajana ja se ei ole niin rankkaa ja vaikeaa, kun monet kuvittelee. Saisit ihan itse hallita omaa elämääsi. Toivon sydämeni pohjasta sulle voimia ja jaksamisia.
 
jedvenna :hug:

En usko, et kukaan haluaa päähän sinuu kuitenkaa potkia.. On vaa sun teksteistä tullu sellanen kuva, että oot ilonen, menevä ja reipas. Ja sitte kerroit, että kuitenki itkeskelet kovin usein.. salaa vai :(

Toivon, että sun vauvas sais tuntea pian ja syntymänsä jälkee sen ihanan äidin, joka oikeesti oot. Olkoot isä kumpi tahansa. Helppo se on ihmisten sanoa mikä on oikea tapa toimia, mut toisaalta sun pitää tietää se ite ja toivottavasti jossain vaiheessa sen huomaat. Toivon, että sun tai vauvan ei tarvi piilotella sitä mitä oikeesti ootte :flower:
 
nuo mun iloiset ja reippaat viestit mitä kirjotan ni mä esitän semmosta muille. sen takia ettei kukaan kyselis koska tästä mun on niin vaikee puhuu. ku vähän hävettää ku ite oon periaattees asiani sotkenu, tai siltä ainaki tuntuu. tosi syyllinen olo.. osittain mieheni sen on saanutkin aikaan.
en oo ollu oma itteni pariin vuoteen. oon kadottanu itsevarmuuteni ja itsetunnon kokonaan enkä arvosta itteeni lainkaan. puran tän kaiken koulutyöhön ja siks koulumenestys on hyvä. työnteko saa mut ajattelee muuta, toivottavasti en oo tuleva työnarkomaani josku tulevaisuudes...
ja nämä mun itkut, teen ne aina salaa. joskus kun puristaa rinnasta oikein kovaa ja suru on ylitse pääsemätön, soitan äidille. en osaa oikein kenellekään muulle kertoa kun on paha olla. sieltä ne oikeat lohdun sanat yleensä aina tulee. en ikinä myönnä miehelleni jos olen itkeny. senhän näkee silmistä kun punottaa, joskus kun hän on kysyny et oonko itkeny, valehtelen aina että en ole. koska jos myönnän itkeneeni hän alkaa kyseleen et miks ja jos kerron oikeen syyn hän sanoisi vain siihen et turhaan tuommosia pillität, lopeta tommonen. en siis saa osoittaa tunteitanikaan koskaan. en muista koska viimeksi olisin osoittanut suuttumusta kenellekään. hautaan aina vihan sisälle, se on hirveä tunne kun sisällä kiehuu ja korvista nousee savu mutten uskalla päästää sitä ulos... miehen syytä tääkin. must tuntuu paljon paremmalta kun ne olette kannustaneet sanoillanne mua. en niitä joka päivä saa ja nyt on jo parempi mieli. kiitos :heart:
 
Heissan tännekin puolelle!
jedvenna, on sulla tilanne. :hug: :/ Mä en halua muuta sanoa kuin että toivon kovasti että saat vielä elämääsi tasapainon ja löydät oikean onnen, ihan jo tulevan lapsesi vuoksi. :heart: Tänne on kyllä hyvä purkaa ja pura niin paljon kuin vaan haluat jos et sitä muualla voi tehdä.
Musta tuntuu että tämä odotus on ollut stressaavampi kuin ensimmäinen, alussa oli suuri pelko keskenmenosta, aika pitkäänkin ja muutenkin oon ollut herkempi ja mielialat vaihdelleet kovastikin. Fyysisiä vaivojakin ollut enemmän. Luulen kyllä että kun vielä pari viikkoa jaksan töissä niin sitten sitä onkin ihan onnensa kukkuloilla, toivossa ainakin on hyvä elää! :D
Tällä vauvelilla tuntuu olevan melkoisen usein hikka, ei onneksi kestä kerrallaan kovin kauaa, eikä vielä ainakaan tunnu häiritsevältä, hassulta lähinnä. :)
Mun on myös jo hieman vaikeaa löytää hyvää nukkumisasentoa ja pissalle kun herään niin paikat on välillä tosi kipeänä, saa nähdä millaiseksi muuttuu..
Ja suonenveto, se on niin pirun ärsyttävää!! :x
Mulla on torstaina neuvola ja kiinnostaa kyllä tietää että miten päin tämä vesseli mahassa majailee, voisin veikata että pää alaspäin mut toisaalta myllää niin julmetusti että paha mennä sanomaan mitään! Tänäänkin maha ihan laineili ja hyppi ja pomppi kun vauva vähän jumppasi.. :xmas:
Mutta joo, hyvää alkanutta viikkoa kaikille, voidaan hyvin! :)

illuusia&palleroinen
 
jedvena :hug: vaikea muiden mennä neuvomaan, kun ei elä sitä sun arkea... mutta uskoisin että tiedät mikä on itsellesi ja lapsellesi parasta. päätöksen tekeminen ja lähteminen on aina vaikeaa, mutta siitä se alkaa parantumaan. voimia ja tee niin kuin tunnet oikeaksi omalta ja lapsen kannalta :hug:
 
Huomenta!

Neuvolakuulumisia näin heti aamusta :) veriarvot on laskenut 114, kun ne viimeks oli 123. verenpaineet oli hyvät, sokeriarvo katottiin sormesta ja sekin oli hyvä :D ihanaa, en joudu sokeritesteihin ;) sf-mitta oli lääkärin mittaamana hurjat 28cm mutta sanoi kyllä että saattoi olla löysälläkin se mitta... vauva liikkuu paljon, sydän pompottaa hienosti ja raivotarjonnassa on. Kaikki on siis kunnossa. Kohdunsuulla ei oo tapahtunut onneks muutosta viimeviikosta, mutta edelleen on otettava rauhassa ettei supistuksia tulis paljon.

Mulla alkaa kans yöt olemaan aika levottomia. herään jokaiseen kyljen kääntämiseen ja kyljet puutuu tosi herkästi ja sitten siihen päälle vielä nämä jäätävät liitoskivut :( Mutta mitä sitä ei kestäs oman Rakkaan vauvan takia :heart: Öisin mua ei oikeestaan haittaa jos heräilen, koska vauva on yleensä myös silloin hereillä ja tekee jumppaharjoituksiaan :) niitä on mukava seurailla ja välillä tuntuukin että koko sänky heiluu kun vauva niin kovin potkuttaa ?

Nyt täytyy lähteä vanhempaa poikaa viemään eskariin ja sitten alan odottelemaan heinäkuorman saapumista hevosille. Mukavaa Tiistaita kaikille!!

Neitokeiju 27+2
 
Neuvolalääkärissä tuli käytyä viime viikolla, silloin oli 27+1 viikkoja. Pieni oli kovin rauhallinen, mutta liikkeistä kuitenkin ++. Majaili ultraushetkellä pää alaspäin. Painoarvio oli 813g. en tiedä onko tuo nyt sitten pieni vai iso, alle keskikäyrän jää. Sf mitta oli 24. Edelleenkään ei paljasta sukupuoltaan, joten saadaan arvailujen varassa mennä. Sokerirasituksessa kävin myös, ja sieltä tuli ainakin lääkärin mukaan normaalit arvot. Eli ei huolta.
Öttiäinen potkiskelee ahkeraan ja kääntyileekin vielä usein.
Itse olen voinut ihan hyvin lukuunottamatta liitoskipuja, joiden ansioista käveleminen on hidasta ja närästystä, joka tokenee Renniellä. Nukkuminen maittaa edelleen ja päivälläkin tulee nukahdeltua, mitä ei tavallisesti tapahdu. Nolointa oli nukahtaa tuoliin kesken työpäivän :) Onneksi on ymmärtäväisiä työkavereita.
tessak ja öttiäinen rv 28
 
Nyt neljäs neuvola takana!

-Rv 21+0
-Painoa tullut lisää kolmessa viikossa 250g per viikko ja raskauden alusta n. 4kg.
-Ei turvotusta
-Rr 108/66
-Virtsa puhdas
-Hb 122
-Kohdun pohjan korkeus 21 (kaksosraskaudessa kuuluukin mennä normaalikäyrän yläpuolella)
-Sydänäänet hyvät, n. 136-142 x/min molemmilla Lilliputeilla
-Liikkeitä tunnen kivasti, ja hyvin erottaa myös sen, kumpi liikkuu!

Minkäänlaisia vaivoja ei vielä ole ollut, massuhan mulla on viikkoihin ja kaksosraskauteen nähden pieni. Ainoa ongelma on vessassa juokseminen ja vatsalaukun huono "vetävyys", Lilliputit on vieneet sieltä aika lailla tilaa.. Koitan kyllä syödä usein vaikkakin sitten vaan vähän kerrallaan.

4D-ultraa odotellessa..!

jedvenna; toivon sulle tosi paljon voimia ja jaksamista!!



 
mies tuli eilen mun luo ja ilmotti ettei haluu kanssani yhtään mitään, haluu olla vain kaveri. hän lisäs viel et voimme tavata päivittäin mutta seurustelusuhdetta hän ei halua enää. hän lupasi pysyä vauvan elämässä kaikesta huolimatta jos lapsi sattuu olee hänen. no tietysti reagoin tähän itkulla. oon ollu niin rikki eilisestä asti. oon itkeny kaks päivää jo putkeen ja huomasin tänään et vauva on potkinu aamu kuudesta asti ja kello on nyt yks päivällä. pisin tauko potkuis ollu puolisen tuntia...
tuo varmaan kuulostaa hyvältä et mies lähtee pois mun elämästä. itestäni se ei tunnu siltä. oon itkeny ihan hirveesti sen takia ku rakastan häntä niin paljon ja tuntuu et kaikki vaan luisuu käsistä enkä hallitse enää mitään. tänääki aamulla jouduin lähtee kesken luennon vessaan ku itketti. makasin tunnin siel lattial ku oli niin tuskanen ja itkunen olo.
pelottaa etten jaksa
 
jedvenna Voimia päätöksiin, mihin ikänä päädytkin! :wave: Toivottavasti löytäisit jonkun, jolle puhua, se helpottaisi kuitenkin valtavasti omaa kuormaasi. Muista, että neuvolan täteillä on vaitiolovelvollisuus, heillä on varmasti ollut vastaavia tilanteita edessä aiemminkin.

Aiemmin en ole kiinnittänyt huomiota harjoitussuppari keskusteluihin, kun itellä niitä ei ollut ollut - tai en ollut tunnistanut niitä. Toissa yönä kuitenkin tuli todella voimakkaita suppareita ja jouduin ottaa särkylääkettä, jotta pystyin jatkaa unta. Itkuhan siinä tietysti tuli simmuun :( Pelkäsin niin kovasti, että mihin se vielä johtaa. Vatsa oli kovana ja vääntyili ihme asentoihin. :/ Tänä aamuna soittelin neuvolaan, jonne sit kävin antamassa pissanäytteen mahdollisen tulehduksen takia. Toivotaan parasta, että tämä työpäivä menee hyvin, etten joudu vuodelepoon... :|

Sain vlopun aikana sukulaisilta vanhoja vauvan vaatteita. Osa oli yli 10 v. vanhoja. En millään kehdannut olla ottamatta niitä vastaan... =) No katotaan sitten, mitä tulee pidettyä vauvelin päällä. :p Kai sitä kotona voi pitää mitä vain - vai mitä? ;) Ei vais, mä haluaisin pitää ensimmäisellä sellaisia vaatteita, mistä erityisesti itse pidän. On se oma ilo sekin.

Nuutti ja tytöntyllerö (?) 26+1
 
heipat..

jedvenna voimia ja :hug: sinulle kovasti, ja todellakin vaikka tavallaan ehkä tietää että olisi tosiaan parempi jos miehesi poistuisi elämästäsi, niin se ei tosiaankaan tarkoita sitä että se tuntuisi oikealta/ hyvältä..kumminkin koska tunteita on, niin se on vaikeaa..mutta toisaalta jos hän tekee ratkaisun, on se sinulle varmaan "helpompaa". KOITA JAKSAA :hug:

Tulin neuvola uutiset laittamaan..


rv. 28+3
paino: +280/ viikko
rr: 128/74
pissa puhdas
hb 134
sf 27
RT
syke 130-140
liikkeet +

Ja lääkäri kokeili kohdunsuun käsin/sormin ja oli kanava lyhentynyt 1,5cm ja todella pehmeä, ainakin sormelle auki, mutta ilmeisesti sisäsuu kiinni..Halusi sitten konsultoida äippäpolilta, et kun mulla oisi ollut seuraava aika äitipolille 2vk päästä, niin hän oli sitä mieltä että täytyy mennä aiemmin, koska hänen mielestä kohdunsuu kypsynyt 2viikon takaisesta käynnistä..No nyt mulla on sitten sinne kontrolli aika huomenna..Itsestä tuntui että laittoikohan nyt liian hätiköiden, kun kuitenkin 2 viikon päästä ois aika ollu, mutta mukavahan se on tietty päästä ultralla kurkkaamaan Tinttiä..Supistelee mulla kyllä ihan kohtuudella, että ei sillä. Eilenkin kun katottiin sohvalla telkkaria, niin puolen tunnin aika ainakin 4 supistusta tuli ja kävely alkaa olla aika "hankalaa" koska vauva painaa jo todella alas ja supistelee kai siksi..Sukkapuikko vihlasut on myös tullut kuvioihin...mut jotenkin en osaa niitäkään pelätä ku oli niitä Jasun odotus ajallakin..

Noo mut huomenissa siis taas viisaampi..

Anu ja Tintti 28+3
 
coo
Pitkästä aikaa tulee itse kirjoitettua kuulumisia.. Olen kyllä käynyt lueskelemassa muiden kuulumisia ja saanut voimia ja onnentunnetta muiden iloisista ja hyvistä uutisista ja yrittänyt sittän jaksella näiden omien hankaluuksien kanssa.
Voimia kaikille sitä tarvitseville :hug:
jedvenna tiedän niiiin mistä on kyse, itse olen päässyt kahdesta tuollaisesta kurjasta suhteesta eroon ja nyt vihdoin maailman ihanin mies. Kaikki tuntuu vaan jälkikäteen aivan uskomattomalta, siis että miten sitä on roikkunut tuhoontuomituissa suhteissa, vaikka on todellakin kärsinyt ja tiennyt ettei siinä ole mitään järkeä. Voimia sinulle todella paljon!

Omaa napaa..
Valittelin jo ennen kuin olin töissä raskaudesta kertonut, että pelkään reaktioiden olevan jäätäviä. No näin kävi. Duunissa oleminen on osoittautunut niin henkisesti kuin fyysisestikin tämän jälkeen mahdottomaksi. Verenpaine on 155/110, kroppa reistaa myös selästä ja iskias on taas uusinut. Ehkä toisissa olosuhteissa pystyisin töissä olemaan, mutta.. olo on ollut välillä tosi luuseri ja olen itselleni hokenut, että nyt on ajateltava masuasukkia.
Kauan kaivattu vauva kun on vihdoin tuloillaan, ei kai pitäisi olla näin surkeana, mutta ihmismieli on kummallinen.
Nyt on alkanut jo vähän mieltä piristämään, kun olen ostanut vauvalle vaatteita ja vatsan kasvamisen myötä raskaus on tullut konkreettisemmaksi. Ihana tuntea liikkeet :heart:

Minkälainen tukiverkosto teillä muilla on?
Itselläni ei oikeastaan ole ketään kenen kanssa näistä vauvajutuista höpistä ja miesparka joutuu hypistelemään vauvan vaatteita väsymykseen asti :)
Pahalta tuntuu se, että meidän kaveripariskunta, joilla ei vielä ole haikara hälyyttänyt on laittanut välit poikki, sillä meidän iloiset uutiset olivat heille liikaa. Tämä ystäväni sanoi minulle suoraan, ettei voi olla iloinen meidän puolesta, sillä heillä olisi kuulunut tärpätä ennen meitä, sillä ovat nuorempia ja höyläsivät joka toinen päivä. (Näin kirjoitettuna kommentti kuulostaa vielä kummallisemmalta kuin se sanottuna oli..). Joo no meillehän lapsi ilmoitti tulostaan ihan sormia napsauttamalla juu, ollaan 31 ja 36 vuotiaat ja yritetty reilu vuosi (ihan kohtuu aika).

Nyt alkoi vaikuttaa tämä mun kirjoittaminen vaikuttaa kunnon narinalta.. Tästä syystä kirjoittaminen onkin jäänyt vähemmälle.

Mukavaa odotusta kaikille ja aurinkoista kevättä :flower:

Ainiin Cassy LA muuttunut 20.7 ja synnyttämään mennään Jorviin ja ei mitään hajua kumpi tulossa =)

Coo ja Mirhami-Popcorni 26+1
 
Varmaan olisin voinut laittaa tän "yleiselle" palstalle... :)

Pirkkalan kunnantalolla alkaa kastemekkonäyttely huomenna- tänään on kutsuvierastilaisuus. Siellä on kaikkia vanhoja mekkoja näytillä! Pirkkalan kunnan sivuilta http://www.pirkkala.fi/sivistys_ja_vapaa-aika/kulttuuritoimi/nayttelytoiminta/nayttelykalenteri_2009/ tarkempi aikataulu, koska se on auki.
Innolla menen tutkailemaan, josko sieltä löytyisi minun kastemekkoprojektiini lisää vinkkejä. Alareunan pitsi alkaa olla virkattu! =) :wave:

Nuutti 79
 
Päiviä vaan kaikille! Tulin vaan toivottaa Jedvennalle jaksamista, tiedän kans tommosen tyypin, jälkeenpäin oon vaan ajatellut, et mitä oon mahtanu tuolloin ajatella, vaik oli paha olo tietysti sit ko ei enää oltu yhdessä.. Mut mun kohdallani oli ainakin parempi olla ilman semmosta. Ja coo, olipas sun kaveris ihmeellisii, kyl tarvis osata iloita toisten onnesta! Itte olin kyl kans näreissäni kun mun isosisko ilmotti syyskuussa, et heille tulee toukokuussa vauva, ja me yritettiin kans heti tehdä toista. Se kuitenkin oli semmosta sisaruskateutta ehkä, oon tietty tosi onnellinen heidän vauvastaan, mut ketutti kyllä, et he saa, ja meil ei nappaa, vaikka tekemäl tehtiin. Mut sit mulle tuli paha mieli siitä, kun mun veli on kans vuoden ajan ainakin yrittänyt vaimos kanssa tulla raskaaksi, ja yhtäkkiä meille oli tulossa toinen, ja siskolle esikoinen, ja kuitenkin ilman pitempää yrittämistä. Loppu hyvin, kaikki hyvin - veli saa marraskuussa esikoisen =)

Oon eilisillasta asti vaan oksennellut, taitaa olla maksimiaika pystyssä ny käytetty, tarvii mennä takasin sänkyyn..

ämpee 25+4
 
Heippa.

Kukaan ei varmaan enään edes muista mua :/ no oma moka.
meillä siis silloin helmikuussa hajosi tietokone ja viime kuun lopussa saatiin kone käyttöön mutta kun oli oppinut olemaan ilman konetta niin ei osannut kaivata takas tänne..

Raskaus meinaa välillä ihan kokonaan unohtua, meillä kun siis täällä juoksee 4v poika ja 9kk vanha tyttö ja puol vuotias koiranpentu.

mies työttömänä ja rahaa ei tule hänelle penniäkään..näin ollu jo tammikuusta asti, ens kuussa pitäis saada jo rahaa..mutta kyllä tää on yhtä hampaiden kiristely aikaa..nytkään ei oo kun hiluja hilukipossa mutta ei niillä pitkälle pötkitä....

mutta palailen myöhemmin paremmalla ajalla , nyt huudetaan äitiä

wiivi84 & JOKERI 25+5
 
jedvenna :hug: Koita jaksaa!

Mä kurkkasin jo Kelan nettipalvelun kautta, että on tullut päätös pakkauksesta ja äitiyspäivärahoista. Pakkauksen päätös on kirjattu 8.4.. Nyt vaan jännätään, että kumpi tulee.

Ylihuomenna olisi eka neuvolalääkäri ja jännittää, että onko paikat alkanu pehmenee/avautumaan, kun teen aika rankkaa seisomatyötä ja supisteluja on ollu.

Mureena ja papu 27+2
 
coo
Onpa paikkakunnittain eroja noiden neuvolakäyntien ja lääkärikäyntien määrässä.
Asun Espoossa ja olen menossa 2. neuvolalääkäriin kun viikkoja on kasassa 28.

Uskon kyllä että joka puolella Suomea pääsee kyllä tarvittaessa lääkäriin just niin usein kuin raskaus vaatii :)

Laitoin minäkin hakemuksia kelaan tänään ja nähtäväksi jää kumpi pakkaus tulee. Laitoin siihen lisätietoja kohtaan, että toiveissa olisi 2009 pakkaus..
Te joita ei noi kestovaipat kiinnosta, niin laittakaa yv:tä, jos tehtäisiin kauppoja kestoista :)


 

Yhteistyössä