<3 HEINÄMASUT Huhtikuussa <3

Hei Pitkästä aikaa kaikille!

En ole suuremmin jaksanut kirjoitella palstalle, lueskellut jonkin verran teidän muiden juttuja.
Minulla kaikki mennyt muuten hyvin, mutta on tullut suuret (tosi) suuret suonikohjut ja niiden takia olen sitten sairaslomalla loppuun asti. Ne menee aivan hillittömiksi kun pikkasenkin aikaa seison tai kävelen. Mites muilla? Onko teillä suonikohjuja?
Mulla kaiken lisäksi menee verenohennuslääke, ja niinpä sitten eilen jouduin/pääsin käymään lääkärissä, kun pelkään ja mietin että tuleeko taas veritulppa. No riski on Tosi iso saada tulppa ja siitä syystä pitäisikin kokoajan maata jalat kohti taivasta. Mutta se ei ole oikein mahdollista, kun tuota jälkikasvua on jo ennestäänkin. Ja tää mun nuorin on sen verran vilkas ettei ihan onnistu vain pötkötellä.
Sf-mitta minulla oli 21cm. Aika pieni masu, mutta omasta mielestä suuri.
Viikkoja tällä hetkellä 27+4.
Tutkivat sitten vauvan ultralla eilen, ja totesivat sen olevan ihan terve, ainoastaan pieni kokoinen. Painoa sillä pikkuisella oli n. 900gr.
Minä aion ottaa äippäpakkauksen, koska se on rahallisesti niin onneton summa.
Mutta palailen paremmin kuulolle.
Ripsatti ja pikkuinen :)
 
Harjoitussuppareista: kannattaa ainakin tarkistuttaan käydä jos tulee ihan useinkin, itsellänihän ne alkoivat jo avaamaan kohdunsuuta ensimmäisessä raskaudessa ja tosiaan kanava lyheni ja pehmeni jo viikolla 26. Nyt saman homma supistelee, välillä ihan napakastikin ja kanavaa jäljellä enään ultralla katottuna 2.5cm ja auki sormelle, mut onnesta sisäsuu vielä kiinni..vielä ei määrännyt vuodelepoon, eikä se kyllä onnistuskaan 1v kanssa..

Vaatteista: Jos tosiaan normi kokoisena syntyy niin kannattaa ehkä ihan muutama 50- 56 ostaa. Mutta oma esikoinen oli syntyessään 44cm ja 2065g, niin meillä kyllä ostetaan niitä pieniä ihan tällekkin vauvalle ( voitte kuvitella kuin tuon kokoinen hukkuu niihinkin 50-56 vaatteisiinkin =) ) ja siis tästäkin vauvasta ilmeisestikin tulossa pieni.

Me kanssa saatiin esitietolomake neuvolasta ja laitettiin jo vaihtoehdot hätäkastenimiin..Luulisi että se annetaan kaikille neuvolasta se lappunen...mutta en sitten tiiä onko käytännöt eri..

Masuun ei ihmeempiä. Vauva on jo todella alhaalla ja painaa jo kävellessä. puolentunnin rauhallisen kävelyn jälkeen tunne on jo sellainen että pitää taukoa pitää ja paine alhaalla on melkoinen..mutta liikkua pitää yrittää. Vauvalla on usein myös hikka =) ja tuntuu siis kivasti tuolla alhaalla..

ai niin ja sf mitasta oli puhetta, mulla oli viimeksi viikolla 26+2 25cm ja masu menee yläkäyrän tuntumassa...

Mukavaa päivää kaikille !

Piku ja Tintti 27+4
 
Neuvolas käyty harjottelees sormeenpistämistä, joudun puhkomaan ainaki kolme kertaa joka kerralla et tulee tarpeeks verta, kun pelottaa niin paljon se pisto, vaikkei se nyt niin satukkaan :ashamed: Onkos täällä nyt sitten muita kun mä ja olikos se joannah kellä on raskausajan diabetes? Tai joitain kokemuksia entisten raskauksien diabeteksistä? Niinkosta että miten raskaus on sitten sujunut ja semmosia.. Mulle on kyllä monta vuotta jo odotettu, et tulis diabetes, ja nyt se sit tuli ko oli "helppo" tulla. Kunha ei tullu jäädäkseen, vaik en mä yhtää ihmettelis vaik sit kakkostyypin diabetes joskus tuliskin.. Terkkari sano et ne mun näköhäiriöt ja semmoset viime raskaudessa on voinu johtuu siitä, et mul olis ollu sillonki sokerit liian korkeella. Mut eipä tommosta enää voi selvittää.

Tarvii mennä huilimaan ja nostaa jalat hetkeks ylös et turvotus laskis taas pikkasen |O

ämpee
 
Niin tosta kaavakkeesta: Sain sen ihan neuvolasta(täällä etelä-pohjanmaalla), "Odottava äiti" kavaake ja siihen sitten kaikkia tietoja äidistä terveydentilasta synnytystä varten. Siinä on sellanen kohta että Halutaanko lapselle antaa Hätäkaste(jos synnytksessä jokin menee pieleen)ja siinä kohtaa on nimi kohta jossa laitetaan pojan ja tytön nimi. Varmaan näissä on sairaalakohtaisia eroja onko muualla päin suomea tällaista???

Harjoitusuppareista: Mulla ei oo niitä ollu kummassakaan raskaudessa joten en tiedä niistä kyllä mitään?

Vaatteista vielä: Olen ostellut kanssa 56cm vaatteita ja pitää muutamat vielä ostaa. Meillä esikko syntyi viikolla 36+ oli pieni joten kyllä noita pieniä vaatteita silloin tarvittiin muutenkin kasvoi hitaasti. Saa nähdä kuin nyt käy?

Ripsatti kyseli suonikohjuista: :wave: tänne alkanut vähän ilmestyä(esikon aikana ei tullut) mutta nyt näyttää pukkaavan. Onneksi eivät ole kipeitä ainakaan vielä ja niin noita pinnallisia verisuonikatkelmia jalkoihin ja reisiin :kieh: mä en halua ja noita ei saa millää pois vaikka kuinka sitte laihduttaisi.

Annora rv24+1
 
:wave: Pitkästä aikaa kirjoittelen. Mä olen ollut nyt 2 viikkoa sairaslomalla, meidän maha-asukas meinasi jo tulla maailmaan 23+3, mutta vkonlopun yli sairaalassa huilatessa ja lääkityksellä supistukset saatiin lakkaamaan ja vauvakin pääti jäädä vielä pesäänsä. Nyt sitten ei suppareita ole juuri ollutkaan ja aika käy pitkäksi vain olla. Mullon riski ennen- aikaisuuteen ja tän saman olen kokenut jo 2 aiemminkin siis että supistelee niin että joudun synnärille ja lääkitykselle. Saas nähdä pysyykö supparit poissa vai joudunko kokonaan vuodelepoon. Huomenna on lääkäri kontrolli ja ajattelin kysyä saisinko vielä mennä töihin -hullulta kuulostaa, mut mä oikeesti kaipaisin töihin et saisin tehtyä hommani loppuun ja sit voisin ihan rauhallisin mielin vaikka jäädäkin sairaslomalla ja sit äippälomalle. Lonkkakin tahtoo vähän vaivata, etenkin öisin ei kärsi oikealla puolen olla kun puutuu ja sit ei saa unta. Sokerirasituksessa ja nvolassa kävin maanantaina, sokerit on vallan hyvät, ei tarvetta dietille tai kontrolliin ja maha kasvaa yläkäyrillä =) Ja itselle oli yllätys ettei painoakaan oo tullu (kaiken kaikkiaan 4,5kg) lisää viimekerrasta, vaikka oon kyllä herkkuja syönyt :ashamed:
Me ei otettu äitiyspakkausta, mä oon ostanut jo joitain vaatteita ja ostan sitten pakkausrahoilla lisää - turvakaukalo ja vaunut ollaan ostettu ja sitteri saatiin - kaikki on oikeestaan valmiina, sängyn kun kasaa myöhemmin vielä paikoilleen. Tosin ei kiirettä, tää vauvakin sais olla kiirehtimättä!

Kissansilmä + "vilkas" (poikaa aavistellaan ootettavan, vaan ei oo suostunut paljastamaan sukupuoltaan ultrassa) rv 25+2
 
No niin nyt on lääkärillä käyty paikat tarkistuttamassa. Ja käski mut sitten ihan vaan huilailemaan, en saa nostella mitään painavaa, enkä saa siivota enää tallia :eek: kanava on lyhentynyt sentillä ja kohdunsuu aukeemassa, ei vielä auki, mutta selitti että tötterömäinen ja kun kysyin mitä tarkoittaa niin tarkoittaa kuulemma sitä että on aukeemassa. parin viikon päästä pitäs tarkistaa tilanne jos ei huilaamalla supistukset lopu. Tiistaina mulla onkin neuvolalääkäri taas, että kattoo nyt ronkkiiko se paikkoja taas sitten. Mutta enpä ois uskonut että kivuttomat supistukset oikeesti jotain tekee, mutta näköjään ne tekee. Nyt sitten levon kannalta otetaan.. mitenkähän se onnistuu kun mä oon niin menevää sorttia ollut aina :D onneks sentään en ihan sänkypotilaaks joutunut tai sairaalaan asti. Tuo tulee olemaan kova paikka kun en voi karsinoita siivota, no mä harjailen sitten hevoset sillä välin kun mies kärrää paskaa tallilla :)

 
Nyt on lista ajan tasalla. =) Mureena, voin kyllä yrittää etsiä niitä vanhoja pinoja, ei huono idea lainkaan.

Jedvennan kohtauksista mun piti puhua. Mulla oli noita täsmälleen samoja edellisessä loppuraskaudessa, mutta vain silloin kun makasin selälläni. Oireet täysin samat kuin sulla. Mulle selitettiin tuon johtuvan siitä, että kohtu painaa jotain isoja verisuonia. Mun mielestä on todennäköistä, että sulla on nyt tämä ongelma muulloinkin kuin makuullasi. Tukivyö saattaa auttaa jonkin verran, suosittelen hankkimaan! Voihan olla että sulla on hetkittäin erittäin korkea verenpaine, mutta ihan yhtä mahdollista on että se on tooosi matala. Itselläni on just toi matala. Sun neuvolanterkka oli sanonut, että sun pitäis olla lääkärissä juuri tuon kohtauksen aikaan jotta lekurikäynnistä olisi apua? Se on ainakin ihan kukkua. Sun vaiva ei ole käsittääkseni edes kovin harvinainen, kyllä ne siellä äippäpolilla osaa sanoa jotakin. Kerrohan sitten!

Harjoitussuppareista.. Juu täällä yksi niistä "kärsivä". :wave: ne on alkaneet olla aika napakoita, mutta viime viikon lääkärineuvolan mukaan eivät ole saaneet onneksi mitään aikaan.

Mä olen myös molemmissa raskauksissa täyttänyt tuon sairaalan esitietolomakkeen, synnärinä minulla VKS. Siinä siis kysyttiin ne hätäkastenimet. Meillä on tytölle yksi oikein hyvä nimi, ja pojalle muutama vähemmän hyvä. :/ Mies on ruotsinkielinen, ja molempia miellyttävien nimien keksiminen on tosi vaikeaa. Mutta niinkuin sanoin me ollaan tietävinämme että tyttö sieltä tulee. :D

Vastasyntyneen vaatteista on myös puhuttu. Mun mielestäni se on ihan makukysymys. Minä INHOAN liian isoja vaatteita vauvalla/lapsella, näyttävät rumilta ja ovat epäkäytännöllisiä. Itse ainakin viimeksi ensikertalaisena koin vauvan käsittelynkin hankalaksi liian isoissa vaatteissa. Ei ole kivaa kun jalat ei pysy lahkeissa ja kädet hihoissa. Niinpä ostankin vain 50cm vaatteita, ennen kuin näen onko tulokas tyttö vai poika. Meidän esikoinen oli aika pieni syntyessään, 50cm ja 3170g. Sille kyllä meni ne pienimmätkin vaatteet monta viikkoa. Mulla on jo geenien takia taipumus tehdä noita pieniä/hoikkia vauvoja. Alussahan pyykkiä tulee puklien takia taajaa tahtia, siksi haluan että niitä pieniäkin vaatteita on tarpeeksi. Rahanmenoa en mieti, H&M:stä saa tosi halvalla laadukkaita vauvanvaatteita. Jos haluaa osan rahoistaan takaisin, vaatteet voi myydä vaikka pakettina huutiksessa.

Tänään poksu viikot, 28+0! :eek: :heart:
 
Mulleki annettiin se esitietolomake sairaalaan ja EKKS on siis kyseessä. Hätäkastenimet pitäis päättää, en vaa oikein tiiä et riittääkö siihen vaan yks etunimi, vai pitäiskö toinenki laittaa ja entäs sukunimi.. Ihme pohdintoja.

Meille ku nyt on melkein varmasti poitsu tulossa, niin vaatteita on 56 sentistä 68 joitaki jo valmiina. On noi tulevat mummelit vähä innostunu :D Rakenneultrassa povas pikkusta vauvaa, mut saapa nähä.

Tänää lääkärillä ja mitäs tuloksia sieltä nyt tulikaa:

- paino ei ollut noussu (neuvola oli vasta viikko sitte ;) ), verenpaineet oli aika korkeet, turvotusta edellee
- lääkäri ultras kohdunsuuta ja kanavaa, kiinni oli ja 5cm jäljellä, mutta kuulemma näki, että suppareita on ollu
- sit ultrattii vaavaaki vähä, pyöreä pallopää niiku äitinsä, 6,5cm pään halkasija, reisi kait saman pitunen yms., lapsivettäki normaalisti, perätilassa oli kaveri kyl ja tuntuu olevan edellee..

Lisä b-vitamiinia pisti syömää, kun verenpaineet vähä korkeet. Mun äidil oli myös raskausmyrkytys ja nyt verenpainetauti, joten ton b-vitamiinin pitäis sit jotenki hillitä?! Lisäks verikokeisii jouduin viel: perusverenkuva, kilpirauhanen, b12-vitamiini ja joku viel.. mitähä se äijä epäilee :whistle: Neljän viikon pääst uudestaa sit.

Nyt alkais ramasee.. Huomenna päästäisen viettoon, munarikasta sellaista teille kaikille :p

- Jousku ja Pertsa 26+4
 
Etsin nuo vanhat ketjut ajankulukseni, niin ei sun tarvitse ihan kaikkea tehdä yksin :flower:

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1210936 Lokakuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1217636 Marraskuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1259375 Joulukuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1280430 Tammikuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1311165 Helmikuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1337081 Maaliskuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1369569 (Huhtikuu PART 1)

Mureena ja papu 26+4
 
Huomenia!

Sokerirasituskoe täällä ohi, ihan hyvin meni taas litkun juominen ja pääsiäisen jälkeen saa sitten tulokset. Aamulla lähtiessä oli ihan älytön jano ja oli tosi vaikeata olla juomatta, nyt saa istua vesikannu vieressä. :)

Vaatteista. Meillä esikoinen oli syntyessään 4200g ja 56cm eli jotkut 50cm vaatteet ei mahtuneet paria viikkoa kauempaa, vaikka niitäkin vaatteita jonkin verran oli. Samoiten nytkin olen hamstrannut nyt näitä pieniä jonkin verran vaikken ees odota, että "pientä" vauvaa tulee tälläkään kertaa. Kivahan se on, kun on aina sopivan kokoista, eikä tarvii käännellä lahkeita ja hihoja jne.

Suppareista myös oli pinossa puhetta ja kuten olenkin valitellut, niin mulla on paljon, osa kivuttomia kovettumisia (inhottavan tuntuisia silti) ja osa sitten kipeähköjä. Tiistaina oli siis lääkäri ja siellä kaikki ok, joten sen suhteen helpotus. Kolmen viikon päästä seuraava kontrolli.

Menenpäs nyt pötkötteleen hetkeksi, jäi viime yönä unet lyhyeksi, kun ei malttanut mennä nukkuu ajoissa ja aika labraan oli jo 7.20.
Hyvää pääsiäisen aikaa kaikille! :)

Pikkumuksis rv 24+4
 
Piti tulla teillekin kertoo hämmästystäni, mä oon ollu niin varma, et meille tulee poika ja itse asiassa kätilökin sitä jossain vaiheessa veikkas, vaan tänään sit kävin lääkärillä +ultrassa ja se sanoikin, että tyttö on ja kun hää niin esitteli takalistoaan ja näytti äidillekin ja ei siellä pippeliä ollut - mä oon ihmetyksissäni. Kaikki oli muuten hyvin, kokoa 850g ja hyvin oli eläväisen oloinen.

Kissansilmä ihmetyksissään rv 25+3
 
Heippa heinäkuisille! :)
Täällä on ollu aika väsynyttä meininkiä, en oo juuri jaksanut koneella notkua, on tullu mentyä aikaisin nukkumaan että jaksaa töissä. No, pääsiäisen jälkeen olis enää pari viikkoa töitä, ihanaa!!

Harjoitussuppareista, mulla on jonkun verran ollut, onneksi eivät oo mitään aiheuttaneet, lääk.neuvolassa oli kaikki sen suhteen hyvin, paikat kiinni jne.
Nyt on vaan alkanut ikävästi vihloa alapäätä jos pitkään on liikkeellä/istuu, semmoista vähän viiltelevää kipua. Ja vauva monottaa kovasti kylkiin, alakerrassa taas tuntuu enempi pientä hipellystä, oiskohan se pää alaspäin sitten? :)

Mä en oo pahemmin ostellut vauvalle mitään, äitiyslomalla sitten, kun on aikaa ja jaksamista paremmin. Jokusen pienen vaatteenkin varmaan hankin, mut luulen että ihan normikokoinen tästä tulee niin 56-kokoiset on varmaankin aika passeleita!

Lapsimessuilla kysyttiin tosta uudesta pakkaukseta ja meille sanottiin että toukokuun alussa aletaan uutta jakaa, saa nähdä kumman saan, tosin eipä sillä väliä, musta kivoja molemmat! =)

Ai juu, jonkun esitietolomakkeen mäkin kyllä täytin kun ultrassa kävin, mutten laittanut nimien kohdalle mitään, enkä kyllä pojankaan aikana sitä kohtaa täyttänyt eikä kukaan siitä mitään sanonut. :D

sf-mitta mulla oli 27.viikolla 26cm, vissiin vähän ylärajoilla mennään ja kyllä mulla aika kumpu jo onkin!

Hyvää ja toivottavasti aurinkoista Pääsiäistä kaikille! B) :wave:

illuusia&tirppana 28+1 :heart:
 
Hei kaikille!
en ole taas kirjoitellut, lukenut teidän juttuja kyllä, mutta väsymys vie aina voiton enkä jaksa koneella istua.
Lääkäri- neuvolassa käytiin ja kaikki oli hyvin, painoa arvioi olevan noin 800g ja pää alaspäin herra nököttää:) kova on tämä tapaus touhuamaan...
mulle ei ole kelalta tullut paketista mitään tietoa, äitiysraha päätös kylläkin. 9.6 alkais mammaloma, enää pari kuukautta :D
mä kyllä haluisin mielummin sen vanhan paketin, jotenkin miellytti enemmän, mutta ei uudessakaan mitään vikaa ollut.
Me haettiin eilen vaunut, sellaiset dorjanin novell sportit, ihanat, pakko koko ajan käydä niitä ihailemassa :D vähän taidetaan olla hyvissä ajoin :ashamed:
mullakin ollut aika kovastikin harjoitussuppareita eivät kyllä kovin kivoilta tunnu :/

onnittelut kaikille hyvistä neuvola kuulumisista ja oikein ihanaa pääsiäistä kaikille!

toivova ja nyytti 26+ 2
 
Heippa ja hyvää pääsiäistä!

Minä sain jo ekoilla neuvolakerroilla tuon lapun joka on nimeltään synnyttäjän esitietolomake ainakin meillä päin :) Siihen siis tulee nuo hätäkasteluvat, tietoja äidistä ja isästä, toivomuksia synnytyksen suhteen yms... En muista annetaanko se synnärille sitten kun h-hetki koittaa vai meneekö se neuvolasta eteenpäin vai miten...

Nimimietteistä. Täällä oli tyttöä varten nimi valmiina jo esikon syntymän jälkeen :D Pojalle onkin sitten vaikeampaa keksiä ja kun sellaista meille ollaan povattu niin päät puhki pähkäillään... Halutaan antaa joku vähän erikoisempi nimi niin kuin esikollakin, ei mitään tusinanimeä. Minulla olisi pari ihanaa vaihtoehtoa poikaa varten, mutta mies ei (ainakaan vielä ;) ) ole niille lämmennyt... :/ Meillä pidetään nimi salassa ristiäisiin saakka, valinnat tietävät vain minä ja mies :) Kiva nähdä vieraiden ilmeet kun kuulevat valintamme :kieh:

Vaatehankinnoista. Minulla on tuolla jo muutama laatikollinen 50-56cm vaatteita pestynä ja viikattuna, kaikki pojalle valittuna :ashamed: :D Ajattelin, että jos meille nyt tyttö suotaisiinkin, niin noilla vaatteilla on ihan hyvä jälleenmyyntiarvo ja tuuppaan ne vaikka huuto.nettiin jos poikavaatteille ei tulekaan käyttöä... Ja noita pieniä on tosissaan aika paljon, mutta tyttökin syntyi vähän "pienenä" 3005g ja 49cm vkolla 39 ja 50cm vaatteet menivät ainakin muutaman viikon... Haluan, että vaatteet ovat sopivia enkä tykkää niitä kääriä ja kaiken lisäksi olen niin hullaantunut ostamaan lastenvaatteita, että mielelläni ostan jokaista kokoa montakin kappaletta :D Myös 62cm löytyy joitakin ja Reiman tehtaalta tein tosi paljon halpoja löytöjä, välikausihaalarinkin ostin jo pojua varten :)

Harjoitussuppareista. Niistä minä en tiedä mitään, esikon aikana kun niitä ei tullut ja nyt on välillä jos jonkin moisia tuntemuksia, mutta en kyllä osaa tunnistaa mikä voisi olla supistus ja mikä ei vaikka niiden tunnusmerkit tiedänkin :D

Onkos teillä havaittu jo maidontuotantoa? Minä olen huomannut jo muutamiakin kertoja, että tulee sellaista kirkasta nestettä ja joukossa on myös paksua keltavalkoista "mönjää" eli sitä esimaitoa kai... Katsotaan onnistuuko imetys tällä kertaa, esikonkin kanssa alkoi tuo maidontuotanto jo ajoissa, mutta imetyksessä ei onnistuttu kuin 1,5kk ja sekin vain osittain...

Täällä olo ihan ok, mutta kankeaksi alkaa vetää... Monesti olen joutunt mieheltä apua pyytämään jos vaikka olen istunut lattialla ja yrittänyt sieltä kammeta ylös :ashamed: :D Samaten sängyssä kyljenkääntö tuntuu joskus hankalalta kun maha tuntuu painavan ja kääntyessä myös alaselkää vihloo niin mies sitten pyörittelee minua kuin mattorullaa :LOL: Hän eilen tokaisikin, että miten hemmetissä meinaan selvitä vielä isomman olomuotoni kanssa kun nyt jo tuntuu hankalalta... :whistle:

Ensi keskiviikkona sitten sinne sokerirasitukseen :headwall: |O Ja perjantaina neuvolaan kuulemaan tulokset...

Voikaahan paksusti!
LEAL & Pojuli 25+6
 
Moikka ja hyvää pääsiäistä kaikille!

Musta on hauskaa, kun eloikuisilla mennään huhtikuuta sivulla olisko ollu 12, ja meillä vielä sivulla 2 =) Nooh, eiköhän tää sit täst jossain kohtaa vilkastu!

Synnyttäjän esitetolomakehan se lappu on juu, se menee täällä ainakin neuvolasta synnärille joskus 35 viikolla, tai jos aikasemmin käy synnärillä ihan käynnillä tai tutustumassa, ni voi sen sillonkin sinne jättää..

Vaatteista vielä, kauheen pieniä vaatteita ootte ostanut, meillä meni yksi 56 senttinen body kun synnäriltä lähdettiin, mut vauva oli kyllä niin iso, et oli niitä pienempiä varalla, mut ei niit sit vaan käytetty. Oli onneks semmosia värejä, et menee nyt sit vielä pojalle, jollei ihan kauhian isoks kerkee masussa kasvamaan..

Maitoa mulla on tullut taas jo pari kuukautta, neitistä tuli jo jostain 15 asti, mikä ei ollut mitään mukavaa, koska tarvi käyttää suojia jo kauan ennen synnytystä. Nyt ei tuu ihan niin paljoo, mut toivon, et se on sitte hyvä merkki, kun ekalle maitoa riitti 1,5 kk pelkästään, ja 2,5 kk asti vaan aamu- ja iltamaitona.

Tarvii alkaa siivoomaan kun eilen ei vielä keretty, ja näyttää toi mieskin olevan kerrankin niillä mielin =)

ämpee 25+0
 
hyvää pääsiäistä mammat ja vauvat! :)

maitoa on tullu viikosta 25 lähtien. vasemmasta rinnasta tuli aluksi, mutta oikeasta ei mitään. nyt kummastakin tulee, mutten tietenkään puristele kokoajan kun kuulemma voi käynnistää synnytyksen :D nännit vasta nyt kipeät, eivät ole juurikaan kasvaneet omasta mielestäni eivätkä ole olleet arat yhtään ennenku vasta nyt vähän.

okei, en muista saaneeni tollasta synnyttäjän esitietolomaketta. tai jos oon saanu ni en oo täyttäny eikä sitä oo kaivattu ainakaa missään. onko sellanen ihan pakko täyttää ja palauttaa? täytyy neuvolassa tiedustella tuosta lappusesta.

kävin siellä äitipolilla ja ultrattiin. en kylläkään erottanut ultrassa muutakun varpaat kun lääkäri katseli varmaan jotenkin poikkileikatusti kun en erottanut kasvoja ollenkaan. mutta vauva voi erittäin hyvin täällä masussa, on kasvanut normaalisti. Painoarvio 1,2kg ja lapsivettä normaali määrä. Lääkäri totesi saman, mitä Cassy minulle kirjoitteli aikaisemmin. Kohtu/vauva painaa isompia verisuonia eikä happi pääse kunnol päähän ja siksi pyörtyilen. myöskin hänen mielestään hyvin alhainen verenpaineeni on suuri vaikuttaja. Tälle ei mitään voida tehdä eikä seurantaan tarvitse jäädä. tämän pitäisi mennä ajan kanssa ohi. onneksi tämäkin selvisi :)

äitiyspakkaus tuli! sain vuoden 2008 pakkauksen ja olen todella tyytyväinen siihen. Kun vertailen uutta pakkausta siihen ni tykkään kyllä enemmän tosta vanhasta. tuossa oli kertakäyttövaippojakin ja kaikkea ihanan väristä vaatetta ym. olen oikein tyytyväinen :) hypistelin niitä kauheesti ku hain sen. Ihmiset on kyllä itsekeskeisiä, ainaki täällä päin ku jouduin yksin kantamaan sitä jäätävän kokoista melkein 9kg painoista laatikkoa autooni. Luulisi, että joku olisi tarjonnut auttavaa kättä, mutta puuskutin omin voimin.

aurinkoista päivää kaikille! ja kertokaahan kuulumisenne!

jedvenna ja poju 27+2
 
En sitten malttanut odottaa ensikuuhun noissa vauvan vaatteiden laitossa :snotty:
Lipastossa jo ovat, mutta pesu vielä odottaa..
Oli hyvä et katsoin vauvatarvikkeet läpi. Petivaatteet on näköjään mummilassa ja peitteet kai siskolla.. Eli meillä on käytössä vuoden 2001 äitiyspakkaus vai onko tuo 2000.. Lisäksi on jonkin verran veljien ja minun vauva-ajoilta vaatteita.

Palstalla keskusteltiin vanhoista makuupusseista ja aurinkopeitosta. En tiennyt et noi mitkä löysin halvalla neljä-viisi vuotta sitten kirpparilta, ovat 70- luvulta. Kaipa ollut joku muistikuva vauva-ajoilta, kun ne ostin...

Tälläkin harjoitussuppareita jonkin verran ja esimaitoa tulee..
Sf-mitta oli 26+1 viikoilla 24cm, ihan normaali lääkärin mukaan.

Flunssa vaivannut jo jonkin aikaa. Onneksi toi kurkkukipu meni jo pois.

daria79 ja neito(?)perho. Poks 27
 
Heips!

Toivottavasti mammoilla vain pääsiäiskiireitä kun pino on näin hiljentynyt juuri kun lähti hyvin käyntiin...

Täällä vointi ok, ummetus vähän vaivaa :/ Tosin asiaa ei helpota se, että erityisesti tässä pääsiäisen aikaan on mennyt kaikennäköistä makeaa suusta alas...

Vaavin liikkeet on jo muutama viikko sitten melko paljon vähentyneet, vähän harmittaa kun mieskään ei pääse niitä tuntemaan kun potkutuksia tulee "joskus ja jouluna" :/ Esikko oli samanlainen (ellei vielä hiljaisempi) ja terkka oli välillä huolissaankin kun en kovin paljon liikkeitä tuntenut. Itse en kovin huolta kantanut enkä varsinkaan tehnyt liikelaskentaa, hulluksihan minä olisin tullut! :D :eek:

Aargh, koko ajan tekee mieli jotain :headwall: |O :ashamed: :p

LEAL & Pojuli 26+1
 
heissan!

juu hiljaista näkyy täällä olevan. pääsiäisenä kaikki ovat varmasti mökeillä ja mummulassa ni koneelle varmaan kukaan ehdikään :)
hei mun piti semmosta kysästä, että te, jotka tunnette vauvan hikan masussa ni kuinka pitkäkestoinen se hikka on? aamuyöllä heräsin kun tuntu tosiaanki vauvalla olevan hikka. koko maha tärähteli sillattis hikan tyylisesti mutta kesti tosi vähän aikaa.
onko kellään arpia tullu jo? löysin iteltäni yhden :) hihi. rasvaan iha hurjasti ku en tosissaan haluais niitä! onko hei linea negra ilmestynyt jollakulla? mulla ei oo napa pullahtanu ulos eikä sitä tummaa viivaa näy. kuulemma joillain se voi tulla ihan loppumetreillä vasta mut joilleki ei ollenkaa :)
pohdiskelin tänään just kaverin kans et tosi kiva jos sillon ku meen synnyttään ni tulis ihan hirvee helleviikko ja sairaalas olis huono ilmastointi ja pitäs siin karmees kuumuudes puskee vauvaa ulos! hui, toiv ei näin käy :p mutta vointeja!

jedvenna ja poju 27+3
 
heips!

Täällä on pääsiäinen sulateltu hieman ikäviä uutisia...mutta pakko kai se on niistä eteenpäin päästä ja ylös ponnistaa...mutta asiaan..

Hikasta: Täällä on jo usein vaavilla hikka (jotain 3 kertaa päivässä). Välillä kestää kauan, en oo aikaa mitannut, mut varmaan jotain 15minsaa, ja sit välillä menee muutamissa minuuteissä ohitte =) tuntuu joka kerta aivan tuolla alhaalla, eli siellä pää alaspäin on..

Mulla on edellisessä raskaudessa tullut masuun muutama raskausarpi alavatsalle, masu oli todella pieni silloin, joten enempää ei tullut, paitti lantiolla tuli sit myös..Nyt noi edellisessä tulleet on selkeesti alkanut punoittamaan jo, kun masu kasvaa niin hurjaa vauhtia. Olen rasvaillut ja jatkan edelleen siinä toivossa että se edes hieman estää niitä...kai :ashamed:

Napa on jo aikalailla pullahtanut ja linea negraa ei nyt ole, esikkoa odottaessa oli (jotain 12 viikolta) ja silloin siis poika, ja nyt masussa tyttö...tiedä sit onko noihin sulupuoli juttuihin uskomista...yms. mutta kiva niitä on verrata ( siis tyttö ja poika raskauksia) :D

Täällä vointi suht ok, vauva alkaa jo kovasti painaa aina iltasella tosi alas..et hieman hankala jo kävellä, kai se kroppa väsyy päivän mittaan, ja sit pitäis jo päästä huiliin...ja taas täällä vaan oon...Kaikkea tekis meili siis syödä, jotain herkkuja siis pitäis koko ajan popsia...eikä yhtään auta että kaapissa on hulluilta päiviltä ostettuja neekerin pusuja :p sit tänään tein aamusella omenapiirakkaa, ja sen kaa vanilijakastiketta...nam...Sit piti käskee äitee ja anoppikin sitä tuhoamaan. No saahan pyhinä herkutella...saahan ( harmi vaan et meillä tuntuu aina olevan joku syy herkutella :p )

Tiistaina lääkäri neuvola, kohdunsuun vuoksi...toivotaan ettei oo tullut lisää muutoksia. Mulla nimittäin tuntuu noita kuuluisia sukkapuikko vihlaisuja jo aikas usein, varsinkin iltasella...ja supistuksetkin alkaa olla välillä aikas mojovia :/

Nyt nukkuun...

Piku ja Tintti 28+1
 

Yhteistyössä