<3 HEINÄMASUT Huhtikuussa <3

Heinämasua täälläkin kasvatellaan, esikoista jännityksellä odotamme =) . Laskettuaika 10.7. Vointi on ollut koko raskauden ajan hyvä, enää olisi muutama viikko töitä jäljellä ja sitten saisi jäädä jo kotiin valmistautumaan tulevaan :). Muita odottajia Mikkelin seudulta?!

Mammukka ja mutrikka 27+6
 
mistähän hei se sit johtuu että oikeella kyljellä nukkumine on hankalampaa? meinaa mulla kans puutuu ja särkee oikeella enemmän ja nopeammin joten vasemmalla kans nukun enemmän. vois kysästä neuvolasta jos sais jonku järkevän selityksen siihen... oon nyt pari yötä älynny mytätä peiton jalkojen välii ja vähän mahan allekin ni on tuntunu paremmalta. selän taakse pitäs jotenki saada viel joku tuki, viime yönä ainaki selkä ei tuntunu yhtää hyvält missään asennos. katoin tos äsken mun mahaa peilistä eestäpäi, järkyttävän iso! roikkuu ihan hirveesti alaspäin, kävely on mulla vähä hankalaa jo. kamala painontunne tos alavatsan kohal ja puuskutan iha pienistäki asioista. menin toho vaa'alle kattelee ni hitto ku piti kurkotella et näki mahan yli sen numeron :p painoo tullu 200g 2 viikon aikana.

hei onko täällä napalävistyksen omaavia? mulla on napakoru ja yhä se sama koru joka on aina ollu eli en oo vaihtanu venyvään malliin. kiristää ja sattuu iha kauheesti ja lävistysreikä on iha punakka ja siihe on tullu isot arvet! tilasin netist semmose venyvän korun mut se ei menny mulle ku koitin :( se oli liia lyhyt se tappi ni laitoin takas tän vanhan. en millää haluis ottaa pois ku samaa lävistämisen tuskaa en haluu enää kokea! toi arpi vaa on aivan järkyttävän näkönen, ihaku mut ois avattu siitä kohtaa :/

heräsin muute yöllä siihen ku supisti tosi kovin ja sattu ihan hirveesti! tuntu ihan kauheilta menkkakivuilta jotka säteili alaselkään ja reisiin. kesti kyl hetken aikaa vaa mut kipu oli järkyttävä. mitähän mahtoi olla?

jedvenna ja poju rv28
 
Jedvenna Mul on napalävistys. Esikoista odoteltaessa otin sen aikasta alussa pois kun pelkäsin et repee tai jotain oli suuri yllätys kun se ei ollutkaan mennyt umpeen vaan sain korun siihen vielä raskauden jälkeen. Nyt otin taas aikasta alussa pois ja jännään et miten käy saanko vielä korun takaisin....
 
Pakko oli tulla sanoo (ei kettuilemaan..), et mun sympatiat on kyl kaikki niitten puolella, kenen vointi ei ole mikään erinomainen (koska ihan muistissa vielä, mitä tää/se voi olla), mut oon kyl nii onnellinen, et pystyn nyt nauttimaan tästä raskaudesta lähestulkoon täysillä! Tais tulla joku raitisilmamyrkytys kun oltiin pyöräilemässä, mut sil ei ol sit mittää fälii :LOL:
 
Lekuri määräs lepoa ja kirjoitti kk saikkua.Mun työni on sit tältä osin suoritettu.Pomo varmaan tykkää,kun lomalta palaa sopparia olis vielä ollut jäljellä.

Jedvenna lepäile ja käy tarkastuttamassa tarvittaessa lääkärissä tilanne.

Uusiakin tullut kiva =)

Pienimmät sekoittaneet niin paljon,että pakko mennä siivoon.Se siittä levosta :LOL:
 

Tervetuloa uusille, hyvin sopii mukaan :heart:

Ja äiti-kengulle mukavaa saikkua - jos sitä mukavaksi voi sanoa. Itse vielä porskutellaan töissä monta monta viikkoa ennen kuin päästää itse asiaan eli "lomaan". Itse vähän samoille linjoilla ämpeen kanssa, että mieluummin hyväkuntoisena loppuun asti kuin kärvistellä monta kuukautta kipeiden paikkojen tai suppareiden kanssa. Tosin kaikkea pientähän sitä on aina, mutta se on vain kestettävä :/

Viikonloppua jo odetellen B)
 
Äiti-Kengu Mä jäin kanssa tänään saikulle, josta suoraan kesälomalle ja siitä sitten äitiyslomalle. En edes tajua vielä, etten ole enää töihin menossa, kun en aavistanut että lääkäri määräsi saikulle. Itse en siis pyytänyt saikkua, lääkäri kastoi sen parhaaksi, ettei synny ennen aikojaan työn takia. Pomo ei kuulostanut yhtään iloiselta, nähdään huomenna vielä kun vien saikkulapun. Vauvan parhaaksi tämäkin... En aio kantaa yhtään huonoa omaatuntoa, vaikka nyt jo harmittaa, kun olisin mieluusti jäänyt töistä suoraan kesälomalle.

jedvenna Oikealla kyljellä nukkumisesta: Luulen että sillä puolella on enemmän sisäelimiä, jotka joutuvat vauvan alle puristuksiin ja vasemmalla olis sen takia helpompaa.

Kirjoittelen muita neuvolakuulumisia myöhemmin..

Mureena ja papu 27+4
 
Nyt alkaa päivittelyt...

Ja päivitetty on! :wave: Lisäsin vielä nuo Mureenan esiinkaivamat vanhat pinot tuonne meidän listalle. Mä kirjottelen omat kuulumiset huomenna, nyt alkaa jo olla ikävähkö olo istumisesta. :/
 
Iltaa!

Neuvolassa käyty, kaikki oli hyvin, pissa puhdas, vauvan sykkeet 140-150, paino oli laskenut -300g ja verenpainekin oli toisella mittauksella suht hyvä. :) Tosin hemppa oli taas vähän laskenut, nyt sitten syön rautaa joka päivä jotta se pikkuisen nousisi. Sf-mitta oli 29cm. Vauvan asento oli epäselvä, kääntyili siinä ääniä kuunnellessa ja vielä on tilaa liikkua niin ottaa kyllä kaiken ilon irti!!:D
Seuraava käynti onkin sitten 3 vkon päästä.

Nuutti79, töissä olen, 4.5. loppuu työsopimus ja ihan olen jo valmis lomalle jäämään, sen verran raskas työ, henkisesti sekä fyysisestikin, kävelyä on paljon ja se on alkanut jo tuntumaan, samoin väsymys on nyt ollut työpäivän päätteeksi aikamoista.. Tosin, oon siinä samaa mieltä terkkarin kanssa että liikunta kuitenkin on hyväksi ja vähän saa ja ns. pitääkin näillä viikoilla jo tuntua, olo ei kuitenkaan ole mitenkään erityisen huono ollut (toki silloin pois pitää jäädäkin ) ja mulla on kyllä vähän samaa vikaa että en mielelläni saikulle jää, 2 pvää oon sairaslomalla ollut ns. raskauden takia. Vaikka töissä kyllä on tosi hyvä porukka ettei ole siitä kiinni!

Uusiakin odottajia on tullut mukaan, tervetuloa!
:)
Nukkumisongelmia on vähän alkanut ilmaantua täälläkin, sattuu tosiaan jo kylkiin ja asentoa tulee vaihdeltua monta kertaa yössä, samoin pissalla käyn väh. 2 kertaa, herää siinä sitten pirteänä aamuisin... :kieh: :D

Voikaahan kaikki hyvin! =)

illuusia&murunen rv 29+1
 
Hei kaikille!

Täällä ilmoittautuu yksi uusi heinäkuinen joka on taustalla seurannut ahkeraan, mutta on laiska kirjoittaja. :) Olen juuri täyttännyt kolmekymmentä ja perheeseen kuuluu mies ja 5-vuotias tyttö eli toinen tulossa. Laskettu aika on 8.7. Katsotaan nyt minkälainen jättiläinen täältä on tulossa, kun on sokerivauva. Edellinen oli 4-kilonen. Ainiin, synnäri Oys.

Pahoinvointia ja armotonta väsymystä kesti 15 viikolle, jonka jälkeen on ollut helpompaa. Nyt pikku hiljaa alkaa kaikenlaista kolotusta ja muuta mukavaa löytymään. Vauva tykkää majailla masussa mitenpäin milloinkin. Keskiviikkona neuvolassa oli poikittain ja ilmeisesti sen jälkeen kääntyi istumaan. =)

Nimimerkistä sen verran että se on esikoisen keksimä, jolla se varautuu sekä tyttöön, että poikaan. Tietysti se sitä prinsessaa odottaa...

Josi ja prisessa-pave 28+2
 
Moi piiitkästä aikaa :wave:

Tervetuloa uusille :flower:

Lukemassa olen silloin tällöin käynyt, mutta kirjoitellut enemmän tuonne kerhon puolelle.

Masu kasvaa ja melskaa - kaikki tuntuisi siis olevan masukilla ok.
Mulle on suonenvetoja alkanut tulemaan hirmuisesti aina öisin vaikka magnesiumia syönkin :/ Kenelläkään mitään hyviä vinkkejä miten ne sais kuriin ?
Jatkuva jano ja pissahätä ja nyt pari päivää ollu kokoajan nälkä.
Tämmöistä normaalia siis :saint:

Hyviä vointeja kaikille :hug: :flower:

-MiNiA ja masu 27+2
 
Eilisiä neuvola ja neuvolalääkäri kuulumisia:

- paino noussut 4 viikossa taas melkein 4 kiloa, pientä turvotusta havaittavissa
- verenpaine koholla 140/91 (mittasi useamman kerran)--> sain mittarin kotimittauksia varten
- pissa ok
- liikkeet ++
- vauvan syke 130-140
- sf mitta 26 cm

Lääkäri käynnistä sen verran, että määräsi saikulle 3 viikoksi ennen kesälomalle jääntiä ja syy: ennenaikaisen synnytyksen ehkäisy. Oli huolissaan supistuksista ja jaksamisesta, kun en pääse työpäivän aikana oikein istumaan ja lepuuttamaan jalkoja. Nyt on jotenkin tosi sekava olo, kun en mene töihin kun vasta vuoden päästä seuraavan kerran ja en ollenkaan ajatellut joutuvani saikulle. Alkuraskaudesta olin yhteensä 3 päivää pois töistä, mutta muuten olen sinnitellyt. Tänään vien pomolle saikkulapun ja selitän vielä asiaa, vaikkei se selittämällä muuksi muutu, mutta jos itselle tulisi parempi mieli. Olin niin varma, että jään toukokuun alkupuolella kesälomalle vasta... Mutta lääkäri katsoi tämän vauvan parhaaksi, se täytyy pitää nyt mielessä.

Kiitos Cassy päivityksistä! Koitas sinnitellä niiden olojesi kanssa!! Toivottavasti helpottaisivat, inhottavaa tuollainen..

Mureena ja papu 27+5
 
heissan!
uusille tervetuloa joukkoon,teitä olikin taas tullut monta :heart:

ja sit neuvolakuulumisia keskiviikolta:
-painoa tullut nyt 2kiloo(500g/viikko)ja tähän asti mulla olikin se paino aina vaan tippunut.on kuulemma normaali nousu tuollainen per viikko.
-pissassa hieman valkuaista
-turvotusta löytyy pikkuisen jaloissa
-hb 125 eli hyvä
-vaavin syke 130-140 ja tasainen
-ja paineet normaalit
-sf mitta huimat 30(kasvanut kuukaudessa 8cm)ja maha onkin sitten toooosi iso jo!!

sit kävin tiistaina sokerirasituksessa,ja kaikki kolme arvoa olikin koholla :(
sain nyt kotiin sen mittarin ja sillä mittailen viikon,ja sit mulla onkin neuvolalääkäri joka tarkistaa samalla mittauksien tulokset.outoo pistellä itteensä 4kertaa päivässä..eli siis meillekkin on tulossa mitä ilmeisemmin jättilaisvauva..mulla oli ekassa raskaudessa tosi lievä raskausdiabetes ja neiti painoa 4190g.tokassa ja kolmannessa raskaudessa ei ole ollut mitään siihen viittaavaakaan.(ja neidit olleet suunnilleen 3,5kilosia)

supistuksia tulee edelleen melkein joka päivä,ja saikulla ollaan..tosin keskiviikkona menin tyhmänä tekemään lyhyen vuoron töihin ja sen kyllä sit huomasikin illalla :/
saas nähdä onko kohdunsuulle nyt mitään tapahtunut..

kuinkas teillä muilla noi sykkeet muuten on vauvalla?siis onko eroja ollut poika ja tyttö raskauksissa?

meillä on nyt pieni aavistus että poika olisi tulossa(ultrassa oli vehkeen näkevinään)..
ja noi sykkeet kun nyt on 130-140 luokkaa ja tytöistä ollut kaikista sen 150-160

neuvolatäti kyllä sanoi että toisten naisten kanssa niitä ei voi verrata keskenään,mutta omista voi jotain vähän päätellä..saas nähdä..

nyt pitää lähtee siivoomaan kun anoppikin on tänne tänään tulossa yöksi :whistle:

voikaammehan kaikki siis hyvin!!

babjuska+bömbbis26+4
 
Mukava, että pino on aktivoitunut enemmän! :wave:

tsemppiä kaikille, jotka ootte joutuneet jäämään vaivojen takia pitemmälle saikulle! Toivottavasti saatte ajan hyvin kulumaan.

Tulin eilen kotiin sieltä kämpältäni. Matkalla käytiin miehen kanssa ostamassa molemmille uudet kesätakit. =) Minä jouduin ostamaan aika hehto ison takin, notta toi masukin mahtuisi kesän aikana takin alle - mikäli tulee kylmä kesä. Oli muuten vaikea löytää takkia - piti sitten suostua ostamaan musta takki, joka ei minusta nyt parhaimman värinen ole.

Olkaa onnellisia te, jotka pystytte urheilemaan ja liikkumaan - mielelläni harrastaisin edes kävelyä/ulkoilua. Kuntosalilla pystyy vähän jotain liikkeitä tekee, mut vähäiseksi nekin jäävät - ku heti tuntuu masussa jos tekee jotain "väärää". Mä olin ajatellut, että sit raskauden aikana jatkan urheilua niin kuin ennenkin - mut sen ajatuksen oon joutunut laittaa syrjään.

Mulla alkaa äitiysloma vasta 12.6 - kun ajattelin säästää kesälomani seuraavaan kesään, jolloin voin pitää kaksi kesälomaa putkeen. Ei tartte jäädä niin varhaisessa vaiheessa kotihoidontuen piiriin. =) Ootteko muuten ajatelleet jäädä pitkäksikin aikaa kotiin pelkälle kotihoidontuelle? Me ollaan sitä asiaa yritetty jumpata, et miten talous kestää sitä. Mut sit toisaalta ei sitä kaikkea voi rahassa mitata! Me haluttais antaa lapselle mahdollisuus olla kotona vähän pitempään.

Kesäkuussa muutan sit Tampereelta pienelle paikkakunnalle maaseudulle, jossa on asukkaita vain 3000 - lähimpään kauppaankin tulee matkaa 12 km. :/ Mitenkähän sitä sopeutuu... =) Tulee ainakin ikävä kavereita! :'( En oo koskaan asunut näin kaukana kaupasta, vaikka ite alunperin pieneltä paikkakunnalta kotoisin olenkin.
Nuutti ja tytöntyllerö (?) 26+4
 
babjuskalle vauvan sydämensykkeistä mulla ennestään kaksi poikaa
- tarkistin neuvolakorteista että ekasta sykkeitä on kirjattu n.120 - 140 ja tokasta 120 - 155. Tästä masuasukista ei ole neuvolakorttiin kirjattu vielä mitään, mutta muistan kuulleeni viime neuvolakäynnillä että täti höpötti että sykkeet jotain 120 - 160. Moni kyllä veikkailee että nyt meille olisi tyttö tulossa - saas nähdä :) Poika tai tyttö - kummatkin on oikein tervetulleita.
Nuutti mä oon ollu kotona jo esikoisen syntymästä lähtien eli viimeksi töissä huhtikuussa -05. Vuoroin äippärahoilla ja vuoroin kotihoidontuella. Miehenkään tulot ei päätä huimaa ja on ollut välillä myös työttömänä, mutta jotenkin ollaan pärjätty. Asuntolainaakin on ollut päällä koko ajan - alussa vähemmän ja nyt enemmän ja just vaihdettiin autoa ja jouduttiin sitäkin varten ottaa taas vähän lisärahoitusta :ashamed:

-MiNiA-
 
Hei kaikille odottajille !
Päätin ilmoitautua joukkoonne =) . Taustalla olen lueskellut jo jonkin aikaa.
Minulla onkin jo tyttö 15v, poika 13v ja poika 9v.
Tulokas nyt heinäkuussa 14 päivä ois lakettu aika, poika kuulemma ois tulossa ultran mukaan.
Ihan mukavasti on sujunut eilen oli lääkäri/neuvola,kaikki kunossa

-hb 122
-paineet 111/69
-sf 25
-vauvansyke +130
-painoa on tullut ihan alusta asti jo huimat 11kg elikkäs nyt 63,2kg



Erittäin vilkas kaveri ei juuri oo masussa hiljaisia aikoja.Tuntuu aikas lailla oudolta odottaa, kun on pitkäväli. Johtuen siitä että en aikonut enää lapsia tehdä :p

No mutta ihanaa on kuitenkin.
Synnäri Oys.

-Masakko + Hups (poika) 27+3- :wave:
 
Tekemisen puutteessa tulin kirjoittelemaan kuulumisia. Olen nyt malttanut ottaa rauhallisesti ja supistukset onkin vähentyneet ihan kivasti. eilen siivoilin vähän tallia ja haravoin pihaa, eikä se saanut supistuksia aikaan, muistin tehdä hommia hitaasti ja taukoja pitäen ;)

Kävin tuossa juuri vaakassa ja nyt on painoa tullut sellaset 9kiloa alusta asti. ihmeen "vähän" siihen verrattuna mitä aikasemmissa raskauksissa on tullut :) vaaka kuitenkin näyttää jo ihan uutta kymmentä ja se tuntuu kamalalle :S mulla on läski olo! vaikka en sitä todellaakaan ole :D ei mulla ole muualle tullut lisää kun mahaan ja maitovarustukseen, näissä se tosin mua ei haittaa millään tavalla, pakko sanoa että omasta mielestä mun maha on aikas sulonen :D mahalla onkin sitten muuten jo kokoa! Olettekos mittailleet masun ympärystä? Mulla se on hurjat 110cm :LOL: että onhan siinä kokoa :whistle:

Yöt alkaa olla aika hankalia. nukuttua saan kyllä ihan hyvin, mutta joka kerta kun käännän kylkeä herään siihen, lantiosta kuuluu paukahtelua ja kyljet puutuu tosi nopeesti, varsinkin oikee kylki on välillä ihan tulessa! sitten vielä aivan mielettömät liitoskivut häpyluulla, niin johan on kääntyily hankalaa.. vessaan kun menee yöllä, niin ensimmäiset askeleet on pirun kivuliaita, mutta sitten kun liikkuu vaan niin kipukin helpottaa. mulle ei siis sovi tuo paikallaan olo pitkiä aikoja. oon koittanut venytellä kun neuvolassa niin käskettiin tekemään, mutta ei siitä ole mitään hyötyä ollut.

Raskaudesta olen kyllä nauttinut tosi paljon vaikka näitä "vaivoja" onkin ollut. On ihanaa kun lapset ja mies halailee masua ja huolehtivat muutenkin :heart: aamulla lapset laittoivat masun päälle pieniä leluja ja vauva sitten potki niitä siitä pois, se oli muksujen mielestä hyvin hauskaa :LOL:

Taidan tästä lähteä vähän harjailemaan hevosia, olen kerrankin yksin kotona ja taidan siis lähteä tekemään sitä mistä eniten tykkään, hoitelemaan hevosia!
Mukavaa viikonloppua kaikille!

Neitokeiju 27+5
 
Uusille tervetuloa mukaan keskusteluun! :flower:

Öisin täälläkin levotonta. Viime yönä alkoi niin kovin särkemään että oli haettava panadol neljän aikaan, jonka voimalla jaksoi aamuun. Tuntui tuo auttavan kummasti...yleensä sängystä noustessa sattuu ja kävely sellaista ankkakävelyä kunnes vähän vetristyy, mutta nyt pääsi suht normisti jopa liikkumaan. =)

Täällä alkoi satelemaan lunta. Ihan kuin keskitalvi olisi. Oikein kruunaa tämän päivän...kävin kampaajalla pitkästä aikaa ja olin tarkoin jo tutkinut kuvista millaiset hiukset haluan. Noh tämän kampaajalle selitin mielestäni hyvin tarkoin ja lopputulos on aivan kaamea |O
Hiukset kerroksittain leikatut ja päällishiuksista lähti ainakin 10cm, joten eipä hetkessä entisiä takaisin saa..muutenkin oma olomuoto lähinnä ketuttanut viime aikoina kun ei vaan voi näyttää hyvälle niin itkuhan siinä pääsi kun kotona peiliä vilkaisin.

Oltiin suunniteltu illalle lähtevämme Jypin kultajuhlia katsomaan ja siitä elokuviin tuttavapariskunnan kanssa, mutta nähtäväksi jää viitsinkö tällä päällä. (onnistuin itkemään silmätkin ihan turvoksiin)
Että semmoinen valitusvirsi tällä erää...toivottavasti mieliala tästä kohoaisi.

Tuuliina 28 *poks*
 
Hui kun tuolla pihalla on kylmää.......
Voint itäällä ihan hyvä:) Puntarissa ei uskalla edes käydä kun neuvolassa pakosta...
On meinaan niin hyvät ruokahalut aivan valtavat :kieh: Mä en oo ikinä syöny
tällaisia määriä. Esikon aikana ei vain ollu tällanen nälkä ja silloin painoa tuli kuitenkin n. 10kg
Ja nyt jo aluksi painoin enemmän kun silloin lähtötilanteessa. NO ei jaksa stressata liikaa
tulee mitä tulee. Täytyy sitten pudotella painoa kun vauva syntyy, se vaan on hiton vaikeaa......

Tervetuloa Uusille!!!!!!

Ens viikolla neuvolalääkäri että sitä odotellessa ja ensi viikolla vika viikko koulua, yksi tentti ja opinnäytetyön pakerrus
kesällä edessä, mutta ainakaan ei tarvi istua luennoilla:)
Sitten tässä ollaaankin kotona seuraavat kolme kuukautta ja odotellaan vauvan syntymistä.Jään varhannetulle
äippärahalle joten ens kuu on sitte nsellanen että mistää ei tuu mitää rahaa ennen kesäkuuta, vähän tekee tiukkaa....
Kekstään esikon kanssa tekemistä halpaa tekemistä eli ollan kotona ja leikitään. Ainakin pinnasängyn hionta ja maalaus sekä vanhempieni talon maalausta ja leikkimökin voitas miehen kanssarakentaa hänen kesälomallaan(jos nyt jaksaa ja rahaa löytyy)

Hyvää viikonloppua

Annora ja napero rv25+3
 
Elikkäs täällä olisi 30-v, kahden tyttölapsen äiti. (6-v ja 4-v) Kolmannen laskettu aika 10.7 ja keskipohjanmaan keskussairaala olis päänäyttämönä heinäkuussa.( sukupuolta ei haluttu tietää :) )

Lueskellut olen jo pidempään tätä ketjua :) nyt vasta sain rekistöröinnin aikaiseksi.

Työssä olen vielä mukana, ens kuun 13. pv alkais kesäloma ja siitä sitten äippikselle... :)

Hanttapuli ja myysy 28+ ?!?!
 
Teinpä taas päivitykset kun oli monta uutta tullut, tervetuloa! :wave: Katsokaahan omat tietonne, jotta menikö oikein.

Babjuska mä laitoin sun kohdalle että poikaolo. Haluatko että laitan sen sinisen sydämen myös? Kuulostit vähän epävarmalta niin en laittanut vielä.

Nuutti taisi kysellä saikusta ja pomon reaktiosta. Minä en selitä pomolle sairaslomieni syitä koskaan, eikä hän sitä vaadikaan. Mun pomo on äärimmäisen korrekti ja kohtelias esimies, aivan ihana! Ei ole esimiehen asia kysellä alaisen vaivoja, jos kerran joku hoitohenkilökuntaan kuuluva on jo sairasloman tarpeen todennut.

Minä menen ensi viikolla taas töihin, viisi viikkoa olisi vielä jäljellä. Tosin en ole varma pystynkö sittenkään olemaan loppuun asti, kun mulle tulee vissiin istumisesta ihme turvotusta alapäähän. Onko muilla ilmennyt? En muista että esikoista odottaessa olisi ollut.

Lilliputit valitti huonoja öitä, eikö? Mulla on kans välillä semmosta ihmeellistä levottomuutta joka huonontaa unta, mutta se selittyy kai hormoneilla. Luulen, että luonto vaan totuttaa äitiä siihen että vauvan synnyttyä pitää olla koko ajan vähän valmiustilassa.

Meille tulee ikäeroa joku 1v9-10kk, joten tilasin Teutonian tuplarattaat Saksasta. Ne tuli tällä viikolla ja OMG ne on ihanat! Oon vallan rakastunut. Ne on suklaanruskeat, joka on mun lemppari vaunuväri. Muutenkin vaikuttavat olevan oikein kelpo menopelit. Hintaa tuli Saksasta tilaamalla melkein 300? vähemmän kuin Suomesta ostettuna...

Raskausarvista on puhuttu. Mulle ei luojan kiitos tullut esikoisesta kuin alle sentin pikkuviirut about jenkkakahvojen kohdalle. Tiedän ettei kaikki usko siihen, mutta mä luotan Bodyshopin kaakaovoihin aamuin illoin keskivartalolle levitettynä. Tein niin viime raskaudessakin. Muuten mun iho on herkkä repeämään (teininä ja joskus parikymppisenä arpia tuli kun lihoin), joten en keksi mikä muukaan mua olisi niiltä suojellut raskauksissa kuin toi voide. Syön myös kalaöljyä, se voi auttaa kanssa.

Jedvenna... Mitäköhän sulle sanoisin ystävä rakas... Nyt kun sun lapsesi on vasta masussa, sun ehkä hankalaa sisäistää että lapsen hyvinvointi menee äidin toiveiden edelle. Vaikka sinun on vaikea irrottautua tuosta kamalasta miehestä, se täytyy lapsen takia tehdä vaikka se tuntuisi susta kuinka mahdottomalta. Liian moni nainen osaa ajatella parisuhteensa vain itsensä kautta, eikä lainkaan lapsen näkökulmasta. Tuommoisen miehen vaikutuspiirissä eläminen ei ole lapselle hyväksi, lapsen ei ole hyvä nähdä miten mies manipuloi ja alistaa sinua. Olisi ehkä parempi jos lapsen isä olisi se toinen mies, lapsen kannalta. Vai mitä itse ajattelet tästä? Ethän lannistu tai loukkaannu mun sanoista, se ei missään nimessä ole tarkoitukseni. Vaikutat aivan super symppikseltä ja ihanalta ihmiseltä, sun ei missään nimessä pitäis joutua kärsimään jonkun sairaan miehen huonosta kohtelusta. Mä oon ihan varma että viimeistään vauvan synnyttyä kaikki palaset asettuu kohdalleen sun elämässä! :hug:


Cassy rv 29+2 :heart:
 
Huomenta!
On niin ihanan aurinkoinen päivä, ettei malttaisi sisällä paljon "lepäillä". Pitää raahata tuohon terassille joku tuolin tapanen, jossa voin rauhassa ottaa aurinkoa. Aurinkotuoli on vielä kaupassa... Mies lähti aamutuimaan veljensä kanssa pilkille, joten voisin kohta itsekin ajella järven rannalle, jos he hakisivat minut kelkalla mukaan!! =) Sais ainakin aurinkoa ja ulkoilmaa!

Synnytysvalmennuksista yms. perhevalmennuksista. Ootteko jo käyneet jossain? Neuvolasta annettiin niistä joku info lappunen, mutta olen autuaan onnellisesti unohtanut/hävittänyt koko lapun ja ne päivämäärät. Eilen yhtäkkiä muistin asian eikä mieskään ollut painanut päiviä mieleensä.

Turvotuksesta Cassy kyselit, minulla ei ole se vaivannut, ei oo tullu käsiin eikä jalkoihin eikä myöskään alapäähän. Lääkäri viimeksi oikein tarkasti asian, ettei sormet ja jalat ole turvonneet. Syön sellaista lääkettä, että turvotus voisi olla hyvin mahdollista.

Yöheräämiset ovat satunnaisia, välillä valvottaa useita tunteja yöllä. Ehkä se on sitä hormonaalista valvomista - et valmistaudutaan vauvan heräilyihin. Mutta on öitä, kuten viime yö, ettei tarvitse käydä edes vessassa. ALkuraskauden aikana oli paljon tarvetta käydä vessa yöllä. Ehkä minä en juo tarpeeksi? Meidän täytyy täällä maalla keittää näin sulamisvesien aikaan vesikin, ettei kaivosta tule mitään tautia veden mukana. Aivan varotoimenpide vain. Voi olla, ettei sen takia tule juotuakaan tarpeeksi? :)

mukavata lauantai päivää ja aurinkoa kaikille! :heart:
 
Cassy mulla oli kakkosen odotuksessa istuma työ josta jäin kk ennen äippälomaa saikulle.Juuri sen takia,kun ei pystynyt enään istumaan.
Toivottavasti vointis on hyvä jatkossakin.

Nauttikaa te joilla ei ole suppareita odotuksesta täysillä.

mukavaa lauantaita kaikille =)
 

Yhteistyössä