<3 HEINÄMASUT Huhtikuussa <3

Cassy: muistaakseni päivittelee listaa (toivottavsti osui oikeaa), Katsoin vain ja en varmaan oo kirjoittanutkaan että ultrassa luvattiin Poikaa(vaikka tyttöolo onkin)kätilö oli niin varma kun vehkeet näkyi niin selvästi että....POIKA ja laskettu aika mullla on 28.7(vaikka ei se nyt tietysti pari päivää haittaa)....

Hyi kun lunta on satanut yöllä, miksei tuo talvi voi tulla ajoissa syksyllä jo ja sitten tässä vaiheessa voisi olla jo nuo lumisateet loppua???????

Koko päivä menee opinnäytetyön parissa mä en jaksaisi millään....

JEDVENNA: kovasti tsemppiä sulle suhde ongelmissa, toivottavasti saat asiasi järjestykseen ja oman mielesi rauhoittumaan :hug: Vaikka neuvoja olet saanut paljon niin minäkin olisin kyllä samaa mieltä että tuo sinun narsistinen miehesi ei voi olla hyväksi sinulle eikä lapsellesi. Koeta jaksaa itsesi ja lapsiesi vuoksi.

Nyt töiden pariin....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Jedvenna... Mitäköhän sulle sanoisin ystävä rakas... Nyt kun sun lapsesi on vasta masussa, sun ehkä hankalaa sisäistää että lapsen hyvinvointi menee äidin toiveiden edelle. Vaikka sinun on vaikea irrottautua tuosta kamalasta miehestä, se täytyy lapsen takia tehdä vaikka se tuntuisi susta kuinka mahdottomalta. Liian moni nainen osaa ajatella parisuhteensa vain itsensä kautta, eikä lainkaan lapsen näkökulmasta. Tuommoisen miehen vaikutuspiirissä eläminen ei ole lapselle hyväksi, lapsen ei ole hyvä nähdä miten mies manipuloi ja alistaa sinua. Olisi ehkä parempi jos lapsen isä olisi se toinen mies, lapsen kannalta. Vai mitä itse ajattelet tästä? Ethän lannistu tai loukkaannu mun sanoista, se ei missään nimessä ole tarkoitukseni. Vaikutat aivan super symppikseltä ja ihanalta ihmiseltä, sun ei missään nimessä pitäis joutua kärsimään jonkun sairaan miehen huonosta kohtelusta. Mä oon ihan varma että viimeistään vauvan synnyttyä kaikki palaset asettuu kohdalleen sun elämässä! :hug:
jedvenna mä peesaan tätä cassyn eilistä viestiä !
Kovasti kovasti :hug: ja voimia tilanteeseesi !
Mä vasta nyt lueskelin noita edellispäivien viestejä joissa kerroit miehestäsi yms....


Tervetuloa uusille :flower:


-MiNiA ja masu 27+3
 
kiitos kaikille <3
on ollut jo parempi olla enkä oo öitäni valvonu. oon ottanu tuon meiä koiran sänkyyn mun unikaveriks ku yksin nukkuminen on niin outoo ja kauheeta... onneksi ei tartte totutella yksin nukkumiseen kauaa ku vauvan saan pian unikaveriks.
Cassy: siitä toisesta miehestä, emme ole puheväleissä enkä usko että meille mitään suhdetta muodostuu koskaan enää tulevaisuudessa, vaikka lapsi olisikin hänen... minust on parempi etten ole kummankaan kanssa. molemmista on aiheutunu niin paljon kaikenlaista sotkua et ei kiitos.

yhä edelleen tän narsistisen äijän kans roikun. se käy mun luona iltasin ja jää joskus yöksikin. en vaan osaa olla ilman sitä. oon niin tottunu tapaamaan häntä joka pv ja siksi irrottaminen on vaikeaa. myöskin se, et tää mies oli ensimmäinen tosirakkauteni vaikuttaa... tiedän, ettei vauvan kannalta kannata tätä jatkaa. vauvahan näkisi kokoajan miten se mies mua kohtelee ja voi oppia sen, että se on oikein ja hyväksyttävää ja voi tulevaisuudessa itsekin kohdella naisia samalla tavalla, jopa minua. haluan tehdä kaikkeni, ettei lapsestani tulisi sellaista hirviötä.
joka tapauksessa rakastan aina sitä miestä silti. hän on tärkeä ja kyl meillä oli hyväki hetkiä ennenku muuttu tommoseks. aion keskittyä vauvaan ja omaan hyvinvointiin nyt kun sain siihen tilaisuudenkin.

sitten hiukan muuta asiaa.. tuo mun napalävistys sitte tulehtu. arvasin et näin käy. lävistyksen tuo reikä turpos eile tosi pulleeks ja tulipunaseks ja oli kosketusarka. otin korun pois ja laitoin renkaan, jottei mee umpeen. oon laittanu siihe semmost antibioottirasvaa (en muista nimee) ja on jo vähän parempi ku eile. harmittaa kyl kovasti jos tuo nyt sit aikoo mennä umpeen ja joudun ottaa sen uuestaa! se meinaa sattu :/
tuolla edellisellä sivulla kyseltiin noista perhevalmennuksista ym. tuli itelleniki sama mieleen just vähän aikaa sit et koskahan niitä on. oon hävittäny ne laput kans. onko niihin pakko mennä? kertokaa mulle noist valmennuksist vähäse. en tiiä meenkö ollenkaa ku tuntus tosi tyhmält mennä ilman miestä sinne ja näkisin vaa muit pariskuntia. saan jo ihan tarpeeksi uteliaita katseita ku oon nuori ja tuleva yh-äiti.
pakko viel loppuun sanoo et mun napa on hassun näkönen! en oo ennen huomannu, se on jotenki pienempi tai sillai tosi hassu! ei oo pullahtanu ulos mut on tosi veikeen näköne :)

jedvenna ja poju rv 28+2
 
Ihanaa, näin paljo uusia tullu joukkoon! :flower: Tervetuloa kaikille! :wave:

Meil on neuvolan perhevalmennukset toukokuusta lähtien.. eka tais olla 13.5., kolme kertaa yhteensä ja niihi ei tarvinnu ilmottautuu. Sit synnärille tutustuminen rv34 jälkeen, joho pitää viikkoo ennen ilmottaa tulostaan.

Mein ukon vuoroista ei vielä tiedä, et pääseekö kaikkiin, kun lomautukset sotkee ja kaikki on ihan sekavaa, mut aattelin kuitenkin mennä yksinkin, jos niin käy. Jos joku siel mulkoilee tai säälittelee, ni iha rauhassa. Nyt on kuitenki meiän eka pallero tulossa =)

Harkkasupistuksia on välillä ollu, viimeks neuvola ultras kohdunsuun ja totes, että kyl näkyy, että on supistellu. En kyl tajunnu, et niitä niin paljo on tullu :whistle: Se oli muutenki outo juttu, kun ekalla lääkärillä jäljellä oli 3cm ja myöhemmin 5cm. Ehkä se riippuu sit tutkimustavasta.

Peesaan Annoraa: miks ihmees tota lunta tulee vieläki lisää?? Ehkä se johtuu täst susirajasta..

Jedvennalle vielä jaksuja!

- Jousku ja Pertsa 28+0 (piti oikei tarkistaa, et oliko se noin paljo :D)
 
:D

Mun on pitänyt jo monta päivää kirjottaa tänne, mutta aina on koneella olo venynyt niin pitkäksi etten sitten enää oo kerinnyt/jaksanut...

Sokerirasituksessa käyty keskiviikkona ja eilen neuvolassa sain tulokset - arvot oli (luojan kiitos! ) oikein hyvät :) sf-mitta huitelee suurin piirtein keskikäyrillä (vaikka mulla kyllä TO-DEL-LA iso olo :$ ), pissa puhdas ja verenpaineetkin ainakin toistaseksi ok...
Sydänäänet huitelee aina siellä 150 tienoilla...

Mistä mahtaa johtua kun mulla on alkanut särkemään alavatsaa? Tai en oikein tiedä voiko sitä säryksikään sanoa, liikkuessa (etenkin kävellessä ja kääntyessä ) tuntuu tosi epämukavalta ja tuossa alkuviikosta piti oikein miettiä miten lujaa uskalsi kävellä kun niin kamalalta tuntui :| Päivä tai kaksi tuossa taisi olla väliä, mutta tänään taas on ollut tosi epämukavia tuntemuksia.
Ennenaikaisia supistuksia en usko niiden olevan ja kodun kasvukivutkin tuntuivat jokin aika sitten aivan erilaisilta, ne tuntui sellasilta viilloilta tuolla alavatsassa sivuilla...

Hirveän rauhallinen tämä meidän poju on vaikka alussa vilkkautta oli vaikka muille jakaa... Keskiviikkona en saanut tyyppiä liikkumaan edes tönimällä tai painelemalla ja niimpä piti kaivaa doppler ja hyvinhän sieltä se sydänäänet kuitenkin kuului... Esikkokin oli tosi hissukseen vatsassa joten en ihan hermoheikko ole, mutta kyllä sitä välillä alkaa miettimään jos on melkein kokonainen pvä mennyt ilman liikkeitä :/ No onneksi on tuo doppler jolla saa ainakin sydänäänet tarkistettua (ja kuuluuhan sieltä vähän liikkeitäkin ).

Täällä on jossain vaiheissa puhuttu hankinnoista, meillä on oikeastaan kaikki jo. Eipä paljon mitään ole tarvinnut tosin ostaakaan, viime viikonloppuna haettiin tuplarattaat ja vaatteitakin tuntuu olevan jo liikaa :ashamed: Eilen laitettiin taas vähän lisää vauvan huonetta, mies porasi hyllyn ja pari naulakkoa seinään. Pikku hiljaa se siitä kuntoon tulee ja nyt tekee mieli jatkuvasti rampata siellä ihailemassa ja istuskelemassa nojatuolissa unelmoimassa pikkuisesta :heart: :D :ashamed: Niin hurjasti tekis kyllä jo mieli pedata sänky nätiksi ja laittaa pinnasuojat ja hoitopöytään hoitoalusta ja koota tuo riippukeinu, mutta ei kyllä ihan vielä viitsisi turhaan laittaa pölyyntymään/tilaa viemään...
Missäs vaiheessa teillä on valmistelut vauvaa varten?

Meidän tyttö on nyt kovasti innostunut hoitamaan vauvanukkeja, jatkuvasti niille tuttipulloa tarjoaa ja juttelee ja sitten pitelee nenästään kiinni vaippaa vaihtaessaan :D
Monta kertaa päivässä hän muistaa myös käydä ilmoittamassa "vauva pokkii ( =potkii ) äitin mahassa" :heart: :D Ikää neidillä nyt 1v 10kk.

Jahas, mutta ei kai tässä sitten muuta, mukavaa viikonloppua! =)

LEAL & Poju 27 (oho, noinko paljon noita vkoja jo on :eek: )
 
Leal Mullakin ollut niitä alavatsakipuja. Olen ajatellut, että voisko se lapsi alkaa laskeutumaan vähän jo alaspäin? Ei tämä ole tietoa onko näin, mut arvelin... Tässä oli pitkä aika, kun viimeksi oli kipuja, mut ne palasivat tällä viikolla.

Valmistelut ovat hyvin vaiheessa. Eilen viikkailin kaappiin niiltä sukulaisilta saatuja vaatteita (tuleekohan koskaan pidettyä niitä...) ja uusia vaatteita en oo vielä pessyt. Vaunut ja turvaistuin odottaa, mut mikään muu ei ookaan sitten vielä valmiina. Pitäis varmaan tehdä myös hankintojakin - tuttipulloja sun muita, mut ei oo vielä vaan saanut hankittua. Tuntuu jotenkin kaukaiselta hankkia niitä vielä, vaikka eihän siihen enää ole kuin 3 kk:ta aikaa! Löydettiin aitastamme 100 v. vanha kehto. Se on ihanan sininen - oikein RETRo! Se pitäisi kohta kantaa sisälle puhdistusta varten. Se on mainio, kun siellä pohjassa menee urat ja pari reikää - olisko pissaa varten. ;)
Nuutti ja tytöntyllerö
 
Te muutamat ketkä olitte siitä hiivasta kärsineet, pieni lisäkysymys; Oletteko kärsineet myös rintojen kutinasta? Musta tuntuu että illalla kun meet pesulle ja heität rintsikat pois niin saat saat suunnilleen raapia tissit ihan verille. Sitä en tiiä liittyykö se hiivaan vai mihkä mut kutina on aika ilkeä!!!!! :D |O
Ja nyt jo reilu viikko ilman alapään hiivaoireita, jeeee!!! Oon vetäny kunnon piimäkuurin, liekö sillä ollut vaikutusta asiaan??!!
 
Jedvenna :hug:
Muista enää kerroinko et palasin lääkärin luvalla töihin ja huh - kovin alkaa työt hoitoalalla nostoineen ja kiireineen käymään kropalle, supistellut ei oo sen kummosemmin enää kun estolääkityksen sain, mut muuten väsyy ja jalat turpoo ja liitoskivut on aikas karseita. Mä puhuinkin pomolle, et tekisin tän työvuorolistan loppuun vuoroni ja sit luovutan ja jään sairaslomalle ja sitä teitä pois, ei mulla kauhean monta vuoroa enää tässä kuussa olis.
Miusta tää meiän villikko on kummasti rauhoittunut, potkuttelee mut ehkä maltillisemmin kun aiemmin, liekö tila alkaa käymään pieneksi?
Vessassa saa ravata ja miusta tää ipanainen painaa välillä kunnolla rakkoa - kauhea vessahätä ja mitään ei tuu :snotty: Pitää äitiään liikkeessä kun saa ravata vessaan =)
LEAL Vauvaa varten on isommat ostokset (vaunut, turvaistuin) tehty ja vaatteitakin löytyy, mieli on tehny ne jo pestä ja viikata kaappiin oottamaan, samaten kun tuoda pinnasänky varastosta makkariin valmiiks, mut vielä oon kuitenkin mieleni malttanut..
Leppoisaa lauantai-iltaa toivotellen.
Kissansilmä + vilkas 26+5
 
Hankinnoista vauvalle:

Mulle tuli ennen pääsiäistä paketti Ruskovillalta (http://www.ruskovilla.fi, kotimaassa valmistettuja luomuvilla&-silkkivaatteita ja vuodevaatteita ym): muutama 40 ja 50 koon vaate (kun kaksoset tod.näk. syntyvät aika pikkuisina) sekä kestovaippa-juttuja, hoitopöydän alunen, vauvanpeite, hirssiakanatyyny, lampaantalja..

Aiemmin olen hankkinut Citymarketista Philipsin itkuhälyttimen http://www.p4c.philips.com/files/s/scd510_00/scd510_00_pss_fin.pdf.

Tilaamani Philipsin sähkökäyttöinen twin-rintapumppu (http://www.p4c.philips.com/files/s/scf294_02/scf294_02_pss_fin.pdf) olisi noudettavissa Mustassa Pörssissä.

Lastenhuoneen kalusteet on tilattu Askosta, kotimaista Pesäpuu-lastensarjaa (http://www.sieva.fi/index.php?group=00000018&mag_nr=1) ja boordit K-Raudasta (aiemmin jo mainostin näitä ihania http://www.decofun.com)!

Yhden kantorepun (ERGObaby organic http://www.ergobabycarriers.com/babycarriers/item/BC9ODCK/) tilasin samaan aikaan Carriwellin tukivöiden kanssa Porin Pikku-Papoosesta, saan mm. tuosta liikkeestä Porin Seudun Tuplakerhon jäsenenä 10% alennusta.

Perjantaina haettiin kaksosten vaunut oman kunnan Oraselilta (Ora Land -kuomuratas, väri pomeranssi http://www.orasel.fi/www/popupcard.php?id=36)!



 
Olipa mukava nukkua viime yö, kun paikkoja ei juuri kolottanut.. Olisko vain johtunu siitä kun menin vasta kahden aikaan nukkumaan.

Muuten olo on ollut hyvä, mitä nyt pari kertaa olen joutunut halailemaan pönttöä jostain syystä. Toki ummetus ja turvotus vaivaa..

Täällä rinnat kasvoi heti n. 1,5 kuppikokoa, kun mensut oli myöhässä ja siitä jo tiesin et "pullat on uunissa". Rintaliiviostoksille siis jouduin.
Ekasta ja tokasta rinnat kasvoi vasta synnytyksen jälkeen, kun maito nousi ja kaalivarastoon jouduin turvautumaan, kun rinnat kuumotti ikävästi..

Imetysliivit ostan vasta kotiutumisen yhteydessä, kun noista rinnoista ei tiedä kasvavatko vielä, kun maito nousee. Esimaitoa tulee jo jonkin verran, mut ei tihku..

En sitten löytänytkään äitiyspakkauksen peittoa mistään :( . Olen kai sen muutossa hävittänyt jonnekin tai sitten lainannut jollekin ja se on sille tielle jäänyt.
Mut onneksi sain lainaan kaverilta toisen peiton, niin ei vaavin tarvi aina nukkua aurinkopeiton kanssa.

Pinnasänkyä ajattelin hiukan maalata, kun edellisen omistajan esikoistyttö on sitä jyrsinyt niin et maali on lähtenyt pois. Pitäs vain sinne maalikauppaan saada aikaiseksi mennä. Ja tietysti odottaa et ilmat lämpenee niin saa parvekkeella sen maalata.

Mulla on kans ollu noita alavatsakipuja jo pari päivää. Vaavikin on ollut normaalia hiljaisempi, vaikka on muutenkin rauhallinen, mut antaa aina merkin kun kusoilen.. En tiedä onko kasvusta johtuvia vai sit ihan tosta mahasta.

Parin viikon päästä neuvola.

daria79 ja neito(?)perho 28+0
 
Aamusti kirjotin vaikka mitä, ja sit tietty kone tilttas, ni eipä täällä mun tekstejä näy.. :kieh:

Mullakin noita vatsakipuja ollut pikkasen, mut johtuu pääosin varmaan vauvan huonosta asennosta aina välillä, varsinkin pyöräillessä vauva painaa jalkaan ikävästi.. Tai sitten supisteluista johtuvia kipuja, tän aamun makasin supparikivuissani sängyllä, piti laittaa mummu vauvan kanssa ulkoilemaan et sain ihan rauhassa lepäillä.

Muutenkin vauva on kohnottanut eilisaamusta melkein koko ajan, tuntuu ettei poika olis muutamaa minuuttia kauempaa ollut aloillas, edes yöllä. Oltiin eilen miehen kanssa leffassa (jopa kaks tuntia ihan vaan kahdenkeskistä aikaa, vuhuu!!), ja vauva sätki ihan tolkuttomasti!! Ei siinä oikeen aloillansa istumisesta nauti..

Ostettiin semmoset Gracon sisarusrattaat, peräkkäinistuttavat, mut tajusin sitte vast jälkeenpäin, et jos poika on yhtä jäärä kun siskos on, ni ei niistä kumpikaan ihan ehdon tahdon suostu takana istumaan!!

Nivuskivut on varmaan tosta makaamisesta johtuen ihan kauheet, tarvii mennä pikkasen venyttelemään, siis..

ämpee 26+2
 
Huomenia taas kaikille!
Jouduin oikein ettimään, että mistäs se meidän pino nyt aamulla löytyykään. :wave: Eilinen näytti olevan pinossa niin rauhallinen päivä.

Huomisaamuna olisi neuvola - katoin äitiyskortista, se on jo viides neuvola tähän asti. Täällä Treella ainakin on noita neuvola-aikoja minun mielestä kivasti tarjolla. Lääkärissä äitipolilla olen käynyt neljä kertaa, joista yksi käynti oli päivystyksessä eli varsinaisia lääkärikäyntejä kolme. Lisäksi kävin aivan ensimmäisilllä viikoilla rv 6+ 2 lääkärissä ultrassa, että vauveli on varmasti kiinnittynyt yms. - se oli mulle myös "pakollinen" käynti. Ens viikolla olis taas yks lääkäri äitipolilla. Pääsen näkemään, kuinkas siellä nyt polskitaan. Neuvolan täti aina sanoo, että tää on hyvin vilkas tapaus... :p

Äitiyspakkauksesta ei ole vieläkään kuulunut mitään - onkohan palkanlaskija unohtanut sen pöytälaatikkoonsa? Oon lähettänyt sen sille jo neljä viikkoa sitten.

jedvenna turhaan sä sitä pohdit, et muut siellä valmennuksissa sua kattelis, kun yksin sinne tulet. Et varmasti ole ainoa yh-äiti. Enemmän sä sieltä saat hyötyä kuin toisten kattelua. Oot vaan naama pystyssä välittämättä muiden katseista.

Nuutti79 rv 27
 
Jedvenna sinne vaan valmennukseen.Ota joku hyvä ystävä mukaasi tukihenkilöksi.
Mulla oli esikoisesta siskoni valmennuksissa mukana.

Supistelut jatkuu,mutta onneksi huomenna on neuvola.
Hankinnat on vielä hieman kesken.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille :wave:
 

Huomenia kaikille!

Taas uusi viikko edessä :) voi kun pikkuhiljaa tulisi oikein kunnolliset aurinkoiset ilmat, saisi itseensäkkin lisää virtaa. Alkaa nuo tuulenpuuskat riittämään.

Sitten ihan erääseen ongelmaan. Mulla olisi tällä viikolla lääkärineuvola ja tuli vain mieleen että pitäisi tuota alapään risukasaa vähän harventaa. Iho on mennyt jotenkin tosi herkäksi että jos sinne nyt sattuu höylällä enää edes osumaan (kun ei näe) niin iho reagoi ja ärtyy todella helposti. Miten te muut tuon ongelman hoidatte - vahauksella, epilaattorilla (auts), sokeroinnilla vai miten... niin että jälki olisi siisti ja iho ei reagoisi niin rajusti :p

 
suonenvedoista on ollut listalla puhetta. Mulla ei oo varsinaista suonenvetoa, mutta ehkä se kuuluu samaan kastiin - kun on levottomat jalat. Oon syönyt magnesiumia, joka ei auttanut - sit oon yrittänyt venytellä kovasti iltaisin jalkojani, joka on auttanut vähän onkelmaan. Parhaimman avun olen saanut siitä, että laitan ison ja paksun tyynyn yöksi jalkojen alle, jolloin jalat ovat kohollaan koko yön.
Nuutti
 
sedrik sama ongelma itselläni. Huomenna olisi lääkärineuvola ja harvennusta pusikko kaipailisi. Hyvää konstia en vielä ole havainnut, etenkin kun ei tuonne oikein tahdo nähdäkään enää. :D

Suonenvetoa on välillä ollut ja nyt syönkin magnesiumia. Venyttely auttaa myös ja välillä laitan ihan tukisukat yöksikin. Alkaa kuumotus vaan iskeä jo nyt niin ei kovin mieluusti sukkia enää pidä. Veden liiallista juontia yötä vasten olen myös välttänyt.

Supistukset ovat vähentyneet täällä ja vauvakin ihmeen rauhallinen. Välillä ihan huolestuu onhan kaikki hyvin kun niin hissukseen on. Liikkeitä kuitenkin päivittäin tuntuu...jospa vaavi vaan nauttii äidin stressittömästä olosta. :/
Tänään tein taas paluun töihin. Nyt jo kohta kolme tuntia takana eikä olo vielä ole mitenkään mahdoton. Jospa loppuajan pystyisi töissä olemaan! :p
Kesäloma alkaakin 06.05! Vielä kun se kesä tulisi!

Mites muut suhtautuu synnytykseen? Itse en oikein ole uskaltanut asiaa ajatella, poden hirvittävää synnytyspelkoa. Huomenna otan asian puheeksi kun on se lääkärineuvola jospa jotain vinkkiä saisi pelon voittamiseksi...

Tuuliina 28+3
 
Aurinkoista maanantaita kaikille! =)

Kirjottelussa on ollut piiiiiitkä tauko mutta olen yrittäny jonkun verran käydä lueskelemassa teidän kuulumisia.

Jedvenna, Eipä voi nyt muuta sanoa kun ikävä tilanne sinulla :hug: Toivottavasti pystyt kuitenkin nauttimaan raskaudesta mahdollisimman paljon etkä stressaile liikaa (varmasti helpommin sanottu kuin tehty) Kovasti myötätuulta elämääsi ja varmasti ne asiat järjestyy parhain päin, eipä kyllä tuollaiseen mieheen kannata aikaansa tuhlata! =)

Uusille kovasti tervetuloa! Ihana että näin paljon on heinävauvoja syntymässä =)

Oma olo ollut suht hyvää, supistuksia tulee aika ajoin - välillä kipeitäkin. Viime vkolla kävin neuvolassa:
rv 28+6
Hb 135
Paino +262gr/vko
Sf-mitta 27 cm
Pissa puhdas
syke 130-140
liikkeet ++
Sf-mitta oli ihan hyvin kasvanut edellisestä ja nyt sitten huomenna lääkärille on ultra-aika, vauvasta paino-arviota tehdään ja katsellaan tuota kohdunsuun tilannetta, kun on noita suppareitakin ollut. Vaakalle nousu hirvittää joka kerta enemmän ja nyt on turvotustakin ilmaantunut niin ettei sormukset mahdu sormiin. Mulla vaan tää kauhea paniikki tästä painonnoususta jatkuu, pitäs vaan muistaa että saahan ne pudotettua sitten kun vauva on maailmassa =)
Täällä on myös masussa hyvin vilkas kaveri, aiemmat ei ole näin paljon liikkuneetkaan. Öisin tulee herättyä potkuihin kun niin kovin jyskyttää kylkiluihin ja millon mihinkin!

Synnytykseen suhtautumisesta, jännittää ! ihan jo ensimmäisen synnytyksen komplikaatioista johtuen mietityttää että mitenhän tämä menee. Toinen synnytys meni ihan ok mutta vauva meinasi olla jo liian iso alateitse synnytettäväksi. Nyt seuraillaan sitten tuota vauvelin painoa että miten iso ja mahtuuko tulemaan alateitse... toivon vaan että jos tuo vauvan koko alkaa mennä isoksi, niin käynnistelisivät aiemmin!

Pihalla on aivan ihana ilma ja lasten kanssa arveltiin lähteä touhuilemaan ulos. Kaikille hyviä vointeja ja nautinnollista masun kasvattelua =)

katta2 ja mörö rv 29+5
 
katta2 täällä toinen vaakakammoinen. Esikoisesta tuli kiloja hurjat 25kg mutta putosi hyvin äkkiä kun 10kg oli pelkkää nestettä. Nyt ei vielä ihan noin hurjissa lukemissa mennä sentään. =)
Itselläni edellisen synnytyksen komplikaatioista myös johtuu pelko - ei isokokoisuuden vuoksi meinannut mahtua tulemaan. Käynnistystä en kuitenkaan nyt haluaisi sillä kivut oli melkoiset ja supistukset loppui kesken.

Mutta nyt jälleen töiden pariin ;)
 
täytyy sit varmaanki kaivella noita lappusia laatikoista, jos en viikon päästä sit neuvolassa kysele niistä valmennuksista!
suonenvetoja täälläkin, etenkin öisin. en oo hoitanu niitä millään lailla, menevät itestään aina ohi mut ovat tosi kivuliaita.
alapääkarvojen ajelusta, ite onnistuin yksinäni siistimään puskan ennen neuvolalääkäriä. jotkut tekee ihan ulkomuistista, jotkut pyytää miehen avuks ja jotkut käyttää peiliä. kannattaa kokeilla jotaki noista! itellä meni iha ulkomuistista, mut täytyy olla tosi varovaine.
mulla kans turvotusta ollu, huomasin nilkoista. rupee turvottaa pitkän koulupäivän jälkee ja sukist jää kivat jäljet. mulla muuten paino on noussu normaalisti ja verenpaine on tosi alhanen et nuo eivät ainakaa voi vaikuttaa. pitäs ehk juua enempi...

synnytystä en oo halunnu ees ajatella vielä. alkaa vaa jännittää liikaa. pelkään sitä ihan kauheesti. mulla on siinä omat hassut pelkoni, en pelkää sitä kipua vaan monia muita pikkujuttuja, joista olisi varmaan syytä mainita neuvolassa tai viim. synnärillä.

vauvan hankinnoista: vaatteita riittäisi vaikka koko kylälle. kaikki on ollu todella avuliaita ja ostanu ja antanu vanhoja. iteki ostanu kauheen paljon ja pikkuhiljaa alkaa tuntuu silt ettei raukka kerkii käyttää niit kaikkii edes. innostuin vähä liikaa, mut ne vaatteet on niin sööttejä.
vaunut haen vapun jälkeen ja samalla haen äidin kans turvakaukalon, sängyn, hoitopöydän ja pinnasuojan tutun luota. sen jälkee vois alkaa ostelee tutteja, tuttipullon harjaa, kuumemittaria ja kaikkea muuta mahollista. vaatelipaston saan myös tuttavalta, jonne sitten viikkailen pestyt vaatteet toukokuun puolella. itkuhälyttimet saan lahjaksi tädiltä :) tuntuu hyvältä ku saa niin paljon apua näissä hankinnoissa eikä tule kalliiksi. investoin sitten enemmän kenkiin, vaatteisiin, vaippoihin sun muihin sitten :)
mites muilla hankintojen laita?

jedvenna ja poju rv 28+4
 
Heipsan!

Meillä poitsu mahassa kasvaa kovaa vauhtia ja tuntuu että ois joku ylivilkas yksilö ! :p
perjantaina ois taas ultra ,jee! :wave: ja vielä saadaan varmaanki kolmas aika tonne ultraan ku sanovat että näin nuoria äitejä tarkkailee mielellään vähän enemmän. ja muahan se ei haittaa, jaksais sitä useemminki ultrassa käydä:p 4D-ultra oli kyl tosi huippu juttu ! sieltä sai sen DVD:nki mukaan ja vinon pinon kuvia jne, suosittelen! (hintahan ei tosin mikään edullinen oo :s)

Raskausarvista on joku puhunu, ja mulla niitä ei onneks masuun oo tullu yhen yhtä! mutta pakaroihin on tullu, ja näyttäs että tulee vielä lisää. tissithän mulla sit taas on niitä ihan täynnä, mut ei onneks mitenkää hullun hyvin näy ku oon iholtani tosi ruskee :)

Aurinkoisia kevätpäiviä masun kasvattajille;>

Ti-aa & Nipa 27+5 !

ps. ainii, poitsua kutsutaan nykyään nimellä Nipa :p
 
Heissan! Aurinkoista viikon alkua täältäkin :wave:

Kirjoittelussa taas ollut hurrrjan pitkä tauko mutta lukemassa olen käynyt aina silloin tällöin. Tämä mun maha-asukki ei minusta vielä kovin vahdikkaalta tunnu, pitkiä pätkiä nukkuu ja muutenkin potkut on ihan ok, ei niin kovia että kipeää tekis kuten jotkut mainitsi... Yöllä ja aamulla aikaisin on tosin aina liikenteessä :D

Me käytiin kolme viikkoa sitten 4D-ultrassa eikä ole kelalta vieläkään tullut korvauspäätöstä, huh huh, toivottavasti ei tarvii koko 320 euron summaa itse maksaa... Mutta olihan se ihana nähdä pikkuinen ihan oikeasti, oli niin söpö ja eri näköinen kun isosiskonsa aikanaan samaisessa ultrassa :heart: Saapa nähdä muistuttaavatko ollenkaan toisiaan sitten kun syntyy!

Hankinnat on hyvässä vaiheessa mutta vaunut puuttuvat meiltäkin. Emmaljungia olen metsästänyt mutta ei ole hyviä ja edullisia käytettyjä vielä sattunut kohdalleen. Huutonetissäkin niiden hinta nousee aika kovaksi joten vähän enemmän niin sais jo uudet... Vaatteita vois vielä ostella, tällä kerralla ei ole mummotkaan juuri vielä mitään antaneet, vaikka esikoista odottaessa tässä vaiheessa oli jo kaapit pullollaan.

Kesäheinä ja toukka 25+6
 
lapsivakuutuksista Onko teistä kukaan ottanut lapsivakuutusta? Me olemme hakeneet sitä kahdesta eri yhtiöstä - katsotaan kummasta tulee myöntävä päätös - sen perusteella teemme päätöksen muistakin vakuutuksista. Mun oman perussairauteni vuoksi se ei tule ensimmäisessä käsittelyssä valmiiksi. Lapsivakuutusta on haettava kolme kuukautta ennen laskettua aikaa - eliks suurimmalla osalla palstalaisista se alkaa olla jo myöhäistä...

Valmennuksista vielä sen verran, että Treella ei pääse synnytysvalmennukseen sairaalaan ollenkaan vaan valmennus on laitettu nettiin. Sieltä voi käydä kattomassa jotain videoita yms. Treella järjestetään vain perhevalmennuksia ryhmissä. Mä en nyt löytänyt sitä nettisivua, jossa voi käydä kattomassa niitä videoita, mut jos kämpältä löydän sen valmennuslapun niin voin ilmineera osotteen tännekin. :)
Nuutti79
 
Viikonalkuja itse kullekin!

Raskausarvista, mä ostin ihan kokeilumielessä sitä Erisanin uutta suihkutettavaa voidetta, on sitte meinaan ihan tosi hyvä keksintö!! Ittellä aina tuppaa toi rasvaus unohtua, mut toi on niin helppo suihkasta ja hieroa, ja kaiken lisäks se kuivuukin tosi nopeesti! Pakko vähän hehkuttaa, itte ainakin oon tyytyväinen käyttäjä =)

Edelleen on nivuset kipeenä, tuntuu et venyttämisen jälkeen sattuu vaan enemmän, ja panadolia on pakko ottaa, ainakin illalla, et saa nukuttua. Alkaa pikkuhiljaa tuntuu, et olisin raskaana :LOL: Tarvii lähtee varmaan kävelemään pikkasen, jos se vaikka auttas, pääsis ainakin täältä neljän seinän sisästä hetkeks.. Noi portaat vaan pikkasen huolestuttaa, kun nivuset kipeenä ei ole kiva vatta pystyssä kantaa 11 kilosta neitiä kolmanteen kerrokseen :/ Kiva kun on miehen iltavuoroviikko ja sillä on kimppakyyteilyn kuskivuoro, ei täältä oikeen kyläileen lähdetä, kun on kaikkien työ sit jo sen verran pidempi matka, etten tosiaan kävellen viitti lähteä.. Oonkin varannut ihmisiä kyläilemään ainakin kolmeks illaks =)

Ja oikeesti menee hermo Kelaan kun ei sitä päätöstä vaan kuulu, olis vaan kiva tietää, et kuis kauan täs vielä mennään tällain suht tiukoilla..

Jaahas, pyykkikone pysäs, jos pyykit laittas kuivumaan ja lähtis ees pienelle lenkille. Tai sit jään vaan kattomaan telkkaria, kovin ainakin laiskottais B)

ämpee 26+3
 
Nuutti79, meillä on Turvan lapsivakuutus.. Viime vuonna maksettiin neitin vakuutuksesta 80? varausmaksu+olisko ollut jotain 120? varsinainen vakuutus, nyt kun haettiin pojulle periaatteessa ihan sama vakuutus, maksetaan varausta 80? ja varsinaista vakuutusta melkeen 400?. On vakuutuksella ainakin hintaa, mut ei raaski jättää ottamati, et jos kuitenkin on jotain tarvetta..!! Muutoksena viime vuoteen tossa vakuutuksessa on se, et viime vuonna oli omavastuu se tietty summa per tapaturma, nyt on per hakukerta, eli periaattees pääsee vaikka yhdellä omavastuulla koko vuoden tapaturmista, jos korvaukset hakee kerralla. Lopetettiin neitin vakuutus vuoden ikään, kun ei mittään semmosta kroonista ole, mut tolla pojulla on paremmat tsäänssit periä multa sairauksia, joten siitä sit mielellämme maksetaankin, ihan vaan, jos sitte tarviikin enemmän sairaalahoitoa..
 
ämpee: mistä tuota suihkutettavaa rasvaa ostit - ihan normi kaupasta vai apteekista? Tuollaista suihkutettavaa rasvaa olenkin etsinyt kun ei into riitä lotraamiseen...ja ei kyllä kädet ihan joka paikkaan venykään :ashamed:

Raskausarvista: edellisestä tuli niin kiitettävästi, että tähän kroppaan ei kaivata enää yhtään. Suonikohjujakin löytyy. Great. En usko rasvaukseen siinä mielessä että arpia ehkäisisi mutta hillitsee kuitenkin ihon kuivuuttaa.

Lapsivakuutus: otettiin Fenniasta samoin kuin edellinenkin. Onneksi ei ole vielä tarvittu, mutta ei tohdi olla ottamattakaan.
 

Yhteistyössä