<3 HEINÄMASUT Huhtikuussa <3

Iltaa heinämasut!!!!

Tänään oli neuvola ja lääkäri, mutta onneksi kaikki oli hyvin:) Hb oli laskenut 110
joten nyt sitten rautakuurille(aika jännä homma vaikka mä oon kauhea lihansyöjä et
ne noin tippuu). Oli muuten komea ja mukava lääkäri :D

Puhelitte synnytyksestä ja eka synnyts oli kai ok siihen nähden että en saanu kun ilokaasua ja siitä ei kyllä ollut apua yhtään. synnytys kesti 7,5 tuntia joten aika ok mutta
kyllä mä oisin sen epiduraalin halunnu. Sitä ei jostain syystä mulle annettu ja kun
Ausseissa synnytin niin tuo kieli politiikka oli vähän hankala, en siis saanut mitään kunnon vastausta miksi en saanut sitä epiduraalia?????? Periaatteessa ihan ok kokemus mutta täytyy sanoa että jännittää oli ne kivut silti niin hirveitä(mun mittapuun mukaan). Toivon vaan että kaikki menee hyvin ja suht nopeasti läpi.

Annora
 
Sedrik: Mulla ainakin sattuu kun vauva myllää ja potkii, en muista kahden aikaisemman liikkeiden olleen tällaisia! Vauva varmaan jotenkin vahvempi ja aktiivisempi kuin sisaruksensa ja kun näillä viikoilla vauvat on vielä niin laiheliineja niin sitten kaikki kovat osat oikein tuntuu sisuskaluissa!

Annora: Mullakaan ei ekassa synnytyksessä auttanut ilokaasu lainkaan, tuli vain huono olo ja olin valmis kuristamaan jonkun sillä maskilla ja letkulla. Toisessa synnytyksessä olin epäluuloinen koko kaasua kohtaa+n, mutta kokeilinpa kuitenkin ja sitten se auttoikin avautumisvaiheessa hyvän aikaa.

Nyt syömään tomaatteja, kauhea himo niihin!

Katja ja masukki rv 29+1
 
Tulin ilmoittautumaan tännekin taas. :wave:

(.) Täällä kolotusten suhteen melko hyvä aika menossa. Puuskuttaen mennään, enää ei mahalta oikeasti ihan kaikkeen taivu ja väsykin alkanut enemmän taas vaivailla, mutta muuten fysiikka ihan ok. Pitää nauttia siitä, kun näin on! =) Tilanteeseen kun on luvassa melko todennäköisiä muutoksia, ennemmin tai myöhemmin... ;)

Synnytyspeloista taisi ainakin olla juttu? Mulla ei varsinaista pelkoa ole, vaikka ei tuo esikonkaan synnytys helppo ja varsinkaan lyhyt ollut. Silti se kipu ei kuitenkaan loputtomiin kestä ja palkkio kaikesta siitä niin suuri, että jotenkin luotan vain kestäväni sen. Koville saattaap ottaa, mutta pitäisihän mun kuitenkin olla ammattilaisten käsissä... :saint:

Vakuutuksista jotain juttua ollut. Esikon kohdalla myöhästyttiin sen ottamisessa, joten astui sitten voimaan vasta 2 kk syntymän jälkeen (vai miten se meneekään). Tällä toisella on vakuutus jo hankittuna. Esikolla tuo vakuutus on ollut jo ensimmäisenä vuotena tarpeen, kun sekä atooppisen ihon että silmän pienen vajaatoiminnon takia on lekurikäyntejä kertynyt + apteekkikuluja ja muita "perussairasteluita" ollut. Molemmat noista edellä mainituista vaivoista on osittain sukurasitteina, joten mitenköhän tämän kakkosen käy... Omana ristinäni on skolioosi, jonka hoidot aikoinaan maksoivat varsin tehokkaasti vanhempieni kustantamat vakuutusmaksut takaisin...

Raskausarpia ei ole ja toivottavasti ei tule. Onnellinen olen siitä. =) Rasvailen suunnilleen päivitäin. Ihotyyppi taitaa kuitenkin olla suurin vaikuttava tekijä noihin.

Oih, just nyt tuli mieleen jäätelöpaketti! Luulenpa, että hipsin tästä pakastinta kohden. :p Ei sitä tyhjin masuin nukkumaan kannata... ;) :D

- mussu & monni 28+2
 
huomenta!
mulla olis tänään sit neuvolalääkäri,toivottavasti ei ole kauheasti muutoksia tuolla kohdunsuulla verraten edelliseen käyntiin!edelleen supistelee päivittäin..
ja maha on niin iso ettei ole mitään järkeä edes yrittää katsoa varpaitaan..ei meinaan sit näe millään :LOL:

synnytyspeloista ollut puhetta..en tiedä miks mutta mulla on ihan kamala pelko tämän synnytyksen suhteen..edelliset menneet kyllä tosi hyvin,ekasta sain epiduraalin ja synnytys kesti reilu 4tuntia,tokasta en ehtinyt saamaan mitään kun tuli parissa tunnissa(salissa oltiin n,15min)..ja kolmaskin oli vajaa 3tunnin juttu ja luomuna tuli..mutta niistä ei siis mitään pelkoa jäänyt ja olisin ollut valmis vaikka heti menemään uudestaan!edellisestä synnytyksestä tulee siis kesällä 4vuotta,oliskos se osittain syynä että pelottaa niin kovasti?hmm..

sokereita oon nyt mittaillut kotona,ja kovasti ne heittelee vaikka terveellisesti olen syönytkin!
mulla ruisleipä nostaa arvot tosi korkealle,joka on kuulemma tosi outoa?
no lääkäri katsoo sit niitäkin ja päättää mitä tehdään..

täällä on tänään surullinen päivä muutenkin..tänään on viime heinäkuussa menehtyneen pikkuveljeni 23vuotis syntymäpäivä,ja haudalle ollaan illemmalla menossa..

mutta tulen taas sit kertomaan neuvolakuulumisia :)

babjuska+bömbbis 27+3
 
Moikka taas pitkästä aikaa !

Meillä huomenna ultra! jes:) nähään kuinka iso pikkunen meillä jo on :p

Huomaan itestäni et mulal on nyt viimesen viikon aikana kyllä ollu niin erilaisia päiviä. jonain päivänä oon ihan perseeseen ammuttu karhu (ilman mitään syytä ) ja toisena päivänä ei mikään vois pilata mun hyvää päivää :)

Ja meille selviää huomenna saadaanko yks asunto! se ois huippujuttu jos saatais. mulla vielä maanantaina synttärit niin olis siinä oikein ihana lahja :)!

en nyt oikein muuta osaa kirjotella. Nipa kovasti potkii ja oikein häiritsee mun kirjottelua :p :heart:

Terkuin tiaaa ja Nipa 28+1 <3
 
Hei,

Täällä päivät menevät nopeasti työn touhussa.
Pienoinen potkiskelee ihan innolla. Edelleen taitaa viihtyä enimmäkseen pää ylöspäin, kun potkiskelee tuota alakertaa ihan mojovasti. Vessakäynnit on taas yleistyneet, ilmeisesti painaa virtsarakkoa sen verran.
Huomenna mennään yksityiselle 4d ultraan. Halutaan vain varmistella, että kaikki on kunnossa, ja samalla toivotaan, että se tulokkaan sukupuolikin viimein selviäisi. Olisi helpompi sitten tehdä hankintoja.
Niitä ei vielä ole tullut tehtyä, muuta kuin vaatteiden osalta. Äitiyspakkaus on tulossa parin viikon kuluttua, ja sitä odottelen innolla. Kauhulla ajattelen kaikkea muuta, mitä pitää homata. Meillä kun on esikoinen tulossa, eikä ketään, jolta saisi käytettyjä. Toisaalta kiva ostaakin ihan uutta ja omaa, ja sitten säästellä, jos sisaruksia sattuisi ilmaantumaan...
Vauvavakuutuksen ottoaika pääsi menemään ohi, mutta lapsivakuutuksen varmaankin tulen ottamaan.
Synnytyspelkoa ei vielä ainakaan ole, saa nähdä tuleeko sitten lähempää joku paniikki.

Hyvää keväistä päivää kaikille!
 
Juu minä se olin, joka valitti huonoista (aamu)öistä.. Tuntuu, että niitä on nyt vaan useammin, vaikkei mitään muita vaivoja tämä kaksosraskaus olekkaan vielä tuonut mukanaan. Viime yönä heräsin 2.40 vessaan, enkä nukkunut sen jälkeen. :/ Lilliputit eivät melskanneet massussa eikä mua kolottanut mihinkään, mutten vaan sitten nukahtanut enää.. Nousin 4.15 kun en viitsinyt enää maata. Ja yleensä jos olen riittävän kauan odotellut unta uudelleen, tulee jo nälkäkin. Nytkin menin sitten suosiolla aamupuurolle.. :p


 
Heippa!

Mä nautin vielä kun saan öisin nukkua kohtuullisen hyvin, kohta alkaa varmaan mullakin se yöheräily. Viimeks olin aina jotain yhdestä kahteen ja neljästä kuuteen öisin hereillä, mut olin sit sillon jo lomalla, ettei haitannu erikoisemmi. Parin ekan yön jälkeen tajusin jo laittaa jonkun dvd:n pyörimään, etten turhaan vaan kattoa tuijotellut :)

Neuvolalääkäris käyty, lupaili, et 29-30 rv:lla olis sitte äippäpolikäynti, venailen nyt sitten, et koska tulee kutsu. Painoo on tullut nyt 1,1 kg alusta, pelottaa ihan kauheesti, et koskas se mahtaa ruveta nousemaan :/ Lääkäri oli vähän semmone..ehkä kokematon, ja sil oli siin sit vielä harjottelija. Joka tapaukses molemmat tosi nuoria. Tai nuoria ja nuoria, nuoria lääkäreiks =) Ei meinannu saada vauvan sykettä, kun tää on kyl semmone kohno ko ei paikallas pysy, mut kolme kertaa osu dopplerilla vauvaan, ni sano et ihan hyvä 150 syke on juu, kyl hän sen uskoo :LOL: Kohdunsuuta se kokeili aika kauan, sano vaan, et kohtis kiintee on, ja kolme senttii jäljelläki, sormelle olis kyl auennut toisest pääst, mut jos varmistetaan sillai, et se harjottelijakin kokeilee :whistle: Nooh, he sit kummatkin aikas sorkki siinä, ja harjottelija oli sit lääkärin kans samaa mieltä. Ihan normaaliihan se on et lähtee tollai kypsymään jo, mut must se oli hauskaa, et sillon ko mentiin synnyttämään, ni paikat oli ihan samanlaiset kun nytkin! =) Ainoo vaan, et pikkasen pehmeemmät, ja sillon oli kuitenkin jo 41+2 kun mentiin sairaalaan..

Tääl on ainakin ihana ilma ollut koko päivän, tarvii varmaan syödä jotain välipalaa ja lähtee neitin kanssa vaikka keinumaan..

Ämpee 26+6
 
Heipparallaa!

Tänään mä lähden itse tutustumaan niihin vanhoihin kastemekkoihin, mistä kerroinkin jo yhdessä viestissä. Harmillista, että oon unohtanut kameran kotiin maalle... :( Toivottavasti sieltä löytyisi mukavia vinkkejä omaan kastemekkoon. Niin innoissani sitä jo mietiskelen ja olen jo jotain tehnytkin. :heart:

ti-aa Toivottavasti saatte sen ihanan asunnon! Se piristää kummasti ja sit vielä ihanaa kun on enemmän tilaa, ku sitä varmaan alkaa kohta tartteemaan taas... Onnea siihen! :flower:

ämpee Sähän olet selvinnyt pienillä lisäkiloilla!?! :whistle: Huh - täällä painoa on tullut jo lähes 10 kg. No neuvolasta mua lohdutettiin sillä, että kun normaalisti liikun niin paljon ja nyt en ole voinut liikkua niin sitä on tästä syystä alkanut kertyä. Ehkä on tullut myös syötyä enemmän... =) Pitäähän sitä vauvelillekin riittää, heh! Onneksi synnytys tapahtuu kesäiseen aikaan, että lasta pääsee ulkoiluttamaan jo heti - eikä tartte pelätä pakkasia.

Miten muuten teillä, joilla on aikaisemmin syntynyt lapsi koiraperheeseen, koira on suhtautunut uuteen tulokkaaseen? Meillä on kaksi koiraa, joista toinen on jo niin vanha, että varmasti suhtautuu lapseen hyvin, mutta "uusi" koira on vain 1 v. Se on aivan mun koira - tuleekohan sille jotain mustasukkaisuus kohtauksia?

Mukavaa ja aurinkoista torstaita!
Nuutti 27+3
 
Nuutti79, viime kesänä paino nousi aika tasan 20 kg, mistä jäi sit 7 kg.. Koitan sitä täs nyt hyvitellä, etten yhtään mitään ylimäärästä (tai ainahan joku jätski tai semmoset sallitaan.. :) ) laittas suuhuni täl kertaa! Kattoin vanhasta neuvolakortista, et täs kohtaa oli tullut jotain apaut seittämän kiloa, joten aika tasoissa oon sit saanu kuitenkin pysymään. Kyllähän se paino kohta nousee, kun kunnolla alkaa paikat turpoomaan, ei mittään huolta..mut koitan vaan viivyttää sitä mahdollisimman pitkään!!
 
Heipähei!
aamulla kävin työpaikkalääkärissä, valittelemassa selkää ja supistuksia, niin saikkuahan sieltä tuli:( pitäis saada sieltä neuvolasta joku langan päähän, kun oli aamuinen lääkäri sitä mieltä että pitää käydä tarkastuttamassa mitä supistukset on saanu aikaan. mutta kun ne ei vastaa puhelimeen siellä :(
sain tänään äitiyspaketin :D ja vielä sen vanhemman version, niinkun halusinkin... nyt pitää koko ajan tutkia ja hipelöidä mitä siellä onkaan. ihan kun olis joulu :D
lapsivakuutuksista olitte jutelleet, meille otettiin tapiolan vakuutus, kun mun isä välttämättä halusi sen meille kustantaa :) onhan se hyvä olla olemassa, kun kerran meidän koirallakin on vakuutuus, niin kai sitä lapsellakin pitää.
nuutti oli miettinyt miten koirat suhtautuu, samaa minäkin hieman jännitän. meillä tuo koiruli on 4- vuotias, mutta niin armottoman villi ja ihan mammanpoika. saattaa olla hiukan mustasukkainen. osasi kyllä tosi nätisti olla kun tavattiin miehen veljen vuoden ikäistä tyttöä. ei hyppinyt päin, eikä muutenkaan hösännyt sen kanssa samallalailla, kaipa nekin siis jotain ymmärtää???
on muuten aivan ihana ilma täällä meilläpäin, harmi kun kielsi lääkäri ne pidemmät lenkit, olisi ihanaa lähteä oikein kunnolla koiran kanssa kävelylle :)

toivova ja nyytti, jo 29 viikko :D
 
Kirjoittelitte yö heräilyistä ja Ämpeen kanssa samoin viime raskaudessa yöheräilyt aina 1-2 välillä ja 4 maissa(muistaakseni rv 30 eteenpäin) Muistan kun roikuin yöllä 1 maissa täällä samoilla kaksplussan keskusteluissa :D Vaikka e ise hauskaa oo kun ei saa nukuttua :|

Karehdin kanssa niitä joille ei oo painoa tullut :ashamed: Eilen neuvolassa niin 9kg tähän mennessä jo huhuhuhuhu siis apua mulle tulee se 20kg yhteensä oon varma mulla on hirmu RUOKAHALU kunnon ruokaa ja makeeta uppois vaikka millä mitalla ei mitää rajaa pahenee iltaa kohti. Paitsi eilen illalla aloin tuntemaan pientä närästystä että jos sitä alkaa ilmaantua niin sitten ei pysty syömään, vois siis olla ihan hyväkin juttu :whistle:

No huomenna piiitkä reissu edessä kestää koko päiväjaksaisi vaan istua autossa...

Annora rv 26+2
 
No niin - nyt sitte kävin siellä kastemekkonäyttelyssä - oli aika hienojakin mekkoja. Osa oli sitten sellaista peruskamaa, mitä kaupoissakin myydään. Vanhin puku oli yli 100 v. vanha! Aivan mahtava, että sellainen oli säilynyt, eikä se ollut edes kellastunut. Sain uusia ideoita omaan pukuun, nyt tuli taas uusi innostus jatkaa puvun työstämistä.

Ootteko muuten tienneet, että jos ei itse halua hankkia omaa kastemekkoa, seurakunnilta voi kysyä, jos heillä olisi lainata mekkoja. Se on kuulemma hyvin yleinen tapa, että niitä lainaillaan.

Marttojen villasukkaprojektista sen näyttelyn piti martat. Siellä oli heillä tekeillä näitä villasukkia, joita meidänkin vauvat tulevat saamaan. Ne sukat pitäisi saada synnytyslaitokselta, eli kaikki tämän vuoden aikana syntyneet lapset saavat marttojen kutomat villasukat! =)

toivova Se meidän koira on vielä niin riehakas, että ei ole pitkä aika, kun se vielä puri mua niin kovaa, että tuli mustelma. Kyllä koulutin sitä sen jälkeen, että oppisi, ettei kiinni saa käydä. Se on pystykorva... ;) Joten sille pitää pitää kuria. Mut reppana joutuu olemaan minusta viikot erillään niin varmaan vain innostui liikaa leikkimään.

Sellaista tällä erää!
 
mulla kans tuo koira-juttu käyny mieles! meillä kotona kolme koiraa: 6v. 4v. ja 2v. nuo kaksi vanhinta on norfolkin terriereitä ja todella lapsirakkaita eli en niiden suhtautumista juurikaan pelkää. tää 4-vuotias on semmone herkkäsielu ja piloille lellitty et se saattaa äristä jos hän ei saa huomioo. mut sit tää meiä 2v. saksanseisoja! kauhee riehupetteri ja todella leikkisä ja hyppii ja nuolee. se jänskättää eniten et mitäs jos se sotkee vauvan ku se makaa lattialla tai jotaki! hui, kertokaa koiraihmiset kokemuksia!

täällä hiivasienitulehduksen oireita :kieh: tosi inhottavaa. en hei tiedä yhtää miten hoitaisin nyt kun ootan vauvaa. kerran aiemmin on ollu ja käytin canestenia. täytyykö mun mennä lääkärille vai saanko iha apteekist ite hakee jotaki raskaana oleville tarkoitettua? unohin tänää soittaa sinne neuvolaa ja kysästä. menee nuo yöt piloille ku tuntuu et alapää on iha tules ku kutisee :(

täällä myös väsymystä! tuntuu et vois nukkua ihan kokoajan ja silti väsyttää. selkä on kans tosi kipee ku masu on jo oikeesti todella iso. kauheeta aatella et täst se vieläkin kasvaa! pelottaa kuvitella millanen se on sillo kesä-heinäkuus :eek: hui!
ensi tiistaina neuvolakäynti ja siel sit nähää kuin paljo tää masu on sit kasvanu...

jedvenna ja poju rv29 (POKS)
 
jedvenna Käy vain hakemassa apteekista hiivatulehdukseen lääkettä, sanot olevasi raskaana niin ne osaa neuvoa oikeaa lääkettä. Se on aika yleinen vaiva raskauden aikana ja ikävä sellaine...

Itellä tuli illalla päiväunien päälle valtavan voimakkaat supparit ja kivut. Ja lääkettähän ei löytynyt sitten mistään. Arvaahan sen, mikä toivottmuus iskee päälle! :'( Onnekseni veli asuu lähellä, että sain hänet tuomaan mulle lääkettä. Mies on parin tunnin ajomatkan päässä varmaan tuskissaan, että miten pärjään... :(
 
Hei naiset :)

Voitteko uskoa että nyt on huhtikuu jo melkein ohi!!! Ihan sairasta ja niiiiin ihanaa.. olisipa jo kesäkuu!!

Nuutti79 Mitä lääkettä sä söit kipuun ja auttoiko se? Mulla auttanut kuuma suihku..

Jäin muuten sairaslomalle ja oon nyt sitten siihen asti kunnes mammaloma alkaa.. En enää jaksanut töissä ja supisteli ihan liikaa!! Ei onneksi ollut mitään saanut aikaan noi supistukset.

Niin ja täytin tossa 24 vuotta et sen voi kanssa päivittää jos Cassy ehdit :)

 
Skorpan Söin annettujen ohjeiden mukaan banadolia, jota oon syönyt tän raskauden aikana jo liikaakin... Muutahan sitä ei vissiin sais syödä? Toi kuuma suihku unohtui - sitäkin mulle ohjeistettiin, ku soitin päivystykseen. Millaista työtä teet? Ite oon asiakaspalvelussa ja istun päivät. Mä oon kovasti pohtinut jo sitä, että missä vaiheessa voisin saada saikkua. Ei enää kykene tekee töitä - illat menee maatessa, et selvii seuraavaan työpäivään. Ja sit ku näitä suppareita alkaa tuleen - siis kivuliaita. Se huolettaa!! :( Ja oikein paljon Onnea Synttäreiden johdosta!! :flower:
 
Tällä viikolla ensimmäinen kunnolla nukuttu yö takana. Liekkö se vaikutti, kun ylimääräinen vapaapäivä. Ihanaa.. ja ulkonakin mahtava ilma.

Massu kasvaa kovaa kyytiä ja vauva jumppaa kovasti ja pyörii ympäri miten sattuu. Eilen tuntui hikka kylkiluiden seutuvilla. Ensiviikolla olis maanantaina neuvola ja keskiviikkona aika äitipolilla. Vihdoin ja viimein sai sinne ajan, kuukausi meni odotellessa, vaikka neuvolasta lähti niiin pikapika kiireellinen lähete sinne sokereiden takia. Luultavasti aikaa ei olisi tullut vieläkään jos en olisi alkanut itse kyselemään.

Nyt olen pari iltaa järjestellyt vauvan tavaroita ja hypistellyt kaikkea ihanaa.. Äitiyspakkausta en ottanut, mutta siskolta tuli sellainen. Siihen kuuluu pinnasänky lakanoineen ja patjoineen. Sitteri, turvakaukalo, rintapumppu, itkuhälyttimet, vaatteita 50 koosta 68 kokoon asti. Toivossa eläen että sukupuoli vauvalla on se mitä ultrassa luvattu. =) Lisäksi iso paketti vauvan leluja ja jumppalelu, hoitopöydän alusta ja en edes muista kaikkea, mutta meidän takkahuone on täynnä tavaraa...
Vaunut on ollut varattuna vauvatalo Johannastaa tammikuusta asti, kun alennusmynnistä varattiin Teutonia spirit S1. Ne käydään hakemassa joskus toukokuun aikana. Malttamattomana odottelen niitä... :) Eli hankinnat aika hvyällä mallilla!

Viisi viikkoa töitä jäljellä ja mulla päättyy työsopimus siihen ja kaksi päivää työttömänä ja sitten äippälomalle. Tuntuu tuo aika loputtoman pitkälle, kun meinaa vaivata työmaaalla ylenmääräinen laiskuus!!! Ei oikein ole siinä kunnossa että jaksaa hirveästi puurtaa, vaikka suht hyvin on mennytkin.

Nyt tuli niin pitkät sepostukset että pitää jättää tilaa muillekin.

Josi ja Prinsessa-Pave 29+2
 
Prinsessa-Pave Jopas sinulla on ollut mukava sisko, kun sait häneltä kaiken, mitä voi vain tarvita! Tuo kuulostaa mukavalta!! =)

Tosiaan yöllä taas jatkui kipuilu ja supparit, mut en herännyt tarpeeksi niihin, muistissa on, että koski kovaa. Inhottavaa, kun työpaikalla suhtaudutaan asiaan vähän niin, että se kuuluu asiaan ja ehkä sulla on vain liian herkkä kipukynnys yms. Yritä siinä sitten olla hyvillä mielin saikulla - neuvolan täti laittoi päiväksi taas lepoon. Ma:na äippäpolille aika - katotaan missä mennään. Henkisesti alkaa olla jo sellaista töissä, että toivoisin pääseväni sieltä pois. Aina nämä päivän parin mittaiset saikut ahdistaa enemmän kuin olisin töissä kärvistelemässä kipujeni kanssa. :ashamed:

Äitiyspakkaus ei ole tullut vieläkään - tosin palkkatoimisto sanoi lähettäneensä sen vasta viikko sitten kelaan, vaikka ite olin toimittanut sen palkkatoimistoon jo 4vkoa sitten. He halusivat laittaa hakemukseen mukaan myös huhtikuun palkan, joka nostattaa mun äippärahaa. Kiitos heille! :flower:

Ootteko muuten laskeskelleet paljonko tulette äippärahaa nettona saamaan? Mä laskeskelin sitä ja totesin ,ettei se aivan hirveästi tähän palkkaan verrattuna laske. Lopullisesti tulen saamaan enemmän, kun vloppu matkustelu jää pois ja tän toisen asunnon kulut myös jäävät pois.

Nauttikaa tästä kesäisestä päivästä!! :heart:
Nuutti 27 + 4
 
mä saan äitiyspäivärahaa sen minimin, koska asun vielä vanhempien luona enkä saa mitään tuloja kun en töissä käy :) eli se vähän päälle 22 euroo, sit viel se lapsilisä ja yh-lisä.

Nuutti79: kiitos vinkistä! luulin jo et täytyy lähtee lääkärille. onneks ei? nää oireet on tosi inhottavat!

ens lauantaina haen vaunut, rintarepun ja kaikkee muuta kivaa vauvalle tuttavan luota :) sen jälkee haen pinnasängyn, turvakaukalon ja hoitopöydän. ensi viikonlopun jälkeen onki sit isoimmat hankinnat hoidettu! seuraavaks rupeen kattelee noit tutteja ja pesuaineita ym. ja sit ku saan sen vauvanvaatelipaston äidin työkaverilta ni sit viikkailen nutut ja tossut nätisti sinne <3 aika on menny älyttömän äkkiä. mua alkaa jo jännittää ku vauva tulee.

jedvenna ja poju rv 29+1
 
Aurinkoista perjantaita vaan kaikille. Piti käydä nautiskelemassa auringosta pitkän lenkin muodossa, ei sitä ihan hirmusta vauhtia enää pysty eikä jaksa kävelemään. Koira on tyytyväinen kun ehtii rauhassa nuuhkia kaiken maailman hajut :).

Hankinnoista täällä melko lailla juteltu, meiän talous taitaa olla melko myöhännäisheränneitä ku edelleen suuremmat ja pienemmätkin hankinnat tekemättä :). Lahjaksi ollaa kyllä saatu kaikenlaista mutta itse ei olla ostettu vielä mitään. Oisko miussa sen verran "taikauskoa" tai jotain että ei ole hennnonnut vielä kummempia hankkia. Viikko enää töitä jälellä...sitten on aikaa ja enemmän voimia kierrellä pitkin kauppoja :).

Vointi on ollut kyllä hyvä, jonkun kerran suppareita tullut,lähinnä töissä kiireen keskellä. Menneet onneks ohi nopeesti ku hiljentää tahtia.

Minkäs verran ootte käyny raskauden aikana neuvolalääkärillä? Miulla käyntejä ollut tasan yksi ja seuraava on sitten vasta synnytystapa-arvio äitipolilla. Hieman ihmetyttää ku moni kaveri puhunu käyneensä moneen kertaan ronkittavana. Ei nyt niin että kaipaisin niitä käyntejä mutta hieman rupesit ihmetyttämään että onko miut jätetty jotenkin paitsioon :D.

Puoltoista viikkoa vielä seuraavaan neuvolakäyntiinkin. Mutta mitäpä sitä siellä juoksemaan kun kaikki tuntuu olevan hyvin :).

Tulipahan tekstiä :). Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille :)

Äipykkä ja mutrikka rv 29+1
 
MOI

Meillä neuvolalääkäri on 3 kertaa. Eka oli joskus viikol 12 tai jotain ja nyt oli viikol 26 seuraava on joskus kesäkuussa.

Kauheesti te ootte hankkineet jo valmiiksi, pitäisköhän munkin jo ryhdistäytyä? Kaapista löytyy esikoisen vanhoja vaatteita mut hän syntyi talvella ni nyt pitäis jotain vähän kesäisempää ostaa, ja tutteja, maidonkerääjä yms.

Kun esikoista odotin niin näihin aikoihin olin jo kaikki vaatteet pessyt ja viikannut kaappiin. Tuntuu et kaikki energia menee ton esikoisen kanssa ja ei oo energiaa lähtee sen kans kauppoihin ja illalla oon väsynyt taas lähtee.

Mul on iskenyt paha aamupahoinvointi, pitää muistaa jotain aina laittaa parin tunnin välein suuhun ni pysyy hyvä olo. Kylmä hedelmä piltti on ihana välipala. Mulla tullut jo 13 kiloa :( Edellisestä raskaudesta tuli 18 pitäis vähentää syömistä ja herkkuja ja liikkua enemmän mut tää väsymys ja pahoinvointi. Tänään illalla aattelin mennä uimaan.



 
heippa !

Meillä oli tänään ultra ja kaikki oli hyvin ! :) poitsu on jo sen 1200g :p oli niin ihana nähdä sen pienet varpaatkin ! ainoo että naamaansa nipa ei taaskaan suostunu näyttämää :( se jäi harmittaa.

Ei oo mullekkaan vielä äitiyspakkausta tullu :eek: ois kai pitäny tulla jo, mutta ei oo kuulunu. toivon että saisin vuoden 2009 pakkauksen:)

ihana ilma ulkona ! siis ihan mahtava, tulis jo kesä :) :heart:

tiaaa & Nipa 28+2 :heart: :heart:
 

Yhteistyössä