<3 HEINÄMASUT Huhtikuussa <3

Heippa kaikille heinämasuille! :heart:
Vieläkö mahtuu joukkoonne..? Ensimmäisenä tuli mieleen, kuinka saan lisättyä itseni listalle vai päivittääkö joku tuota listaa? Ensimmäistä odottellaan syntyväksi 19.7. sairaalana koks.
 
Tervetuloa munkin puolesta fanny07! =)

Neuvolalääkärissä tänään sitten käyty ja kaikki ok:
pissa puhdas, paineet ok, paikat tuolla alakerrassakin kunnossa, ei oo mitään muutoksia onneksi vielä tapahtunut :)
Lääkäri ihmetteli kun mulle ei olla tehty lähetettä äippäpolille tuon esikon odotusaikaisen vaikean raskausmyrkytyksen vuoksi ja hän teki sen sitten nyt. Ihan kiva niin ei tarvitse koko ajan itsekseen murehtia =) Lähiviikkoina pitäis kutsu sinne ultraan sitten tulla ja siellä kuulemma tekevät päätöksen, että käynkö raskauden loppuun asti tasaisin väliajoin siellä vai tekevätkö nyt vain tarkastuksen, että masussa kaikki ok.
Painoa näytti terkkarin vaaka, että olis 2vkon aikana tullut 2,5kg, mutta sanoin heti että mä en usko siihen. Syynä voi tietty olla vaikka eri vaaka tms. mutta siihen en usko, että olisin noin paljon lihonnut ja terkkarinkin mielestä se kuulosti aika hurjalta... Turvotustakaan ei mielestäni ole niin paljon, että olisi voinut paino noin paljon nousta... No mutta katsotaan mitä seuraavalla kerralla omassa neuvolassa näyttää :D :ashamed:

Nyt tytön kanssa vappupallo-ostoksille! :wave:

LEAL & Poju 28+3
 
wiivi84: no juu aikamoine sattuma! asut siis siippoossa :) heh katsotaan satutaanko samoihi aikoihi synnyttään! ajattelitko mennä lohjan synnärille tutustumiskäynnille? ite oon menos ja meinaan soitella ehkä tällä viikolla sinne ja varata aikaa :)

neuvolakuulumisia:

rv 29+5

RR: 101/65
HB: 109
paino: +382g/viikko
sf-mitta: 31cm
pissa ok
vauvan syke: +130-145
liikkeet: ++

rautaa pitäs veellä yhä edellee mut se litku on niin karseeta et rupee yököttää jo nyt ku kuvittelen sitä. hei te aiemmin synnyttäneet, millä viikolla ootte soittanu äitipolille ja ilmottautuneet sinne synnärin tutustumiskäynnille? mulla alkaa ihan kohta tuo rv 30 ni onko liian aikaista soittaa?
mut eipä mulla tänään muuta :)

jedvenna ja poju rv 29+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja jedvenna:
wiivi84: no juu aikamoine sattuma! asut siis siippoossa :) heh katsotaan satutaanko samoihi aikoihi synnyttään! ajattelitko mennä lohjan synnärille tutustumiskäynnille? ite oon menos ja meinaan soitella ehkä tällä viikolla sinne ja varata aikaa :)

neuvolakuulumisia:

rv 29+5

RR: 101/65
HB: 109
paino: +382g/viikko
sf-mitta: 31cm
pissa ok
vauvan syke: +130-145
liikkeet: ++

rautaa pitäs veellä yhä edellee mut se litku on niin karseeta et rupee yököttää jo nyt ku kuvittelen sitä. hei te aiemmin synnyttäneet, millä viikolla ootte soittanu äitipolille ja ilmottautuneet sinne synnärin tutustumiskäynnille? mulla alkaa ihan kohta tuo rv 30 ni onko liian aikaista soittaa?
mut eipä mulla tänään muuta :)

jedvenna ja poju rv 29+5
Otalammen puolta tämä on..siippoo menee toisella puolella :D
luulen kyllä että ei päästä samaan aikaan synnyttää jos mulle ei joku ihme tapahdu..LA on siis 23.7 ja kaks edellistä on syntyny 41+1 ja 41+4
mut jos sattuis synnyttää hiukan etukäteen.

en tiiä oonko menossa tutustumaan lohjan sairaalaan..

 
Neuvolalääkärissä eilen

rv 27+5
RR 127/75 ( korkeempi ku ennen )
HB 111
Sf 28cm
pissa Ok
syke 145
liikkeet ++

Ja alhaalla kaikki hyvin , vaikka sitä paineentunnetta olen tuntenut, mutta lääkäri käski kuitenkin ottaa heti yhteyttä jos ne vielä jatkuvat..

vauveli makoili pää alaspäin selkä ja pylly mun oikealla puolella..
 
heipsan vaan
olen kyllä heinämasujen listalla mutta en ole piiitkäään aikaan mitään tänne ehtinyt kuulumisia kertomaan.
mulla oli neuvola viime viikolla ja kaikki oli noin muuten niin kuin olla pitää mutta kohdun suu on vähän auki sormelle.
mulla on myös tollasta paineen tunnetta alhaalla ja luulen että mua lievästi supistelee kun töissä touhuan. vatsa menee sillai kovaksi mutta ei mitään kipuja kyllä ole... epämukava olo tulee, pakko istua.
olen nyt saikulla vielä ensi viikon, pohdin vaan että uskaltaako tässä töihin sitten vielä mennä?

riepuriia ja torsti 28+5
 
B) Toivottavasti vappuna voi laittaa arskat silmille ja grillata....

Nyt sitten alko mun kesäloma(tosin ihan ilman mitää rahantuloa 1kk pitäisi sinnitellä :( ), Toukokuun lopussa alkaa varhennettu äippäloma että jippii. Opinäytetyötä tosin pitäisi kesällä vääntää mutta eiköhän se siitä. Siis mä en muista koska ois ollu näin että minä yksin kotona(esikko vielä tän kuun hoidossa) ja voin tehdä ihan mitä mä itse haluan :whistle: OUTOA minulle. Niinpä kanssa kiertelin KIRPPAREILLA ja ens viikolla ois aika suunnata Seinäjokea kohti ja etsiä niitä myös sieltä. Tein jo muutaman hyvän löydön tästä lähikirppikseltä siis apua ihan käyttämättömän näköisiä vaatteita 1 eurolla, jotain hyvää tää rahattomuuskin saa siis aikaan.

Luultavasti meille siis poika vauva on tulossa ja nimeä ollaan miehen kanssa mietitty ahkerasti ja nyt on päästy hyvään yhteisymmärrykseen ainakin etunimestä. Esikolle annettiin 2 nimeä mutta nyt on ongelmä että nimiä ois 3 hmm no katsotaan onhan tässä aikaa vielä...

Eilen siivosin vaatehuoneen ja lajittelin tytön kaikki vanhat vaatteet pois. Hyvät jätän varastoon ja jos tulokas on poika niin sitten myyn ne kirpparilla. "huonommat" vien lähetyskeräykseen..ihanaa kun on vaatehuone siisti se on ollu hirvees kunnossa jo 2 vuotta. Tänään ajattelin siivota omat vaatteet niitä vanhoja pieniä kun on kertynyt joihin ei enää mahdu :'( Aamulla tuli tosi pahamieli että siis onko mulle joskus oikeesti mahtunu 36 vaatteet :eek: ja silloinkin olin mielestäni "liian iso" niin varmaan...Haaveena ois joskus päästä takas tohon kokoon 38 ehkä sitten vuoden päästä, sopii toivoa...

Mulla on ihan hirveä finni(akne) ongelma siis raskauden aikana tää on räjähtäny ihan käsiin. Teininä niistä tuli kärsittyä mutta sitten söin roacuttan kuurin ja ne hävisi 10 vuodeksi mutta nyt taas mä enkestä. Illalla piti oikein :'( niiden takia, ja ihana aviomies lohdutteli että no ei hän minua niiden takia jätä :kieh: "olipa ihana" lohdutus ei sitten parempaa keksiny. Pakko alkaa visiin raskauden jälkeen syömään e-pillereitä ja diane novaa ne auttaa yleensä ainakin tai jotain..Toissa aamuna oli 5 isoa pahkuraa tullu suupieleen ja leukaan AUTS arrrrggggOnko muilla finniongelmia???????

NO kaikesta huolimatta hyvää vappua KAIKILLE, ja tervetuloa uusille jotka kirjoittelitte täällä aktiivisesti vaan mukaan.

Annora rv 27+1
 
Moi, Soittelin neuvolaan, kun verenpaineet on olleet korkealla. Mutta sanoivat, ettei niille mitään voi tehdä, kun odottelen äitiyspolille menoa joka tapauksessa. Pitää vaan syödä oikein ja liikkua. Samalla sanoi, että sokerirasituksen paastoarvo olikin ollut liian korkea, joten pitää katsoa mitä suuhunsa laittaa senkin takia. Hassua, kun neuvolalääkärin mukaan arvot oli ok, mutta kuulemma ne lääkärit ei tiedä sellaisia....?
No, ensiviikolla on sitten heti ma aamuna uusi paastosokeri testaus ja sen jälkeen neuvola. Sitten tiistaina äitiyspoliklinikka, jossa tsekataan tuota tyttelin hitaan kasvamisen syytä ja kohdun verenkiertoa sitten tarkemmin, kun siinä oli kerran häikkää. Torstaina vielä perhevalmennus, joten hyvin vauvamaisissa merkeissä menee ensi viikko.
Nimi meillä on jo valmiina, joten siitä ei tarvii stressata :) Ja ihan sulassa sovussa saatiin päätettyäkin.
Onneksi pieni jaksaa potkia, niin voi olla rauhallisella mielellä, että on ihan kunnossa siellä vielä. Huoli tietenkin on koko ajan...
Ostin viimein tukivyön, kun liitoskivut haittasivat kävelyä. Nyt onkin paljon parempi ja jaksaa kävelläkin hieman enemmän, kun ei koko ajan vatsa paina.

Vappu on pian, ja sitten enää pari kuukautta jäljellä odotusta :)

tessak rv 30+1



 
CASSY: Multa saa ottaa tuon tyttöolon pois, kun poikaolo on enemmänkin ollu :) Varmuutta ei ole kummastakaan, mutta maha on poikamahanoloinen ja jotenki on semmonen perstuntuma pojasta.

Kohta saadaan uusi pinokin... hui

Mureena ja papu 29+3
 
Tervehdys! Jos täs pikkasen kerkeis kirjottaa, kun vauva leikkii kerrankin iha rauhas ittekses. Meillä ollaan taas kipeitä, ja oon nukkunu ihan tosi huonosti ny pari päivää, kun neiti on kuumeessa, ja ähisee vaan nukkuessas ja on sit tietty muutenkin kauhee kitinä.. Mulla on vointi parantunu taas suht normaaliksi, aamusti on paikat puutunu, mut muuten ei oikeen mitään oireita täl hetkel. Supistelee tietty välillä, eikä ol kiva, kun nää supistukset on oikee kipeitä, ko viimeks ei tuntunu just ko pelkkii kovettumisii. Nyt tuntuu reisissä ja selässä asti, kunha ei ny kovi paljoo mitää tekis viäl vähään aikaan.. Mut kyl täs ilmojen lämmetessä alkaa pikkuhiljaa toivoo, et vauva tulis jo, tai et ainaki menis aika nopeesti! Vaik tietty sit olis taas kesä ohi, ja sitä mä en kyl taas haluu, ko kaks vuotta joutunu odottaa kesää..
Kela oli päivittäny päivärahat nettiin sentäs jo, pikkasen nousi viime vuodesta. Ihan hyvä vaan, kun oon muutenki ollu niin huonolla palkalla töissä, et enpä mittään huimia summia kuukausittain nauti. Nyt vaan venailen, et tulee paperit postissa, ni meen sitte sin verotoimistoon kans käymään.. Äitiysavustus maksetaan ens viikolla, sil ostettiin etukäteen toi neitin sänky jo :) Ja postista tuli uus vaipparoskis, kun vanha oli ihan p***a ko heti sain sen viime vuonna rikki, ja siitä lähtien ollu ain ajoittain ihan mukavat tuoksut tääl meen lastenhuoneessa. Toivottavasti toi uus on nyt sit parempi.. Ostin samanlaisen sil mun siskolleni, ko saa (tai saa ja saa, mut la on ens kuun lopussa..) kans vauvan kohta. Ihan kätsä vauvalahja! Mist tuli ny viäl mieleen sanoo, et mun kaveri oli saanut viime yönä pojan :) Kyl tää aika melko nopsaan on menny, ko just sekin vasta kerto mulle (elokuus), et pissas positiivisen!!
Annora, mul tuli tos synnytyksen jälkeen ihan kauhia akne (mikä oli tosi kiva, ko mentiin syyskuussa naimisiin..not!), ja koska en voinu mitään pillereit tietty alkaa syömään, ni kaveri suositteli hakee apteekista Basironia. Kävin kyl ihan ihotautilääkärilläkin, mut niist lääkkeist ja aineista ei ollu mitään hyötyy mulle.. Mut Basiron tasotti kyl aika äkäseen, ja vieläkin käytän sitä jos jotain tulee! Taas pientä mainostusta :LOL:
Nyt tarvii nousta koneelta kyl jo enneks mies tulee töistä kotiin, ettei se taas meinaa, et oon ollu koko päivän koneel!! :p
Vointeja kaikille!

Ämpee 27+5 (vasta, puuh..)
 
Näppylöistä: Mul on tullu näppyjä naamaan, erityisesti leukaan ja suun ympärille. Luulen että suurin syy on kaikki makeat herkut, joita menee luvattoman paljon. Ja joita en ennen raskautta syönyt oikeastaan ollenkaan. Ja loppu syy on varmasti hormooneilla.
Tytön kun sain lähes 13 v. sitten, niin silloin synnytyksen jälkeen naama räjähti ihan käsiin. Oli aivan täynnä finnejä. Mutta se tasoittui muutamassa kuukaudessa, kun pahimmat hormooniheilahdukset meni ohi.

Oli rankka ruokakauppareissu, puuh. Ei jaksaisi seisoa yhtään ja kantaminen oli yhtä tuskaa. Ei vaan jaksaisi millään aina tuota ukkoa käskeä mukaan, kun yksin saa ostaa rauhassa. Kantajan vaan tarvitsisin.. Nyt on selkä kipeä ja pari mojovaa supistusta tuli heti kun sain kassit laskettua.

Mureena ja papu 29+3
 
Moikka!
Poltteleeko teillä alaselkä? Mul on nyt supistellut ja poltellut alaselkä. pelottaa kun tänään on tullut supistuksia reippaammin ja ei pysty aina lepäämään kun esikoinen häärii jaloissa. <Nyt mies oli ihana meni esikoisen kanssa kahestaan korvien jälki tarkastukseen ja jätti mut lepäämään. Taidan lähteä sänkyyn lukemaan seiskaa kun tää istuminen ei tunnu hyvältä... MOIKKA! :wave:
url=http://www.meilletuleevauva.net/user.php?id=2401]
[/url]

 
Jouvauva, just olin pikkase huilimassa, mut oli pakko nousta ja pikkasen kävellä pitkin kämppää ko supisteli niin kovin. Etureidet ja alaselkä polttaa ihan mukavasti, mut lakkas onneks melkeen kokonaan ko nousin ylös. Varmaan johtuu nää just siitä ny, ko toi esikoinen on kipee, ni on semmone tietty stressi pääl :/

Mulla on kuulemma ens viikon torstaina se ultra ton rd:n takia, toivottavasti saan kuvasta näil viikoil vielä ees pikkasen selvää..

Ämpee
 
Jouvauva :hug: täällä myös :(
Mulla tulee myös levossakin.Pelkokäynnille synnärille meen toukokuun viimesellä viikkoa.

Ämpee mulle ainakin viime viikon ultrassa selvästi vilkutettiin :D

Mukavaa vappua kaikille =)

huomenna poksuu 30 mittariin :heart:
 
Heips täältäkin pitkästä aikaa!

Jouvauva: Täällä kans supistelee ja ihan levossakin, ihan sama oikeastaan touhuanko kovasti kaikkea vai makaanko, koska supistelee jokatapauksessa.

Neuvola oli eilen, kaikki ok.
Painoa tullut nyt alusta alkaen vajaa 5kg
RR 124/70
Hb 110 (rautaa naamaan siis edelleen)
Sf-mitta 27,5
Syke 124, liikkeet ++
Vauva on perätilassa.

Äitiyspakkausta tässä odotellessa... Vappua lähdetään viettämään huomenna mummolaan, eipä sen kummempia suunnitelmia.

Hauskaa vappua kaikille! =)

Pikkumuksis rv 27+3
 
Huomenta kaikille!

Eilisiä kuulumisia äitipoli käynniltä. Kävin vihdoin ja viimein siellä kun kähetteeni oli seikkaillut jossain ensin ja kuukausi meni ennenkuin aika tuli diabeteshoitajalle, lääkärille ja ultraan. Kolme tuntia meni siellä istuskellessa. Nyt alkaa sitten verensokerien omaseuranta ja toivon tosiaan että kaikki menee yhtä hyvin kun edellisessä raskaudessa. Silooin ei ollut mitään ongelmia ruokavalihoitoisen kanssa.

Kaikista suurimmalla jännityksellä odotin kuitenkin sitä ultraa ja painoarviota. Vauva painoi nut 1419 grammaa ja la:na tasasella kasvukäyrällä olisi noin 3500 grammaa. Muutenkin kaikki oli niin hvyin kun tällä hetkellä voi olla. Edellinen sukupuoliveikkaus sai edelleen vahvistusta, mutta olkoon se salaisuus täälläkin loppuun asti. =)

Supisteluita mulla ei ole olllut juuri ollenkaan, ne alkoi sitten rytinällä viimeksikin... Liikkuminen sitten aiheuttaa muuten vaan kaikkea ihanaa tuskaa. Lonkat ja nivuset lyö hanttiin.

Hyvää vappua kaikille Heinämasuille. Täällä näyttäis tulevan taas aivan mahtava päivä ilmojen suhteeen.

Josi ja Prinsessa-Pave 30+1
 
Oltiin eilen 4D-ultrassa Porin Lääkäritalossa. Maksoi n. 200 euroa kelakorvausten jälkeen + käyntimaksu. Oltiin siellä n. tunti, lääkäri oli aivan ihana, teki rakenneultrankin "kaupan päälle", vaikka se oli tehty jo kuukausi sitten ja kaikki ok!

Saatiin n. puolen tunnin dvd mukaan ja metrikaupalla kuvia!! :) Lääkäri varoitteli aluksi, että kaksosista ei ole yleensä helppo saada hyviä kuvia, kun ovat ahtaasti. Siltä aluksi näyttikin, mutta kun suostuivat ottamaan alku-ujostelun jälkeen käpälänsäsa pois nassujensa edestä, saatiin tosi hyviä kuvakulmia ja ihania kuvia!

Meidän Lilliputithan ovat siis epäidenttiset. Vastasivat 1 ja 2 päivän tarkkuudella raskausviikkoja (23+1) ja painoarviot olivat jopa 5g:n tarkkuudella samat!! Kaikki näytti sisäelimien ym suhteen tiitiäisillä hyvältä ja mulla kohdunkaulan pituus (vai mikä se virallisesti on se termi) 5cm eli normaali ja kohdunsuu kiinni.

Ja kaksi poikaa meille näyttäisi olevan tulossa.. ;)

Ultran tehnyt lääkäri on myös Satakunnan Keskussairaalan äitiyspolilla ylilääkärinä ja sanoi, ettei mun tarvitse tulla sinne kuin vasta 4 viikon päästä seuraavan kerran, ellei jotain vaivoja ilmene!

Hauskaa vappua kaikille!! :wave:


 
Tulin toivottamaan hyvää vappua kaikille! B) Syökää ja voikaa paksusti!

Enemmän juttua sitten myöhemmin, kun lähetään tänään kyläilemään. Täällä masussa tuntuu asiat olevan hyvin, ens viikolla neuvola ja lääkäri niin siellä katotaan sitte. Masu ei tunnu kasvavan, vaan on jämähtänyt jotenki.. vai tuntuuko se vaan siltä, en tiiä. Vähän turvotukset ja olo parantunu, kun oon kitannu ihan mielettömästi vettä :D

Sain eilen kans tilattua raskaudenajan ja imetykseen sopivia liivejä, kun tuntuu että tarvis jotkut mukavat jo nyt. Toivotaan, et ne on.

Voikaa hyvin! Pari hyvää ultrakuulumistaki just ollu, onnea!

- Jousku ja Pertsa 29+5 (ja kohta poksutaan :heart: )
 
Sain just makaroonisalaatin kaappiin maustumaan ja söin jo tippaleipäni (teki niin kovasti mieli :p ) Kohta pyykkiä kuivumaan ja pakastimesta grilliherkkuja sulamaan, niin pääsee illalla herkuttelemaan... Aion ottaa pari alkoholitonta siideriä ja simaa illalla.

Ottakaas iisisti!! :heart:

Mureena ja papu 29+4
 
Meillä hivenen eilen sattui ja tapahtui... Neiti kohta 5v sai jotenkin ihmeen kautta pistettyä itseensä isänsä verenohennuslääkettä, joten ambulanssilla sairaalaan... Vaikka sitä ei tainnut sinne edes paljoa mennäkkään kun verikokeet oli ok niin pitivät silti yön tarkkailussa. Voi kun saisi silmät selkäänsä ja kymmenen suojelusenkeliä lasten mukaan!! Nyt taijettiin onneksi selvitä säikähdyksellä mutta kyllä ne sitten joka paikkaan ehtivätkin... Eipä tullut paljon nukuttua sillä ohuella patjalla siinä sairaalahuoneen lattialla. Että semmosta meille... =)
 
Auringon paisteista WAPPUA
Tää äippä jäi kotiin, supistelut alkoi olla töissä rasituksessa sitä luokkaa, et menin lääkäriin tiistaina ja paikat onkin sitten jotakuinkin auennut, kanavaa oli n. reilu sentti jäljellä :/ Ei tartte ihan pelkällä vuodelevolla olla, muttei suuremmin sais itseään rasittaakkaan. Mä jäinkin kyllä jo hyvillä mielin kotiin, mun työt on tällä erää tehty. Nyt on kyllä kotonakin supistellut ihan ilman kummempaa rasitusta, mutta eivät jää kuitenkaan "päälle" - katsotaas kuin tässä käy, ei vielä tarttis kyllä maailmaan kiirehtiä.. Lääkäri sanoi, et kun päästäs yli 30 viikon ni ei tarttis niin huolissaan olla, ite aattelin et jos tonne kesäkuulle ees ois sisällä - pitää pitää varpaat + sormet ristissä!
Olotila ei enää tunnu juurikaan "hehkeältä", pikemminkin kömpelöltä. Jalat +sormet on turvoksissa, meinaa enää mahtua jalkaan kun croksit ja liitoskivut tekee liikkumisestakin vaappuvaa.. Tänään on pesty vauvalle petivaatteita puhtaaks ja isommille lapsille laitettu vappua, siis puhkuttu kasa ilmapalloja ja viritelty serpentiiniä =) Pitänee lähteä laittaa grilli tulille, et päästään syömään - hirvee himo onkin makkaraan ja sinappiin :ashamed:

Kissansilmä +vilkas 28+2
 
kirjoitin pitkät pätkät ja sitten ne vaan hävis :/
mutta iloista vappua kaikille!
tänään käyty neuvolassa ja saikkua saatiin, keskiviikkona lääkäriin tarkistamaan onko supistukset saanu jotain aikaiseksi:/ muuten onneksi vauvalla kaikki hyvin ja omatkin arvot suht kohdillaan. Eikä ollut mullakaan painoa tullut juuri lisää, koko aikan 5 kiloa, tuntuu kyllä että olisin ihan valtava:)
mutta toivottavasti ei ihan vielä tarvitsisi jäädä kokonaan pois töistä.
pömpelipötsi onneksi ei käynyt pahemmin ja selvisitte säikähdyksellä :hug:
ja fanny07 tervetuloa minunkin puolesta :wave:

toivova ja nyytti 29+1
 

Yhteistyössä