<3 HEINÄMASUT Huhtikuussa <3

tervehdys kaikille!
mua tympii... aivan ihana ilma ulkona, tekis niin mieli lähteä kunnolla koiran kanssa lenkille, mutta tää mun selkä ei kestä. pitäis kuulemma vaan huilata kotona, ja just nyt on ensimmäinen ihana kevät ilma:(
mullakin ollut neuvolalääkäri vaan uhden kerran, ja yksi olis vielä tulossa, noin kuukausi ennen laskettua aikaa, miten niissäkin on niin paljon vaihteluja?
olispa ihanaa kun olis jo vauva tässä, vois sen ja koiran kanssa kävellä tuolla ulkona ja nauttia kiireettömästä ajasta :attn: tulis jo heinäkuu...
 
Heissan!

Täällä jonkun sortin vatstauti seurana.. :x Joten kotona oltu pojan kanssa tämä päivä, aivan upea keli ollut, kuistilla tovin istuskelin ja poika hiki päässä potki palloa. :)
Vatsassa voidaan ilmeisesti olosta huolimatta hyvin, tässäkin kun kirjoitan niin hirmuinen myllerrys käy ylävatsalla, nyt on ollut paineen tunnetta alapäässä, että punkisko beibi sitten päätään tuolla alhaalla! Kävelyt alkaa kyllä tuntumaan mullakin, alapää ns. puutuu ja vatsa kovettuu, mut hiljaa hyvä tulee!
En sentään taidakaan olla ainoa joka ei ole juurikaan valmisteluja tehnyt vauvaa varten, moni kun on jo ollut tosi ahkerana ja innokkaana! :D
Mä ajattelin että paneudun asiaan kun jään ens vkon jälkeen lomalle, sitten on aikaa ja jaksamista kierrellä vaunukaupoilla ja laitella muutenkin paikkoja kuntoon. :)

Neukkalääkäreistä, täällä on ne kolme käyntiä raskauden aikana jos kaikki menee normaalisti, ekan kerran kävin yksityisellä joskus 12. vkon aikoihin muistaakseni, toinen käynti oli tossa vkolla 28 ja viimeinen taitaa olla siellä 34-36 vkoilla.

Kelan sivuilla kävin katsomassa ja äitiysrahapäätös on laitettu tänään postiin, tyytyväinen olen, ihan mukava päiväraha tulossa. :)
Ja kaippa mä siellä verotoimistossa sitten käyn, jos se ei tosiaan olekaan pakosti se 20% pidätys, kannattaa kai ainakin käydä kysymässä että miten on!

Viikonloppunan pitäis lähteä Helsingin suuntaan mut täytyy nyt katsoa miten tää olo tästä kohenee. Kaapelitehtaalla ois kestovaippahulinat ja sinne ois tarkoitus siis mennä.

Aurinkoista viikonloppua kaikille, voikaahan hyvin ja paksusti, ei meillä enää kauhean kauaa tätä odotusta ole jäljellä!! :heart:

illuusia&pötkiäinen rv 30+2
 
Nuutti79, taurvakaukalosta me maksetaan ja jotkut tavaroista on lainassa ainakin näillä näkymin ja vaatteet on luvattu, että kun emme tarvitse niin saa laittaa vaikka kierrätykseen. On kyllä tosi hyvä juttu kun saa niin paljon. Esikoiselle ostimme kaiken, kun kellään lähipiirissä ei ollut antaa tai myydä.

Josi ja Prinsessa-Pave
 
Jee! Tänään sain äitiyspakkauksen!!! 2008 pakkaus tuli ja olen todella tyytyväinen siihen.

Vauvan vaatteita on jo aivan kamala kasa, kun olen muutaman ostanut uutena ja sitten tehnyt uudenveroisia löytöjä kirppiksiltä. Tänäänkin löysin ammeen jalat ja noin 20 erilaista vauvanvaatetta yht: 9?. Vauvan vaatteet olivat suurin osa 0,20?-0,50?/kpl ja ei todellakaan mitään pesunukkaisia nuhjuja, vaan aivan sen näköisiä, kun olisi kerran käynyt koneessa. Sitten löysin uudenveroisen kantoliinan 1,50?!! Ensin ajattelin, etten edes opettele liinailemaan, mutta nyt täytyy koittaa, kun noin halvalla löysin. :p

Sokerirasituksesta: Eilen kävin rasituksessa ja arvot olivat hyvät:

paasto --> 4,5 mmo/l
1h --> 4,8 mmo/l
2h --> 6,1 mmo/l

Mureena ja papu 28+5
 
Aurinkoista lauantaita! Nyt on oikein keväinen fillis täälläkin, kun edes aamulla ei ollut miinus asteita.
Eilen käytiin 4d ultrassa. Ei saatu kasvokuvaa, kun pienoinen piti kasvonsa piilossa ja vielä kädet edessä, ettei varmasti nähdä. Tohtori yritti kovasti ravistella toista vaihtamaan asentoa, mutta eihän se tuottanut tulosta. Taisi olla ihan liian mukava asento löytynyt.
Sukupuoli sentäänsaatiin selville. Eli päivitellä voi meidän kohdalle, että pientä tyttöä odotellaan. Ja tohtoori oli siitä ihan 100-varma, sanoi, että voidaan alkaa ostella vaaleanpunaisia kamppeita ihan reilusti.
Huolestuttavaa oli se, että kohdun verenkierto ei ollut ihan kohdillaan, joten faksilla äitiyspolille lähti lähete jatkoseurantaan. On vähän alakanttiin kasvu (painoarvio 1200g ja viikkoja 29+3) ja sitä pitää monitoroida nyt sitten tarkemmin. Ihan hyvä siis, että mentiin tuohon ultraan, jos sillä nyt sitten saadaan vältettyä suuremmat ongelmat jatkossa.
 
Oikeen aurinkoista lauantaita kaikille!! Ajattelin tulla vaan pikkasen moikkaamaan enneks lähdetään ulkoilemaan taas, on niin tosi hienot kelit, et ei viitti sisällä olla yhtään ylimäärästä! Vointikin on nyt pikkasen kohentunut, joten senkin puolesta voi tehdä muutakin kun vaan huilia. Eilen oltiin möksällä ekaa kertaa tänä keväänä, teki kyl hyvää tehdä pihatöitä ja nauttia meri-ilmasta, tääl kotona kun ei viitti tota kerrostalon pihaa ihan huvikseen siistiä =) Vauvakin selvästi nautti kaikesta grilliruoasta ja muusta, oli semmosta elämää loppuillan..

Sitä olis sitte kolme kuukautta vielä jäljellä, viime vuonna jäin tässä kohtaa (päivälleen) kesälomalle ja sit varhennetulle äippälomalle, ja se aika tuntu kyl niiiin pitkältä sillon! Saas nähdä, toivottavasti tää aika menee nopeemmin kun on toi esikoinen, kenen kanssa on sentäs jotain tekemistä koko ajan.. Neiti otti tänään ekoja askeliaan, asteli oikeen viis askelta tosi rehvakkaana ennen kellahtamista!! Oon mä ylpee =) Ihan kiva et alkaa jo tallustelemaan, ei tarvi mun kanniskella sitten sitäkään vähää enää.

Mut mepä lähdetään nyt syömään ja ulkoilemaan!

Ämpee 27+1
 
Kyllä on hieno viikonloppu kelien puolesta.. Eilen mies sai pestyä ja öljyttyä puutarhakalusteet ja mä savustin lohta sillä aikaa. Oli mukavaa. Saunassakin kävin kääntymässä, mutta ei siellä paria minuuttia kauempaa pysty olemaan, kun alkaa päähän sattua jostain syystä. Nyt raskaana tullut sellainen omituinen vaiva, ettei missään kuumassa voi olla, ettei ala päähän tai otsaan sattumaan. Oikein lämmin suihkuvesi tekee saman jutun.. No toivottavasti menee synnytyksen jälkeen ohi, että mäkin pääsen saunomaan kunnolla pitkästä aikaa.

Mureena ja papu 29+0 (POKS) :heart:
 
Mukavaa sunnuntai päivää!
Grillailukausi on tainnut alkaa muillakin. Kuulostaa mukavalta keväältä. =) Minäkin harjoittelin tälle keväälle ensimmäisen kerran muurikalla ruoan tekemistä.

Mureena, onpa harmillinen vaiva tuo saunominen. Toivottavasti pääset siitä eroon synnärin jälkeen. Miten sitä suomalainen kovin kauaa ilman saunaa pärjää... ;) Minä en oo koskaan pystynyt kauaa saunassa olemaan ja nykyisin kuluu 0,5 l vettä vartin saunomisen aikana. :)
Ja sun ihanat kirpparilöydöt - mistä päin sinä oletkaan? Meinaan, kun minä oon yrittänyt kiertää kirppareita, niin oon huomannut, että ihmiset hinnoittelevat tuotteet kalliisti ja sit ne on niitä nyppyisiä vaatteita. Mä en oo löytänyt vielä mitään kirppareilta - en yhtään mitään. Vai pitäiskö siellä osata käydä jonain tiettynä päivänä, jolloin pöydät vaihtuvat`? Kertokaa - mä oon aivan aloittelija tuolla kirppareilla. Sitterin ajattelin ostaa, mutta tosi huonokuntoisista pyydetään poskettomia hintoja. Pitääkö sitä vanhoilla tuotteilla rikastua? Aivan käsittämätöntä... :whistle:
Sain muuten äitiltä muutamia vanhoja 70-luvun vaatteita - on meinaan retroja! Ihania! Kaks kivaa mekkoa ja ihania lakanoita ja sit ne parit aivan ihkut potkarit. =) =)

Tessak - onnittelut tytöstä! :)

Ootteko muuten miten paljon lueskelleet vauvakirjallisuutta - siis ensikertalaiset? Mä tuossa oon lainaillut kirjastosta kaikenlaisia kirjoja, mut nyt vasta löysin hyvän kirjan: Vauva Desmond Morris. Siellä on minusta paljon hyviä oivalluksia, mitä ei muissa ole ollut. Aika nopeasti huomaa, kannattaako kirjaan käyttää aikaa vai ei.

Vilpertti on nykyseltään vähän rauhoittunut, enää ei liiku niin aktiivisesti kuin tässä hiljan liikkui. Olisko tila jäänyt pieneksi? Tosin uniryhmikin on vaihtunut - oon parina yönä herännyt kolmen tietämillä ja sillonkos hän innostuu! Oon valvonut parin tunnin ajan, eikä uni tule silmään vaikka kuinka hirveesti väsyttäisi.

Nuutti ja vilpertti 27+6
 
Hyvää sunnuntaita! On kyllä ilmoja pidelly B)

Neukkalääkäreistä mul ois vähä yli viikon päästä kolmas tapaaminen ja tääl uudessa paikassa on neuvola ja lääkäri iha eriksee. Kelpaa kyl mulle. Edellisessä paikassa ei ollu. Eli seuraavaks vapun jälkee ti neuvola ja ke lääkäri. Lääkärissäki hoitsu viel mittailee kaikki normit ja sit siirrytää lekurin huoneesee. No toisaalta täält vasta lopetettii yks neuvola ja kuulemma jos synnytyksen jälkee todetaa, että asiat normaalisti, ni neuvolakäyntejä pyritää vähentämää.. tosi ihanaa varsinki näin ekakertalaisen kannalta.

Tessakille tosiaan tyttöonnittelut =)

Täällä nivuskivut vähä hellittäny, parina päivänä oli menkkamaisia kolotuksia masussa. Näinköhä kasvukipuja, kun ei pinkeeks kuitenkaan heittäny. Nukkumisongelmia tullu, tuntuu ettei hyvää asentoa saa sitte millään |O Vaakatasossa on muutenki vaikea olla, ku tuntuu ettei saa kunnol henkeä. Murmur.

Eilen kuitenki poksahti viikkoja taas täyteen, jee =)

- Jousku ja Pertsa 29+1
 
Nuutti79 : Asun Kanta-Hämeessä ja tässä meidän pikkukylässä ei taida olla yhtään kirpputoreja, mutta tässä on 2 pientä kaupunkia 25 km säteellä, joissa muiden ostosten lomassa usein käyn katsomassa myös kirppikset läpi. Ja noi superedulliset vauvanvaatteet löysin Salosta sellaisesta isosta kirppiksestä (olisko Salon seudun suurkirppis tjtn.) Joskus lähdetään kaverin kanssa ihan vaan huvikseen kirppiksiä kiertään ja vaikka bensoihin menee rahaa, niin aina jotenkin perustelen itselleni, että tein näin ja näin hyviä löytöjä, niin säästin näin ja näin paljon =) Ja meiltä tuonne Saloonkin oli matkaa noin 80 km, mutta siinä oli matkalla Somero, jossa käytiin 2 kirppiksellä ja torilla syömässä muikkuja. Melkein kun tietää, mikä maksaa mitäkin uutena, niin siitä ainakin puolet pois niin alkaa olemaan jo kannattavaa ostaa. Toiset vaan kehtaa kirppiksilläkin pyytää enemmän kuin kaupassa, mutta ei se ole tyhmä joka pyytää... Välillä on kausia, ettei löydy mitään järkevää, eikä edes kiinnosta, mutta nyt kaikki vauvojen jutut on niin ihania ja ihan uuden veroisiakin on löytynyt..

Mureena ja papu 29+0
 
Moi :wave:

Tosi kivat kirpparilöydöt oli Mureena tehny :) Tuttu kirppis mullekin kun täällä Salon suunnalla asun. Joskus vastaavia (=edullisia ja hyviä ) löytöjä olen siellä tehnyt, mutta ylipäätään tuntuu että monet kirpparit tai kirpparipöydät on todella ylihinnoiteltuja. Salossa on muuten saman kadun varressa joku Kirppis Basaari(?) ja keskustaan avattiin Radiokirppis, mutta en ole itsekään siinä vielä käynyt etten tiedä hintatasoa tms.

Tänne ei kummempia. Pihalla oltu ja puuhailtu kaikenlaista. Ihanaa kun on niin hyvät kelit B)


Hyviä vointeja kaikille

-MiNiA ja masu 28+4 :heart:
 
Ompas ollut ihanan lämmin viikonloppu B) Aurinkoo on tullut otettua sitten ihan kunnolla ja väriä on tullutkin oikein kivasti. Grillikausikin on nyt avattu :D Nyt oon malttanut olla ihan rauhaksiin muutaman päivän ja silti vaan eilen supisteli pitkän aikaa, saunassa sitten onneks helpotti. Tänään aamupäivällä tehtiin hevosille uusi laidun, siinä tuli liikuttua ehkä vähän liiankin kanssa, mutta loppupäivän oonkin ottanut sitten taas ihan lunkisti aurinkoa palvoen. Vauva on tosi kova potkuttamaan! välillä ihan oikeesti sattuu kun työntää pientä jalkaansa suoraksi ja tuntuu että se tosiaan tulee mahanahkan läpi. Sitten vasemmalle puolelle mahaa paukuttelee varmaankin pikku käsillään kun tuntuu sellasta mukavaa paukutusta, kaivelua ja kutitusta :heart: Hikka tuntuu olevan myös muutaman kerran päivässä ja se tuntuu sitten ihan tuolla tosi alhaalla.
Vaakaan en oo uskaltanut mennä... tuntuu että painoa on varmaan tullut ihan kauheesti lisää, oli viimeviikon aikana ruokahalu kyllä jotenkin hyvin valtava, mutta nyt kun taas on ollut lämmin, ei oikein tekis mieli syödä mitään muuta kun jäätelöö :p Kuudes päivä ois neuvola, siellähän se sitten selvii paljonko tää äippä on paisunut ;)
..Nyt voisi ottaa pikku päikkärit, mies on poikein kanssa rakentamassa majaa :)

Neitokeiju 29+0
 
Heippa pinoon!
Yhdyn teihin muihin, aivan uskomattoman upea keli ollut kok oviikonlopun. :)
Jäätelöä on tullut syötyä, eilen ja tänään.. :p
Olo parani onneksi, ei tainnut olla mikään varsinainen vatsatauti, onneksi!
Kaapelitehtaalla tuli käytyä kestovaippahulinoissa ja innostuin ihan kauheasti noista kantoliinoista!! Onkos täällä liinailijoita, osaatteko suositella? :)
Rengasliina vaikutti tosi näppärältä, mutta pitkä liina ois vissiin monikäyttöisempi?

Niin ja tessak:lle tyttöonnittelut! :heart:

Mulla lähtis nyt sitten huomenna käyntiin viimeinen työviikko, on sitä jo kyllä odotettukin! :)
Pieni haikeus kyllä varmaan iskee, työkavereita saattaapi tulla ikävä, mut oon luvannut käydä sännöllisesti moikkaamassa.. :saint:

Toivotaan että sää pysyy yhtä kauniina, mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!! B)

illuusia&kyytiläinen
:heart:
 
Toivova mä olen ollut kaksi kertaa neuvolalääkärissä.Toinen oli oma pyyntöni supisteluitten takia.Ilmeisesti ei enään olekkaan sit sille käyntiä.
Sairaslomalla ollaan ja sit jään äippälomalle.
supisteluita tulee vähemmästäkin.Viime yönäkin tuli nukutuksi hunosti,kun supisteli.Turovtusta ilmaantunut pohkeisiin ja eilen jo sormiinkin.
Mureena onkin tehnyt mukavia kirppislöytöjä.
Tessak onnittelut tulevasta tytöstä.
ämpee onnittelut ensi askelista.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille =)
 
Vappuviikko :) ja maanantai!!

Hitsit kun väsyttäää... olen ihan poikki vaikka heräilin vasta vähän ennen klo 10.

Lääkärin mukaan meidän pikkuinen on perätilassa vielä.. Viikonloppuna mun kätilöystävä kokeili pikkuista ja hän oli poikittain.. Kuulema hyvin on vielä tilaa :) En missään nimessä haluisi sitä sektiota!!

Nuutti tais kysyä missä olin töissä ennen kun jäin saikulle?? No olin sairaalassa todella akuutilla osastolla. Siellä sai juosta 8h päivässä ja veivata potilaita edes takaisin...kuljetella sänkyjä ym ym.. Vauva ei tosiaan tykännyt ja mullakin oli kamala olo. Että parempi levätä ja nyt oon huomannutkin, että on ihan erilainen olla kun saa rytmittää oman jaksamisen mukaan.

Oon kanssa Turun kirppareilta löytänyt vaikka mitä!! Ja halvalla. Ihan muutaman uuden asun olen ostanut hulluilta päiviltä, mutta muuten kaikki on kirppikseltä.. pitää vaan jaksaa kiertää ja valikoida tarkkaan. Hirveesti on myynnissä myös nukkaisia ja tahraisia. Sitten on niitä helmiä joukossa :) Joku fleecepuku pitäis hankkia beebille kesäksi kun ollaan paljon saaristossa. Että vaikka olisi kuuma niin saattaa tuulla. Meinaatteko vauvan aurinkolasit ostaa? Ne on aika söpöjä ja varmaan turvaa silmät hyvin. Me ainakin tullaan paljon ulkona olemaan.



 
Heipä hei pitkästä aikaa!

Empä ole vähään aikaan ehtinyt kirjoittelemaan vaikka olen yksi niistä joka on "valittanut" pinon hiljaisuudesta - antakaa anteeksi :ashamed: :D
Yksi syy tosin löytyy siitä, että ulkona on ollut jo monta päivää aivan upeat ilmat ja päivät on menneetkin siellä eikä illalla sitten viitsi ainoita "vapaita" hetkiä miehen kanssa istua koneella... Nytkin meidän mittari näyttää varjossa 22 astetta :eek: Olen ihan hukassa taas neidin nukkumisvaatetuksen kanssa kun ei ole vielä kesä, mutta ei kuitenkaan kylmäkään ja meidän likka palelee melko helposti...

Täällä oli kirjoiteltu kaikennäköistä, yritän nyt kommentoida niihin mitä muistan:

Arvista. Mulle ei tässä raskaudessa ole niitä toistaiseksi ilmaantunut, tai ainakaan en ole huomannut (tosin en ole tarkkaan tutkinutkaan... ), mutta esikosta tulikin kiva seepraraidoitus joka näkyy selvästi edelleen, tosin vaalenneena. Muistaakseni arvet tulivat silloin vasta joskus rv 30 jälkeen kun olin jo huokaissut että selvisin ilamn niitä, että voihan niitä nytkin vielä tulla... Tosin ei vät ne minua mitenkään erityisemmin haittaa kun en käytä esim. bikineitä tai mitään napapaitoja muutenkaan.

Neuvolalääkärissä ei ole ollut vielä kertaakaan kun kävin silloin yksityisellä varhaisultrassa rv 8+ ja siellä tutkittiin tuo kohdunsuun tilannekin. Eka nvlalääkäri oiskin sitten huomenna ja se on eri neuvolassa missä minä käyn kun heillä ei siellä kuulemma ehtivää lääkäriä :| Kaiken lisäksi "minun" neuvolani suljetaan koko HEINÄKUUKSI! :headwall: Mutta jos oikein käsitin niin sama neukkatäti siirtyy toiseen neuvolaan myös jolloin olisin edelleen hänen "potilaansa" joten ei se sinänsä haittaa...

Supistuksista ei mulla edelleenkään tietoa onko niitä ollut vai ei :D :ashamed: Kuitenkin tuo alavatsan kipuilu jatkuu edelleen ja pahenee aina varsinkin iltaa kohti, esim. sängyssä kääntyminen tuottaa hankaluuksia :/ Myös alaselkää särkee jonkin verran ja minulla olikin esikkoa odottaessa iskiastyyppistä vaivaa... Meinaan huomenna tuosta mahan kipuilusta lääkärille sanoa.

Jokos teillä on paljon turvotusta? Mä olen nyt huomannut parina aamuna, että sormissa on vähän ja iltaisin sukista on jäänyt pienet painaumat. Yritän sitä nyt seurailla ja kun isäni ostaa lähiaikoina verenpainemittarin niin käyn taajaan tahtiin siellä sitten mittailemassa :p Sitä raskausmyrkytystä pelkään, niin haluan saada ensimerkit sitten ajoissa jo kun esikon kanssa se meni jo aika karseaksi... Tosin eihän se välttämättä nyt tule ja kätilö sanoi, että se on kuulemma ensisynnyttäjien vaiva enemmäkin.

[/b]Koirista oli myös juttua. Meillä on sellainen 3-4kg painava kääpiökoira jolla on TO-DEL-LA iso ego, mutta ei ole kyllä koskaan koittanut hyppiä esikon silmille. Lähinnä alistuu osaansa ja väistyy yleensä ajoissa jos näkee neidin saapuvan ja haluaa olla rauhassa. Muille lapsille tuo meidän karvaturri ei aina ole yhtä armollinen joten usein pyydänkin että antavat koiran olla omissa oloissaan...
Silloin kun esikko syntyi niin ei tuo koira ollut oikein millänsäkään, välillä tuntui ettei se edes tajunnut että meille oli tullut joku uusi lisää :LOL: Ainoastaan sitä sai vahtia ettei jättänyt vauvaa yksin makaamaan mihinkään sängylle/lattialle/sohvalle kun tuo koira loikki (ja loikkii edelleen ) miten sattuun niin ettei mennyt sitten päälle... Mutta siis mitään ongelmia ei ole ollut enkä usko (ainakaan koiran kanssa, esikko onkin eri juttu :D ) tulevan nytkään...

Entä esiintyykö muilla
hikoilua? Mulla se alkoi jokin aika sitten kun tuli lämpimät ilmatkin, koko ajan jotenkin tukahduttava olo ja aina kainalot märkinä :headwall: |O :ashamed: :/ Rasittavinta on se kun täytyy aina yrittää etsiä jotain tummia paitoja ettei näy kainaloissa läikät :ashamed: Tiedättekö te jotain hyvää deorodanttia joka pitäisi kainalot kuivina? Minun kohdalleni ei vielä ole sattunut, nyt olen käyttänyt pitkään rexonan tai doven stickiä...

Missäs vaiheessa teillä on
nimivalinnat? Mulla olisi pojalle kaksi ihanaa, mutta mies ei vieläkään ole lämmennyt kummallekaan :( Ja minä kun en halua mitään massanimeä ja mukava olisi jos nimi alkaisi L-kirjaimella - hankalalta tuntuu löytää...

Mitäs vappusuunnitelmia teillä on?
Me mennään perjantaina vanhempieni kanssa yhteen ihanaan pihviravintolaan ja vapputorillakin pitäisi käydä - mies saa ostaa kyllä sekä tytölle, että mulle vappupallot :D Tivolissakin pitäisi viikonlopun aikana joku päivä käydä... Kotosalla varmaan myös grillaillaan perheen kesken.

Eipä kai tässä muuta, mukavaa viikon alkua! =)

LEAL & Poju 28+2
 
Mulla piti olla viimeviikon tiistaina lääkäri, mutta sitten jotenkin ajatuksissa menin sinne vasta torstaina..ei auttanu kuin soittaa uutta aikaa.. huomenna pääsen, ja siis ihan ekaa kertaa olen menossa neuvolalääkäriin..

enpä ole käynyt neuvolassakaan koko aikana kuin 3 kertaa ja ekalla kerralla täyteltiin siis papereita.

Tänään ollut jotenki outo olo..vähän ku ois pahaolo mut ei kuitenkaa..housuja joutunu roikottaa tosi alhaalla ja viikonlopusta lähtien vessassa käyminen on sattunu alapäähän.. :(

huomenna paremmin tietoa kun olen käynyt lääkärissä

:wave: wiivi84 & JOKERI 27+4
 
moikka!

täällä fiilis oikein hyvä ja auringon paiste sen kun parantaa sitä! täälläkin otettu aurinkoa vatta pystys terassil ja masu sai jo vähä väriä :) huomenna olis neuvolakäynti, paljonkoha tää pömppä masu ois kasvannu taas?! viimeks kasvo viidessä viikossa 6cm, kamalaa. noh tiiänpähä ainaki et vauveliki kasvaa kovaa vauhtia tuol sisällä <3

lääkäri kielsi autolla ajamisen pyörtyilyni vuoksi ja joudun nyt sit istuu äitini kyyis paikast toisee. kyl on ahistavaa ku on tottunu siihe et voi lähtee omin päin ajaa eikä tartte elellä muiden aikataulujen mukasesti! mut hyväks tää vaan mulle on.. tuo ajamine alkaa olla jo hengenvaarallista mulla ku kaks kertaa jo rattiin pökertyny :/

kirppikset on ihania! iteki oon iha alottelija kyl niiden kans ku en ikin löydä hyvä paikkoja. lohjalla oon käyny muttei siel oo oikei mitää. olis ihana päästä hietaniemen kirppikselle en muista olikse hietaniemes mut helsingis joka tapaukses ja sitä on suositeltu! siel on kuulemma tosi laatutavaraa :)
tänää piti soittaa isä hakee koulusta ku könysin koulun vessan lattialla melkei tunnin ku oli niin huono olo. sydän tykytti ja henki ei kulkenu kunnol ja oksetti ja pyörrytti. :( tuntu ettei mikää asento muuttanu sitä oloo miksikään. ku yleensä jos meen tietynlaiseen asentoon ni vauvakaa ei sit paina niin kovin mut nyt oli kyl iha kauhee olla kaikis mahollisis asennois. vois nämä kymmenisen viikkoa mennä juoksemalla ohi ni tämmöset loppuis!

vauva oli viime lääkärikäynnil perätilas mut mun mielest viihtyy tosi paljon poikittain ku kylkiin potkii todella usein. kyl se välil toho ylävatsaanki et kyl se raivotarjonnassakin aina käy elikkäs tilaa tuol masun sisäl taitaa olla vielä rutkasti! hyvin vilkas tapaus on muutenki eikä tilanpuutteesta siis tietoakaan.
lähen koht äidin kans vauvaliikkeeseen kattelee josko sielt löytyis noit tukivöitä. jos se vaik autais näihi mun pyörtymisiin... en oo viel käyny siel kertaakaa ja se on täs iha meiä lähelki ni kiva päästä vähä kurkkii muitaki juttuja sieltä :) must vähä tuntuu et väkisinki jotaki tarttuu mukaan tukivyön lisäks!
huomenna sitten neuvolakuulumiset..

jedvenna ja poju rv 29+4
 
Jedvenna missäs päin asut??huomasin vaan että oot lohjalle menossa synnyttää..

Mä oon käyny nummelan kirppiksellä, ja joku viikonloppu pitäis käydä kattoo kun nummelan honkkarin vieressä on kuulemma viikonloppusin kans kirppis
 
LEAL: Ihan paras dödö on Amway:n Body Series Roll-on. Ne on jotain näitä ketjumarkkinointi-juttuja ja siellä myydään pesuaineita yms. Työkaveri dödöä mulle aina hommannut, kun ei todellakaan petä koskaan tää dödö. Yhden purkin hinta tais olla viimeksi kun ostin 7,40?. Hamstrasin niitä 3 purkkia, kun en hetkeen töissä käy.

Mureena ja papu 29+1
 
wiivi84: asun otalammella mut koulua käyn nummelassa. en oo nummelan kirppiksiä kolunnu viel ku en tiiä missä siellä olis ne hyvät paikat. täs nyt ku on hienot kelit ni ois kiva käyä kiertelee. missä päin itse asut? missä neuvolassa käyt? ite käyn tuossa otalampi-talossa, 200 metrin pääs kotoa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja jedvenna:
wiivi84: asun otalammella mut koulua käyn nummelassa. en oo nummelan kirppiksiä kolunnu viel ku en tiiä missä siellä olis ne hyvät paikat. täs nyt ku on hienot kelit ni ois kiva käyä kiertelee. missä päin itse asut? missä neuvolassa käyt? ite käyn tuossa otalampi-talossa, 200 metrin pääs kotoa :D
vitsit mikä yhteensattuma.. meki asutaan otalammella, mutta täällä nesteen lähellä.. ja juu samassa neuvolassakin käyn, mutta huomenna menen nummelaan lääkäriin, kun otalammella ei oo aikoja.
 
Äippäpolilla on nyt sitten käyty! Kaikki on ONNEKSEMME hyvin niistä kivuliaista suppareista huolimatta! Olen niin onnellinen! =) Olen pohtinut sitä, että miten jatkan työtäni, koska vaivoja alkaa olemaan jo niin paljon. Mietin osittaista työaikaa yms. mutta äippäpolilla ei tunneta käsitettä osittainen sairasloma - he määräävät kokonaan lomalle, jos määräävät. Nytkin olisi antanut viikon puolitoista lomaa, mutta en nähnyt sitä tällä hetkellä tarpeelliseksi. Pyydän sitten tarpeen mukaan päivän pari lomaa, jos vaivoja edelleen ilmaantuu.

Vauveli painaa 1300 g ja on kuulemma todella vilkas tapaus. Lääkäri ei juuri näyttänyt ruudusta vauvelia minulle, mutta mies katteli samalla kun mua ultrattiin. Ehdin nähdä vauvelin sivuprofiilin - tuli niin valtavan ihastuksen tunne vauvaa kohtaan!! :heart: Se oli kuudes ultra -neljän viikon päästä taas uudelleen. Onko teillä muuten mies mukana lääkärikäynneillä ja neuvolassa? Meillä hän on ollut äippäpolin käynneillä yhtä lukuunottamatta joka kerta. Neuvolassa sitten ei niin usein.

jedvenna kuulostaa tosi pahoilta noi sun vaivat! Toivottavasti saat levättyä hyvin, eikä tarvitse hirveesti rehkiä - joko pääsisit koulusta pois - jos se on noin pahaksi mennyt?

LEAL Hikoilusta - minulla on ollut myös kovasti hikoilua. Normaalisti en hikoile koskaan niin, että tulisi paita märäksi, edes urheillessa. Nyt olen saanut kokea mitä se on. Rexonaa minäkin käytän, vois varmaan vaihtaa ainetta. :)

Skorppan Joo ymmärrän, et jos töissä joutuis huhkii ruumiillisesti kovasti - nostelee vaikka potilaita tms. niin varmasti helposti "joutuu" pois töistä. Minä istuskelen töissä kuitenkin koko päivän, joten ei sellaista fyysistä rasitusta tule. Mutta päivän päätteeksi tietää istuneensa. :p

Illalla ensimmäinen perhevalmennus... Mitähän siellä keskustellaan?

Nuutti ja vilpertti 28 poks :heart:
 
Huhtikuun viimeistä viikkoa!!! Aivan mahtava viikonloppu takana, aurinkoa ja raitista ilmaa, poskipäät täynnä pisamia ja rinnus jo punainen auringosta kun istuttiin la jätskillä kaupungilla B)

Neuvolalääkäreistä: täällä Porissa pitäisi olla kolme käyntiä raskauden aikana, tai näin ainakin minulla: Ekan kerran kävin jo joskus rv 10, toinen käynti oli tossa vkolla 23 (olisi ollut 25, mutta aikaistettiin supistusten takia) ja viimeinen taitaa olla siellä 34-36 viikoilla. Sitten on ollut pari ekstrakäyntiä supistusten takia neuvolassa noiden lisäksi ja kerran äitiyspolilla.

Vapusta: LEALin tapaan vapputori ja tivoli kutsuu ellei mitään muuta tule. Munkkeja tietysti pitää paistaa vaikka en itse niiden perään niin kovasti olekaan.

Nimivalinnat: on vaiheessa, tämä nimien keksiminen on joka kerta kauheaa vääntöä miehen kanssa, vaikka lopulta ollaan kumpaakin miellyttävä nimi löydetty. Itsellä muutama ehdoton suosikki sekä tytölle että pojalle, mutta miehestä ne on vanhojen ihmisten nimiä ja minä taas en halua mitään "trendinimeä" :)

Mulla alkoi hikoilutus kun aloin esikoista odottamaan ja tuntuu, että pirskatin hormonit ei ole sen jälkeen rauhaa antanut. Yöt on ihan kamalia, olen aivan hiestä märkä, kierin ja näen painajaisia, sitten pitää taas ravata pissalla ja juomassa. Mutta silti odotan intiaanikesää, olkoonkin iso maha mukana matkassa ja hiki aina!

Nyt jään odottelemaan miestä töistä kotiin, päästään ruokapöytään koko sakki.

Katja ja masukki rv 29+6, huomenna poksuu pyöreitä!

 

Yhteistyössä