<3 HEINÄMASUT Helmikuussa <3

moikka!
en oo kirjoitellut, kun ei kotona netti toimi, nyt pikaiseen salaa työkoneella :ashamed:
täällä voidaan hyvin,maha kasvaa ja maanantaina olisi rakenneultra :D ja puolivälikin meni rikki :D
anteeksi etten ehdi nyt muuta komentoimaan, palaan asiaan kun saan netin toimimaan.
mukavaa kevään odottelua kaikille ja hauskaa viikonloppua!!!!
 
Riepuriia: Tervetuloa mukaan! :)

Kävin tänään neuvolassa/lääkärissä noitten supistelujen takia, jotka ovat nyt välillä iltaisin ihan koskeneetkin. Oli muuten ikimuistoinen lääkärireissu, jäi varmaan lääkärikammo!

Eli menin lääkärihuoneeseen, niin yksi otti mua siinä vastaan ja neljä ihmistä istuu siellä seinustalla ja tervehtii! Terkkari kyllä sanoi, että opiskelijat ottaa vastaan, mutta ajattelin että niitä on kaksi ja ne on jo pitemmällä opiskeluissa. Se yksi niistä oli siis opettaja (lääkäri, mikä lie...) Eli tällainen nuori opiskelijapoika minut sitten tutki ja tämä ope keksi, että otetaan papa, kun ei tämän raskauden aikana sitä ole otettu. Ja sehän otettiin. Oli mulla sellaiset ilmeet, kyllä siinä tutkimuspöydällä! Varttitunnin se ronklasi sitä papaa ja kipeetä kävi!

Sitten tarkisti kohdunsuun tilanteen ja sekin sattui ihan sairaasti, kun oli "hieman" kovat otteet. Kohdunsuu oli kuitenkin ok eli supparit ei ole mitään tehneet, mikä tietty pääasia!

Mutta olipa reissu. Onneksi on ohi! Sydänäänet kuunneltiin, 150 laukkasi äänet, paino oli mulla viimeinkin pikkuisen noussut, jee! :)

Mutta nyt syömään!

Pikkumuksis rv 17+5
 
SusSoo
riepuriia :wave: tervetuloa mukaan!

Äiti-Kengu :) jos sulla on 20+1, niin eikö silloin olekin meneillään rv 21? Ihan vaan pilkkua viilatakseni kysäisen :saint:

Mä lähden tästä reissuun, joten olen tavoittamattomissa reilusti yli viikon. Moi vaan kaikille! :wave:

Sussoo ja Suloinen 19+1 :heart:
 
onko muillakin ollut pitkiä välejä nauvolakäynneissä?
itselläni oli neuvola 15.1 ja seuraava on nyt vasta 2.3 :snotty:
ärsyttää kun ei viittis kokoajan soitella sinne, mut tää 6 vko on niin pitkä väli, että on
kerinny jo tulla kaikenlaista kysyttävää mieleen........
 
Sussoo eikun nimenomaan että 21olis se luku eli olisi rv 22 meneillään.Noh jokatapauksessa vaikka todellisuudessa olsi viikko enemmän menvät ton kortin mukaan :/

Nannuz mulla on ollut pitkät neuvola välit ja on tosi tuskastuttavaa.Soittelet,jos asiaa on =)
 
On se mahtavaa tämä raskaus! Ensin neljä kuukautta kestokrapulassa ja sitten kun siitä pääsee niin alkaa jatkuva närästys, ummetus ja peräpukamat! Jippajee!!

Muistin, mutten kuitenkaan muistanut viime kerrasta miten ikävää tää on.. Kaukana "hehkeästä odotuksen onnesta" mitä naistenlehdissä julkkismammat hehkuvat... :LOL:

Jaksuja kaikille! :flower: =)
 
Ultra meni jotenki ihan sekavasti, kaikki on hyvin, ei siinä mitään. Vauva oli perätarjonnassa ja kun lääkäri yritti pään mittoja mittailla, niin se sai vähän vähemmän, kun pitäis olla, mutta sanoi sitten, että kun vauva on tuollaisessa asennossa ja luut vielä niin pehmeet, että pää painuu kuulemma litteemmäksi kun raivotarjonnassa. yritti vauvaa saada kääntymään, mutta hän vain nukkui tyytyväisenä ja vilkutteli välillä. Ei kuitenkaan muuttanut laskettua-aikaa. Sitten vasta kotimatkalla tajusin, ettei huomattu kysyä, eikä lääkäri sanonut, että paöjon vauva arviolta painaa. Jotenki jäi vähän outo olo siellä käynnistä. No onneksi käski kontrolli-ultraan viikolla 30. (johtuen mun yhdestä sairaudesta). Kaikki elimet oli niinkuin pitikin ja muuten hyvin, mutta lääkäri vaan moneen kertaan sanoi, että harmi kun vauva on tuollaisessa asennossa, että hän saisi oikeita mittoja... Kai mä vaan mietin liikaa...

Mureena ja papu 19+6
 
Mä voisin yrittää päivitellä, on vähän jäänyt... :whistle: Tosin täällä onkin ollut tosi hiljaista. Mutta jos nyt saisin edes nuo hienot sukupuolen osoittavat sydämet paikalleen.

*MUOKS* Nyt on päivitelty. Sanokaahan jos jotain jäi tekemättä, kun mulle ei ollut ihan selvää että mihin asti olin viime kerralla päivittänyt. Mä laitoin noi sydämet nyt myös semmoisten epäselvien tapausten kohdalle (mm. linneaborealiksen hampurilainen :D), johtuen siitä että kaikki varmasti tietää ultran arvion olevan vain arvio.

Oma olo on vähän sitä sun tätä. Verenpaineet on kyllä taas niin pohjamudissa että huh huh. Lievä pahoinvointikin vaivaa, mutta elämä on...

Mun sokerihimo on kyllä niin kauhea ettei mitään rajaa! |O Onko muilla ongelmia sokerihimon kanssa? Karkit ja leipomukset maistuisi niiiiiin hyvin. Normaalisti mulla on loistava itsekuri, nyt en tiedä minne se on mennyt... Ottaa niin päähän, kun tiedän millainen itku ja hammasten kiristely on edessä sitten heinä- ja elokuussa. Nyt aion tosin asettaa itselleni säännön, että herkkuja saa syödä vain kahdesti viikossa.

Cassy rv 21+3 :heart:
 
Cassy: Mulla on kanssa sokerihimo iskenyt. Normaalisti ei ole ollenkaan ts. syön karkkia pari kertaa vuodessa, suklaata en oikeestaan ollenkaan, enkä jäätelöä kun ehkä pari kesässä. Nyt on pakko saada joka päivä jotain. Lakua tekee mieli ihan sikana ja just vedin kaks riviä fazerin sinistä. Pullat sun muut on aivan taivaallisia, kun normaalsiti syön pullaa ehkä 1kpl/3vuotta :LOL: Uskon vakaasti, että imettämällä nämä lähtee, jos ylimääräistä kertyy. Esikoisesta tuli melkein 30 kg (painoin raskauden alussa 50kg ja olen 175 pitkä. Mutta silloin olinkin 18 vuotias... Ja kilot lähti 9kk aikana. Nyt 13 vuotta myöhemmin, luulen ettei aineenvaihdunta toimi yhtä hyvin, mutta en olekkaan tiukka painoni suhteen. Lähtöpaino oli nyt 60 kg, eli 10 enemmän.
 
Moro moro :wave:

Täällä myös yksi sokerihimoinen!!! :p järkyttävää miten hyvälle voi karkit, suklaa ja kaikenlaiset kakut maistua.... ja en miekään normisti kyllä kauheesti karkkia syö! Nyt menee mikä vaan leivonnainen, tosin onneksi ruokavalio vähän rajoittaa kun olen osittain viljalle allerginen.

Mukava oli lukea hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

pikkumuksis, ompas tosiaan ollut ikävä lääkärikäynti :/ Toivottavasti supistelut hellittäis! :hug:

Omaa napaa, olo ollut ihan hyvä ja jaksaa jtn tehdäkin. Tänä vkonloppuna on vieraita käymässä, ihan mukava juttu! lapset saa nähdä serkkujaan! =) Mullakin noita supistuksia ollut, mut onneksi vähenemään päin. Vauva on kyllä kova potkimaan ja potkut tuntuu varsinkin tuolla alavatsassa - varsinkin iltaisin on kunnon jumpat päällä! ;)

riepuriialle tervetulotoivotukset ja onnea odotukseen! :flower:

Nyt syöpöttelemään :p

katta ja mörö 21+3
 
pikkumuksis, on sulla ollut lääkärireissu, voi apua..!
Onneksi kuitenkin kaikki hyvin. :)
Ja Mureena, vauvalla varmasti kaikki hyvin!:)

Täällä myös yksi makeannälkäinen, täytyy sanoa että vähän kyllä harmittaa kun alkuraskaus meni oikeastaan tosi terveellisesti syöden, mut nyt sitten tullut mielitekoja.
Sentään oon saanut jotain rajaa pidettyä herkutteluissani mut kyllä varmaan on taas painoa tullut 3 viikon aikana, mulla 4. neuvolakäynti ensi perjantaina. Ja risteily siinä välissä vielä, kiva.. :whistle: :D
Mutta pojan aikaan karistin minäkin kilot kyllä nopsaan, etten sen puolesta stressaa/murehdi, mut niitä ns. turhia kiloja koitan kuitenkin rajoittaa.

Oottekos muut huomanneet että vauva reagoisi jo esim. musiikkiin?
Mä oon tässä jonkun aikaa pistänyt merkille että kun tulee musiikkia ( esim. kun tänään oltiin hautajaisissa) niin mahassa alkaa kova liikehdintä. Kaippa se on jo ihan mahdollista. :)

No, ei tällä kertaa enempää, sauna kutsuu kohta ja sen jälkeen sohva ja telkkari. :D
Hyvää viikonloppua kaikille!!
illuusia&pikkukulta 21+3
 
Moikka :wave:

Minä tunnustan lukevani melkein päivittäin kuulumisia sekä kerhon puolelta että täältä, mutta kirjoittaminen on vähän jäänyt :ashamed:

Hyviä vointeja kaikille ja :hug: halia kaipaaville !

Mullakin meni sinne viikolle 12 asti tosi hyvin, siis syömiset yms.. Ei ollut mielitekoja, eikä pahoinvointeja tms. Sen jälkeen alkoi mieliteot, hajut etoo enemmän, väsyttää enemmän jne....

Tervetuloa riepuriia :flower:
Meillä lasketut ajat aika lähekkäin, mulla 9.7./ 15.7. ja samaan sairaalaan ollaan menossa synnyttämään eli SASsiin :)

-MiNiA-
 
Tervetuloa Riepuriia!

Täällä vietellään tavallista viikonloppua. Perjantaina oli neuvola ja kaikki oli kunnossa. Millaisia sykkeitä muuten vauvoillanne on ollut viime käynneillä ja kumpaa povaatte / tiedätte että on tulossa? Uskomushan tämä on, mutta kuitenkin kyselen B)
 
KiiwiKoala
Liityn joukkoonne suloiseen,
:wave:
Olen 39.v. kolmatta odottava yh-äiti, laskettu aika 19.7 eli tänään on rv20+0. Olen menossa synnyttämään PSään, joka ei ole mulle ennestään tuttu sairaala. Onko muita menossa samaan sairaalaan?
Keskenmenoja on takana 3, joten istun täällä jalat ristissä ja toivon parasta.
Rakenneultra on huomenna ja jännityksellä odotan että kaikki olis hyvin..
 
Moi! Vähän täydennystä, eli synnyttämään mennään keski-suomen keskussairaalaan. Liikkeitä oon tuntenut jo tosi pitkään, varmaan viikolta 12 ja jotain. Armoton väsymys koko ajan ja lisäksi on ruvennu olemaan sen verta kipeitä supistuksia että oon sairaslomalla, saa nähä vieläkö tässä "pääsee" töihin. Ei sen kyllä niin välikskään!! =) Ihana olla kotona ja nauttia tästä elämästä tälläisenään, vaikeita aikoja takana ja onnelliset toivottavasti edessäpäin!! Aurinkoista kevättä kaikille!!
 
No woe wideo, mä en ole syönyt vielä yhtäkään laskaispullaa! :eek: :eek: :eek: Eilen oltiin vielä synttärikekkereillä, eikä sieltäkään moisia ihanuuksia löytynyt! Iltaa myöten alkoi senverran kova laskiaispullanhimo vaivata, että tänään pitää varmaan tilanne vielä korjata. :p

Ei mulla sen tärkeämpää asiaa, viikon starttailua yritän kahvikupposen voimalla. Hyvin potkii masussakin. ;)

mussu & monni ja :attn: : tasan puolivälissä ollaan! =)
 
Mie söin eilen kaksi laskiaispullaa. Mies teki pullataikinan ja paistoi pullat. Minä kävin ostamassa hilloa, kermavaahtoa ja vaahtoutuvaa vaniljakastiketta. Kermaa ei kuitenkaan saatu pulliin, kun vanhempi poika vatkasi siitä voita :(
Mut hyvää oli ilman kermavaahtoakin :p

Eilen paikkui myös viikot ja puoliväli tuli..

Keskiviikkona asioille aamusta nuoremman pojan juttuja hoitamaan ja sit ultraan. :)

daria79 ja perhonen 20+1
 

Yhteistyössä