<3 HEINÄMASUT Helmikuussa <3

:wave: hengissä ollaan :ashamed:

uusille tervetuloa ja nannuzille etukäteen paljon onnea vaan kerkiän kuitenkin unohtamaan keskiviikkona :LOL:

makeanhimo on aivan älytön ja nyt kun pahoinvointi ja väsymys on takanapäin on tilalle tullut päänsärky, ummetus ja yleinen v*******s ;)

rakenneultrassa käytiin perjantaina siellä se kölli vähän huonossa asennossa ei meinannu hoituri saada sydämmen virtauksia näkymään ja aikansa kun oli ultraillu soitti lääkärin paikalle sillä välin kaveri kiepahti ympäri ja samantien näkyi sydän ja virtaukset oli kunnossa :heart:

tällä viikolla olisi sitten taas neuvola pitäis saada kelapaperit mukaan ja saa sitte tapella niitten kanssa kun ovat niin sekavia :headwall:

mieskin onnistui eilen tuntemaan yhden potkun mutta toista itsekäs mittarimato ei suostunu antamaan iskälle saman tien kun otti käden pois alko kauhee rumba :LOL: no samanlainen oli esikkokin kun mies pisti käden vatsalle liikkeet loppu siihen ja nyt on kyllä iskä jo maailman tärkein melkeenpä tärkeempi kuin äiti

yritän tulla vähän useammin tännekkin puolelle kertomaan kuulumisia ja pöh mä en oo saanu yhtään laskiaispullaa kun en saa taikinaa kohoamaan täytyy varmaan käydä kaupasta ostamassa :p

-witchi & mittarimato 21+1
 
Hei kaikille!

Laskiaspullia :p
Itsekin niitä leivoin eilen, mutten uskaltanut kuin puolikkaan syödä. Ihanasti maanantaina heti 8:30 neuvola ja PUNNITUS :kieh:
Yritin sitten syödä eilisen kevyesti ja huijata puntaria...paino oli noussut luvattoman paljon ja kaikki tullut vieläpä ihan parin viimeisen vkon aikana. Nooh, on mennyt karkkia, tortillaa etc joten itseään saa syyttää.
Jotenkin yrittää taas saada motivaatio terveelliseen ruokavalioon takaisin. Mutta hankalaa on nyt kun etomisesta ei tietoakaan ja mielitekoja riittää. :whistle:

Kohtu oli kasvanut hyvin ja yläkäyrille viikkoihin nähden asettui. Sokerirasitukseen lähete tuli kuten arvelinkin...ihan hyvä tietty tarkistaa kun painoa on tullut ja masu kasvaa yllättävän nopsaan. Oma teoria on kyllä että vaavilla on vaan tilaa melskata masussa ja kohtu kasvaa hiukan nopeemmin...toki vaavista voi isoa odotella ja synnytys hirvittää jo valmiiksi. Terkka sanoikin että synnytyksestä voidaan keskustella ja järjestää ihan oma käynti/lääkäri tehdä kokoarviota lähempänä laskettua.
Mieluusti kyllä kävisin tilannetta läpi...etenkin jos tosiaan yhtä iso tulossa, esikoinen meinaan juuttui ponnistusvaiheessa hartioista ja kivut oli synnytyksen aikana hirveät. Synnytykseen jälkeen kärsin monta viikoa iskiasmaisesta kivusta.

Töissä olen nyt joten ei oikein pysty keskittymään, palaan paremmalla aikaa taas

Tuuliina 20+3
 
Tuuliina: Minkä kokoinen teillä oli esikoinen? Ihan siksi kysyn, kun meidänkin esikoinen oli iso (4200g ja 56cm). Synnytys oli tosin oman mittapuuni mukaan helppo, ja meillähän poika oli lähinnä pitkä ja hoikka eikä mitenkään erityisen harteikas. Kuitenkin jännittää, että mitenhän nyt käynee...

Meillä on oikea sairasmaja täällä, mies nyt neljättä päivää kuumeessa, poikaan tuli tänään kuume, raukka nukahti pikkukakkosen ääreen sohvalle. Itselläni eilisillasta asti kurkku ollut hiekkapaperia, saa nähdä, milloin repeää tauti kunnolla. :(

Laskiaispullia... mmm, itse en ole syönyt, pitänee käydä kaupasta, kun itsellä ei pullat onnistu.

Masuun ei uutta. Liikkeet tuntuu voimistuvan pikkuhiljaa ja maha vaan kasvaa. Mukavaa. :)

Nyt juomaan jotain lämmintä, mukavaa alkuviikkoa kaikille!

Pikkumuksis rv 18+1
 
moi!

täällähän on moni oikeen herkutellu noiden laskiaispullien kanssa :p

täällä oli perjantaina neuvola ja oli joku sijainen ja se epäili et mulla on istukka tuossa edessä et sen takia ei noi sydänäänet kuulu niin kovaa, ei kai tuosta ole muuta haittaa?? kun en tajunnu kysyä!!
kohdunpohjankorkeus oli aika hurja eli 21,5 ja menee reilusti yli yläkäyrän. hb oli 101 et rautaa pitäis saada...
muuten oli kaikki ok, painoa ei paljon ole tullu.
töissä olo ei kinnosta sit pätkääkään eli en varmaan ota töitä vastaan tän viikon jälkeen ainakaan heti. jos nuo supistelut loppuis

pääryskä ja papuska 19+5
 
pikkumuksis esikoinen oli 4600g ja 53cm eli pieni ja paksu. Itse olen 161cm joten en mitenkään isokokoinen joten varmaan senkin vuoksi oli hankalaa. Niin ja tosiaan synnytys käynnistettiin isokokoisuuden vuoksi laskettuna. Olen kuullut että käynnistetty olisi kivuliaampi. Tiedä sitten.
Teillä on kyllä mahtavan pitkä ollut =)

päärynärouva kauhean matala hemoglobiini. Mulla laski esikoisesta kanssa alas niin nyt oon syöny pinaattikeittoa ja rautaa jo etukäteen...arvot oliki hyvät 138. Eli nopsaan se onneks nousuun lähtee...
onko sulla ollu huimausta?
 
Heippa!

Täällä kotirintamalla rauhallisempaa. Tais salaa olla aika stressaavaa meidän muutto. Nyt kun on saanut rentoutua niin on jotenkin rauhallisempi olo eikä niin masenna. Väsyttää senkin edestä, olen meinaan kipeenä..

Tänään oli rakenne UÄ. Tervettä tyttöä hoitaja veikkaili, mutta uskon vasta kun pikkuisen kanssa tavataan. Notkea tapaus oli!! Jalka oli sujuvasti korvan vieressä aivan suorana ja pieni näytteli kieltään :D haha

Vai että laskiaispullia :D Täällä tekis mieli pirtelöä
 
:wave: Pitkästä aikaa taas palstalla. Mulla alkoi supistelut jälleen hyvissä ajoin (2 aiempaa raskautta on mennyt supistellen ja ennenaikaisuuden riski on suuri, esikoinen on keskonen) vkolla 16 supisteli niin kipeästi, et jouduin sairaalaan vuodelepoon, paikatkin oli alkanut aukeamaan -onneksi tilanne rauhottui, supistelee vieläkin, mut ei niin kipeästi ja kun ottaa rauhallisesti niin eiköhän tää toistaiseksi tästä. Kyllähän se lääkäri ehdotteli sairaslomaa äitiyslomaa saakka, mutta sovimme että yritän nyt käydä töissä ja jos tilanne taas muuttuu sit jään vuodelepoon. Maha alkaa olla jo aikasta iso, ei sitä ainaskaan peitellä ja pikkuinen melskaa päivittäin, etenkin kun mä käyn nukkumaan -meillon vuorokausirytmit erit =) Makea maistuu ihan kauheasti, välillä laitan itselleni stopin mut sit taas repeän :ashamed: Huomenna on lääkäri ja ultra ja saas nähdä mitä sanoo, toivottavasti kaikki on hyvin.

Kissansilmä + vilkas 19+6
 
Hellou kaikille!
Mä oon lueskellut palstaa jonkun aikaa ja nyt päätin kirjautua mukaan. =)

Mulla ensimmäinen raskaus, synnytys Tay:ssa, aika 20.7.

Olen ollut äitiyspolilla seurannassa alusta lähtien (riskisynnyttäjä/-raskaus), vauvelilla onneksi kaikki hyvin.

Odotus on ollut vaihtelevan mukavaa, vähän pahoinvointia ja enemmän öklötystä alussa. Kovasti olen hiihtänyt, mutta nyt hiihdot taitaa olla hiihdetty tältä talvelta. Kolme edellistä viikkoa oli aika kovaa alavatsakipuilua, joka on nyt viikonlopun aikana hellittänyt. =) Keskimmäisen viikon pidin sairaslomaa, viime viikolla kävin "jälki"kontrollissa ja lääkäri oli todella töykeä, eikä antanut sairaslomaa, vaikka en liioin kyennyt edes liikkumaan kipujeni takia. Lääkäri totesi kipujeni olevan normaaleja liitoskipuja, josta hän ei anna sairaslomaa. Minä sitten kipristelin töissä - onneksi pomo antoi tehdä lyhyempää työpäivää. Onko vastaavaa tullut vastaan?

Mukavaa odotusaikaa kaikille!
Nuutti ja vilpertti 20 + 0



=) =)
 
Uusille tervetuloa mukaan :wave: kiva että porukkamme kasvaa edelleen =)

Minulla oli myöskin eilen rakenneuä ja todella jännittynein tuntein sinne menin, kun tosiaan oli silloin sitä turvotusta ja se saattaa kieliä sydänviasta..mutta kaikki oli hyvin :heart: siellä pikkuinen jumppasi ja voimisteli, oli niiin ihana nähdä taas.. vaikka liikkeet tuntuukin jo todella selvästi, mutta kyllä se on eri asia nähdä se vaavi. Vauvan painoarvio tällä hetkellä oli 364g (rv 21+2) ja kyllä se ihan viikkoja vastasi, keskikäyrän tuntumaan asettui ne mitat..miten teillä muilla minkä kokoisia vauvat ovat olleet rakenneuässä?
Me saatiin sitten kuiten kontrolliaika äippäpolille rv.26+ jossa sitten vauvan kooa tarkistellaan, koska esikoinen oli niin pieni täysaikaisena, siellä sitten katotaaan ultralla sitä kohdunsuutakin, onneksi. Nyt kun sinne asti jaksais sinnitellä, vaikka kyllä jo nyt vaivaa tuo kohdunsuun tilanne :whistle:

Monella muullakin oli ollut ultria, onnea hyvistä uutisista :flower:

Nyt täytyy rientää. paremmalla ajalla takaisin..

Piku ja Tintti 21+3
 
Piku81 onnea ultra kuulumisista! Itse vielä viikon joudun malttamaan...

Neuvolassa eilen tajusin vasta kysyä siitä niskaturvotuksesta ja sitä ei tosiaan täällä Jyväskylässä tarkasteta ollenkaan, katsotaan vain raskauden kesto ja kuinka monisikiöinen raskaus.
Olisin yksityiselle mennyt jo varhaisultraan mikäli olisin tuon tiennyt, mutta onneksi tuli varattua yksityiseltä se rakenneultra. Toivottavasti on asiantunteva ihminen ultraamassa.
Kaupunki ei rakenneultraa tarjoa...neuvolakäyntejäkin todella harvassa. Onneksi internet on keksitty ja puhelimella yhteyden saa jos kysyttäviä ilmenee.
Sinänsä ihmettelen vain mistä kaupungin ne säästöt pitää keksiä... :/

Kuinkas usein muilla neuvolakäyntejä?
Itse nyt käynyt 2krt nlassa ja alkuraskauden lääkärikäynti ollut. Seuraava keskiraskauden lääkäri huhtikuun alussa.
 
Hip hei! :)

Kissansilmä, otahan rauhallisesti siellä sitten, töissä ja muutenkin. :) Kurjia nuo ennenaikaiset supistelut.

Ja Nuutille tervetuloa! :flower:

Piku81, meidän pikkuinen oli n.450g ja rv:t olivat 21+1, "ultratäti" totesi että vastaa viikkoja, tosin np ultran mukaan oli hieman isompi kuin mitä silloin oli viikot mut laskettua aikaa ei lähdetty muuttamaan. Pääasia että kaikki kuitenkin hyvin!
:)
Tuuliina84 kyseli noista neuvolakäynneistä, onpa siellä tosiaan aika nihkeesti aikoja sitten. :(
Mulla on pe jo 4. käynti tämän raskauden aikana, lääkärineuvola oli alkuraskaudessa ja kaksi lääkärikäyntiä vielä luvassa, jos kaikki normaalisti menee. Että vissiin täällä päin on noiden suhteen hyvin asiat!

Kova jumpsutus käypi taas mahassa, oikein pontevia potkuja tonne alapäähän, hyvä ettei pissat lirahda housuun.. :ashamed: :D
Ja siitä kun ne vaan vahvistuu niin oi joi!

Mä en malttanut ola ostamatta paria ihanaa vauvanvaatetta kun oltiin tänään kaverin kanssa vähän kaupoilla, mieskin kyllä ihasteli kun kotona sitten esittelin. :heart:
Muutenkin nyt on ollut sellainen hyvä ja seesteinen olo, ehkäpä tämä on sitä raskauden parasta aikaa sitten? :)
Ja kun on lomaviikkokin niin elämä on varsin ihanaa, heh.

Voikaahan kaikki hyvin masujenne kanssa!:)

illuusia&mötkylä rv 21+6 :heart:
 
illuusia nihkeästi tuntuu olevan aikoja nlaan.
Itsekin "sortunut" jo ostamaan muutaman vauvanvaatteen...ja kaverilta sain ihanan ruskean asun ja bodyn. Body väritykseltään pääosin vaaleanpunainen :D Kovasti veikkaavat tytön olevan tulossa masun muodon perusteella.

Vaavi on aloittanut todellisen rumban masussa. Mieskin eilen illalla tunsi kunnon potkuja masun läpi. :heart:
Viime yönä näinkin vauvoista unta....tekisi jo niin mieli pitää pikkuista sylissä. :heart:

Muutoin olo on kyllä kaukana hehkeästä odotuksesta. Ummetus vaivaa jälleen vaikka rautalääkityksen lopetin, hb 138.
Olo siis äärimmäisen turvonnut. Töissäkin ilmapiiri on mitä on...ilmeisesti irtisanomisia tulee. Kurjalle tuntuu.

Mukavaa päivää kaikille!

Tuuliina 20+5
 
uusille tulokkaille tervetuloa :flower:

tuuliina84joomatala hb on, mut mulla on tavallisesti eli siis ei-raskaana hb 120 eli mulla on luonnostaan matala hb. ei huimausta. nyt yritän syödä kaikkea rautapitoista =)

skorppanmenitkin sit mainitseen pirtelön :p

kissansilmä toivottavasti kaikki menee tästä lähin hyvin :hug:

tääl kaikki ok, vauva potkas eilen vatsassa eka kertaa niin kovasti et oikeen säikähdin :LOL:
töissä olen tämän viikon ja sit oon kotona vähän aikaa ja kattelen jatkuuko nuo supistukse ja jos jatkuu niin sanon pomolle et en ota enää sijaisuuksia vastaan, koska on se heillekkin parempi etsiä sijainen kuka pystyy oleen töissä kun mustahan ei tiedä koskaan millon joudun saikkua hakeen noiden suppareiden takia...

pääryskä ja papuska 20+0
 
moikka kaikille!
taas lusmuilen työajalla täällä :ashamed: ens viikolla pitäis netti aueta kotona, niin pääsee taas tänne kirjoittelemaan kunnolla :)
meillä oli ultra ma ja kaikki oli hienosti. oikein vilkkaalla päällä oli pieni. oltiin sovittu että sukupuolta ei tarvii ruveta erikseen tonkimaan, mutta hän päätti sen meille esitellä :D eli poika olisi näillä näkyminin tulossa :heart:
ilmoittauduin tänään sinne kättärin haikaranpesään, mies halusi :)
nyt täytyy palata töihin.
hyviä vointeja kaikille ja tervetuloa uusille :wave:
onnittelut myös hyvistä ultrakuulumisista :D
 
Tuosta rakenneultran painoarviosta eli meillä rv 20+4 se oli 325g. Kaikissa kolmessa ultrassa sanottu, että pari päivää myöhemmin olis laskettuaika mut ei tietenkään sitä muuteta muutaman päivän takia.

Vaatteita olen kovasti hipelöinyt kaupoissa, mutta toistaiseksi olen malttanut mieleni... :whistle: Tekis mieli niin kovasti ostaa tytön vaatteita, kun kaapit pursuavat poikavaatteita. Jos 4D-ultrassa vahvistetaan, että tyttöä odotetaan sit laitan suurimman osan poikien tavaroista kirpputorille ja ostan vaaleanpunaista, vaaleanpunaista ja sit ehkä vielä vaaleanpunaista :D Noh, ehkä jotain muitakin värejä voi olla...

Niin, oletteko harkinneet menoa 4D-ultraan? Minä sain kuin sainkin ajan täältä vaikka alkuun näytti, että kaikki ajat on jo mennyt. Ja nyt kun luulen odottavani jo "viimeistä" lapsosta haluaisin tuonkin jutun kokea. Kyllähän se rasittaa lompakkoa mutta silti... Aika tosin maaliskuun loppupuolella, odottavan aika on tunnetusti pitkä. |O

Noh, tällaisia ajatuksia.

Linnea ja "hampurilainen" rv 21+4
 
Heippa!

Täällä pikkuhiljaa alkaa koko porukka taudista selvitä, pojalla vielä tänä aamuna oli vähän lämpöä ja itsellä hirveä räkätauti. Oli aika kova tauti ja kuumetta miehellä ja pojalla monta päivää yli 39 astetta, itse pääsin vähän vähemmillä asteilla. Tänään sitten jo aloittelin tämän "sairasmajan" siivousta, villakoirat juoksee pitkin lattioita... :$

Onnea kaikille hyviä ultrauutisia saaneille! Meillä vielä pari viikkoa sinne aikaa. 4D-ultrassa emme aio käydä, en kyllä ole edes oikein hyvin perehtynyt tuohon koko asiaan, onkohan täällä Oulussa edes... :ashamed:

Vaatteista oli puhetta... Itse olen pikkuhiljaa kerännyt kaapin perukoille ihanuuksia, suurin osa kirpparilta ja huuto.netistä, jotain pientä ostanut. Lindexin uusretroihin (kuten muihinkin uusretroihin) olen hulluna ja niitä olen hamstrannut, ovat aika unisex-tyyppisiä. Pojan vauvanvaatteet olen suurimmaksi osaksi myynyt jo aikoja sitten, toki jotain ihanimpia olen säilyttänyt.

Täälläkin alkaa vaavin liikkeet voimistumaan ja tulee sellaisia kunnon "mulahduksia" aina tuohon navan korkeudelle. Alamahassa tuntuu taas aina sellaista "rummutusta", varsinkin kun istun tässä koneella tietyssä asennossa. :D

Mutta jos ottaisi imurin esille ja veisi pienimmät matot tuohon ulos, mitään suursiivousta en jaksa vielä tässä kunnossa alkaa suorittamaan. Mukavaa loppuviikkoa kaikille! :)

Pikkumuksis rv 18+4
 
rakenneultrassa käynti ei ollut mulle niin ihana kokemus ku olin odottanu. kätilö oli tosi huonotuulisen olonen ja tyly. selosti kokoajan aivoista ja sydämen verenkierrosta. vauvan painoa ja pituutta en edes kuullut! harmittaa. sen verran hän kyllä sano et täysin normaalit kaikki mitat on. haluisin uusintakäynnin ku jäi hiukan paha maku suuhu :/ mut oli kyl silti ihanaa nähä poika siel ruudus pitkäst aikaa <3 oli kovin rauhallinen ja välillä venytteli käsiä ja availi suuta ja silmiä. :)
lueskelin tuolla taaempana noist hankinnoist. jotkut on jo ahkerasti hankkinee kaikennäköst! mulla on vaa pari söpöö pipoo ja bodyy, tutti ja tuttipullo :) oli pakko päästä ostaa semmoset! vaunut saan halvalla tuttavalta, kehdon anopilta, pinnasängynki saisin anopilt mut näin ikeas sairaan hienon sängyn et katotaa mitä teen ;) itkuhälyttimen tätini lupasi ostaa lahjaksi ja turvakaukalon joudun tod.näk ostaa uutena :/ en millää haluis ku on niin hintava eikä vauva matkusta siinä kovinkaan pitkään. mut katsellaan!

ens ke on neuvola, silloin mitataan ekan kerran sf-mitta ja täytetään ä-pakkaushakemus. jännittää taas toi painonnousu! oon aina ollu tarkka mun painosta ja sen nousu hiukan hirvittää :( onko kenelläkää muilla samanlaisia ajatuksia?
niin ja hei siitä makeanhimosta! aivan järkyttävää myös täällä päin! minun on pakko saada joka päivä jotakin, edes pientä koska himo on hillitön! jäätelöä ja hedelmänamei menee enite. suklaa ja suolaset ei oo ollu mieluisii juuri ollenkaan. ehkä siksi turvotusta ei mulla ookaa ku suolasta en syö niin paljoo :p

mutta hyvää päivänjatkoa kaikille ja masuja kasvattelemaan!

jedvenna ja poju rv 21+0
 

Tylsää! Olispa jo heinäkuu, että pääsisi tositoimiin. Tosin ei haittaisi vaikka syntyisi kesäkuun puolella niin pääsisi "kesämahasta" hyvissä ajoin eroon. Olen jopa kaivellut vanhoja vauvan vaatteita ja tuuminut, että jokohan niitä kohta pesisi kaappiin....onneksi en kuitenkaan vielä sairaalakassia pakkaa :p

Omaa ultraa vielä odotellaan, mutta mukava on ollut lukea hyviä ultrakuulumisia!
 
jedvenna Ikävää ettei rakenneultra sujunut odotusten mukaan. Se on kyllä ultraajasta paljon kiinni. Minä myös painin tuon painonnousu ongelman kanssa. Itsekin tarkka painosta olen...yrittänyt 3krt/vkossa kuntopyöräillä jaksamisen mukaan väh. 30min/kerta ja silti nousu huimaa päätä.

sedrik Kyllä se heinäkuu vielä koittaa. Mieli malttamattomana kyllä odottaa kesää ja toivoisi ettei ainakaan yli mene...unia nähnyt vauvoista joka lisännyt vaan malttamattomuutta. =)
 
Torstaita kaikille tasapuolisesti! =)

Monella on mukavia ultrakuulumisia, kiva juttu! tosin jedvennalla ei tainnu olla kovin mukava ultrakäynti. Meilläkin rakenneultrassa kätilö oli jotenkin kiireisen oloinen, eikä paljon meille jutellut niin jäi vähän sellanen höh-fiilis koko käynnistä. Onneksi kuitenkin vauvalla kaikki kunnossa.

Uusille kovasti tervetuloa!! :flower:

Painonnoususta, mulla on joka raskaudessa ihan ihme paniikki tuon painonnousun suhteen :/ Eka raskaudessa tosin olikin sellanen neuvolatäti joka oli tosi tarkka että ei saanu tulla enempää kuin se 500 gr/vkoa kohden, ja sitten jos oli tullut niin kauhea jupitus siitä. Vaikka ihan normaalipainoinen olen. Nyt on rennompi tunnelma neuvolassakin käydä kun nykyinen terkka on tosi mukava eikä turhia panikoi =) Toivoisin kyllä että tuo paino ei kauheasti nousis, sellanen 10-12 kg yhteensä ois hyvä mut epäilen että enemmän varmaan tulee :whistle:

Neuvolakäynneistä, meillä on ollut aika paljon noita käyntejä..laskeskelin että 4 kertaa olen käynyt neuvolassa ja lekurilla 5 kertaa. Tosin osittain nuo lääkärikäynnit johtui siitä vatsakrampista minkä tammikuussa sain.

Minä en oo hommannu vauvalle vielä yhtikäs mitään :ashamed: En oo vielä vaan osannu mtn katella kun oon arvellu sitten lähempänä kesää. Meillä aika paljon noita tarvikkeita jo on, ainakaan mtn isompaa ei tartte ostaa mutta vaatetta ja sellasta pienempää toki pitää hommailla. Pitäs ihan listata itselle että mitä kaikkea tartteis =)

Omaan oloon ei sen kummempia, täälläkin on kunnon jumpat käynnissä varsinkin iltaisin ja tuonne alavatsaan kaveri rummuttaa ihan kunnolla =) Nyt kun jo mieskin tuntee nuo liikkeet vatsan päältä niin on mukavaa iltaohjelmaa aina seurata vauvan touhuja. Liitoskipuja tuntuu aina välillä mutta supistelut on helpottaneet, rinnat on ruvenneet nyt kasvamaan tosi paljon :eek: on pitäny ostella isompia liivejä kun entiset ahistaa ja puristaa...

toivova-84, Onnittelut poikalupauksesta! :flower:

Syömään pitäis lähteä kun niinhän tuo nälättää! Hyviä vointeja ja päivänjatkoja :wave:
katta ja mörö rv 22+1
 
Heippa kaikille!

Minäki päätin taas kirjoitella tänne pitkästä aikaa.
18.2.09 käytii tokas ultrassa ja siellä paljastu että poikahan sieltä olisi tulossa :heart:
viikkoja oli tuolloin 20+2 mutta vauveli vastasi kokonsa puolesta 21+2 :eek: Painoarvio oli 400g.
Minkä verran teille muille on painoa tullu? Itsellä vasta 2kg...
Ai niin ja onko teille muille tullu jo liitoskipuja? Itsellä on ihan kamalat kivut välillä :'(

joannah + poikaVava 21+3
 
Perjantaita kaikille!

Keskiviikkona käytiin ultrassa. Vk tuolloin 20+3. Kaikki oli vaavilla hyvin. Siellä se jalat ristissä kölletteli pää alaspäin, katse ylöspäin. Ja vilkutti :)
Rauhallinen vaaveli. Ainakin vielä.

Painoarvio oli jotain 350g ja meinasi et vastaa viikkoa 21, mutta la ei muutettu.
Mies meinasi hermostua, kun nuorempia lääkäreitä ramppasi siinä koko ajan kysymässä ultraajalta asioita.

Itse en välttämättä olisi halunnut tietää sukupuolta, mutta mies halusi sen tietää. Sanoi, et ei tästä kyllä poikaa saa, mutta varma ei ole. Ei saanut otettua sivuprofiilia vaavelista. Eli luultavasti tyttö olisi tulossa :heart:

Paino on pysynyt lähes samana kuin raskauden alussa. Liikkumista rajoittaa liitoskivut ja lonkkakipu.
Meillä neuvolakäynnit kuukauden välein ja sit loppuajasta kahden viikon välein. Seuraava neuvola hiihtoloman jälkeen 9.3..

Vaaveli potkiskelee yleensä iltaisin, mut nyt kun istun tässä koneen luona, niin jonkin verran muksutuksia tuntee masusta..

Hiihtolomaa odotellessa.

daria ja tyttö(?)perhonen 20+5
 
Heissan tännekin puolelle! :)

Ultrakuulumisia tullut lisää, hienoa että kaikilla hyviä kuulumisia ja vatsoissa asiat kunnossa!
:heart:
Me ei olla 4D:hen menossa, ihan hieno kokemus sekin varmasti kyllä on. :)
joannah[/b] kyseli painosta, mulla oli tänään neuvola ja voi apua, 3 viikossa tullut 3kg lisää. :x
Terkkari ei asiasta sanonut yhtikäs mitään ja mä kyllä luulen että ummetuksella ja veden kittauksella ( oon nyt juonut tosi paljon ) on jonkun verran vaikutusta asiaan.
Muuten kaikki oli oikein hyvin, verenpainekin ihan hyvä, jee! :D Vaikka aamulla kotimittauksessa oli kyllä vielä parempi mutta hyvä kun oli myös neuvolassa.

Kohdunpohjan korkeus on jo 21-22cm ja isoa vatsaa povasi terkka, kun kohtu ja vauvakin ovat aika "hyvän kokoisia".. No, saas nähdä jatkuuko kasvu yhtä kiivaana!
Seuraava käynti onkin sitten lääkärinla kuukauden päästä ja sitä ennen sokerirasitus, ou jee.. :whistle:

Eipä kai muuta tällä erää, niin se on hiihtolomakin jo loppusuoralla, nopsaan mennyt!
Tänään mennään pojan kanssa vähän kaupoille ja ulos syömään, täytyykin tästä lähteä valmistautumaan. :D
Hyvää viikonloppua kaikille! :wave:

illuusia&pimpula 22+2 :heart:
 
Heissan.
Pitkästä aikaa minäkin tänne kerkeän tulla vähän lueskelemaan.
Alkanut lipsua tämä, kun ihan alussa kävin täällä hyvä ettei kolme kertaa päivässä niin nykyään hyvä jos kerran kuussa.. :whistle: Aika tuntuu vain kuluvan paljon nopeammin kun harvemmin käy. Heh.

Mutta siis omia kuulumisia ei sen suurempia, maha kasvaa, mytty potkii, onneksi aika samaan rytmiin taitaa olla hereillä kuin mammakin.:)
Ens viikolla ultra, odotan kovasti jos pikkuinen suostuis salaisuuden paljastamaan ja kertoisi kumpi hän mahtaa olla. :heart: Mutta ei nyt silläkään niin väliä kunhan kaikki on hyvin.

:flower: kaikille jotka ovat saaneet kivoja uutisia, ja :hug: muillekkin.

En osaa oikein nyt enempiä jutella kun on jäänyt niin väliin tämä minun käyminen täällä että olen vähän tippunut pois, mutta jospa minä nyt ryhdistäytyisin ja maaliskuusta alkaen rupeaisin käymään täällä!:)

Nyt menen aamun toiselle aamupalalle.

Tinnaa&Mytty 19+4 :heart:
 
Mullaki on kirjotukset jääny vähemmälle kun alussa.. mut toisaalta lukemassa käyn kuulumisia melkein päivittäin kuitenki =) Ehkä tästä taas innostuu, kun asiat rauhottuu.

Meilläki oli tänään vihdoin se rakenneultra.. Kaverilla oli kaikki hyvin, ei ois vaan oikein halunnu näyttää itteää vaan puski päätää koko ajan istukkaa kohti. Kait se on sen tuki ja turva :heart: Pään koko vastas viikkoja 21+5, mut paino oli vaan 311 grammaa. Meinas sydän murtua, kun kuuli ton grammamäärän :'( Mite kaikil on niin paljo isommat.. meillä oli vaan iso pää.. Ja jalkovälistä sojotti pippeli. Minun pieni ruipelo poika.. Äiti vaa läskistyy, mut poika ei :ashamed:

Toivon, että kaveri saa kuitenki kaiken tarvittavan. Mun piti viel luvata sille ultraajalle, et vaava ei synny alle kolmekilosena :(

Kaikki kuitenki hyvin, toi oli vaa sydäntäsärkevää ku vertaa muiden painoarvioihin.

Kaikille :hug:

- Jousku ja hoikkis 20+6
 

Yhteistyössä