<3 HEINÄMASUT Helmikuussa <3

Voimia kaikille naisille, jotka kokevat parisuhteensa nyt hankalaksi. Cassyn neuvo oli ihan hyvä, ettei kannata isoja päätöksiä tehdä jos ei ole aivan pakko, elämä heittelee ees ja taas. Olen itse ollut yksinhuoltajana monia vuosia, ei sekään herkkua ole. Mutta mitä tahansa ei kannata sietää, joskus yksin on parempi. Elämä tuppaa aina kääntymään parhainpäin, vaikkei aina siltä tunnukkaan. :hug:

Mureena ja papu 18+2
 
Itse olen samaa mieltä ettei isoja päätöksiä raskauden aikana kannata tehdä. Hormonit vaikuttaa kuitenkin mielialaan.
Omasta kokemuksestani voin sanoa, että vauvan syntymä lähentää vanhempia kummasti. Edellisessä suhteessani onnellisimmat hetket olivat juuri lapsen syntymän jälkeen..suhde kariutui sitten muista syistä.
:hug:

Sussoo voinnin mukaan mentävä tietenkin. Sinänsä töissä on vain huonot hetket kun on yt-neuvottelut päällä. Kustannusten vähennyksiä voidaan hakea suoraan irtisanomalla tai vähentämällä tunteja. Kumpikaan vaihtoehto ei tällä hetkellä miellytä.
Vauvan hyvintvointi kuitenkin ensisijaista.

Cassy ahaa...no sittenhän miä rupian popsimaan ilomielin. :D Tiedä mikähän Einstein lapsosesta tulee. Varmistettava tosiaan vain ettei a-vitamiinia valmisteessa ole...
 
Tuuliina84. omega3 saa syödä raskaana, ei ole Avitamiinia ollenkaan. Itse syön kyseistä valmistetta ja alusta saakka olen siis syönyt. Eilen kävin vielä apoteekissa hakemassa Dvitskuja kun tulee noi multitabs raskausvitamiinit aikas kalliiksi syödä 2 päivässä, niin nyt sitten vähennän määrän silleen et otan 2 omega3 , 1multitabsrask. vit ja 1 Dvitamiinin päivässä..Sanoin vielä apteekkarille et niin syön omega3, et siinähän ei ollut Avitamiinia, niin hänkin sanoi et juu se on turvallinen..

Jaksamista kaikille joilla parisuhde takkuaa raskausaikana :hug: Yhdyn näiden kanssa sisarien kommennttiin et ei kannata kovin suuria pääätöksiä tehhä raskausaikana eikä vauvavotena, koska se on kuitenkin niin erikoislaatuinen ja väsyttäväkin aika ja kaikilla pariskunnilla on luultavasti jonkunnäköistä kränää silloin. Mutta tietenkin jokainen päättää missä se oman raja menee, kuin paljon on valmis kärsimään ja kestämään, koska senkin tiedän että liikaa p..skaa ei kannata sulattaa. Mielestäni myös miehen tulisi muistaa, että nainen on todella herkillä ja väsynyt/uupumut niin raskaus/ kun vauva aikanakin, ja silloin jos milloinkaan kannattaa tulla vastaan ja koittaa ymmärtää.
Meillä on myös ollut hankalaa nyt välillä ja varsinkin juuri sen vuoksi ettei mies meinaa ymmärtää et olen väsynyt raskauden vuoksi..noilla ukoilla on joskus tosi pitkät piuhat, ja sehän jostuu siittä et ne ei oo tän asian kanssa sinut vielä pitkää aikaan, eikä se että meidän masussa kasvaa uusi elämä ole heille vielä niin todellinen kuin meille äideille..

Mut kaikille jaksamisia niin töihin kuin kotioloihinkin :hug:

Mulla senkun piina viikot jatkuu..eilen sain tulokset siittä verikokeesta, ja se oli negatiivinen, eli en ole sitä parvoa ennen sairastanut..Eli nyt otetaan vissiin ma uus verikoe ja sitten taas odotellaan se 1-2 viikkoo tuloksia..ja toivotaan etten ole sitä tartuntaa saanut..

Muutapas tänne ei kuulu

Piku ja Tintti 19+3
 
Jaksamista kaikille, kenellä parisuhteessa ongelmia! :hug: Meillä nyt aika seesteistä sillä saralla. Miehellä tosin meinasi kyllä palaa hihat tuossa vielä muutama viikko sitten, kun olin niin väsynyt ja oksentelin vaan ja mitään ei jaksanut tehdä. Kotihommat ja lapsen hoito siis oli aika lailla miehen vastuulla kaikkinensa. Onneksi nyt alkanut helpottaa pikkuhiljaa.

Ihana aamu! Koira oli ripuloinut keittiön lattialle ainakin neljä kasaa ja vielä kussut päälle! :x Siis ei normaalisti sisälle tietenkään tee (9v.) mutta nähtävästi maha meni sekaisin, kun tyhmyyksissäni annoin herkkämahaiselle koiralle eilen karjalanpaistin jämät. Noh, koira onkin nyt sitten kylppärissä, että jos sattuu vielä paskomaan, pelkään että paskoo olohuoneen karvalankamatot! B)

Eilen illalla tuli kova huoli, kun ei niitä liikkeitä vaan tunnu. Tiedän, ettei vielä ole välttämättä tarviskaan, mutta siltihän se välillä panee mietityttämään. Makasin vaikka kuinka pitkään sängyssä valveilla ja yritin kuulostella, mutta ei.

Sitten inho vaiva, peräpukamat! Onko kenelläkään? :x Mulla on eka raskauden jälkeen ollut ajoittain vaivana ja taas. Ei kiva...

Mutta nyt poitsun kanssa pitäs lähtee viemään koiraa kävelylle ja sitten taas evästä nassuun. Mukavaa päivän jatkoa! :)

Pikkumuksis rv 16+2
 
Moikka vaan kaikille!

Mä en nyt ole vähään aikaan käyny kirjottaa kun ollaan oltu reissun päällä. ja ollu nyt jotenki laiska kirjottamaan. Mulla ei ole yhtään mitään hajua mistä täällä on puhuttu mutta täytyy paremmalla ajalla lukea teidän kirjotuksia.

Näin alkuun ainakin jaksamisia ja haleja kaikille niille jotka sitä kaipaa! :hug:

Omaa napaa. Täällä on voitu kaikin puolin todella hyvin, mitään ongelmia ei ole ollut ja hyvä niin. Liikkeitä jonkin verran tuntuu mutta ei kuitenkaan ehkä niin paljon mitä tunsin näillä viikoilla kun esikoista odotin mutta ehkä ne sieltä alkaa pikkuhiljaa tulemaan. Mitäs muuta, nyt ei tunnu raksuttavan kovin hyvin niin täytyy tulla paremmalla aikaa taas enempi kirjottaa ja kuhan luen noi teidän jutut niin osaan kommentoidakkin jotain.

Mievaa ja ? rv 18+5
 
Heippatihei! Nyt vain pikainen oma napa tuuletus, neukkarissa kävin aamulla, kaikki oli ok, kuulin vihdoin oman myttyni sydän äänet :heart: En vain pitkään kerinnyt kuulemaan kun oli kaveri niin vilkkaalla päällä, mutta nyt taas vähän aikaa helpompi olla!
Nyt meni ekat mammahousutkin tilaukseen.
Painokin noussut kilon.
Ja ehkä, ehkä saatoin tuntea pientä kuplintaa masussa aamulla kun makasin sängyssä, varma en ole mutta ehkä.. :heart:

Nyt takaisin hommille!

Tinnaa & Mytty 17+2(mennään sittenkin taas tällä neuvolan ajalla)
 
Noniin Cassy ja muut, tänään oli rakenneultra ja kaikki oli erinomaisesti :)
Lapsi on terve :) Ja tyttö :heart: Sanoi lääkäri, ettei siitä saa poikaa tekemälläkään :D
Ihanaa, helpottunut ja hyvä olo nyt :p
Ei taidakkaan vauva olla enää Jere :D

Nannuz & Neiti 19+6
 
Nannuz onnea tyttösestä! Eihän se meidän ketkuvauva suostunut näyttämään jalkoväliään! |O :D Napanuorakin oli reiden ympäri, eli vaikeutti vielä näkyvyyttä. Mutta pääasia on toki se, että kaikki vaikutti olevan mainiosti ja lapsi erinomaisen terve. Eli ei auta kun odottaa sinne kesäkuun loppuun, että näkee mitä tuli tehtyä. :heart: Olen nimittäin aika varma että vauva syntyy Juhannus-kesäkuun loppu välisellä akselilla, vastasi taas paria päivää isompaa koko, ja kun LA on jo valmiiksi 1.7. Mimmikin on syntynyt rv 39+4 joten ei mennyt yli eka raskaus.

Istukka oli etuseinässä kuten arvelinkin, liikkeet kun ei tunnu siinä lainkaan. Ainoastaan ihan alavatsalla.

Nyt tuli vain omaa napaa, mutta pakko lähteä kotiin töistä kun kaveri tulee vauvansa kanssa käymään! :wave:

Cassy ja salaisuus rv 20+0 :heart:
 
Nannuz kiva,että ultra kuulumiset oli hyviä ja sukupuolen saitte tietää.

Cassy kiva että ultrassa kaikki ok.Harmi,kun ei suostunut näyttään jalkoväliään haluaa selvästi pitää jännityksessä ;)

Kaikille mukavaa odotusta :heart:
 
Meillä ollut myös aika hurjia riitoja, mutta ollaan myös puhuttu ne halki (mikä on uutta, puhuminen). Minä lähinnä ollut niin hurja, että mieskin sitten pahoittaa mielensä. Joku kirjoitti että potkujen myötä alkoi närästys, minä tunsin tänäänn ekat liikkeet ja on närästänyt koko päivän aivan hurjasti. Mistä lie tuo yhteissumma johtuu..

Tavallinentanja ja ötömölliäinen 16+5 :heart:
 
:hug: kaikille joilla vaikeaa parisuhteessa.

ja ihania uutisia nannuz mut pakko varottaa, älä luota siihen tulokseen 100% eli älä osta nyt kaikkea heti v.punasena. mun tutulle on kaks kertaa luvattu oikeen et tyttö on ja kumpikin on poikia....

täällä kaikki ok, kipeenä oltu ja nyt mietin et oonko paranemassa vai??
raskaus sujuu ok. liikkeet ei oo tuntunu nyt kipeenä kovin hyvin mut kai se on normaalia...
maha ehkä pienentyny ku ei ruoka oo maistunu.

pääryskä ja papuska 18+0
 
Nannuz ja Cassy: Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :)

Supistaaaa... Tämänkin päivän mittaan tosi useasti kovettunut maha ja tullut kiristävä tunne. Inhottavaa, vaikkei satukaan. En halunnut näitä vielä. :( Ja kuitenkin aina pieni huoli näistä, vaikkei vaarallisia ookkaan.

Eilenkö valitin, ettei liikkeitä tunnu. Eilen illalla tuntui sitten tosi selvä liike ja nyt juuri olen tuntevinani alavatsalla taas muksutusta. :heart:

Omaa napaa taas tuli, mutta nyt täytyy raahautua iltapalalle, väsyttää kovin, tänään ulkoiltu paljon. Hyviä öitä!

Pikkumuksis rv 16+3
 
Moikka!

Vihdoista viimein oli taas neuvola tänä aamuna ja kaikki oli kunnossa! Sieltä ne sydänäänet hetken etsimisen jälkeen kuuluivat :heart: Olo on taas helpottunut, kun niin pelkäsin, että ei ole enää mitään odotettavaa. Jotenkin sitä vaan ajattelee, että kyllä niitä liikkeitä pitäis jo tuntea, mutta kaipa ne sieltä aikanaan alkaa tuntua.

Muutoin täällä elo menee samoja ratojaan. Meillä parisuhteessa menee ihan hyvin. Tosin kun mies käy päivät koulussa ja osan illoista töissä ja koittaa läksyt/kokeeseenluvut johonkin väliin keretä, niin tuntuu, että jää tytön hoito hirveesti mun vastuulle. Ja siitä tulee välillä aina napinaa. Pitäis vaan muistaa, että raskasta se on varmasti ukollakin, että tarvii senkin johonkin väliin kans levätä (mä kuitenkin saan joka päivä "omaa aikaa" n. 3 h päiväunien aikaan), etten heti, kun astuu ovesta sisään, niin oleta, että alkaa tyttöä hoitaa/sen kanssa puuhata.

Jes, mutta sitten vaan rakenneultraa odottelemaan...

MinsQ rv 17+2
 
Nannuz ja Cassy onnea hyvistä ultrakuulumisista! :flower:
Itse vielä jännitän omaani 2.3 saakka...meillä minä haluaisin sukupuolen tietää mutta mies haluaisi ylläpitää jännitystä. En nyt sitten tiedä onko reilua sitä kysästä. Täytynee miehen pää yrittää kääntää. :D

Täällä lapsukainen sairastui kuumeeseen ja korvatulehdukseen... :snotty: Yskäkin aivan hirvittävä...ti-ke yö menikin hyvin katkonaisesti kun ei särkylääkekkään auttanut korvakipuun. Hetken sain jo muistella mille yövalvominen tuntuu ja täytyy kyllä sanoa että aamulla olin kuin pommin jäliltä. :LOL:
Eilisen ja tämän päivän olen nyt poitsun kanssa viettänyt kotona laatuaikaa. Huomenna menen tekemään neljä tuntia töitä miehen päästyä neljältä. Eipä ihan höperöksi tule.

Osaatteko muuten sanoa tehokasta apua turvotukseen? Tänä aamuna taas naama oli kuin potkupallo ja hyvä kun silmiä naamasta erotti...sormetkin viisi paksua nakkia. Taipuvainen vielä kun turvotukseen olen niin nyt raskauden aikana ongelma sietämätön.

Tuuliina 18+6
 
Minulla oli tänään neuvola, kaikki oli hyvin

viikot 19+5
paino +600g viikossa (+3kg alusta)
RR 121/76 kerrankin aivan "huippu" lukema minulle :D
pissa puhdas
hb ei kattonut
sf 19cm (huitelee yläkäyrien yläpuolella. terkka tokaiskin kun sai mitan, et yksihän siellä oli vain...
syke +135
liikkeet++

Määräsi minulle nyt sitten ensi viikoksi sen toisen verikokeen sen parvorokon varmistukseksi..eli sitä odotellessa.
Rakenne ultra meillä on sit 23.2 eli ei siihenkään ole enään niin pitkä aika.

Mullakin oisi tässä leivottava, koska pidän nyt lauantaina kynttilä kutsut =) ihana viettää ystävänpäivää niin..
Mitäs suunnitelmia teillä muilla on ystävänpäiväksi?

Kiva kun monella oli ollut neukkakäynti ja kaikki oli hienosti..
Ja onnea myös hyvistä ultra kuulumisita Cassy ja nannuz !!!

Liitoskivut vaivaa täälläkin, niistäkin oli muistaakseni puhetta..Tänäänkin tuli kiire neuvolaan, ja sit tulomatkalla tuntui jo että itku tulee, kun niin sattui alapäähän..Nyt sitten illasta olen ollut lähesrampa :ashamed: saa nähdä mitä tästä vielä seuraa..Terkka meinas et nää rajut liitoskivut johtuu nyt siittä kun edellisestä raskaudesta on niin lyhyen aikaa..

Mut nyt nukkuun

Piku ja Tintti 19+6 (vuorokausi ehti vaihtua :D )
 
Tänne tulin vähäksi aikaa aikaa kuluttaan

Neuvola oli maanantaina ja kaikki oli hyvin. Paino tippunu 500g. Hoitajan mielestä hyvä. Tällä painolla mikä nyt on, pitäisi mennä viikoille 32. Tietysti pitää laihtua vielä. Saas nyt sit nähdä.

Joo, meilläkin suhde koetuksella ja vika on tietysti minussa miehen mukaan.. Parisuhdeterapiassa ollaan yritetty käydä. Ensimmäinen kerta meni suht hyvin, mut seuraava aika peruttiin, kun ei sinne mun kannata yksin mennä. Tunnin päästä olis taas tapaaminen, mut tosta herrasta en tiiä mitä meinaa :(

Liitoskivut vaivaa, hyvä et kunnolla pystyy kävelemään. Nyt jo vaapun kuin pingviini :LOL: Ja vielä en ole edes puolessa välissä.. Ei näitä ollut, kun kakkosta odotin.

Perjantai 13.päivä mitähän muuta tuo tullessaan...

-Daria79 ja perhonen 18+5-
 
Piku81 liitoskivut on kyllä inhottavia. Itselläni ovat onneksi helpottaneet nyt kun on saanut olla kotona. Eilen kuntoilin niin illalla taas vaapuin kuin ankka. Miehelle vitsailinkin että "granny is back" :LOL:
Daria79 mulla liitoskivut esikosta alko vasta ihan loppuviikoilla. Seisomatyötä tein häntä odottaessa, joten olenkin ihmetellyt miten nyt näin aikasin vaivaa..
Toivottavasti miehen kanssa asiat selviää!

Täällä lapsukainen alkoi eilen jo tervehtyä kuumeesta ja korvatulehduskin helpottanut...tänä aamuna sitten kuuden maissa alkoi oksentaminen. |O
Olisi vaikka mulle tullut tuo tauti...nyt pelkään että korvatulehdus alkaa uusimaan kun eihän sisällä pysy antibioottikaan. Ja toisella voimat vähissä muutenkin...itsekin toivoo jo kovasti että olisi terve. :'(

Olkaahan varovaisia, perjantai 13.pvä! =)

Tuuliina 19
 
Heippatihei!

Täällä ei edelleenkään mitään uutta, samaa tasapksua menoa :) Muutoa kovasti puuhaan ja yritän pitää mielessä etten nostelisi kovin painavia laatikoita, masu on onneksi muistuttamassa raskaudesta kun muuten siitä ei kyllä ole mitään merkkejä :D
Niin paitsi kova jumputus käy mahassa pitkin päivää :heart:

Huomenna IKEAan shoppailemaan, JIPII! :D Laskeskelin, että n. 1500? menee plus sitten vielä kaikki pikku tilpehööri ja heräteostokset :ashamed: :D Mutta on se ihanaa sitten sisustaa uutta kotia ja laittaa tytölle oma huone :heart: Vauvankin huoneeseen ostan jo jotain, esim. verhoja, pehmoleluja, säilytysjuttuja jne. mutta en mitään isoa ja kaikki unisex-väreissä =)
Upean Brion hoitopöydän sain jo hankittua tosi edullisesti.

Mä voin kanssa sitten ottaa sen kerhon salasanan jos perustaja viitsis sitä laitella yv:llä :)

LEAL ja nimetön 17+6 (huomenna poksuu viikot B) )
 
Daria79 toivottavasti saatte miehen kanssa asioihin selvyyttä.

Sairaslomalla ollaan melkein pyörryin töissä.Lääkäri kirjoitti 5 päivää saikkua.

ajatus ei oikein kulje,joten toivottelen kaikille mukavaa viikonloppua :wave:
 
Ihanaa, se ois taas perjantai ja työviikko takana! :)
Tänään olin iltapäivästä niin väsynyt että oisin voinut pöydän ääreen nukahtaa, mut sentään sinnittelin hereillä. Alkaa iltapäivät tuntua raskailta.

On tässä päivässä ollut iloisia ja kivojakin juttuja, mua pyydettiin kummiksi!:)
Ensimmäinen kummilapseni syntyi tammikuun alussa ja tämän toisen olisi määrä syntyä helmi-maaliskuussa, ihanaa!!

Piku kyseli ystävänpäivän suunnitelmia, meillä on taas reissu stadiin, poika pääsee "mummoilemaan" ja mä menen ystävän kanssa syömään, pitkän kaavan mukaan.. :D :p
Ja muutaman kivan paidan aion kaupungilta löytää, tuntuu ettei omat vanhat enää istu niin kivasti, kumpua kun on jo..
Eilen ostin meidän vauvalle ekan jutun, sellaisen suloisen tähti-bodyn. :heart:
Ja ensi torstaita kovasti jo oottelen jännityksen sekaisin tuntein, meillä on silloin se rakenneultra. :)

Daria79
, jaksamista parisuhteen ja kaiken keskellä! :hug:

Eipä tässä nyt muuta mieleen tule, hyvää viikonloppua kaikille! :wave:


-illuusia&töppönen rv 20+2-
 
Moi

toivottavasti ystävänpäivä meni kaikilla kivasti :)

Mä käyn silloin tällöin lukemassa kuulumisia, mutta kirjoittaminen vähän jäänyt :ashamed:
Aktiivisemmin käyn kerhon puolella =)

:hug: kaikille halia kaipaaville !

Daria hurjalta kuulostaa että olet raskausaikana laihiksella :eek:
En tiedä lähtökohtaasi enkä ole lääkäri, mutta kovasti ihmetyttää silti tuo. Luulisi että oli lähtöpaino mikä tahansa olisi pelkästään hyväksi että paino nousee vähintään jonkun 6kg että se pieni vauva saa varmasti tarvitsemansa ravinnon.

Nyt täytyy mennä aamupuuhiin :wave:

Mukavaa päivää kaikille !

-MiNiA + masu 18+4 tai 19+2
 

Yhteistyössä