<3 HEINÄMASUT Helmikuussa <3

voimia äityli-84 nuo on nin surullisia asioita :( itskin keskenmenon kokeneena tiedän miltä sinusta tuntuu:(

minulla myös huoli parvorokosta, en ole sitä sairastanut tänään se selvisi mutta neuvolatäti ei ollu asiasta onneksi huolissaan.
 
äityli-84 : :hug: :hug: jaksamista surun keskelle!

Ja onnittelut heinämassu82:lle :flower:

Toivottavasti kenellekkään ei enää ikäviä uutisia tulisi, niitä on aina niin surullista lukea!

Omaan oloon ei sen kummempaa, hieman kipuilua alavatsassa ollut ja liitoskivut vaivaa, muuten aika ok olo. Nälkä on koko ajan ja herkkujakin tuntuu uppoavan! Nyt on mammahousut jo tarpeen kun normihousut alkaa jo puristaa.

Vointeja toivotellen!
katta2 ja mörö 18+6
 
Voi eihän näitä kamalia uutisia enää saa tulla :( Oikein paljon jaksamista äityli-84!!!!

Ja Heinämassu paljon onnea ja tarrasukkia!!

Neuvolassa kävin tossa viime torstaina ja kaikki oli kunnossa :) Vaavan sydän löi villinä 150.. :)

Aloitin mamma joogan. On hirmu kivaa. Saa lepäillä patjalla ja tehdä omaan tahtiin liikkeitä. Siellä rentoutuu ihanasti. Suosittelen lämmöllä.

Olen muuten 23 vuotias. Ei tainnut lukea mun tiedoissa. Ehdin 24 täyttää ennen pikkuisen tuloa. 23.2 olisi rakenneultra.. saas nähdä kumpi on tulossa. Ehdottomasti tahtoo tietää!!! :)

Meillä on vaunut ja sänky hankittuna.. Vauvan huoneeseen mentäessä on aina sellanen utopistinen olo.. "jollekin on tulossa pikkuinen". Mutta eiköhän se tästä selkiinny kun nämä liikkeet alkavat tuntua useammin ja masu näkyä kunnolla.

Olisipa jo lämmin!!!Ja kesä! :)

Skorppan+Korppu 18+0
 
Äityli 84: :hug: ja jaksamisia! :'(

Heinämassu: Onnea kovasti!!! :heart:

Tulin kertoilemaan omiakin kuulumisia tänne puolelle välillä. En kyllä hirmu ahkera ole ehtinyt olla kerho puolellakaan, mutta nyt on aikaa hetki. Eli...
Liikkeet on alkanut tuntua jo oikeastaan aika hyvin, 4-5 päivänä tuntunut jo useamman kerran päivässä :heart: Ei voi sanoa muuta kun että aivan ihanaa!
Häntäluu mulla on jotenkin tosi arka kyllä edelleen, tai riippuu vähän päivästä...lähinnä kiusallinen vaiva silti... Muuten olen ollut aika hyvässä kunnossa, välillä tulee yksittäinen "äkki"oksennus, mutta ei lasketa niitä kun muuten ei ole pahoinvointia :D Ja varasin rakenneultraankin ajan, meni tuonne maaliskuun puolenvälin tienoille :heart: Pitääpä käydä tässä kurkkimassa taas :D
Kukkaiskeiju & Mykerö 17+2
 
Äityli-84 :hug: voimia teille

heinämassulle tarrasukkia ja onnea :flower:

täällä taas no enpä ole hirmusen paljon tuolla kerhonkaan puolella kirjotellu elisalla oli joku katkos/häiriö en oo päässy koko nettiin pariin päivään :kieh:

ellokselta tilatut äippähousut lähti bumerangina takasin liian isoja molemmat ja vähän turhan leveet lahkeet meikäläisen makuun vaikken suoristakaan lahkeista välitä niin mieluummin sitten vaikka sellaiset kuin muistoja 70-luvulta :LOL:
H&M:ltä kävin sitten ostamassa muutamat ja toisissa on ne suorat lahkeet kun ei siellä oo enää laisinkaan mitään edes hiukan levenevää lahjetta :headwall: no kaipa mä noilla sitten pärjäilen ja ihan niinkuin kohtalon ivalla miehen sisko toi maanantaina mun äitiysvaatteet takasin jotka sil oli ollu lainassa no nyt on sit housuja jos jonkinnäköisiä

eipä täällä muuta rakenneultra on muutaman viikon päästä täällä saa ottaa lapset mukaan mutten tiiä otetaanko toi poika on sellanen elosalama eikä kykene keskittymään paikoillaan oloon et katotaan nyt mitä mieltä mieskin on melkeenpä veisin sen papalle hoitoon
niin ja ystävämme herpes on jälleen palannut :headwall: johan se olikin melkeen viikon pois todella raivostuttavaa |O

no jaksamisia kaikille ja cassylle kiitokset taas uudesta hienosta pinosta

witchi & mittarimato 18+3
 
Äityli-84 kovasti jaksamista! :hug: :flower: Toivois ettei näitä surullisia uutisia tarviis enää kuulla.

Heinämassulle onnea plussasta! :heart:

Minä pienen tauon jälkeen taas palailen, ei vain ole ollut intoa eikä jaksamista istua tietokoneella. En ole edes kerennyt käydä kurkkimassa mitä teille muille kuuluu, mutta jospa pääsisin taas kyytiin mukaan.
Tässä etsin kuumeisesti uutta asuntoa, ei tässä entisessä sinänsä vikaa ole mutta sijainti on todella huono tulevaisuuden kannalta, kaupat ym muutaman kilometrin päässä ja ilman autoa hankala liikkua kun mieskin töissä.

Kovasti täälläkin potkuja odotellaan, jospa ne tässä muutaman vkon sisällä alkais tuntua. :heart:
Tasan viikon päästä olis toka neuvolakin, sinne kovasti odotan että pääsen pikkuisen sydän äänet kuulemaan.
Kieltämättä hieman pelottaa että kuuluuko sieltä mitään, että onhan kaikki hyvin. Mutta kaippa se on ihan normaalia. Luulen että huolehtiminen tulee jatkumaan koko raskauden ajan. Sen kyllä päätin että kunhan on neuvolassa käyty, niin sitten ostan suoraan tai tilaan itselleni ekat äitiysvaatteet!

Mites muuten, milloin meinaatte ihmisiä kummeiksi pyydellä? Vai joko olette pyytäneet?
Itse olen miettinyt että juurikin tuon ensi viikon neuvolan jälkeen voisin jo siskoani pyytää mutta mietin taas toisaalta että onko nyt vielä liian aikaista..

Mutta nyt on lähdettävä jotain pikaista syömään ja sitten hakemaan mies reissusta.

Tinnaa & Mytty 16+5
 
äityli-84: :hug: otan osaa...

heinämassu84: onnea :flower:

kummeista mulla on kummit jo periaatteessa pyydetty ennen ku olin ees raskaana eli mun yks sisko ja mun paras kaveri. mä oon aina kysyny kummit ajoissa et voivat sit rauhassa miettiä asiaa ja jos kieltäytyykin niin kerkiää miettiä uudet.
 
neuvolassa käyty,sokeriarvot oli hyvät ja kaikki muutenkin hyvin :)
musta on tullut ihme stressaaja..koko ajan mietin uusia juttuja mitkä vois olla pielessä..mut nyt näyttää kyllä kaikki hyvältä :) paino oli tosin taas tippunut 2kiloo,mut ei kuulemma oo huolestuttavaa,sano vaan et ehtii sitä vielä tullakkin..sydänäänet oli siinä 140 luokkaa,ihana ne oli taas kuulla!!
kohdun mittakin mitattiin ja oli reippaasti käyrien yläpuolella,maha siis kasvanut tosi paljon vaikka painoa ei ole tullutkaan..kyllä tää jo niin iso vaan onkin!

meillä ollaan täällä oksennustaudissa,siis tytöt ovat,ja voi sitä pyykin määrää mitä on tullut..matot yms..on kaikki nyt pestävä,ja kukahan nekin jaksais?kai se on kohta pakko ruveta!

töihin paluu jännittää,apua kuinkakohan sitä siellä jaksaa olla?? :whistle:

voikaammehan kaikki hyvin+paksusti!

babjuska+bömbbis 16+3
 
Hei!

Ajattelin liittyä joukkoon, vaikka vasta tässä vaiheessa. Veikkaan että porukkaan on kuitenkin uudetkin jäsenet tervetulleita? =)
Lisäksi huomasin, että mun lasketulla ajalla ei ole vielä muita, eli la 16.7. Ensimmäistä odotamme, ja nyt rv 18+0.

Mulla olisi saman tien myös kysymys: onko muilla ollut pidempiaikaisia vatsakipuja missään vaiheessa raskautta? Mulla on pari kertaa ollut viiltävää kipua nivusten kohdalla, mistä en pelästynyt, mutta viime yönä alkoi särkemään keskemmältä vatsaa, kuitenkin selkeästi vasemmalta puolelta, ja kipu jatkuu edelleen. Maatessa pahempi kuin istuessa. Soitin neuvolaankin ja sanottiin että kohtu voi vaan painaa jotain hermoa tai olla ummetusta (nyt kuitenkin pari päivää vatsa toiminut ihan ok). Kun kohtu alkoi kasvaa aluksi, se oli kohollaan oikealle puolelle, joten voikohan se nyt "levitä" vasemmalle niin voimakkaasti että vatsapeitteet vinkuu?
Liikkeitä en vielä tuntenut (tai en niitä tunnista), joten senkin takia nyt vähän mietityttää nää säryt.
Olisin kiitollinen vastauksesta!
 
Fillari: Mulla la 12.7 ja viikkoja nyt 17+4. Oletkohan laskenut viikot väärin? Ja noi nivuskivut on liitoskipuja eli paikat venyy... Itse en niistä tiennyt kolmisen viikkoa sitten, koska edellisissä raskauksissa (2 kpl) ei niitä ollut..

Kävin siskon luona kahvilla ja pullaa syömassä, niin eiköhän vaaveli alkanut potkimaan. Hyvä niin, koska pelkäsin jo pahinta, kun en liikkeitä pariin päivään tuntenut.

Alakerran täysi-ikäinen adhd-poika taas soittaa musaa niin et seinät paukkuu. Alkoi aamulla kahdeksan jälkeen.. Ei puhettakaan et vois ottaa päikkärit.

Mie taas palailen myöhemmin asiaan

-Daria79 ja perhonen 17+4-
 
Fillari: Tervetuloa! Kyllähän se kasvaminen voi kipua aiheuttaa...tai melkein järestään aiheuttaakin jonkinlaista kipua. en sinänsä osaa sanoa miten sitä vois auttaa pois... Toivottavasti menee ohi! Eikä tarvi liikkeistä olla vielä huolissaan jos et tunne, ne tulee ajallaan varmasti :) Sun viikot mulla pisti kyllä silmään. Miten sulla voi olla 18+0, sillonhan sun laskettu aika olis 9.7. Ton sun lasketun ajan perusteella sulla olis nyt 17+0. Kiva kun tulee vielä uusia tähän pinoon :wave:

Babjuska: Parantumisia sinne! Hih, vai masu yläkäyrillä, onneks usein tasoittuu sitten vaavin kasvaessa siihen normaalikäyrille, eikös vaan. Mä en malta odottaa että multakin mitataan tuo sf-mitta! Tällä hetkellä kyllä näyttää siltä, että ei mikään valtava ole tämä masu, mutta sopii mulle :D

).( Mulla on vapaapäivä! Jesh!
Kukkaiskeiju & Mykerö 17+3
 
Ups, painovirhepaholainen iski, viikot tosiaan vasta 17+0. Kiitos huomautuksesta! Eli la on 16.7

Täytyy toivoa että kyse tosiaan vaan venymisestä (ihana ajatus!) ja että menee pian ohi.
Toivottavasti munkaan maha ei mitenkään valtavaksi kasva. Edelleen ainakin omat farkut jalassa, eikä muidenkaan vaatteiden kanssa kamalasti ongelmia. Tosin mulla oli pieni vararengas jo ennen raskautta, että tämä pömppö sulautuu hyvin sinne joukkoon. :D
 
Äityli-84 otan osaa suruunne ja paljon voimia :hug:
Cassy: jos muistat tai jaksat niin mun iän saa laittaa sinne listaan, olen 18-vuotias :) ja kiitos uuden pinon aloittamisesta!
aika aikasin babjuska teillä mitataan masua. kävin kolmannen kerran neuvolassa tiistaina 3.2. ja kysyin koska masua aletaan mittaamaan ja terkka sano et ens kerralla eli olisin silloin viikolla 22. vaikkei sitä mitattukaa multa ni ite tiiän et tuo pömppä on kasvanu ihan kivasti :) mammafarkut on kovas käytös ja on tosi mukavat päällä! neuvolassa sokeriarvot sun muut olivat normaaleja, sekä verenpaine että hb oli ok. painoa oli tullut vähän alle 1kg lisää. mietinki et koska painoa alkaa oikei tulemaa ku ei ollu tähä mennes noussu viel ollenkaa!
väsymys on yhä edelleen kovaa ja pissalla täytyy käydä joskus iha kahen tunnin välein! jos pidättää pikkasenki ni tuntuu et masu muuttuu iha kovaks ja painaa alavatsaa sillee ikävästi. toi masu on kasvanu jo sen verra et ku kävelee ni tuntee semmosen painavan pallon tos masus kiinni, tuntuu ihanalta :) liikkeet tuntuu jo selkeesti muttei ole säännöllisiä. joskus en tunne koko päivänä niitä ja välil tunnen niit tosi paljon. viime yönä ku menin nukkuu ni kauhee tohina tosi tosi alhaal masus.
mullaki on noit liitoskipui ollu, välil pistää oikei niin kovi ettei pysty liikkumaa mihkää suuntaan. tunne on just semmone et terävil puikoil ku tökkis.
mutta muuten vointi on hyvä. ei oksentelua tai ummetusta ollu pitkään aikaan :) rakenneultraan on enää viikko ja viis päivää, jee! jännittää!
mitenkäs te muut voitte? :)

jedvenna rv 18+0
 
Mammafarkuista..

Ostin Hennesiltä sellaset ihanat farkut ja kappas, repes ton resorin reuna :D En sitten tiedä onko vaava potkassut liian lujaa vai onko HenkkaMaukalla huono laatu? Ei kai suinkaan.. :D Tänään siis ompelemaan..

Hassua kun paino ei oo noussut.. kilon laskenut ja masu vaan kasvaa ja kasvaa.. Oksentelu tehnyt tehtävänsä!
 
SusSoo
Skorppan :D Mahdoton potkija asustaa siellä sun mammafarkkujen alla :LOL:

(.) Huomenna soittelen heti aamusta neuvolaan. Olen vuodellut tällä viikolla. Tänään vähän enemmän ja kipujaki oli :/ Pelkään kyllä pahinta. Eipä nuo vuodot mun kohdalla ole olleet koskaan "normaaleja raskauteen kuuluvia". Töistä olen huomisen poissa ja lepäilen kotona. En tiedä pystyykö neuvolassa kirjoittamaan sairaslomaa, vai pitääkö mennä ihan lääkärille asti. Jos ja KUN mulla kaikki huomenna todetaan olevan hyvin, niin tämän vaikean viikon jälkeen voisin kyllä pari päivää kotona vähän lepäillä :ashamed:

t. Sussoo ja Suloinen 17+jotain :heart:
 
Skorppan pitää vissii sit ootella noiden omienki farkkujen repeämistä :D

SusSoo tosiaan KUN huomenna sanotaan, että kaikki hyvin niin vaan maltat lepäillä. Ehkä pikkunen kaipaa vaan rauhottumista. Rauhallista viikonvaihdetta siis sinnepäin =)

Fillari tervetuloa!

Tänään oli vihdoin lääkärineuvola.. Kaikki oli ihan hyvin. Pikkunen potki kovasti sydänääniä kuunnellessa, kun sekin protestoi näiden neuvolavälien pituutta.

Saiko tosta ees selvää.. miten voi näin väsyttää..
Kaikille jaksuja!

- Jousku ja pn 17+ :flower:
 
Fillari: Nuo mahan venymiset alkoi täälläkin kunnolla noin viikko sitten, siis tuntuu sisältäpäin, kun joku repisi kohtua eri suuntiin ja yöllä kun kääntää kylkeä on noita kunnon liitoskipu-vihlasuja. Jotenkin tuo mahan venymistunne on ihanaa, kun tietää että vauva kasvaa.

Vauva kääntyilee mahassa ja sen kääntyminen kestää noin 30 sek. Tuntuu et alkaa heikottaa ja joku ison nyrkin kokoinen möykky liikkuu poikittain mahassa. Aika jännää :)

Mureena ja papu 17+5
 
Hei pitkästä aikaa!

Tyhmää lukee huonoja uutisia, paljon halauksia Äityli-24 :heart:

Sit omaan napaan taas kerran.. Mäjouduin eilen ekan kerran soittaa neuvolaan huolissani.
Aamulla tunsin alavatsassa (ihan häpyluun yläpuolella) kovan vihlasun.
Ihan piti kippuraan mennä kun koski nii kovaa. Sit vessaan juosten odottaa verta, mutta onneksi ei tullut... Vihlonta jatkui jonki aikaa lievänä, joten soitin neuvolaan.
Kävin sydänäänet kuuntelee ja hyvin vauvan sydän sykki onneksi. Neuvolassa epäili sit virtsatien tulehusta vain :whistle: Huoh...
Eka kerta mulla kun pelkäsin jopa hetken, että onkohan kaikki ihan kunnossa.
Onneksi on jo ensi keskiviikkona rakenneultra. =)
Nyt jätin sit menemättä kouluun kun koitan levätä.....
Eilen illalla vauva oli ihan villinä, potki niin, että tuntui monta kertaa kunnolla kun kädellä koitin :p Ihanaa ihanaa... Keskiviikkona saa sit kuulla (toivottavasti), että onko tyttö vai poika.
Pääsee (minä ja muut :D ) ostelee vaatteita :heart:

Nannuz ja Jere 20+1
 
...niin ja tosiaan, liitoskipuja on täällä kans kiitettävästi. Välillä tuntuu,
ettei pysty hengittää ees kun vihloo niin kovaa. Jähmettyy vaan paikoilleen....
Eilen illalla kun olin yksin kotona, pelkäsin ihan kun alko ne kivut, että miten pääsen sohvalta ylös, ettei ruoka kiehu yli :D Kauheeta.... Ihan kun ois joku vanhus, joka ei pärjää välttämättä yksin :D
 
Hei :wave:

Nannuz
: Säikäytti varmasti, mutta onneksi kaikki oli kunnossa, ja :heart: jumpsutti. Kyllä noita kipuja tulee ja varsinkin juuri sinne häpyluun tietämille lopussa varsinkin, kun paikat alkaa muokkautuun synnytystä varten, mut kaiken sen kestää..Sun viikot muuten pisti silmään, et ku mulla on la 4 .7 ja tänään 18+6..et oisko sulla sit tänään 19+1 eli 20 viikko menossa..vai onko sun la muuttunut kesäkuun puolelle??eipä noilla viikoilla niin merkitystä, pisti vaan silmään, et onko joku jo noooiiin pitkällä :D

Sussoosta kuulumisia odotellaan, toivottavasti kaikki on hyvin! :hug:

Skorppanin vauvahan innostui potkimaan :LOL: no ei vaan mulla kans yksistä mammahousuista esikon ajalta repes se resori..en oo kyl vieläkään ommellu :ashamed:

Onnea hyvistä neuvola/lääkäri kuulumisista.. :flower: kaikille jotka ovat saaneet...

Omaan napaan ei edelleenkään ihmeempiä. Kovasti vauva touhuilee masussa ja toi kääntyily on aikas veikeen tuntoista =) täällä on ruokahalu palaillu ihan äärimmilleen, koko ajan tekis jotain mieli :p Ens viikolla ois neuvola, sitä odotellessa.

Piku ja Tintti 18+6
 
SusSoo
Piku ja muut :wave: Täällä ollaan ja vauva ihanasti vielä matkassa mukana. Syytä vuodolle ei löydetty. Rasitusta on vältettävä ja olen nyt ainakin puolitoista viikkoa sairaslomalla.
Neuvolan toiminta jälleen tosi huonoa... Mutta onneksi meillä on yli-ihana naistentautienpäivystys, jossa kyllä huolehditaan ja ymmärretään.

terkuin onnellinen Sussoo ja Suloinen 17+1 :heart:
 
SusSoo ihanaa, tosi mahtavia uutisia! Olen tosi tyytyväinen sinun puolestasi, kyllähän sinun on jo aika saada vauva syliin asti. :heart:

Minä koitan saada illalla tehtyä päivitykset. Oma olo vaan on ollut niin pepusta taas että... Plääh. Lievä pahoinvointi taas kiusana lähes koko ajan. Onneksi vain lievä. Ja taas kliseisesti totean, että kyllähän minä kestän mitä vaan kun kyseessä on oma lapsi!

Meillä on rakenneultra jo ensi keskiviikkona, jolloin rv 20+0. Mä en osaa pelätä sitä, koska jokin sisäinen tunne on kertonut mulle alusta asti että kaikki menee hyvin tässä raskaudessa. Kätilö lupasi myös arvailla sukupuolta, jos vauva näyttää jalkovälinsä. Me päätettiin ottaa arvio vastaan, mutta ei kerrota sitä kellekään. Tänne ehkä voin paljastaa jos en pysty pidättelemään. :whistle:

Cassy rv 19+2 :heart:
 
Sussoo: sulla oli sit sama juttu kuin mullakin ja samoilla viikoilla. Minullakaan syytä ei löydetty ja kokeet oli puhtaita.. Mut onneksi sullakin kaikki hyvin :hug:

Sit vähän omaa oloa. Närästys on alkanut vaivaamaan taas kerran ja sit toi väsymyskin painaa hiukan päälle.. Maanantaina olisi neuvola. Pikkuinen potkii jo kovasti.. Ihanaa

-daria79 ja perhonen 17+5-
 

Yhteistyössä