NT/NP-ultrasta vielä: tehtiin alakautta, osasinkin epäillä kun käskettiin tulla tyjällä rakolla. Ultrauksen teki lääkäri, mutta hoitaja oli koko ajan paikalla. Saatiin samalla aika rakenneultraan (naistenpäivänä 8.3.). Mulla on istukka takaseinässä, mutta mun läskikerros taitaa haitata hiukan potkujen tuntemista, samoin kuin dopplerilla sykkeen kuulemista
Minäkin olen
ylipainoinen ja pääsenkin siitä syystä (ja myös sukurasitteen takia)
sokerirasitukseen (vko 15)... Toivottavasti täällä on sitä vadelmanmakuista litkua, on jonkun palstan mukaan parhaimman makuista. Oksettaa jo etukäteen ajatus siitä, että a) ei saa aamulla syödä mitään ja b) pitää juoda kamalaa litkua ja c) piikkikammoisuus&huonot suonet aiheuttavat oman tuskansa... Neuvolantätä ei kuitenkaan ekalla kerralla ainakaan paasannut painosta. Käski vaan syödä mitä vaan maistuu. Odotin sitä, että käskee pitää painoa koko raskauden ajan samana. Toivon tosissaan, ettei mun
paino nousisi paljon, vaan että raskaus&imetys jopa laihduttaisi minua
turha toivo!
Kipuja ei onneksi ole, mutta jonkinlaista
lievää vihlontaa alavatsalla iltaisin, varsinkin jos on ollut rasittava päivä.
Vanhemmat suhtautuivat odotukseen odotuksieni mukaan. Äiti alkoi hössöttämään, isä liikuttui ja miehen vanhemmat ottivat hiukan kevyemmin (heillä jo ennestään 1 lapsenlapsi, mun vanhemmilla ei). Kaikilta saatiin paljon neuvoja mun syömisen ja liikkumisen suhteen. Yritin olla ottamatta liian tosissaan...!
Pissahätä mullakin on aika usein, mutta onneks ei enää sellaista kuin n. kuukausi sitten (piti käydä parin tunnin välein lirauttamassa muutama tippa). Joka
aamuyö herään pissahätään (alle desi) ja janoon,vessassakäynnin jälkeen valvon n. tunnin
Biancalle paljon haleja ja lämpimiä ajatuksia :hug: sinulla samoilla viikoilla kkm syyskuussa
Anna&Urmas 11+4