<3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 <3 Tammikuu<3<3<3<3

Hyvää alkanutta viikkoa ja vuotta kaikille!:wave:

Ja kukkikselle kiitos uudesta pinosta!

Mulla on pahoinvointi vähentynyt tosi paljon, ihanaa! :) Enää silloin tällöin tulee oksu, ei enää läheskään joka päivä. Muutenkin närästys ja sellanen olo et ruoka ei liiku mihinkään kurkkua alemmas on häipynyt. Turvotuskin on laskenut ja vauvamasu on tullut tilalle =) Kotidopplerilla löytyy nyt äänet joka kerta kun koittaa, syke on n.150 pikkuisella. Mieskin kuuli ekaa kertaa eilen, aiemmin olin löytänyt silloin kun se ei ollut kotona.
Uutta vaivaakin on tosin tullut... Pientä vihlontaa ja varmaan kohdun kasvukipuja on alkanut tuntumaan. Aiemmin mulla ei oo tuntunut alavatsalla yhtään mitään! Kaikenkaikkiaan alun vaivat näyttäis väistyvän joten kultaista keskiraskautta odotellessa :D

Meillä huomenna np-ultra, jeee!!! Laitoin tuohon avattareksi masukuvan, on otettu eilen aamulla. Illalla otetussa ois tuplasti isompi pallo!

Cappuccino ja papunen 11+5
 
Huomenei mammat!
Noista hankinnoista...
Mä joudun ainakin ostaan turvakaukalon vauvalle,samoin meinaan ostaa tuplarattaat,vaikka toi nuorin onki jo silloin 2,5 vuotias,mut luulet et ne tulee ihan tarpeeseen..
Niin ja auto.. huh huh..
Mä just ostin puoli vuotta sitte audi a 4 ku ajattelin et se lapsiluku olis täynnä..
No,nythän toi jää auttamattomasti pieneksi,mutta kyllä mä sillä alkuun pääsen.
Hiljakseen kattelen sitten toisenlaista...kai se pitää nyt se tila-auto sit hommata..
Mieliteot alkaa vähän vähenee,eli siis mitä se sit tarkottaa??

Telkkarikaupoille mun olis mentävä varmaan piakkoin.
Mul on tommonen vanha lapsiystävällinen töllötin mutta nyt se alkaa varmaan oleen jo ikäloppu koska käynnistys kestää 20min :D
Täytynee siis siirtyy niihin littanoihin ja naulata se varmaa viiden tuuman rautanauloilla kii seinää ettei muksut vedä sitä alas. :D

Huomenna olis sitte lääkärineuvola.Toivottavasti kaikki edelleen hyvin..
Nähdään taas!
Nenna ja
 
nenna77: meillä taas esikoinen veti pari vuotta sitten tommossen ison kuvaputki telkkarin alas tv-tasolta jalkansa päälle.tuloksena kolme murtumaa jalkapöytään. Hankittiin välittömästi tilalle tommonen littana telkkari ja seinäteline ja on huomattavasti turvallisempi mun mielestä :)

Kävin äskön labrassa antamassa sen seerumi verikokeen ja tottakai unohdin ne neuvolan lippuset kotiin...onneks ehdin hakea ne ja viedä labraan ennenkuin lähti näytteet eteenpäin..raskausdementtiaa...

Ottoliina 10+1
 
moikka!

Käyn kyllä lueskelemassa mutta en aktiivisesti jaksa aina kirjoitella. :)

Hankinnoista: eipä juuri mitään tarvii hankkia, sisaruslauta rattaisiin ja kunnollinen kantoreppu. Esikoinen on 2v2kk kun vauva syntyy niin saapi jo itse jonkun verran kävellä. tai sit vauva on repussa ja esikoinen rattaissa... Vaatteita varmaan vähän pitää hankkia joka tapauksessa oli sitten tyttö tai poika. :)

Auto pitäis vaihtaa mut ihan muista syistä kun toisen lapsen takia. rakkine kun meinaa hajoilla vähän turhan tiuhaan tahtiin... :mad: tila-auto ois kiva....

masukki voi ilmeisen hyvin, olen nimittäin tuntenut ekat liikkeet jo! Ihan pienen pieniä mutta selvästi niitä. Esikoisesta tunsin raskausviikolla 15. :) Keskiviikkona ois neuvola.

Eipä tänne muuta... ainiin, tietoihin kukkis voit lisätä että sairaala on P-HKS ja mun ikä on 27.

Nyt pitää ehkä koittaa tehdä vähän töitäkin välillä... ;)

EM ja palleroinen rv 14+1
 
np-ultraan tasan viikko :) ens maanantaina tähän aikaan on jo ohi, menispä nää päivät nopiaa! :D

olin muka tuntevinani jo liikettä masusta :D eihän se sitä tietenkään viel voinu olla mut ihan samalta tuntu! hassua kuplintaa :)
15 viikolla vois sit realistisesti alkaa kuulosteleen.. :)

).( samaa rataa, pahaa oloa jos syöminen unohtuu, aamulla keitin kaffet mut juomatta jäi! :/ tai join puol kuppia ja ääretön ällötys!! :$

maha on aamusin viel normaali, iltasin kauhee pallero :D
 
Nt-ultra onnellisesti ohi, turvotusta oli 1,7 mm ja lasketuksi ajaksi voi muuttaa 8.7. ja näköjään mun ikäkin puuttuu, sen vois lisätä eli 33 v. Siellä se vauveli imi peukaloaan ja heilutteli ja välillä tuli hikka kun hypähteli ylös alas :)

Kyselin tuosta ultraajasta Oulussa, mutta tän nt-ultran tekeekin kätilö ja vasta rakenneultran tekee lääkäri. No, onhan noilla kätilöillä asiasta jo kokemusta kun työkseen mittailevat ja tosi mukava kätilö olikin.

No, nyt vois alkaa suunnitella josko jollekin jo kertois niin ei tarttis tätä mahaa enää peitellä. Viimeksi tosin kerrottiin vasta rv 16 ja musta oli jotenkin kivaa pitää salassa niin kauan. Tosin esikoiselta kerrottiin jo rv 10 ja keskenmenneessä kans rv 10 joten ei mulla mitään logiikkaa ole :D

Ja sitten taas syömään...

Cailin 13+2 (muoks. meni päivät sittenki väärin ensin)
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille! Minäkin olen vielä mukana, vaikken olekaan kirjoitellut alun jälkeen. On ollut huonoa oloa ja karseeta väsymystä. Alkaa kyllä pikkuhiljaa helpottamaan :) Np-ultrassa oli kaikki kunnossa, eli nyt vaan odotellaan.

Tsemppiä kaikille!

-piirakka 14+3
 
NiQ
Nt-ultra onnellisesti ohi :) turvotus oli 1,6mm, tyypin koko oli 6,2cm, kovasti säpsähteli ja meni karkuun <3 kyllä stressi helpotti itsellä 1000% kun sai kuulla että kaikki on hyvin :)

KUKKIS siirtäisitkö lasketuksi ajaksi 14.7

NiQ & Pena 12+4
 
Ultrassa kaikki hyvin :heart:
Ihmeellistä oli nähdä miten mini-ihminen imeskeli peukaloaan, joi lapsivettä ja potki välillä vimmatusti. Niskaturvotus 1,7mm. Istukka taka-seinässä, joten liikkeitä rupee varmaan muutaman viikon kuluttua tuntemaan. Olin näkevinäni pippelin, mutta ehkä se johtuu mun omasta mutu-fiiliksestä sukupuolen suhteen :D Ei kai sukupuolta vielä voi nähdä?
Me ei aijota kysyä sukupuolta ollenkaan, mutta jos sen itse sattuu näkemään, niin ei haittaa.
Mihinkään veri-tai muihin seulontoihin me ei myöskään osallistuta.

Päivityspyyntö: mulle vois laittaa lasketuksi ajaksi 14.7.. Se on ollut alusta asti se, jostain syystä mennyt väärä päivä tonne etusivulle, mutten jaksanut korjata, jos se olisi kuitenkin siirtynyt ultrassa. Ja synnytyspaikaksi voi laittaa Kät/H.

Tietääkö joku voiko jatkuvasta oksentamisesta saada jonkun kurkunpääntulehduksen ärtymisen seurauksena tms...?
Flunssa on mennyt ohi, mutta outo kurkkukipu sen kun pysyy. Se tuntuu kurkussa tuossa kaulakuopan kohdalla.

Rumpnisse ja "nimetön", jolle pitäis varmaan keksiä vihdoin nimi 12+4
 
Viimeksi muokattu:
Moikka kaikille!

Miehen saunomiseen ensin! Siis suutuin juuri siitä että hän jätti minut kavereidensa keskuuteen ja paineli moneksi tunniksi saunomaan, kun tajusin kyseessä olevan sekasauna, ihmettelin ja kotimatkalla kysäsin sitten että oliko ihan niinku kiusaksi järjestetty tällänen vai onko teillä oikeen tapana sinkoilla edes takas alasti kaikki samassa saunassa. Olen siis ollut 7vuotta mieheni kanssa ja en usko hänen kavereidensa vieläkään sulattavan minua ja "kiusa se on pienikin kiusa" Mutta ei mulla tulisi mieleenkään mennä vieraiden miesten kanssa saunaan ellen olisi kysynyt asiaa omalta mieheltä ja sen jälkeen vielä pyytänyt omaa miestäni mukaan lauteille. Ja ehkä olisin vielä pyyhe päällä kun ei ole mikään missivartalo kyseessä.

Mustasukkaisuudesta ei ollut kyse vaan mieheni tyhmyydestä ja siitä että hänen mielestä se oli täysin normaalia... omasta mielestäni ei... ja sen perusteella mies kutsui mua idiootiks ja aikoo jatkossakin saunoa kyseisten naikkosten kanssa koska he ovat lapsuuden ystäviä. Saunokoot kenen kanssa tykkää...

Ja sitten tähän oleelliseen asiaan! Mua ultrattiin tänään 1,5tuntia!:O Loppuvaiheessa mä olin jo niin kypsä koko touhuun että meinasin luovuttaa ja sanoa etten edes halua tietää B-vauvan niskaturvotusta.

Eli A vauva oli 47,7mm vastaa rv 11+4 niskaturvotus oli 0,8mm
B vauva oli 47,5mm vastaa rv 11+4 niskaturvotus oli 1,1mm joka loppujen lopuksi saatiin eli mitattiin isoimman mahdollisen turvotuksen kanssa, Silmämääräisesti ei kummallakaan ollut sen suurenmia turvotuksia.

Ja kun tähän kaikkeen meni niin kauan aikaa sain hätäisesti otettuja kuvia, ja en vieläkään ole kuullut kummankaan vauvan sydänääniä. Syke kyllä löytyy mutta kukaan ei ole laittanut voluumia päälle. Ihmettelen kovasti.

Ja kun kkyseessä on kaksoisraskaus joudun joka ultrasta maksamaan sen 22.50 poliklinikka maksun koska minut ultraa lääkäri eikä hoitaja niin kuin yleensä.

Sitten tämä lääkäri päätti ottaa papa näytteen... kyseenalaistin kyllä koko touhun kun eihän sitä raskaana oteta?!?!?!? Ja nyt vuotaa siteeseen asti mikä kuulemma on ihan normaalia. Mitä helvettiä mennä ronkkimaan kun en mä nyt varmaan tee sillä papa näytteen tiedolla yhtään mitään ennen kuin vauvat on syntynyt ja kohtu on tyhjä...

Ensi viikon lääkärineuvolan peruin koska mua ronkittiin tuolla ihan tarpeeks niin en tee lääkärikäynnillä yhtään mitään. Sain seuraavan neuvola ajan 14.1. ja sanoin tätille että ihan sama mitä asioita käydään läpi mut ne sykkeet mä haluan kuulla!

Vauvoista vielä sen verran että tämä A vauva oli ihan riemusta sekasin vatsassa... kieri ja hyppi ja teki kaikki kevätjuhlalikkeet mitkä osasi, B vauva oli enemmän uneliaampi mutta puolentunnin tökkimisen aikana suuttui muutaman kerran ja yritti pötkiä pakoon... ihanat olivat molemmat!!!

Nyt päikkäreille :)

Niisku-rouva+Pirpanat 11+4 :) Menen tolla ultran viikoilla nyt ei kuitenkaan La muuttunut :) menkkojen mukaan tänään siis 11+2 ;)
 
Hyvää alkanutta vyuotta kaikille! :)

Meillä meni uusi vuosi siellä miehen veljen häissä, en enää IKINÄ lähe noiden meidän riiviöiden kanssa mihinkään isoihin juhliin! :kieh: arvatkaa kuinka kiltisti ja hiljaa istuivat paikoillansa?! :kieh: Kaikki ohjelmat yms meni ihan ohi kun sai noiden perässä juosta, eivät kyllä olleet ainoita, mut me kyl taidettiin olla ainoita kun jakso omiensa perässä mennä :O

Onnea kaikille ultrassa hyvä uutisia saaneille! :flower:

Mulla eilen illalla (tai taisi olla jo tätä vuorokautta) holahti verta pöksyyn kun sohvalla pötköttelin ja kattelin tv:tä. :( säikähdin ihan kunnolla. Mitään kipuja ei ole ollu ja se oli sellasta rusertavaa "vanhaa verta" ja kun kalenterista katoin, niin nyt pitäs olla menkka aika. Tänäänkin on vähän pyyhittäessä vielä tullut ruskeeta tuhrua. Kun kipuja ei ole ja niin vähän vuotoa niin kai se normaalia? Onneks huomenna on neuvolalääkärin aika, jospa kuulis ekaa kertaa sydänäänet :heart: Ehkä sit malttais odottaa ens viikkoon sitä nt-ultraa.

Siellä häissä oli yks myöskin kolmatta odottava, viikolla 14+ ja hänellä kyllä näkyi aivan selvä vauvamaha jo :) mulla ei oikeestaan huomaa mitään vielä, turvonneelta näyttää vaan. Sen verran ahdistaa farkut kyllä et pakko avata housut kun esim autossa istuu, ja sit saattaa käydä niin että en musta et on housut auki ja ne tipahtaa puoleen reiteen kun ABC:lle pysähdytään! Olipa siinä naapuriauton papalla kattelemista! :LOL:

Mä aion varmaankin ottaa taas äitiyspakkauksen, oon kummaltakin edellisillä kerroilla ottanut ja jotenkin se vaan "kuuluu" ottaa, ei se tunnu missään jos vaan tulee rahaa tilille, mut se tuntuu kun hakee sen pakkauksen postista ja ekaa kertaa hypistelee niitä pieniä vaatteita :heart:

Meillä ei oikeestaan oo mitään pakollisia hankintoja vauvalle, auto on vw passat farkkumallia ja toivottavasti mahtuu 3 istuinta taakse, tuplarattaat on, sänky, hoitopöytä, sitteri... kaikki on jo. Vaatteeita on tytölle ja pojalle, tietty jotain uusiakin täytyy ostaa :)

Tänään on ollu meillä täysi vapaa päivä, mulla ei oo vieläkään päivävaatteita päällä enkä laita! Lapsille sentään sain vaihdettua vaatetta, ja pihalla olivat koiran kanssa vähän aikaa. Onneks on oma piha niin hyvin aidattu et voi päästää itekseen tonne nuo, ikkunasta nään joka nurkan :) ruuan tein ja pari koneellista pyykkiä, eiköhän siinä oo tarpeeks yhelle päivälle :D

Huomista lääkäriä ja ennenkaikkea sydänääniä odotellessa... :)

Bianca& kolmonen 10+3
 
Lista on ajantasalla taas :) Tässä kuussa taitaa tätä päivityshommaa riittääkin kun kaikki käy nt-ultrassa niin la:t muuttuu :D No enköhän mä tästä selviä ;)

Mitähän mun piti edes kirjotella...Ai niin!

Tervetuloa muuten PEARL84, hauskaa saada tuttuja nimimerkkejä samaan pinoon!

Tiiättekö, mä en kyllä ihan oikeasti muista enää yhtään mitä mun piti kirjottaa...!!! En kai sitten kirjota yhtään mitään. En muista edes omia kuulumisiani...ei kai mulle sitten kuulu mitään uutta, päätelmä :D

Kukkis+tossukka 12+2
 
heippa kaikki!
Moni käynyt jo ultrassa ja saanut ihania uutisia! ONNEA teille kaikille!!! :heart:
Mä olin tänään verikokeissa, eli se seula ja pari muuta testiä, mitä eläimet levittää kuten se toksoplasmoosi, kun teen niin paljon vapaaehtoistöitä eläinten parissa ja itseltäkin niitä löytyy, niin otettiin nyt sitten samassa. Muuten en kai olisi koko seulaan mennyt kun en ole ennenkään ollut. Mutta oli kyllä tosi kamala näytteenottaja! Voi perkule kun satutti! Otettiin 6 putkiloa verta ja joka kerta kun vaihtoi putken, työnsi sen neulan syvemmälle suoneen. :kieh: Ja mä itkua väänsin kun sattu niin pirusti! Nyt koko kädentaive sininen ja kosketusarka! :headwall:
Tiedättekö kun mun tekis jo nyt mieli kaivaa varastosta pieniä vaatteita ja järjestellä niitä vauvan kaappiin? Ihan järjetöntä! Tää 9kk odotusaika on mulle ihan liian pitkä! Tahtoisin jo nyt vaavin syliin. :D
Toisaalta on hirveä pelko ettei kaikki ole hyvin, nt-ultra on 11.1 ja sitä pelkään. Kauheeta jos kaikki ei olekaan hyvin... Niin on pieni jo rakas. En tiedä olenko jo vastannut, mutta sukupuolta en halua tietää etukäteen. Jännitän loppuun asti! :D
Jaahas, kotityöt kutsuvat!
Neamma ja masukki 10+5
 
Heippa kaikille :wave:

Meillä oli tänään nt uä ja masuvaltakunnassa kaikki vallan mainiosti :)
Uä tehtiin alakautta (yksityisellä, johon kunta antaa maksusitoumuksen, täällä ei niin hienoja laitteita) ja hienosti näkyi. Ultrasi kyllä masun päältäkin, kun tarkisti istukan paikan, niin ja utran teki kätilö.

Oksupoksuolo yhä vain jatkuu...
Rumpnisse täällä kyselikin kurkkukivusta oksentamiseen liittyen. Omasta kokemuksesta, kolmen raskauden (tämä mukaanlukien) aikana oksentamisesta, voin sanoa, että kurkku on kovilla.
Tälläkin hetkellä minulla on haavaumia kurkussa kovan oksentamisen vuoksi ja ne vuotavat välillä. Ei mitenkään suuremmin, mutta niin, että sen huomaa :( Ensimmäistä odottaessani säikähdin tätä kovin, mutta lääkäri rauhoitteli, että ei vaarallista, vaikkakin inhottavaa ja kivuliastakin.

Unistakin täällä ollut puhetta. Juuri miehelleni sanoin, että on kauhean raskasta nukkua, kun tuntuu koko ajan, että olisi mukana jossain elokuvassa, kaiken lisäksi vielä yleensä aika huonossa leffassa :LOL:

Lupasin tänään itselleni uä:n jälkeen, että lopetan sätkyilyn vauvelin voinnin suhteen, olen elänyt jotenkin ihan säikkynä joka nippasun ja jomotuksen suhteen :ashamed:

La muuttui ultrassa, virallinen nyt siis 12.7.2011 joten jos sen listalle saisi päivitettyä, kiitos :flower:

Mies lähti hakemaan lapsia (8v. ja 5v.) mummulasta, tulevat kohta ja lapset pääsevät ihmettelemään tänään saatuja ultrakuvia :)

Nukalii&Ötökkä 12+6
 
Hyvää alkanutta uutta vuotta kaikille ja kiitos uudesta pinosta kukkaiskeijulle! :wave:

Bianca, mullakin on ollut just tuota rusehtavaa vuotoa, taas. Yöllä oli tullut oikein runsaasti tummaa ja löysää lirua (sori yksityiskohtainen kuvailu) ja aamupissalla säikähdin, kun se sitten lirahti pönttöön. Vetää mielen tosi apeaksi tällainen vuoto, vaikka nt-ultran jälkeen tiedän, että siellä on jokin "vesiontelo" tai "mahdollisesta geminiraskaudesta jäänyt tyhjä sikiöpussi", joka nyt ilmoittelee itsestään. Toivottavasti vuoto loppuu pian. Varaudun megahulaukseen yösiteillä päivälläkin, kun koko ajan on sellainen olo, että kohta ryöpsähtää... Toisaalta tuntemukset voi olla kohdun kasvukipujakin, mitkä on nyt alkaneet tuntua aaltomaisilta menkkakivuilta. Pakko kestää...

Tänään töissä alkoi yhtäkkiä huippaamaan ihan hulluna. Työkaveri vaan pälpätti menemään ja mä odottelin, että milloinkohan pääsis tilanteesta ja johonkin istumaan. Lopulta oli pakko sanoa, että nyt tän tytön on pakko istua, huimaa niin paljon. Meni onneksi ohi, toivottavasti tämäkin vaiva helpottaa pian.

No, tulipa tästä nyt valitusvoittoinen viesti.

Joku oli ollut sairaalassa tiputuksessa (?) pahoinvoinnin takia. Sympatiat sinulle!

Sukkasillaan ja pikku sukka rv 13+0
 
Niskapoimu-ultrassa käyty ja kaikki oli hyvin!! Turvotusta oli 1.4mm eli onneksi normaalisti!! Vauva sielä istuskeli ja nosteli käsiään!! Saatiin ihan huippu 4d kuva, missä istuu sormi suussa!!! :)))))) Oon niin onnellinen!!!!!!!!!!!!

Anu ja pikkuinen :heart: 12+2
 
Bianca Toivottavasti yhtään lohduttaa, mutta mä olen vuotanut enempi vähempi koko tän raskauden ajan kipujen kanssa ja ilman, sekä tuhrua, että kirkasta verta, ja tutkittukin on monesti, mutta vauvalla on kaikki kunnossa. Eli itse en huolestuisi, ennen kun kivut ovat sietämättömät, ja mun tilanteessa sillonkin vasta sitten jos siteitä tarvii useemman kuin yks päivässä vuodon määrän takia :hug:
Helppo se on tietysti sanoa, mutta toivottavasti yhtään rauhottaa teitä muita vuotelevia!
 
NT-ultrasta terveisiä. Urmas käänyili ja heilutteli jalkojaan. Koko oli 4 pv isompi (54mm) kuin la, mutta ei lähdetty muuttamaan la:ta, on varmaan tullut isäänsä pituuden suhteen. Turvotus oli normaali (1,4mm). Mies väitti nähneensä pippelin ja lääkäri oli samalla selittänyt jotain epämääräistä ja sanonut "ei siitä sen enempää". En tiedä, minulla meni ihan ohi kun ihastelin jalkojen potkuja! (Enkä en halunnut kuulla ja nähdä, koska minulla tyttöhaave, miehellä poikehaave.) Syke oli melko korkea, 174, samaa luokkaa kun on itse saatu dopplerilla. Kävin ultran jälkeen verikokeissa, tulos pitäisi tulla 10 päivän sisällä (viikon sisällä jos on jotain ongelmaa).

Pomo haluaisi kertoa asiasta jo esimiehelleen, koska meillä rekryprosessi on pitkä, kun ensin pitää hakea lupaa pääkonttorilta ulkomailta, vaikka kyseessä onkin ä-sijaisuus. Tuntuu aika kaukaiselta, mutta lupasin, että saa kertoa parin viikon päästä, kun seulan tulos on saatu ja päästy turvallisille viikoille).

Tänään eka päivä töissä joululoman jälkeen. Oli aika raskasta. Ennen jumppaa oli pakko ottaa päiväunet, muuten ei ois jaksanut. Spinning meni muuten ihan mallikkaasti, vaikken ollut kuukauteen käynyt. Täytyy hommata paremmin pehmustetut housut tai istuinpehmuste...!

Meille tulee hankittavaksi varmaan ihan kaikki, lukuunottamatta autoa (meillä on jo iso farmari), koska esikoista odotetaan. No kaverilta olen jo saanut ä-vaatteita ja vauvanlakanoita, mutta luultavasti ei muuta tulla saamaan. Ja onhan se ihanaa saada uutta, ihan itse valittua... Kalliiks käy! Käytiin tänään ultran jälkeen hiukan vauvaliikkeessä ihmettelemässä vaunuja ja turvaistuimia ja muuta ihanaa.

Anna&Urmas 11+3 (12+0)
 
Viimeksi muokattu:
Iltaa kaikille!!

Paljon tullut hyviä ultrakuulumisia :)

Tervetuloa myös kaikille uusille!!!

Mieliteoista: Vaihtelee kauheesti, mutta tällä hetkellä suurin intohimo on ruisleipä juustolla ja tuorekurkulla. Yhdessä vaiheessa appelsiinimehu oli in ja alkuraskaudesta oli parasta paahtimessa paahdettu ruisleipä juustolla ja tomaatilla. Mysli ja jugurtti maistuu sekä hedelmät.

Karkkilakko on sujunut hyvin. Oiskin kiva kun ei tekis mieli karkkia, onnea vaan niille joilla ei tähän ole himoa ;). Itsellä kun karkin syönti menee aina välillä ihan överiksi :D Mutta jos nyt malttais olla hetken erossa.

Multa ainakin ultrattiin mahan päältä nt-ultrassa. Eikös varhaisultra tehdä sisäkautta?

Nyt on kömmittävä nukkumaan että jaksaa aamulla töihin.

Muumi ja nappula 14+4
 
autoasiaan vinkkiä, meille hankittiin uusi ford mondeo ja voinen sanoa et on ihan stanan iso, heittämällä sisään menee varmasti kolme istuinta ja parit rattaatkin =)
Meillä kulkee paksissa kaksi isoa koiraa 50kg ja 30 kg ja muksun vaunut vielä hyvin koirien välissä.

alkuraskauden ultra otetaan mahan päältä jos siitä näkyvyys riittää. Muuten mennään alakautta. Itsellä ollaan molemmilla kerroilla tarkistettu sikiön selkärankaa vielä alakautta, mutta muuten kaikki tarvittava on saatu mahan päältä.

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista kaikille

niisku-rouvan saunapulmaan jatkan vielä, että miehet näkee asiat niin eritavalla kuin me naiset. Välillä on vaikeuksia ymmärtää oman miehen logiikkaa joissain asioissa mutta pakko on vaan kestää... =)
Joten jaksamista vaan sinulle ja meille kaikille muillekkin miesten kanssa.

ON: kovasti täällä ihmettelen että minne on hukkunut mun veriseulan tulokset kun ultra oli kuitenkin jo 12.12. Vieläkään ei postimies ole mitään tuonut. Tänään kävin otattamassa alfafetoproteiinitestin, edelleen tarkistelen sitä spinabifida riskiä.

Kovasti nostan hattua kaikille niille jotka eivät mihinkään seulontoihin osallistu, ihailtavaa rohkeutta ottaa lapsi vastaan sellaisena kuin hän on.

Bree ja huomenna poksuu 15+0
 
Ultra: Meillä on aina tehty nt-ultra sisäkautta. :| Eli varmaan nytkin. Tosin kuulin että tonne äippäpolille on hommattu uusi laite joten saas nähdä. Toivottavasti sillä tehtäis mahan päältä! Muuten, kun mä sain ton nt-ultra-ajan postissa, niin siinä lukee varhaisraskauden uä???!!! Mitä teillä muilla on lukenut? Oonkohan mä saanut "väärän" ajan? :attn:
 
Iltoja.

Voi että mä jo ajattelin että kun tää päivä on tullut ja np-ultrassa oltu ja tiedetään vauvojen kunto niin alkais helpottamaan, mut ei oikeen... Ihmettelen edelleen kipuja jotka tulevat ja menevät.

Kätilö/lääkäri epäili kohdunkaulan muutoksia, että siellä olisi jotain hälyyttävää koska kipuilee ja papan tulokset ovat aina olleet luokka II eli ei puhtaita. Nyt mua alko itseänikin mietityttää jos kuitenkin mun kohdunsuulla on ongelmia kun siellä sitä vihlontaa ja kipuilua on ollut enimmäkseen.

mä olisin halunnut sen veriseulan, mutta kaksoisraskaudessa sitä ei tehdä. hmm...

no olen tähänkin asti luottanut np-ultran tuloksiin niin miks ei nytten :)

hankintoihin
Kaikkee tartteis olla kaks, ja kun kesällä meistä tulee 6henkinen perhe ni ei oikeen mahduta 5hlö autoon...

Vaivoista
onko muilla ilmavaivoja... ihan kauheeta:(


hyviä öitä... meillä alkaa olemaan sairastupa alkamaisillaan... poika aloitti korvatulehduksilla ja mulla on ihan ripuli olo... anteeks... :(
 
Iltaa
Vähän kommenttia noihin keskusteluihin.
Niisku-rouvan saunapulmaan: Kyllä mä olisin itsekin suuttunut, jos seka saunassa oltais 3 tuntia. Siinä voi tapahtua mitä vaan.
Ultra: Itse kun kävin ultrassa, niin se kätilö otti vatsan päältä. Sanoi, että voi joutua ottamaan alakautta ultran. Onneksi sai niskaturvotuksen otettua vatsan päältä.
Hankinnoista: Pinnasänky löytyy nykyisen kellarista, vaatteita löytyy, hoitopöytä, kantoliina on edellisestä raskaudesta tallella, voi olla että tulee käyttöön.
Syömisestä: Edellisissä raskauksissa ei sietänyt mitään rasvasta ruokaa, muuten meni vanukkaita, yrttisuolaa ja aamuisin pirtelöä. Tässä raskaudessa ei tee mieli edelleen mitään rasvasta ruokaa. Tuore kurkkuun laitoin aromisuolaa kun leipää yks ilta söin.
Kertomisesta: Meillä tietää mun vanhemmat, nykyisen sisko, veli ja äiti. Mun pari kaveria myös tietää.
Piti vielä lisätä se, että mulla ainakin luki varhaisraskuden ultra

martsu76 ja veitikka jotain viikkoja
 
Viimeksi muokattu:
NiQ
Neamma mullakin luki että varhaisraskauden ultra, ja kätilö kysyi huoneeseen astuttuamme että "te tulitte varhaisraskauden ultraan" että kai se sitten niissä piireissä kulkee sillä nimellä :)
 

Yhteistyössä