<3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 <3 Tammikuu<3<3<3<3

Hellurei

Täällä tulee tekstiä niin paljon, etten millään pysty kaikkea kommentoimaan :( Taidan siis kommentoida lähinnä näitä yleisiä aiheita...

ummetuksesta, se vaivaa täälläkin :( Kuluneella viikolla maha oli ihan ummessa monta päivää, kunnes sain kunnon satsin pehmikettä, ja sitten olinkin yön aivan vesi ripulilla, kunnes taas menin tukkoon... Täytynee hakea huomenna apteekista jotain apua... Alkaa olla aika tukala olo :(

Äitiysvaatteista H&M myy joitakin vaatteita ihan kohtuu hinnalla, jos uusia haluaa. Itse on katsonut hyväksi huuto.netin, sillä sieltä saattaa tehdä melkoisia löytöjä; lähes käyttämättömiä mammavaatteita lähes puoli ilmaiseksi. Koot olen katsonut niin, että olen ostanut n. yhden koon isomman (housuissa) mitä normaalisti käytän.

Hankinnoista Meille ei tarvitse varmaan hommata muuta, kuin tuplarattaat. Auton vaihtoa mies haaveilee, mutta se ei ole välttämätön tulevan auvan vuoksi :D

Dopleri, eilen mies löysi pienen villin sydämen mahasta, ei voinut erehtyä :heart:

Sukupuolesta en osaa sanoa, miten tehdään. Esikoisesta päätettiin, ettei kysytä, mutta malttamattomina kysyttiin silti :D Veikkaan, että tässä raskaudessa käy pitkälti samalla tavalla :ashamed:

(.) Viikko vierähti sairaalassa. Lauantaina alkoi taas kovat vatsakivut, jotka voimistuivat sunnuntaihin ja sunnuntaina alkoikin sitten taas vuoto. Käytiin tk:ssa, josta laittoivat sairaalaan, ja jonne sitten jäätiin. Syytä ei löydetty, vaikka kaikki mahdolliset tutkittiin, kunnes viimeisenä yönä kipu muutti muotoaan ja viimein lääkäri sai diagnosoitua minulla edometrioosin. Ihan hyvä löytö, sillä se selittää minun osalta niin paljon isoja kysymysmerkejä! Nyt yritän pärjätä kipulääkkeiden kanssa kotosalla...
Äitipoli aika siirtyi tuon sairaalareissun takia, ja se onkin sitten 12.1, jolloin varmaan on myös NP-ultra. Neuvolan uskon saavani jo ensi viikolle...

Kristen + Tirpana 10+0 :heart:
 
No niin, nyt on sitten lista ajantasalla! Kertokaahan jos muutoksia tulee, ja toivoisin, että päivitettävät jutut kirjotettas tällei paksunnetusti, ei mene niin helposti ohi :D
Palaan muita juttuja höpöttämään hetken päästä, nyt syömään :D
 
Niisku-rouva minä en olis tuosta suuttunu, saunokoot naisten kanssa jos haluaa. Luotan siihen, että minä oon se elämän nainen eikä mua vaiheta, jos näin sattuu käymään niin sillehän ei sitten mitään voi. Eikä mua häiritte jos kattoo alastomia naisia, kyllähän se niitä näkee netistäki jos vaan haluaa.

Meitä pyydettiin kummeiksi miehen pikkuveljen vauvalle.. Ihana juttu, mutta kun kummiksi tulee myös miehen ex... Musta tätä asiaa ei nyt oltu ihan loppuun asti ajateltu, olisivat pyytäneet joko meitä tai sitä akkaa, ei molempia. Tai ite en olis kehannu pyytää molempia. Kiva nähä miehen puolelta semmosia sukulaisia joita en oo koskaan nähny, niin tuon exän silmien alla. Ja oon varma, että jään aika taka-alalle, mutta lähenpä sitten kävelee kotia jos niin käy. Siinäkö muistelkoot vanhoja ja toivokoot niitä takasin. Kyllähän se akka laukkaa tuolla anoppilassa vähän väliä, välillä niin paljon, että anoppi mua sanoo hänen nimellä.. Tuosta noiden erosta on kumminki 1,5 vuotta niin luulis, että vois mennä elämässä eteenpäin jo. Mieski aina ihan raivona ku se ei osaa jatkaa omaa elämää ja antaa menneiden olla...

Oltiin eilen kuuntelemassa Janne Raappanaa ja mieshän toki sitten siinä kaljotteli koko illan ja yön nukku niin levottomasti, että potki mut sängystäki pois. Mä pidin sille yöllä itkuhuudot ja tuo vaan käski painua vittuun. Heitinpä sitten kihlasormuksen naamalle ja sanoin, että selvä mutta takas en oo tulossa sitten ja kauhee vollotus päälle, miten niin vähän hormonihöyryissä :whistle: Plus sitten ku mun isä soitti laittamaan hirvenlihoja aamusta niin aloin puhelun jälkee itkee ku en vieläkää saa nukkua. Eipä tosiaan oo montaa tuntia tullu yöllä nukuttua -.-

Huh nyt on pahimmat sauhut ulkona :D

merlina ja muru 13+3
 
pitkästä aikaa jaksan kirjoittaa...

karkkilakkoon en lähde mukaan, sillä ei maistu muutenkaan! jouluna on tullut syötyä yhteensä n. 5 konvehtia ja 5 marmeladia, vaikka normaalisti jouluna voi mennä x10!

vanhemmille kerrottiin jouluna ja ovat tietenkin ihan täpinöissään ja olisivat halunneet kertoa jo eteenpäin... kauheasti sain liikkumis- ja syömisohjeita! ehkä eivät ihan ymmärtäneet väsymystäni ja pahoinvointiani täysin! luulin toisin pahoinvoinnin jo helpottavan, en nimittäin oksentanut ke-pe kertaakaan, mutta kyllähän se eilen palasi :x

huomenna taas töihin, mutta onneks tulee lyhyt päivä, koska iltapäivälä np-ultra!

Anna+Urmas 11+2
 
No nyt sitten niihin muihin juttuihin :)

Niisku-rouvalle ainakin nyt tsemppi :hug: Kyllä nuo aiemmat kokemukset varmasti jättää vaan jälkensä, mutta nyt vaan kylmillä hermoilla odottelet sinne huomiseen ja tulet sitten kertomaan meille hyviä uutisia, eikö juu!

Sukupuolesta: Me ei varmaan kysytä sitä, viime raskaudessa oli poika, kunnes tää meidän tyttö sitten syntyi :D Eli nyt ei sitten selvitellä edes etukäteen. Ei onneks oltu erityisen hirveästi varauduttu, poikien vaatteet (sukulaisilta saadut) olin laittanut kaappiin valmiiks, mutta äkkiäkös ne vaihto.

Vitamiinit: Mä syön multivitan raskaus+imetys tbl 1/pv, lisäks vielä 20 mikrog D-vitamiinia (vaikka tuossa edellisessäkin on, mutta oikeasti se tarve on kuitenkin paljon enemmän kuin suositukset) ja sit vielä kalaöljyn otan aina kun ei äklötä jo valmiiks.

hankintoja: Mä aloin tässä miettiä, että ei meidän varmaan tarvi hankkia juuri muuta kuin tytölle uusi sänky, että tuo pinnis vapautuu sitten uudelle tulokkaalle... Ja mä haaveilen tilavammasta autosta, mutta oikeasti meillä on nyt pieni tila-auto ja siihen kyllä vielä varmaan mahduttas...no saa nähdä. Mutta siisperuskalusteet sitteristä hoitoalustoihin ja vaunuihin meillä on, eli niitä ei tällä kertaa enää tarvi ostella :)

).( Uusi vuosi meni tässä lähisuvun kesken ja seuraava päivä pikku horroksessa, kun tytöllä meni rytmi sekasin ja sit sen kanssa sai tehdä oikeen töitä, että sai nukkumaan, varsinkin päikkärit oli kyllä tuskaa ja päivällä sitten kitisi kun oli väsynyt. Illalla sitten kun sain tytön nukkumaan niin lähdin kuitenkin lavatansseihin ja ai että oli kyllä hauskaa! Päkiät on kyllä edelleen melkein kosketusarat, mietinkin, että mikä ihme saa hullun ihmisen tanssimaan 4 tuntia putkeen, vaikka reisi meinaa jo pettää alta ja jalkapohjat on tosiaan murtumispisteessä... :D Hauska ilta kyllä oli!

Eipä mitään, mä tästä alan tokeentua tähän pian alkavaan arkeen taas :)
Kukkis ja tossukka 12+1
 
Hyvää uutta vuotta kaikille!=)

Pahoittelut "pois pudonneille". :'(

Joulukuu meni taustaillessa, vaikkakin säännöllisesti kävin juttuja lukemassa. Työkuviot oli kiireisiä ja töiden jälkeen oli aina aivan loppu. Yllättäen työt loppui maanantaina ja nyt pitäis alkaa uusia kuvioita miettimään.:headwall:

Pahoinvointi on ja pysyy.:$ Ei kiva.

Neuvolassa kävin toisen kerran 22.päivä. Sydänäänet kuultiin ja hb 134 ja verenpaineet oli hyvät. Nyt olis ylihuomenna nt.ultra.

Äitiyspakkausta ei oteta. Mulla on edellisistä haalarit tallessa ja jotain muutakin.
Hankinnoissa on muuten kyllä, turvakaukalosta, vaunuihin ja sänkyyn, kaikki. On tullut tuon kakkosen jälkeen myytyä vaatteita reilusti, turvakaukalo on ollut aikaisemmin lainassa ja vaunut oli jo aikainsa eläneet (yli 30 vuotta vanhat olivat ja olis vaatineet niin suuren kunnostuksen ettei kannata).

Hellunmartta ja Pähkinä 13+0
 
Moikka,

Minäkin voisin liittyä uutena mukaan! Olen tätä pinoa alusta asti jonkin verran seuraillut, kun menkkojen mukaan laskettu aika oli 4.7, mutta ultrassa vaihtuikin La 30.6.. Eli jos suonette, niin jäisin tähän pinoon, kun tuota kesäkuisten pinoa en ole lainkaan seuraillut..:saint: Ja taitaa täällä muutama muukin olla, joilla on La kesäkuun lopulla. =)

Täällä siis toinen tulossa, La 30.6 ja synnärinä k-sks. Esikoinen ois vauvan syntyessä 2,5v, eli aika mukava ikäero mun mielestä tulossa=)

Autosta: Meillä vaihdettiin kesällä farmari VW Passat ja voin kyllä suositella! On tosi tilava moneen muuhun farkkuun verrattuna, varmaan kolmekin istuinta vois mahtua takapenkille vierekkäin :)

Hankinnoista: Ei varmaan suurempia tartte, kun esikoiselta on kaikki vielä tallessa, mutta muutama juttu on mielessä..
-matkarattaat mihinkä sais tuon jo olemassa olevan Gracon kaukalon kiinni. Ärsytti aina esikoisen aikaan alkaa sitä herättelemään ja siirtämään kaukalosta ostoskärryihin. Tai sitten jos vei vauvan kaukalossa kauppaan ja kaukalon niihin ostoskärryihin, ni sitten ois pitänyt vielä toinen ostoskärry ottaa ostoksille..
-Kehto, moses basket, korisänky tai joku vastaava. Meillä oli esikoisella alusta asti pinnis käytössä ja siinä ei tyttö kyllä tykännyt nukkua yhtään. Muutenkin ois näppärämpi joku sellanen pieni sänky, jota vois siirrellä tarpeen mukaan makkarista olkkariin jne.
-Ihan pieniä 50-56 cm vaatteita vois ostella lisää. Meillä esikoisella ne meni ainakin sen pari kk ja ne 60cm vaatteet oli ihan jättimäisiä!:D

Heh, tulipas tuossa paljon tavaraa kuitenkin, mitä ois hankintalistalla! :D Mutta äitiyspakkaus otetaan tällä kertaa rahana, ni sillä saa ainakin nuo matkarattaat ostettua :)

Sukupuolesta: Ei aiota tällä kertaa selvittää.. Viimeks selvitettiin ja sitten jouduinkin suunniteltuun sektioon, niin jotenkin tuntui vähän tyhmälle, kun tiesi etukäteen syntymäpäivän ja sukupuolen. Vaikka toki kutkuttaisi tietää.:heart: Mutta silleen ei ole kyllä mitään väliä sukupuolella ja ajattelin nyt aika neutraalia vaatetta ostaa ne pienimmät. Vaaleanpunaista meillä löytyykin sitten valmiina jo kasa päin. :D Yhdistelmät ja turvakaukalo ym. isommat on kaikki neutraalin värisiä, että käy kummallekin.

(.): Nt-ultrassa tosiaan käytiin ennen joulua ja siinä oli kaikki oikein hyvin:heart: Nt oli 0.8 ja riskiseulassakaan ei mikään hälyttänyt.=) Aluksi vähän mietin, että viitsiikö tuohon seulaan osallistua, mutta nyt on hyvä mieli, kun tulokset oli niin hyvät. Vaikka tokihan aina voi tapahtua mitä vaan ja eihän noissa seuloissakaan kaikki näy jne..

Pearl 14+3:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Onko teillä muilla ruokia mitä ei tee sitte yhtää mieli ja mitä taas tekee.. Mulla on että ei mitään rasvaista, ei pizzaa, ei hampurilaisia, jos lihaa pitää olla ohueksi nuijittua ja melekee mustaksi paistettua, ettei vaan oo mitää "löllöä", sitten ei mitää salaatinkastikkeita, sinappia tms... Mielellää ei leivänpäälle edes kinkkua!! Mutta kaikki kirpeä on herkkua, mandariinit, appelsiinit, sitten perunaa ja porkkanaraastetta voisin vetää mielinmäärin, kurkkua marjoja!! Että toisaalta hyvä näin niin tulee syötyä aika terveellisesti!!

Vitsit kun jännittää se huominen niskapoimu-ultra!!!

Anu ja pikkuinen 12+1
 
anu84: Mulla ainakin on sekä tässä että edellisessä raskaudessa tehnyt kauheesti mieli just mandariineja ja kaikkea raikasta! :p
Viime raskauden alkuvaiheessa ainakin yökötti kaikki rasvaset jutut, mutta tällä kertaa mun on tehnyt ihan kauheesti mieli myös pizzaa ja kaikkea suolasta! Tällä kertaa alkuraskaudessa oksetti kaikki karkit ja suklaa & kahvi. Vaikka yleensä on mun herkkua! Nyt ei enää silleen yökötä mikään.. ainut jos on pitemmän aikaa syömättä, niin tulee huono olo. Jostain olen lukenut, että tekee mieli syödä niitä ruokia, minkä sisältämistä vitamiineista on "puutostila" tai jotain. :)
Ja eikös jotkut sitten taas näitten mielitekojen perusteella ennustele sukupuoltakin! :D Tässä raskaudessa on kyllä hyvinkin ollut samat oireet, kun esikoisesta (tyttö), mutta paljon lievempänä. En tiedä sitten johtusko siitä, että edellistä odottaessa olin raskaassa työssä ja nyt hoitovapaalla kotona, eli nyt voi syödä sillon kun huvittaa ja lepäillä enempi. Tai sitten tällä kertaa masussa asustelee poika :D
 
pearl84 Noku mä oon lukenu noista haluista yms, niin niin täysin tyttö-olo, ja sitten kun mun kaveri odottaa poikaa niin sen tekee taas mieli kaikkea rasvaista yms mitä taas minä en suuhuni pistääsi!! :) Saa nähdä kumpi tulee, selvää kyllä halutaan ottaa jos vain onnistuu sitten nähdä!! Ja todellakaan sukupuolella nyt ei ole mitään väliä, kunhan saataisiin vain terve lapsi!!
 
Kukkaiskeiju Mulle saa laittaa Naistenklinikan synnytyssairaalaksi.

Vuosi vaihtui rauhallisissa merkeissä. Nyt ollaan lähdössä laivalle isukin kanssa. Muakva pääst kahdestaan johonkin. Seisovaa pöytää tässä jo odotan. :D
 
noista mieliteoista: Mun tekee mieli sekä tuoretta että rasvaista, voisin syödä koko ajan ja painoa on tullut jo huomattavasti lisää. Mut oikeestaan kahdessa edellisessäkin raskaudessa mulla on tullut alussa painoa ja on se sitten onneksi tasoittunut etten ihan mikään valtava jätti oo ollut. Ja ylpee itestäni kun kävin tänään hiihtolenkillä, huomennahan ne pakkaset taas tulee takas niin saas nähdä miten tarkenee taas.

Huomenna aamulla nt-ultra ja jännittää niin paljon etten varmaan nukuttua saa. Onko teillä muilla tehty ultra mahan päältä kun muistelin että mulla tehtiin ennen sisäkautta. Nyt tuli ajan mukana silti ohjeet että pitää olla virtsarakko täynnä kun tehdään mahan päältä. Tosin viikkoja on jo sen verran paljon että eiköhän se näy siitäkin hyvin. Oululaiset: vieläkö Maikkulassa ultraa se vanhempi naislääkäri (olikohan Siljander tms) joka ainakin oli Kontinkankaalla?

Cailin 13+0 POKS!!!
 
Heippa ja Hyvää Uutta Vuotta kaikille heinäkuisille!

Taustalla minäkin aikaani vietän, luen pinoa melkein joka päivä, mutta kirjoitan harvemmin.

Kiitos Kukkiselle uudesta pinosta.

Ja heti perään päivityspyyntö, LA muuttui jo neuvolassa päivällä, joten uusi LA olis 28.6.11. Ultrassa LA:ksi saivat 26.6, mutta ei sitä muutettu kun sanoin, ettei vauva silloin kuitenkaan synny. Odottelen maltilla reippaasti yli LA:n, niin se viimeksikin meni käynnistykseen asti....

Niisku rouvan miehen temppu on sellainen jota en uskoisi meillä tapahtuvan. Enkä itse tiedä suuttuisinko. Toisaalta miehen pitäis tietää mikä on ok ja mikä ei ja haluan uskoa, että mies on mun kanssa tosissaan. Mutta jos mies väittää ettei hommassa ollut mitään epäilyttävää niin kaipa se pitäis sitten uskoa ja luottaa?

hankinnoista pakollisia hankintoja on oikeastaan vain tuplat. Kaikkea muuta on hyvässä tallessa esikon jäljiltä. Toki unisex vaatteita ole ostellut, mutta sehän on vain ilo.
Joku muukin taisi kestoilla. Meillä tyttö on ollut pienestä asti kestoilla ja uusikin vauva puetaan sisävaippaan ja villiksiin heti kotiin tullessa. Vaippoja on valmiina vino pino ja niitä syntyy jatkavasti omalla ompelukoneella lisää. Ostovaippoja mulla taitaa olla tasan 2. Käytetään meillä kyllä kertavaippojakin yöllä ja kaupunkireissuilla ja tietty hoidossa. Mutta kotona kestoillaan ja mikä parasta mieskin tykkää siitä.

Mielitekoja löytyy kyllä ja ne ovat kummallisen terveellisiä. Salaatti ja mysli, ilman mitään herkkuja. Outoa siksi että tyttöä odottaessa himoitsin kaikkea suolasta ja rasvaista...

Moni on menossa utraan onnea teille kaikille matkaan.

ON: Väsymystä on edelleen aika rankasti ja pinnaa kiristää koko ajan. Tuntuu että elämä olis ihanaa ilman tota ukkoa ja koiria, mut onnes tää on ohimenevä vaihe raskaudessa.

Liikkeitä olen odotellut ja välillä tuntuu et nyt se potkas, mut ne menee niin ohi, ei ehdi keskittymään. Noh, kohta niitä pitäisi alkaa tuntua selvemmin.

Kuinkas kauan uskaltaa pyöräillä
varsinkin näillä keleillä? Vieläkin kuljen siis työmatkat pyörällä ja vien tyttöä hoitoon. Välillä pelottaa ihan kamalasti että kaadun ja käy huonosti koko porukalle. Mut muuten ei pyöräily tunnu pahalta.

ai niin, tervetuloa uusille odottajille!

Bree 14+5 (uuden LA:n mukaan)
 
Bree, pyöräilystä mä eka raskaudessa kuljin pyörällä pitkiäkin matkoja melkeen päivittäin ja kysyin siitä sillon lääkäriltä ja ainoa juttuhan siinä on tosiaan kaatumisen vaara ja sitten mulla ainakin sykkeet nousee aika korkeeksi varsinkin nyt jos on kyytiläisiä. Ehkä tuo kaatumisen vaarakaan ei ole kovin iso nyt talvella kun on lumiset tiet mutta keväällä kun alkaa lumi sulaa ja olla liukasta niin tarvii ottaa vähän varoivasemmin.

No,mä meen nyt sänkyyn pyörimään ja panikoimaan huomista ultraa. Miten voikaan näin jännittää!

Cailin 13+0
 
caili mut ultrattiin päältä ja oletin et ultraus tapahtuu sisäkautta, joten rakko oli lähes tyhjä, mutta ultra onnistui. Viikkoja silloin kasassa 13+0.

brianna haluan itsekin kokeilla tuota kestoilua. Olen kova pyöräilijä, mutta nyt tänä talvenä en ole uskaltanut polkea, pelkään niin kaatumista. Noh minä sitten kävelen. Eiköhän sitä uskalla aika pitkään pyöräillä, kunhan ei hirmu liukaalla. Sitten kun maha niin iso, että tasapaino heikkenee.

hankinnat esikoinen kun tulossa, niin kaikkee tarvitaan. Onneksi tutuilta saadaan paljon kamaa. Rattaiden ja turvakaukalon tilanne vielä arvoitus.

päivittäjä Mulle voisi laittaa lasketuksiajaksi 5.7 ja iäksi 24v, sillä se poksahtaa tällä viikolla.

mielitekoja ei oikeestaan ole, kokoajan vaan nälkä ja pelottaa jo mitä vaaka näyttää neuvloassa viikon päästä.
 
Iltaa,
Kukkaiskeijulle kiitos uudesta pinosta!

Voi ällötys, että ottaa päähän tää ällö-olo :x
Koko ajan on kova nälkä; avaan jääkapin, joka on täynnä ruokaa, mutta mitään ei tee mieli syödä.
Siis miten joku juustoleipäkin voi ällöttää niin paljon!?
No hedelmiä saan syötyä, mutta ei ne pidä nälkää kovin kauaa ja pelkään, että saan jonkun proteiinin puutteen kohta.
Tänäänkin teki muka kovasti mieli pizzaa. Tilasin sellaisen ravintolassa vain maistaakseni sitä ja todetakseni, että onpas pahaa! Kurkku on ihan hellänä oksentamisesta ja flunssasta.
Kuka se olikaan joka kertoi olleensa tiputuksessa kolme päivää pahoinvoinnin takia? Tunnen suurta sympatiaa sinua/häntä kohtaan! En osaa edes kuvitella mitä olisi, jos oksentaisin ihan koko ajan.


No, muihin asioihin... Niisku rouvan miehen tekemä temppu olisi suututtanut minutkin. Minkäs sille mahtaa, jos mies on saunassa ja sinne tunkee naisia mukaan, mutta että pitää jäädä sinne useiksi tunneiksi! Luulisin oman mieheni tajuavan sen verran, että ajattelis mun fiiliksiä ja tajuaisi tulla pois melko nopeasti eikä jäisi lorvimaan. Enkä mä tajua miksi joku nainen tunkee itsensä alastomana saunaan, jossa on ukkomiehiä saunomassa...no, meitä on moneen junaan.
Tiedän, että mun miestä olis vaan ahdistanut ne naiset ja se olis tullu kyllä pois.

Huomenna np-ultra, jonka jälkeen voinkin soitella siskolle ja kysellä mun mammahousujen perään, josko ne ovat hänellä vielä tallessa. Toisaalta tekis mieli ostaa uusia vaatteita, mutta se taas tuntuu turhalta rahan tuhlaukselta, koska niillä ei sitten tee mitään enää synnytyksen jälkeen...paitsi, että taisin kulkea pienen koon mammahousut jalassa vielä pari kuukautta esikoisen syntymän jälkeen:whistle:. Ne oli niin mukavat jalassa. Ostan ehkä keväällä jotain kivoja kesävaatteita, vielä en raaski.

Rumpnisse ja "nimetön" 12+3
 
Täällä kukun hulluun aikaan, kun on menny hiukka noi unirytmit sekasin, onneksi on viikko lomaa, että ehtii korjaileen ;)

Mulle sanottiin, ku varasin nt-ultraa, että ehdottomasti pitää olla rakon tyhjä. Siitä varmaan sit vois päätellä, et tehdään alakautta?? Ennen on kyl päältä tehty jo näillä viikoilla. En huomannu sitä kysyä silloin puhelimessa, vaikka samahn se nyt on, kunhan tehdään jostain suunnasta ja näkee, että pienellä kaikki ok :D 10.1. mul on se nt-ultra. Ja nyt 5.1. on neuvolalääkäri, mis katotaan kans ultralla =)

Toistaseks on se karkkilakko pitäny, johan tässä toinen päivä takana :LOL:

Mieliteoista: Mulla menee melkeinpä kaikki, paitsi kahvi, ja glögit on jääny tuonne jääkaappiin, ei kiinnosta yhtään jostain syystä. Tänään oon syöny kahteen otteeseen salaattia =) Nam. Ja jugurttia koitan popsia ihan sillä et tulis sitä kalsiumia. Taitaa mulla ne proteiinit olla se, mitkä jää vähän liian vähille, pitää koittaa petrata siinä.

Esikoiselle tein itse muutamia 56 cm vaatteita, kun kaikki sanoi silloin, et ne pakkauksen vaatteet on niin isoja, et ei niitä voi pitää pitkään aikaan :D Ja ihan täysillä meni sellaselle 4-kiloselle ne 60-senttiset :D Niitä pienimpiä käytettiin ihan pari kertaa vaan ja olivat pieniä.

En muista olinko maininnu, mut me on kerrottu jo melkeimpä kaikille. En oo pystyny pitämään suurta suutani kiinni. Oon aatellu sen niin, että kertoisin kuitenkin siitäkin, jos huonosti kävisi kaikille tutuilleni, niin ei oo mitään syytä, miksi en kertoisi nyt odottavani. Anoppi möläytti lapsille jo tosi aikaisin, kun hän oli saanu tietää (en tiedä oliko mies kertonu vai hänen siskonsa...) Mun vanhemmatkaan ei silloin viel tienny.

Jos vaikka nukkumaan :D

Elli ja "Terho" 11+1
 
palailen myöhemmin lukemaan tarkemmin kirjoitukset.... on mennyt pää ihan sumussa koko viikonlopun ja yön pyörisin sängyssä klo 3 asti ainakin.

TUNNIN päästä np-ultra... ja mä en ole saanut edes vaatteita päälle. Jännittää jännittää...

Palaillaan....:wave:
 
täällä hengissä ollaan vielä vaikkakaan en ole kirjoitellut hirveästi. pitäisi lähteä labraan niihin verikokeisiin ja väsyttää ihan kivasti..ja mitenkähän se onnistuu tuon 1v4kk kanssa mennä sinne yksin???no se selvinnee kohta.
npultra ois mulla 12.1 jänskättää paljon, vaikka kävin kyllä sillon 7+3 yksityisellä ultrassa ja kyllä siellä pieni sydän pompotteli.

neuvolassakin olen jo käynyt ja 2 tuntia yli vierähti siellä,niin poerinpohjanen oli täti,vaikka luulis että viidettä odottaessa kaikki ois jo selvää =)

pahoinvointi on helpottanu ja väsy vaan jäljellä..
niin ja mulla tuo la ois 24.7.2011 nyt neuvolan mukaanjoten sen vois vaihtaaa ja iäksi voi laittaa 30.v koska sekin kohta vaihtuu.

hyviä vointeja kaikille! mamutski 11+1
 
Viimeksi muokattu:
Mieliteoista Mä söisin hullun lailla mandariineja :D Ei ki muuta ihmeellistä... Esikoisen raskaudessa olisin syöny vaikka kuinka mahollisimman suolasta ja rasvasta, ja nyt se on lähinnä, että syön jos on pakko... Mutta ei ole mitään himoa.

Vauvan vaatteista ME ei kanssa ostettu niitä pieniä, pienimmät tais olla just jotain 56, jai han vaan muutama. Sitten me mentiinkin ihan liian isoilla vaatteilla tooosi pitkään, kun pikkumies olis syntyessään 48cm pitkä ja laajat allergiat, jotka vaikutti myös äidin maidon kautta, hidastivat kasvua. Tällä hetkellä poika on 1v ja 10kk ja 80cm vaatteet menee just just; kertonee siis paljon miten hitaasti toi vaatekoko on meillä noussut :D

Kertomisesta Oon tainnukin jo jotain sanoa, mutta kun en muista mitä, niin sanon uudestaan :D Alkuun oli tarkotus, että ei kerrota piiitkään aikaan, on niin paljon pettymyksiä takana, ja mä olen sen tyyppinen ihminen, että jos jotain sattuis, mä en kestäis kun ihmiset alkais sääliä ja harmitella, haluan surra suruni rauhassa. No sitten tuli se eka sairaala reissu, joten kerrottiin molemman vanhemmille ja siskolle (tosin mun siskolle oltiin kerrottu heti plussan jälkeen), kun ei viitsitty alkaa kehittelemään mitään tarinoita. Kaikki sanoi aavistaneensa jo etukäteen, joten muille kertominen on sitten jäänyt. Varmaan kaikki aavistaa, joten mitä sitä enää kertomaan :D Kyllä ne sitten viimeistään mahasta huomaa, jos ei muuten arvaa tai kuule ;)

Karkkilakko Mä en oo mukana :D Syön muutenkin tosi vähän karkkia, kun tykkään niin harvasta, mutta sitten jos tekee mieli ja haluan, niin sitten on myös saatava :D

Elli- Mä en osaa sanoa, kumpaa kautta se tehdään, kun viime raskaudessa ei käyty varsinaisessa np- ultrassa. Mutta vois päätellä, että pitää olla tyhjä, koska alakautta ultratessa se rakko tulee tielle, mutta ainakin alkuraskaudessa pitää olla virtsaa rakossa, että se nostaa kohtua ylöspäin. Meille tosin tuli ultra ajan yhteydessä ohje, että rakon pitää olla täynnä mahdollisten virtsanäytteiden takia. Se kyllä voi johtua siitä, että mä olen muutenkin seurannassa äitipolilla...

Niisku-Rouvalle Jaksamista ja onnea ultraan! :hug:

Unista Onko muilla raskausaika vilkastuttanut unitoimintaa? Mä nään ihan hulluna todella outoja ja todentuntusia unia! Ja aikasemmin näin tosi harvoin yhtään mitään unta... Mietin vaan, että voiskohan raskaus tehä tepposia?

Kristen + Tirpana 10+1
 
Noista mieliteoista vielä Mun kyllä välillä oikeen tekee mieli kaikkea oikeen oikeen rasvasta!:p Viime raskaudessa (tyttö) taas oksennus lensi jo siitä, jos joku puhui jotain esim. rasvaisesta makkarasta!:x Muuten ei oo kyllä eroja tähän raskauteen ja pikkasen enempi tyttöolo on nytkin.. Oishan se kyllä aika hassua, jos jomman kumman sukupuolen edustaja tykkäis erityisesti jostakin ruokalajista!:D Vaikka näin kun miettii miesten ja naisten eroja, niin tokikin se voisi olla mahdollista.. :)

Toinen kanssa mihin en usko yhtään, on masun muodon mukaan sukupuolen ennustaminen.. Mulla oli ainakin viimeks niiiiiin poikamaha, kun olla ja voi, mutta tyttö vaan tuli!

Onkos teillä useamman kerran raskaana olleilla mitään eroa pahoinvoinnissa, kun on tyttö/ poika tullut? Joskus olen kuullut sanottavan, että jos tulee tyttö, ois pahoinvointia pidempään ja enemmän, kun kehossa niin paljon naishormoneja :D
Viimeks mulla oli kyllä just silleen, että pahoinvointi alkoi vasta rv 11-12 ja kesti puoliväliin vuorokauden ajasta riippumatta. Nyt näyttäs olevan samanlailla, oksensin eka kerran vasta rv 12. Sitä ennen toki oli huonoa oloa.-

Kaikille Nt-ultraan meneville tsempit! :wave:

Elli: Mulle tuli postissa sillon se aika sinne Nt-ultraan ja siinä sanottiin, että rakko pitää olla täynnä. Mulla tutkimus tehtiin masun päältä..

Pearl 14+4
 


Koitetaan onnistuuko:D.Elämäni ekaa kertaa käytän mitään kuvien jako ohjelmaa joten..:)
Tossa siis pitäisi olla tota möhömahaa:D.Paino ei ole noussut vielä yhtään,mikä on hyvä koska tossa vähän ylimääräistä onkin:D Ja viikot 13+2
 
Onnistuin!:).

unista olen kirjoittanut useamminkin mutta vastaan taas.Näen todella vilkkaita unia:O.Välillä ne on kuin jostain p*rno leffasta ja välillä komediaa ja kauhua:LOL:.Ja kyllä ihan odotuksesta on,,ulla on aina alkanut tosi aikasin noi unet.Oli ensimmäisiä oireita ennen tätä plussaa:)
odotuseroihinkin olen vastannut mutta siihenkin vielä.Noista tytöistä on alkanyt närästämään heti ihan alussa ja närästänyt loppuun asti(lopussa ihan tuskaa,istualtaan täytyy nukkua).Pahoinvointia ollut vähän.Tässä ei ole vielä närästänyt ja huono olo ollut ihan kauhea:x
Ja mieskin sanoi että olen ollut ihan erilainen.Saa nähdä kumpi tämä sitten on:)
kertomisesta nytkun lapset tietää niin tietää koko maailma:).Vanhin kertoo pihalla kavereille että meille tulee vauva.Eli ei ole salaisuus enää:)

Mut nyt hommiin.Tsemppiä ultraan!.Monella oli tällä viikolla(tänään):)
 
Hyvää alkanutta meidän vauvojen vuotta kaikille!

Kiitos uudesta pinosta kukkaiskeijulle!

Täällä kotiuduttioin vasta eilen joululomalta. Oli todella rentouttava loma, kun isovanhemmat kilvan hoisi esikoista. Sai itse ottaa aika rennosti. Nyt sit taas paluu arkeen, mutta sekin on ihan mukavaa mukavan loman jälkeen.

Meillä nt-ultrassa katottiin sekä alakautta, että vatsan päältä. Yllättäen näkyvyys oli parempi vatsan päältä, vaikka mulla on kohtu taakseppäin kallellaan. Rakko oli tyhjä.

Mieliteot täällä vaihtelee. Ruoka maistuu aika hyvin ja kaikki tosi tulinen on ihan in. Karkki taas ei oikein maistu ja joulunakin tuli syötyä ihan minimaalisesti suklaata ym. Yleensä suklaa kyllä maistuu. Kahviakin olen alkanut pikkuhiljaa taas juomaan. Mulla on nyt pahoinvointi ja närästys helpottanut tosi paljon ja on enää ajoittasita.

Mulla tuo pahoinvointi ekassa raskaudessa alkoi varhain ja kesti varmaan vikolle 15-16. Silti mahassa oli poika. Mahan muoto oli perinteinen poikamaha, mutta sykkeet taas oli nk. tyttösykkeitä koko raskauden. Eli ei noista merkeistä kyllä mun milestä voi päätellä yhtään mitään.

Meillä esikoisen piti olla iso ja sen vuoksi ei ihan pieni vaatteita hankittu. 56 ja 60 cm oli valmiina. Esikoine sit päätti syntyä rv 36+0, joten olikin aika pieni ja mun äiti sit kävi ostamassa joitain 50 cm vaatteita joita käytettiin eka kuukausi, jopa pidempäänkin. Aika unisex vaatteita on noi meidän pient, kun en tykkää itse mistään vaaleansinisistä- ja punaisista. Jotain uutta toki pitää hankkia tulokkaalle, koska osa sikon vaatteista on laitettu jo kiertoon.

Barbapörrö ja Urkki 14+2
 

Yhteistyössä