<3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 <3 Tammikuu<3<3<3<3

Hei kaikille.. :)
Tääkin ilmoittelee et mukana ollaan vielä vaikken hirveästi ole kirjoitellutkaan... Lukemassa kyllä käyn.. :)

Kukkaiskeijulle kiitokset uudesta pinosta.. :)

Surun kohdanneille suuren suuri :hug: ja paljon voimia tulevaan...

Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille tasapuolisesti.. :) :flower:

Tällai pikamerkkaus ku ei nukuta ku jännittää niin kovin.. Huomen aamulla ultra... IIKs...

TB ja pikkuinen 11+3 :heart:
 
Niq ja Martsu: Kiitos vastauksista!!! Eli ihan oikein sain ajan. :D Nyt vaan jännään siihen asti ja jos siellä siellä kaikki ok, alan vihdoinkin nauttia tästä raskaudesta!! Alku mennyt ihan stressatessa vauvan puolesta. :ashamed: Välillä ihan ahdistaa kun huoli on niin valtava.
 
Iltaa...

ruuista: Kaikkein parasta on ruisleipä juustolla, appelsiinimehu, klementiinit ja jugurtti. Ihan alussa mulla teki kaameasti mieli hampurilaisia, pitsaa jne. mutta eivät ilmeisesti sula mahassa kunnolla, kun tulee tosi ahdistava olo kaiken rasvaisen syömisestä.

karkkilakosta:Voin alkaa siihen sitten, jos karkit alkaa taas maistua. Plussauksen jälkeen ei juurikaan ole tehnyt mieli karkkia tai pullaa vaikka tavallisesti olen melkoinen sokerihiiri

unista: Melkoisia elokuvakohtauksia näytetään öisin myös mulle. Satun vielä olemaan kova kävelemään ja puhumaan unissani, joten miehellä on öisin aika paljon kestettävää...Onneksi en ole vielä löytänyt itseäni ulkoa. Joululomalla näin painajaista ja huusin niin, että mun vanhemmat ja velikin heräsivät :kieh:

Nt-ultra olis meillä uudelleen jo keskiviikkona. Edellisellä kerralla viikkoja liian vähän, joten saatiin uusi aika.

Yövuoroa pukkaa jälleen ja laattakin lentää nykyisin. Jännä että alko tuo oksentaminen vasta joskus rv 10. Kaipa se sitten jatkuu loppuun saakka...

Sarah ja Murunen 12+2
 
Unista Mitä ihmeellisimpiä ja villeimpiä, ei niissä oo ikinä mitään päätä eikä häntää. Esimerkkinä yks yö näin unta, että olin hakemassa meille hampurilaista ku siihen grillin pihalle ajo tosi leveä ja matala valkonen auto joka oli jonku rikollispomon, ja se mies alko sitten ampumaan kaikkia ja niihin kehen se osu, niin niistä tuli ufoja.... :D heh

Mä eilen kyselin tutulta ja sitten tädiltä mitä vauvajuttuja niillä on jäljellä, ja tädillä oli kaikki rattaista ja pinnasängystä lähtien :) Niitä mennäänki sit ens viikolla kattelemaan. Onneks ei ollu vielä ehtiny laittaa kiertoon!

Mulla tuntuu alaselässä vasemmalla puolella ja pakarassa aivan ku joku pistäis jollaki terävällä :s ollu jo jonku aikaa, mutta tuntunu vaan välillä, nyt tän aamun ja eilisen illan tuntunu joka askeleella. Tänään uusien työkenkien osto, toivottavasti olis vaan siitä kiinni, tässä kuussa ei auttais kauheesti olla saikulla kun lomat pyörii ja meitä on vaan 2 yhtäaikaa töissä, yksin ei kyllä pärjää.

Merlina ja muru 13+5
 
Se, mitä täällä (ja muutenkin) yleisesti kutsutaan np/nt-ultraksi on oikeastaan varhaisraskaudenuä, koska mikäli ei halua seuloihin osallistua siinä tarkistetaan sikiöiden määrä ja laskettu aika. Tuo niskaturvotuksen mittaushan on osa sitä seulaa...

Äh, kuopus valvotti viime yönä useamman tunnin, ja nyt on sitten pahoinvointi ilmeisesti siitä syystä entistä pahempaa :x. Muuten olo ollut jo hieman parempi, mitään ei vaan jaksaisi tehdä ja pienikin hengästyminen aiheuttaa huonovointisuutta.

Viikon päästä ultra, liiiiiiian kaukana siis...

Knox ja Papu 11+5
 
Huomenia.

Yö meni suhteelliisen hyvin vaikka poitsu vähän vänkäili yöllä, Kuume nousi äkillisesti illalla ja mies lähti poitsun kanssa tkoon päivystykseen. Tuomio oli 39 astetta ja molemmissa korvissa tulehdus... Päiväkodista kun tuli kotiin ei ollut mitään ongelmia ja kun oli hetken omassa huoneessa leikkimässä tuli itkien ja nenä valuen valittamaan korvia. Voi pientä :(

Nyt on saanut kipulääkettä ja antibioottia ja tällä hetkellä kiukuttelee kun olisi halunnut mennä päiväkotiin eikä jäädä kotiin. Voi miksi lapset ei ymmärrä vapaapäivän tai saikkaripäivän merkitystä ;)

Masu ei ole särkenyt eilisen jälkeen ja vuotokin loppui, nyt on ylävatsalla kipuilua, mutta johtuu varmaan närästyksestä :( yöks mikä vaiva...

Niisku-rouva + Pirpanat 11+5 :heart::heart:
 
Huomenta päivää.. :)

Ultrassa käyty ja siellä se pieni köllötteli.. :heart: Kätilö ultras joku puol tuntia et sai sen nt-mitan joka oli 0,35mm ja sydänäänetkin kuultiin.. :) Päivän oli isompi ultran mukaan mut laskettuhan ei muutu silloin.. Niin ja ultraus tehtiin alakautta ja rakko tyhjä.

Niisku-rouvan poitsulle paranemisia..

merlina mulla on ollu toispuoleisena sellai outo "rutiseva" tunne ku esim yrittää sängystä ylös päästä, th epäili iskiashermo vaivaksi.. :/ toivottvasti sinulla auttaisi uudet kengät..
Nyt on myös häntäluu ympäristö kipeä, varsinkin jos nostaa jotai lattialta niin tuntuu... Mistäköhän moinen vaiva? :O Liitoskipujako jo nyt??

TB ja pikkuinen 11+5 ultran mukaan/11+4 nvlan mukaan :heart:
 
Niisku-rouvan Pojulle paranemisia! Noi korvatulehukset on ikäviä koko perheelle (meillä pienempänä korvakierre) :(

Pisti naurattamaan tuo Merlinan uni, kun mä näin kanssa tässä yks yö sellasta unta, että joku huumeliiga oli tuomassa jotain huumelankoja meille jemmaan, ja kun olin vastaan niin lopputuloksena se pomo ajo mua takaa tota mein hiekkatietä pyssyn kanssa :D

Hui kun kaikilla on niin paljon ollut ultria, onneksi hyvin lopputuloksin :heart:
Meillä huomenna neuvola, ottavat verikokeita ja mittaavat ainakin hb:n, sitten aattelin, että jos ne ottais jonkun pissanäytteen, kun tahtoo olla pissaaminen tosi vaikeeta :( Ei saa rakkoa kunnolla tyhjäks ja sen seurauksena joutuu vähintään tunnin välein ravaamaan vessassa kun tuntuu että on ihan kamala hätä. Ja siltikään ei tule kun pikkuliruja... Muilla samantapaista vaivaa?

Ens ke 12.1 on sitten se nt vai np ultra. Esikoisesta ei menty, mutta nyt neuvola vaan törkkäs paperit käteen eikä edes kysynyt mennäänkö. Eli nt kutsuu nyt ekaa kertaa, mutta puhuttu on, ettei siihen lapsivesipunktioon mennä, ellei riskilukemat ole jotain ihan kamalan suurta...

Kristan + Tirpana 10+2
 
TB:lle vielä, että hyvinkin voivat ja todennäköisesti ovatkin liitoskipuja :) Mulla viikkoja yli viikko vähemmän ja täälläkin niitä on ajoittain TODELLA kovina, tosin ehkä siitä löydetystä endosta johtuen. Mutta lääkäri sanoi mulle, että muuten vois olla tavallisiakin liitoskipuja, paitsi että ne tuntuis vähän pinnemmassa (mulla siis kivut tuolla jossain tosi syvällä) ja ei olis ihan niin kovina, kun mitä mulla nyt on
 
Tervehdys!
Täällä sairastaminen vaan jatkuu.:kieh: Nyt aloitettiin hieman vahvempi kuuri jos sitten alkais helpottaan oloa.
Paljon on ollut hyviä ultrakuulumisia! Hienoa! :)

Itselläni oli tänään toka neuvola eli lääkäri-neuvola. Kaikki oli oikein hyvin vauvalla, mutta tämä äidin vointi vaan on heikko kovasta flunsasta johtuen. Huomasin vaan kotiin tullessani että eipä muistanut terkkari ottaa hb:a... Mulla kun se on tapana aina raskauksissa laskea hurjan alas. Mutta oli terkka niin kovin kiireinen että ei ihme että unohtui... sokerirasitukseen sain sitten passituksen kun on tuota painoa sen verran liikaa. Nyt paino olikin pudonnut 2kg, mutta lisää saa vielä tippuakin. Aloitan myös raskausdiabeetikon ruokavalion, ihan sen vuoksi ettei painoa ainakaan lisää tulisi...
Mä olen kyllä niin ahdistunut tästä painon seuraamisesta! edellisissä raskauksissa olen ollut yhtä iso ja mitään tällästä myllytystä ei ole ennen ollut. Tosin ollaan asuttu ihan toisissa kaupungeissa silloin... Edellisessä raskaudessa mulla nousi paino 12kg, nekin tuli vasta viimeisen 6 vkon aikana. Lähtivätkin kahdessa viikossa pois...
Onkos täällä muita isompia odottajia mukana ollenkaan? miten teihin on suhtauduttu?

Voikaahan hyvin mammat! :hug:
 
Kivuista: Voi olla liitoskipuakin, mutta myös tuo issias on aika yleinen raskausaikana. Mulla meni viime raskaudessa yliliikkuvien nivelten takia alaselkä täysjökkiin, sattu kun nousi tai meni istumaan. Pysty oleen vain seisaallaan tai istuallaan. Menin sitten tutulle kiropraktikolle ja sinne jäi sekin vaiva (se on vienyt multa jo vaikka kuinka monta vaivaa päänsärystä lonkkakipuun). Eli jos alan yhtään oireilla niin sinne menen kyllä taas!

Kristen: Eihän lapsivesipunktiota edes oteta, ellei seula hälytä, mutta tuo on juuri hyvä miettiäkin etukäteen! Joskus törmää niihin asiakkaisiin, jotka tuudittautuu siihen, että kaikki on hyvin ja jos seula hälyttääkin niin ei haluta lapsivesipunktioon kun pelätään sitä keskenmenoriskiä (joka siis on tietenkin ihan aiheellista), eikä tässä mitään, mutta sitten vielä itketään kun raskausaika on pilalla hirveästä huolesta. Tämmöisessä tapauksessa tuntuu, että olis parempi olla menemättä koko seulaan...Mutta itse kunkin oma päätös. :D Mehän ei otettu seuloja, mutta haluan tuoda ilmi, että musta on ihan ok ottaa silti seulat jos on nimenomaan miettinyt nuo jatkot, että jos ja jos ja on niiden kanssa sujut. Mulla ei siis henk.koht ole mitään seuloja vastaan :)

Ja muuten Kristen, ei neuvolatäti voi teitä vaan sinne "tökätä". Ultra-ajan toki antaa, mutta itse voi siellä ultrassa sitten sanoa (meillä ainakin kysyikin erikseen) että haluaako että sitä niskaturvoketta otetaan. Samoin veriseulat. Mulle laitto lähetteet ja sano, että käy labrassa jos niihin haluat osallistua.

Tulipas jotenkin paasaus koko viestistä :) Sooorii :D
Kukkis ja tossukka 12+3
 
Terkut Neuvolasta!
Kaikki oli ok ja hb:kin oli noussut jo 95.
Lääkäri kirjoitti mulle taas uuden migreenilääkereseptin jota voin nyt ottaa yhden päivässä..
Vauvan sydänäänet oli 150krt/min ja sanoi että kohdun suu on pehmeä??

Lisäksi saan varmaan alkaa odottaan lähetettä fysioterapiaan noista mun jumittuneista niska ja hartialihaksista,ja se kyllä vähä pelottaa....
Huomenna olis sitten taas poks päivä ja 14vk täynnä :)

Jaksuja Mammat!

PS. hei lohjan mammat,tai täällä ainakin synnyttävät,ottakaahan yhteyttä,olikohan teitä täällä kaks mun lisäks...?
 
viivi ja vagner. Täällä kanssa yks ylipainoinen odottaja..ennen pojan odotusta laihdutin yli 10kg ja poikaa odottaessa paino nousi melkein 20kg,paino putosi sitten imettäessä ja turvotuksen lähdettyä 10kg ja ne 10 jäi jäljelle jotka olisin ehdottomasti halunnut pois ennen tätä raskautta..:( Onneks nyt puntarilla käydessä huomasin että oli paino jopa kilon verran pudonnut. Ja sokerirasitukseen joudun jo kohtapuoliin,viimeks onneks oli ihan hyvät arvot.

Meillä vanhin tytär on siis älyllisesti kehitysvammainen ja sen takia halutaan että kaikki mahdollinen vauvan terveyden tilasta saatava tieto sataisiin. Ei sen takia että raskaus keskeytettäisiin(ellei lapsella olisi jotain todella vakavaa vammaa ja ei elinmahdollisuutta) vaan että voitaisiin varautua tulevaan.Tuo tytön vamma kun tuli meille ihan shokkina.Vaikka maailman ihanin tyttö toki meidän mielestä onkin ;)

Ottoliina 10+2
 
Kukkaiskeiju Joo, eihän ne pakota sinne ultraan menemään. Verikokeet otetaan meillä vaan ennakkoon neuvolassa ja lähete pitää kirjottaa. Ja kun neukkutäti ei sitten kysynyt että mennäänkö, vaan oli selvästi olettanut että mennään ja alko jo sitä lähetettä kirjottelemaan, en sitten jaksanut alkaa väittämään. Esikoisen kanssa sain jo vääntää ihan riittämiin, kun kuulemman mun diabetes lisää sitä riskiä. Ja edelleen ollaan ihan siinä samassa mielentilassa, mitä esikoisesta, että vaikka siinä todettais jotain, että jotain olis vialla, lapsi on tervetullut sellaisena kuin on. Lapsivesipunktioon mentäisiin vasta siinä vaiheessa, jos tulokset olisi sellaiset, että oikeasti näyttää siltä, ettei lapsi elä synnytykseen saakka, tai synnytyksen jälkeen vain muutamia tunteja...

Jos turvotusta on tai verikokeet näyttää kohonnutta riskiä, sillä tiedolla sitten mennään ja katsotaan, kun lapsi syntyy, mitä tuleman pitää. Mies on mun kanssa samoilla linjoilla sen kanssa, että jos luoja meille suo vammaisen tai sairaan lapsen, me olemme tarpeeksi vahvoja hänestä huolehtimaan. Tämäkin lapsi on niin kauan toivottu, ettei pienet "vastoinkäymiset" anna meitä lannistaa.

Painosta ainakin viivi ja vagner puheli. Mä olen ihan normaali painoinen odottaja, mutta silti neuvolat ahdistaa juurikin tuon punnituksen osalta. Mein neuvolatäti on TOSI tarkka, ettei yhtään ylimääräistä sais tulla. Edellisessä raskaudessa olin lähtöpainolta saman painoinen, bmi hitusen alle 24, painoa koko raskauden aikana tuli 15kg ja neuvolatäti oli melkein alusta asti ihan kauhuissaan kilonkin painon noususta. Lisäks mulla oli kamalasti turvotusta, joten järellä ajatellen en ymmärrä, miksi hän niin siitä hermoili ja painotti, että pitää katsoa mitä syö!
Mulla on jo diabetes, joten raskaus db:n vaaraa ei ole. Ja mitä olen lueskellut, niin normaali painon nousu normaalipainoisella on 12-18 kiloa, joten senkin osalta menin hyvin tuohon väliin.

Noh, täytyy vaan sulkea korvat ja antaa motkotuksen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos :ashamed:
Nytkin tiedän, että painoa on tullut, koska pahoinvoinnin takia joudun syömään vähän väliä, mutta kipujen vuoksi liikuntaa en pysty harrastamaan :|

nenna Elä sie turhaan jännitä. Uskon, että sä saat sieltä fysioterapeutilta vaan apua niihin, ettei tarvi koko raskausaikaa kärvistellä. Mäkin kävin fys.ter. ekassa raskaudessa selkäkipujen vuoksi, ei tosin ollut apua, mutta olis voinut olla :D
 
Hei taas kaikki! :wave:

Voi kamala kuin tekee mieli niitä tulisia kanoja.. Mitä ne nyt on.. Hornetteja vissiin :D Harmi kun ei vaan oo autoo, niin ei pääse niitäkään hakemaan : / ..hmph.

Täällä odotellaan edelleenkin jotain :D Liikkeitä, masun kasvamista.. jotain.. Oon vähän hätänen.

Tänään saapu postista mun älyttömän nätti Bola-koru :) Aloin sitä nyt jo käyttämään, vaikka pikkuinen ei vielä kuulekaan. Ei siitä haittaakaan ole :D

Joku oli puhunut noista liitoskivuista.. Mulla tuntuu sellaista pistävää ja viiltävää kipua, välillä tosi kovaakin, nivusissa ja lantiolla jos tekee jonkun nopean liikkeen.. Kohtu ilmeisesti pikkuhiljaa kasvaa, ja kipu on siitä johtuvaa. :)

Tänään tuli 15 viikkoa täyteen! Poks poks! :heart:
 
moikka, pitkästä aikaa!
Tällä on ollu niin hektistä töissä ettei juuri ole ehtinyt koneen äärellä istumaan.
Jotain pientä vauvan vaatetta on tullu jo osteltua vaikka vielä hieman jännittääkin ostaa.

Mulle vois päivittää tuohon mun ikään 26 kun tuo vuojet paukkuu ihan kohta ;D

Nyt on mahaa nipistellyt pari viieistä päivää oikeen urakalla välillä, mut taitaa olla harjoitussupparit kyseessä... ainakin toivon niin. Massu turpoaa kovalla vauhdilla eikä omat housut enää juuri mahdu jalkaan...

niuku + toukka 14+5
 
Mulla oli tänään nla-lääkäriaika, ei saanut lääkäri sydänääniä kuulumaan ja lähetti gynenpolille tarkistuttamaan asian. Siellä lääkäri ultrasi pitkään ja tuloksena keskeytynyt keskenmeno. Sikiöpussi vastasi viikkoja 7+2 mutta sikiötä ei enää ollut. Jonkun tyhjennyslääkkeen sain jo sairaalassa ja torstaina pari sytoteciä. Että meidän matka heinäkuisissa päättyi sit kuitenkin liian aikaisin. :'(

Onnea ja voimia teille kaikille odotukseen! :)

Bianca
 
Bianca: Olen pahoillani..:'(

Kukkaiskeiju: Kiitos tervetulotoivotuksista! :) Ajattelin nyt kuitenkin liittyä tänne ryhmään, että pysyn vähän itsekin kärryillä tästä raskaudesta. Viikot on vilistäneet niin vauhdilla ja esikoinen pitää kiireisenä, että välillä unohtuu koko raskaana olo :D Ainakin taustailen, jos en aina jaksa tai kerkeä kirjoitella :)

Seuloista: Itse taas olen sitä mieltä, että menen tässä raskaudessa kaikkeen mitä tarjotaan, kun viimeksi ei päässyt mihinkään. Ja tokihan ei noissa seuloissa kaikkea huomata ja myöhemminkin voi mennä jotain vikaan vaikka synnytyksessä. Mulla taas oma kanta oli, että parempi katsoa, kuin "pistää päänsä pensaaseen" ja toivoa parasta. Ja lisäksi jos jotain löytyisi, niin osaisi varautua etukäteen sairaan lapsen kanssa elämiseen.. Mutta minä taas en millään tavalla tuomitse jos joku niihin ei mene, en itsekään mennyt viimeksi edes veriseulaan ja ultriin ei silloin päässytkään.
Yhdellä tuttavalla huomattiin pahat kehityshäiriöt vasta aika loppuvaiheessa raskautta ja sekös vasta kamalaa olikin.. siis kun lapsella ei ollut mitään elinmahdollisuuksia:'( Siksi olenkin todella onnellinen, että nyt kaikkien kuntien on pakko tarjota näitä ultria jokaisella. Mutta en tosiaan tuomitse ketään joka ei mene ja mun mielestä täysin jokaisen oma asia.. :)

Liikkeitä olin tuntevinani eilen :heart: Pientä möyrintää tai vastaava, ei selkeitä potkuja vielä kuitenkaan. Esikoisesta tunsin vasta rv 19 ja se oli oikeen kunnon jysäytys masuun :D Varmasti tuntui jo silloinkin aikaisemmin, mutta en osannut niitä liikkeiksi
rekisteröidä. :)

anu84: Ihana ultrakuva! Ja onnittelut hyvin menneestä ultrasta! Onnittelut myös muille hyvin menneistä ultrista! :)


Pearl 14+5:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Viivi ja vagner, mä oon kanssa isomman sorttinen odottaja. Neuvolassa oli ihan asiallista kohtelua. Sokerirasitukseen täytyy mennä ja minulle sanottiin että laihduttaa ei saa. Kuulemma siitä ei ole haittaa jos paino ei nouse. Mutta eikö se sitten ole laihduttamista kun nouseehan paino väkisinkin. Vauva, istukka, lisääntynyt verimäärä, kohtu, rinnat jne. tuo jo melkeen sen 10kg lisää. Hieman mua stressaa toi painon nouseminen, kun en itsekkään haluais paljoa lisää. Mutta en katso asiaa niin tärkeäksi että pilaan raskausajan siitä stressaamisen takia mikäli kaikki muuten on hyvin. :) Toki täytyy miettiä mitä syö kun mulla on suvunkin puolesta diabetes-taustaa.
 

Yhteistyössä