<3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 <3 Tammikuu<3<3<3<3

Bianca Suuren suuret pahoittelut ja osanotto :heart: :'(

Pearl Sitä mäkin olen vähän miettinyt. Viime viikolla ei ollut, tutkivat sairaalassa moneen kertaan, eikä muita oireita ole, mutta äkkiäkös se kehittyy ja oireettomana...

Osaako kukaan sanoa kuinka kauan pissanäytteeseen pitää pidätellä jos tutkitaan vti:tä?
 
Kristen: Itsellä on muutaman kerran ollut vti ja lisäks se kyllä tekee semmosen oireen, että virtsatessa myös kirvelee kovasti, ainakin mulla on ollut :(
Näyte pitäis mielellään ottaa aamuvirtsasta, eli sen neljä tuntia pitäs ainakin rakossa olla.
 
NiQ
Mun mielestä Lindex poisti pari vuotta sitten mammamallistonsa. Taitaa H&M olla ainoa tämäntyyppinen enää jolla on äitiysvaatteita ja niitäkään ei ole joka paikkakunnan myymälöissä...
 
Biancalle suuret osanotot! Voimia suruun :( :hug:

Vielä seuloista: vielä tarkennan.... eli musta mikä tahansa ratkaisu seulojen suhteen on hyvä jos perhe on itse niihin tyytyväinen, mutta siksi ne pitää olla itse mietittyjä eikä tehdä niitä jonkun mieliksi. Nää on vaan niin paljon ihmisiin vaikuttavia asioita ja siks mulla kilahtaa, jos joku terkka ottaa oikeudekseen vain olettaen laittaa joku pari seuloihin :D tietenkin myös jos omasta periaatteestaan puhuu olla menemättä...Heh, musta saa aina kyllä omien oikeuksiensa puolustajan :D Sitäpaitsi meenhän mä itsekin rakenneultraan, seulahan se on sekin, musta siinä vaan saa jo niin eriluontoista tietoa.

Anu84:n ultrakuva oli ihana!!! Sehän se mun piti sillon kommentoida kun tuli täys black out...

Lista on muuten taas ajantasalla :wave:

).( Mulla on ollut tänään joku tekemisen puuska! Ihan kivaa pitkästä aikaa! nyt vaan kun lässähdin tähän sohvalle niin sen tietää että nyt tuli sit täysväsymys...
Hyvää illan jatkoa ihanaiset! :D

Kukkis ja tossukka 12+3
 
Biancalle Suuret pahoittelut :'( ja osanotto :hug:


Anu84 Aivan ihana ultrakuva :heart:

Kukkis Kitos uudesta pinosta!


).( Tänään kävin verikokeissa ja viikon päästä ois nt-ultra. Sinne asti vielä enimmäkseen pysyn taustalla kuten tähänkin asti, kai se konkretisoituu ja alkaa kunnolla tää mun odotus sitten jos ja kun näkee pikkukaverin ruudulla hyvissä voimissa. Nyt vaan tällasta hiljaiseloa, lukemassa käyn kyllä ahkerasti teidän juttuja!

Tsemppiä odotukseen ja hyvää vauvavuotta 2011! :heart:

Jasmin & rv 10+4
 
Voi Ei Bianca:'(.Kovasti voimia:hug:

Mullakin on tota virtsaamisongelmaa.Ei kyllä kirvele ollenkaan,pissalla saa ravata kokoajan.siis välillä ihan vartin välein ja maha ollut kipeä tänään: /.Oisko vaan jotain kasvukipuja:confused:.Täytyy nyt seurailla..
Mullakin on ylipainoa.Oon 172cm ja painoa 85:ashamed:.Kahta ekaa kun aloin odottamaan painoin 10kiloa vähemmän,paino nousi molemmissa yli 20kiloa.kakkosen jälkeen en kerennyt paljoa pudottamaan kun se oli 3kk kun aloin kolmosta odottamaan.siitä on sitten nämä kilot jäänyt..Olen koittanut syödä järkevästi ja arki liikuntaa saan mutta paino ei putoa.Karpannut olen ja sillä on paino pudonnut mutta nyt en jaksa ajatella koko asiaa:/. niin ja kolmosen odotuksessa tuli kiloja vaan 12:).Sokerirasitukseen joudun joskus viikolla 26.Mutta vantaalla vissiin suositellaan sitä melkein kaikille.mulle senkin takia että kolmonen oli niin iso,sokerit on ollu aina ihan kohillaan kuitenkin.En ota suuria paineita,tiedän vaan kuinka hankala on olla kun painaa sen sata kiloa:ashamed:.Nivelet ei oikeen tykkää.Huh,tulipa vuodatus:D.hiilareita koitan kuitenkin vähentää ihan reilusti!.Paljon vaan salaattia ja kasviksia:p

Ihan taas omaa napaa koko viesti:D.

Vointeja! mm itu 13+3
 
Jokohan tämä lähetys onnistuis... oon vasta puoli tuntia yrittäny lähettää ja aina vaan netti katkeaa ja katkeaa ja katkeaa..

Bianca:hug:

Kivuista Mullaki tuota kipua on tuolla häntäluun kohalla tai jossain siellä main. Välillä tuntuu, että koko lantio on jumissa eikä jalat meinaa toimia. Siihen päälle ne "pistokset"... Äitin kanssa juttelin tänään ja se sano, että sillä ollu ihan samanlaisia kipuja jossaki vaiheessa aina.. Toivottavasti vaan pystyn töissä olemaan, onneks saan istua tarvittaessa :) Ainoat hyvät työkengät mitkä löysin niin makso 80e alennuksessa.. varasin ne, mutta taitaa jäädä ostamatta.. Pitää vielä yö miettiä.

Painosta Täällä löytyy jonku verran ylipainoa, toivottavasti ei tässä raskauden aikana ihan kamalasti nouse. Ekan ja tokan neuvolan välillä oli noussu vaan kilon, pelkäsin kyllä että paljon enemmän.. Niin ja minäki sokerirasitukseen joudun jossain vaiheessa..

Eilen illalla yritin kuulostella liikkeitä, mutta en mitään tuntenu :( Tosin mulla vissiin istukka eessä ja kohtu taaksepäin kallistunu, niin eikö ne vaikuta siihen että tuntee vasta myöhään? Malttamattomana haluaisin heti tuntea :whistle: Toivottavasti en ens viikolla oo jo raahaamassa kotiin pinnasänkyä ja hoitopöytää..
 
NiQ
Merlina mulla eilen ultrassa kätilö sanoi että kohtu on taaksepäin kallellaan ja istukka etuseinässä, joten liikkeitä saa odotella varmaan aika pitkään vielä... Ei niitä oikein osaa kaivatakaan vielä ku ekaa odottaa ja kaikki on vielä niiin uutta ja ihmeellistä :) kaikki aikanaan... Sulla on Merlina ihana masu tuossa profiilikuvassa <3

Mulla kans reippaasti ylipainoa, bmi 35. sokerirasitus on edessä joskus puolenvälin jälkeen. Nyt on onneksi paino pari kiloa tippunut viime neuvolakäynnistä, joten kovasti siitä ei pitäisi mainintaa tulla. Johtunee ehkä siitä että annoskoot on tippunu todella paljon ja kaikki rasvaiset ruoat ei houkuttele, lähinnä vaan kasvikset ja hedelmät ja kaikki kylmä, niin ku jogurtti (ja jätski :D)

NiQ & Pena 12+5
 
Kivusta mulla tuo on häntäluun ympärillä, ei sillai satu et itkeä pitäisi mut tuntuu ikävälle. Ja sit myös vasemmalla puolella ihan alaselässä on toinen piste, sitä th epäili issiaskivuksi, se "rutisee" ja on tosi vaikea liikkua jos on mennyt makaamaan ja pitäs kyljelleen mennä taikka nousta.. :/ mut nää ei oo jokapäiväisiä.. ainakaa vielä..

painosta täällä jonkin verran ylipainoa, bmi nyt nvlassa 28 ja ed raskaudessa oli ruokavaliolla hoidettava rd. Tämän rd, ylipainon ja sukurasitteiden takia menen sokerirasitukseen ensimmäisen kerran jo rv 15 eli ihan kohta.. :/ Niin ja sokereitakin pitää kai alkaa tarkkailee kotona myös..mä niin inhoon neuloja!! eli pitää katsella mitä sitä suuhunsa laittaa.. viime raskaudessa th sano et paino saa mulla korkeintaa nousta sen 10kg, sama kaiketi tässä raskaudessa. Ei kyl nipota painon noususta th, mut tarkkaillaan sitä kuitenni enemmän.
 
Ultrassa kaikki hyvin :heart: Niskauturvotusta oli muistaakseni 1,4mm, sydämessä näkyi neljä lokeroa, suolet oli takaisin vatsassa jne. Kaikki vaikutti täysin normaalilta. Vauvalla oli mittaa reilu 5cm ja vastasi viikkoja 11+6 mutta mennään 11+5:llä Jätin myös veriseulaa varten näytteet.

Mulle vois päivittää lasketuksi ajaksi 21.7! Ja iän voi lisätä listaan eli 28.v.
L.A Muuttui päivällä siis. Laitan huomenna ultrakuvan jos jaksan skannata :)

Onnellinen Cappuccino ja papunen 11+5
 
Biancalle pahoittelut ja suuret :hug:

(.) Mulla on jotenkin niin surullinen olo kun mies oli eilen kertonut vanhemmilleen ja siskoilleen ja jotenkin odotin että olisivat edes tektiviestin lähettäneet onnitteluksi mutta ei mitään, kukaan ei oo tietävinään. Ei tee mieli kertoa enää kenellekään kun reaktiot on tollasia tai siis ei reagoida lainkaan. Sen vanhimmalla siskolla on poika joka tuntuu olevan kaiken keskipiste joten ei kai meidän tytöt kalpaa :( No, ei kai pitäs jäädä tätä surkuttelemaan mutta tuli vaan paha mieli.

Painosta täällä taidetaan tehdä sokerirasitus jo kaikille odottajille kun taitaa raskausdiabetes olla yleistymässä. On se vaan ällö koe, mulla ainakin viimeksi oli vaikeuksia saada sitä litkua alas...

Cailin 13+3
 
NiQ
Cailin tiedän tunteen. Mun vanhemmat vaan oli hiljaa eikä puhunu mitään kun kerrottiin jouluna vauvauutiset. Kyllä sapetti! Miehen vanhemmat oli ihan innoissaan, heille ensimmäinen lapsenlapsi, mun vanhemmille kolmas. Johtunee kai tuo hiljaisuus siitä, että me ei olla naimisissa eikä aiota hetkeen mennäkään. On kyllä ärsyttävää! Mun vanhemmille nuo 2 vanhempaa lastenlasta on kans huomion keskipisteitä...
 
Biancalle pahoittelut ja jaksamista!

Täälläkin menee painoindeksi ylipainon puolelle. Ei nyt vielä hirveästi, mutta kumminkin. Mun terkka ei siitä sen kummemmin maininnut tai nipottanut. Sano vaan, että sokerirasitus on sit siellä n. rv 26. Siinä kävin viimeksikin ja oli aika ällöä. Mulla nousi nopsaan sokerit ja sit laski tosi alas jo siihen 2 tunnin arvoon ja tuli kauheen huono olo ja vapina. En siis odota kovin innolla.

Repäisykipuja ja kasvukipuja tuntuu ajoittain. Esikoisesta oli jossain vaiheessa häntäluu tosi kipeä, nyt ei ole ainakaan vielä ollut. Lonkat kipeytyy välillä, varsinkin yöllä.

Liikkeitä en vielä tiedä tuntuuko. Välillä jotain tönimistä ja muljuntaa, mutta en ole varma vielä onko ne liikkeitä vai ilmakuplia. Jotenkin en vielä usko, että voisi olla liikkeitä. Ekassa raskaudessa tunsin viikolla 17.

Barbapörrö ja Urkki 14+3
 
Pahoittelut ja voimia Biancalle!

Mukava kuulla, et muut on saanu hyviä uutisia ultrasta. Vähän jännittää huominen lääkäri, kun välillä on niin epätodellinen olo, et jos siellä mahassa ei ookaan ketään. Jospa se lääkäri jo ultrais tai ainaki kuuntelis sydänäänet, niin sais helpotusta epätietosuuteen. Vaikka oireita on kyllä, et sen puoleen ei pääse unohtuun. Toivoin jo et tää pahoinvointi alkais helpottaan, mut eipä kyllä siltä näytä.. Onneks en oo montaa kertaa oksentanu, ihan tarpeeks tää jatkuva huono olo. Ja jatkuvasti nipistelee mahasta, eli taitaa siellä jotain tapahtua. :)

Onko teiän miehet ollu aina mukana neuvola- ja lääkärikäynneillä? Täälä meillä päin tehdään miehilleki terveystarkastus neuvolassa, en tiedä onko yleinen käytäntö. Ilmeisesti mies on kuitenki aina tervetullut näille käynneille.

Ei uskalla vielä suunnitella mitään hankintoja yms. Ehkä sit jos/kun toivottavasti saadaan hyviä uutisia ultrasta. Sitä pitäs vielä jaksaa odottaa melkein pari viikkoa. Odottavan aika on pitkä.. :) Ja mehän tarvitaan ihan kaikkee, kun esikoinen tulossa. Asuntoon ajateltiin yrittää mahtua vähän aikaa, vaikka tässä huimat 45 neliöö onkin. Saa nähdä minne me kaikki vauvantarvikkeet, hoitopöytä, sänky yms. saadaan mahtuun. :)

Vanhemmille eikä kellekään muullekaan oo vielä kerrottu, mut enpä odota suuria reaktioita. Molemmilla on kuitenkin lapsenlapsia jo ennestään. Jospa ne nyt onnittelis kuitenki. Ja kyllä ne tykkää varmasti, ei se siitä oo kiinni.

Oottekos muuten jaksanu harrastaa liikuntaa? Mulla jäi liikunta lähes kokonaan tän pahoinvoinnin ja väsymyksen tultua. Tavotteena ois kuitenki taas alottaa uudestaan, kunhan vaan jaksas. Jospa se tästä kohta alkais olo kohentuun, niin jaksais taas tehdäkin jotain.

Alida ja Nuppu 10+3
 
Viimeksi muokattu:
NT/NP-ultrasta vielä: tehtiin alakautta, osasinkin epäillä kun käskettiin tulla tyjällä rakolla. Ultrauksen teki lääkäri, mutta hoitaja oli koko ajan paikalla. Saatiin samalla aika rakenneultraan (naistenpäivänä 8.3.). Mulla on istukka takaseinässä, mutta mun läskikerros taitaa haitata hiukan potkujen tuntemista, samoin kuin dopplerilla sykkeen kuulemista ;)

Minäkin olen ylipainoinen ja pääsenkin siitä syystä (ja myös sukurasitteen takia) sokerirasitukseen (vko 15)... Toivottavasti täällä on sitä vadelmanmakuista litkua, on jonkun palstan mukaan parhaimman makuista. Oksettaa jo etukäteen ajatus siitä, että a) ei saa aamulla syödä mitään ja b) pitää juoda kamalaa litkua ja c) piikkikammoisuus&huonot suonet aiheuttavat oman tuskansa... Neuvolantätä ei kuitenkaan ekalla kerralla ainakaan paasannut painosta. Käski vaan syödä mitä vaan maistuu. Odotin sitä, että käskee pitää painoa koko raskauden ajan samana. Toivon tosissaan, ettei mun paino nousisi paljon, vaan että raskaus&imetys jopa laihduttaisi minua ;) turha toivo!

Kipuja ei onneksi ole, mutta jonkinlaista lievää vihlontaa alavatsalla iltaisin, varsinkin jos on ollut rasittava päivä.

Vanhemmat suhtautuivat odotukseen odotuksieni mukaan. Äiti alkoi hössöttämään, isä liikuttui ja miehen vanhemmat ottivat hiukan kevyemmin (heillä jo ennestään 1 lapsenlapsi, mun vanhemmilla ei). Kaikilta saatiin paljon neuvoja mun syömisen ja liikkumisen suhteen. Yritin olla ottamatta liian tosissaan...!

Pissahätä mullakin on aika usein, mutta onneks ei enää sellaista kuin n. kuukausi sitten (piti käydä parin tunnin välein lirauttamassa muutama tippa). Joka aamuyö herään pissahätään (alle desi) ja janoon,vessassakäynnin jälkeen valvon n. tunnin :(

Biancalle paljon haleja ja lämpimiä ajatuksia :hug: sinulla samoilla viikoilla kkm syyskuussa

Anna&Urmas 11+4
 
Biancalle pahoittelut :heart:

Riskiseulat ja ultra: Meillä kätilö ultrasi mahan päältä ja taisi puhua tosiaankin varhausraskaudenultrasta. Verikokeissa olin käynyt ennen ultraan menoa, silti kätilö kysyi ennen kun alkoi ultraamaan että halutaanko osallistua niihin riskiseuloihin. Haluttiin osallistua ja siksi siis varmaankin mittaili sitä niskaturvotusta. Sitten se laski koneella niiden veritulosten ja nt-tuloksen mukaan sen riskin. Eli ilmeisesti jos ei halua siihen riskiseulaan, niin sanoo siellä ultrassa asiasta.

Kattelin tossa äsken netistä hoitopöytiä, ikään kuin valmiiksi. Mutta ei sieltä oikein kivoja löytynyt :( Kauheen kallista ei viitti ostaa jos tää nyt sitten on se viimonen. Jos tuo mies tekis itse???

Tänään tunsin sitten varmasti masuasukkaan liikket. Sohvalla makasin ja mahassa tuntui kuplintaa :)

Huominen menee saikulla, kun niska nitkahti tänä aamuna. Viellä olin tänään töissä mutta nyt sitten särkee niskaa niin vietävästi että lepo tekee terää. Toivottavasti ei pitkity tää vaiva :kieh:

Muumi ja nappula 14+5
 
Rumpnisse: Minä olin tiputuksessa kolme päivää. Lauantaina pääsin pois. Voitteko kuvitella launtaina ja sunnuntaina en oksentanut kertaakaan!!!! Noh maanantaina ei sitten taas kymmenellä kerralla selvitty, mutta tänään on mennyt ehkä vaan viis kertaa... Olo on kun ihmisellä, kun ei puolta päivää tarvi enää vessassa viettää... Loppuispa tää jo kohta, niin sais nauttikin tästä...

Minttu-82 ja Ilmari 10+5 :heart:
 
Bianca::hug:
NiiskuRouva:Mulla otettiin esikoiselta kans papanäyte raskausaikana. Sen jälkeen kumpikin neuvolantäti (erejä) on ihmetellyt tuota lääkärin ratkaisua. Nyt sitten kysyin viimeks neuvolassa, kun se taas sanoi, ettei raskausaikana enää oteta. Niin se tuumas, että ainoastaan siitä syystä, että vaikka sieltä jotain löytyisi, ei sitä raskausaikana voi hoitaa. Joten ei varmasti mitään haittaa ole ollut. =)
 
Hei!

Biancalle suuren suuret pahoittelut. Ei näitä enää toivoisi.....:'(

PAPA:sta vielä piti kommentoida. Ei ole mitään estettä ottaa PAPAa raskausaikana, jos se on tarpeen. Se ei ole mikään riski raskaudelle varsinkaan alussa. Aivan lopussa voisi varmaan provosoida synnytyksen alkamisen, kuten kohdunsuun ronkkiminen muutenkin. Niisku-Rouvan(ko?) kohdalla olikin nimenomaan epäilty, että kipujen syy on jokin muutos tms kohdunsuulla, silloin lienee ihan aiheellinen? Toinen juttu, että kun tosiaan ei välttämättä mitään raskausaikana tehdä, niin oireettomilta ei kannattane siksi raskauden aikana PAPAa ottaa..... Toisin siis oireiset. Jos jotain löydettäs,olisi ainakin seurannassa, on kai ajatus? Ja voidan siinä löytyä esim infektio, kuten bakteerivaginoosi.

Paljon oli tullut tekstiä, en muista mitä piti kommentoida.....Itse vielä olen aika lailla taustaillut, kun epävarma olo vielä raskaudesta, vaikka kertaalleen se syke on nähtykin.Ensi viikolla UÄ, joten jos siellä kaikki ok, ehkä sitä sitten aktivoituu ja "ulostautuu kaapista" asian kanssa muutoinkin.....:confused:

Onnea vielä kaikille, joilla oli hyviä ultrakuulumisia!:)

Hiilis + Tirriäinen 11+4
 
Viimeksi muokattu:
Huomenet :)

Biancalle voimia :hug:

Papasta Juu kai se oli pakko ottaa kun niitä kipuja on sen verran ollut eikä oikein syytä löydetä :( Eilen vein vielä virtsa näytteen labraan ja soitan siitä tänään.

Kivuista Kuvailin lääkärille että mulla on aaltomaista juilintaa ärtyen kramppauksiin asti. välillä tuntuu supistukselta ja välillä "revähdys" kivulta alavatsalla. Kauhean vaikeaa selittää mutta niin kamalaa etten kestä. Siis kipukynnys mulla on niin hyvä että ajattelin nämäkin vauvelit jos vaan saan niin synnyttää ilman kivunlievitystä. Siis en halua mitään selkään ja päätin sen esikoisen synnyttyä. Pojan synnytis ilokaasun voimin :) Eli kun tiedän sen kivun mistä se tulee ja että sen kuuluu tuntua tältä ei mitään väliä, mutta jos en tiedä kivun syytä niin en kestä yhtään hetkeä. Tulen ihan hermoraunioksi. : /

Eilen ei ollut kuin muutaman kerran pikkuista kipuilua, mutta meni melkein heti ohi. Tänään on ollut ihan hyvä aamu jos ei oksennusta oteta huomioon.

KYSYMYS
en tainnut vielä tästä jutella täällä, mutta ultrassa näkyi molemmilla vauvoilla vielä ruskuaispussit... minun mielestä ihan käsittämätöntä, mutta lääkäri sanoi että normaalia. Onko muilla kokemuksia rv 11-12 np-utrassa että siellä olisi vielä ruskuaispussi.

Noh päivä kerrallaan. Ei tässä kauheasti hurrata vielä uskalla vaikka viikkoja alkaa jo olemaan.

Eilen taas kerrottiin muutamalle ja heti muhun iski ahdistus et jos kerron ni kuitenkin käy jotain. sairasta. :headwall:

Liikkeistä
Vaikka lääkärit ovat mulle sanoneet kohdun olevan hurjan takana ja nyt ultratessa huomattiin vielä istukankin olevan etuseinässä niin kyllä mä tunnen kuplintaa :) Ne tuntuu aina silloin tällöin... enn kai mä niitä voi kuvitella. Tosin ne tuntuu tuolla alhaalla ja sivuissa ei edessä... :)
Niisku-rouva+Pirpanat 11+6 :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä