<3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 <3 Tammikuu<3<3<3<3

NT-ultrasta terveisiä. Urmas käänyili ja heilutteli jalkojaan. Koko oli 4 pv isompi (54mm) kuin la, mutta ei lähdetty muuttamaan la:ta, on varmaan tullut isäänsä pituuden suhteen. Turvotus oli normaali (1,4mm). Mies väitti nähneensä pippelin ja lääkäri oli samalla selittänyt jotain epämääräistä ja sanonut "ei siitä sen enempää". En tiedä, minulla meni ihan ohi kun ihastelin jalkojen potkuja! (Enkä en halunnut kuulla ja nähdä, koska minulla tyttöhaave, miehellä poikehaave.) Syke oli melko korkea, 174, samaa luokkaa kun on itse saatu dopplerilla. Kävin ultran jälkeen verikokeissa, tulos pitäisi tulla 10 päivän sisällä (viikon sisällä jos on jotain ongelmaa).
Sukupuolesta: vähän olen googlaillut asiaa ja todennut, että voi olla, että mies ymmärsi/näki ultrassa oikein ja että poika olisi tulossa. Onko teillä asiasta kokemuksia? Hyviä linkkivinkkejä?
 
Bianca :hug:

Mulla oli sitten niin maan ihana herätys tänä aamuna!!
Varmaan möykky ajatteli että tän poks päivän kunniaksi.
Venyttelin siinä sängyssäni ja sitten venytteli möykkykin.
En tiedä oliko pylly pystyssä vai päättikö vaan oikein istua kohdussani mutta niin vaan oli masuni oikealla puolella hervottoman kokonen pallo!
Silittelin sitä aikani ja siinä se vain oli,voi itku ku oli ihanaa :heart:

Muoks ps. Eilen lääkäri sano et Istukka mulla on tuos vasemmalla edessä.Onko sillä paikan väliä? Mä muistan et mul on lähes aina ollu se tuol takaseinämäs mutta nyt ei ole..

Eli sellaiset poks aamut täällä :)

Nenna ja
 
Viimeksi muokattu:
Alida kyseli tuosta miehen mukana olosta neuvolassa. Meillä on kyllä tervetullut, mutta en tiedä kuinka m oni loppupeleissä käy. Esikoisen aikaan oma mies oli lähes tulkoon aina mukana sekä neuvolassa että äitipolilla, nyt toista odottaessa tulee kun pääsee. esim. Äitipolille kun ei saa lapsia ottaa mukaan ja yleensä keskellä viikkoa aamuisin on pojalle vaikea keksiä hoitajaa. Sitten taas poika hermostuu aika nopeaan odotteluun, joten senkin kannalta on monesti helpompi, että mies jää kotiin hoitamaan poikaa ja minä käväsen neuvolassa.

Suhtautumisesta Tässä raskaudessa ei ole tullut nyrpeitä neniä, vaikka jännitetty onkin. Lähes kaikki, joille ollaan kerrottu, ovat aavistaneet asian jo etukäteen, ja ovat olleet ihan iloisia puolestamme. Sensijaan esikoisen aikaan miehen sisko aiheutti harmaita hiuksia kun kerrottiin. Kysyttiin häntä samalla kummiksi, mutta vastaus oli kauhistunut ilme ja pois lähtö. Seuraavana päivänä oli onnitellut miestä, mutta mua ei kertaakaan koko raskausaikana ja suhtautuminen oli muutenkin tosi nihkeetä. Onneksi nyt vähän erilailla...

Papanäyte, ovat kehottaneet neuvolaan sanomaan, että pitäis ottaa kun se kohdun suu on niin verestävä. Nyt sitten mainitsin asiasta, ja kysyin kannattaako sitä raskausaikana ottaa, kun ei sille voi kuitenkaan mitään tehdä, niin neukkutäti oli sitä mieltä, että kyllä niitä tehdään ja hän kirjottaa ylös että otetaan. Hirvittää vaan se vuodon määrä sitten, jos ihan normiraskaudessakin alkaa vuotaa näytteen oton jälkeen, niin miten kun mä vuodan muutenkin lähes kokoajan? :(

Ruskuaispusseista Mulla tänään rv 10+3 ja vielä oli ruskuaispussi. Muistelen esikoisen aikaan, että se aika pitkäänin vielä oli siellä... Kyllähän ne olis sanonut, jos se jotenkin erikoisen outoa olis ollut.

Liikkeistä Olis kiva tietää ihan faktana kuinka aikasin niitä liikkeitä voi tuntea... Esikoisesta tunsin jo rv15. Naurattaa vaan kun nyt olen rv11, että ei kai niitä vielä voi tuntua :D Eilen tai toissapäivänä tuntui sellainen lämmin mulahjdus oikealla puolella alavatsaa, siellä missä pikkumies majailee sykkeiden perusteella, sellainen, mitä esikoisesta oli varmasti liikkeitä. Yleensä suolen kuplimiset tuntuu mulla toisella puolella. Mutta ei kait ne nyt vielä voi tuntua, vaikka vilkas kaveri onkin kyseessä? :D

Nennalla ihana aamu :heart:

Neuvolakuulumisia Niinkuin pelkäsin, neukkutäti puuttui taas tuohon paino hommaan. Vaaka näytti enemmän, mitä vajaa kuukausi sitten :( Vaikka ei se mikään ihme ole, kun joutuu kokoajan syömään, kipujen takia ei pysty liikkumaan ja vatsalääkkeen ansiosta olo on kuin ilmapallolla! Täytynee pitää taukoa siitä ennen seuraavaa neukkua, ettei olis ainakaan yhtään noussut kuun loppuun mennessä...
Mutta oli siellä jotain hyvääkin :) Yllätyksekseni pääsin jälleen kerran ultraan; siellä se pikkukaveri ensin nukkui, mutta kun neukkutäti sai hereille, oli vauhti melkoinen! Käden ja jalat viuhtoi joka suuntaan, ja "telkkariin" näkyi milloin maha ja milloin pylly :D Ultralaite on kaiken lisäksi hyvin yvin vanha, joten pikkuinen näytti ihan kaslta palloja, oli iso pallo (maha) pienempi pallo (pää) ja ympärillä neljä pientä palloa :heart:
Vernepaineet oli jälleen matalat, kuten odottaa saattoi, hb:n soitan iltapäivällä, että pitääkö aloittaa rautalääkitys...

Kristen + Tirpana 10+3
 
Ihan nopeasti vastaan nennalle jolla oli ollut kiva herätys :) Muut jutut sitten paremmalla ajalla.

Minulla näkyy ja tuntuu joka aamu tuossa oikealla alavatsassa sellainen pallo, olen ajatellut että se on kohtu, joka alkaa työntyä ulos lantiosta. Tietyissä tilanteissa ( ;) ) kun kohtu on oikein supistellut, se näkyy pitkään tosi selvästi ja on ihan selkästi koholla ja käsin tunnustellessa melko kova.

Ai niin, täällä on kerätty taas viikko lisää, tänään 14+1
 
Minttu-82
Tunnen todella sympatiaa sinua kohtaan:flower:
Toivotaan, että viimeistään kun se maaginen 14 viikkoa täyttyy, niin pahoinvoinnit olisi takanapäin.

Mä oksennan siis vain lähinnä aamuisin, aamupalan jälkeen ja se helpottaa usein oloa. Sitten täytyy vaan syödä uusi aamupala.
Illalla voin myös pahoin, mutta olen jotenkin oppinut pidättelemään oksennusta. Työnnän pään ikkunasta ulos tms.. joskus se auttaa, joskus ei.
Tolla mun 3-vuotiaalla esikoisella tulee välillä myös oksennutrefleksi, kun se joutuu kattelemaan, kun yrjöän täällä. Ja se on jo kaikille sukulaisillekin puhellut, että äitillä on koko ajan huono-olo, vaikka sukulaiset ei vielä edes tiedä raskaudesta.
Sukulaiset varmaan luulee, että olen krapulassa joka päivä..

Tosta ultrauksesta piti vielä kommentoida, että mulle kätilö aloitti tekemään sitä sisäkautta, mutta sanoi, että mun rakko on niin täynnä, että tekee sen vatsan päältä. En itse edes huomannut, että mun rakko olis ollu ihan täynnä.. enkä saanut mitään ohjeistusta siihen aikaa varatessani.
Mutta näkyvyys vatsan päältä oli tosi hyvä ja saatiin 4 hyvää kuvaakin mukaan.
 
White gold: Olen niin pahoillani! :hug: Todella surullista! :'( Ei enää näitä uutisia!
Täällä olo jatkuu tasaisen etovana! ;) Kaikki hajut oksettaa ja mikään ruoka ei maistu... Edellisissä raskauksissa olen ollut elämäni kunnossa, ei yhtään pahoinvointia eikä muutakaan, ainut oire on ollut närästys. Nyt on kaikki muut oireet paitsi närästys, jota ei tosiaan ole yhtään. :confused: Kaksi tyttöä olen saanut joten oliskos tää sitten poika vai muuten vaan erilainen raskaus? :D No, kiva jännätä kumpi tulee, kun sillä ei ole mitään merkitystä, kunhan tulee jompikumpi ja terve.
Tytöt haluaisi lähteä uimahalliin... Kai sitä pitäis jaksaa lähteä polskimaan. =)
Neamma ja masukki POKS rv11!!! :heart:
 
Pahoittelut Bianca ja White gold :hug:

Mulla oli tänään se lääkärineuvola ja katsoi ultralla sit myös...
Multa löyty ultrassa iso myeema sieltä kohdusta. Oli suurempi ku mitä se koko muu kohtu, siis lapsivesi ja vauva :( varmaan aika tarkkaan sitä syynätään koko raskauden ajan nyt sitten. Mun äidillä on ollu jotain vastaavaa silloin ku se on mua odottanu ja oon sit sen takia syntyny keisarinleikkauksella, ni nyt pelkään, et joudun sektioon. No mut eipä kannata murehtia etukäteen... Jos se pysyy tuollasena, niin ei kai se tee mitään, mut lokakuussa kävin gynellä ja silloin ei havainnu mitään, et aika nopeesti on kasvanu sitten. Mahtaakohan tuo kasvaa sit sitä mukaa ku muukin kohtu??
Ens ma on mulla se np-ultra ja neuvolassa arvelivat, et sieltä lähettävät sit kyllä Taysiin tutkittavaks, saapa nähdä nyt sit, mitä tuo meinaa...

No mutta kumminkin pikkutyyppi siellä liikuskeli, vaikka sitä ei saanu kunnolla ees katsottua kun se kasvain oli edessä (sisäkautta viel huonommin), on siis kohdun etuseinässä, joten liikeitäkin saa varmaan varrota ;)
Niin vastasi viikkoja tai päivän edellä, kuin mitä menkkojen mukaan, mut ei tarvi vaihtaa mihkään, ku yks päivä on ihan sama.

Tätä mä nyt täällä sit vaan oon kelaillu ja vaikee aatella muuta. Onko kokemuksia kellään??

Elli ja Terho 11+4
 
Viimeksi muokattu:
hoitoytä meillä ei ollu ekalla ollenkaan eikä hankita nytkään. tilanpuuteen vuoksi se piti jättää hankkimatta, mut hyvin on pärjätty ilmankin, vaipat vaihdettiin aluks veskissä, hoitoalusta pesukoneen päällä, sit kun vauva alko liikkumaan niin on vaihettu millon missäkin, yleisimmin sängyn päällä :) hyvin toimii näinkin :)

kertomisesta ei olla viel kerrottu oikeestaan kellekkään, anoppi arvasi kun törmättiin terveyskeskuksessa.. :whistle: enpä kehannut sit valehdellakkaan. oli innoissaan! :) suhtautuminen voi olla vähän nihkeää mun vanhemmilla, ainakin niin pelkään :( esikoinen on vielä niin pieni. no varmasti läheisetkin intoutuu viimeistään kun synnytys lähenee :)

mies neuvolassa esikoisesta pääsi melkeen aina mukaan, olihan se mukavaa, nyt on tilanne toinen, tuskin pääsee kovin montaa kertaa mukaan, no kunhan ultriin kuitenkin :) oli sille itellekkin tärkeää olla esikoisen aikaan mukana kuulemassa sydänäänet yms..

nenna ihana herätys!! voi kun omakin pallero olis jo ton kokonen et sen vois tuntea, ihanaa :)

white gold harminpaikka! :'(
 
Heippa hei!

Suuren suuret pahoittelut Bianca ja White gold :'(

Kävin maanantaina neuvolassa ja meni koko päivä pilalle kun terkka sanoi, ettei sitä laskettua aikaa siirretäkään kun heittoa oli vaa 4pvää. Ymmärrän tavallaan mutta silti alko oikein itkettään, laitetaahan toi reaktio hormonien piikkiin? :ashamed:
Hemppa oli vähän laskenut vaikka syön monivitamiiinia, mutta oli se silti vielä 122 joka on mun mielestä loistava. Pahimmillaan mulla on ollut hb 90 ja kun vielä leikkauksessa menetin verta niin se tipahti 40.. :/

Eilen oli ultra ja kätilö kysyi heti, että onhan rakko tyhjä kun tehdään alakautta. Lopulta kuitekin mahan päältä tuli paremmat kuvat ja tulokset ja mikä parasta: vauva oli 6päivää isompi kuin mitä neuvolassa laskivat :D Ja kun se oli oikeasti ihan tieto kun on ollut tasa yksi kerta jolloin pikkunen on saanut alkunsa :cool: Lasketunajan[/] voi siis siirtää olevaksi 13.7. Vauva oli virkulla päällä, meni ja viuhtoi minkä ehti. Kädet pisti kasvojen eteen kun yritti ottaa kuvaa, nyt onkin sitten kuva jossa selvästi kädet kasvojen edessä :heart:

Sukupuolesta en tiedä voiko sitä 'maallikko' nähdä näillä viikoilla vielä hiperiä, miksei? Keskimmäisestä kuitenkin rv12 ultrassa sanottiin jo sukupuoli ja paikkansa piti, ja on vielä tyttö.
Maaliskuun 6päivää pitäis malttaa odottaa, että saa varmistuksen tälle poikaololle :D

Mies ei ole ollut missää vielä mukana mutta tuohon maaliskuun ultraan pääsee kun se on sunnuntainan(!).

Ihana tuo Cappuccinon sormi&varvas kuva :heart:

Pikkarainen&Sisu 13
 
white gold ja Biance Olen pahoillani. Voimia suruun :hug:

rokotuksesta Taidan sen maanantain ottaa. Sillä olen tän viikon sairastanut ihan pelkän flunssan ja kuumetta oli parhammaillaan 39.3 ja ei oikein meinannut tehota panadoli. Onneksi kuumetta kesti vain 2 päivää, niin ei tarvinnut lähtee lääkäriin.
 
white gold olen tosi pahoillani puolestasi (itsellä kkm syyskuussa) :hug:


oireista: viimeisellä työviikolla ennen joulua ja nyt tällä työviikolla olen huomannut kiukustuvani tosi herkästi (tavallisesti olen aika rauhallinen töissä ja ennemminkin murehtija)! toivottavasti syke / verenpaine ei nouse liian korkeaksi! koko ajan valivali-olo ja sanon aika rumasti ihmisille, siis kun on aihetta! onneksi kotona olen rauhallinen oma itseni (ainakin toistaiseksi)! sama vika mussa oli myös elo-syyskuussa kkm:ään päättyneessä raskaudessa! :kieh:

Anna&Urmas 11+5
 
Iltoja pitkästä aikaa.

Onnittelut kaikille jotka on hyviä uutisia saaneet ultrassa ja samalla pahoittelut niille jotka vielä tippuivat joukosta.

Ei oo hetkeen tullu tänne kirjotettua kun esikoisen poskihampaat tulee rytinällä ni aika menny pientä viihdyttäessä, lisäks oon alkanu vasta nyt oksentelee. Pitäs olot helpottuu jo ni minä sit alan oksentaa, ärsyttävää.

Tänää kesken lounaan ryntäsin vessaan oksulle ja siitä ku hetken toivuin ni ovikello soi. Raahauduin avaa oven lähettipojalle joka toi akvaariokamppeita yms. Vähän se katto kun yöpuvussa silmät verestäen vapisevana otin boxin vastaan sanaakaan sanomatta ja iskin vaan oven kiinni. Sit hetken keräsin voimia ja söin ruuan loppuun.

Mä luulen et tää mun oksentelu johtuu närästyksestä. Se on ollu jotain ihan hirveetä tän raskausajan.

Liikkeitä oon tunenu parina päivänä, istukka on takana ni pari ärtynyttä potkua tuntu sivullepäin ku istuin kumarassa, pieni kaipas vissiin lisää tilaa.

Oon ollu tänää ahkera, otin varaslähdön loppiaiseen ja pistin joulun pakettiin takas. Hirvee homma siinäkin..

Mies oli eskoisen aikana melkeen aina mukana neuvolassakin ja neuvolatäti vaan totes kuivasti et ei sen isän tarvis ihan joka kerta tulla mukaan. Ihme akka, sama neuvolatäti on tälläkin kertaa. Huomaa kyllä et kyseinen täti on lapseton kun jotkut "neuvot" on suoraan oppimateriaalista eikä elävästä elämästä..

Mies on ihan sitä mieltä että tyttö on tulossa, saa nähä ehkä helmikuussa onko oikeessa jos ultrassa vauva suostuu näyttää..

Possu ja pikkusaukko 14+4
 
PAhoitteluni suru uutisen kohdanneille :hug:
kyllä tuo lista alkaa liian pitkä olemaan. :/

Mie kyllä kirjoittelen täällä tosi harvakseen, ei oikein ole jaksanut keskittyä niin näihin höpinöihin.
tuntuu että on niin väsynyt nykyään. :D EILEN nukuin 3 h. päiväunet sit yli 12 h yöunet :D
että lievää väsymystä joo. :D

Sukupuolta en aio rakenne ultrassa kysyä jotenki mukavampi elää jännityksessä loppuun asti. :D
Esikoisesta kysyttiin ja loppu peleissä ei mihinkään hankintoihin ja väreihin hirveän paljon vaikuttanut, koska eihän ne ennustukset koskaan 100% varmoja ole. :p

HUH mie lähen tästä maisteleen pitsaa joka esikon kans tehtiin.:) MUn oma pikku apulainen <3

Sispi ja pömpiäinen 14+6 HUOMENNA poksuu viikot taas :D
 
Jälleen huonoja uutisia :( pahoitteluni white goldille.

Mäkin odottelen tuota "pallovaihetta", kun kohtu muljahtaa esiin milloin missäkin. Toistaiseksi oon vaan yrittänyt liikkeitä kuulostella iltaisin. Välillä menee parikin päivää, etten tunne yhtään mitään, mutta pieniä muljautuksia ja tökkäisyjä silloin tällöin silti tulee. Haluaisin uskoa, että pikku sukka se on, joka äitiään siellä tökkii :heart:

14. viikko jo menossa. Maha alkaa näyttää siltä, että raskaana ollaan, mutta tavallisetkin farkut (strechit) mahtuu vielä hyvin jalkaan. Alkaa vaan päivän mittaan ahdistamaan ja kiristämään joka puolelta, lääh ja puuh! Ihaninta on päästä illaksi kotiin ja vetää lököpöksyt jalkaan.

Meillä kätilö näytti nt-ultrassa ruskuaispussin. Se oli sellainen pieni rinkula, joka kuulemma alkaa pian kadota ja viikkoja oli tuolloin 12+1. En ole ihan varma, tsekkasiko sukupuolenkin samalla. Katsoi nimittäin jalat pyllypuolelta ja siitähän sen olisi hyvin nähnyt, jos jotain näkemistä olis ollut. Pahus, kun en tajunnut itse katsoa tai edes kysyä. Tutkimuksen kuluessa kätilö kuitenkin kehui pikku sukkaa kovin sieväksi, joten oliskohan meille tyttö tulossa...? Äh, turha spekuloida, ja meille käy kumpi vaan. Esikoinen veikkaa, että sieltä tulee pikkuveli.

Me varattiin miehen kanssa viikon pituinen matka pääsiäsen tienoille. Enpäs kerro minne, mutta ihanaaaaa, en malta odottaa!

Leppoisaa loppiaista kaikille,

Sukkasillaan ja pikku sukka rv 13+2
 
Mua ihmetytti muuten suuresti se mun niskapoimu-ultrassa käynti, kun mä kävin niin riskiseulaverikokeis, niin turvotusta oli se 1.4mm, niin se ei puhunu mitää siitä riskikertoimesta, tai kun joku kirjotti täällä et katottu et suolet takaisin paikoillaan tms, niin ei mitään puhetta niistäkään... Ja kun nimenomaan mulle neuvolas sanottii et ne verikokeiden tulokset ovat ultrapaikassa silloin valmiina et ne yhdistetään siihen turvotukseen... Vai oliko sitten et oli ihan ok, niin ei siksi sitten puhunutkaan mitään! Ja neuvolakorttiin oli kirjoittanut että riski=> normaali!

Sitten 2 päivää aikaistu laskettu, mutta sitä ei merkattu mihinkään, mutta kun normaalisti on lauantaina vaihtunut uusi raskausviikko, niin voinko nyt laskea sen vaihtuvasksi jo torstaina??
 
Viimeksi muokattu:
anu84 Mä sanoin siitä et suolet takaisin vatsassa. Se ei varsinaisesti kuulu vielä np-ultran asioihin mutta itse satuin kysymään et ovatko jo siirtyneet paikalleen. Mulla on kolme keskenmenoa takana ja pelkäsin kauheesti, et vauvassa ois taas jotain rakenteellista vikaa niin pommitin varmaan kätilöä kysymyksillä! Siksi sain niin paljon vastauksia :) Ei ei huolta, jos sulle ei kerrottu mitään, sieltä ei siis löytynyt mitään poikkeavaa kun ei maininnut =)
 
Viimeksi muokattu:
Piti vielä tehdä tunnustus :ashamed:
Sain jouluna takaisin mun siskolla lainassa olleet meidän yhdistelmävaunut. Ovat Teutonian Prestiget -08 mallia. Eilisen ultran jälkeen oon ollut niin hyvällä mielellä et tänään pesin koko vaunujen rungon pesuaineella ja sienellä ja kaikki kangasosat laitoin koneeseen. Ihan huomaamatta aloin siis laitteleen vauvantarvikkeita jo :whistle: Nyt vaunut kiiltää ja ovat kuin uudet, eihän tässä oo kun puolvuotta aikaa :D Voi himpula!

Onko muut laitelleet mitään, ostaneet tai kaivaneet varastosta?! Oonko mä ainoa? :saint:

Cappuccino ja papunen 11+6
 
Cappuccino: et ole ainoa.:ashamed: Tänään kävin kellarissa ja ohimennen otin kolme laatikollista pieniä vauvanvaatteita mukaan. :whistle: Niitä sitten noitten tyttöjen kanssa ihasteltiin ja laitettiin erilliseen laatikkoon ne, jotka ovat ns. sukupuolineutraaleja. :saint: En sentään vielä pessyt ja vaatekaappiin viikannut!!!:LOL: Ja sitten käytiin kirpputorilla ja sieltä lähti mukaan muutama valkoinen 56cm body ja potkari.... Nyt kauhea syyllisyys kun näin aikaisin alkaa touhuamaan, niin ihan varmaan sattuu jotain.. : / Mähän sanoin, että tää 9kk odotus on mulle ihan liian pitkä!!! ;)
 
White gold :'( Isot osanotot suureen suruun ja :hug:


Anu84 Eikös se mene niin että jos yli 4pv menee ultrassa yli neuvolan lasketun ajan niin sitten aika vaihdetaan ja muuten mennään tolla neuvolassa lasketulla ihan normisti? Korjatkaa jos olen väärässä!

Anna-79 Esikosta kun oltiin ultrassa rv 12 niin kautta rantain sanoi lääkäri että pojalta näyttää ja poika tuli =)

Possurulla Täälläkin varaslähtö ja suurin osa joulujutuista laatikossa menossa varastoon, valot saa olla vielä ainakin tammikuun. Tosin kynttelikön korjasin pois =)

Neuvolassa mies oli mukana esikon odotusaikana joka kerta ja tosi iloinen oli neuvolatätikin että osallistui. Nytkin tulee kyllä mukaan jos vaan on mahdollisuus eli tuon pojan saa johonkin hoitoon, on se kuitenkin miehenkin juttu ja yhteinen lapsi vaikka oiskin neuvolassa ravaaminen tuttua juttua jo ekasta muksusta =)

Jasmin & rv 10+5
 

Yhteistyössä