<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat VOL 13 <3<3

Hih, Maimai, tulin tänne takas ku olin saanu matkavaraukset tehtyä. Ja voi vitsit, juuri Prahaan varasin meille reissun :D mennään sinne pe-ma, finnairin lennot ja 4tähden hotelli 570e, ei paha kahelta hengeltä. ajattelin liput pakata lahjan sisään jouluna, tulis jo joulu ja sais kertoo niin päästäs yhessä matkaa suunnittelemaan :) kovasti piristää, vaikka kyse onki pikkureissusta vaan :D
 
  • Tykkää
Reactions: Miuyy ja maimai83
moikka täältä hiljaiselosta! :)

tupakan poltto lopetettu 2vko sitten. Ai että vaatii itsekuria :( ja itse syön nikotiinipurkkaa ja puoliso tupruttaa vieressä. Mut pakko tähän on tottua ;) ylpeä itsestäni olen. Enemmän poltin kun puoliso ja useammin ja pidempään. Mut nyt loppu! Ja se siitä :)

eli siis Ollaan naispari ja klinikalla hoidossa. Ensimmäinen inseminaatio tulossa :) ja että jännittää! Esikoista yritetään siis :)
kp10 ultrassa limakalvo 7,6mm ja yksi folli löytyi 12mm nyt JO(kuulemma jo) itse vielä vähän kujalla milloin minkäkin kokoinen hyvä :) joten jos joku osaa kertoa paremmin tietävänä niin kerro :) ! Nyt tänään alkoi tikuttelu ja jos ei plussaa tikkuun tule niin maanantaina otan pregnyl pistoksen ja tiistaina iltapäivällä kohti ensimmäistä ja toivottavasti viimeistä inseminaatiota :) tätä on odotettu ja kuvittelin vielä kk sitten että kestää ikuisuus odottaa ensi inssiä. Mutta nythän se alkaa jo olla käsillä. Ja jännittää!
Ja anteeksi vain omanapailu. Vielä vähän opettelua tässä palstalle kirjoittelussa kun pelottaa mitä uskaltaa kertoa ja mitä ei. Huoh HÖLMÖÄ!
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Minä niin toivoisin että tärppäis nyt luomuna ettei tarttis mihinkään hoitoihin. Tosin en usko yhtään kyllä että niin kävis-tärppi siis.
Ja toisaalta en jaksa oottaa ens vuoden puolelle että saan ottaa lääkäriin taas yhteyden, nyt ku terotki loppu niin varmaan kierrot voi olla taas ihan mitä tahansa 30-70 päivän väliltä, koita siinä sitte tikutella ovista, joopajoo...:x Painoa tässä kovasti koitetaan nyt tiputella jos vähän edesauttais asioita...on nyt onneks sairastelun takia pari kiloa tippunu joten kai tästä on hyvä jatkaa. Nyt on mitat 165/72, että oishan tossa varaa ainaki 10 kg lähteä pois. Ihan se mielessä vaan että jos se pco:kin tykkäis painonpudotuksesta.
Ja jännittää seki että jos mies menee simppakokeisiin että jos niissä onki jotain vikaa... toisaalta en jaksa uskoa kun sillä kerran yksi lapsi jo on ennestään.
Minä kun oon elämäni aikana tottunu siihen että aina mulle tulee jotain vastoinkäymisiä joka asiassa, ja koskaan ei mee mikään niinku pitäis. Sehän oiski siis ollu ihan liian helppoa taas jos vaikka oisin tullu raskaaks jo aikanaan tyyliin yk1. Huoh. |O
Eipä tässä vaan enää nuorenekaan ja aina oon halunnu pari lasta, joten ku sen ekan edes sais ni aika pian sais toistaki alkaa tekemään kun ikä painaa päälle...
 
M_P Mä niin jotenki tiedän mitä sä käyt läpi! Mut mä antasin kaikille lapsettomuuden kanssa painiville sellasen vinkin, että ei kannata aikailla tai pelätä sitä hoitoihin menoa. Ei siitä ainakaan koskaan mitään haittaa ole (muuta kun lompakko kevenee kivasti :D ) Parempi että paikat tutkitaan aijoissa, eikä vasta monen vuoden yrityksen jälkeen. Mua harmittaa niin kovasti että yksityinen gyne ei sillon exän aikoihin huomannut mun pco:ta. Nyt vois olla asiat nykysen kanssa ihan toisin kun olis heti tiennyt että missä vika.. Mut tää on tätä jossittelua.. Kumpa onnistuis edes joskus. Ja mehän onnistutaan :heart:

ON Nyt on tullut ihan kauheet poltteet päästä tekee testiä.. Vaikkakin järki sanoo ettei mitään järkeä testata vielä. Jos nyt edes maanantaihin pystyis odottaa.. Sillon pitäis olla dpo10..
Mun tissit on ihan sikakipeet. Ei oo tälläset ennen ollu. Vatsallaan ku makaa niin sattuu ja treeneissä kun lähdin juoksemaan niin sekin jo sattui. Alavatsassa on myös ihan keskellä ollut välillä vähän kipeitäkin vihlasuja illalla..
Oon kyllä yrittänyt keksiä näille kaikkia selityksiä, ettei liikaa kohois pilviin. Voikohan nää oireet vaan johtua tosta puregonista ja pregylistä?? Niin mä ainaki itselleni uskottelen.. Vaikka mulla on silti nyt sellanen olo et mä oon ihan varmasti raskaana.. Kamalaa, kun on toiveet niin korkeella!!

Nyt pitää kuitenkin lähteä laittamaan naama kuntoon ja lähtee kavereiden kans vähän syömään :)
 

THE ESIKOISESTA HAAVEILEVAT SU 16.12.2012




Dana-........................29.................kp 36/28.......................yk 17
pantera.....................19.................kp 32/27-28.....................yk 4
buffy......................23...................kp 31/28...........................yk 8
Lilja87......................25................kp 31/30-44?.............TJOT/yk 4



Vilijonkka..................26...............kp 30/29-35........................yk 9
Miuyy........................21...............kp 30/28..........................yk 3
leonella..................28..................kp 25/28..........................yk 3
ralliruutu..................23...................kp 24/28.......................yk 3
kultsipallo...............20...................kp 21/28........................yk 11



Lullaby89................23....................kp 20/31-36..................yk 14
Iia-Maria.........................................kp20/28-31...................yk2
Henrietta-.............. 25..................kp 17/33...........................yk 3
jjennaa..........................................kp 16/34........................yk7
tuttikeiju...............22...................kp 15/28-35.......................yk11
slallu.....................25..................kp13/28-41.........................yk3
Kali85...................27....................kp 12/30-38.......................yk 6
Miss_piggy..............31................kp11/29............................yk8



Fiinaliina.................23.....................kp9/33.........................yk5
Fireweed...................23.................kp8/27-30......................yk2
maimai....................29...................kp5/27-30......................yk7



ODOTUKSEN ODOTTAJAT (Ilmoita dpo/pp halutessasi piinailijoihin)

vilijonkka dpo 11




HAAMUJENGI/RKTT


TAUSTALLA KUUMEILEE
Hydrangea
pilkesilmäkulmassa
Naapurin tyttö
Kaiku<3
Marpa
miranenn
pienestäkii
tada
Hey
Laola
Sanja
Ampparsson
jenninoora
Cheer115-






PLUSSANNEET :heart::heart::heart:

Tästä pinosta plussanneet odotuspuolella:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2199247-rolleyes-esikoishaaveista-plussanneet-2012-2013-rolleyes/


Jeela 12.1.2012
Apina25 29.1.2012 yk 2
Chiba 09.02.2012 yv 2
Sanja 25.2.2012 yk 8 km
nellielli 27.2.2012 yk 10
fisukisu 1.3.2012 yk 2
Ampparsson 8.3.2012 yk 6 km
mirkkunen_ 26.3.2012 yk 2
Laola 6.4.2012 yk 3 km
yöperhonen- 19.4.2012 15.12.12 pikkuinen prinssi :heart:
Tessu84 18.5.2012 yk 14/15
enni. 7.6.2012 yk 2
moulinrouge 11.6.2012 yk 2
Heidukka 18.6.2012 yk 7
Amore 20.6.2012 yk 3
lenkkari 29.6.2012 yk 10
Marpa 18.8.2012 yk 7 km
iitahoo 22.8.2012 yk 2
emppuli83 7.10.2012 yk 3(4)
Babyfever1 14.10.2012 yk 12
Naapurin tyttö 16.10.2012 yv 10 (km)
Piimis 17.10.2012 yk 4
Ninni_90 26.10.2012 yk 3
eläväinen 15.11.2012 yk3
taru81 22.11.2012 yk3
ensimmäinen 24.11 yk2
niiu 23.11 yk4



 
pantera, buffy, lilja, vilijonkka ja miuyy ihan on jännät hetket. Kumpa kumpa vain saisitte sen ihanan joululahjan vähän etukäteen <3

Miss_piggy toivon myös, että teillä tärppäisi pian. Ja toivottavasti saat painoa pudotettua. Et kuitnekaan ole missään ihan toivottoman isoissa lukemissa. Tsemppiä kovin, onnistut varmasti siinä painon pudotuksessa ja jos eii nyt tästä keirrostatärppää niin sitten painon pudotus aittaa varmasti. Itse olin vielä maaliskuussa mitoissa 158/74,4 ja siitä pikku hiljaa sain painoa laskettua. Tarkkailin mitä söin ja kävin lenkillä sekä kotona zumbasin, kun miehellä on xbox ja kinetic. Nyt oon pääässyt mittoihin 158/61 (haaveena olis luvut 158/58)ja olen todella onnellinen. Nyt vielä, kun tärppäisi vauvajutuissa niin paino saattais nousta juurikin noihin vanhoihin mittoihin. Oon miettinyt, että se ei olis olleskaan paha. Ja jos ei tärppää niin sitten vaan niihin tutkimuksiin. Onneks täältä saa niin paljon tietoa jo ennakkoon kaikesta mitä saattaa joutua käymään läpi. vaikka eihän meistä kukaan hoitoihin halua, kun luomusti sen vauvan pitäis tulla. Mut jos ei niin sitten vaan tutkimuksiin. Iloista sunnuntai päivää :hug:

ON Ei me sitten eilen sitä kämppää tyhjätty, ku sadaankiin vasta tänään autoa. Ja muo niin sapetti eilen se. Eikä niitä puitakaan tullut kun vasta kuulemma tänään. Saatiin me takakontillinen hakea niin saatiin eilen takkaan valkee. On sevaan niin ihanaa istuskella soffalla takkatulen ääressä <3 Toivottavasti tänään miehen isä nyt sitten lähtee sen kärryn kanssa meitä jeesiin. Ja sitten illalla tuo miehen pomo sais tuoda ne klapit (loput). Olis tälle päivää sitä hommaa kans. Eilen sain siskon huoneen aika tyhjäks, pari pikku juttua siellä on ja sitten tosiaan...minnes ne tarvarat lykkää.. :D Oonn aika hyvin jo täyttänyt noita kaappei, he hee... kaippa se tästä. Mitä ihmettä, mulla kp5 ja menkat jo tipotiessään eilis aamusta. Olipa nopeet. Verraten viime kiertoon. Silloin tais olla kyl joku häiriö jossain. Olinhan niin pirun kipeekin ja ne oli alkamassa ja sitten taas ei alkaneetkaan. Nyt ei ollu mitään välivuotojakaan. Tässä kierrossa oon jättänyt sen greippimehun väliin ja punkun. Jos sitten taas tammikuussa satsaa siihen. Foolihappoa kyllä menee aina kun vaan muistan sen :)

Mukavaa sunnuntaita päivää kaikille!
 
maimai83 Onko tuosta greippimehusta oikeasti jotain hyötyä? Itse en saa sitä juoda, kun vahvat masennuslääkkeet käytössä :/ mutta foolihappoa olen harkinnut kokeiltavaksi !! Kaikki keinot käyttöön!! :kieh:

Kauheeta kun yrittää olla ajattelematta koko vauva asiaa/ kropan jokaista nippaamista ja mahdollisia oireita :D kamalan rankkaa.. olen jokaisessa kierrossa olevinaan raskaana ja kaikki oireet löytyy mukamas :D jos nyt yrittäisi rauhoittua ...

Suositelkaas mulle jotain hyvää ovistestiä? mielellään edullinen ja hyvä :) alan jo varautua seuraavaan kiertoon ..
 
Kultsipallo mä tilasin näitä ovistestejä:
Liuskaovulaatiotesti Sofi One Step - Suomen kotitesti

Noilla halvoilla tikuttelin kp 9 alkaen muistaakseni. Sitten kun nuo alkoi näyttää vahvempaa viivaa niin testasin vielä Clear Bluen digitestillä, ikäänkuin varmistukseksi. Totsin et tää on mulle tarpeeksi lompakkoystävällistä, halvoilla liuskoilla siihne asti et alkaa viiva vahvistumaan.

Mulla oli haaleita viivoja vaan ja tännekin kirjoitin et koskakohan se ovis tulee vai tuleeko ollenkaan ja seuraavana päivänä olikin jo todella vahva viiva ja hymynaama. Samat tulokset myös seuraavana päivänä, kolmantena päivänä haaleampi viiva kun mitä ennen ovista :) Nyt lasken päiviä et koska saan tehdä r-testin, nyt dpo7
 
kultsipallo tervetulloo tänne :) oon jo tuolla odottajien puolella, mut silti edelleen häiriköin täällä silloin tällöin :D Ni foolihaposta lähdin sellaista kommentoimaan, et vaik ei muita mehuja/gelee royalea ymsyms. käyttäis, ni foolihappoa kannattaa ehdottomasti alkaa heti vaan jo yritysvaiheessa syömään!! Ei edistä raskaaksi tulemista, mut auttaa tulevan sikiön hyvinvoinnissa ;) tsemppiä insseihin!!!

BF & tähtönen 12+6
 
Babyfever1 Oi, kiitos vastauksesta :) Ajattelin et jos nyt ei tärppi käy, niin voisin samalla kun tilaan ovistestejä jos sellaisen foolihappo paketin samalla tilais :) toivotaan ettei tartteis kuitenkaan :vampire:

Onnea odotukseen ja tulehan jatkossakin häiriköimään ja kertomaan kuulumisia! :)
 
Pitäsköhän niitä pankkitunnareita alkaa ettimään, et pääsis testejä tilaamaan :LOL: Viime kierto oli tän 32pv, mutta ei näy tätiä ei... Tissit on kyllä kipeet, mutta pahin kipu on menny ohi. Rintsikoiden pois ottaminen kyllä sattuu vielä, mutta pystyy taas nukkumaan mahallaan! Ja tää väsymys... Tää on ihan kamalaa... Mie soli yön töissä ja mä olin pitkästä aikaa äidillä saunomassa ja yötä. Nukahdin puolen yön aikaan, mies haki mut vähän ennen kasia. Kotona oli vielä pakko mennä nukkumaan ja tulikin sit nukuttua 10-17... Nytkin kauhee väsy, onneks sain just pyykit kuivumaan, niin kohtahan sitä vois mennä vaikka takas nukkumaan :D

Nyt plussia, on meitä paljon jännäilijöitä!

BF, niin sielläkin ollaan jo 12vk paremmalla puolella... Ihanaa, koskakohan sitä itekki :)
 
Kultsipallo mä meinasin et josko odottelis jouluaatolle asti menkkoja ja jos ei ala niin sitte kokeilis sen r-testin. Mut en sitte tiedä et maltanko odottaa sinne asti. Viime kiertohan mulla oli 31 päivää vaikka normisti ollut sen 28 päivää. Jouluaatto olis kp 32. Sinänsä uskon et pupuilut on okein ajoitettu jne mutta eipä oo ollenkaan sellasta oloa et raskaana vis edes olla. Ei kertakaikkiaan minkäänlaisia tuntemuksia tosin nyt vasta dpo7. Jos jaksais odotella edes dpo 11-12 asti ennen testiä :D
 

THE ESIKOISESTA HAAVEILEVAT MA 17.12.2012




Dana-........................29.................kp 37/28.......................yk 17
Lilja87......................25................kp 32/30-44?.............TJOT/yk 4
Vilijonkka..................26...............kp 31/29-35........................yk 9
Miuyy........................21...............kp 31/28..........................yk 3



leonella..................28..................kp 26/28..........................yk 3
ralliruutu..................23...................kp 25/28.......................yk 3
kultsipallo...............20...................kp 22/28........................yk 11
Lullaby89................23....................kp 21/31-36..................yk 14
Iia-Maria.........................................kp21/28-31...................yk2



Henrietta-.............. 25..................kp 18/33...........................yk 3
jjennaa..........................................kp 17/34........................yk7
tuttikeiju...............22...................kp 16/28-35.......................yk11
slallu.....................25..................kp14/28-41.........................yk3
Kali85...................27....................kp 13/30-38.......................yk 6
Miss_piggy..............31................kp12/29............................yk8



Fiinaliina.................23.....................kp10/33.........................yk5
Fireweed...................23.................kp9/27-30......................yk2
maimai....................29...................kp6/27-30......................yk7
buffy......................23...................kp 3/28...........................yk 9
pantera.....................19.................kp 1/27-28.....................yk 5



ODOTUKSEN ODOTTAJAT (Ilmoita dpo/pp halutessasi piinailijoihin)

vilijonkka dpo 12




HAAMUJENGI/RKTT


TAUSTALLA KUUMEILEE
Hydrangea
pilkesilmäkulmassa
Naapurin tyttö
Kaiku<3
Marpa
miranenn
pienestäkii
tada
Hey
Laola
Sanja
Ampparsson
jenninoora
Cheer115-






PLUSSANNEET :heart::heart::heart:

Tästä pinosta plussanneet odotuspuolella:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2199247-rolleyes-esikoishaaveista-plussanneet-2012-2013-rolleyes/


Jeela 12.1.2012
Apina25 29.1.2012 yk 2
Chiba 09.02.2012 yv 2
Sanja 25.2.2012 yk 8 km
nellielli 27.2.2012 yk 10
fisukisu 1.3.2012 yk 2
Ampparsson 8.3.2012 yk 6 km
mirkkunen_ 26.3.2012 yk 2
Laola 6.4.2012 yk 3 km
yöperhonen- 19.4.2012 15.12.12 pikkuinen prinssi :heart:
Tessu84 18.5.2012 yk 14/15
enni. 7.6.2012 yk 2
moulinrouge 11.6.2012 yk 2
Heidukka 18.6.2012 yk 7
Amore 20.6.2012 yk 3
lenkkari 29.6.2012 yk 10
Marpa 18.8.2012 yk 7 km
iitahoo 22.8.2012 yk 2
emppuli83 7.10.2012 yk 3(4)
Babyfever1 14.10.2012 yk 12
Naapurin tyttö 16.10.2012 yv 10 (km)
Piimis 17.10.2012 yk 4
Ninni_90 26.10.2012 yk 3
eläväinen 15.11.2012 yk3
taru81 22.11.2012 yk3
ensimmäinen 24.11 yk2
niiu 23.11 yk4



 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Dana:
Mullakaan ei yksityinen löytäny vielä pari vuotta sitten minkäänlaista pco:ta tai ei ainakaan asiasta maninnu, joten epäilen että se on kehittyny vasta sen jälkeen...tai sitte se tuli oikeesti vasta nyt viime keväänä ku lopetin pillerit, jos pilsut on pitäny sen kurissa :/

Mulla yskä jatkuu edelleen. En päässy sitte ees lekuriin viikonloppuna ku en ollu "tarpeeks sairas". No hoitaja kyllä puhelimessa suositteli sitte jotain yskään tarkotettuja poretabletteja ja ajavat kyllä asiansa hyvin, lima irtoaa eikä enää oo niin paha olotila.
Pupuiluja ei oo vieläkään alotettu :ashamed: Jos sitä tänään ku on jo kumminki kp 12.. Miehen sisko vaan tuli meille kahdeksi yöksi että pitää vaan kamarissa ovien takana sit illalla touhuilla :D
 
Buffy: Pahoittelut tädistä :( jatkuiko sun lupaavat oireet menkkoihin saakka? Kunjaa se on kyllä kun joutuu pettymään!!

Kultsipallo: Kurja sanoa, mut mä en nää mitää..mut mun silmät ei oo kyllä erottanu useinkaa noita haaleita haamuja noista kuvista. Toivotaan, että se esiaste pitäisi paikkaansa ja pian viiva ois paljon vahvemipi :) Tsemiä! Onhan sulla vielä jännäpäiviä monta jäljellä!!

Onkos Dana joko oot testannu? jännää :)
 

Yhteistyössä