<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat VOL 13 <3<3

Hydrangea : Eikä... :( Toivotaan ettei ne oo menkat mitkä tekee tuloaan. Mä pidän peukkui sulle täällä =) Koskaan ei saa menettää toivoaan. ( helpommin sanottu ku tehty, tiedän, itsellä ainakin niin toivo hukassa näiden asioiden suhteen..)
Niin ja mulla ei oo ollu mitään hormonaalista ehkäsyä sitten varmaan 3-4 vuoteen.. Joten siitä tuskin johtuu, etteikö ois kerenny tasottuu...

Oon miettiny tapahtuuko ovis, jos kivut on kovia?? Ja jos ovistesti näyttää plussaa niin irtoaako se kumminkaan varmasti sieltä?

Tänään on kp15 ja tyhjää näytti ovistesti jälleen... Tiedä sitten onko tulossa vai mennyt jo ennen kun alotin tikuttaa. On kumminkin ollu kiertoja joskus mitkä on ollu vain 26 ja 27.. silloinhan ovis vissiinki kp12/13. Kerran olen ovista aiemmin tikuttanu, silloin se näytti hymynaamaa kp14 ja kierto oli silloin 28pv. Nyt ei kyllä ole halut korkeella edes, vaikka yleensä himot on sillon ihan huipussaan, kun on parhaat päivät. Jotenki luulen sen menneen jo ohi. Lämpöjä olen mitannu kun on ollu jotenki "kuumeinen" olo, yllättävän korkeaa näyttäny 36,5, vaikka mulla peruslämpö vaan ~35,5. Kipuja on ollut sitten kaikkien muidenki puolesta. Alaselkä, alamaha, polttaa ja juilii ja jomottaa. Eilen illalla petitouhujen päätteeks niin järkyttävä ja tuskainen kipu, etten puoleen tuntiin uskaltanu edes liikkua. Sattu siis paikoillaankin, mutta vielä voimistui jos yritti liikkua :(

Mä joudun nyt lopettaa oviksen tikuttelun kun testit loppu..
 
miss_piggy, höh, pikaista paranemista. :hug:

Iia-Maria, omasta kokemuksesta voin sanoa, että ovulaatiotestit, tai ehkä pitäisi kutsua niitä LH-testeiksi, näyttää vaan LH-huipun. Mulla näitä huippuja on tullut ilman, että olisi edes folleja kasvanut. Positiivinen ovistesti ei myöskään kerro mitään irtoamisesta. Itse kyselin oviskivuista yhdessä toisessa ketjussa ja siellä kerrottiin, että kivut voi vaihdella kierrosta toiseen ja ne ei välttämättä kerro siitä, tapahtuuko ovis. Jotkut sanoi, että kierroissa joissa oli kovat kivut ei folleja kasvanutkaan tai jäi irtoamatta. Välillä taas tuntemukset on ollut päinvastaisia. Pitkittyneet oviskivut voi mahdollisesti kertoa munasolun vaikeudesta irrota. Joillakin kovat kivut ja pitkittyneet ovisplussat taas kuuluu asiaan varsinkin jos on lääkitystä mukana. Kummallinen on siis tämä naisen kroppa. Jos sulla on jo lämmöt noussut, niin luultavasti ovis on jo tapahtunut.
 
Hydrangea Joo ja mä olen kuullut myös munasolun kasvukivuista, jotka voi myös aiheuttaa kipua, eli ennen varsinaista ovista, kun se alkaa vauhdilla kasvamaan. Tai sitten ovulaation jälkeistä tapahtumasta kun se surkastuu keltarauhaseks tai jotakin sellasta. Jos nuo munasolut kasvaa eikä irtoakkaan niinku kuuluis, niin surkastuuko tai muuttuuko ne siellä munasarjoissa keltarauhaseks, vai miten se nyt meneekään? :confused:

Aikoinaan, 8v sitten kun kävin tutkituttamassa itteäni ja värkkiä... mulla oli kaikki ok. Ja sain clomit. Joita en kumminkaan koskaan aloittanut.. Olisikohan noilla sitten edesautettu sitä irtoamista jne...??

Saisin respan varmaan heti jos nyt lääkärille mainitsisin, kun on joskus asia nostettu esille ja alotettu tutkimaankin.
 
Iia-Maria, jos munasolu irtoaa, niin surkastunut folli muuttuu keltarauhaseksi, joka tukee alkuraskautta. Jos irtoamista ei tapahdu, folli muuttuu usein kystaksi, joka voi sitten myöhemmin itsekseen surkastua pois. Clomit ei käsittääkseni auta irtoamiseen, vaan ne ainoastaan saa folli(t) kasvamaan. Follit siis niitä "aihioita" joiden sisällä munasolut on. Irroituspiikit (esim. pregnyl tai ovitrelle) saa munasolun irtoamaan noin 36 tuntia piikin pistämisestä. Jos sulla on asiaa jo aiemmin tutkittu, niin kannattaa varmaan pian käydä uudestaan keskustelemassa asioista lääkärin kanssa.

Täällä muuten hyvä juttu ovulaation ja ovistesteihin liittyen: POAS ~ OPK FAQ
 
Voi vitsi... tänään alko täällä tuhruttaa.. 25/30 yk10 siis menossa ja dpo7. En usko, että näin iso tuhrutus on mitään kiinnittymisvuotoa, koska tuota vaalean ruskeaa valkovuotoa tuli paljon pyyhkiessä ja on ihan todella paljon toosan sisällä ja kohdun se napukka/nupukka tms. on mun mielestä laskeutunut ja pehmentynyt mitä normisti on kun menkat alkaa..Pikkasen nipistelee menkkamaisesti.. voikun olin toiveikas, kun sen oviksenkin bongasin, mutta olen mä sen bongannut ennenkin ja ei ole tärpännyt. Nyt vaan olin niin sotatarmoa täynnä, ettei tarviis soitella YTHS:lle mitään aikoja... :(


PS. En siis halua muuten listoille vaikka tohon tilannetta laitoin :)
 

THE ESIKOISESTA HAAVEILEVAT TI 11.12.2012




maimai83....................29...............kp 33/27-33.................... yk6
Dana-........................29.................kp 31/28.......................yk 17




pantera.....................19.................kp 27/27-28.....................yk 4
buffy......................23...................kp 26/28...........................yk 8
Lilja87......................25................kp 26/30-44?.............TJOT/yk 4
Vilijonkka..................26...............kp 25/29-35........................yk 9
Miuyy........................21...............kp 25/28..........................yk 3
Hydrangea..................26...............kp 23/26........................yk 10



leonella..................28..................kp 20/28..........................yk 3
ralliruutu..................23...................kp 19/28.......................yk 3
Lullaby89................23....................kp 15/31-36..................yk 14
Iia-Maria.........................................kp15/28-31...................yk2
Henrietta-.............. 25..................kp 12/33...........................yk 3
jjennaa..........................................kp 11/34........................yk7





tuttikeiju...............22...................kp 10/28-35.......................yk11
slallu.....................25..................kp8/28-41.........................yk3
Kali85...................27....................kp 7/30-38.......................yk 6
Miss_piggy..............31................kp6/29............................yk8
Fiinaliina.................23.....................kp4/33.........................yk5
Fireweed...................23.................kp3/27-30......................yk2



ODOTUKSEN ODOTTAJAT (Ilmoita dpo/pp halutessasi piinailijoihin)

maimai83 dpo 15
vilijonkka dpo 6
Hynrangea dpo 3



HAAMUJENGI/RKTT


TAUSTALLA KUUMEILEE
pilkesilmäkulmassa
Naapurin tyttö
Kaiku<3
Marpa
miranenn
pienestäkii
tada
Hey
Laola
Sanja
Ampparsson
jenninoora
Cheer115-






PLUSSANNEET :heart::heart::heart:

Tästä pinosta plussanneet odotuspuolella:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2199247-rolleyes-esikoishaaveista-plussanneet-2012-2013-rolleyes/


Jeela 12.1.2012
Apina25 29.1.2012 yk 2
Chiba 09.02.2012 yv 2
Sanja 25.2.2012 yk 8 km
nellielli 27.2.2012 yk 10
fisukisu 1.3.2012 yk 2
Ampparsson 8.3.2012 yk 6 km
mirkkunen_ 26.3.2012 yk 2
Laola 6.4.2012 yk 3 km
yöperhonen- 19.4.2012
Tessu84 18.5.2012 yk 14/15
enni. 7.6.2012 yk 2
moulinrouge 11.6.2012 yk 2
Heidukka 18.6.2012 yk 7
Amore 20.6.2012 yk 3
lenkkari 29.6.2012 yk 10
Marpa 18.8.2012 yk 7 km
iitahoo 22.8.2012 yk 2
emppuli83 7.10.2012 yk 3(4)
Babyfever1 14.10.2012 yk 12
Naapurin tyttö 16.10.2012 yv 10 (km)
Piimis 17.10.2012 yk 4
Ninni_90 26.10.2012 yk 3
eläväinen 15.11.2012 yk3
taru81 22.11.2012 yk3
ensimmäinen 24.11 yk2
niiu 23.11 yk4



 
Viimeksi muokattu:
No voihan turhrut, Hydra ja Marpa. Toivottavasti kummallakaa ei yltyisi ja tuo tiputtelu ois vaan jotain sekoilua ja hyvin pian ohi menevää! Tsemit teille! Pidän peukkuja kummallekin ja tulkaahan kertomaan, miten asiat etenee :) :hug:

Miss piggylle: pikaista paranemista, hyvä et tuli flussa nyt ettei vie sit pupuiluintoa ku on h-hetket ;)

Iia-Maria
: no voi höh, jos ovis meni ohisuun tässä kierrossa :( mee ihmeessä lääkärin puheille, jos siltä tuntuu niin saat asioihin selvyyttä ja uutta puhtia. Tsemit! Toivotaan kuitenki et ovis oli (ainakin lämmönnousu on lupaava merkki) ja ajoitus oli kohillaan ja nyt tärppäs!

Buffy: kumpa näin olisi, että masu-asukki olisi asettumassa kodiksi..koskas ajattelit testailla?

Maimai: voin ottaa joo päivitysvastuuta ihan hyvin tällä viikolla, ku kuitenki käyn ahkeraa täällä ku on jännäpäivät meneillään ;) mites siellä tilanne? eikai täti oo tullu? mulla on hyvä kutina tuosta sun tilanteesta jospa se täti ei tuliskaa. Koska testaat/oot viimeksi testannu?

ON: joulukortteja kirjoittelen...matti-myöhäinen olen, enkä enhtiny/jaksanbu itse tehä hienoja kortteja, mutta kaippa nuokin mieltä lämmittävät :) Alkaa jännittää ku dpo:ita kertyy..ei erikoisempia tuntemuksia ku nippailuja, mitä nyt aina riittää samoin ku arat tissit..ei taas pysty halimaan. Oikeestaan nyt ku miettii, niin viime kierrossa ei tissit noin kipeytyny, et varmankaa en sit ovuloinu tosiaan...no jospa nyt tärppäis <3
 
  • Tykkää
Reactions: Marpa
Ihanaa alkanutta viikko kaikille ihanille Naisille =)

Dana- Siellä onkin ihan todelliset piinailut meneillään. Toivottan että inssissä alkoi pieni kyytiläinen rakentaa pesää ja pitää vahvasti kiinni 9kk :heart::heart:

Hydrangea, lähes samat sanat sulle kun Danalle, eli toivotaan että siellä olis kyytiläinen matkassa ja pitäis 9kk kiinni!

Iia-Maria :wave: tervetuloa!

Fireweed menkkapahoittelut :(

buffy ihan selkeesti, siellä ollaan paksuna :D ainaki tissestä päätellen!!

).( Mun se eka kiertopäivä oli näköjään jäänyt laittamatta eli mulla on nyt kp4/34.
 
Täällä on taas jäänyt kirjoittaminen vähemmälle, kun jostain sain enterorokko-pöpön ja sitä on sitte tässä sairasteltu... Joten vieläkin vähemään toiveita tälle kierrolle, kun tuo on aika kavala tauti raskautta ajatellen...

Eilen ja toissapäivänä on vähän alavatsaa särkeny, eiköhän se punanen paholainen sieltä parin päivän sisään saavu. Ens kierossa mennään taas mututuntumalla ja lasketaan "parhaat päivät", toi tikuttaminen ei vaan sopinu meille. Voi kun sais jo ne kaks viivaa siihen testiin, kauheesti raskausuutisia kaikkialla :(
 
Ajattelin testailla tässä tämän viikon aikana. Joo, minuaki lähinnä nuo tissit mietityttää ku onhan ne tottakai kipeät aina ennen menkkoja, mutta nyt ku ne on muuttunu oudolla tavalla eikä oo kyllä ennen muuttunu ennen menkkoja. Jospa tämä olisi sitä.
Hirveästi jännittää ruveta testailemaan. Ei haluais pettyä! Ajattelin kyllä, että kävisin ihan labrassa antamassa näytteen.
 
Vilijonkka koitin aamulla kännyllä kirjotella tänne mutta eihän tuo sitä tänne päivittänyt... Elikkä melkein ois voinu sitä eilistä jo sanoo kp1, mut mennään sillä että tänään kp1 ja yk7 Huoh! Tänään on tuota särkylääkettäkin kulunut ihan kiitettävästi ja yöksi on otettava jos meinaa nukkua aamuun saakka....

ON ....Eli se sitten tästä kierrosta ja samoin loppuvuodesta. En meinaa ees tikuttaa ovista joulukuussa, kun se olis turhaa ja rahaa menis hukkaan. Lähen kotikulmille viikonpäästä lauantaina ja palaan maisemiin 1.1. eli ovis tulee ja menee. Ellei jotenki saa järjestettyä... Koska ens viikon la on kp12 niin silloin tuskin vielä ovista tarvii ootella, kun nytkin se tuli..olisko ollu kp15 vai 16 vai jopa 18... Toi mies kylä vois lähtee käymään siellä mun kulmilla niin vois siellä sitten jossain koittaa hyödyntää ;) Tänään onkin ollut todella mukava ilma.. Töihin meni pyöräily kepeesti mutta takas olikin ähän takkusemoaa tuo tuleminen. Tuiskas niin lunta vaakatasossa että. Kotiin päästyä ulos koiruuden kanssa ja sen jälkeen lumityöt :) Sisälle pääsin vasta vähän vaille seiska, ku töistä tulin puol kuuden jälkeen. Eli ulkoiltua on tullut ja liikunnan merkeissä tuota ulkoilua viettänyt :D Mutta on kyllä niin pirun turvonnut olo! Sitten harmittaa ihan älyttömästi, kun tein työkavereille suklaata eilen ja eikähän se mihinkää ole kunnolla hyytynyt... HUomenna piti antaa lahjaksi. ostin sitte hätävaraksi enkelisuklaata. Mutta harmittaa vaan niin kovin, ku niihin meni niin pal rahaa...

buffy olispa siellä tosiaan raskaudesta yse. Pitikin aamulla kysellä jo milloin meinaat testata, mutta se mun kirjotus oli johki hävinnyt.

Fiinaliina harmistus, että sielläkin se täti vieraili tai taitaa olla edelleen vierailulla. Ollaan aika lähekkäin tässä kierrossa jännäämässä jos me täällä saadaan mun ovis hyödynnettyä...

Marpa ja Hydra Voihan harmi teen tuhrutuksia. Toivottavasti ei olis mistään tädin tulosta kyse kuiteskaan!

pantera ootko ollu kovin kipee? Meillä oli täissä melkein yks ryhmä viime viikolla poissa, kun sairastivat entero-rokkoa. Ja sitten osa niiden vanhemmistakin oli sen saanut. Meillä työntekijäillä ollut hyvä tuuri eikä sitä olla saatu ainakaan toistaiseksi. Pikaista paranemista!
 
Enköhän minä tällä viikolla saa sen testailun aikaseksi. Jännittää niin paljon : /
En varmaan tekisi testiä enneku oisi menkat viikon myöhässä, mutta ku on nuita oireita kuitenni ilmestyny aika paljon!
 
Vuoto jatkuu, joten tän kierron piinailut oli tässä! Ens kierrosta on tulossa lääkityksen osalta taukokierto, koska folliultra menee nyt luultavasti aikaistuneen uuden kierron takia joulutauon kanssa päällekäin.

Harmittaa todella paljon ja jaksaminen alkaa olla taas koetuksella. Pillereiden lopetuksen vuosipäivä meni jo 4 kk sitten ja varsinaisen yrityksen aloituksen vuosipäivä on täällä ihan juuri.

Haluan nyt vähän selvitellä rauhassa omia ajatuksiani, joten mut voi poistaa piinailijoista ja siirtää taustalle.

Oikein mukavaa joulunodotusta ja paljon plussia teille kaikille!
 
Mä olen nyt jäänyt miettimään et mistä alan laskemaan cpo päiviä. Perjantaina 7 pvä ja lauantaina 8 pvä näytti testit ovista. Jos laskisi et sunnunnyaina ovis, maanantaina dpo1 eli tänään keskiviikkona siis dpo3 :)
 
miss_piggy
Leonella: Eiks se dpo lasketa niin, että jos esim. la ois ollu ovis, niin se oli dpo -1, su ois dpo 0, ja ma dpo 1..

Viljonkka: Sehän tässä on ihmeellistä kun ei mulla oo flunssaa, pelkkää kuumetta vaan ja pientä yskää.. Onneks nyt alkaa olla jo ohi.
 
Hydrangea :hug: Voimia ja jaksamista !

Vilijonkka Ihan perus Tukholman kahdenyön risteilylle. Otettiin kaikki ruokailut niin saapahan sitten joulusapuskaa mahan täydeltä eikä tarvitse kotiin ostaa ollenkaan. :p

ON Ei ole mitään ihmeellisiä oloja vaikka kohtahan sitä voisi jo testailla. Toisaalta, koska viime kierto oli pidentynyt todella pitkäksi, en tiedä milloin odottaa seuraavia menkkoja. Jospa sama taktiikka toimisi kuin alun perin miehen hommaamisessa : kun lopetti "yrittämisen" se tupsahti kuin taivaalta syliin. Tämä kierto kun on yritykseltään ollut aikaisempia vähäisempi... ;)
 
maimai, ihan kiitettävän. Kuume pomppi 38-39 välillä ja kurkku oli niin kipeä, et olin lähestulkoon varma angiinasta. Mies käytti mut Jorvissa päivystyksessä, kun ei mitenkään voinu odottaa aamuun, et ois päässy terkkaan. Siellä sit todettiin entero, en osannu yhdistää näppyjä mitenkään mihinkään rokkoon :D
Nyt pari päivää paremmassa kunnossa, mutta taas alkaa aivastelut, eli eiköhän sieltä taaas joku flunssa tuu. Ja mies ei ikinä oo sairastanu ku mä oon ollu kipeenä. Se saa aina hoivata prinsessaansa, niinku se ite aina sanoo :D

hydra :hug:

ON: Ei tätiä, aamulla r-testi nega ja ovistestin viiva yllättävän vahva, parin päivän takaiseen verrattuna. Aamulla kyllä iski paha olo, mutta tuskin mitään ihmeempiä merkkaa :/ Odotellaan tätiä...
 
Viimeksi muokattu:

THE ESIKOISESTA HAAVEILEVAT KE 12.12.2012




Dana-........................29.................kp 32/28.......................yk 17




pantera.....................19.................kp 28/27-28.....................yk 4
buffy......................23...................kp 27/28...........................yk 8
Lilja87......................25................kp 27/30-44?.............TJOT/yk 4
Vilijonkka..................26...............kp 26/29-35........................yk 9
Miuyy........................21...............kp 26/28..........................yk 3
leonella..................28..................kp 21/28..........................yk 3




ralliruutu..................23...................kp 20/28.......................yk 3
Lullaby89................23....................kp 16/31-36..................yk 14
Iia-Maria.........................................kp16/28-31...................yk2
Henrietta-.............. 25..................kp 13/33...........................yk 3
jjennaa..........................................kp 12/34........................yk7
tuttikeiju...............22...................kp 11/28-35.......................yk11



slallu.....................25..................kp9/28-41.........................yk3
Kali85...................27....................kp 8/30-38.......................yk 6
Miss_piggy..............31................kp7/29............................yk8
Fiinaliina.................23.....................kp5/33.........................yk5
Fireweed...................23.................kp4/27-30......................yk2
maimai....................29...................kp1/27-30......................yk7




ODOTUKSEN ODOTTAJAT (Ilmoita dpo/pp halutessasi piinailijoihin)

vilijonkka dpo 7




HAAMUJENGI/RKTT


TAUSTALLA KUUMEILEE
Hydrangea
pilkesilmäkulmassa
Naapurin tyttö
Kaiku<3
Marpa
miranenn
pienestäkii
tada
Hey
Laola
Sanja
Ampparsson
jenninoora
Cheer115-






PLUSSANNEET :heart::heart::heart:

Tästä pinosta plussanneet odotuspuolella:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2199247-rolleyes-esikoishaaveista-plussanneet-2012-2013-rolleyes/


Jeela 12.1.2012
Apina25 29.1.2012 yk 2
Chiba 09.02.2012 yv 2
Sanja 25.2.2012 yk 8 km
nellielli 27.2.2012 yk 10
fisukisu 1.3.2012 yk 2
Ampparsson 8.3.2012 yk 6 km
mirkkunen_ 26.3.2012 yk 2
Laola 6.4.2012 yk 3 km
yöperhonen- 19.4.2012
Tessu84 18.5.2012 yk 14/15
enni. 7.6.2012 yk 2
moulinrouge 11.6.2012 yk 2
Heidukka 18.6.2012 yk 7
Amore 20.6.2012 yk 3
lenkkari 29.6.2012 yk 10
Marpa 18.8.2012 yk 7 km
iitahoo 22.8.2012 yk 2
emppuli83 7.10.2012 yk 3(4)
Babyfever1 14.10.2012 yk 12
Naapurin tyttö 16.10.2012 yv 10 (km)
Piimis 17.10.2012 yk 4
Ninni_90 26.10.2012 yk 3
eläväinen 15.11.2012 yk3
taru81 22.11.2012 yk3
ensimmäinen 24.11 yk2
niiu 23.11 yk4



 
Joulujuhlat takana ja suhteellisen hyvä olo. Pikkasen kyllä ärsyttää, mutta aika lievästi. Kohta saakin jo mennä nukkumaan. "'ällö varoitus" runsaat menkat mitä yleensä etenki heti alkuun ja ei hyytymyiä niin kuin yleensä. Mistähän sekin johtuu. Mutta erilailla mennään nyt. Kahtotaan vieläkö masu huomenna kipuilee. Tänään menyt särkylääkkeellä jopa ihan vaan varmuuden vuoksikin ku oli noi juhlat. Nyt väsyttää ja kohta pääseekin nukkumaan. Viime yö meni miestä pohtiessa, kun siltä tuli viesti puolen yön aikaan, että rekasta irtos kaks pyörää, kun pääs motarille. Kotona sitte sydänsyrjälläni olin... Kaikki onneks ok eikä rekka ollu kaatunut. Niissä onnkes on niitä pyöriä paljon... Miten se on ees mahollista????? Ens yön mies kotona, joten saa rauhassa nukkua.
 
Hydra :hug: Toivottavasti pieni taukoilu tekis hyvää. Älähän kuitenkaan kokonaan katoa täältä :)

ON Mä meinasin jo tänään langeta testaamaan.. Haluisin niin kovasti nähdä miltä se plussa testissä näyttää ja aattelin et testaan tänään kun pregnylin pitäis vielä vaikuttaa, mut sit maltoin kuitenki olla testaamatta. Huomenna olis 7pv jo pregnylistä, et vois kyllä testata ja katsoa et kuinka haalee viiva on..
Mun tissit on ihan sikakipeet. On ne muutenkin ennen menkkoja ollut kipeet, mut nyt ne on kyl kipeimmät koskaan. Ja aina ensin mulla tulee nännit kipeeks, mut nyt ne ei oo ollenkaa kipeinä..
No katsellaan sit huomenna, et uskallanko vieläkään testata :)
Niin huomenna on siis vasta joku dpo 5, että ei siinä testissä mitään kuuluiskaan vielä näkyä, mut sitä pregnylin poistumista olis kiva seurata..
 
Viimeksi muokattu:
Dana mä oon tuolla suljetussa pinossa, missä yks on juuri plussannut samaisista hoidoista ja hän aloitti testaamisen jo vaikka p vaikutus näkyi testissä. Oli sitte kiva seurata ku ensin oli vahva viiva ja sit haalistui pois (tiesi että nyt on vaikutus loppunu) ja sitku viiva alkoi uudestaan vahvistumaan, niin tiedettiin että vauva on saatu alulle. Oli muuten aika ihanaa seurata toisen jännäilyjä ja nyt siis tukevasti raskaana :heart:

Ja onnittelut koulupaikasta, eikös nää hyvät uutiset tuu aina kimpassa!

maimai me ollaan miehen kanssa joulu erillään ja ovis ajoituu tod. näk. jouluun eli tää kierto menee meilläkin harakoille.
 
Tänään tuli pari tippaa verta pyyhkiessä :( ...kaippa ne menkat alkaa tässä piakkoin parin päivän sisällä. Eilen varasin gynelle ajan 28.1 aletaan täälläkin vähän selvittämään, että missä tässä nyt hiertää tää homma.

Mies on ihan loppu tähän yrittämiseen.. en oo tässä 8vuoden aikana nähny sitä ikinä noin rikki :( ja kun ei ole mitään mitä voisin toiselle sanoa, että se piristyis.. tuntuu jotenkin, että se on kauheen etäinen varsinkin nyt kun alko tuhruttaa. :'(
 

Yhteistyössä