<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat <3<3 VOL.7

Huomenta naiset...

Täällä on hermot pikkasen kireellä... sori valitusta heti aamutuimaan :ashamed:
meillä rakennetaan tähän rappuun kahta yksiötä ja nää idiootit ukot alottaa täällä 6 aikaa aamulla hirveen metelin, (jatkunut kohta 2kk) kaikki maailman porat ja hyrrät pyörii ja tää kaikki tapahtuu suoraan meidän oven vieressä, menee siis niin yli, tää soittaa tänää pikkusen kiukkusen puhelun isännöitsijälle!!!!!!!! :headwall:

kaikille tädin yllättäneille :hug:, pistäkää miehet antamaa teille täys hoito, että pääsette rentouhumaa ja ei, kun uutta putkeen :heart:
 
tada, voi pirskatti sitä tätiä! Olis nyt saanu jättää tulematta kokonaan. :/ vaan ei luovuta toivosta, tää kierto on sitte plussakierto kummallakin, eiks je? :hug:

inieh, pahoittelut negasta. :(

Sati, vitsit siellä on jännät paikat! Tuut sitte heti kertomaan miten kävi! Toivotaan että siellä olis se pieni salamatkustaja kyydissä. ;)

Myylle myös pahoittelut tädistä. :hug:

Täällä on vietetty rakkauden täyteinen viikonloppu ensimmäisen hääpäivän merkeissä. :D vaikka tulikin kyllä märyttyä vähän liikaa, on jotenkin ollu mieli maassa ja jaksamiset poissa. Mutta kyllä tää tästä nyt sitte, pitää vaan rämpiä tästä suosta ylös ja koittaa piristyä.
Onneksi on maailman parhain mies, joka arvostaa, tukee, eikä varmasti vähättele jos on paha mieli. Ootan kyllä sitä hetkeä, että perheenlisäystä saadaan.. nimittäin tuosta miekkosesta kyllä tulee maailman parhain isi. ;) :heart:

Ja tää lapin tyttö huutelee Pirkanmaalta! :)
 
O-ou.. Tullu kotia postia potilasvahinkovakuutuskeskuksesta.. :x Jännätään mitä siinä lukee, saako joku tuomion vaihähtäh.. Oon siis töissä vielä ja isäntä vaan soitti, et oon saanu postia..
Iiiijjjkk!! Jos ei tk lääkäri saa mitään risuja, ni teen valituksen sitte siittä ketä ultras mut sillon viikolla 12.. Jjep. Näin päätin..

Mun jalat haisee muuten tosi pahalle nyt. Hyi.. Ihan btw :LOL: ;) :D
 
Heippa tytöt :wave:

Ette nyt yhtään tykkää tästä mun vastauksesta, mutta mä päätin jäädä odottelemaan, mitä tapahtumaan tulee. Ehkä oma lääkärini on tähän syypää:D ku ei antanut mulle juurikaan toivoa, että uusi raskaus jo näkyisi testissä ja järjellä ajateltuna, näinhän se ei voisi edes olla.
Itse vain ajattelin, että jos mulla on edellistä raskaushormonia hiukan ja nyt sitten on uusi tulokas, niin siksi plussa viiva oli niin vahva, eli uusi ja vanha olisivat yhdistyneet...
Pidetäänpä siis hullua jännityksessa :LOL:

Minä olen Pohjois-pohjanmaalta....

Ja mua kiinnostaa taas vastaavasti teidän ammattinne / mitä opiskelee?? Ei ole tietenkään pakko kertoa :) Itse olen sisustussuunnittelija ja työssäni tapaan päivittäin raskaana olevia nuoria naisia kera pienten lasten....
 
Heippa tytöt!

Oon näemmä laiskistunut niin paljon, etten enää jaksa istua koneella, tosin parempi kai se on olla ulkona kun istua tässä koneen ääressä. :D Eli siis minut vois laittaa tuonne taustalle koska niin harvoin täällä enää jaksan kirjoitella. Vähän väliä oon pikaseen lukassu teidän juttuja, mutta jotenkin on taas tullut sisältöä tähän elämään niin paljon, etten ehdi täällä paljoa olemaan. :) Tsempitykset kaikille ja tuun sitten kertomaan mikäli testissä on joskus kaksi viivaa. :wave:
 
Melkosen monta hoitsua tai sillä alalla olevaa on täällä.. :O Kyl hoitsut löytää toisensa.. Jännä juttu kyl..

) . ( Kuvitelkaa kaikki maailman kirosanat kertaa tuhat. Ihan yli paska fiilis. :'(

..entiiä moniko muistaa mun taustoja, mut tosiaan viikon vatsakipujen (olin viikolla 14+3, kun ne alko) ja kahden tk:lääkärin taskastuksen jälkeen jouduin sairaalaan, kun kohdun vieressä oleva surkastunut ihosarvi räjähti mun sisälle (silloin jo viikoilla 15+3) ja olin vuotanut 5 litraa verta vatsaonteloon sekä sikiö oli vapaassa vatsaontelossa..

Nojuu. Tein valituksen tk lääkäristä joka lähetti mut torstaina, pari päivää ennen leikkausta kotiin koska mulla oli vaan niin pieni kipukynnys, etten kestä sitä, kun viikolla 15 alkaa kohtu kasvamaan.. Näin. Näin hän totesi ja lähetti mut kotiin tekemättä tutkimuksia. Hiukan paineli ja kuunneltiin sydänäänet.. Greit. Thanks for nothing..

Nnii.. Potilasvahinkovakuutuskeskuksesta tuli ilmoitus, että kaikki on toiminu oikein, sitä ei voitu tietää, että oli kohdun ulkopuolinen ja that's it. Kiitos, onnea ja menestystä.

Vitun hienoa.

Rupeappa tässä sitten innolla yrittämään uutta. :'( :'(

..entiiä ymmärsittekö mitä mä täällä poraan, mut purkasinpahan nyt sitte sydäntä..

Ja en mä tässä mitään syyllistä hae.. vaan vastauksia..
 
Viimeksi muokattu:
Emby Aina ei voi sanoa, että tiedän miltä sinusta tuntuu, mutta minä voin tässä tapauksessa sanoa! Tuntuu perkeleen epäreilulta!! Meiltä sossu vei reilu puoli vuotta sitten pikkusiskoni kaksi meille sijoitettua lasta kieroudella ja vääryydellä ja järjettömällä valehtelulla lastenkotiin. Pienet lapset joutuivat olemaan yli puoli vuotta lasten kodissa ennenkuin löysivät oikean kodin!! Sairaat sossun paskiaiset :mad: Ei Emby ole sama asia, mutta eihän korppi korpin silmää syö tässäkään tapauksessa!!

ON*Tein vielä uuden testin, samanlaisen, jolla sain haalean plussan silloin raskautuessani (joka meni myöhemmin kesken). Se näytti nyt sitten puhdasta negaa! Ja oikeesti tosi hyvä, ku pelkäsin, että raskaushormonia on niin paljon vielä kehossani, että uuden raskauden mahdollisuus olisi mahdoton.
Eli nyt siis jatkamme edelleen peittojen heilutteluja ja testaamme kahden viikon päästä viimeistään uudemman kerran :) Eli näin tämä menee siis oikein....
 
EmBy: Isoo :hug: Aika hassua, "ei voinut tietää, että sen on kohdun ulkopuolinen"! No joo, eikai ihmistä kattomalla tie mikä sen on... Olishan asia pitäny tutkii ennenku kotiin sut lähetti.? Tai mikäli ei omat taidot riittäny ni olis lähettäny eteenpäin. Eikös raskaana olevien kans yleensä olla aikas tarkkana!

Varmasti hurjan pelottavaa yrittää uudestaan, kun takana painaa nämä asiat.. Tilanne oli myös sun kannalta tosi vakava, niin ei tollasta noin vaa unohda. Eikä kuulukkaa.. Sen kanssa on vaa opittava elämään. Ja jossain vaiheessa sä osaat kääntää sen vahvuudeks.. mutta ei vielä.. Hirmu paljon voimia muru! :heart: En voi millään tietää miltä susta tuntuu, mutta siitä voit rakas olla varma, että mä oon henges mukana! Isooo Halistus Rutistus! :heart:
 


THE ESIKOISESTA HAAVEILEVAT TI 16.8.2011



Hey........................22................kp 56/28.......................yk 5
inieh.......................23................kp 36/?.........................yk 3
viida......................25.................kp 25/29........................yk 1+3
Lilly-......................24.................kp 24/30........................yk 3
eskapismi................25.................kp 22/30........................yk 2
Sanja.....................32.................kp 21/27........................yk 2




-pansku-................23...................kp 13/31.........................yk 3
-jannica-................23...................kp 11/?...........................yk 1



tiuhti_....................21..................kp 7/26.........................yk 12
lemonade................26..................kp 5/30-35....................yk 13
atl.........................26..................kp 5/25-26....................yk 2
tada.......................27.................kp 3/26-27...................yk ?
Pikkumyy87.............24..................kp 3/31.......................yk 5
Emby^...................25................. - .................................TJOT

Sati..............................................kp ?/24-26....................yk 1+1
NuttyKitty..............27....................kp?/??...........................yk1




HAAMUJENGI/RKTT


TAUSTALLA KUUMEILEE
pöppinen
Shih
An-nie
Puna-Musta
Angela88
Skooby
AnniSofia
AnniMu
iloksi
Lapanen87
Pamsu*
Satuh83
Tnya
felina
mirkkunen_
Gabrielle
Dremming





PLUSSANNEET :heart::heart::heart:

Tästä pinosta plussaneet odotuspuolella:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1998778-esikoishaaveista-2010-2011-plussanneet/


EdlaOnni 23.7.2010 yv 2+
HappyFeet 1.8.2010 08/08
Päivänsäde82 17.8.2010 yk 2
chiaraa 30.8.2010 yk 3
Tiudeliini 12.9.2010 yk 2
Odes 13.9.2010 yk 5
Lumpe 15.9.2010 yk 4
fyssari86 18.9.2010 yk 1
Supuliini 20.9.2010 yk 2
haaveilija87 22.9.2010 yk 2
Otokka 28.9.2010 yk 1
susse83 9.10.2010 yk 3
Valkokulta 10.10.2010 yk 10
Mary Jane 13.10.2010 yk 3
niuku 20.10.2010 yk 14
MyDream 22.10.2010 yk 10
Arianna 28.10.2010 yk 5
Keiju123 31.10.2010 yk 1
Dreamangel 1.11.2010 yk 2
NiQ 6.11.2010 yk 4
anu84 8.11.2010 yk 26
Anna-79 11.11.2010 yk 1+6
Murmeli88 24.11.2010 yk 4
Nannie 4.12.2010 yk 3
Hyppy 6.12.2010 yk 2
Taiska87 6.12.2010 yv 2
innoM 20.12.2010 yk 1
Arminen 25.12.2010 yk 3
Memelisa 27.12.2010 yk 6 (km/rv15)
horrorpop 11.1.2011 yk 6
Zophie 15.1.2011 yk 3
elmiju 17.1.2011 yk 7
jonna_82 31.1.2011 yk 8
BlueNote 6.2.2011 yk 5
sharita 6.2.2011 yk 1
tiksutin 7.2.2011 yk 4
Gabrielle 9.2.2011 yk 5
mimmu1984 10.2.2011 yk 8
niiskuneiti90 16.2.2011 yk 3
Epa_88 25.2.2011 yk 4 (tm)
Tryffe 28.2.2011 yk 2
Äipäksi91 1.3.2011 yk 8
Kumikvatti 8.3.2011 yk 2
Laa84 21.3.2011 yk 6
Sokruli 17.4.2011 yk 4
iseeyou 29.4.2011 yv 1+
Arby 30.4.2011 yk 1
Ella83 3.5.2011 yk 7
Jomi 14.5.2011 yk 9
Namppis88 20.5.2011 yk 5
Puputi 18.6.2011 yk 2
"kuumeilija" 20.6.2011 yk 20
Memelisa 22.6.2011 yk 6+2
Laretzki 24.6.2011 yk 2
Away 29.6.2011 yk 2
Lilli88 6.7.2011 yk 7
Epa_88 18.7.2011 yk 4+3
mynttis 28.7.2011 yk 3
PikkuHöttiäinen 29.7.2011 yk 8
Syysmyrsky 6.8.2011 yk 16


 
Mä pyydän nyt anteeks, eilen oli varmaan paskin päivä ikinä, en vaan jaksanu mitään kirjottaa.. :ashamed: Tänään onneks jo parempi ja tästä sitä noustaan, eikun uuteen yritykseen :)
Greippimehua koitan muistaa litkii, sitä löytyy kaapista ja kaivoin foolihapot esille jota nyt kans rupeen vetää... TÄÄHÄN ONNISTUU! :mad:

Dremmi siirsin sut nyt sitten taustalle, mutta ethän kokonaan häviä :)

jannica 6 alkaa remppaamaan?! No todellakin valitat! Mitä teijän järjestyssäännöt sanoo, millon on hiljasuus?

chiba kiitos :heart:
Joo tää on tosiaan se kierto! Mulle alkaa nää menkat riittää, musta tulee ihan kamala akka sillon :kieh:
Ja myöhästyneet hääpäiväonnittelut! ;)
Ainiin ja haluutko hei muuten listoille, en löytäny sua edes taustalta...?

Emby tosi hurjalta kuullostaa toi sun kertomus! Ihan hirveitä asioita ihmiset joutuu kläymään läpi... :(

sati olisko se raskaustesti voinu reagoida ovikseen? Jos sulla oli vielä raskaushormoonia jonkin verran jäljellä ja siihen vielä ovis niin jos se jotenkin näky vahvana plussana... :confused:

tiuhti sulla on hei jo kp 7! Kohta ovista jo pukkaa! :D Ootko muistanu greippimehut ym...? ;)
 
Huomenta!

tada, mitenkäs nyt silleen paskapäivä? :/ vai oliko ihan perus tämmöstä menkkojen tuomaa matalapainetta? Voin sanoa, että meikäläisellä on ollu nää menkat todella matalapaineiset ja masentelut, ihan itteä jo hävettää tämmönen masistelu.
Ja ei tarvi vielä lisätä meikää listoille mitenkään. :D näin on hyvä, katotaan sitte ku päästään sinne naistenpolille että josko sitä sitten tulisi ihan pinoon mukaan laskemaan kiertopäiviä ja kaikkea. Vielä nyt hetki tälleen semitaustaillen. :D

Emby, kuulostaa todella paskalta. :( miten oikeasti noin voi käydä ja vieläpä että olisi oikein tehty kaikki. Ei nyt mahdu minun pieneen päähän mitenkään. Meinaatteko valittaa vielä eteenpäin vai annatteko asian olla?

sati, mie mietin ihan samaa kuin tada että olisko voinu reagoida ovikseen. Koska on tapauksia että raskaustesti on näyttänyt plussaa vaikka ovis on vasta ollu tuloillaan.. Meidän tiuhti on nimittäin yks elävä esimerkki. :D

Täällä muka jo kp 8.. eli uuteen nousuun pikkuhiljaa. :)
 
Heippa kaikille!
En oo käyny pitkään aikaan täällä kirjoittelemassa, enkä kyllä edes lukemassa juttuja.

Meillä yritys edelleen jatkuun. Ollaan päästy tutkimuksiin jne. Muutama viikko sitten kävin lääkärissä ja katottiin ultralla. Ei näkynyt mitään poikkeavaa ja verikokeita on otettu ja kaikki nekin ok. Lokakuussa menen sitten naisten polille ja saas nähdä mitä ne siellä sitten tekee. Meillä on siis yk 15 nyt meneillään..huh! Toivottavasti tärppäis :)
 
nimpsu, täällä on kanssa yksi hoitoihin odotteleva! :wave: parin viikon päästä (apua! :D) olis ensi käynti naistenpolille. Meillä tosiaan yk 17 alkoi tuossa jo ja kertaakaan ei olla raskautta aluilleen saatu tuossa ajassa... Onko yhtään hajua mistä teillä voisi kiikastaa asia? Meillä noi miehet simpat on aika huonossa jamassa, tiedä sitten onko itsellä jotain vikaa sitten vielä tähän päälle.

Kaikki oli ainakin sisältäpäin ok kun ultrattiin alkuvuodesta ja mitä nyt verikokeissa kävin toukokuussa, niin olivat muuten ok mutta olis pitäny mennä oviksen aikaan pistettäväksi ja laskeskelin että ovis olis ollu silloin, mutta eipä sitte ollu ja proget oli alhaiset tämän takia. Mut toivottavasti teillä tärppäis ihan luomusti, ettei hoitoihin tarvis sitte mennä. Odottavan aika on pitkä!
 
Heips! :heart:

Hui, täällä onkin paljon tapahtunut mun viime käynnin jälkeen! Onnittelut kaikille plussanneille! Ja pahoittelut kaikille joilla täti on käynyt vierailemassa... Ja vielä tervetuloa kaikille uusille!!

Täällä edelleen yritellään, tai pitäiskö sanoa että yritetään ihan tosissaan! Aiemmin yritys keskittyi ihan puhtaasti arvioituun ovisaikaan (kertaakaan en oo toistaseks sitä tikutellut), mut nyt päätettiin kokeilla ihan läpi kierron ja mahdollisesti alan tota ovista tikuttaa.

Pahoin kyllä pelkään että ei tärppää... Touko-kesäkuun vaihteessa mulla oli menkat myöhässä 3viikkoa, heinäkuussa tuli ajallaan ja nyt taas oli viikon myöhässä. Nyt on meneillään kp7.
Lääkäriin en vielä haluais mennä... Meillä alkoi nyt yk9.

Mulla käyminen täällä jäi kun en jaksanut enää oikein iloita muiden plussaamisesta. Alkoi tuntua hirveen pahalle kun ei itsellä tärppää. Lähipiirissäkin on sellasia nyt monta jotka odottaa/ ovat lapsen saaneet. En oo oikein jaksanut iloita heidänkään puolesta... Välillä tuntuu että pitäis lopettaa koko yrittäminen kun musta on näköjään tullut tämmönen katkera vanha ämmä! :ashamed:

Kovasti tsemppiä teille kaikille yrittämiseen!!! Käyn teidän kirjoituksia lukemassa mutta ainakin toistaiseks pysyn taustalla.
 
Emby Voi muru :(:hug: aika outoa kylläkin että eikös sen ultrassa pitäisi näkyä jos raskaus ei ole oikeassa paikassa? ja tosiaan mun mielestä ei toimita oikein jos potilasta ei kuunnella eikä tehdä tutkimuksia,varsinkin raskaana oleva nainen on mielestäni etuoikeutettu siihen että saa kaiken tarvittavan. Jaksamisia!
 
Voi satuh, toi on ihan normaalia! Mäkin huomaan välillä olevani niin katkera akka että alta pois... Meilläkin yli vuosi aktiivista ovistikkujen kanssa yrittämistä takana ja vaikeelta tosiaan tuntuu raskausuutiset. Mun sisko ja kaveri plussasivat yk 1:stä ja ovat nyt jossain rv 15 paikkeilla, lasketut ajat parin päivän päässä toisistaan... Just eilen näin kaveriani ja ei ole helppoja tapaamisia kun kaikkensa yrittää olla iloinen toisen puolesta, mutta se vaan ei tule niin luonnostaan enää. Koita jaksaa ja pidä palstailusta taukoa jos se helpottais. Toivottavasti tuut kuitenkin joskus kertomaan kuulumisia! Plussaonnea! Ja hali, tiedän miltä susta tuntuu... :hug:
 
chiba no matalapainetta kiitos tädin on toki päällä, eikä se tee näistä ainakaan helpompaa, mutta kaatu vaan jotenki kaikki niskaan. Niinhän se vaan menee että murheet ja huonot uutiset löytää toisensa, harvoin ne yksin tulee... Kyllä tää tästä pikkuhiljaa on helpottanu :)
Mites kun sulla kivasti toi kierto etenee, ootko meinannu ovista nyt tikutella? ;)

satu et ole todellakaan yksin noiden ajatusten kanssa... Ei näitä ole mukava ääneen sanoa mutta kyllä mäkin välillä oon tosi kateellinen jos joku saa plussan "helposti", ja inhoan tota tunnetta, koska kyllä jokainen on oikeesti plussansa ansainnu.
En mä halua olla katkera ja kateellinen, en mä ole sellanen ihminen. Mutta sellanen musta näköjään on vaan tulossa :( Enpä mä olis uskonu että tällainen asia voi ihmistä syödä näin paljon...

Onpa tosi masentavaa että näin monella on vaikeuksia raskautumisen kanssa, ei tän ihan oikeesti pitäis olla näin vaikeeta! :( Mä haluan toivottaa teille kaikille jotka tällä pitkällä tiellä olette jaksamisia, kyllä me kaikki jotenkin se lapsi saadaan, tavalla tai toisella! :heart:
 
Omaa napaa samantien: Täällä ei minkäänlaisia oloja mihinkään suuntaan. En jaksa edes nyt mittailla lämpöä tms kun odottelen sitä tätiä. ---keleen kierto kun venyy vieläkin ihan mahottoman mittaseks :mad: Pitäis varmaa haudata koko vauvahaaveet 6metrin syvyyteen jos se auttais plussautumiseen. Luin jostain, et miehelläkin foolihappo auttaa hedelmällisyyteen ja siittiöiden laatuun. Mä en kyllä itekään sitä syö, mut saisinkohan miehen alottaa mun kans sen popsimisen.. Kunhan täti menee ohi (jos nyt edes tulee) ni alotan sen greippimehun taas. Jotenki fiilikset nyt suht neutraalit.

Tämä likka muuten huutelee myöskin Päijät-Hämeestä ja oon valmistunu artesaani-mallipuusepäksi 5 vuotta sit. Päivääkään en oo hommia tehny (siks kun mua ei naiseuteni ja pienen kokoni takia kukaan palkkaa) vaan ihan näitä paska duunarihommia.. Nyt aion hakea sinne lähihoitajakouluun työkkärin kautta josta oon varmaan maininnutkin jossain aiemmin :) Eli mustakin tulis sit hoitsu :D
 
Tada ja Chiba Tuossa vois olla järkeä!! Sillä olen tässä jonkin aikaa ollut tuntevani ovulaation merkkejä... Kirkas venyvä lima oli tuossa jokin päivä taa päin, halut TODELLA*kohillaan (mulla aika varma merkki se ;) ) ja sitten tosiaan pientä nippailua alavatsassa ollut. Ja tuona päivänä ku sain sen plussan, niin oli se järkky pääkipu sekä hiukan huonoa oloa (samoja oireita ku raskaana = ovisoireita). Hei, meistähän tulee tätä menoa lääkäreitä :LOL:
No, hyvä jos on ollut ovulaatio! Tallennettu nyt ainakin on joka toinen päivä viikon ajan ja vielä varmaan viikko näillä "resepteillä" jatkamme. Toisaalta näin kiva ku ei tiedä tarkkaan ovulaatio-ajankohtaa, niin ei tule tuolla sänkypuuhissa liian suorittamisen meininkiä..
Välillä meillä meinaa menna nuo puuhastelut ihan nauramiseksi. Kerrankin nauroin niin makeasti, että mieheni ei pysynyt paineen voimasta sisälläni, vaan aina pullahti ulos :LOL: Ei helvata näitä mun tarinoita, tää lähtee nyt elokuvan pariin.... :wave:

Sain äsken valmiiksi tuhannen palan palapelin, jo toinen tälle kuulle :) En tiedä, mistä tuota aikaa revin ku töitä tekee 12h päivässä!
 
Chiba ja muut, jotka mietitte mahdollisia raskautumiseen vaikuttavia asioita....

Meillähän on tosiaan noin kolme vuotta ollut ehkäsy pois käytöstä. Yksi inseminaatio hoito on takana, reilu vuosi sitten tehty. Me emme ole tänä kahden - kahden ja puolen vuoden aikana juurikaan tosissan yrittäneet, mutta tämän kevään aikana syntyi hiukan huoli siitä, että josko en voisikaan saada lasta. Menimme uudelleen hoitohin ja halusimme suorilta aloittaa koeputkihedelmöitykset. Niitä ei kuitenkaan koskaan saatu erinäisitä syistä käyntiin. Ensin minun piti käydä kohdunkaulankanavan laajennuksessa (joka tehtiin ilman nukutusta ja puudustusta, näin ei kuulemma ole koskaan aikasemmin tehty, mut mun kipukynnys...:) ) sitten ilmeistyi estämään hoitoja kystat ja sitten oli kaikki kevään juhlapyhät sotkemassa kuvioita jne....
Lopulta meni hermo ja päätimme tosissan yrittää kotikonstein vielä. Saimme clomifenit avuksi ja samantien tärppäsi!! Tuli ikävä kyllä ulos, mutta nyt on tosiaan lippu korkealla uudelleen raskautumisen suhteen!
Minulle toinen lääkäri, joka nykyään on jo kaverini, kertoi, että hän on aivan varma, että meillä esteenä on ollut todella kapea kohdunkaulankanava. Kertoi, että siittiöt varmasti pääsee läpi, mutta niitä pääsee niin vähä, että se ei auta enää raskautumiseen! Heti kun kanava aukaistiin ja tosissaan itse kotona puuhailimme ovulaation aikaan, niin johan nappas. En jaksa uskoa (ja samaa mieltä oli gynekologini), että lääkkeillä olisi ollut mitään merkitystä tässä meidän tapauksessa.
Pyytäkää siis tutkimaan myös fysiologiset seikat sekä naisesta että miehestä. Ei pelkästään sperman laatua ja verikokeita, vaan oikeasti pitää tutkia kaikki "rakenteelliset" mahdolliset "epämuodostumat" (tyhmä sana)...
Toivottavasti oli jotain apua tästä minun tarinastani =)
 

Yhteistyössä