<3 <3 The Esikoisesta Haaveilevat <3 <3 vol. 6

Tiuhti Hurrjasti onnea ovisplussan hyödyntämiseen :heart: Pitäkää hauskaa ;)

Oman navan alapuolella ei ole ollut juurikaan erityisiä tuntemuksia tai oireentapasia, mutta tissikipu on jatkunut jo viikon! Lisäksi lievää flunssaista oloa ja pari öklötys/huimauskohtausta viikonlopun aikana. Toi tissikipu vaikuttaa aika lupaavalta, mutta yritän olla vielä hyvin varovainen ajatusteni kanssa, koska tooosi helposti alan kuvitteleen liikoja. Suunnitelmissa on testata torstaina (kp 27/28), koska perjantaiaamuna aikasin lähdetään reissuun, ja mun on ihan PAKKO saada tietää ennen sitä :p
 
tiuhti Jos mulle vois korjata listaan kp 3/29 ja yk 1 + 3, kiitos! =) Niin ja onnea ovisplussasta!! Hyvä että on normi kierto tulossa :) Ja kiva kun selitit noita ovis-bongaus juttuja kun itsekin tilasin ekaa kertaa ovistestejä niin on aika arvailujen varassa tulevat testaukset...
 
Mooo-ooooi! :wave: Iso Iso Ikävä oli teitä.. En viikkoon oo kerinny ku vaan ajatteleen koneelle tuloo.
EmBy ihanuus on mua huudellu.. :heart: Oon tutkalla.. Hirmupaljo tekstii, koitin niitä vähä lueskella, mutta enköhän mä pääse taas kärryille mitä tää on tapahtunu.. Se ainaki pisti silmään, että Onnea Epa!! :heart: Komee plussa oli!! Hirmusesti voimia maha-asukille ja tietenki äidille!

Oltiin siä mökillä niitten mun öitten jälkeen ja viihdyttiinki siä kaks yötä. Sitte paluu arkeen ja töihin. Ihan täyttä He******ä!! Sijaiset koko ajan jättää tulematta, ja mistäs työntekijä, no me luovutaan vapaista ja tehdään pitkää päivää!! Nyt alkaa pikkuhiljaa piisaamaan! Sanoin isännällekki, että turha kuvitella, että tästä kierrosta mitää tulee, oon niin väsyksis ja oon syöny 5 pv volttarenia ja buranaa selkäkipuun.. Ja nyt tietty luin ton Tiuhtin jutun ja ajattelin, että se oli sitte siinä! Ovisplussaa en saanu, aiva likellä jo oli, mutta en yhtävahvaa saanu.. Eli, tiedä ny sitte. Edelleen ollaan varmisteltu vaikka kp on noin isot, ku ei tie.. Ala vattas on kyllä ollu nippailuja, vihlontaa ja turvotusta. On niin paska olo, henkisesti ja fyysisesti.! En usko minkäälaiseen raskauden mahdollisuuteen.. :'(
 
viida korjattu on :)

mynttis tsemppiä tulevaan :) ne on aina jänniä aikoja nuo loppukierrot! ittekki pääsen taas kohta piinapenkiin istumaan pariks viikkoo :D ja jännittää jo nyt! vaikka H-hetki on tänään tai huomenna vasta..

Myy, korjaan hieman tuota mun tulehdukipulääkehommelia.. eli JOS ovulaatiossa on muutenkin häikkää tai ei meinaa tärpätä niin ensimmäisenä on syytä katsoa lääkitystä ja karsia siitä pois tulehdukipulääkkeet JOS mahdollista :) eli ei se sitä takaa etteikö tärppäis ;) meinaan missää ei oo koskaan ikinä lukenu että se ois ehkäsykeino :D eli nou hätä! älä stressaa! :) ja ovis menee äkkiä ohi..



hei, mä aloin miettiin, nyt kun katon ovistestejä ja vertaan eilistä ja tämän aamusta testiä, niin eilinen näyttää nyt tummemmalta :( eli meniköhän ovis jo? perse sentää.. noh, ei auta itku markkinoilla!
 
tiuhti No ainakin se on niin, että burana ja vastaavat lääkkeet estää ovulaation, jolloin se ei ole suositeltavaa, jos haluaa ovuloida ja raskautua. Siinä on sitä prostaglandiininestäjää, joka taas on oleellinen ovulaation kannalta. Ja se parasetamoli on toki myös huono vaihtoehto kiinnittymisen kannalta, mutta sitä taas voi sitten sen yrittämisen jälkeen ja raskauden aikana syödä, buranaa ei suositella ollenkaan verenvuotoriskin vuoksi. Olen käsittänyt näin. Eihän kyllä mikään kipulääke ym. tietenkään ole hyväksi :D
Onnea ovisplussasta! :)

Itse en nyt ole onneksi tarvinnut mitään kipulääkettä tässä kierron puolivälissä. Mulla kun tahtoo tuo hartia-alue ja alaselkä temppuilla aina ja sitä on jatkunut ihan pienestä asti, joten tuota buranaa on tullut syötyä melkolailla monia vuosia! Mikään muu kun ei ole auttanut : /
 
Mun käsittääkseni se on nimenomaan Ibuprofeeni mikä vaikeuttaa ovulaatiota ja raskautumista. Lukee ihan Pharmaca Fennicassa eli lääketietokannassa. Itte jätin buranat ja muut ibuprofeenit pois kun oltiin yritetty 6kk (yk3??) ja uskon että sillä on kyllä ollut merkitystä kun pco:n takia ovis on muutenkin ollu hankala bongata. Panadol on parasetamolia eli sillä ei ole merkitystä hedelmällisyyteen.

Täältä yks höntti huutelee :D
-namppis 13+4
 
Joo. Tuollakin lääkeinfossa luki hirveät varoitukset buranan kohdalla ja siellä sanottiin myös, että saattaa vaikeuttaa raskautumista, eikä saa käyttää viimeisellä kolmanneksella ja vaikutus kumoutuu heti, kun lopettaa kyseisen lääkkeen käytön. Panadolista ei puhuttu sen kummemmin, muuten kuin raskauden aikana voi tilapäisesti ohjeen mukaan ottaa.
 
Kiitos tiuhti kun jaksoit selittää tuota ovisjuttua :) Ja muillekkin kiitos vinkeistä :)

Oon nyt ihan pihalla kun on tänne tullu sen verran juttua :D Mikäs on eskapismin tilanne? :eek:

täällä ei mitään kummosempia.. vika viikko lomaa lähti käyntiin ja ens viikolla olis sit taas paluu arkeen :( Mieluusti kyllä olisin lomaillu pitempäänkin :D Onneks lapsia ei oo kun joku 13 hoidossa koko kuun niin on melko rentoa :)
Koiralle varasin äsken lääkärin tälle illalle kun on nyt reilu viikon ollut sillä mahasekasin.. Saas nähdä paljonko kustantaa : / Vaikka pääasia on et saadaan haukku kuntoon!

Mukavaa viikonalkua kaikille :heart:
 
tiuhti aloin totuttamaan sitä viime viikolla uuten kuivaruokaan, mut nyt se on saanut pe lähtien vaan riisiä ja raejuustoa ja maha silti ihan kuralla :( ei oo ennen ollu tällästä sillä.. Tänään ei ees aamuruokaan koskenu.. niin ja 3,5v on vasta..
 
Lilly, mä suosittelen ihan ekana että haet vanhan ruuan takasin mitä söi, johtuu todennäkösesti siitä eli uudesta ruuasta = allergiasta.. meinaan tutulta kuulostaa!!!!! onko siinä sun uudessa antamassasi ruuassa riisiä? maissia? viljaa? miksi vaihdoit ruuan?

*muoks, hae apteekista attapecin (halvempi, ei sisällä riisitärkkelystä!) tai canikure kuuri koiralle eli pidä paastolla 2 päivää niin massu saa rauhassa rauhottua ja sitten rupeet antamaan hippasen kerralla liotettua kuivanappulaa ja jos otat attapecin lääkkeen niin voit sen lisätä ruokaan myös ekoina päivinä! :) jos sillä ei mene ohi niin vie sitte lekuriin ELLEI YLEISKUNTO HEIKKENE!
 
Viimeksi muokattu:
..Panadolia saa syödä niin pali, ko napa vetää. Olit raskaana, tai yritit..

PikkuMyy, :) Jeij!! \o/ Eläkä ny heitä sitä kirvestä kaivoon.. :hug: ..ja sijaisille pitäis kyl näyttää närhen munat, ko eivät viitti töitä tehdä.. Älytöntä touhua.. Vaiks mistä me tiietään, onko ne oikeesti kipeinä tms.. :)

tiuhti_, jjuu, en laskeskele päiviä :) Elän päivä kerrallaan ja pupuilen, ko tekee mieli ;) Ja eiköhän se ollu sulla ihan kunnon ovis minkä pongasit :) Älä säkään heitä kirvestä kaivoon :)

..kaikille on lapsia suotu, tavalla tai toisella.. näin mä sen ainakin ajattelen..
 
tiuhti mä soitin jo pe eläinlääkäriin ja sillon sanoivat et syöttää vaan riisii pari päivää.. ja kokeilee sillä.. ja mulla on vielä niitä vanhoja nappuoita jäljellä mut yleensä kun tolla on mennyt jostain maha sekasin niin aina se on parissa päivässä normalisoitunut.. ja sitä uutta ruokaa en oo syöttäny olisko ollu ke vai to jälkeen ni tuntuu hassulta jos se olis siitä :confused: vaihdoin ruuan ku ei tota jahtivahtia tunnu saavan mistään oikeen kunnolla ja kun ei oo autoo niin on tosi vaikee hakee sitä.. toi uus ruoka on belcando nimistä.. siin on lammasta ja riisiä.. aikasemmassa ollu kanaa ja riisiä.. Ja tänään sille ei oo tosiaan ees aamuruoka maistunut..
 
Tiuhti_: Panadolia tosiaan Buranan sijaan. Ite oon käyttäny vaan ja ainoastaan Panadolia siitä saakka kun yritetty raskautta. Ostin samalla lisää kun hain Multivita raskaus&imetys-tabuja.

-pansku- Kiitos!! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Lilly, ok.. kun se riippuu aina niin kamalasti siitä mihin muotoon mikäkin on pilkottu koiranruuassa, esim. meillä pystytää syömään perunaa kunhan se on pilkottu sellaseen muotoon koiranruuassa että siinä ei periaaattessa ole enää olleskaa tärkkelystä..! meillä allergiakoira ja vaihdettii ruoka hetki sitte -> seurauksena paha suolitulehdus koska oli niin allerginen yht äkkiä samaan ruokaan mutta vaihdettii penturuuasta aikuisruokaan! kannattaa käyttää lääkärissää kyllä jos siltä tuntuu! :) ja suosittelen, että luet tarkkaan uuden ruuan pakkausselosteen, siinä saattaa olla maissia tai vehnää vähäsen vaikka pitäis olla vaan lammasta ja riisiä!
 
Viimeksi muokattu:
Apua, kun tänne on tullut paljon juttua! Sen siitä saa, kun nukkuu rapiat 12h :D

Hey, aion testata vasta keskiviikkona tai torstaina, jos kunnon vuoto ei ole alkanut.

Lemonade, hurjasti onnea ovisplussasta!!! :heart:

mynttis, jänskää! Valtavasti +++++++++, kyllä se sieltä tulee!

Ommoo nappoo: Joopa joo. Oikea vuoto ei siis ole vieläkään alkanut, yön aikana kuukuppiin oli ilmestynyt pari ruokalusikallista hyyyyvin laimeaa punertavaa vuotoa. Ei ole mitään menkkaoireita, mutta alavatsaa nippailee aina välillä. Perkeleen perkele, alkaisi nyt vaan ne oikeat menkat, että voisi ajatella jotain muuta tai sitten ei :kieh: Mietin tuossa, että seuraavasta kierrosta voi vielä kokeilla tärppiä, mutta sitten täytyy alkaa pupuilemaan varovaisemmin. En halua siirtää ensi kesän häitä tai olla juuri synnyttäneenä/valtavan vatsan kanssa. Hääpuku kun on jo ostettu ;)
 
eskapismi, kiire tulee :D onko sun vuoto millasta yleensä? mulla oli tossa aika monetkii kuukautiset yhtäkkiä ihan niukkoja, kesti 1 päivän!!!!!!! tai tuli rka tuhrua, ihan vähä, sitte vähä punasempaa ja sitte se oli siinä.. nyt onneksi ollu normaalit pari kiertoa :)
 
tiuhti kiitti vinkistä täytyy lukasta tarkemmin sitä tuote selostetta :) käydään nyt kuitenkin tänään lääkärissä niin onpahan käyty ainakin :) Mitä teille tehtiin koiralle kun tutkittiin se suolitulehdus? Mietin vaan sitä rahan menoa, että onko siinä suuretkin tutkimukset :confused:
 
Mää tässä vaan miettisin, et vaikuttaako se tai siis kuuluuko sattua tonne oikealle munasarjoihin, kun on poistettu sieltä se.. munanjohdin.. :O Tiettekös mitä tarkotan? Tosi selkeetä.. Mut sattus kuitenkin sillai paineen tuntosesti ja säteili tonne nivuseen saakka.. Hyi hitto!! :(
 
Lilly, kerrottiin että on ripuli ja sen seassa limaa ja hiukkasen verta.. elöinlääkärit kaikki antaa aina ihan herkästi antibioottikuurin! eli ei se kallista oo, läkkeet maksaa.. ja toki lääkäri tuktii onko maha arka jos sinne painaa! ei ne aluksi sen kummemmin tutki! :) eli perustutkimus johon lisätään lääkkeet! miellä koira sai 2viikon antibioottikuurin ja siihen kortisonipiikin päälle koska se sai allergisen reaktion ihan siitä ruuasta.. läheekö karvaa? jos karvaa on alkanu lähtemään nyt ihan kun vaihdoit ruuan niin se on yleensä merkki allergiasta! toivottavasti selkiää! mutta älä anna riisiä ja raejuustoa, mielummin anna ripulilääkettä eli se attapecin tai canikure, mutta niitä ei saa sit antaa 3h ennen tai 3h jälkeen lääkkeen annosta! tai kato mitä se lääkäri sanoo! :) en mie oo eläinlääkäri mutta näin meillä on aina toimittu kun on ollu ripulia ja nyt viimeksi oli sitä ripulia niin tehtiin noin etten antanu olleskaa ruokaa pariin päivään, vaan antibiootit ja attapecinia..
 

Yhteistyössä