<3 <3 The Esikoisesta Haaveilevat <3 <3 vol. 6

PikkuMyy, no toi ukon retkale ei voi sitte lähtee mihinkään ennen ko se stanan katti on kotona.. Hyvä ko nukkumaan voi tul.. Ääliö.. :kieh: Ei löytyny kissa vielä.. viides kerta jo ku karkas. Lähti juoksemaan vaan kovemmin, ko saavutti..
 
Emby: No voi pe**se!! Miten se ny sillee.. Taitaa katti olla aikas tärkee miehelles..? Kyllähän se ny ennen huomisehtoota kotona on..:) Ja pääsette elokuviin! Tapaako se tulla takas kotio, vai pitääkö se aina kirjaimellisesti saada kiinni? Kiva taas, ku valvot mun kans.. Yks yö olis viä.. |O
 
Laretzki
No niin, nyt on sitten varuiks vielä testattu, eik'ä näkynyt yhtään mitään. Joten olisiko sitten harvinaisen tuntuva ovis lähestymästä tai sitten mun ruuansulatukseni reistaa...
 
PikkuMyy, kyyl se yleensä tohon johonkin pihalle tulee ja siittä se pitää houkutella lähemmäs ja ottaa kiinni. Kerran se on tullu ite ikkunasta takas sisälle.. Jajuu, kissat on miekkoselle koko elämä. Ne menee kaiken edelle..

Laretzki, ompas inhottava kroppa kun kenkkuilee! : /

..tänne ei mitn uutta. Vituttaa ko pientä oravaa, jonka kävyt on jäässä..
 
Laretzki Toivotaan että olis joku super-ovis vain mistä sitten tärppäisi =) Itellä kyllä välillä kans reistailee maha ruuan suhteen, jos pitempään syö päin peetä niin alkaa kroppa laittaa hanttiin niin että pakko palata normaaliin.

Pikkumyy Kiitos tsempistä :heart: Mä oon pitäny vähän hiljaiseloa kirjottelun puolelta sen ku:n jälkeen vaikka päivittäin täällä lukemassa käynkin. Mut tosiaan kivut ja ylimääräinen vuoto alkoi kunnolla huhtikuun alussa ja silloin jouduin myös kiireellisenä päivystykseen valtavien kipukohtausten takia. Tuolloin selvyyttä kipuihin ei löytyny. Raskaus todettiin siitä viikon päästä vasta ja viikon verran seurattiin hcg nousua. Eihän se noussut ja ultrassa löytyi kohdunulkoinen oikeasta munajohtimesta joka oli kuitenkin lähtöisin vasemmalta puolelta (vasen puoli tukossa?). Vatsaonteloon oli tässä vaiheessa johtimen repeytymisen vuoksi vuotanut runsaasti verta josta kivut johtuivat.

Sit sain sytostaatti-piikin persuuksiin ja niin tujut kipulääkkeet että päivät sen jälkeen on aika hämäriä. Kipuja ja vuotoa kesti reilu neljä viikkoa, niin kauan kunnes hcg palautui nollaan. Siitä kolme viikkoa alkoi normaali menkat ja nyt kp10 kai. :) Yrittää saa jo, mutta koko ajanhan tuo pelottaa että käy uudestaan, varsinkin jos tuo vasen puoli olisi tukossa kun munasolu olikin siirtynyt oikealle puolelle. Ultrassa mulla myös todettiin monirakkulaiset munasarjat mitkä saattaa haitata raskautumista.
 
viida, voi hitto sullakin ollu kova kokemus :O Kaikenlaisia sitä voi ihmiselle sattua!! Ihan järkyttävää!! : / Ja aivan varmasti pelottaa uudestaan raskautuminen, mitä kaikkea sitä käykin mielessään läpi.. Muistat puhua tai vaikka kirjottaa tunteista, ni helpottaa :) PikkuMyyn hyviä neuvoja käyttäen :heart:
 
Emby Kiitos :heart: Kirjottaminen tuntuu kyllä helpommalta kun puhuminen. =) Tästä kohdunulkoisesta niinkuin ei yrityksestäkään tiedä kukaan muu kun mies, ja en oikein osaa puhua sille tästä asiasta ilman että se kuulostaisi saman jankkaamiselta. Ja mies on ollu musta niin huolissaan ja stressannu etten halua liikaa kuormittaa sitäkään. Ja en myös oikein halua myöntää sillekään miten paljon pelottaa.

Siks tää palsta on niin ihana ja te kaikki vielä ihanemmat naiset :heart: Saa välillä avautua ja vaikka oliskin vaan hiljaa niin tietää että on aina se mahdollisuus ja paikka jonne puhua ja höpöttää hupsultakin tuntuvia juttuja.
 
viida, niijustii, ni ei voi oikee ystävillekkään avautua : / Kyl se välillä tuntuu täälläkin vähän jankuttamiselta ja itsensä toistolta, kun puhuu tunteistaan kaikille ja muutenki fiiliksistä.. Mut niin kauan, ko on huono olla, ni senkus puhuu!! Ei ne sieltä muuten mihinkään katoa! Ja jos joku ei ymmärrä, ni se on sit ihan allöpylly.. :)

Tää on kyl aivan loisto palsta!! Ihania naikkosia!! :heart:
 
Laretzki
viida Harmi vaan, että vaikka siellä olisikin super ovis tulossa, niin hyödyntämättä jää. :/ Nähään miehen kanssa vasta seuraavan kerran kahden viikon päästä.

on. Ei tosiaan tässä sen kummempia enää. Kovasti oon ällistellyt sitä, että kuinka nopeasti kroppa alkaa kaipaa liikuntaa, koska mä olen ihan jumissa ja tukossa joka paikasta nyt kun en viikkoon ole liikkunut salilla. :/ Onneksi alkaa kohta saamaan lisää erilaisia tuoreita kasviksia, niin saisi syötyä sitten vähän kevyemmin. Nytkin kaupassa käydessäni ostin fetaa, rucolaa, kurkkua ja kirsikkatomaatteja, jos salaatilla saisi tuota pötsiäkin kuntoon :D. Onneksi muistin nyt ottaa rullikset mukaan, niin jos aikaa vain riittää (mitä vähän epäilen) niin täytyy illalla käydä heittämässä lenkkiä...
 
Laretzki
Miksi tässä käy aina näin, kun minä olen koneen ääressä, kukaan ei liiku missään, ja jos oon puoli tuntia poissa, tulee kymmenen sivua tekstiä :D. Eli ei mulla täällä taas yhtään tylsää :D. Blogit päivitelty, FB:t stalkattu, syöty, kokeeseen yritetty lukea (on muuten ärsyttävää kun joutuu koneella lukemaan tän illan ennen kuin saan paperit huomenna pihalle) ja käsityö seisoo, koska mulla ei ollutkaan silmiä niinkuin kuvittelin.
 
Lare minkäslaisia vatsaoireita sulla nyt olikaan? Mullakin nimittäin tuntuis kans olevan vatsan kanssa häikkää... Löysä vatsa ja kipeekin se on. Tänään ei pystyny edes käydä juoksulenkillä kun vatsa niin sekaisin ja sitte lenkillä pisti tuonne alas ihan kunnolla. :( Ihan kökköä, mut jospa se siitä. Just ennen tätiä oli ummetus ja kun täti tuli alkoi tämä päinvastainen oireilu. : / Höh, sanon minä!

Ihana toi vauvatehdas -blogi! :)

viida täällä me ollaan suakin varten, jotta kuunnellaan kun on huolia ja tuntuu pahalta. :heart:

ON musta on tullu "työleski". Mies sellaisessa kausiluontoisessa työssä, että tehtävä sillon yötäpäivää kun sää suosii ja nythän se suosii ainakin viikon. : / Rahaahan on pakko hommata ettei tarvi ylähuulta imeskellä ja jos meinataan se talokin jossakin vaiheessa ostaa, mut ikävä kalvaa. Aika vähän ehditään nyt kesällä olla yhdessä. Onneksi heinäkuun alussa lähdetään kahdestaan mökille neljäksi päiväksi. :heart: Ja hyvää kai se tekee kun välillä on vähän erossa. :)
 
Laretzki
dremming Mä en oikein osaa määritellä miten tuo vatsa on ollut sekaisin, enemmän ummetuksen puolella kuin löysän kuitenkin. Kipeää tosiaan jonkin verran tehnyt. Ja hirveästi tuntuu että äkkiä vessaan ja sitten ei mitään tulekaan. Josko auttaisi noi rehuista saatavat kuidut asiaan. Toivottavasti ainakin...Ajattelin kokeilla syödä vaan kasviksista hiilareita ja sitten proteiinia tonnikalasta ja kananmunasta. Vähän sellasta kevyempää, jos kroppa vähän puhdistuisi...
 
Lare mä oon kohta kuukauden ollu lähes hiilarittomalla kuurilla ja luulen, et se on yks syy tähän vatsan sekoiluun, muutenki aina ollu vilkas aineenvaihdunta. Kiloja on pudonnu 4 alle kuukaudessa. Oon toki liikkunutkin. Oon syöny kasviksia, kaikkea lihaa ja hedelmiä. Leipää, perunaa, pastaa, riisiä ja sokeria ei oikeastaan ollenkaan. Välillä tietty pitää antaa ittelle hetki hyvääkin. :)
 
Laretzki
Dremming Mä oon just tota hiilaritonta miettinyt, koska mulla ei oo paino pudonnut yhtään mihinkään, vaikka liikuntaa lisäsin toukokuun alusta ihan sikana. Että kun kaikki on niin kovin kehunut tuota, että josko tuon avulla lähtisi se omakin paino putoomaan. Ei sillä painolla periaatteessa ole väliä, (vaikken todellakaan hypi riemusta kun paino alkaa 8, mitä se ei oo koskaan aiemmin tehnyt) mutta kun ei oo edes senttejä hukkunut minnekään :(
 
Lare suosittelen kyl lämpimästi! Kuituja saa kasviksista ja vihanneksista! Ei siihen leipää tai puuroa tarvita. Mun isäpuolikin pudotti kuukaudessa useamman kilon samalla dieetillä, enkä mä tätä dieettinä pitäis, ihan hyvin näin vois jatkaa vaikka lopun elämää. Pastat, riisit ja perunat voi hyvin korvata vihanneksilla (myös ravintoloissa saa yleensä kasviksia perunan ja pastan sijaan), niitä saa pakastealtaastakin vaikka minkälaisia sekoituksia. Oma suosikki on pirkan grillatut vihannekset. On muute hyvää! :)
 
Elämäntapamuutoksella pärjää pitkälle.. mutko ne "epäterveelliset" ruoat tulee vaan niin nopeesti valmiiksi ja on helppo tehdä / saada.. Ja on niin hyviä.. :saint:

Ja voi pyhä perse toi äijä on idiootti. Siis voi stana. Yks helvetin KISSA!!!!!!!!!!!! Kyl se kotia tulee, tullu joka julaman kerta. MUT EI!! Tämä on nyt se kerta, kun katti joko kuolee, joku omii sen tai se ei vaan koskaan enää tule kotiin.. Jumalauta mä sanon. MUA OTTAA NIIN PAL PATTIIN ET!! VOI LUOJA!!! :kieh: Ihmeellistä saatanan kiukuttelua ja tiuskimista, eikä mikään asia kiinnosta, kun ottaa jonkun puheeksi.. #%#&"/")!="//#/=#!?=??=!("½!!!!!!! :kieh: :kieh: :mad: :'(

..ei lisättävää.
NNIII! Se vauvvatehdas on kyl aivan loisto blogi! =)
 
Viimeksi muokattu:
Viida: Apua, toi oli aika rankkaa.. Miten ihmeessä oot jaksanu ton jälkeen jos et oo voinu puhua asiasta. Meille tai Siis Ainaski mulle saa aina höpötellä, mulle voi laittaa vaikka yksäriä.. :heart: Nii, tosiaan tolle embyllekki ehdotin sitä, että kannattaa kirjottaa asioista. Koska usein ne kaikkein eniten mieltä painavat asiat on sellasia mitä ei vaa yksinkertasesti saa suusta pihalle. Ajattelee vaa, että kukaan ei ymmärrä, eikä kukaa oikeesti voikkaa ymmärtää mitä sä oot kokenu.. Ainoostaan ne jotka on henk. koht. kokenu KU raskauden, ja senki kaikki ihmiset käsittelee niin erilailla. Ja pahinta on se jos joku ihminen sulle viä tulee sanoon "mä tien miltä susta tuntuu"!!! Hei haloo, toi voi olla yks kaikkien aikojen tyhmimmistä sanonnoista kun joku on kokenu jotai rankkaa.. Sopiiks kysyy mistä päin suomee oot?

Muoks* Nii sitä viä, että en tokikaa tarkottanu, että kirjottaisit tekstin niin, että sen joku lukis (kun oikee painaa ja ahdistaa).. Vaan se on tarkotettu niin, että annat tulla kaiken, just niin ku se siä pääs pyörii.. Ne asiat voi olla ihan pimeitä, mutta ei se haittaa.. Pitää vaa kirjottaa ne pihalle.. Ja, niitä ei kenenkää tarvii koskaa nähdä..

Dremming: Ei isäntäs sattumoisin oo "nevamies"?? Mä oikeesti vihaan töitä jotka on sään armoilla!! Meillä isäntä on urakoinu lumia ja on nevalla + kaikki muut kototilan työt!! Ei mitää voi suunnitella, ku voi tulla lunta.. Tai, jos kesällä vois jotai tehdä, niii tehdään sitte mielettömäs kaatosatees!! Jeee!!

Laretzki: Joo, mulla ollu vähä sama fiilis ku tää yksin öisin jorissu jotai aiva himmeetä! Tuumasin, että ehkä toi sun mahas vähä protestoi kun et oo liikkunu viikkoon niin ku oot viime aikoina liikkunu.. Liikunta on iso osa vatsan toimintaa! Mees likka lenkille, nii alkaa pa kulkemaan!! :LOL: ..älä vaa loukkaannu.. :D

Hei, Missä se meidän Tiuhti oikeen on?? Ja kuumeilijan isäntä on ilmeisesti edelleen villillä päällä kun ei se kerkee meitä yhtää moikkaamaan.. ;)

Arvakkaas naiset mitä..? Mä menin mökiltä kotona käymään ennen ku tulin töihin, nii, isäntä kyllä yllätti!! :O Nurmikko oli leikattu, kissa oli pihalla (narus-sisäkissa) ja se oli harjattu (isäntä ei ikinä harjaa sitä, ei oo mitää sydänystäviä), sisällä oli imuroitu, roskat viety, jääkaappi siivottu, paikat muutenki järjestykses ja sänky petattu.. Tiskikone oli päällä.. Pöytä katettu, ulkosauna päällä ja grilli kuumana!! Arvakkaas oli Vähä kiva mennä kotio... :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hei kuulkaas naiset..! Ette sattumoisin tiedä ketää joka tarttis 150 sädetikkua!? Talvi- tai syyshäihin?? Voisin myydä omani tuolta lojumasta.. Meillä meni suunnitelmat uusiks kovan tuulen takia ja tikut jäi käyttämättä.
 
PikkuMyy, Tiuhti kirjottelee vaan arkipäivisin, ko on töissä jossain missä ollaan koko ajan koneella, ni ei jaksa kotona enää istua koneen äärellä.. Ja olipas sun isäntä ihana!! :heart: Mistäs siellä tuuli? ;)
Voiku toiki pölö jöröjukka joskus tajuais mullekkin tehdä jotain ihanaa.. Tänään oltiin elokuvissa, ni MÄ jouduin maksamaan, koska herra ei viitsinyt ottaa AUTOSTA lompakkoa mukaansa. Hienoa. Kiitos.. Kun olin sairas ja kipeä, ni oltiin niin mielinkielin ja ihanaa miestä. Mihin se on jäänyt??!! :'( olenko itsestäänselvyys?!

Myy, hitsi!! Ihana idea toi sädetikut!! Laitetaanpas korvan taakse!! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Pikkumyy Voi ihanan yllärin mies tehnyt sulle :) Tollasta ei kyl tosiaanka usein tapahdu! siksi siitä pitää ottaa kaikki ilo irti!

Lare Toivon mukaan siihen mahan sekoilulle löytyy joku selitys :/ Mulla on aina ollut sekomaha. Joten siiden on tottunut jo.
 
Emby Kiitos! Olipas sun ukko reilu. Mut mun oli reilumpi ku yritti tappaa mut polkupyörä onnettomuudessa pe-la välisenä yönä :D Veikkailtiin tänään et polvesta on jostain luusta irronnu pieni pala ku tuolla nahan alla liikkuu joku kikkare..on se kyl niin kipeeki. Enkä mäkään ihan pienestä valita.
 

Yhteistyössä