<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat <3<3 vol.4

Puna-Musta, voi paljon tsemppiä ja halauksia mukaan. :hug: Toivotaan ettei siellä mitään sen vakavampaa olisi, hyvä vaan että ottavat kumminkin vakavasti asian ja laittavat kerralla kunnon tutkimuksiin, eikä vaan kohauteta olkapäitä ja sanota, että jos se alkaa siitä muuttumaan niin sitten uusiin tutkimuksiin.

Sinnamonin kysymykseen, että itse syön Multivitan raskausvitamiineja + vehnänalkioöljykapseleita. Miehen laitoin myös vitamiinikuurille, foolihappo kun on hyväksi ainakin simpoille.

Jomi, voi muru. Sääli että lähdet pinosta pois, vaikka toisaalta taas hieno asia ettet jää paikoilleen vaan oot suunnitellu lähteväs britteihin, mie oon ainakin kade ku olis itselläkin pokkaa lähteä ja mennä elämään, mutta mie oon vaan tämmönen kotinössykkä. :) Paljon halauksia ja tsemppiä mukaan, tuuthan kumminkin kertomaan ihan kuulumisia, miten elämässä menee. Ei niiden tarvitse vauva-aiheisia olla, vaikka mieluusti vauva-uutisia otetaan aina vastaan! :heart:

Sitten tuohon galluppiin vielä, että itsekin tulen alkoholistiperheestä. Isä jätti äidin kun oltiin veljen kanssa ala-asteikäisiä, jätti äidin velkojen ja kaikkien kanssa, lähti uuden naisen mukaan ja eipä varmaan kun kerran tai kahdesti soitti vuodessa. Noh, kun itse olin kasiluokkalainen niin yhtäkkiä vaan isä tuli takaisin ja yritti uudestaan äidin kanssa, mutta eipä sekään pitkälle edennyt kun matkoillaan oli sitten alkoholisoitunut. Vanhemmat erosivat sitten taas, pari vuotta katselin kun isä kylällä pörräs tuhannen päissään ja oli kai sitten jossain vaiheessa juonut jotain vahvempaa + parin kuukauden ryyppyputki, niin muistihan sillä nyt on menny ja tällä hetkellä kai on ollut selvillä jo jonkin aikaa, kun ei enää terveys kestä ryypätä. Tämä siis lyhyesti tiivistettynä, mutta teiniaika oli aika rankkaa itselle ja äidinkin kanssa oli välillä napit vastakkain, mutta nykyisin äitin kanssa on maailman parhaimmat välit. Äiti :heart:

ON: Olen koittanu nyt olla vähän kirjoittelematta ja tunnustelematta oireita, tulee kyllä pyörittyä ja luettua joka päivä palstaa, mutta koitan nyt ottaa hissukseen. Varsinkin nyt on ovis ihan varmaan tulossa pian, joten koitetaan ottaa miekkosen kanssa rennosti. Ja äitikin taas alkoi raskautumisvinkkejään jakelemaan. :D

Tuohon alkoholiasiaan vielä, että en ole koskaan ollut kova ryypiskelemään tai baareilemaan, enemmänkin kotona saatan tissutella miekkosen kanssa, mutta seki jää yleensä ehkä drinkkiin pariin, useimmiten siideriin pariin. Mutta enpä oikeastaan ovulaation jälkeen ole mitenkään erityisen varovainen ollut alkoholin kanssa kun muutenkin sitä menee loppujen lopuksi aika vähän. Ajattelin elää ihan normaalisti niin kauan, kunnes plussa on tikussa. Eihän siitä mitään tule, jos tää vauvanteko alkaa venymään ja aina pitäis olla hissukseen tai varomassa alkoholia. Kyllä ajattelin nyt elää ihan normaalisti.

Voi Jomi murunen!! Mun tulee sua ikävä! :heart: Säkin oot mulle jotenkin läheinen kun ollaan jotenkin suurin piirtein samassa vaiheessa yrityksen kanssa ja täälläkin pyöritty jo jonkin aikaa yhdessä! Samaan aikaan oon susta ylpee kun toteutat haaveitas!! Mäkin olisin halunnu lähteä vaihtoon aikanaan mut elämä meni niin, että siihen ei ollu sopivaa tilaisuutta. Mitä sä opiskelitkaan mihin vaaditaan kieliharjoittelu? Ihanaa ettet silti unohda meitä kokonaan vaan käyt kurkkimassa, kirjoitathan kuulumisia??? Ihan mitä kuulumisia vaan. Toki mäkin toivon ettei meistä enää kukaan olis tässä pinossa kesän jälkeen vaan tuolla odottajissa ja otettais sut sinne mielellään mukaan kun palailet!! Kokonaan ei haluais sua listalta poistaa, saanko laittaa taustailijoihin? Todella iso hali sulle ja paljon onnea matkaan! :kiss:

Mulla meni nyt ihan pasmat sekaisin, tuli surullinen olo kun Jomi lähtee mut josko sais itsensä kasailtua sen verran, että sais jotain kommentoitua... Kirjottelin eilen illalla tänne pitkät pätkät päivityksen jälkeen ja painoin lähetä niin sain jonkun ihme internal server error -virheilmoituksen ja kaikki teksti katos taivaan tuuliin...

Chiba Tsemppiä oviksen bongailuun! Ja tietty hyödyntämiseen! Me nyt ei taaskaan osattu sitäkään tehdä rennosti, toi sun suunnitelma kuulostaa paljon paremmalta!

soleigh Paljon plussaonnea!! Ehkä kannattaa vielä muutama päivä odotella ettei tuu suotta paha mieli jos liian aikasin testaa. Tarvis saada tähän uuteenkin pinoon nyt plussia!!

Puna-Musta
Ymmärrän että sua pelottaa... Eikä sitä osaa olla ajattelematta kaikenlaista vaikka yrittäiskin. Toivotaan että se tosiaan on jotain harmitonta niin kun muutkin on sanoneet. Ja koita keksiä jotain puuhaa pitämään sut kiireisenä ettet ehtis liikaa vääntään ja kääntään sitä asiaa ennen kun saat selvyyden. Tiedätkö jo koska sulla on aika sinne mammografiaan? :hug: Jaksamista...

tiuhti_ Tylsää että tommonen kierto menossa, jossa ei voi muuta kun odottaa... Vaikkei se yhtään sama asia olekaan, keskityin omassa alkukierrossa (joka tuntu pitkältä kun nälkävuosi) urheiluun ja niiden muutaman kilon kiinteyttämiseen mitä oon saanu pillereiden lopettamisen jälkeen.
Sulla on kyllä ollu kestämistä lapsuudessa... Ikävää kuultavaa kun tietenkin sois jokaiselle lapselle turvallisen ja huolettoman lapsuuden eikä noin paljon huolia. :hug: Onneks oot tajunnu hakea apua ja hyötynyt siitä. Noi kaikki vastoinkäymiset on varmaan tehnyt susta aika vahvan ihmisen? Voimahali sinne päin!!

Lilli88 Sulla alkaa oleen kyllä tosi jännät paikat!! Ja hienosti oot jaksanu odotella testaamisen kanssa! Oireettomuus on hyvä oire!! Tsemppiä!!

AnniMu Hyvä, että jotain merkkiä terojen toimimisesta on havaittavissa!! Voisin kuvitella, että sulla alkais vuoto piankin! Mulla alko tuhruttelu ekassa terokierrossa 9. pillerin kohdalla ja vikan kohdalla hanat jo kunnolla auki. Toivottavasti se vaikuttais sun seuraavaankin kiertoon, mulla tuli ovis seuraavassa ovis ajoissa ja kiertokin jäi todella lyhyeksi mun mittakaavalla (26 päivää).

jonna_82 Onko jotain tätioireita siis havaittavissa kun sen tuloa arvelet? Kuulostaa nimittäin ihan lupaavilta noi sun oireet, varsinkin päänsärky joka ei sulle ole tavallista. Rinnathan voi tulla kipeeks vasta myöhemmin, mulla se ainakin kertoo tädistä et ne alkaa kipuileen. Mikäs dpo sulla olikaan menossa? Taisit saada ovisplussan reilusti ennen mua? Pidän sulle peukkuja!!!

sinnamon Ärsyttävää tommonen tiputtelu.. Voi varmaankin johtua pillereiden lopetuksesta, että tiputtelee noilla päivillä. Toisaalta mulla kyllä tuli parit ekat menkat ihan saman kierron pituuden mukaan mut oon kyllä kuullu niistäkin, joilla menee heti kierto vähän sekasin. Olitkos muuten testaillu?

Noihin galluppeihin vastauksia... Mulla oli ihan rauhallinen lapsuus ja meitä kyllä mun kaksoissiskon kanssa pidettiin kun kukkia kämmenellä, mun isä ja äiti yritti meitä aika kauan ennen kun onnistu, ihan luomuna kuitenkin. Ne eros kun oltiin 17-vuotiaita ja rankkaahan se oli, mutta ovat olleet ystäviä ja tekemisissä toistensa kanssa paljon siltikin ja edelleen.

Syön pellavanöljykapseleita (ihan siks kun en saa niitä omega-rasvoja muualta, en siis raskautumistarkoituksen takia) ja niitä multivitan raskausajan vitamiineja. Niitä otetaan 2 krt päivässä, joten ne sopii mulle paremmin kun kerta-annokset, niissä oleva rauta kun tekee muuten mahan kipeeks jos liian iso kerta-annos pamahtaa.

Alkoholia en käytä hirveesti normaalistikaan, vähän on toi menovaihe jo ohimennyttä aikaa. Tietty pippaloissa otan kohtuudella, mutta nyt oon jättänyt senkin vähemmälle. Lähinnä tyyliin jouluna lasillinen punkkua ruuan kanssa. Tässä kierrossa ajattelin olla ihan kokonaan ilman, kofeiiniakin vähennän nyt oviksen jälkeen. Mut totta joo, en viitti ihan ryppyotsaisesti katsoa kaikkea mitä syön/juon kun ei tiedä kauanko joutuu yrittään...

ON: Nännit ja tissit arat niin kun ennenkin oviksen jälkeen. Nyt vaan toivotaan että siellä olis hedelmöittyminen tapahtunut ja tarrais oikein kovaa kiinni!!

Viimeksi muokattu:
tiuhti ja sinnamon, järeämpiä aseita ei nyt tarvittukaan vaan käänteinen psykologia toimi erittäin hyvin ;) Tutkimattomat ovat miesten logiikat...

Mikella, joillakinhan se lisää vaan kiihotusta ku on "kiinnijäämisen vaara" ja kun pitää yrittää olla mahdollisimman hiljaa... ;) Toivoo eräs joka joskus aikoinaan on puuhannut anopin ja apen makkarin alapuolella, kun pienetkin askeleet tuntuivat kuuluvan läpi... :D

Puna-Musta, kovasti tsemppihaleja! Tämäkin vielä piti sattua... Toivotaan parasta tulosta, ja nytpähän se asia ainakin sitten on selvitetty. :heart:

tiuhti_, saiskos udella että minkälainen lääkitys miehelläsi on? tuo uusi lääkitys varmasti kyllä vaikuttaa yllättävän paljon mieleenkin, ja toivotaan kovasti tärppiä! :) Ja toiseksi, saat olla tosi ylpeä itestäs että sulla on ollu rohkeutta käsitellä vaikeat asiat läpi =) varsinkin nyt kun omat lapset/lapsi olisivat toiveissa. Kuulostat tosi kypsältä ihmiseltä, ja uskon että tuosta asenteesta on sulle äitinä todella paljon apua. Että voi tukea toista kasvussa on oltava aika hyvin balanssissa ittekin, ja täytyy hitusen edes tuntea olevansa valmis siihen :)

Jomi, sinäkinkö kielinaisia? :O itse yritän saada nyt ruotsin kandia ulos. Ja nuo kieliharjoittelut ne vasta viheliäisiä on, itse tein sen Ahvenanmaalla. Meillä on tarkoitus lähteä syksyllä Ruotsinmaalle miehen jatko-opiskelujen takia, itse pidän opiskeluista breikkiä luultavasti (ja jos sitä mammalomalle vois jäädä =) ) Jos nyt tai myöhemmin tärppäis niin taidetaan sitten synnytellä jo ruotsiksi :p hurjaahan se on mutta kaikesta selviää, näin mä yritän ajatella. Kaikkea hyvää sulle, ja toivotaan että saat harjoittelupaikan! =)

Gabriellelle kovasti lykkyä tarrautumiseen!

Ja vielä hormooneista toipuville toivon kovasti pikaista palautumista luonnolliseen rytmiin ilman mitään kummallisia tuhrutteluja ja semmosia omituisuuksia joista en mitään tiedä ku en oo hormooneilla juuri ollenkaan pelannu :D

Vitamiineista, oon syöny vaan jotain tavallista multivitaa, magnesiumia ja kalanmaksaöljytablettia. Tulee vähä pöhkö olo, kun te muut oikeasti panostatte ja ite ei oo edes tajunnu ajatella mitään mammavitamiineja :D mutta laitetaan nekin harkintaan, ei varmasti oo haittaa ainakaan, ehkä jossain vaiheessa vielä ;)

Alkoholista, oon vissiin jo henkisesti niin vanha ettei enää oikeastaan nuo opiskelijoiden kekkerit innosta, vaan sohvaperunana kotona viihdyn paremmin :) siinä mielessä ei oo hirveästi ollu rajoitettavaa, mutta kyllä uutenavuotena tuli oltua nollatoleranssilla tietoisesti ku ekaa yritystä jännättiin. Se on kyllä ahdistavaa kun pitää sitten niitä tekosyitä miettiä, ja juomattomuudesta vedetään jo heti tiettyjä johtopäätöksiä.

Perhetausta on ihan perus, äiti saanut lapsuudessa kärsiä isänsä alkoholismista niin siitä kai hänellä kumpuaa tietty vihamielisyys mitä tahansa alkoholia kohtaan (tosin vanhemmiten on alkanut harvakseltaan maistella viinejä ym.) Isä taas oli villimpi nuoruudessa, mitäpä muuta keikkamuusikolta voi odottaakaan ;) Kuitenkaan lasten nähden ei isäkään ole juurikaan ollu humalassa. Kerran kesässä mökkeillessä isä on saunakaljat juonu mutta kotona ei ikinä, niin että mä sitä muistaisin. Mulla on siis 11 vuotta vanhempi isosisko, joka muistaa joitain tapauksia, mutta muahan tietysti on yritetty niiltä varjella. Siskon kanssa ei olla kovin läheisiä, johtuu ehkä ikäerosta ja jotenkin ollaan aika erilaisia. Ehkä siksi haluaisin isohkon perheen aika lyhyillä ikäeroilla, että sisaruksilla ois tukea toisistaan ja jotenkin "tuntisivat" toisensa. Lapsuus meillä oli aika ankara tai kuri oli kova, isän pelossa meidät kasvatettiin. Ehkä siitä jääny itellekin jotain pelkoja ottaa vastaan palautetta tai sanoa asioita suoraan kun on tottunu siihen että aina silloin harvoin kun vaikeista asioista on puhuttu niin se tapahtui niin että isä räjähti. Muutenkaan kaikkein henkilökohtaisimmista asioista ei puhuta, joten en tunne vanhempiani erityisen läheiseksi, vaikka hyvissä väleissä ollaankin.

ON: Miehen viekottelut jatkuu tasaisin väliajoin. Jonkun laskurin mukaan just viikonloppu ois hedelmällistä aikaa, joten parempi ois viihtyä vällyjen välissä. Piste :D
Tsemppailuja kaikille tasaisesti :wave: :heart:

Gabrielle Ei varsinaisia tätioireita ole ilmassa... mutta tänään oli aamulla pakko sorkkia sisuksia (vaikka limakalvot oli niin aavikkokuivat kun mahdollista!) ja se vähäinen valkovuoto oli rusehtavaa. Lämpöjä olen tällä viikolla huvikseni mittailut ja todella ylhäällä ovat vieläkin. Normaalilämpö pyörii 35,5-36,2 välillä ja nyt 36,5-36,9. Lämmöissä on se "outoa", että aamuisin on lähellä normaalia ja illaksi aina nousee. Olen lukenut, että nimenomaan aamulämmöt pitäisi olla korkeat. Tänään on dpo8 menossa, tiistaina häämöittäisi testaus JOS täti ymmärtää pysyä poissa. Piti vielä lisätä, että mulla ei oo rinnat missään vaiheessa kietoa mitenkään kipeet tai arat.

Perheestä/lapsuudesta Ompa monella ollut kurjia kokemuksia! tiuhti_ ja chiba :hug: Olette vahvoja naisia!!
Itsellä on kolme sisarusta ja olen kuopus. Ollaan läheisiä ja paljon tekemisissä. Olen aina ollut isin tyttö, vasta aikuisena olen tullut paremmin toimeen äidin kanssa. En tiedä, miksi äiti on jäänyt etäisemmäksi kun isä vaikka isä oli töiden takia paljon enemmän pois kotoa. Tietysti lapsuuteen ja nuoruuteen mahtuu kurjiakin kokemuksia, mutta pääasiassa olen onnellinen, että olen juuri tähän perheeseen vahingossa (pillereiden läpi) syntynyt =)

Mirwu hassua, mullakin ruotsin kandi vähää vajaa valmis!:O Ja asiasta toiseen, käänteispsykologia on kyllä aina toimivaa myös! Nyt ahkerasti peittoa heiluttamaan ja toivotaan, että syntyy tulosta:D

Jomi Voi miten kurjaa, kun joudut jättämään vauvahaaveet hetkeksi:( Mutta varmasti se on kuitenkin ihan fiksua se harjoittelu hoitaa pois alta. Ikäviä kyllä ne! Meillä onneksi pystyy hoitamaan kieliharkan myös 3-4 viikon kesäkielikurssilla. Vaikka sekin oli jo ihan tarpeeksi pitkä aika olla erossa... Tsemppiä sulle kovasti harkkapaikan kanssa ja muutenkin!!

Gabrielle Toivotaan kovasti, että tärppi kävi!:)

ON: kaipa nää nyt menkat on, vaikka onkin näin niukat. Joten eiköhän mulle voi päivittää kp 2. Kierron pituutta en nyt vielä ala lisäämään, yhden luomun jälkeen vielä hankala sanoa. Mutta jee, nyt pääsen mäkin kunnolla yrittämään:)

Voi Jomi, sinun superhalauksesi tuntui todella sydäntä lämmittävältä, olet ihana ihminen, ja sinua tulee ikävä :kiss: toivotaan että saat sen harjoittelupaikan Isosta-Britanniasta! Toivottavasti kun tulet takaisin sieltä teillä viimeistään tärppi kävisi :) yksi kesä elämästä noinkin kivassa paikassa kuin Iso-Britannia menee äkkiä :) ikävä sinulla tulee varmasti miestäsi, onhan se ymmärrettävää, mutta sitten teillä on loppuelämä aikaa olla taas yhdessä ja se piristää kummasti myös parisuhdetta ja vahvistaa sinun ja miehesi siteitä! mä odotan sua takaisin tänne :heart: olet ajatuksissani!

Gabrielle kyllä, lapsuus on tehnyt musta vahvan ihmisen, ja siksi mulla on vieläkin hieman vaikeaa näyttää tunteitani, sitä harjoittelen joka päivä, sanomalla itselleni miltä tuntuu ja kerron sen myös miehelleni, koska ennen tunsin vain häpeää ja syyllisyyttä, nyt osaan tuntea myös surua, pettymystä ja muita "kiellettyjä" tunteita :) mutta nythän sulla muru vasta alkaa odottaminen :D meinaan loppukierto! voi kun sulle se plussa nyt suotais :heart:

Chiba mä jotenkin odotin sun vastaustasi tuohon galluppiin, en tiedä miksi, mutta mulla oli tunne että sun lasuudessasi on myös ollut jotain :confused: en todellakaan tiedä miksi mulla se tunne oli, onkohan meillä hieman sama asenne "älä odota mistään liikoja"?? joka mulle kieli tuosta... ihanaa kuitenkin, että sinulla on äitisi kanssa asiat hyvin :) itse en varmaan koskaan tule äitiini enään luottamaan, isä onkin sitten maailman paras isi :heart: toivottavasti et suutu kun sanon näin... :ashamed: tsemppiä muru ovikseen :kiss:

sinnamon pahoittelut tädistä :hug: nyt sitten on se eka luomukierto ohi ja tokasta saattaa suurella todennäköisyydellä jo tärppää, toivotaan parasta :)

jonna_82 kiitos! :heart: sehän kuulostaa lupaavalta jos dpo8 tulee ruskeaa valkkaria..?? :D herättelen sun toiveitas!

Mirwu myös meidän perheessä on jätetty aikoinaan asioista puhumatta, mutta suosittelen, että opettelette miehenne kanssa, että TEIDÄN perheessä puhutaan asioista, myös vaikeista, koska nyt se on sinun peheesi ja sinun elämäsi ja sinä saat päättää miten teillä eletään :) nämä sanat mua rohkaisee joka päivä avaamaan suuni jos tuntuu pahalta tai jokin asia mättää..
nyt peitot heilumaan :D ja PISTE! :LOL:

taas tullut niin hirveesti tekstiä että en muista mitä mun piti kirjoittaa :ashamed:

ON MITÄÄÄÄH!???! taas alko eilen illalla ruskea vuoto, yöllä aukesi hanat kunnolla ja kipujen kera.. kai tää nyt sit on TAAS KP1??? : / siis oon ihan sekasin nyt, tai mun kroppa on! en tajua.. kiva jos on menkat 1-2 vkon välein! mut tätä se mun tissikipu tais enteillä.. mut kai tää nyt sin on kummiskin YK4 kun eihän tota 2 viikkoa voi yrityskierroks laskea :confused: eli olisko tänää KP2 ja YK4? vai KP1 kun yöllä alkoi kunnolla :confused:

Viimeksi muokattu:
tiuhti_ ihan perus menkkakivutko sulla alkoi vuodon yhteydessä? Vai voisko tuo liittyäkin ovikseen? Mulla tulee tosi usein ruskeaa ja joskus aika runsastakin vuotoa oviksen aikaan/jälkeen. Mutta jos ihan normit menkkakivut on samalla, niin sitten en tiiä... On kyllä ikävä, miten tuo sun kroppas on nyt mennyt noin sekaisin: /

sinnamon siis ihan samalta tuntuu ku menkkakivit, tulee aaltomaisena ja sit lorahtaa.. meinaan siis mulla tuli viime kierrossa oviksen aikaan pari tippaa verta mutta ei sitä ole tullut kolmea siteellistä niinku nyt :x noh, toivotaan et nää olis nyt normimenkat ja yritys pääsis alkamaa kun se mies pääsee eroon niistä lääkkeistäkin!

tiuhti, kai se varmaan että lapsuus on opettanut ja kasvattanut meitä kumpaakin ihmisinä. Lapsenhan pitäisi nauttia lapsuudestaan mutta kyllä mie ainakin leikin silloin sitä ns. aikuista, kun tuin äitiä ja veljeä jotka tuntuivat kärsivän ihan liikaakin kun isä lähti lätkimään. Ja tuo minun kirjoittamahan on vasta tiivistys ja ns. sensuroituversio kaikesta, olisi tullut liian pitkä jos olisin sepostanut koko tarinan. :D Ja en suutu, ku ei ole syytä suuttua tuollaisesta. Mie oon vaan iloinen että sulla on hyvät välit ainakin toisen vanhemman kanssa ja on ainakin yksi tuki ja turva. :heart:
Minulla onki maailman paras äiti :heart: ja kaiken lisäksi kauhea äiti-ikävä, kun asuu tuhannen kilsan päässä kotona Lapissa, sinne ei ihan vklopun reissuja tehdä. :D

Sinnamon, itsellä kanssa tulee välillä tuollaista tuhrua ensin pari kolme päivää, ennenkuin hanat aukeaa kunnolla. Itse ainakin aloitan laskun vasta sitten, kun hanat aukeaa, mutta sitten kumminkin ovista kannattaa kyttäillä jo paria päivää oletettua aikaisemmin, jos nyt vaikka tuhrulla olisi siihen jotain vaikutusta, ettei pääse ohi menemään.

jonna, ei minuakaan harmita yhtään vaikka tähän perheeseen synnyin. Äitiä parempaa ei ole ja se varmaan taitaa olla ihan normaalia, että teiniangstivaiheessa on napit vastakkain emännän kanssa välillä. Kyllä sitä tän välimatkan takiakin huomaa, kuinka tärkeä ja ihana ihminen äiti on. Ja kuinka sitä ikävä on joka päivä, mutta onneksi on puhelimet... :)

ON: Jaaha, tänään taitaa olla ovispäivä. Ainakin hieman tuossa äsken vasenta juili. Eilen testailin mutta ei tullu vielä plussaa, jospa se sitten tänään. Ja minäkö muka tuossa päätin että vähän vähennän tätä kaksplussan kyttäämistä, tässä ne vähennykset taas sitte nähtiin. :D

Noh, onneksi voi ajatukset laittaa muualle kun pitäisi tuon yhden gerbiilitytyn tässä poksahtaa suunnilleen viikon päästä, ainakin toivottavasti. Tulis pikkunakkeja. :heart:

Viimeksi muokattu:
Puna-Musta toivotaan kovasti, ettei siellä mitään pahempaa ole. Mutta iästä päätellen, uskon kyllä tosi vahvasti että se on vaan suurentunut maitorauhanen tms. Toivottavasti asia selviää pian! :heart:

Ompas teillä rankkoja taustoja monella : / Niin kuin joku jo sanoi, ootte kyllä tosi vahvoja naisia :heart: itsellä ollut normaali, rauhallinen lapsuus. Kaksi isosiskoa ja pikkuveli. Vanhemmatkin ovat edelleen yhdessä.

Vitamiineista ym. Syön ladyvitan mama tabletteja, niitä pitää kolme ottaa päivässä. Kun nuo saan syötyä vaihdan kyllä siihen multivitaan, niin ei tarvitse montaa kertaa päivässä muistaa ottaa. Ja greippimehu myös käytössä, siitä kyllä ollut apua oviksen bongaamisessa!

Alkoholista En ole nyt yrityksen aikana ottanut kuin kerran. Enkä varmaan enää ota, jos nyt ei ihan tolkkuttoman pitkään kestä. Ei jotenkaan mitään intoa ole koko hommaan :D

ON: Täällä pitäs olla ovis käsillä... Nyt sitten taas odotellaan loppukierron jännistystä, onneksi siihen on vielä aikaa.

Oviksen bonganneille onnittelut ja peitot heilumaan viikonlopun kunniaksi! =)

tiuhti_ Onpas outo kierto sulla. Toivottavasti tasautuu pian =) Kiitos vaan toiveiden nostosta. Ne on jo valmiiksi olleet korkealla tässä kierrossa, kun päästiin kunnolla hyödyntämään ovis ja annoin itselleni luvan haaveilla tärpistä. Totesin viimeksi, että aiheutti enemmän stressiä se kun niitä haaveita ja löytyneitä oireita yritti pitää poissa.

).(Aamulla piti tietysti tarkistaa tilanne ja ruskea on muuttunut kirkkaaksi vereksi, mutta ei vielä kuppiin asti ole tullut tippaakaan. Minkä ihmeen takia pitää ronkkia sisuksiaan?! Alkaa kun alkaa... :stick: Vatsassa tuntuu vasemmalla puolella ihmeellisiä nyppäsyjä. Parin päivän päästä sitä on taas viisaampi...

Hei kaikille!

Ajattelin vastailla tuohon galluppiin..
Mulla on ihan normi lapsuus takana ja mikä ehkä on hieman erikoista, on se että minulla on kahdeksan sisarusta. Meillä on touhua ja tapahtumia riittänyt! =) Vanhemmilla on myös tosi monta sisarusta, että kaipa tämä "menee suvussa". En itse kyllä voisi harkitakaan noin isosta perheestä! Tulisin varmaan hulluksi =) Sisarusten lapsia on tullut vahdittua todella paljon nuorempana ja kai sitä siinä vaiheessa olikin jo sitä mieltä, että se saisi riittää lasten hoidosta. Olen siis jossain vaiheessa ajatellut, etten ikinä hanki lapsia! Näin se elämä kuitenkin kasvattaa..
Alkoholista sen verran, että suvussa on jonkin verran alkoholisteja ja muutama aika läheinenkin ihminen on joutunut alkoholin vietäväksi. Siksi ehkä itse olen ollut aina todella huono juomaan ja kotitissuttelu on minun lajini. En pidä lainkaan humalahakuisesta juomisesti ja joskus ottaa koville katsoa vierestä, jos joku on siitä kunnossa ettei tiedä mitä tehdä.

Omia kuulumisiani: Menkat alkoi ja meni melkein samantien joten tässä on nyt hieman pää sekaisin. Eli vuoto ei kestänyt kuin kolmisen päivää ja nyt sitten täytynee tarkkailla kehoa.. jos se ovulaatio taphatuisi.. Tämä nyt olisi toinen kierto pilleireiden jälkeen joten toivotaan, että kaikki menee okei ja ettei tule mitään kummallisuuksia, esim. välivuotoja yms. Toivottavasti tämä alkukierto menisi nopeasti..

Tsemiä kaikille!

sinnamon, ohhoh, melkoinen sattuma :O mulla on kandintyö valmis, pari (open takia) nihkeämpää kurssia uupuu vielä. Kiva että sullakin alkaa tositoimet nyt kun pääsit kunnolla luomuilemaan!

tiuhti_, sanoppa muuta, oon kans aatellu että meidän perheessä luodaan pikkusen erilainen ilmapiiri ku missä itte on saanu kasvaa. Voi sinun kroppaparkaasi, toivotaan että selkenee pian :heart:

Chiba, tärppionnea! Enpä minäkään oo pystyny tätä stalkkausta vähentämään, varsinkaan nyt ku pitäs puuhailla ihan jotaki muuta :D (mutkun ei tuo mieskään oo vielä kotona nii...) Ojj, gerbiilivauvoja, ihanaa! :heart:

niiskuneiti90, onnea ovisteluiden kanssa myös sulle!

Kaikille pidetään sormet ja varpaat ristissä että jotain jännää nyt tapahtuisi :heart:

Hei taas!
Suuren suuri kiitos teille kaikille tsempeistä, haleista ja järkipuheesta! :heart:
Olen tässä yrittänyt ajatella että ei se mitään vakavaa ole. Kerrottuani äidilleni sain kuulla, että äidilläni on ollut kystia joita on ensin epäilty kasvaimiksi. Eipä sitä toisaalta siltikään osaa olla ajattelematta että entäs jos... Meillä on suvussa jonkin verran syöpää mm. rintasyöpää, joten sekin pistää ajattelemaan. Mutta eteenpäin tässä porskutetaan. Äitini muistuttikin minua sanonnalla "se mitä ei tapa, se vahvistaa". Ja näinhän se on. Itse olen käynyt joskus hyvin pohjalla masennuksen takia. Niin vaan sieltäkin noustiin!

Pakko myöntää että tämä oli vähän liikaa kaiken muun päälle, mutta eiköhän tästä selvitä niinkuin kaikesta muusta tähänkin asti :) Ja hyvähän se on että tutkitaan! Taisi olla Gabrielle joka kysyi, että tiedänkö jo milloin mammografia on. Varasin ajan heti samana päivänä kun sain lähetteen ja sain ajan 7. helmikuuta. Ei tarvitse onneksi sen kauemmin odotella.

Joku kysyi myös sitä miksi sain lähetteen mammografiaan enkä ultraan. Valitettavasti tähän en osaa vastata... Lääkäri ei mammografiaa perustellut sen kummemmin, kuin toteamalla että tuo pitää tutkia. Itse taas en siinä kohtaa ollut enää kykenevä esittämään järkeviä kysymyksiä. Järkytys oli niin suuri etten kyennyt muuta kuin tuijottamaan lääkäriä tyhmän näköisenä ja "kuuntelemaan" hänen puheitaan. Itselleni, oman mielenrauhani kannalta, tällä hetkellä tärkeintä on että asia selviää mahdollisimman nopeasti.

Lapsettomuustutkimukset jatkuvat kaikesta huolimatta ensi viikolla verikokein. Lisäksi pitäisi varata aika papaan ja ottaa vähän lisää verikokeita. Tuntuu että ainakin asialle vihdoin tapahtuu jotain! Vaikka ei näistä nyt oikein kykene riemusta kiljumaan kun on muutakin ajateltavaa. Ehkä se on toisaalta hyvä, että ajatukset kääntyy johonkin aivan muualle hetkeksi.

Niin ja tosiaan, täällä on meneillä kp 2. En aio tässä kierrossa keskittyä yrittämään yhtä tiiviisti kuin aiemmin. Olen melko varma että edellinen kierto venyi liian yrittämisen takia. Lääkäri taas epäili etten ovuloisi ollenkaan. Selviääpähän sekin näissä tutkimuksissa sitten.

Pahoittelen tekstin sekavuutta ja sitä etten edelleenkään pysty kunnolla keskittymään muiden kirjoituksiin, mutta lupaan että yritän tässä lähi päivinä keskittyä paremmin. Hirmuisesti plussatuulia kaikille! :)

Jomi Harmi kun meidät tänne jätät, mutta pääasia että oot niin rohkee, et uskallat tehä tollaisia päätöksiä elämässäs! Muistahan välillä tulla meitä tänne moikkailemaan! :) Ja nopeestihan se aika menee, kohta oot taas kovasti yrityksessä mukana :)

Chiba Nyt vaan kovasti petipuuhiin! Pidän peukkuja ;)

tiuhti_ Tiedän tunteen! Mulla tyhjennysvuodon jälkeen tuli ekat (eli edelliset) menkat aivan normaalisti, josta viikon jälkeen se vuoto sitten taas alkoi. Välillä päivä vuodotonta ja sitten taas sitä ruskeaa tuhrua. Onneks se sit lopulta kuitenki loppui.. mutta sen jälkeen ei ole tätiä näkynytkään. Ei tääkä oo kiva :D Mutta toivotaan että se sun kroppas alkais pikkuhiljaa muuttumaan normaaliin suuntaan :)

Galluppiin Mulla on takana sanotaanko että täysin normaali lapsuus, meidän koko suvussa ei ole mitään alkoholismia tai muutenkaan "hankalia tilanteita" ollut. Voin olla siitä tosi onnellinen! Vanhemmat ovat edelleen onnellisesti yhdessä ja olen todella hyvissä väleissä molempien kanssa. Ainut lapsi olen :)

Alkoholista En aio muuttaa juomatapojani ennen kuin plussa pärähtää testiin. En kyllä muutenkaan juo kovin usein, ehkä kerran kuussa. Mut sit menee kyllä vähä enemmän :/

ON kp 80/32. Eilen tuli aamulla sitä tuhrua, mutta sen jälkeen ei oo taas tullu mitään.. Mutta ei tässä hätä ole, syödään nyt tuo Terolut-kuuri loppuun ja odotellaan sitten sitä tätiä :)
Maha on ollu kyllä jo pari päivää tosi menkkamaisen kipeä :(

Paljon plussatuulahduksia kaikille!! :)

The Esikoisesta Haaveilevat PE 28.1.2011

AnniMu...........20.........kp 80/32......................yk 2
Angela88.....................kp 51/24-38.................yk 0/1
iloksi...........................kp 44/31-33.................yv 4,5

pöppinen......................kp 39/28-30...............yk 2
Skooby........................kp 37/28-31...............yk 3
Lilli88................23........kp 30/?......................yk 2

Äipäksi91.....................kp 27/29....................yk 7
jonna_82..........28........kp 27/29-32...............yk 8
Gabrielle............29........kp 26/32....................yk 5
soleigh..............24........kp 24/?......................yk ?
AnniSofia......................kp 22/30....................yk 5
BlueNote.......................kp 22/?......................yk 5
tiksutin..............22........kp 22/28-30..............yk 4

mimmu1984......26........kp 18/31-38...............yk 8
Miimau..............31........kp 18/?......................yk 7
Chiba................21.......kp 15/30-35................yk 9
niiskuneiti90.................kp 15/26-31................yk 3
Ella83................28.......kp 15/31-57................yk 3
Ansku83............27.......kp 14/30-40?..............yk 2
Mikella...............19........kp 13/30-32...............yk 2
t84...............................kp 13/26-28...............yv 2
Mirwu................24........kp 11/28....................yk 2
iseeyou.........................kp 11/25-29...............yk 6

PikkuHöttiäinen...............kp 6/27....................yk 2
Tryffe................29.........kp 4/35-37...............yk 2
Epa_88..............22.........kp 4/30....................yk 4
sinnamon...........24.........kp 2/?......................yk 1
tiuhti_................21........kp 2/25-28................yk 4
Puna-Musta........22.........kp 2/26-28...............yv 1,5

HAAMUJENGI/RKTT

TAUSTALLA KUUMEILEE

Jomi
Shih
An-nie

PLUSSANNEET :heart::heart::heart:

EdlaOnni 23.7.2010 yv 2+
HappyFeet 1.8.2010 08/08
Päivänsäde82 17.8.2010 yk 2
chiaraa 30.8.2010 yk 3
Tiudeliini 12.9.2010 yk 2
Odes 13.9.2010 yk 5
Lumpe 15.9.2010 yk 4
fyssari86 18.9.2010 yk 1
Supuliini 20.9.2010 yk 2
haaveilija87 22.9.2010 yk 2
Otokka 28.9.2010 yk 1
susse83 9.10.2010 yk 3
Valkokulta 10.10.2010 yk 10
Mary Jane 13.10.2010 yk 3
niuku 20.10.2010 yk 14
MyDream 22.10.2010 yk 10
Arianna 28.10.2010 yk 5
Keiju123 31.10.2010 yk 1
Dreamangel 1.11.2010 yk 2
NiQ 6.11.2010 yk 4
anu84 8.11.2010 yk 26
Anna-79 11.11.2010 yk 1+6
Murmeli88 24.11.2010 yk 4
Nannie 4.12.2010 yk 3
Hyppy 6.12.2010 yk 2
Taiska87 6.12.2010 yv 2
innoM 20.12.2010 yk 1
Arminen 25.12.2010 yk 3
Memelisa 27.12.2010 yk 6
horrorpop 11.1.2011 yk 6
Zophie 15.1.2011 yk 3
elmiju 17.1.2011 yk 7

Chiba Joo multitabseja, mulla on, näitä: MULTI-TABS RASKAUS MONIVITAMIINI 80 TABL - Yliopiston verkkoapteekki Mulla meni näköjään multit sekasin! :p Ja näyttää toi pakkauskin muuttuneen... Tsemppiä peittojen heilutteluun ja tärppionnea!

tiuhti_ Laitoin sulle nyt ton kp 2, minkä ilmoitit mutta oon kuullu puhetta, että kp 1 on vasta seuraavana päivänä jos menkat alkaa klo 18 jälkeen. Eli sulla olis sen laskentakaavan mukaan kp 1. Mutta tiedä noista määritelmistä, miten joku voi sanoa noin tarkan kellonajan... :whistle:

jonna_82 Mä en oo aamulämpöjä mittaillukaan, eilen illalla oli 37 kun yleensä on 36,4-36,5. Etkös säkin tikutellu ovista? Jospa se oliskin tullu vasta 48 h siitä plussasta ja noi olis kiinnittymisvuotoja kun ei kerran kuppiin asti tule, oon kuullu että se voi olla joskus kirkastakin verta... Onneks tiistaihin ei oo enää pitkä aika kun nää viikonloput menee aina niin vauhdilla! Mun pitää odotella vielä yli viikko.... Mulla on nyt jo tissit aika kipeet mut on ollu kyllä aikasemmissakin kierroissa oviksen jälkeen, jännä että sulla ei oo missään vaiheessa! Tsemppiä piinailuun, tuu kertoon jos tulee lisäoireita/tuntemuksia!

Puna-Musta Hyvä että sait ajan noinkin pian ettei tarvi turhaan odotella ja pähkäillä. Sun äidin sanat on viisaita, onneks saat tukea äidiltäs ja hyvä että selvis se kystajuttu. Meijänkin suvussa on ollu syöpää ja itse asiassa ihan lähisukulaisellakin. Ne on pelottavia juttuja. Mutta niin kun täällä on sanottu, yleensä noin nuorilla kyseessä on tosiaan joku kysta tai suurentunut rauhanen. Kiva että oot vähän paremmalla mielellä asian suhteen!

ON: Niitä samoja keltarauhasvihlomisia kun edellisissäkin kierroissa. Tissit on kipeet. Ja kohdun kohdalla nipistelyä. Kun tulee pissahätä, se tulee ihan hetkessä ja kamalan kovana. Aiemmin oon elätelly toivetta näistä raskausoireina mut kun ne nyt tuli jo näin aikasin (dpo jotain 4) niin tiedän että ovis aiheuttaa ne tai siis keltarauhanen.

Viimeksi muokattu:
Puhdasta oma naipaisuutta vaan, sori...
Vuoto loppu sit siihen... kuppiin ei edelleenkään ole tullut tippaakaa ja tänään ei sörkkimälläkään mitään... Nyt jännittää!! Saa nähdä maltanko tiistaihin asti malttaa testien kanssa :whistle:

jonna, saa nähdä. Nyt kyllä vaikuttaa noi sun oireet aika hyviltä. :) Pidetään peukkuja!

ON: Eilen bongattu ovis, tai ainakin digitesti näytti iloista hymynamaa ja sen puolesta on kyllä rentouduttu eilinen ilta punkun ja hyvän seksin tiimoilla. ;) tänään voisin vielä liuskatestillä varmistella, että mitä se sitten sanoo asiaan. Sitten ei auta kuin odottaa, oivoi. Mie en halua odottaa! :D

Edit: Ja tuossa tein varmistustestiä ovikselle, edelleen iloinen hymynaama tuli digitestiin ja liuskatestissä paljon vahvemmat viivat mitä eilen. Jebou. :D :heart:

Viimeksi muokattu:
jonna_82 Isoja peukkuja täältäkin! Vahvasti kuulostais kiinnittymisvuodolta!! Tuu heti ilmoittaan kun oot testannu jos et malta odottaa tiistaihin!

Chiba Onnittelut oviksen löytämisestä, teillä onkin ollu ihanan kuuloinen perjantai-ilta! Nyt vaan liityt joukkoon mukaan odottelemaan. Tää loppukierron odotus on moninkerroin mielekkäämpää kun alkukierron oviksen odotus! Tsemppiä!

Voi että mä kaipaan tätä tämän pinon henkeä. :heart: Oon laiskistunut kirjoittelussa tuolla odotuspuolella; kaikki kun ihan hyvin niin eipä sitä paljon sanottavaa keksi.

Piti ihan vaan tuohon Puna-Mustan juttuun tulla tsempittämään, että olen itse käynyt saman henkisen mankelin ihan saman ikäisenäkin vielä läpi. Multa gyne löysi kanssa patteja ja jouduin tutkimuksiin. Mulle tehtiin ultra ja otettiin ohutneulanäyte, olivat kystia kaikki, yht 4 kpl. Vähän ihmettelen minäkin tuota mammografiaa, mutta onhan se toisaalta ainakin harvinaisen varma keino saada asioihin selvyys. Tsemppiä ja koita pitää pää kylmänä vaikka kauhukuvat päässä pyöriikin, mitä suurimmalla todennäköisyydellä sullakin on kystia, varsinkin kun äitilläsikin on ollut. May the force be with you! :hug:

Ja plussapuhureita kaikille!!! Sekä ovikseen että siihen isoon ärrään. ;)

MJ & Salarakas 19+4

Yhteistyössä