<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat <3<3 vol.4

Hei kaikki!

Piipahdan tännekin kuumeilemaan kanssanne :wave:
Olen 31.v. ja yrityskiertoja takana 7. Tuossa 11.1 minulle tuli varhainen km(4+4), nyyh! Eli tässä ollaan aloiteltu uutta yritystä :heart:

Plussatuulia kaikille ja soleigh: Plussamyrskyjä!!!!!! :)
 
katso liitettä 12016The Esikoisesta Haaveilevat TI 25.1.2011



AnniMu...........20.........kp 77/32......................yk 2
Angela88.....................kp 48/24-38.................yk 0/1
iloksi...........................kp 41/31-33.................yv 4,5



pöppinen....................kp 36/28-30...................yk 2
Skooby......................kp 34/28-31...................yk 3



Lilli88................23.........kp 27/?.......................yk 2
sinnamon..........24.........kp 27/?.......................yk 1
Puna-Musta....................kp 26/26-28................yv 1,5
Äipäksi91.......................kp 24/29.....................yk 7
jonna_82..........28.........kp 24/29-32................yk 8
Gabrielle...........29..........kp 23/32.....................yk 5
soleigh.............24..........kp 21/?.......................yk ?



AnniSofia.....................kp 19/30.....................yk 5
BlueNote.....................kp 19/?........................yk 5
tiksutin..............22......kp 19/28-30.................yk 4
mimmu1984.......26......kp 15/31-38.................yk 8
Chiba.................21......kp 12/30-35.................yk 9
niiskuneiti90.................kp 12/26-31.................yk 3
Ella83................28.......kp 12/31-57.................yk 3
Ansku83............27.......kp 11/30-40?...............yk 2
Mikella...............19.......kp 10/30-32.................yk 2
t84..............................kp 10/26-28.................yv 2



Jomi.................24.........kp 9/30-32..................yk 6
tiuhti_..............21.........kp 8/25-28..................yk 4
Mirwu...............24.........kp 8/28.......................yk 2
iseeyou.........................kp 8/25-29..................yk 6
PikkuHöttiäinen..............kp 3/27.......................yk 2
Tryffe...............29.........kp 1/35-37..................yk 2
Epa_88.............22.........kp 1/30......................yk 4
Karoliina87
Uuve
Sonic
helitys
Jonna_91
Salpe



HAAMUJENGI/RKTT



TAUSTALLA KUUMEILEE


An-nie
Shih





PLUSSANNEET :heart::heart::heart:


EdlaOnni 23.7.2010 yv 2+
HappyFeet 1.8.2010 08/08
Päivänsäde82 17.8.2010 yk 2
chiaraa 30.8.2010 yk 3
Tiudeliini 12.9.2010 yk 2
Odes 13.9.2010 yk 5
Lumpe 15.9.2010 yk 4
fyssari86 18.9.2010 yk 1
Supuliini 20.9.2010 yk 2
haaveilija87 22.9.2010 yk 2
Otokka 28.9.2010 yk 1
susse83 9.10.2010 yk 3
Valkokulta 10.10.2010 yk 10
Mary Jane 13.10.2010 yk 3
niuku 20.10.2010 yk 14
MyDream 22.10.2010 yk 10
Arianna 28.10.2010 yk 5
Keiju123 31.10.2010 yk 1
Dreamangel 1.11.2010 yk 2
NiQ 6.11.2010 yk 4
anu84 8.11.2010 yk 26
Anna-79 11.11.2010 yk 1+6
Murmeli88 24.11.2010 yk 4
Nannie 4.12.2010 yk 3
Hyppy 6.12.2010 yk 2
Taiska87 6.12.2010 yv 2
innoM 20.12.2010 yk 1
Arminen 25.12.2010 yk 3
Memelisa 27.12.2010 yk 6
horrorpop 11.1.2011 yk 6
Zophie 15.1.2011 yk 3
elmiju 17.1.2011 yk 7
 
tiuhti_, voi ihme kun sulla noin hormoonit heittelee(kö?) :hug: kuulostaa hankalalta olotilalta. Toivottavasti helpottaa! Voisko sulla käydä kroppa jotenkin ylikierroksilla kaiken jälkeen? Mun kroppa kyllä menee ihan sekaisin pelkästään siitä kun nuppikin on sekaisin eli vauvakuumeessa :D Ja välillä musta tuntuu että ovistelut on tosi pian menkkojen jälkeen mutta mutu tää on vaan mutua kun en ikuna oo ovista oikeasti testannu.

Gabrielle ja tiksutin, voitontanssit ovisplussan johdosta ja kovasti heiluvia peittoja ;)

Mikella, tuo akvaario on kyllä varmasti hyvä keino saada välillä ajatukset pois...no, näistä kuvioista :D

Chiba, tosi ihana ku sait hyviä uutisia gyneltä! Nyt sitte vaan toimeksi ;)

soleigh, iiiiso plussapuuuuuuh :whistle:

ON: Täällä vaan puuhaillaan kaikkea muuta kuin sitä... Kyllä sapettaa kun ei taas mene yhtään yksiin halut :headwall: Vaikka toki sitä pitää puuhata sillon ku haluaa mutta... vaikea tässä on sitten vauvaa tyhjästä nyhjästä... ja torjutuksi tuleminen pännii joka kerta vähintään yhtä paljon. *marmatimarmati*
 
Voi soleigh nyt tärppionnea +++++++++++++:whistle:

Chiba ihana kuulla että kaikki on kunnossa, josko nyt kun kivi putosi sydämestä ja siellä on iso munasolu kypsymässä niin tärppäis? sulle erityisesti iso plussapuhuri +++++++:whistle:

Mirwu lääkäri ei ottanut kantaa ollenkaan tähän hommaan, ei sanonut muutakuin et hcg 4 ja kannattaa varautua vuotoon, joka sit tulikin.. varmasti on hormoonit sekasin! nyt otat naisen viehätysvoimat käyttöön, vähä eka hyvää ruokaa ja sit pitsiä päälle ja makkariin :D

ON joo eli ei se vuoto alkanutkaan, mahaan koski eilen aika kovaakin, mutta ei vuotoa tullut.. varmaan vaan jälkimaininkeja tuosta km..
 
Viimeksi muokattu:
soleigh toivotaan kovasti, että tärppi kävi!!:)

Chiba ihanaa, että sait hyviä uutisia! Toivottavasti tää kierto on nyt SE kierto!

tiuhti_ onpa kyllä tylsää, kun keho on nyt noin sekaisin: / Ja kun eihän sitä oikein voi sitten muuta kuin vaan odotella, että hormoonit tasaantuisi, hmph. Toivotaan, että tasaantuu nyt pian ja pääset taas tositoimiin!

Mirwu toi on kyllä tosi ärsyttävää, kun joskus ei mee halut yhtään yksiin. Varsinkin kun sullakin nyt taitaa olla kohta kriittiset päivät käsillä... Mutta epäilen, että mies jaksaisi kovin kauaa pihtailla:D Tai kuten tiuhti_ sanoi, pitää vaan ottaa nuo järeämmät aseet käyttöön;)

ON: Täällä tuli ehkä täti kylään, ehkä ei. Ihmeellistä tuhrua tosin vaan, mutta kuitenkin runsaampaa kuin mun normaali menkkoja edeltävä tuhru. Kummallista myös, ettei mulla oo ollu minkäänlaisia menkkakipuja. Kaipaisin kyllä jotain menkkatikkuja varmistamaan, mitä tää on:p On se jännä, kun ei pillereiden lopettamisen jälkeen enää yhtään tunne omaa kehoaan:LOL:
 
sinnamon mulla on nyt hormooniehkäsyn jälkeen silleen et ekana päivänä tuhruttaa ja sit vasta hanat aukeaa, ennen mulla oli silleen et alkoi heti kunnon vuoto eikä mitää tuhruiluja, eli kyllä, vaikuttaa kovasti se hormooniehkäsy :) ja mä olin ihan et mitä hittoo tää oikein on ku ihan outoa oli :D mut ihan normaalia siis et menkat on erilaiset kun jättää hormooniehkäisyn pois :) ja hyvältähän tuo vaikuttaa jos sun KP olis sen 28 :) meinaan jotkut joutuu odottelemaan kuukautisia pitkään kun jättää ehkäsyn pois..
 
tiuhti_ juu, tää on varmasti ihan normaalia luomuilussa:) (Toki ihanihan pienen hetken jo mietein, pitäisikö tehdä varmuuden vuoksi rtesti:D) Sitä vaan ehti niin tottua siihen kellontarkkaan kehoon: kun tunsi ensimmäiset juilimiset alavatsalla, tiesi että minuutin sisään tulee verta:p Ja joo, tää ois kyllä ihan loistavaa, jos tää kierto pysyisi tuossa 28:ssa. Vaikka voihan mussa olla vielä hormooneja sen verran jäljellä, että vuoto pysyy vielä pillerikierron mukaisena. No, sen näkee sitten myöhemmin. Tai toivottavasti ei näe;)
 
Otetaampa osaa tähän keskusteluun :)
Mulla on 2,5 vuotta siitä,kun lopetin pillerit enkä ole henk.koht.vieläkään tottunut siihen,ettei ne tule kellon tarkasti ja ilmoita itsestään tietyillä merkeillä.Söin 8 vuotta niitä,että ehkä siinä ajassa ehdin jo tottua täysillä. :)
 
Heips!

Tryffe Mä taas lopetin pillerit, kun mua ärsytti se tyhj. vuoto ja että ei tullut normaalia vatsakipuilua ym ym ennen sitä :D Ja muutenkin tuntui että ei ole normaalia kun normaalisti erittäin runsas vuoto vaihtui pieneen viiruun parin pvän ajaks.. :D Paljon mukavempi ollut näin, varsinkin nyt kun vauvan yrittämis puuhia toden teolla harrastellaan ja (plussa) tulosta toivotaan :)

Mirwu Joo akva on kyl ollu tosi loistava huomiomagneetti :D Harmi kun ei viel pääse sitä vielä kypsyttelemään, kun ois pian muutto edessä ja ihan turhaan ei sitä jaksa alkaa laitteleen parin viikon - kk:n takia, kuitenki ku tommoset 600litraa löträttävää :D

ON. Joo eli ovista odotellessa, taitaa osuu just vklopulle, jos siis samoihin aikoihin tulis kuin viimekerralla.. ollaan anoppilassa ja tuumasinki jo miehelle et pitää koittaa hissukseen harrastella :D Ikävää vain kun monesti halut menee kun makuuhuoneen oven takana joku ravaa jatkuvasti, onneks sentään on huone missä olla! :p

Pakko lähteä töihin, tsemppiä kaikille ja plussia jännittäville!! :)
 
katso liitettä 12021The Esikoisesta Haaveilevat TI 25.1.2011



AnniMu...........20.........kp 78/32......................yk 2
Angela88.....................kp 49/24-38.................yk 0/1
iloksi...........................kp 42/31-33.................yv 4,5



pöppinen....................kp 37/28-30...................yk 2
Skooby.......................kp 35/28-31...................yk 3



Lilli88................23.........kp 28/?......................yk 2
sinnamon..........24.........kp 28/?......................yk 1
Puna-Musta....................kp 27/26-28...............yv 1,5
Äipäksi91.......................kp 25/29....................yk 7
jonna_82..........28.........kp 25/29-32...............yk 8
Gabrielle............29.........kp 24/32....................yk 5
soleigh..............24.........kp 22/?......................yk ?
AnniSofia.......................kp 20/30....................yk 5
BlueNote........................kp 20/?......................yk 5
tiksutin..............22.........kp 20/28-30..............yk 4



mimmu1984.......26......kp 16/31-38.................yk 8
Miimau...............31......kp 16/?........................yk 7
Chiba.................21......kp 13/30-35.................yk 9
niiskuneiti90.................kp 13/26-31.................yk 3
Ella83.................28......kp 13/31-57.................yk 3
Ansku83.............27......kp 12/30-40?...............yk 2
Mikella................19......kp 11/30-32.................yk 2
t84..............................kp 11/26-28.................yv 2
Jomi...................24......kp 10/30-32.................yk 6



tiuhti_...............21.........kp 9/25-28..................yk 4
Mirwu................24.........kp 9/28.......................yk 2
iseeyou..........................kp 9/25-29..................yk 6
PikkuHöttiäinen...............kp 4/27.......................yk 2
Tryffe................29.........kp 2/35-37..................yk 2
Epa_88..............22.........kp 2/30......................yk 4
Karoliina87
Uuve
Sonic
helitys
Jonna_91
Salpe



HAAMUJENGI/RKTT



TAUSTALLA KUUMEILEE


An-nie
Shih





PLUSSANNEET :heart::heart::heart:


EdlaOnni 23.7.2010 yv 2+
HappyFeet 1.8.2010 08/08
Päivänsäde82 17.8.2010 yk 2
chiaraa 30.8.2010 yk 3
Tiudeliini 12.9.2010 yk 2
Odes 13.9.2010 yk 5
Lumpe 15.9.2010 yk 4
fyssari86 18.9.2010 yk 1
Supuliini 20.9.2010 yk 2
haaveilija87 22.9.2010 yk 2
Otokka 28.9.2010 yk 1
susse83 9.10.2010 yk 3
Valkokulta 10.10.2010 yk 10
Mary Jane 13.10.2010 yk 3
niuku 20.10.2010 yk 14
MyDream 22.10.2010 yk 10
Arianna 28.10.2010 yk 5
Keiju123 31.10.2010 yk 1
Dreamangel 1.11.2010 yk 2
NiQ 6.11.2010 yk 4
anu84 8.11.2010 yk 26
Anna-79 11.11.2010 yk 1+6
Murmeli88 24.11.2010 yk 4
Nannie 4.12.2010 yk 3
Hyppy 6.12.2010 yk 2
Taiska87 6.12.2010 yv 2
innoM 20.12.2010 yk 1
Arminen 25.12.2010 yk 3
Memelisa 27.12.2010 yk 6
horrorpop 11.1.2011 yk 6
Zophie 15.1.2011 yk 3
elmiju 17.1.2011 yk 7
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan!
Täältä tulee nyt tällainen alakuloinen omanapa päivitys...
Kävin tänään lääkärillä joka määräsi liudan erilaisia verikokeita ja tutkimuksia. Kaikki meni muuten varsin mukavasti, mutta rinnat tutkittuaan lääkäri totesi oitis laittavansa lähetteen mammografiaan. Tuli aika puun takaa vaikka olen huomannut jonkin muhkuran vasemmassa rinnassani jo jonkin aikaa. En ole osannut pitää sitä mitenkään hälyttävänä tai olen kai lähinnä vältellyt lääkäriin menoa ja siinä samalla totuutta. Täällä jännitetäänkin nyt sitten raskautumisen sijaan mammografiaa.

Kiertokin vetelee viimeisiään... Hanat aukeaa varmaankin perjantaihin mennessä.

En valitettavasti pysty nyt keskittymään tämän paremmin minhinkään. Plussapuhureita kaikille! :)

Niin ja jos tuohon listaan noita ikiä laitetaan niin oma ikäni on 22.
 
Puna-musta voih, toivotaan parasta ettei siellä ole mitään vakavaa! toivottavasti olis esim. rasvapatti tai joku rauhanen mikä on vaan turvonnut.. nää tällaiset ei ole mitään kivoja juttuja, ja olet 22 vuotias vasta, hirveesti tsemppiä sulle muru :heart: tuu heti kertomaan hyvät ja pahat uutiset, tai pahoja ei tarvitse kertoa jos siltä tuntuu, mutta mä uskon kyllä ettei ole mistään vakavasta kyse!

Tervetuloa Miimau :wave: toivottavasti et viihdy täällä pitkään ja pääset pikaisesti odottajien puolelle :)

Vielä tuosta pilleri/hormooniehkäsystä sen verran et itsekkin söin 6 vuotta ja en ole tottunut ajatukseen että ne ei tuu säännöllisesti, pilleri ja rengas aikaan ne tuli silleen et kun aloittin 7 päivän tauon niin 3 päivänä ne alkoi melkein kellontarkasti ja nyt joutuu kyttää kiertoo koko ajan et koskahan ne alkais..

OmastaNavasta ei ole mitään sanottavaa kun en ovista bongaa tai muutakaan.. odotan vaan et tää kierto menis nyt äkkiä, ensi viikolla mieskin menee lääkäriin ja pyytää toista lääkettä, jotta saadaan vauvaprojekti kunnolla käyntiin :) sitä odotellessa.. olen kyllä kovin innoissani siitä :) koska nyt hän syö sellaista lääkettä joka vaikuttaa kovasti siittiöihin! joskohan sit tärppäis : /
 
Tulin vain pikaisesti omanapailemaan: Kp 79/32, ja kuudes päivä Terolut kuuria menossa. Ja eilen illalla tuli ihan tippa tosi haaleaa, punaista. Tänä aamuna repäs oikein kunnolla alamahasta ja ajattelin että vihdoin!! Semmosta kuivaneen veren näköistä, tosi haaleaa limaa on nyt tullu. Jospa ne nyt sitten tästä vihdoin alkais :) Jo olis aikakin! Ei nyt vielä päivitellä mitään listaan, raportoin päivän mittaan onko tää nyt se täti vai mitä ihmettä.. :)

Kuinkas muu yläpään porukka? ;)
 
Puna-Musta Tsemppiä tutkimuksiin! Miksi lääkäri lähetti suoraan mammografiaan eikä ultraääneen ku oot niin nuorikin? Rinnoista (varsinkin nuorilla) saa utralla tarkan kuvan ja monet muutokset voidaan tutkia luotettavasti ultralla. Itseltä tutkittiin ultralla oikeassa rinnassa oleva möykky reilu vuosi sitten. Lääkäri sillon suositteli tutkimusta, koska vaikka olisikin ihan hyvänlaatuinen omaa kudosta niin kun on vauva haaveissa niin tietää, mikä tuo möykky on. Odotuksen ja imetyksen aikana rinnat muuttuvat ja jos jotain ongelmia esim. imetyksessä tulee niin on tuo muutos selvillä. Oma möykky todettiin ultrassa suureksi maitorauhaseksi.

).( Aamusin on aivan normaali olotila. Iltaa kohti lämmöt nousee, päätä on särkenyt kolme viime päivää iltasin (yleensä en kärsi päänsärystä juuri koskaan), eilen tuli todella huippaava olo, mihin ei auttanut oikein mikään. Rinnat ovat ihan normit, ei kipuile eikä satu vaikka kuinka puristelee :LOL:
Täti taitaa kuitenkin olla tulossa. Kun vuoto alkaa varaan ajan gynelle tarkistukseen ja ultraan, jos vaikka jotain selittävää tärppäämättömyyteen löytyisi.
 
Miimau tervetuloa munkin puolesta!:wave:

Puna-musta varmasti huolestuttaa tuo tilanne... Mutta kuten moni on jo sanonutkin, ei sen välttämättä tarvitse olla mitään kummempaa. Toivotaan, että kaikki on ihan kunnossa ja huoli turhaa:hug:

AnniMu jee, hyvä jos terot auttaa ja saat nyt kierron kuntoon!:)

ON: ei se vuoto nyt sitten vieläkään kunnolla alkanut... Eilen illalla jo näytti jo lähes kunnolliselta, mutta tänään ei enää mitään. Hmph. Normaalia varmastikin, mutta ärsyttävää. Jos oon jo päivässä näin tuskastunut outoihin menkkoihin/niiden olemattomuuteen, en voi edes kuvitella miten kamalaa niitä on odotella monia viikkoja tai kuukausia jopa!

Hei mulla ois vielä pari kysymystä. Ensinnäkin miten paljon purkkivitamiineja te muut syötte? Mietin vaan, että onko tuossa raskaus & imetys -Multivitassa tarpeeksi kaikkea vai pitäisikö jotain foolihappolisää vielä erikseen ottaa? Tai jotain muuta? Tai siis kai siinä nyt suositusten mukaiset määrät on kaikkea, mutta eihän suosituksetkaan aina niin absoluuttisia ole.

Toiseksi kysyisin, miten suhtaudutte alkoholiin (tai muihin kiellettyihin ruoka-aineisiin) etenkin ovulaationjälkeisenä aikana? Elättekö niin kuin ennenkin siihen asti kunnes plussaatte, vai rajoitatteko jo kovastikin kiellettyjä aineita? En vaan vielä itse tiedä, mitä ovulaation jälkeen oikein pitäisi tehdä... Ensi kuussakin kun osuu just ovulaation jälkeisille viikoille parit juhlat ja kaveripiirissäni (joka koostuu pelkistä opiskelijoista) alkoholin välttäminen on erittäin kummallista:p Tekosyitäkin mun on tosi hankala keksiä, kun mulla on tositosi harvoin viikonlopputöitä eikä meillä ole autoa, joten en voi vedota aamuvuoroon tai kuskina olemiseen. Tuntuu toisaalta vaan jotenkin hassulta ihan kokonaan alkaa tässä vaiheessa välttelemään alkoholia yms. kun raskautumisessa voi kuitenkin mennä monia kuukausia tai pidempäänkin.
 
AnniMu jiihaaa :D voi ku tätsy tulis nyt niin pääset taas yrityksen pariin! tsemppiä muru :heart:

sinnamon, mä syön ihan normaaleja vitamiineja nyt missä on 100% foolihappoa ja 30% A-vitamiinia (+muut vitamiinit ja hivenaineet).. kun vissiin toi A-vitamiini ei ole hyväks sikiölle jos on raskaana, korjatkaa jos oon väärässä :D ja sit tuo alkoholi, mä suhtaudun siihen muutenki aika varauksella ku tuun alkoholistiperheestä.. mut kyllä mä otan pari kaljaa loppukierrostakin saunassa :) meinaan muistaakseni jostain luin että noin rv6 paikkeilla alkaa istukka toimimaan kunnolla ja sit niitä myrkkyjä alkaa pääsemää sinne vauvaan, mutta taas kerran, korjatkaa jos oon väärässä :)

mulla olis pieni GALLUP, tuli tuosta sinnamonin kyssäristä mieleen, vastatkoon ken tahtoo: eli minkälaisesta perheestä itse tulet? onko ollut ihana/vaikea lapsuus? onko sisaruksia? yms..

Mä voin kertoo ihan suoraan, että mun äiti oli ja on edelleen alkoholisi. mulla on yks oikea pikkusisko joka on nyt 14-vuotias, sitten mun äidillä ja isäpuolella on yksi yhteinen poika joka on 3-vuotias, ja mä sydän sykkyrällä katselen sitä meininkiä et koskaha sossut puuttuu tuohon touhuun :'( tekee kyllä niin hel*etin pahaa, mutta itselläni ei oo pokkaa sitä tehdä, kun pelkään et pojalta viedään isi ja äiti, mun pikkusisko voisi mennä mun isille kyllä. mun isi on taas ihan normi ihana isi :) oon isin tyttö! ja hänellä on ihana vaimo :) eli minulle äitipuoli, olenkin sitä mieltä, että hän on ollut minulle enemmän äiti tämän 7 vuoden aikana mitä minun äitini 21 vuoden aikana.. ja heilläkin on yksi yhteinen poika joka on 6 vuotias, ja äitipuolella vanhasta liitosta tyttö 19 vuotta ja poika 16 vuotta. että tällaista :) itselläni ei kovinkaan hääppönen lapsuus/nuoruus ole ollut! ja siksi mä suhtaudun aika varauksella kuningas alkoholiin :) se pilasi mun lapsuuden.. meinaan olin 6 kun pikkusisko synty ja siitä ne kaikki pahimmat vaikeudet sit alkoki.. olen käynyt nyt kaksi vuotta psykoterapiassa ja alkaa mennä jo omaan kuuppaan ettei se ollut mun vika että äiti joi, löi ja haukkui! :) onneksi se ei tee sitä nuorimmaisille, mulle se välillä avautuu vieläki! mä olisin halunnut lapsia jo aikaisemmin, mutta koska mä koin, että musta ei olis ollu äidiksi vielä vuosi sitten, mä tahdoin ensin saada tämän asian puitua itseni kanssa, että voisin olla ehjä äiti omalle lapselleni :) kesäkuussa mulla on viimeinen terapiakäynti ja nytkin käyn kerran kuussa kontrollissa :) eli hyvin pyyhkii :D
 
Viimeksi muokattu:
Puna-Musta Toivottavasti ei ole mitään vakavaa! Ystävänikin pelästyi vähän aikaa sitten ku löysi rinnastaan kyhmyn, mutta se paljastui täysin harmittomaksi rasvapatiksi. Toivottavasti saat pian hyviä uutisia! :hug:

AnniMu Mahtavaa, että täti on vihdoin tulossa sinnekin kyläileen! :) On varmsti ollut niin piinaavaa odottaa ja odottaa..

sinnamon Mä syön eri purkeista c- ja d-vitamiinia. Lisäksi otan b-vitamiinivalmistetta, jossa on reippaasti yli suositusten foolihappoa mukana. Apteekissa tuota suosittelivat, kun b-vitamiiniakin täytyisi kuureina syödä ja lisäksi foolihappoa oli enemmän kuin pelkässä foolihappovalmisteessa. Multivita- raskaudessa on muistaakseni paljon vähemmän kaikkea.

Mä vältän loppukierrosta alkoholia. Ei olla mitään bilettäjiä enää, joten viikonloput menee kotosalla. Monesti tulee juotua pari lasia viiniä viikonlopulla, mutta nyt ens viikonloppuna en aio ottaa mitään, varmuuden vuoksi. Tosin jos täti tupsahtaa kylään ennen sitä, tilanne on toinen.

tiuhti_ Pahoittelut, että olet joutunut kokemaan rankkoja juttuja lapsuudessa! :hug:Tuollaset iskostuu syvälle ihmiseen..Monestihan juuri käy niin, että alkoholistien lapset kokevat alkoholin erittäin vastenmielisenä. Se on ihan luonnollista ja parempi niin päin kuin, että itsekin siihen sairastuisi. Koska sairaushan alkoholismi on. Ihanaa, että sinulla on kuitenkin rakastava isä ja äitipuoli!
Itselläni oli kaiken kaikkiaan tosi turvallinen ja hyvä lapsuus. Vanhempani erosivat kun olin 11.v ja eroon toki liittyi riitelyä ja vaikeampi kausi. Silti en vaihtaisi lapsuuttani mihinkään. Vanhempani ovat erittäin rakastavia ja erityisesti äitini on paras äiti, mitä voi olla. Olen hänen kanssaan hyvin läheinen. Minulla on isosisko ja pikkusisko. Kaikki me ollaan aikuisia ja lennetty jo pesästä. Tosin itse olen ainoa, joka asuu äidin lähellä, sillä siskot ovat muuttaneet maailmalle.

ON Loppukierrossa ollaan, mutta mitään muita oireita kuin pieniä nippailuja ei ole ollut..Aina vessaan mennessä on pelko, että vuoto on alkanut. Elättelen kuitenkin pientä toivetta, että josko oiskin tärpännyt ja saisi kohta puolin testailla. Viime kierto oli toisaan 34 päivää ja nyt on kierron 29. päivä. Vielä siis pitäisi melkein viikko odotella testausta, mikäli ei vuoto ala. Voi tätä jännitystä!
 
Lilli88 iso plussapuhuri sinne päin!!:whistle: Voi mäkin haluaisin jo päästä jännäilemään:)

tiuhti_ Tosi kurjaa tuollainen lapsuus ja nuoruus:( Mutta ihanaa, jos susta tuntuu siltä, että olet ns. päässyt yli kokemuksistasi, vaikka toki ne varmasti painaa koko loppuelämän.
Mulla oli päinvastaisesti oikein hyvä ja onnellinen lapsuus. Toki lama vaikutti, kun äiti oli työttömänä ja isä teki niin pitkiä työpäiviä, että isä on jäänyt melko etäiseksi meille lapsille eikä nykyäänkään olla yhteydessä kuin muutaman kuukauden välein. Äiti oli ja on kuitenkin maailman paras ja turvallisin äiti. Mutta olen kyllä erittäin onnekas, kun en joutunut kokemaan vanhempien avioeroa (ennen kuin vasta nyt aikuisena) tai mitään päihdeongelmia tms. lapsena!

Ja alkoholista vielä. Harvoin enää itsekään tulee viikonloppuna juhlimaan lähdettyä eikä alkoholia kulu kuin ehkä maksimissaan pari kertaa kuussa. En uskokaan, että kovin vauhdikkaat bilettäjät vielä välttämättä lapsia alkaisivatkaan miettiä:) Kaverit noudattavat kuitenkin edelleen tuota hyvä humala vähintään kerran viikossa -linjaa, joten kyllä itsekin joskus "pitää" lähteä mukaan ettei ihan tylsimykseksi luulla:LOL: Mutta hyvä kuulla, että uskaltaa kuitenkin pari lasillista ottaa loppukierrostakin. Niin ja toisaalta ilmeisesti lasi punkkuakin on jopa ihan hyväksi ovulaation jälkeen, jos oon oikein ymmärtänyt?

muoks. Niin siis toivottavasti kukaan ei ymmärtänyt väärin, en missään nimessä tietenkään mitään perseitä ole ajatellut vetää loppukierrossa! Mietein just tuota, että onko pari annosta kuitenkin ihan ok, sillai ettei vielä tässä vaiheessa joutuisi alkaa selittelemään juomattomuuttaan:)
 
Viimeksi muokattu:
Minulle sanottiin apteekista, että Multivita raskaana olijoille sopii myös raskautta suunnitteleville, joten otin sitä. Siinä on kaikkia vitamiineja yli 100% päivätarpeen. Sitten ne suositteli lisäks kalkkitabletteja!? Mut otan nyt sitten niitäkin lisänä. En kyllä juo maitoa muuten kuin kahvin kanssa ja syön 1 jogurtin/pv et tulee varmaan ihan tarpeeseen. :p

Gallup: Mun vanhemmat käytti kohtalaisesti alkoholia, isä enemmän kuin äiti ja joskus nuorena hiukan nolotti pyytää kavereita kylään ku isä oli sammunu sohvalle. Mut kyllä se työt hoiti ja muutenkin on ollut hyvä isukki vaikka alkon puoleen onkin. :heart: Itse käytän joskus enemmän, joskus vähemmän. Saattaa mennä kuukausia etten juo yhtään ja sitten joskus saattaa mennä kuukausi, että juon joka viikonloppu viinipullon. Mutta nyt on taas semmonen vaihe, etten juo ollenkaan kun on tää vauvaprojekti. Ja muutenkin alkaa olla ohi nuo baarireissut. Kotihiiri musta on tullut. =)
 
Heippa taas!

Gabrielle voi poistaa mut listalta kokonaan. Oon tässä miettinyt asioita ihan itsekseni vähän aikaa ja tullut siihen tulokseen, että mun on kuitenkin viisainta suorittaa se kieliharjoittelu pois alta ennen vauvan tuloa. Miehen kanssa juteltiin asiasta ja se oli samaa mieltä. Yritän siis kaikkeni, että saan harjoittelupaikan Iso-Britanniasta kesäksi. Sitten varmasti palailen tänne jälleen... Ja toivon kovasti, ettei kukaan teistä ole enää kirjoittelemassa tässä pinossa! :) Yhdesti oon vasta itkenyt tänään, mutta olo on vähän semmoinen, että lisää on luvassa :ashamed: En haluais lähteä yhtään mihinkään ilman miestä, mutta se ei pysty lähtemään, kun on nuo koiratkin. Enkä haluais laittaa yritystä tauolle, vaikka toisaalta tauko tuntuu myös ihan tervetulleelta. Huvittaa vaan, että nyt täytyy miettiä jotain ehkäisyjuttuja, vaikka tämä yritysaikakaan ei oo tuonut mitään tulosta. En tiedä vielä mitä mieltä mies on ehkäisystä, mutta musta tuntuu, että mennään keskeytetyllä ainakin oviksen tienoilla. Jos käy vahinko, niin se ei ole tosiaan mikään maailmanloppu, vaan ehtisin silti alkukesästä sen harjoittelun suorittaa. Ei tietenkään mikään ideaalitilanne olla yksin raskaana vieraassa maassa, mutta eiköhän siitäkin selviäisi.

Käyn taatusti teitä kurkkimassa täällä ja saatan toisinaan kirjoitellakin, mutta listalla mua ei siis nyt oo tarvista pitää. Toivottelen hurjan paljon tsemppiä teille kaikille! Spesiaalihalaukset lähetän teille Gabrielle, Chiba, t84 ja tiuhti_, tunnutte jotenkin kaikista läheisimmiltä tässä ihanassa pinossa :heart:
 

Yhteistyössä