<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat <3<3 vol.4

Ihan ekaks Gabrielle, ONNEA ONNEA ONNEA! :flower: :heart: Tuli sydämeen sellainen ihana, onnellinen tunne! :)

Kumikvatti Tervetuloa! :)

Mirwu Jooh, saa nähä miten käy, tosiaan viikonlopun aikana pitäis tädin tulla jos on tullakseen! :eek: Testin vois kyllä ostaa, onpa sitte enskierrolle jos nyt ei tärppi käy :p

Namppis88 Joo, mut oireisiin en kyllä uskalla luottaa 100%, niinpaljon kun vissiin me naiset niitä "kuvitellaan" :D

ON: Edelleen nännit tosi tosi arat, ollu koko päivän. Tosi öklö olo mahassa aamulla ja vähän päivälläki, mikä tosin tädin lähestyessä muutenkin yleistä.. Mies ei saa kyl enää koskea rintoihin, jos ei sitten tosi varovasti.. :p Ärsyttää, en haluais miehelle "paljastaa" "oireita" ennen menkkoja, se on nytki taas ihan varma että plussa tulee... Pelkään vain että meillä mies on se joka alkaa ensimmäisenä synkistellä jos plussaa ei ala kuulua, etenki ku äitinsä tosissaan "leuhkii" heiän suvun sikiävyydestä :p Kuulemma ei tarvii ku hameen helma nostaa niin on jo lapsi tuloillaan. Huoh.

Iik, nyt tässä kirjoittaessa oikeanpuoleista tissiä alkoi jomottaa!! :O Mulla ei tisseissä oo ikinä tuntunu tolta, ei menkkojen aikaan, ei oviksen, ei milloinkaan... Ku en nyt kuvittelis :ashamed:

Oviksesta ois siis, mitä, 10.. 11? pvää. Ei just oo kalenteri hyppysissä mutta noin suurinpiirtein.

Saapa nähä, saapa nähä... Jännittää!
 
Gabrielle kävisitkö sinäkin laittamassa tuonne G:plussanneiden alkuraskausoireet-ketjuun oireet ja tuntemukset. Minusta se vaikuttaa hyvältä ketjulta, josta voi sitten käydä hakemassa itsellensä oireita plussausta odotellessa :p

Minä kirjoittelin sinne viestin jossa ajattelin seurata tämän kierron oireita ja sitten tietysti lisätä lopuksi, mikä on tulos.

Ja muutkin plussanneet... Käykäähän sinne laittamassa oireet ennen plussaa, niin saadaan me vielä plussaa odottavat sitten ihmetellä ;)
 
Mikella, tiedän kyllä mitä tarkoitat. Mä onnistuin kehittämään itselleni niin kauheat raskausoireet ensimmäisen ehkäisyvapaan kierron lopulla ettei mitään rajaa :D Sen pettymyksen jälkeen sitä onkin osannut olla rauhallisemmin. Toivottavasti sun oirees ei ole kuvittelua! :hug:
 
Nonni, nyt tämä palstailu taas ryöstäytyy käsistä, mutta pakko ihan vähän vaan...

Jomille tsemppiä harjotteluun :) Ja kyllä sinä siihen äitiyteen pystyt kuin kuka tahansa muu, kunhan aika koittaa, sanokoot mammat ja muut mitä hyvänsä!

Namppis88 toki pääasiassa kuumeilet, mutta täytyy pitää sut mielessä jos jotain tulee mieleen :) mulla on luotto asiantuntijoihin korkealla, suoraan sanottuna mieluumin sua haastattelen ku luen mistäsattuu mitäsattuu "kuulin juttua että" -infoa. ;) Toivotaan kovasti tätiä sinne! :whistle:

Kumikvatti tervehdys ja tervetuloa superkuumeiseen joukkoon :wave: hyvä että teillä mieskin on noin optimistinen! Itsekin toivoisin sitä, kun oma ukkeli on lähinnä "joojoo, taas noita oireita muka" -asenteella. :D

Mikella, voi hurja, jännittää sun puolesta jo viikonloppu :p Mulla alko inhottava tissijomotus tänään just, ihme pakotusta ja jomotusta. Ei kyllä menkkojen aikaan näin paljo tunnu! Sovitaan että kumpikaan meistä ei nyt kuvitella, jooko? :ashamed: Mulla oletetusta oviksesta vasta 9 päivää.

ON: vol 100. Tissijomottelu. Järkyttävä voimattomuus, uupumus, väsy, monta kuppia kahvia menny ja ei mitään tehoa. Joko oon tulossa kipeäksi tai tämä on just sitä. Päikkäreille mars |O Niin sanotusti monttu auki. Ei tämä näin aikaisin vois alkaa? Menkkojen alkuunki vielä n. 6 päivää. :whistle:
 
Hei wou, onnea hirveesti plussanneille!!! =) :hug: Oon niin onnellinen teidän puolesta.

ON:
Voisin kuvitella että ovis on lähestymässä, koska tänään on valkkaria oikeen lorahdellut housuun, käytiin heti kotiin tultuani miehekkeen kanssa hyödyntämässä :whistle: ;)
 
Namppis88 Joo, toivottavasti ei olis kuvitelmaa! :) Ennen ekaa yrityskertaa (mulla siis myöhästy menkat pari viikkoa ennen ku "virallisesti" aloitettiin yrittäminen) mulla tuli tosi voimakkaita oireita, tissikipuilua ei kuitenkaan vaikka kuinka kopeloin :D Tosin voimakkaita "repäsykipujakin" oli, ja testit näytti vaan negaa.. Verikokeesta tuumasivat vain että r-hormonin pitosuus alle 4, eli ei olla raskaana... SILTI niitä "oireita" pukkas ja menkat viipy! Sit ekan virallisen yk:n lopulla ei oikeastaan mitään? Jotain pientä, enkä edes mököttänyt sit menkkojen alettua vaikka pettynyt olinki.. Ehkä ku ei tullu näitä "oireita" niin ei sit kuvitellutkaan että olisin raskaana. Nyt sitten taas varmaan tömähetään mörmöttämään jos täti paukahtaa paikalle! :kieh:

Mirwu Sovitaan näin, toivon että päästään muiden mukaan plussa-aaltoon! :) Olo on kyllä ihan ihme, välillä tuntuu että "kyllä täällä ollaan raskaana, ihan varmasti!" ja välillä taas just tulee tuo synkistely "pskat, kumminkaan, keksin vaan kaikkea ja toivo on ihan turhaa".. :D Aika laidasta laitaan mennään..

ON: Äägh, taas sellanen inhottava "jälkimaku" suussa, kuin jostain tulisi verta suuhun..? Maku ei kumminkaa ole voimakas, eikä verta näy tulevan mistään.. (Toisinsanoen ikenet on ok, niistäessä tulee "normaalia räkää" eikä kurkku ole kipeä tms, että voisi olla haavaumaa missään?) En haluis liikaa miettiä tuota raskausoireeks, vaikka miksipä muuksikaan se näin vauvakuumeilevan mielessä muotoutuisi.. :p (Tissit, edelleen, kipeät. Lakkaamatta.)

Puhallellaampa meille kaikille vielä oikeen kovat plussatuulet! PUUH +++++++ :whistle:
 
Hey
Onnea Gabrielle!:flower:=)

Huh, onpas tylsää aikaa tämä alkukierto, varsinkin kun ei ole mitään aavistusta kuinka pitkäksi mahtaa nyt venähtää.. :|Noh, pääsenpä ainakin urakalla kokeilemaan ovistestejä joita tuli varmuudeksi tilattua kasa :D viime viikolla kun kaikenlaisia oireita oli jotka sitten johtuivatkin alkavista menkoista. Jännittää että mitenköhän pitkä projekti tästä on tulossa! :whistle:
 
Hey joo alkukierto on tooooosi tylsää, mutta niin on kyllä piinaviikkokin aika raastava :D molemmissa saa odottaa! toivotaan ettei tule pitkää projektia :heart:

Ella83 :hug:

Mikella tuo "maku" suussa on kyllä tosiaan yksi alkuraskauden oireista, josko se olis sitä? :whistle: sullahan on kohta testiaika jo! pidetään täti nyt pois!

Epa_88 nyt tärppionnea ;)

Chiba pystyitkö tänään pitää näpi erossa testistä? :D eli ootko testannut uudestaan tänää?

Gabrielle, jokos sie alat uskomaan että susta tulee äiti? :heart: mitä mies sanoi kun kerroit? varmaan ihana yllätys miehellesi kun on tullut reissusta! :flower:

Tervetuloa uusille :wave:

ON siis oviksesta on nyt 3 päivää, eli tänään on vasta dpo3, en tiedä mutta nyt mä ihan tosissaan lasken koko ajan et monesko päivä jo on vaikka tiedän että on 3 päivä :ashamed: oon ihan sekasi menny :D *reps* :ashamed: hävettää ihan ku niin kovasti sitä pikkusta haluis mutta silti yrittää pitää jalat maassa, tässä kierrossa en meinaa testata ennenkuin on päivä jolloin kuukautisten kuuluisi alkaa (tietysti taas sanon vaan näin :D mä oon varmaan jo dpo10 testi kädessä)!
 
t84
Huomenta kaikille, ja tervetuloa munkin puolesta uusille!

tiuhti mä harrastan ihan samaa :D Vaikka tiedän tasan mikä kp on niin kalenteria silti saatan useamman kerran päivässä selailla ja laskea :D

Hey tsemppiä, alkukierto on kyllä toooosi tylsä. Mutta kohta pääset hommiin :)

ON Mua jännittää niin hitosti etten tänään aamulla muistanu testata vaikka tarkotus oli. Eilen oli tosiaan kyllä niin sellanen olo että täti sieltä tulee, mutta ei nyt ainakaan vielä ole näkynyt.
Eilen pistin muuten tilaukseen noita digi ovistestejä, ens kierrossa otan sit ne käyttöön. Voihan se olla etten osaa noita tikkuja tulkita oikein ja ovis onkin ihan eri aikaan kun oon kuvitellu :ashamed:
 
Chiba :p Putosin ihan täysin tolle sun sisuskalu-kommentille! Mä vähän lupasin itselleni, että yritän olla valittamatta vaikka tulis huonovointisuutta tai muuta kun tätä on niin kovin odotettu ja aiemmin sanoinkin että musta tuntuu että oon sen vauvan eteen valmis kestään mitä vaan, kunhan tulee ja on terve. Nyt tsemppiä, testaatko huomenna???

tiuhti Mäkin laskin noita koko ajan!! ;) Ajattelin vielä huomenna testata varmuuden vuoks. Kyllä mä nyt jo oon niin onneni kukkuloilla!! Sinäkö muruseni valikoiduit seuraavaks päivittäjäks? Se ei oo vaikeeta, vähän välillä pitää näprätä kun halusin et tiedot on mahd. alekkain mut eipä silläkään ole väliä, mä vaan oon tämmönen pilkun viilaaja! Käykö et päivitän vielä pari kertaa? Tänään ajattelin sen päivittää!

iloksi Voi kiitos ihana! Pidän sulle oikein kovasti peukkuja!! Ilman muuta laitan oireita tonne ketjuun, mulla se epäilykset herättävä oire oli kihelmöinti/kutitus alavatsalla. Ja pms-syömishimon puuttuminen...

Mirwu Kiitos sullekin, teijän kaikkien onnittelut on niin vilpittömiä! :heart: Joo tää on mun äidille ensimmäinen lapsenlapsi, en oo vielä kertonu. Kaksoissiskolleni kerroin eilen kun tietää että ollaan yritetty enkä vois huijata sitä sinne 12 viikon rajapyykkiin... Mun isän edellisestä liitosta olevalla isosiskopuolella on pari lasta, mutta ne asuu ulkomailla eikä puhu samaa kieltä mun isän kanssa, joten ikävä kyllä eivät ole hirmuisen läheisiä isälle.

Jomi Kiitos hani!! :heart: Oot kyllä ihana hehkutukses kanssa! Tuntuu niin hyvältä kun teistä on tullu mulle niin läheisiä ja ootte niin vilpittömästi hyvillään mun puolesta! :kiss: Haluan teijät kaikki mukaan!!

Hyppy Olin vähän huolissani viivan hailakkuudesta, kiitos kannustuksesta! En oo vielä uskaltanu siirtyä mihinkään...

Kiitos kaikki ihanat onnitteluista, ootte ihan mahtavia!! Missään ei voi olla tämmöistä pinoa ja henkeä! Mun mies oli onnesta soikeena kun kerroin ja tiiraili sitä testiä. Alko jo miettiin et minkähänlainen vintiö siitä tulee kun ollaan molemmat oltu tosi vilkkaita lapsena ja mun mies vieläkin! Toivotan teille kaikille vahvoja plussapuhureita!!!
 
Hyvää huomenta!

Voi tytöt, minun piti testata huomenna mutta jokseenkin teidän painostuksen (seliseli :D) takia päätin dipata tikkusen, oikeastaan kaksi koska jostain syystä toi eka tikku muka ei meinannu kastua ja sitte se kastuikin liikaa. Noh, samapa tuo vaikka testaakin, loppuupa noi testit tuolta polttelemasta ja seuraavan kerran ostan sitte apteekista ihan kunnon testejä. Ja vasta sitten kun on menkat myöhässä. :D

Ihmetyttää vaan kun oikea puoli alavatsasta on ollu monta päivää kipeä. Välillä oikein jomottaa, kauhukuvia siitä että mitä jos onkin kohdun ulkopuolinen (nehän ei tietääkseni näy testeissä aivan heti ja menkat tulee yleensä normaalisti?) tai sitte on joku umppari pamahtamassa. karmeeta.

MUTTA, tyylipuhtaat negat kummassakin. Oon vielä tämmönen testin kattoja, että jos siihen ei ole heti mitään tullut niin sitten se on nega. :D sitte jos jotain näkyykin vähän myöhemmin niin pistää pään sekaisin. Mutta negatiivi on negatiivi, noh.. jotenkin osasin tämmöstä odottaa. Eli jospa se täti sitten tulisi huomenna tai viikonlopun aikana. Enkä ihmettele jos alkaa tämän päivän aikana tiputtelemaan.
 
Mikella, juu, tuttu tunne, täälläkin mennään niin laidasta laitaan, millon mitenkin. Ihme kyllä suurimmaksi osaksi on jotenki olevinaan niin varma olo tärpistä siitäkin huolimatta että ennenkin "turhia" oireita ollu, eli todella iso pettymys tulee jos tulee :( Ja tuosta verenmausta, mulla on tullu monesti kans sellanen maku niinku jostain vuotais verta... Ainoa paikka jonka oon keksiny on nenä, joka ilmeisesti reagoi kuiviin limakalvoihin ja siksi välillä vuotaa verta.

Hey, on kyllä yhtä odottelemista tämä naisen elämä! Tsemppiä, pian pääset ovisteluja testaamaan! :)

tiuhti_, veikkaan että me muutkin ollaan ihan yhtä sekaisin ku säkin :D mä ainakin. Sataan kertaan lasken että "onko tänään todella vasta se ja se kiertopäivä, eikö oikeasti vielä saa testata" :D

t84 tsemppiä jännäilyyn :heart:

Chiba :hug:
 
Minäpäs tulen "mainostamaan" aloittamaani pinoa tännekin, kun tein piinailijoille oman ketjun loppukierron oireiden seurantaan.
Eli jos haluaa, niin pinossa voi listata oireet ovulaatiosta sinne plussaan (tai ikävämpään vaihtoehtoon) asti. Aloittamani pino on siis piinailijoille (jotka toivottavasti ovat tulevia plussaajia :) )
Ja pinossa on periaate yksi viesti/piinailija/kierto, eli kierron oireet ja lopputulos tulisivat sitten samaan viestiin. Periaate sen vuoksi, että on sitten jälkeenpäin helpompi seurata oireita ja tulosta yhdestä ja samasta viestistä, kuin etsiä piinailun tulos myöhemmin keskustelusta...

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1921427-piinailijoiden-oireet-ovulaation-jalkeen-ja-tulos/

Tsemppiä piinailijoille :)
 
Viimeksi muokattu:
t84
:O Siis mä kävin äsken juttelemassa norjaa pöntölle!? Heti tietysti "säikähdin" että olisko oire, voisko ollaa, voi apua... Voihan se olla mitä vaan muutaki mutta mä täällä panikoin :D Ei pitäis liikaa avautua näistä jutuista, täti tulee kuitenki tunnin päästä kylään ja sit hävettää :D
 
t84 siis OMG ! Kuulostaa huipulta! Toivottavasti kyse on Siitä! Tsemppiä hirveästi! (ja vielä mainostaakseni, niin tule kertomaan piinailun oireet tuonne yllä mainitsemaani ketjuun "jälkipolvia" ja itseäsi varten... siis jos haluat :) )
 
Heippa taas kaikille!

Onnea mielettömästi kaikille plussanneille! Taustalla olen jännäillyt kaikkien puolesta, eli hengessä mukana vaikka tekstiä ei olekaan tullut :)

Meidän piti aloittaa yritykset maaliskuussa eli että vielä kaksi listaa pillereitä olisin popsinut. Nyt kuitenkin todettiin että mitä järkeä niitä on syödä ja odotella kun mitään varsinaista kunnon syytä siihen ei ole. Alunperin siis ajateltiin kun muutto on 26.2 niin ehditään kotiutua ennen yritystä.

Päädyttiin siis siihen että syön tämän listan mitä jäljellä vielä viikko loppuun ja sitten riittää ehkäisy. Eli ensi su 20.2 se alkaisi: kp 1/29 ja yk 1. :)
 
iloksi Kiitos :) Yritän kyllä valmistautua henkisesti siihen ettei välttämättä tärppää niin nopeasti kuin toivoisi mutta oon niin malttamaton että saa nähdä miten intopiukeena sitä ollaan maaliskuun lopuilla :D

Äiti on kyllä mua joskus varottanut että meidän suvun naiset raskautuu todella nopeasti. En tiedä kuinka hirveänä ihmisenä minua pidätte kun kerron että itseasiassa kerran olen jo raskaana ollutkin, sekin kerrasta. 15 vuotiaana tytöhupakkona tein kuitenkin järkiratkaisun enkä sitä kyllä kadu. Toivon vain että nuoruuden tyhmyydestä ei jäänyt mitään seurauksi jotka nyt voisi vaikuttaa raskautumiseen.
 
viida täällä toinen nuorena raskaana ollut (17v)... ja sekin yhdestä keskeytetystä yhdynnästä. Oli todella vaikea käsittää, ettei se tärppääkään sitten kun toivoo (nyt siis yritetty 4v 8kk). Mutta harvassa kuitenkin ollaan me, joilla se vaan ei ota onnistuakseen. Suurin osa kuitenkin raskautuu ennen kuin vuosi tulee yritystä täyteen. Ja monet vielä ihan ensimmäisistä yk:ista. Joten turha sitä on etukäteen surra. Aika varmaa on, että pian pääset odottamaan esikoistasi :)
 
Hey
tiuhti_ totta, jos alkukierto on odottelua niin loppukierto se vasta odottelua ja tuskaa onkin! :D Ja hei mä katson kalenteria ja lasken päiviä jo nyt vaikka en ole vielä päässyt edes ovikseen asti!! :D

t84 Jep, en malta odottaa että pääsen noita testejä kokeilemaan ja tosissaan hommiin! :p Sun oireet on nyt sitä luokkaa että oot tainnut ovistestit tilata turhaan!! Jännittää sun puolesta, testaa jo! :eek:

Mirwu Toivottavasti tämä odotus ei veisi kovin kauaa niin pääsisi oikeen kunnolla odottamaan! :D Onko tullut lisää oireita? Jännitys vaan tiivistyy päivä päivältä!! Toivottavasti oireesi ovat nyt sitä itseään!! :heart:
 

Yhteistyössä