<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat <3<3 vol.3

Huomenta :)

Ihan ekaksi An-nie, oon niiin pahoillani :flower: Paljon voimia ja jaksamisia :heart: :hug:

Shih Mulla on peukut ja varpaat pystyssä että plussaisit! :D Ainakin oireet kuulostaa hyviltä.

Plussaonnea myös Tiikkikselle B)

AnniSofia Tervetuloa mukaan :) Toivottavasti tärppäis pian tosta teidän lähipiirin lapsettomuudesta huolimatta. Voisit olla ensimmäinen nopeasti plussaava, mistäs sitä tietää :D Ja tosta iästä kyselit, minä oon 21-vuotias ja mies 28. Mä en todellakaan oo kuin normaali-ikäiseni, oon enemmänkin kuin mummo. :eek: Mieheni on aika aikuinen mies, mutta toisinaan osaa olla melko lapsellinenkin. :D

ON: Nyt on kp 20 enkä oo saanut plussaa vielä ovistikkuun. Tosi turhauttavaa kun kaikenlaisia ovisoireita olen havainnut mutta testi ei sano mitään. Tai sitten mä en vaan tosissani osaa käyttää sitä oikein, tai tulkita. En tiedä, mutta on kyllä viimeinen kerta kun testailen yhtään mitään :(

Toissapäivänä yks perheuttu kysy millois meille on tulossa jälkikasvua. Olin vaan silleen "nooh tulee kun tulee, ei me oikein vielä olla mietitty sen tarkemmin..." :ashamed: Miten voi aina tulla niin paha olo tuollaisista, vaikka eihän se kysyjä pahaa tarkoita... :(
 
Tiedän niin hyvin tuon tunteen beabee :hug: Mä menen aina tommoisten kyselyiden jälkeen kauheelle puolustuskannalle ja tiuskasen yleensä takaisin jotain, että "ei niitä lapsia tekemällä saa". :ashamed: Vaikka eihän se kysyjä tosiaan mitään pahaa tarkoita.

Pöh, ei täällä mitään raskaana olla. Aamupissasta testi ihan samanlainen kuin eilisestä päiväpissasta. Joku hailakan hailakka viiva(npaikka), mutta ei mitään muuta. Menkkoja ei vaan näy eikä kuulu. Huomenna on kp 35 ja sitä pidempää kiertoa ei ole viellä koskaan ollut :| Voikun ei tulisikaan.. Mä oon niiiin kypsä :'(
 
Shih Mä yritän vastata aina mahdollisimman sellaisella tavalla, ettei kysyjä tajuaisi, että me yritetään jo lasta tai että ollaan yritetty pitkään. Se on jotenkin "noloa" :ashamed: Ja muutenkaan en puhu KENENKÄÄN kanssa vauvajutuista, koska pelkään sitä, että multa kysytään, että millois aletaan tekemään lapsia (kun ei niitä niin vaan tehdä...) ja meen aina ihan vaikeeks.

Mä en IKINÄ kysy keneltäkään lapsentekosuunnitelmista, koska ei voi ikinä tietää, kenellä on vaikka lapsettomuutta tms. Ja kun tiedän miten paha olo siitä tulee kun jatkuvasti hiillostetaan.

Mitä toi viivanpaikka tarkoittaa? Onko se sellainen väritön viiva??
 
Meiltä ei onneks ole vielä (kovin paljon) udeltu perheenlisäys asioista, kun ollaan sen verran tuore pariskunta. Ollaan oltu yhdessä alle pari vuotta, asuttu yhdessä nyt vuosi - kihloihin mentiin nyt toukokuussa :) Muutama tuttu pariskunta, joilla itellään on lapsia, ovat kyselleet, kun meistä saa vissiin sen vaikutelman, että podetaan vauvakuumetta ;)
Ääh, vaikka kuinka vannoin, etten ala laskemaan mitään ovulaatioita, jne, niin nyt en voi olla miettimättä, että oisko tässä kuussa mahiksia kuitenkin... tänään siis kp 11/ 28(?) ja mies lähtee reissuun la aamuyöllä....että jos kuitenkin tehtäis asian eteen jotain vaikka pe, niin tavallaan mahiksia ois...eiks vaan? :LOL:
 
Mua yleensä suoraan ilahtuneesti onnitellaan tulevan perheenlisäyksen johdosta; mulla on aika näyttävä pömppis aina välillä kun maha tykkää turvota. Ja onhan noita kilojakin nyt enemmän kun tarttis... :ashamed:

Muoks: AnniSofia, eikö ne simpat nyt elä jonkun pari päivää naisen sisällä, eli riippuen sun kierron pituudesta mahikset on ihan realistiset. Kai.

Shih, jos se siitä vielä tummenisi. :)
 
Shih ja beabee, oon kans miettinyt et mitä noihin kyselyihin vastaisi. Aika ympäripyöreitä vastauksia kyllä suurimmalle osalle annan, "jonain päivänä" -tyyliin. Pikkasen morkkista heittää, kun menin eilen tunnustamaan yhdelle ystävälle että haluttais lapsi. Siis kyseessä on onneksi hyvä ystävä, mutta silti nyt tuntuu että oon hänen silmiensä tarkkailun alla koko ajan. Toisaalta tarviinkin kyllä ehkä jonkun (muun kuin mieheni) jolle voin näistä asioista puhua. Ja meiltä kysellään tällä hetkellä suht paljon tästä jälkikasvun hankkimisesta.. Itse oon oppinut, etten toisilta kysele.

Voi An-nie, on todella todella pahoillani sun puolesta. On tää vaikeeta hommaa, ei riitä että tulee vaan raskaaksi vaan pitäisi vielä saada pikkuinen pysymään matkassa. Voimahali :hug:

Tervetuloa mukaan, AnniSofia! Onpas kiva tietää teidän ikiänne! Ja kiva myös huomata etten ole ainoa jolla on ikäeroa mieheensä, vaikka teillä muilla ei tainnutkaan näin paljoa sitä olla. Oon siis itse 24 ja mies on 35. Meillä on siis reilu 10 vuotta ikäeroa, mutta minkäs teet kun sen kanssa vaan tuntui (ja tuntuu edelleen) synkkaavan niin hyvin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja NiQ:
Kuulkaas arvon leidit, r-testipakkauksessa luki, että pissan pitäis jäähtyä 18-30 asteiseksi. ootteko malttanut odottaa vai onko lopputulos sama "tuoreella" tavaralla ? :D
No just joo. Sekin vielä. Kyllä on romanttista tää odotuksen odotus kun pitää vielä alkaa kusta kupissa heti aamutuimaan höljyttelemään että haalenee sopivasti testiä varten.

Ei kai se nyt kauhean paljon kuumempaakaan voi olla kun toi 30, jos ihmisen ruumiinlämpö on normaalisti jotain 36-37? Pikapikaa googlettelin; apteekista tilattavien huumetestien ohjeessa sanotaan että tuoreen virtsan lämpötila on aina sopiva testaamiseen. Varmaan sama pätee näihin muihinkin.
:)
 
Apua, apua..Viikonloppuna oottelin menkkoja alkavaks mutta ei vielä tänäänkää näkynyt...
Eilen illalla tein testin ja iha puhdas nega oli...Nyt ajattelin, että jos tekisin huomenna aamupissasta..Mutta mitä ihmettä tää sit on ellei raskaus, kun oireita on ja koko ajan jo viikon verran maha juilinu ihan menkkamaisesti...
 
Kiitos kaikille teille, olo alkaa jo pikkuhiljaa helpottaa.

Luesketuani muiden kokemuksia huomasin että monille aikaisessa vaiheessa keskenmenon kokeneille oli annettu lupa yrittää samantien uudelleen, kai sitten vain kaavinnan jälkeen on se yksien menkkojen odotus suositeltavaa? Tähän menetykseen paras lääke kuitenkin lienee toivo siitä uudesta mahdollisuudesta, ja tuntuu tuskalta odotella kaksikin kuukautta tekemättä mitään. :ashamed: Joten uusi yritys lähtee varmaan samantien käyntiin, vaikka kiertopäiviä on mahdotonta nyt tietääkkään...
 
An-nie, toivottavasti pääsette mahdollisimman pian yrittämään uudestaan. Toivon koko sydämestä teille pikaista plussaa :heart:

Ja toki muillekin plussiaplussia, täti pysyköön poissa!

Täällä olisi siis tänään ollut kp33, mutta kukapas muukaan ovella kolkutti kun töihin menin .. Itse täti paholainen! Kyllä harmittaa. Jotenkin oli koko ajan sellainen pienenpieni toivon kipinä kun ei menkkojen oireita ollut.

Tänään aamulla heräsin siihen kun alavatsaan ja alaselkään sattui aivan jumalattomasti. Sitten hakemaan lääkettä ja makoilin sohvalla 10min. Sitten ei enää mitään oireita koko päivänä. Töissä tosiaan bongasin sitten wc-reissulla ikävän asian. Aika niukat tuntuu olevan, ainakin vielä.

No, tästä ei ole suunta kuin ylöspäin! Eli kohti uutta kiertoa. Nyt siis kp 1/ 32-33 ja yk3

Ei se raskautuminen sitten kovinkaan helppoa ole. Aina niin varoitellaan, että "Muistakaa ehkäisy, lapsi tulee kun katsoo miestä". Harmittaa hirmuisesti kun sellaiset ihmiset sikiää ketkä eivät edes pysty huolehtimaan niistä lapsista. Sitten täälläkin palstalla on hirmuisesti tulevia rakastavia äitejä, jotka eivät heti sitä omaa kääröä vain saa .. Murr!
 
Ihanan aktiivista keskustelua täällä :D :heart:

beabee Joo viivanpaikka on se kohta testissä, mihin se toinen värillinen viiva tulisi JOS tulisi :ashamed: Semmonen harmaa, ei minkään värinen viiva.

An-nie Toivotaan, että teillä tärppäisi pian uudestaan :heart:

haaveilija87 Tsemppiä testaukseen!!

Tiikkis Pahoitteluni tädin tulosta :hug: Joo muakin välillä oikein kiukuttaa, että teininä on pelännyt enemmän kuin mitään, että tulee raskaaksi ja käyttänyt kahtakin ehkäisyä yhtäaikaa ja nyt ei tule sitten raskaaksi millään :'(

Täällä täti pysynyt viellä pois..
 
Hyvää huomenta =)

Ihanasti tullut viestejä tänne, vaikka eilen viimeksi kirjoittelin. :heart:

NiQ Mä en oo ikinä lukenut r-testeissä mitään tuollaista, että pitäis olla tietyn asteista :eek: Mut eiköhän se tuoreesta virtsasta ihan ok tehdä. Tosin empä mä oo noita r-testejä montaa elämäni aikana joutunut tekemäänkään. Kun en enää tee "turhan takia", vain jos menkat on reilusti myöhässä...

Haaveilija87 Jännäilen sun puolesta. Toivottavasti tulis plussa. :heart:

An-nie Toivottavasti tärppäis pian uudelleen ja seuraavalla kerralla pikkunenkin pysyis matkassa. Tsemppihaleja :hug:

Tiikkis Voi harmi. Onnea uuteen kiertoon :flower: Joo kyllä mäkin aikasemmin huolehdin kunnolla, että käytetään ehkäisyä, olin todella tarkka siitä. Nyt kun ajattelee niin varmaan se ehkäisy oli mun kohdalla turha, olis ollut paljon helpompaa vaan vedellä ilman mitään. :ashamed: Ja kun jätettiin miehen kanssa ehkäisy pois, olin VARMA että tärppää heti, en edes silloin tajunnut että ei se oo välttämättä niin helppoa :/

ON: Enpä oo edelleenkään saanut sitä viivaa siihen ovistestiin, tosi turhauttavaa :'(
 
Gumoron!
Tää täällä yrittäis aktivoitua työntekoon, himpun verran hidasta tää käynnistyminen näin kesäloman jäjiltä... :ashamed:

Jesh, täälläkin aiemmin testailtu kun on yhtenä päivänä jäänyt pilleri ottamatta ja menkat ollu n. 5 min myöhässä. Olen ollut siis mielestäni raskaana suunnilleen jo siitä kun olen pojan jälkeen istunut saunanlauteille ilman peflettiä.

Aika jännä, aikaisemmin kun ei olla vielä ilman ehkäisyä menty, olen tuntenut oviksen vähän turhankin hyvin, mutta nyt kun ollaan ns. tositoimissa en ole pienintäkään nipsua tuntenut... Oishan se pitänyt arvata. En ole kuitenkaan ajatellut vielä tilata tikkuja tms., kokeillaan nyt pari kiertoa ilman ja kattoos sitte uudestaan. Ei ole hätä, vielä. :)

Onnea kaikille uuteen kiertoon ja jännääville peukut pystyssä!
 
Pe 6.8.2010 The Esikoisesta Haaveilevat



anu84.......................kp 111/35........................................yk 25



aamuhapan korppu.....kp 45/30.......................................yk ?



iloksi..........................kp 36/ ?........................................yv 4+
Shih...........................kp 35/27-35...................................yk 6
Tipetsu.......................kp 32/27........................................yk 7
Jessie82.....................kp 30/24-33...................................yk 17



kirsikkainen19.............kp 25/27-41...................................yk 6
Supuliini......................kp 23/32.........................................yk 1
beabee......................kp 21/35-40...................................04/09



susse83.....................kp 18/30.........................................yk 1
niuku..........................kp17/44-53......................................yk 12
Mary Jane....................kp 16/28..........................................yk 1
Miipeli........................kp 15/28-36......................................yk 19
AnniSofia...................kp 12/28(?)..............................................yk 1



NiQ............................kp 10/30-33......................................yk 2
mimmu1984...............kp 9/31-32.......................................yk 3
chiaraa.......................kp 9/28-35......................................yk 3
MyDream....................kp 8/28..........................................yk 8
Tiikkis........................kp 2/32-33........................................yk 3



Plussanneet :heart: :heart: :heart:

Anna-79 22.7.2010 yk 6
EdlaOnni 23.7.2010 yv 2+
HappyFeet 1.8.2010 08/08
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mary Jane:
Mua yleensä suoraan ilahtuneesti onnitellaan tulevan perheenlisäyksen johdosta; mulla on aika näyttävä pömppis aina välillä kun maha tykkää turvota. Ja onhan noita kilojakin nyt enemmän kun tarttis... :ashamed:
Niin ärsyttävää!! Mua on kyl kans onniteltu kuluneen vuoden aikana useammin kuin ois tarvinnu!! Olkoosa vaikka minkälainen pömppis, mut miun mielestä onnitteluja ei tarvii tulla ennen ku vasta näkyy ihan kunnolla ja jos kilojakaan ei oo tullu yhtään lisää siitä mitä on edellisen kerran nähny.. Huoh! ite oon kyl ihan super varovainen kaikkien kommenttien suhteen, ku ittee ärsyttää aina niin paljon. Välillä ihan itkuksikin menee kun tuntee ittesä sen jälkeen niiiiin läskiks! ja sit taas ku toivonu/halunnu vauvaa jo monta vuotta ni pahalta tuntuu!!
(sori jos tää miun purkaus tuli uusintana, varmaan jo aikasemmin samasta aiheesta kirjotinki)


Haaveilija87 sun puolesta jännitetään täälläkin, toivotaan et testi rupeis plussaa näyttämään!! =)
Olikos muitaki jännääjiä??

Täällä tylsä 9/31-32.. Kylläpäs aika maaaaateleeeeeeeee..... Huoh!
 
Tadaa! :D (katsos, näin meillä vältellään oikeita töitä )

Ajattelin että jos olisi vaikka yksi pino per sivu niin eikö olisi ihan riittävä?

Tarkistakaa hyvät ihmiset omat tietonne niin päivitän ne tuonne. Allekirjoittanut on lukenut siis erittäin lyhyen matikan ja siitäkin on jo muutama vuosi aikaa...

AnniSofia, mikäs olisi kierron pituus, onko tietoa vielä?

An-nie :hug:, ilmoitathan tietosi sitten kun haluat pois taustalta, niin lisään sinut listaan.

 
NiQ
Tätipahoittelut Tiikkis :hug:
Mary Jane ja Beabee tilailin eilen mammaksin kautta r-testejä ja kun tutkiskelin niitä käyttöohjeita niin siellä luki tuollainen lohkaisu :p

Omaa: eilen ja toissapäivänä alamahassa taas ollu hyyyyyvin jänniä tuntemuksia ja kolotuksia. Tänä aamuna mun lemppariaamiainen (raejuustoa ja hedelmäsalaattia B) ) tuli pikalähetyksenä ylös, hyvä kun vessaan saakka ehti :( Nyt siis kävikin mielessä josko tuo vajaan 1,5 vrk mittainen tiputtelu olisikin ollut jotain muuta... äääh! taas vaan kiusaan itseäni...
 
Oih NiQ, vähänkö kuulostaisi lupaavalle!!! :heart:

Pidetään peukkuja! Mun lemppariaamiainen - puuroa ja raejuustoa - on kyllä pysynyt hyvin sisällä. Ei mitään Tuntemuksia mihinkään suuntaan, mutta yrityksen puutetta ei ainakaan syyttää jos ei tärppää heti. :D Voi olla että ovis meni jo ohi, mulla taitaa olla aika aikainen ovulaatio.
 
Aurinkoista päivää kaikille!

NiQ Ehkä se ihan oikeesti on jotain muuta..! Toivo elää taas!! Oireet vois ainakin vähän viittailla siihen suuntaan..

mimmu1984 ja Mary Jane, en oikeesti tajuu miten jengi käy kyselemässä että "ootkos raskaana" jos vähän on mahaa. Mä en kyllä kysy keneltäkään ellen oo ihan täysin satavarma asiasta (eli joskus yhdeksännellä kuukaudella enkä sillonkaan jos ei oikeesti oo valtava maha :) ), yleensä odottelen että kuulen uutisen ko. naiselta itseltään tai joltain muulta.

Missä on Haaveilija87, me kaivataan täällä uutisia!! :attn:

Tiikkis, beabee ja Mary Jane: Se on niin totta mistä puhuitte, että koko nuoruus on mennyt siinä uskossa että raskaaksi tuleminen on ihan älyttömän helppoa. Tietysti mä ymmärrän miksi siitä paasataan, teinithän lopettais saman tien ehkäisyt jos niille kertois millasta tää oikeesti on :) Ja onhan niitäkin ihmisiä paljon jotka tulee saman tien raskaaksi. Just miehen sisko kertoi että on raskaana, kolmas lapsi tulossa ja kaikki kuulemma heti ekalla kerralla.. Oon onnellinen heidän puolestaan mutta silti vähän ärsyttää.. Mutta ei elämä olekaan reilua.
 

Yhteistyössä