<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat <3<3 vol.3

tiuhti_ Tuosta sun linkistä..Aivan uskomattomia ihmisiä! Leikki nyt tuolla tavalla toisen hengellä! :mad:

t84 Apteekin kautta kotiin niin saat tietää josko ois tärpännyt! Toivotaan parasta! :)

Nannie Jospa se ovis ois nyt hyödynnetty kun toimintaa on riittänyt! :)

Jomi Nuo myrkkyasiat on tosiaan vaikeita. Itsekään en halua, että menee hysteeriseksi miettiminen, mutta kun oon jo kauan noista asioista ollut tietoinen ja hankkinut infoa niin on alkanut automaattisesti välttään niitä. Tosiaan vaatteissa ja jopa huonekaluissa voi olla myrkkyä. Kannattaa olla siitä tietoinen kun ostaa kehitysmaassa tehtyjä vaatteita. Oiskohan ne ollu Kiinassa tehtyjä tuoleja, joista oli löydetty myrkkyä ja vedettiin pois myynnistä muutama vuosi sitten. Itsekin varmasti tulen meikkaamaan raskausaikana, mutta käytän jo valmiiksi suurimmaksi osaksi luonnonkosmetiikkaa. Kannattaa noita asioita miettiä ja ottaa ihan vakavasti, mutta toki kohtuus kaikessa!

Vuoto ei oo vieläkään alkanut, vaikka otin viimeisen pillerin maanantaina..Oiskohan mitenkään voinut jo tässä välissä raskautua..? Itse en pitänyt sitä kovin mahdollisena kun yhdistelmäpillereitä käytin, mutta alkaa ihmetyttää kun vuotoa ei kuulu..
 
t84 joo nyt kyllä vetää sanattomaksi mutkin :( voi saatana sentään.. voimahaleja sulle ihan hirveesti :hug: mä en edes osaa kuvitella miltä sinusta/teistä tuntuu, kun teillä on yritystä todella kauan takana! en osaa kuin sanoa sinulle, että kyllä se aurinko vielä risukasaankin paistaa joku oikein kaunis päivä, usko pois :) mä olen tosi pahoillani sun puolestasi :hug: *rutistaa todella kovaa* sinulle jos jollekkin toivon plussaa ihan kamalasti! (ei millään pahalla kenellekkään muulle, kaikki me plussamme olemme ansainneet sen koittaessa) :hug: koita pärjätä!

Jomi, juu eli saan kerran vuodessa omalta kunnaltani 300€ tukea peruukin hankintaan, eli joudun joka toisen peruukin kustantamaan itse ja toisesta sen 300€, ja sitten kun sitä pitää käydä välillä leikkaamassa ja pestä 2 viikon välein niin tarvitsen siis shampootkin siihen :) mutta tämä peruukki onkin kuitua, aitohiusperuukki maksaa n. 1700-2200€ riippuen miten se tehdään, missä tehdään ja millä tavalla tehdään, ja sitä joutuisi kerran kuukaudessa käydä huoltamassa ja sekin maksaa 60-100€ kerta, eli ei sovi mun rahakukkarolle tuo aitohiusperuukki, vaikka kestääkin noin vuoden verran :) mutta mä mietin josko tää olis nyt viimeinen peruukki ja sen jälkeen kerään rohkeutta enkä käytä kuin huiveja ja muita sellaisia, varsinkin kesäisin tää vempele on ihan tuskaa aiheuttava. mutta ihanne olisi jos mun oma tukka kasvaisi takaisin joskus :) noista pähkinöistä sen verran, et tosiaan ne ei sula kenelläkään kunnolla ruuansulatuksessa eli se voi tosiaankin aiheuttaa kipua, mutta pika pikaan lääkäriin jos paikannat kivun jostain tietystä kohtaa ja se tuntuu "vannemaiselta" eli säteilee selkään tai kylkeen!
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys kaikille!
En nyt tiedä mihin keskusteluun varsinaisesti kuuluisin, mutta koska esikoista toivotaan niin tuuppaudun vaikka alkajaisiksi tänne jos sopii :)

Meillä ollaan lasta toivottu puolitoista vuotta vailla tulosta. Itse olen 22 ja mieheni 30.
Jonkin sortin masennustahan tämä tilanne alkaa pikkuhiljaa aiheuttamaan niin minussa kuin miehessänikin. Aiemmin yritys on ollut ajatuksella "tulee jos on tullakseen". Nyt olemme päättäneet yrittää aiempaa hanakammin kevääseen asti. Jos kuitenkaan lasta ei ala kuulumaan, pohdimme keväällä uudemman kerran, jatkaakko yrittämistä hoitojen avulla vaiko lopettaa kokonaan. Pitkään ei oma pää kuitenkaan tule tätä tunnemylläkkää kestämään.

Liitynkin keskusteluun lähinnä vertaistuen toivossa ja voidakseni keskustella asiasta vastaavassa tilanteessa olevien naisten kanssa. Vaikka lähelläni onkin monta ihmistä joiden kanssa asiaa voisin puida, teen sen silti mielummin "kasvottomana".

Toivottavasti tästä nyt joku jotain selkoa sai. Kiitos ja anteeksi :)
 
Puna-Musta, tervetuloa joukkoomme hilpeään ja iloiseen! Ehkä välillä ihan pienesti angstiseen. Toivottavasti ainakin meikäläisestä olisi edes jotain vertaistukea. :D

ON: koopee 11 ja ihan mahotonta, ollaan miehekkeen kanssa heiluteltu peittoja kolmena peräkkäisenä päivänä. Tää on ihan ennen kuulumatonta, jostain heräsi minunkin salainen seksipetous. Noh, ei näytä miestä haittaavan. :D varmaan ovista alkais huomenna tikuttelemaan, vaikka toisaalta taas ei jaksais vauvajuttuja aatella vaan nauttia taivaallisesta seksistä ja miehestä!

Ihan tarpeeksi saa katsoa lisääntymisviettiä, kun tuolla meidän nartulla alkanu ensimmäiset juoksut niin horoilee kympillä noille meidän uroksille ja tarjoaa suorastaan persettään. Kohta joku tietenkin huutaa että eikös ole sanonta, että koira on ihan kuin emäntänsä kun minullakin hormonit jyllää. :LOL: :whistle:

Plussatuulia kaikille, uutta matoa vaan koukkuun tädin yllättämät ja ovisonnea ja mitähän vielä. Ja loistavaa viikonloppua! :heart: ++++++++++ :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
t84 Oon pahoillani sun puolesta! En voi tietää miltä usta tuntuu, mutta vasrmasti tosi pahalta kun yrittämistä on takana kauan! :( Koitahan tsempata itses eteen päin! Kyllä se plussa sieltä vielä tulee!

Puna-Musta Tervetuloa joukkoon! Itsekin olen vielä uusi täällä ja meillä on yritys vasta aloitettu, mutta vertaistuki näin netin välityksellä on tosi hyvä juttu! Ei tuo miehekekkään ihan koko aika välttämättä jaksa näitä juttuja kuunnella! :D

Chiba Ei kai siitä oviksesta nyt tarvi niin huolehtia jos peitto heiluu tiuhaan tahtiin ja kivaa on! :)

ON Kyllähän se vuoto sitten eilen iltapäivästä alkoi just kun olin päässyt sanomasta ettei se tuu! Nyt kun tämä on ohi niin voimmekin sitten alkaa niihin oikeisiin hommiin! :) Voi kun en malta oottaa! En varmaankaan heti ala ovista tikutteleen, vaan luotan siihen että tarpeeksi seksiä = vauva. Toivotaan toivotaan..

Mukavaa viikonloppua kaikille ja plussatuulia täältäkin! :whistle:
 
Lilli88 Totta, kyllä noita asioita sietää miettiä. Vielä ei tiedetä tarpeeksi. Onneksi nykyään on hyvin just esim. luonnonkosmetiikkaa saatavilla, niin on valittavana muutakin kuin "myrkkyjä" :) Muoks. Ja onnea ekaan varsinaiseen yrityskiertoon teillä! Hyvä, ettei kierto mennyt sekaisin :)

t84 :( Eikä... :hug:

tiuhti_ No huh, on kyllä tyyristä! :kieh: Tsemppiä sulle rohkaistumiseen :heart: Hmm, tuosta kivusta vielä... Kun vannemaiseksi mä sitä nimenomaan sanoisin. Mitä se sitten voi meinata? Jännä juttu nuo pähkinät, kun oon kyllä ennen pystynyt niitä syömään ihan normaalisti. Siis esimerkiksi kaksi viikkoa sitten taisin viimeksi syödä ihan isomman satsin kerralla eikä tullut yhtään mitään.

Puna-Musta Tervetuloa joukkoon! Täällä oli ainakin vielä vähän aikaa sitten ketju pidempään yrittäneille, jos tahdot enemmän nimenomaan vertaistukea. Toki täältäkin löytyy ikävä kyllä heitä, jotka ovat jo pitkään lapsesta haaveilleet.

Chiba Voi narttuparkaa :LOL: Emäntä sentään onneksi saa helpotusta oloonsa :saint: Toivotaan nyt, että se tuottaa myös tulosta, mutta nautikkaa toisistanne ennen kaikkea!

ON Täällä on vähän samat meiningit kuin Chiballa :D (Ja koirienkin osalta, tosin meillä kaikki on uroksia, köhköhköh...) Ja taitaa olla kp 14, joten hyödynnetty on oloa. Eilen oli jo kovaa nipistelyä hetkisen aikaa tossa oikean muniksen kohdalla eli lieköhän se sitten jo ollut ovis? Kakkoskiertohan mulla oli 27 päivää, joten vois hyvin ollakin... Tosin mun himotus vaan jatkuu ;)

Tänään on tiedossa siivoilua (ainakin PITÄIS olla) ja illalla opiskelukavereiden kanssa pikkujoulutunnelmia! Huomenna onkin jo ensimmäinen adventti, joten täytyy kaivella kynttelikkö esiin ja kokeilla, toimiiko kaikki lamput :)

++++ Plussasadetta toivottelen viikonloppuunne! ++++
 
Viimeksi muokattu:

t84
VOI EI... :hug: Koitahan jaksaa pettymyksen kanssa, voimia...

tiuhti_ Kiitos kun kerrot meille niin avoimesti kaikesta sairauteesi liittyen. Hassua, että kukaan suhtautuis suhun eri lailla kaljuuden takia, sen ymmärrän hyvin että itseäsi se mietityttää kun se on noinkin uusi asia. Varmasti asiaa auttaa kun olet valmis puhumaan asiasta, monelle kun ei ole ennestään tuttu, usein ihmiset yhdistää hiuksettomuuden sädehoitoihin tms. Kamalan kalliita nuo peruukit, varsinkin aitohiusmallit! Musta on ihan väärin et ne ei oo täyskorvattavia jos kerran monet muutkin asiat on! Esim. just törmäsin siihen et sukupuoleensa tyytymättömille korvataan täysin ne hormoonihoidot (miksei lapsettomille korvata?)... Ymmärrän että kaikkea ei voi korvata kun verot nousis pilviin mut jännät on linjaukset. Tsemppiä peruukittomuuteen (varsinkin jos sen pitäminen kesäaikaan tuntuu ikävältä!), vaikutat niin ihanalta ihmiseltä, että kukaan fiksu ei siihen suurempaa huomiota voi kiinnittää kun pääsee tutustumaan suhun! Ja tottakai pidän peukkuja myös hiuksien takaisin kasvamiselle! Niin ja ennen kaikkea plussaamiselle! :) Kiitos kun elät niin vahvasti mukana toisten testaamisen lähestyessä!


Jomi
Kiitos tsempityksestä! Toivotaan että pääsen huomenna testaileen... Noihin sun kipuihin liittyen kannattaa varmaan pysytellä vähän selvillä syömisistä ja niiden yhteydestä kipuiluun. Ja ehdottomasti tutkituttaa mikä sen takana on! Viettäkäähän mukavia pikkujouluja hyvässä seurassa!

Jomi ja Lilli88 Mä saan tosiaan hyviä vinkkejä kavereilta kun melkein mun kaikilla kavereilla on jo lapsia (voi johtua tästä iästä kun alan pikku hiljaa lähenteleen 30:ntä). Yks kavereista odotti kaksosia eikä saanut vatsan seudulle yhtään raskausarpia kun käytti sitä Weledaa säännöllisesti. Tissejään ei muistanu öljytä, joten niihin tuli... Myrkkyjutut on ikäviä kaiken kaikkiaan, mua jostain syystä just noi vaatteista löydetyt järkyttää eniten. Siis niitä myrkkyjäkö ei saa pesussakaan pois? Meikeistä en mäkään luovu, vaikkei mitään luonnonkosmetiikkaa olekaan ja tuskinpa hiusten värjäämisestäkään, voi olla että juttelen kampaajan kanssa.
Lilli88, onnittelut yrityksen alkamiselle!!

Chiba Kuulostaa ihan asialliselta toiminnalta!! ;) Nautiskele! :p Josko sieltä sitten tulis tulostakin...

Puna-Musta Tervetuloa munkin puolesta! Tukea täältä saa ehdottomasti vaikka eri pitkiä aikoja ihmisillä yritystä takana. Ilmoittele kiertopäiviä ja -pituuksia jos haluat, että lisään sinut listalle.
Ootko ovista bongaillut tai sattunut käymään gynelle niihin aikoihin? Ilmeisesti joissain tutkimuksissa olette olleet kun hoidoista on ollut puhetta... Eikä tarvitse vastailla jos tuntuu että aihe on liian arka! :hug:

).( Piinailu jatkuu, koko ajan toivon ettei menkkaoireet alkais... Vielä ei mitään ole, tissit ei edelleenkään yhtään kipeet. Joka kerta vessaan mennessä jännittää... Väsyttää ehkä normaalia enemmän mut taitaa johtua eilisistä pikkujouluista (joissa pakosta join alle puoli lasia punaviiniä kolmen tunnin aikana ettei kukaan epäile mitään kun mulla on se vakinaistamiskuvio menossa, eipä kai siitä mitään haittaa ollu vaikka täytyy myöntää että kyllä tökki eikä tehny yhtään mieli).
 
The Esikoisesta Haaveilevat LA 27.11.2010



yina....................kp 35/33-35.........................yv 1,5



Memelisa..............kp 29/?..............................yk 5
Gabrielle...............kp 27/26............................yk 3
Skooby................kp 27/28-31.......................yk 2
Arminen...............kp 26/28............................yk 2
Hyppy..................kp 23/28............................yk 2
horrorpop............kp 23/27-34.......................yk 4
pöppinen.............kp 23/28-30........................yk 1
Karoliina87...........kp 23/28............................yk 6
Taiska87..............kp 22/??.............................yv 2
Zophie.................kp 22/34............................yk 2



AnniMu.................kp 18/32............................yk 2
HelenaM...............kp 18/48.............................yk 2
Nannie.................kp 17/26.............................yk 3
mimmu1984.........kp 17/31-35........................yk 6
Iloksi...................kp 17/32.............................yv 4+
AnniSofia.............kp 15/35-37........................yk 3
Jomi....................kp 14/27-35........................yk 4
tiuhti_.................kp 13/28.............................yk 2
Chiba..................kp 12/30-35........................yk 7
Ella83..................kp 10/34.............................yk 3



iseeyou.................kp 9/25-29.........................yk 4
soleigh..................kp ?/28..............................5/10
t84.......................kp 2/28..............................yv 2
Lilli88....................kp 2/?................................yk 1
helitys..........................................................
Jonna_91......................................................
Salpe............................................................





HAAMUJENGI/RKTT


Murmeli88.............kp 31/27............................yk 4

TAUSTALLA KUUMEILEE


An-nie
Shih
BlueNote
Äipäksi91




Plussanneet :heart::heart::heart:




EdlaOnni 23.7.2010 yv 2+
HappyFeet 1.8.2010 08/08
Päivänsäde82 17.8.2010 yk 2
chiaraa 30.8.2010 yk 3
Tiudeliini 12.9.2010 yk 2
Odes 13.9.2010 yk 5
Lumpe 15.9.2010 yk 4
fyssari86 18.9.2010 yk 1
Supuliini 20.9.2010 yk 2
haaveilija87 22.9.2010 yk 2
Otokka 28.9.2010 yk 1
susse83 9.10.2010 yk 3
Valkokulta 10.10.2010 yk 10
Mary Jane 13.10.2010 yk 3
niuku 20.10.2010 yk 14
MyDream 22.10.2010 yk 10
Arianna 28.10.2010 yk 5
Keiju123 31.10.2010 yk 1
Dreamangel 1.11.2010 yk 2
NiQ 6.11.2010 yk 4
anu84 8.11.2010 yk 26
Anna-79 11.11.2010 yk 1+6
 
Täällähän tuntee välittömästi itsensä tervetulleeksi! Kiitokset siitä kaikille :)

En ole koskaan aiemmin harrastanut minkäänlaista palstailua kun en ole oikein kokenut sitä omaksi jutukseni. Nyt kuitenkin aihe on sellainen, josta haluaa purkaa tuntojaan jollekkin ja tämä tuntui sopivalta vaihtoehdolta. Ulosantini ei siis välttämättä ole kauhean selkeää vielä :D

Tuohon vertaistuki asiaan täytyy vielä sanoa että täällä varmaan jokainen tietää omalta osaltaan sen, minkälaista myrskyä voi tunteet käydä ihmisen mielessä. Oli yritystä takana sitten vain hetki taikka vuosia. Miehetkin elävät yhdestä kierrosta vain muutamat hetket mukana, kun taas nainen käy vaihe vaiheelta, kierto kierrolta läpi kaiken uudestaan. Nainen on kiinni yrityksessä ajatuksillaan joka hetki. En halua suinkaan vähätellä miehen osaa tässä asiassa, koska esimerkiksi meillä mies taitaa haluta lapsia jopa minuakin enemmän :)

Gabrielle Ei meillä täällä korvessa ole tällä hetkellä edes tavis lääkäreitä ja vielä vähemmän gynejä :LOL: Meillä nuo hoidot on vasta hiljattain nousseet puheeksi. En ole vielä itsekkään varma että haluaisinko niihin edes ryhtyä. Ja tosiaan meillä tuo yritys on tähän asti ollut sillä asteella että ei aleta yrittämällä yrittämään. Mutta koska tilanne on mennyt siihen että lapsen kaipuu on molemmilla valtava eikä lasta vain tule, olemme päättäneet lisätä hieman tehoja tähän hommaan. Kaikki mahdolliset poppakonstit aion vastaisuudessa kokeilla :D Ovistakaan en siis ole vielä tikuttanut, enkä ole aiemmin kokenut tarpeelliseksi koska omat ovikset on olleet aika selvää pässin lihaa :) Aiemmin kierto on ollut lähes kellontarkasti 28 päivää mutta parissa viime kierrossa se on heittänyt parilla päivällä. Eli nyt mennään kp 5/26-28.

Meillähän tilannetta hieman vaikeuttaa nuo miehen työajat. Miehellä kun on yötyö ja vuoroja miten sattuu. Jos vuorot sattuu oviksen aikoihin niin se jää väistämättä hyödyntämättä. Kuitenkin omaa mieltäni helpottaa edes vähän se, että keväällä saatoin jopa olla raskaana. En siis tehnyt testiä koska oli vielä liian aikaista, mutta olo kertoi kyllä että nyt on jotain meneillään. Valitettavasti tämä riemu päättyi ennen kuin alkoikaan, eli vuoto alkoi useita päiviä odotettua aiemmin. Tieto siitä että mahiksia on, helpottaa edes vähän vaikkei se silloin juuri lohduttanutkaan :|

Tulipas paljon tekstiä! Ei pitänyt ruveta romaania kirjoittamaan, mutta niin sitä vaan juttu jatkuu kun on alkuun päässyt. Kumma kyllä jo pelkkä kirjoittaminen helpottaa omaa oloa :)

Onnea kaikille yritykseen ja toivotaan että jokainen meistä saisi lähitulevaisuudessa nähdä sen plussan siinä testissään :)
 
Viimeksi muokattu:
Heipparallaa vaan kaikille ja onnea murmelille :heart: .
Ja tervetuloa Puna-Musta mukaan keskusteluun.

Mä taas omanapailen ja kerron kuulumisia, tulee niin harvoin täällä käytyä et tulee kyllä teiän tekstejä luettua, mutta oikein mitään ei osaa vastata. Anteeksi koitan tsempata :)

Täällä siis mennään taas kp 29.. täti ei oo vieläkään tullu kylään, vaikka uskoin et tulis kyllä ajallaan. Toisaalta voi olla et nyt venähtää lähemmäks 40pv ku munasolujaki oli 3 ja tod. näk kypsyivät eri aikaan ni varmaan vaikuttaa sit tädinkin tuloon. Jossain vaiheessa vois kyllä soitella konsultaatioapuja lääkäriltä, jos oikein venyy tää juttu taas. Tossa pari päivää sitten tuli kyllä sellasta rusehtavaa, oikein vaaleaa (vanukkaan väristä) limaa kokkareina, olin jo varma et nyt tulee täti parin päivän päästä, mutta ei ni ei :/ Harvoin sitä toivoo oikeesti tädin tuloa :D

Ja siitä seksikiellosta, eihän sitä nyt aina voi muistaa :D Tuli tällä viikolla vahingossa huideltua ilman ehkäsyä :p . Toivottavasti nuo munasolut ei oo kypsyny näin myöhään :D Voi Tsiisus! :O
 
Puna-Musta: Olen samaa mieltä kanssasi, täällä tuntee olonsa heti tervetulleeksi. :)

Kylläpäs tämä alkukierto on aina tylsistyttävää aikaa.. Toisaalta, ei tule pariin viikkoon niin ajateltuakaan vauvantekoa ja saa hetken olla aivotkin "lomalla" näistä asioista. :D

Jotkut tuolla ylempänä puhuivat siitä, että kuinka usein teillä pupuillaan. :D
Minä taidan olla sitten jonkinlainen nymfomaanin alku. En voi kuvitellakkaan, että mies antaisi minulle vain 4 kertaa kuukaudessa. :eek: :D Ja koska molemmat siitä hommasta tykätään, niin kyllä sitä lähes päivittäin tulee pupuiltua. Joskus useammankin kerran päivässä. Tottakai työt rajoittaa jonkin verran, koska molemmilla kolmivuorotyö ja vuorot kun menevät miten sattuu. Ja silloin kun täti on kylässä niin 2-3 ensimmäistä päivää on aika hiljaista. :whistle:

Ovisten tikuttelusta: Itse en ole siihen hommaan vielä ryhtynyt. "Poppakonstitkin" saavat odotella vielä hetken aikaa. Jospa se pienokainen saataisiin tänne ilman niitäkin. :heart:

Plussatuulia kovasti kaikille +++++++++++++++++++ :whistle:
 
Mut voi laittaa plussanneisiin. 24.11 Yk 4 :)

Testasin tänään vielä taas kerran ja on kyllä niin vahva plussa, ettei siitä voi enään erehtyä! :heart:

t84 Niin lämmin suuri rutistus sulle. Koitathan jaksaa ja älä vaan luovuta! :hug:
 
pöppinen
Heipä hei kaikille !!

Suuren suuri voimahalaus t84 typerän, typerän tädin vuoksi ! :hug: :heart:
Murmeli88 onnitteluja vielä :heart:

Eilen menkkamaisia kipuja alavatsassa TAAS, muttei tippaakaan verta. Auton kyydissä meinas itku päästä kun jysähti vähän kovemmin täyssyyn, kohdun tietämillä vihlaisi sietämättömästi. Pelottaa että on joku kysta tms tuolla alavatsassa niin pitää gynellä mennä käymään...
Mut ku välillä kipu oli ovismaista niin eiköhän tämän tytön ollu pakko saaaha heiluttaa peittoja ;) :LOL:

Paljon plussatuulia kaikille, aletaan olemaan kierron loppupuolella joten erityisen kovasti pitäs tuulien puhaltaa plussia tikkuihin ++++++++++++++++++++++++:whistle:

Ja Jaksamishalauksia muutenkin kaikille!!! :hug:=)
 
oho täällähän on taas kovasti tapahtunu viikon sisällä!! t84 voi ei halit täältäki suunnalta, ensi kerralla parempi onni! :( itse pelkään myös samaa, toivo on näitten yrityskertojen lisäännyttyä aina laskenu.. ei kyllä tässä mikään kiire ole ,mutta ite on aina kärsimätön ja jos jotain on haluamassa niin sen pitäis sitte tapahtua heti :LOL:

on: menossa kp 25/28 eikä ole mitään odotuksia, en katso enää mahdollisia oireitakaan sen tarkempaa koska kaikissa aiemmissaki kierroissa on ollu ties mitä tautia ja oiretta vaan eipä ne mitää raskausoireita ole ollu. Pitää kai jo valmiiksi läksiä tamppoonikauppaan! Oon kuvitellu että tuntuis ees jotenki oudolta jos ois raskaana?! kaikki ihanat plussatkaa te muut kuitenkin nyt ketkä jännäilee loppukierrossa ;) finnejä on kylläkin pukannu naamalle muuten harvemmin on mutta seki varmaan johtuu ihan tästä kylmästä ilmasta kun naama kuivuu ja muuta :stick: haha

Kertokaa lisää mahd. oireiluja näitä on mielenkiintosta lukea näin loppukierrosta ,ja erittäin hyvää viikonalkua kaikille!! <3
 
t84, oon pahoillani :( Toivon ja uskon, että teidänkin vuoro tulee vielä :hug:

Murmelille onnittelut varmistuneesta plussasta! :flower:

Täällä kp 17 menossa ja ovis pitäis tulla vastaan nyt tällä viikolla, loppupuolella. Kivaa, kun taas kierto on siinä vaiheessa, että jotain tapahtuu, mutta toisaalta oon lastannut aika paljon odotuksia tälle kierrolle... tää on kuitenkin 4. kierto ilman ehkäisyä (3. varsinainen yrityskierto).... TIEDÄN, että 4 kk on lyhyt aika, mutta... :ashamed:

Luetteko te muut muuten mitään odotukseen/ raskautumiseen/ vauvakuumeeseen liittyviä blogeja?
 
Huomenta kaikille ja ihan hirveesti kiitos kaikille mun tsempityksestä, olette aivan ihania ihmisiä kaikki :) tulee heti paljon parempi olo isettelleni!

Puna-Musta tervetuloa :wave: toivottvasti viihdyt seurassamme!

iseeyou tuosta oviksen tikuttelusta, mä vannotin itselleni etten tässä kierrossa tikuta, mutta saakeli mun kanssa, lauantaina ja sunnuntaina tikutin :D ei pystynyt olla vaan tikuttamatta, ja mun ei pitänyt ottaa mitään paineita koko "vauvahommasta", mut kappas vaan, en osaa olla ajattelematta asiaa päivittäin..

ON: joo eli tikuttelin ovista la ja su, mutta en saanut kuin hailukan viivan, viime kierron mukaan ovis olis nyt tänään maanantaina KP15, mutta ei :( eli se siitä, se on varmastikkin mennyt.. meinaan torstaina tuntui mahassa nippailua ja limaa tuli viime viikolla reippaasti :( paska sentään.. ja pupuiltiin joskus viime viikonloppuna sunnuntaina niin tuskin simpat torstaihin asti ovat selvinneet :ashamed: eli hukkakierto tuli.. mutta oli kyllä lauantaina ja eilen seksi oikein mukavaa siitä huolimatta kun ei ollut "paineita" asian suhteen! pitkästä aikaa nautin oikein antaumuksella! mutta kyllä nyt tympii ihan tosissaan kun ei saatu ovista hyödynnettyä! menkatki alkaa varmaan jo KP24.. eli sitä odotellessa :(

karoliina87 toivottavasti plussa pärähtäisi tikkuun! oireettomuskin voi olla raskausoire ;)

pöppinen ainakin kun katsoin niin sullahan alkaa kierto olla lopuillaan =) eli josko se oliskin jotain muuta kuin menkkaoireita!

tytöt toivossa on hyvä elää niin pitkään kunnes menkat alkaa!

Memelisa hassua tosiaan, että kerrankin toivoo että punaviitta tulis kylään.. mutta josko sieltä olis vaan yksi kummiskin irronut ja oliskin kyytiläinen? ;)

Gabrielle kuinka kävi testin kanssa!? :) odotan kovasti tietoa.. voi kun se olis plussa! kun kierron mukaan sulla on menkatki jo myöhässä!

Jomi toivottavasti sä saat hyödynnettyä kunnolla oviksen munki puolesta (kun mulla meni persiilleen) :) eli toivotaan että sulle pärähtää plussa tästä kierrosta ja mä tuun ens kierrossa perässä! mennään niin samoilla päivilläkin!

kaikille oikein kovasti plussapuhuria +++++++++:whistle:
 
Viimeksi muokattu:
niin ja Jomi, siitä kivusta sen verran, että mulla oli tuossa rintojen alapuolella ensin vasemmalla kipua joka levisi sitten vannemmaiseksi, 4 päivän kivun kanssa kärvistelyn jälkeen menin sairaalaan ambulanssilla kun mulla oli paha akuutti haimatulehdus, joka johtui tuon crohnin taudin uudesta lääkityksestä, soitin ensin lauantaina päivystykeen ja selitin tilanteen, että olen aloittanut uuden lääkityksen ja pelkään, että on haima tai maksa menossa, mutta lääkäri sanoi PUHELIMESSA diagnoosiksi vatsahaavan ja sanoi että jatka lääkitystä ja hae apteekista rennietä.. maanantaina meni kivusta taju kankaalle kun oli niin kipee etten pystynyt hengittämään edes kun se sattui ja seuraavan kerran heräsin ambulanssissa kun olo alkoi helpottamaan kun sain suoneen kipulääkettä.. eli jos kipu on vannemaista niin voi jokin sisäelin temppuilla, esim. haima, kun se toimii ruuansulatysjärjestelmässä (insuliini) ja aina kun syöt ja varsinkin jotain sulamatonta niin haima alkaa käymään ylikierroksilla kun yrittää sulattaa ruokaa ja saattaa tulehtua.. ja mä en siksi uskalla pähkinöitä enää syödä ku pelkään sitä niin kovasti! :) mutta en halua pelotella.. mutta suosittelen että menet lääkäriin! toinen mikä aiheuttaa vatsakipua on se jos suoli on tukossa, ja siksi myöskään en syö pähkinöitä kun mun suoli voi mennä tukkoon niistä..
 
AnniSofia mä luen aika usein kohtukuolemasta kärsivien äitien ja isien blogeja, en tiedä miksi kun tulee kuitenki paha mieli siitä, mutta ihailen niitä ihmisiä suunnattomasti ja tahdon seurata heidän elämäänsä kuinka kaikki alkaa taas sujua arkisesti ja suru väistyy pikkuhiljaa pois. vaikkapa eivät he ikinä asiaa unohda, mutta on tosiaan hienoa huomata kuinka he jaksavat ponnistaa päivä kerrallaan eteenpäin surusta huolimatta ja sitä onnen riemua kun he saavat terveen kauniin lapsen syliin :) näille ihmisille minä nostan hattua!
 
t84
Huomenta!
Täällä taas. Tuli vedettyä pienet vtutuskännit vkl ton tädin tulon takia, helpotti kummasti :D Nyt on itkut itketty ja huudot huudettu, uuteen yritykseen vaan. Kiitos kaikille kauniista sanoista :heart:
En kyllä tajua miten menkat alko jo kp 26, ei mulla oo ikinä 28 lyhyempää ollu, vaikka joskus on päivällä pidemmälle voinu mennä. No, jos positiivisesti ajattelee niin jouluks kerkee vielä plussata :D
Joka tapauksessa, taidan vetää ilman kikkoja tän kierron, en jaksa tikutella tms.

Tervetuloa muuten munkin puolesta uusille!

tiuhti Voi ei :( Mutta kerkeehän se vielä tulla! Ja sitäpaitsi, justhan Murmeli kerto että kerran viikossa oli puuhaillu ja silti tärpänny!

Gabrielle tuu kertomaan jo miten menee! Plussaathan munkin puolesta :)
 
t84 kännit on hyvä veto aina kun tarpeeks v*ituttaa! :D ite juon ehkä kerran 3kk ja silloinki hirveesee vitutuksee ja kunnolla! outoa kyl että täti tuli jo KP26, mikähä lie syynä siihen :confused:.. mä en usko että mulla olis ovis tuloillaan kun limat ja muut kipuilut muniksissa loppunut :( en ainakaa tikuta enää, tulee jos tulee :) pitää vaan kummiski yrittää vielä pupuilla joka toinen päivä.. varmuudeks :D
 
Huomenta ja hyvää alkanutta viikkoa! :)

t84, hyvä että helpotti! Tiiä vaikka nyt nappaisikin ja saisittekin oikeasti sen ihanan joululahjan! :heart:

Lilli88, olet toki aivan oikeassa, mutta haluaisin katsos bongata kerrankin sen oviksen. Kerran nimittäin olen "vahingossa" bongannut ja nyt haluaisin sen bongata oikeasti tarkoituksella.

ON: Tosiaan tuosta oviksesta... piti alkaa bongailemaan, mutta... En jaksanut. :D en vaan oikeasti jaksanut alkaa väkertämään, noh.. ollaan me tosiaan joka päivä peittoja heiluteltu mikä on ihan hullua, ei me näin aktiivisia olla. :D ja meinattiin että heilutellaan vielä parin päivän aikana joka päivä. Huhhei.

Eilen kyllä taas sai huokaista, kun juuri nautintojen jälkitunnelmissa alkoi kahdentoista aikaan yöllä yläkerrassa vielä lapset huutaa ja kiljua. Kysyin vain mieheltä että ollaanko me ihan hulluja ku halutaan lapsia, tuli vain toteamus että meidän lapset ei oo tuommosia.
Asia siis niin että yläkerrassa asuu perhe, jossa kaksi pientä tyttölasta. Kuulemma uhmailevat kokoajan ja ovat toisiensa kimpussa, MUTTA kyllä minusta tuohonkin käytökseen vaikuttaa se kuinka vanhemmat käyttäytyy ja moneltako ne lapset menee nukkumaan. Vanhemmat huutaa vittua ja saatanaa joka päivä, joko toisilleen tai sitten ihan lapsille. Mikä parasta lapset kukkuvat vielä ylhäällä yhdentoista aikaan ja sitten ne revitään ennen seitsemää ylös. Sitten ihmetellään että miksi lapsi on kiukkuinen. Puuh.
 
Heippa taas! Onpas taas paljon tullu tekstiä, pitää koittaa illalla lukea kunnolla :)

Omanapailemaan tulin vaan vähän, kp 20/32 ja en oo vieläkä saanu ovista kiinni :( Tikuttanu olen kp9 asti.. Nyt on kolmena päivänä tullu jo selkeä viiva, mutta ei vieläkä kontrolliviivan vahvuinen. Pupuiltu on kuitenki nyt viikon verran joka päivä :) Onneks ukko suostuu petihommiin vuodosta huolimatta :) Perjantaina ruskea vuoto muuttu punaseks.. Mistähän johtuu.. Mut samalla tavalla tiputtelee ennenki, väri vaan on muuttunu. Toivottavasti äkkiä tulis täti kylään, jos en (tuskin) satu raskaana olemaan. Pääsis sitte soittelemaan uudestaan sinne neuvolaan ja tietäis et mikä mättää ku vuodan vaan.. Vuoto alko jo 22.10. Eli yli kuukaus on jo menny.. Huoh.. Mutta jospa tää tästä.. Ärsyttää vaan niin suunnattomasti ku joka puolella pyörii äitejä vaunujensa ja mahojensa kanssa.. Telkkarissaki tuntuu et joka ohjelma oikein vilisee vauvoja. MINULLEKIN VAUVA SIELTÄ, KIITOS! :D

Mutta paaaaljon plussatuulahduksia sitä tarvitseville ja halauksia tädin kylään saaneille :hug: ! :)
 
Gabrielle Noista vaatteissa olevista myrkyistä vielä..Vaatteet kannattaa aina pestä ennen käyttöä, olitpa sitten raskaana tai et. En sen tarkemmin tiedä, että kuinka hyvin ne lähtee pesussa, riippuu varmaan millasta myrkkyä niissä on. Mutta ehdottomasti ainakin kaikki H&M:n yms. vaatteet pitäis pestä eka.

Puna-Musta Oon ihan samaa mieltä sun kanssa, että nainen miettii tätä koko ajan ja mies ei oikeastaan kuin ehkä ovulaation aikaan kun peittoa pitää heilutella ja kierron lopussa raskaustestiä tehtäessä. Toisaalta itsellä on tapana puhua, puhua ja puhua asioista miehen kanssa kun se nyt tässä samassa taloudessa asustelee ja sitä eniten näkee. Mutta ei tuo ainakaan vielä oo sanonu, että mun vaahtoominen häiritsis! Ehkä se on tottunu et panikoin kaikkea mahdollista tosi paljon etukäteen! :D

iseeyou Mulla nää asjatukset ei valitettavasti katoa edes tässä alkukierrossa, vaikka eipä asioille nyt voi mitään tehdä..

AnniSofia Mä haluaisin lukea jotain blogeja, mut en oo ikinä niitä harrastanut niin enm edes tiedä miten etsiä..Oisko sulla jotain linkkiä antaa?

t84 Kiva kuulla, että pääsit vähän rentoutumaan! :D Tsemppiä tähän kiertoon!

Chiba Näitä perheitä on itselläkin joskus ollut naapurissa! Itehän sitä tuudittautuu tietenkin siihen, että ei omat lapset tuu olemaan tollasia ja itse on varmasti parempi vanhempi. Mä myös ite monesti ajattelen, että koska olen tuleva luokanopettaja niin osaisin omatkin lapset kasvattaa, mut eihän se tietenkään niin välttämättä mene! Kunhan oman mielenrauhani vuoksi noin ajattelen! :D

ON Hankala tosiaan oikeen mihinkään keskittyä kun nää jutut pörrää aina vaan mielessä..Vaikka on kierron alkupuoli ja mitään ei nyt voi asian eteen tehdä niin silti..Alkaa olla vähän raivostuttavaa! Musta tuntuu, että on tosi vaikee nyt alkaa ovista arvioimaan kun ei tiedä yhtään millainen kierto itsellä on! Pillereitä olen siis syönyt vuosia, joten hakuammunnalla mennään. Päätettiin kuitenkin et seksiä harrastetaan vähintään joka toinen päivä, niin kyllähän se silloin pitäis onnistua. Mietin tuossa joulua jo..Meidän perheessä on jo pitkään vietetty aikuisten joulua kun lapset ovat jo aikuisia. Yleensä olen jouluaattona juonut viiniä ruoan kanssa sekä terästettyä glögiä illalla, mutta nyt ajattelin, että joisin vain yhden viinilasin kaiken varalta. Luin jostain, että punaviinilasillinen saattaisi jopa vilkastaa kohdun verenkiertoa ja alkio pääsis kiinnittymään paremmin. Onkohan tässä perää? Eihän kai yhdestä lasillisesta kuitenkaan haittaakaan ole? En ole vielä päättänyt haluanko kertoa yrityksestämme koko perheelle. Äiti tietää jo. Näyttäis oudolta jos en viiniä joisi ruoan kanssa, koska aina ennen olen juonut.

Kivaa viikon alkua kaikille! :)
 

Yhteistyössä