<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat <3<3 vol.3

Murmeli ONNEA!! Ilmoittele kun sut saa laittaa plussanneisiin! Paljon vauvaliimaa!!

AnniMu Tosi ärsyttävää toi tiputtelu, onneks ootte siitä huolimatta saanu pupuiltua! Ja hyvä tieto on se, että asiaa ruvetaan selvitteleen jos ei lopu ens kiertoon mennessä! Onpas tosiaan törkeetä puhetta anopilta! Kyllä jokainen nyt itse miettii tilanteensa eikä lapsia sitä paitsi pelkällä rahallakaan kasvateta... Sais vähän miettiä puheitaan ja pitää mielipiteensä ominaan!

Hyppy Monethan on sanonu että ovat plussanneet niistä oireettomista kierroista! Ei munkaan tissit oo hitustakaan kipeet vaikka jo kp 24 menossa!

Jomi Alkukierrot on NIIN tylsiä! Aika matelee... Onneks sulla alkaa päiviä kertyyn sen verran, että oviskin lähestyy! Vuoden aviomies -palkinto on nyt vahvasti kyllä lähdössä sinne suuntaan... =)

horrorpop Osaisinpa mäkin ottaa noin rennosti tai saisin ajatukseni jotenkin hetkeks muualle, kadehdittavaa...

Arminen Lupaavaa... Peukut tiukasti pystyssä et muutaman päivän päästä tulis kaks viivaa r-testiin!! Ei tommosilla oireilla voi olla innostumatta!

taiska87 Onnittelut ovisplussasta ja ajotuksen onnistumisesta!! Onneks ehti tuleen ennen kun sun mies lähtee! Nyt vaan kiinnittymisiä sinne suuntaan!

Lilli88 Kiva kun pääsette jo yrittämisen alkuun! Onkin helpommin sanottu kun tehty se rennosti ottaminen.. Mulla ainakin karkas samantien ihan käsistä kun päätös oli tehty et vauvaa yritetään!

pöppinen Jospa ne ei tosiaan ookkaan menkat... ;) Nenän tukkosuudesta mäkin oon kuullu raskausoireena.

t84 Mua jännittää jo sunkin puolesta kun oot mua vähän edellä! Koska aiot testata? Onko lisäoireita?

ON: vihlovia kipuja molemmilla puolilla. Alavatsassa välillä kipuja mut tisseissä ei minkäänlaisia tuntemuksia. Ei auta kun odotella ja toivoa lujaa! Päivitän pinon huomenna, nyt on silmät jo liian ristissä...
 
Murmeli Paljon onnea! Toivon, että kaikki menee hyvin! =)

AnniMu Tuollaiset puheet ovat itsellekin tuttua! Tuntuu, että aina joku "järkevämpi" on ohjeistamassa miten elämää pitäisi elää, vaikka jokainen tekee itse omat päätöksensä. Ei raha todellakaan ole mikään syy ola perustamatta perhettä, koska jos on valmis käymään kirppareilla, kestovaippailla yms. niin pienillä summilla pärjää.

Nyt täytyy mennä nukkumaan rankan työillan jälkeen! Kauniita unosia!
 
Öitä ihanaiset täältä työvuoron lomasta!:)

Ihan ensimmäiseks Murmelille paljon onnea!!!!:flower:

Ja sitten mä keskityn tähän OmaNapailuun. Elikkä tän kuun ovista ei oo hyödynnetty, en ees tiedä koska semmonen on ollut, jos on ollut. On ollut iso kiirus töissä, ja olen yrittänyt olla miettimättä vauvahaaveita.. ja tosiaan kun tuo mies toivoi yrittämisessä taukoa.. Niimpäniin, täällä siis ollut masista ja hiljaista.. Eli voin sanoa hyvästit joululahjaplussalle, ja see ya, ens vuonna uudestaan!! Jepsan, mutta mä luulen että siirryn kanssa tonne taustailijoiden joukkoon.. Kokonaan tuskin pystyn olemaan niin etten tulis teidän kuulumisia lukemaan, eli hengessä olen koko ajan mukana. Ja toivon tietysti salaa, että tässä ei yritettäessä kävis se "vahinko"..;)

Eli teille kaikille tasaset Plussatuulet!:whistle: ja toivon että sitten kun tuun takas yrittään, te ette oo enää täällä! ;):heart:
 
Kiitos suuresti onnitteluista! Oon vielä shokissa plussasta. Ajattelin nimittäin, että en voi tulla raskaaksi tässä kierrossa, koska olemme pupuilleet ainoastaan neljä kertaa tässä kierrossa. Mutta näköjään oli osunu joku kerta kohdilleen. (Harvinaisen nihkeätä seksielämää on ollut tämä viime kierto)

Oireita.
Olen todella itkuherkkä, siis t o d e l l a ! Yksikin väärä sana tai jopa ajatus omassa päässäni sai minut herkästi itkemään.
Väsymys, väsyttää niin mielettömän paljon.
Menkat myöhässä.
Oletettuna tädin saapumispäivästä lähtien nippailua.

Muita oireita mulla ei ole, siksi olen vähän epäileväinen. Ensi viikolla teen uuden digin ja varmistan, että viikot lisääntyy.
 
Viimeksi muokattu:
Hellou kaikille :) nyt on sairastettu kunnon flunssa ja sekin takanapäin!

Gabrielle, kyselit tuosta mun sairaudesta, eli mulla alkoi joskus 15 vuotiaana tulemaan ensin kaljuja länttejä päähän, ne tuli ja meni eli välillä ei ollut mitään ja joskus saattoi olla muutama läntti siellä täällä, mutta viime elokussa (2009) oltiin kreikassa lomalla ja multa alkoi ihan yhtäkkiä tippumaan vaan kaikki hiukset, meni 2 viikkoa ja ei ollut enää mitään! sitten tammi-helmikuussa tänä vuonna multa tippui loput ihokarvat! :) että näin.. mutta ehkäpä mä opin tämän kanssa elämään. ja crohnin taudista sen verran, että se on krooninen suolistotulehdus ja osaa olla niin saakelin inhottava, joskus saa p*askalla rampata tunnin välein yötä päivää, mutta nyt on hyvä kausi menossa ja käyn wc "normaalin" ihmisen verran :) senkin eteen sain 5 vuotta taistella ennenku lääkärit uskoi et mulla on maha saakelin kipeä ja tulee verta.. tuo crohnin tauti voi vaikuttaa lastensaantiin, jos olen huonossa kunnossa niin tuskin ovuloin ja sillojn ei myöskään tärppää, mutta nyt on hyvä kausi (onneksi) menossa ja ei sen suhteen ole hätää. tuo alopecia ei vaikuta mitenkään mihinkään muutakuin henkiseen hyvinvointiin! nää on molemmat ja niinkuin astmakin autoimmuunisairauksia ja yleensä kun saa yhden niin saa ainakin 3 lisää, eli seuraavaa odotellessa :) ja ei, en pahastu jos minulta kysytään asiasta! :)

Murmeli88 VOI ONNEA ONNEA TUHANNESTI! :flower: *rutistaa kovasti*

t84:, kuinka menee? jokos oot testannut r-testillä? mua niin jännittää sun puolesta!!!!!! entäs Gabrielle??

tullut ihan hirveesti tekstiä taas :) kaikille ihan kamalasti plussapuhuria ja kortteja ja kaiken maailman juttuja että tärppäis!!!!

ON: oon ihan sekasin vieläki ton flunssan takia, olisko nyt KP11 menossa :confused: mutta joka tapauksessa, mulla on menkoista asti tullut sitkeää limaa ja nippaillu vasemmalta puolelta! eli en tiiä yhtää onko ovis mennyt vai tullut?? no, mutta makkarin puolella on ollut toooosi hiljaista, joskohan tänään, toivottavasti ei ole mennyt ihan harakan perseelle koko kierto, kun miehen simppoja pitäis pitää yllä joka toinen päivä kun sillä on nyt se tuotanto heikkoa.. :D oon ollu niin kärttynen miehelle, että melkein ollaan nukuttu eri huoneissa, siksi hiljaiselo! josko tänään olis jo parempi päivä mun osalta, että uskaltais hissukseen lämmitellä miestä ja pyytää samalla anteeksi mun käytöstä :ashamed: kun meillä on ollu hirveet matsit koiran takia, kun se on niin saakelin luupää ja varmaan alkanu murkkuikä eikä tottele ollenkaan mitä sille sanoo ja mä sit kiukkuun miehelle siitä kun meillä on erilaiset "kasvatusperiaatteet" sen koiran suhteen kun se on alkanu hyppii silmille, mies on paljon lepposampi kun minä, ja musta meillä pitää olla samat periaatteet koska koira menee ihan hämilleen ku toinen käskyttää eri tahtia ku toinen, ku nyt on pakko ottaa tiukempi linja ettei mene ihan mahdottomaksi.. noh :) kyllä se tästä, saatiin onneks eilen ratkottua sekin suurilta osin ja mies lupasi, että ottaa tiukemmat ohjat kans nyt käsiin.. tulipa taas pitkä sepustus :D

AnniMu anna anoppis kiukutella, se ei ole sen asia ei olleskaan! meíllä kans alkuun kun muutettiin miehen kanssa yhteen se napisi joka saakelin asiasta (mm rahasta) ja sanoin sille kerran suoraan, että meidän rahat ja meidän talous, johon sun ei tarvii puuttua, sen jälkeen ei ole meille rahasta sanonut ja hyvin ollaan pärjätty ilman sen ojennuksia. musta on ihan turhaa lykätä lastenhakintaa rahan takia, koska aina sitä jollain pärjää! ei meilläkään ole kovin ylimäärästä rahaa, mutta säästämme joka kuukausi 50€ molemmat pahan päivän varalle, ja käydään LIDLis kaupassa ja muuta tällästä pientä jossa säästää, ja ihan yhtä hyviä tuotteita kun normaalissakin kaupassa!

LIMAgalluppiin, mulla kyllä oli viime kierrossa silleen, että oviksen jälkeen se lisäänty ja menkkojen aikaan tuli kans limaa ja menkkojen jälkeen, eli mulla ei ole ollu kuivaa kautta kuukauteen! sitä edellisessä kierrossa oli niin, ettö lima loppui noin KP18 (oletettu ovis KP14-16).

ja hei, kaikille uusille, TERVETULOA :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta vaan!

Annisofia: Entäs jokin semmoinen älypeli lahjaksi. Itelläni on semmoisia kivoja kasattavia "palikkatestejä" (esim pirunnyrkki) joissa oikeasti menee aikaa tehdessä ja joita on mielenkiintoista tehdä. Ainakin olisi aivojumppaa mummolle siinä kun miettisi miten päin palikat laitetaan :) Ristikkolehti olis varmaan kanssa hyvä idea jos ei näköongelmaa oo, miun mummo ainakin niitä mielellään täytteli.

Murmelille iiiiiso onnitteluhali!:hug:

Jomi: Ihana mies sulla :) Kyllä ne aina osaa yllättää vaikka välillä miettii ainakin omalla kohdalla et ei se ajattele ku jotaki moottoreita, mut mulla oli kans eilen munakas oottamassa ku tulin kotiin! Vaikka ei mitään gourmeeta ollutkaan niin kyllä lämmitti niin mieltä ja oli semmonen olo et tuota miestä mie rakastan! :heart:

TERVETULOA kaikki uudet :wave:

Mulla kävi äsken asiakas joka kysyi oonko kohta jäämässä töistä pois :mad: Siis miun on saatava nää läskit pois!! argh!

Tuli muuten otettua se influenssapiikki maanantaina ja on muuten kipeä käsi ja kaikki kainalon imusolmukkeet myös!! AUTS! Eka ajattelin et eihän tästä mitään tullu mut kipu tuliki vasta 24h siitä rokotteesta ja oli muuten myös vasen rinta kipeä, vihlo ihan hulluna. Mie jo aattelin et mikä syöpä miulla on, ennen ku yhdistin siihen rokotukseen. Raskaana jos oisin ollut niin oisi kyllä jäänyt ottamatta. Kuulin että nyt on kuulema yhdistetty joitakin kehityshäiriöitä syntyneillä vauvoilla siihen influenssarokotukseen. Ihan kamalaaa! En kyllä muutenkaan mitään rokotuksia raskausaikana ottaisi, ellei olisi oikeasti omasta hengestä kyse.
 
t84
Heippa taas!
Oon viettäny vähän hiljaiseloa pari päivää, jotenkin iski jo melkeen paniikki kun vauvajuttuja täällä luin ja itteäni jännitti niin pirusti.

Ei täällä ihmeempiä uutisia vielä, koopee 25 ja tänään aamulla testasin puhtaan negan. En pystyny enää odottamaan. Mieli rauhottu samantien. En mä jotenkin usko että mitään on, ällötys on menny ohi eli ei oo muita oireita kun toi ainokainen kipeä tissi, mikä nyt enemmänkin naurattaa :D Niin joo ja valkkaria tulee jotenkin ehkä enemmän, onko toi joku oire :confused: Tai en tiedä keksinkö tonkin. Eli eiköhän täti tuu sunnuntaina niinkun normisti... :(

Murmelille vielä kerran onnea :heart:
Ja mulle tuli nyt ihan masis, te puuhailitte VAAN 4 kertaa... (mikä ihmeen VAAN? :D) No hemmetti, me ei puuhailtu ku vaan 3 kertaa enkä mä pitäny sitä mitenkään liian vähänä kun ovis jopa löyty :D

AnniMu Voi anopit... Ne on ihan omaa luokkaansa :D Vaikka toi mun anoppi on ihana tyyppi, tullaan hyvin toimeen ja se tykkää musta hirveesti, niin luoja mulla meinaa välillä hermo mennä siihen. Sekin saattaa möläytellä vaikka ja mitä, vaikkei todellakaan tarkota mitään pahaa. Senpä takia en olekaan sille kertonut mitään tästä, vaikka se monta kertaa onkin kysynyt. Oon aina vaan naureskellut että "lapsia, meille? No ei todellakaan vielä hehheh"... Paska mieli itelle jää tosta kun niin kovasti toivois mutta mielummin noin kun en tiiä mitä toi keksis jos sais tietää... Ja kun tää nyt sattuu ole vähän herkkä paikka mulle...

Ja rahasta, ei mekään mitään kroisoksia todellakaan olla :D Kyllä kaikki menee mikä tulee, ja välillä enemmänkin... Ei me nälkää nähdä mutta on välillä tiukempaa varsinkin jos sattuu vak.laskut ym kaikki pamahtamaan samaan aikaan. Mä vähän luulen että tää on elämää, ei meille ikinä tuu enempää rahaa olemaan niin en ota tosta stressiä :D

Hyppy ihanaa, sullakin alkaa piinaviikko :D
 
Murmeli88 Onnea ihan hirmuisen paljon! Kaikkea hyvää teille :heart:

Arminen Miten se onkin vähän aina niin, että kun oikein yrittää olla rauhallinen kierron loppupuolella, niin silti ne toiveet vaan nousee pilviin :D Tuo vuoto kyllä kuulostaa kiinnittymiseen liittyvältä, olispa se sitä!

taiska87 Mahtava juttu, että saitte oviksen hyödynnettyä noin hienosti!

AnniMu :hug: Koita unohtaa ne anopin puheet. Huolehtikoon vaan omasta elämästään, te elätte omaanne!

Tuommoiset kommentit on mulla ainakin yksi syy siihen, miksi en halua kertoa meidän yrityksestä kenellekään mitään. Mun äiti on ainakin kerran sanonut, että mun pitäis valmistumisen jälkeen olla töissä ainakin pari vuotta, ennen kuin kannattaa lapsia tehdä. Muuten hyvä, mutta valmistuessani oon varmaankin lähemmäs 26 vuotta... Ja mun alan työnäkymät eivät oo mitenkään ruusuiset. Toki voisin kaupan kassalle mennä, mutta jotenkin ei houkuta enää varsinkaan siinä vaiheessa, kun on maisterin paperit kourassa. Todennäköisintä on, että perustan oman toiminimen ja kynytän vähällä rahalla lopun ikäni. Mieluummin yritän nuorempana jo saada jälkikasvua, kun hedelmällisyyskin on parempi, kuin sitten maksaa kalliista lapsettomuushoidoista kolmenkympin jälkeen. Vaikka eihän sitä tiedä, vaikka ei niitä lapsia tulisi näin nuoremmallakaan iällä, mutta yritetään nyt ainakin! Ja tosiaan, tällä hetkellä ei sitä pätäkkää ole yhtään ylimääräistä. Enkä mäkään usko, että tää tilanne kovin merkittävästi kohentuu, paitsi tietysti sitten, kun molemmat ollaan töissä. Mutta tuskin siis silloinkaan on tarvetta miettiä, mihin rahansa tuhlaisi :D

Zophie Hmm. Mä veikkaisin, että ovulaatio olis juuri tulossa/menossa :D Ehkä. Siis mun tietämykseen ei kyllä kannata luottaa, mutta tunginpa nenäni tähänkin asiaan ;)

Gabrielle Huih, sullakin jo kp:t hyvissä lukemissa. Jännää! Ja joo, kyllä täälläkin alkaa pian vähän jännemmät ajat onneksi. Ovulaatiota metsästellään tuntemuksien perusteella :)

t84 Vielä siis jännäillään, kuinka sulle käy :p Hienoa, että osaat pysyä rauhallisena. Toivoisin itselle edes vähän samaa, mutta enköhän mä taas hypi seinille kun kp:t kasvaa... :headwall:

Pitää nyt korostaa, että tuo mieheni on tosiasiassa aikamoinen laiskajaakko, mutta hällä on hetkensä :heart: Eilenkin se jaksoi mua hoivata, kun illalla sain jonkun helvetin sappikivikohtauksen tai vastaavan ja mietin jo kovasti päivystykseen lähtöä. Koko ylävatsa tuntui olevan krampissa ja se tuska oli jotain aivan hirveää. Samalta korkeudelta kuumotti ja jomotti myös selkäpuolta. Join lasillisen Samarinia, kun en muutakaan keksinyt, mutta siitä tuli oksettava olo ja niinpä sitten kävin halaamassa vessanpönttöäkin. Vessasta tullessa meinasin pyörtyä ja miehen piti taluttaa mut sänkyyn. Onneksi vatsakipu helpotti melkein heti, olo vaan oli kuin jyrän alle jääneellä. Nukuin melkein kaksi tuntia ja herättyäni mulla oli kaamea nälkä ja heikotus. Sitten kun sain vähän syötyä jotain, olo koheni samantien. Mulla on noita kipukohtauksia ollut keväällä 2006, silloin niitä oli parin viikon ajan joka päivä. Ja se kesti aina jonkun tunnin, pari kerrallaan. Siinä vaiheessa, kun vihdoin aloin soitella lääkäriaikaa, kohtaukset loppuivat kuin seinään. :confused: Sappikiviksi silloin arvelin, mutta en tiedä voiko ne tuolla lailla mennä ohi, kun en ruokailutottumuksia vaihtanut mielestäni mitenkään radikaalisti. Nyt viime aikoina oon tuntenut samankaltaista kipua silloin tällöin, mutta miljoona kertaa lievempänä... paitsi eilen. Jos noita kohtauksia vielä tulee, niin sitten täytyy kyllä mennä lääkäriin ja rivakasti. Onneksi olo koheni iltaa kohden, niin jaksoin ehdottaa miehelle peiton heiluttelua! :) Jonkun ovislaskurin mukaan hedelmällinen kausi olis alkanut eilen, joten yritän nyt kellistää tuon muruseni noin joka toinen päivä. Ihanan laskelmallista :D Miehelle varmaan kelpais joka päivä, mutta mun paikat ei tahdo kestää semmoista pidemmän päälle.

Tsemppiä kaikille piinailijoille ja niitä plussapuhureita, puuuuuuh! :whistle:
 
Murmelille IIIIISOT onnentoivotukset!! Olet plussan ansainnut! :heart:

t84 Niin, eipähän tarvii yksin jännätä! vaikka mulla onkin piinaviikko, niin jotenkin tuntuu että ei siellä mitään ole.. mutta siltikin raskaustestit polttelee nyt jo näppejä tekis mieli jo testailla! mutta :D

Mimmu Joo, tuo on ahistavaa ku vihjaillaan johonkin äitiyslomaan/raskauteen, itelle se on herkkä paikka. Mutta, eihän ne kaikki tajua että vauvasuunnitelmat on mielessä jne.. Anoppi tokas yks päivä että "Näytät ihan siltä ku oisi jo ylipuolivälin raskaana.." hmm, kiva.. :)
 
Jomi Inhottavia tuommoset kipukohtaukset! :/ Kannattaa tosiaan lääkärissä käydä tarkistuttamassa syy! Itse olisin varmaan ihan paniikissa heti soittamassa lääkäriaikaa!

Värjäsin nyt sitten hiukset lähemmäs omaa väriä, jotta ei raskaana tarvi tuollasia myrkkyjä käyttää! Tää väri on siinä mielessä hyvä kun ei näy vaikka juurikasvua tulee. Entisessä värissä olis ollu aika räikee ero. Oottelen nyt sitä tyhjennysvuotoa, joka kai pitäis muutaman päivän päästä pillereiden kesken lopettamisesta tulla..Hormonit on ihan kivasti heittäny häränpyllyä pillereiden lopettamisen jälkeen! Eilen itkin vaikka kuinka kauan ilman syytä ja olin töissä tosi kiukkunen. En oo normaalisti tämmönen ilkee kiukkupussi nii olin ihan ihmeissäni omasta käytöksestäni. Onneksi sen tietää, että johtuu hormoneista. Tosin töissä saattoivat vähän ihmetellä..:ashamed:
 
Hiuksia saa värjätä raskausaikanakin, jos haluaa, ei pitäisi olla haittaa :)
Yleisimmät 10 kysymystä
Lilli88 Pakko muuten kysyä, oletko varma ettei hormonien heittely ole vain siitä johtuvaa, että lopetit kesken levyn syömisen, nimittäin onhan pillereitä käytettäessäkin se viikon tauko jolloin tyhjennysvuoto tulee, joten epäilen, että muuten noin nopsaan hormoneihin vaikuttaisi. Tämä toki vain minun ajatteluani...
 
Zophie Tiedän, että hiuksia saa värjätä ja kosmetiikkaa käyttää, mutta itselläni on sellainen periaate, että en halua varsinkaan raskausaikana niihin koskea. Ne on kuitenkin sellaisia myrkkyjä, ettei voi olla kauhean hyväksi. Tiedekin kehittyy ja voihan olla, että myöhemmin saadaan selville niillä olevan jotain vaikutuksia. Itse käytän muutenkin paljon luonnonkosmetiikkaa ja värjään hiuksia harvoin niin tämä nyt on tällaistä omaa ajatteluani. :) Siis nimenomaan aattelin, että siitä nuo mielialanvaihtelut johtuu kun lopetin pillerit kesken levyn. Tarkoitettiin kai samaa asiaa? Joskus kirjoituksessa ei osaa ilmaista itseään ihan niin selkeästi kun puheessa! :D
 
Murmeli88, paljon onnea! :heart: Vaikka tosiaan tuli sama olo kuin t84, että miksi kaikki yrittää VAAN sen 3-4 kertaa ja itsellä menossa JO 7. :D Noh, eihän ilman yrittämättä mitään saa... minusta tuntuu että minulla se saaminen kestää aina vähän turhan kauan, oli se asia mikä tahansa.

Oon ollu taas helvetin positiivinen kun kokoajan mietin että en varmasti tässäkään kierrossa tule raskaaksi, ja kokoajan tulee jotain vauvavatsoja tai pikkuvauvoja perheineen vastaan niin mieli aina laskee, että miksi ei meillekin. Jopa mietin mielessäni että vähänkö oma mies olis aivan ihana näköinen, kun kantaisi turvakaukaloa ja lastaan siinä. (Ja kuka sen potkimisviestin juuri kirjoitti, eeeen minä :D)

Mutta omaanapaa niin olis jo 10kp menossa. Tässähän vois alkaa jo kohta testaamaan. Ihme kun nyt jo on tullut valkovuotoa aika reilusti, meinasin jo panikoida että voiko olla mahdollista että ovuloisin jo nyt, mutta voihan tuolla greippimehulla olla vaikutuksensa.

Tuosta kosmetiikasta raskausaikana, niin eikös vasta tullut tutkimus että äitien meikkaamista haluttaisiin rajoittaa, koska kovalla meikkaamisella olisi yhteys poikien kivessyöpien tms kanssa.

TS: Asiantuntija rajoittaisi odottavien äitien meikkaamista | Raskaus ja lapset | Iltalehti.fi

Suositus: Älä lotraa millä tahansa voiteilla raskausaikana! | Raskaus ja lapset | Iltalehti.fi

Ja nyt on näköjään parasetamolista puhetta, ettei sitä saisi käyttää raskausaikana.. Oivoi.
Tutkimus: Parasetamoli haitallista odotusaikana | Raskaus ja lapset | Iltalehti.fi
 
Paljon onnea plussanneille! :)

Täällä ei kummempia, kp 15. Odottelua, toivottavasti olis tärpänny. Eilen aamulla oli tosi ihmeellinen kipu alavatsassa, kohdun kohdalta koski kauan aikaa, sellaista todella inhottavan tuntuista, samanlainen tunne kun gynekologi ottaa kohdunsuulta näytteitä sellasella tikulla, mutta koski paljon kovemmin, mitä lie oli. :confused:
 
Suurkiitos onnitteluista! :) :heart:

t84 Jos saisin niin haluaisin, että seksiä olisi vähintään kaksi kertaa viikossa.. Toisin sanoen, olisi vaikka keskiyö ja silmät aivan ristissä ja mieheni ehdottaisi seksiä, olisin samantien valmis.
Sillä tarkoitin, että on ollut vaan neljä kertaa kuukauden aikana seksiä, ja se masentaa taas minua.
Ja ne ne neljä kertaa oli oikeesti viikon välein! Ja ovista yritin jopa tikuttaa, mutta luovutin jossain vaiheessa kun oli aina saman vahvuinen. En siis tiedä yhtää, milloin ovis on ollut! :D
 
Äipäksi91 Toivottavasti pääsette pian yrittämään! Siihen asti hyvä, että oot osannu laittaa esim. kiertopäivien miettimisen taka-alalle ja oot ymmärtäväinen miestäsi kohtaan. Paljon tsemppiä teille ja tuuhan jo pian takasin!

Murmeli88
Ei toi mustakaan nyt NIIN nihkee määrä ole! :D Pääasia että on tärpännyt! Millon sulla oli ovis eli millä dpo:lla sait plussan? Oireet on aina mielenkiintoista kuultavaa!
muoks. olitkin just kirjottanu lisää, joo kerran viikossa ei hyvä, mielummin ottasin ne kaikki kerrat sillä otollisella viikolla! :LOL:

tiuhti_
Varmaan sunnuntaina testailen, mulla on sillon synttärit, josko saisin maailman parhaimman synttärilahjan! Huomenna tosin pikkujoulut eikä oikein huvittais mitään juoda (vaikka tiedän ettei se vielä vaikuttais mut silti tuntuu väärältä).
Kiva kun viitsit kertoa sun sairaudesta, helpompi ymmärtää kun tietää enemmän. Aika paljon varmasti molemmat vaikuttavat sun elämään ja varmaan oot tehnyt aika työn kaikkeen sopeutumisessa. Ikävää että vaikuttaa myös vauvan saamiseen... Mukava kuulla, että nyt menossa parempi jakso, toivotaan että sitä huonoa ei näköpiirissä olekaan!!

mimmu1984
Että osaa ihmiset olla sitten tahdittomia! Mä en ainakaan kysyis keneltäkään ellen olis varma että just SIITÄ on kyse!! Eikö ihmiset ajattele miten niiden sanomiset voi loukata vaikkeivat mitään pahaa tarkottaiskaan...
Ihanaa, että sullakin palvelu pelaa. Kummasti saa hyvälle tuulelle kun toinen ottaa huomioon! Toivottavasti rokotteen haittavaikutukset menis nopeesti ohi!

t84 Ei meinaa vielä mitään!! Kyllä sieltä se plussa tulee! Vielä jatketaan piinailemista! Testaillaan sit sunnuntaina! Hyppy, liitytkö seuraan??? Pidän meille kaikille hirmuisesti peukkuja!

Jomi Inhottavia tommoset kivut... Toivottavasti et joudu niistä kärsimään useammin. Just tyypillistä tietty et sit kun vaivautuu lääkäriin niin oireet loppuukin... Onnea oviksen bongaukseen!

Lilli88 Mä en oikein tiedä mitä ajattelisin noista hiusvärihommista... Eihän sitä tietenkään halua tehdä mitään mikä vois olla haitaks sille pikkuselle mut toisaalta ei halua vielä sitä touhua ihan ääripäihinkään. Tietty paras olis varmaan valita joku kultanen keskitie, esim. unohtaa hiusvärit yms eikä sit stressata liikaa syömisistä tai jotain sinne päin. Mulla ei koskaan värjätä kun tyvi kun oon kans niin lähellä omaa väriäni ja käyn noin 8 viikon välein et tuskin luovun siitä...
Toivottavasti sulla tulis tyhjennysvuoto nopsaan et pääsisitte heti aloittaan yrittämisen!

Zophie ja Chiba Kiitos linkeistä! Mielenkiintoista luettavaa... Mua rupes noi öljyt mietityttään. Ostin just Weledan raskausajan öljyä (jo valmiiks.. :D) kun mun kaverit on sanonu sen olevan ainoa joka auttaa ehkäiseen raskausarpia. Mut hajusteista siinä enimmäkseen puhuttiinkin et tuskinpa tohon niitä on lykätty.

Chiba Mä vielä työssäni neuvon ihmisiä äitiysloma-asioissa ja täytän niitten hakemuksia ja lähettelen Kelaan... Viimeks tädin tulessa kyllä tuntu pahalta tehdä niitä vaikka eihä se multa ole pois mut silti...

Nannie Toivotaan et se olis ollu jotain suotuisaa!! Kiinnittymisonnea!

ON: Sivuilta vihloo ja tänään oli jotenkin huono olo (saattoi johtua nälästäkin...). Noitten terojen kanssa on kyllä vaikeeta tietää mitkä oireet johtuu niistä ja mitkä on luomua... Ei auta kun jatkaa jännittämistä ja toivoa kaikkein parasta!

Plussatuulia kaikille ja ovisonnea sitä odotteleville!
 
Viimeksi muokattu:
The Esikoisesta Haaveilevat TO 25.11.2010



soleigh................kp 43/28..............................5/10
yina....................kp 33/33-35.........................yv 1,5



Memelisa.............kp 27/?..............................yk 5
t84.....................kp 25/28............................yv 2
Gabrielle..............kp 25/26............................yk 3
Skooby................kp 25/28-31.......................yk 2
Arminen...............kp 24/28............................yk 2
Hyppy.................kp 21/28............................yk 2
horrorpop.............kp 21/27-34.......................yk 4
pöppinen..............kp 21/28-30.......................yk 1
Karoliina87............kp 21/28...........................yk 6
Taiska87..............kp 20/??............................yv 2
Zophie.................kp 20/34............................yk 2



AnniMu.................kp 16/32............................yk 2
HelenaM...............kp 16/48.............................yk 2
Nannie.................kp 15/26.............................yk 3
mimmu1984...........kp 15/31-35........................yk 6
Iloksi....................kp 15/32............................yv 4+
AnniSofia..............kp 13/35-37........................yk 3
Jomi.....................kp 12/27-35........................yk 4
tiuhti_..................kp 11/28.............................yk 2
Chiba...................kp 10/30-35.........................yk 7



Ella83...................kp 8/34..............................yk 3
iseeyou.................kp 7/25-29.........................yk 4
helitys..........................................................
Lilli88............................................................
Jonna_91......................................................
Salpe............................................................





HAAMUJENGI/RKTT


Murmeli88.............kp 29/27............................yk 4

TAUSTALLA KUUMEILEE


An-nie
Shih
BlueNote
Äipäksi91




Plussanneet :heart::heart::heart:




EdlaOnni 23.7.2010 yv 2+
HappyFeet 1.8.2010 08/08
Päivänsäde82 17.8.2010 yk 2
chiaraa 30.8.2010 yk 3
Tiudeliini 12.9.2010 yk 2
Odes 13.9.2010 yk 5
Lumpe 15.9.2010 yk 4
fyssari86 18.9.2010 yk 1
Supuliini 20.9.2010 yk 2
haaveilija87 22.9.2010 yk 2
Otokka 28.9.2010 yk 1
susse83 9.10.2010 yk 3
Valkokulta 10.10.2010 yk 10
Mary Jane 13.10.2010 yk 3
niuku 20.10.2010 yk 14
MyDream 22.10.2010 yk 10
Arianna 28.10.2010 yk 5
Keiju123 31.10.2010 yk 1
Dreamangel 1.11.2010 yk 2
NiQ 6.11.2010 yk 4
anu84 8.11.2010 yk 26
Anna-79 11.11.2010 yk 1+6
 
Mukavaa perjantaita kaikille :) viionloppu ois käsillä!

t84, Gabrielle: ihan sikapaljon teille onnea testaamiseen! mä niin oikeesti jännään teidän puolesta :D ramppaan täällä katsomassa et joko joko.. ja kiitos Gabrielle tuestasi ja ymmärryksestäsi :) mä pelkään hirveesti ihmisten reaktiota tuosta kaljuudesta ja muusta! Hyvää etukäteis synttäritoivotukset sinulle :) :flower:

Jomi:, mee ihmeessä käymään lääkärissä jos tuollanen kipuilu jatkuu! ei kannata turhaan kärsiä! mutta munkin kohdalla käy aina niin, että kipu ehtii loppumaan ennenku pääsen lääkäriin saakka.. siksi en mene enää niin herkästi lääkärille!

Mites yläpään tytöt muuten? kuinka teillä menee? kohtahan on testauksen aika! :) tulkaahan kaikki heti kertomaan, kuinka teillä käy! plussaonnea kovasti :)

Nannie, voi kun se oliskin kiinnittymisvuotoa! tikutitko oviksen vai bongasitko sen muuten?

Heh heh :D onneks mun ei tarvii edes murehtia tuota tukanvärjäystä! ennen värjäsin tukkaa 2kk välein milloin minkäki väriseksi ja nyt kun sitä ei ole niin eipä tarvii siitä ressata :D mutta peruukin osto onkin toinen juttu, se maksaa 600€ jos tahtoo hyvälaatuisen ja kestänee sen 6-8kk.

Chiba ja Zophie kiitos linkeistä, on mielenkiintoista lukemista!

mimmu1984, noi on ikäviä noi kommentit, mäki sain aikoinaan yhdeltä mummelilta isot onnittelut lastenvaateosastolla kaupassa kun katselin kummipojalle potkareita, että "onneksi olkoon :) koska pienokainen syntyy? olet vielä kovin nuori, on varmasti haastavaa...". vastasin vaan että kiitos onnitteluista ja että vielä olis pari kuukautta laskettuun aikaan :D hah hah.. eli ei kannata välittää vaikka tuntuukin ihan kamalalta kun toivoo sitä pienokaista niin kovasti, että sydäntä vihloo kun joku moista kysyy! ja noista rokotteista, mä otin viimeisen kerran influenssarokotteen viime vuonna, kun sain niin hirveen flunssan heti perään ja käsi oli niin helkutin kipee, ettei viikkoon voinu nukkua sillä kyljellä saatika nostaa koko kättä! koita pärjätä :)

mutta tässä olis tytöille vähän luettavaa, ai saatana et pistää vihaksi :mad: Pariskunta äänestyttää blogissaan: Abortoida vai ei? | Ulkomaan uutiset | Iltalehti.fi
 
Viimeksi muokattu:
t84
Huomenta kaikille, ihan pikavisiitti vaan!
Voihan nenä, mä ihan innoissani ajattelin että tänään testaan, josko sieltä jotain näkyis, mutta oonkin käyttäny kaikki r-testit loppuun :D Äsken niitä oli vielä hirvee kasa... :ashamed: o-testejä löytyy kyllä senkin edestä...
 
tiuhti_ : Ei mulla mitään v-vuotoa kummempaa ole ollut, oli vain se ihmeellinen kipu keskiviikko aamuna, ei onneksi kestänyt kauaa, ihmetytti vaan mitä se oli. Voihan se kai olla että munasolu irtos mut tuntuuko se kipu kohdun kohdalla.. :confused: No peittoja on heiluteltu ahkerasti, toivotaan että tuottaa hedelmää :) Niin ja ovistestejä tein muutaman päivän, sunnuntaina tuli kaksi melkein yhtä vahvaa viivaa.
 
Viimeksi muokattu:
Nannie no nyt sit vaan toivotaan, että pupuilut osui oikeaan aikaan, oliskohan tuo kipu sitten keltarauhasjomottelua, joka tulee oviksen jälkeen kun kohtu valmistautuu ottamaan pienokaisen kyytiin.. tiedä sitten :confused: nää on niin vaikeita juttuja.. mutta toivotaan ihan tosissaan et olis tärpännyt!!!!!

t84 no voihan kökkö :D toi olis niin mun tuuria! nyt eiku apteekkin tai nettiin tilaamaan testi/testejä.. :D
 
Huomenta taas, ihanaiset! :heart:

Hiusväreistä ja muista ”kemikaalimyrkyistä” olitte jutustelleet. Mä oon itse nyt jo pidemmän aikaa ollut värjäämättä hiuksiani ihan silkasta laiskuudesta. Juurikasvua saa olla vähän väliä värjäämässä enkä ”muista” käydä kampaajallakaan kuin ehkä puolen vuoden välein eli suurimman osan vuodesta näytän ihan järkyttävältä moppitukkani kanssa :D Yleensä syynä on kyllä raha...). Mutta eikös tämä luonnollinen hiusväri ole nyt just trendikäs, joten taidanpa pysytellä tässä omassa epämääräisessä värissäni raskausaikanakin. Navigoin eilen Chiban linkkien kautta johonkin Kuluttaja-lehden teettämään tutkimukseen, jossa oli löydetty mm. Vero Modan äitiyspaidasta korkeat pitoisuudet ftalaatteja :( En oo oikein koskaan edes tajunnut, että vaatteissakin on ties mitä myrkkyjä. Nuo ftalaatithan on oikeasti vaarallisia ja vaatteista voivat kulkeutua verenkiertoon ja aiheuttaa sikiölle kehityshäiriöitä. Lisäksi ne ilmeisesti voivat aiheuttaa lapsettomuutta. Tosi kivaa! Raskausaikana toki haluaisi pientä ihmisen alkua suojella kaikelta vaaralliselta, mutta en haluais mennä hysterian puolelle. Tuo parasetamoli mua on alkanut kyllä tosissaan mietityttää, kun noita vastaavia uutisia ja tutkimuksia on tullut viime aikoina useampikin... Ehkä siis sitä yrittäisin välttää. Meikkaamista tuskin lopetan, koska sekin on niin vähäistä mulla muutenkin. Juhliin toki meikkaan reilummin, mutta arjessa käytän yleensä vain ripsaria, mutta jos olen päivän vain kotona tai vaikka kävisin kaupassakin, niin en monestikaan jaksa vaivautua meikkaamaan.

Gabrielle Olispa nuo oireet nyt Sitä Ihtiään :heart: Täytyy muuten itsekin tutustua tuohon Weledan öljyyn. Mulla on kyllä raskausarpia jo nyt, kun aika vauhdikkaasti tuli lihottua yhdessä vaiheessa. Mutta jospa niitä ei ihan kauheasti enempää tulisi raskausaikana, kun nuo edelliset alkaa vihdoinkin muuttua haaleammiksi. Vaikka sama se niiden arpien kanssa toisaalta on, kunhan vaan saisi vauvan :)

tiuhti_ Mulla on kans joku semmoinen ajatus iskostunut päähän, että lääkäriin ei pidä mennä ennen kuin tyyliin viikatemies kolkuttelee ovella – mikä on siis ihan tyhmää, tiedän :D mutta silti sitä jotenkin lykkää aina viimeiseen asti... Vaan hui JÄRKKY minkä hintaisia nuo peruukit on :O En oo tiennyt ollenkaan, ja nekö kestää noin vähän aikaakin? Saako tuommoiseen mitään avustusta esim. Kelalta? Tuo blogijuttu on taas semmonen, että verenpaine nousee ja kohisten... Uskomatonta, sanattomaksi vetää.

t84 Höh, miten ne testit nyt noin loppui :D Ja mä kun niin odotin uusintatestausta :whistle: Ovistestejähän voi kans kokeilla, kun niiden pitäisi reagoida LH:n lisäksi hCG:hen! Jostain englanninkieliseltä sivustolta luin, että LH ja hCG on muuten samannäköisiä ”tyyppejä”, mutta hCG:llä on päässään ”hattu”. Siis vähän niin kuin :> ja d:> ja ovistestit reagoi nimenomaan tuohon osaan, jolla ei ole hattua, siis :> , joka löytyy myös hCG:stä. Olipas hieno selitys kuvineen päivineen :D

Juttelin noista kivuista äidin kanssa ja se kyseli, mitä olin ennen tuota kipukohtausta syönyt. Vähän ennen olin tosiaan syönyt pari kourallista pähkinöitä ja samassa muistin kuinka äiti aina sanoo, että sille tulee pähkinöistä kaameat vatsakivut. Silloin tällöin voi muutaman syödä, mutta jos syö parina päivänä peräkkäin, niin aijai. Ehkä siis mullekaan ei enää pähkinät sovi... Ainakaan just yhtä kourallista enempää en uskalla enää edes kokeilla. Mantelit sopii kyllä äidille ja toivottavasti mullekin, koska mantelijauhoista saa leivottua kaikenlaista karppiruokaa :p Toki sen mantelijauhon pystyy korvaamaan esim. soijajauholla, mutta vielä en oo nähnyt missään kaupassa tuota soijajauhoa (mikä ei tietenkään tarkoita, etteikö sitä myytäis useassakin kaupassa, kun ei nuo hoksottimet aina pelaa).

Viimeinen työharjoittelupäivä tänään! Hyvästi aikaiset aamuherätykset ja inhottavasti pirisevä herätyskello :p Mukavaa viikonloppua!
 

Yhteistyössä