<3 <3 MARRASKUUN massukat TOUKOKUUSSA 2011 <3 <3

Biana et oo viimenen, mulla on ainaki maanantaina :) Ollaan muuten ihan samoissa viikoissa.
Ja mitä oireisiin tulee, niin mulla ne loppu tosiaan joku 3 viikkoo sitten ja pelko iski täälläkin, mut mm. eilen kävin neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä ja siellä se vaan pamppaili. Eli rohkein mielin perjantaiseen ultraan, jos ei mitään vuotojakaan kerta ole niin en suosittele oireista päättelemään yhtään mitään :) Paljon onnea ultraan!!

Britney & 11+2
 
Biana, joo et tosiaan oo viimeinen, täällä odotellaan kovin maanantaista ultraa kuten Britneykin. Miulla kanssa ollut melko oireeton raskaus ja viime päivinä on tuntunut, että ne pienetkin oireet ovat kaikonneet. En silti ole huolissani, kahdesti ollaan jo tyyppi nähty täynnä elämää, vuotoja ei ole ollut ja kyllähän oireet kuitenkin ennemmin tai myöhemmin katoavat. Eikä asia muutenkaan huolehtimalla ainakaan parane, joten ei muuta kuin aurinkoisia ajatuksia kaikille mammoille! :)

Sannuska80 12+0
 
Tänään käyty ulrtassa ja pieni vilkas ihmisen alku siellä kyydissä kellii:heart:
Todella nopea oli liikkeissään mutta saatiin mitattua niskanturvotus 1.1mm pää-perämitta 5.2cm vastasi viikkoja 12+0 eli neljä päivää edellä nitä kuukautisten mukaan mutta ei muutettu laskettua aikaa.
Ja todellakin kerroin heti vanhemmilleni kun hain pojan hoidosta ja äitini oli kuulemma arvannut mutta ei ollut kyselly mitään aikaisemmin.


Tytti83 ja Toukkis 11+3
 
Onnea kaikille ultrassa käyneille :)

ON:
Hirveä huoli vaivannut viikon ajan, että onko pikkuisella kaikki hyvin : / Vaikka tiedän, että on normaalia, että oireet häviävät ja multa ei ole edes kaikki hävinnyt. Edelleen on menkkamaisia kipuja eli kohtu ainakin kasvaa ja maha pömpöttää koko ajan vaan lisää ja muitakin pieniä oireita on, mutta jostain syystä silti vaan pelottaa että entä jos toinen ei olekaan enää hengissä :( Tiistaina onneksi neuvola, tuntuu vaan että sinne on ikuisuus vielä ja ei saa mielenrauhaa nyt ollenkaan.. Tyhmä pää :(
Hirveästi ollaan meititty, että mitä kaikkea vauvalle pitäisi ostaa. Syyhyttää jo päästä ostoksille mutta samalla tuo huoli päällään niin pelottaa avatakin vauvatarvike sivuja.
Öisin on hankalaa löytää hyvää asentoa, selällään en ole ikinä osannut nukkua, mahallaan tuntuu inhottavalta ja kyljellään on hankalaa saada jalat hyvin :D Pakko olla tyyny jalkojen välissä että saa aseteltua itsensä hyvin. Hirveätä pyörimistä aina tunti ennenkuin saa hyvän asennon.
Onko muilla nukahtaminen hankalaa?

Tiukutus&Masi 15+1 :heart:
 
Tiukutus Eikös sulla ollut doppleria? Sillä kuuntelet sydänäänet niin huoli helpottaa! :) Minä ostin sen Angelsounds dopplerin huuto.netistä ja eilen sain kuulumaan selkeän sykkeen ihan tuosta pinnasta. Joten sulla varmasti kuuluis jo kun oot niin paljon "paremmilla" viikoilla kuin minä. :)

Kivaa! Kohta meistä kaikki on päässeet ultraan! Pitäis tehdä treffit sen kunniaks. :)

Tää oli nyt tällainen pikakirjoitus,pitäis kai käydä huushollin kimppuun kun ihmisiä tulossa tänään tänne.

mandi ja nuttu 12+3
 
Täällä alkoi viikonloppu vähän aikaisessa. Kuopuksella on ilmeisesti angiina, joten olen loppuviikon lasten kans kotona. Ei kyllä haittaa "loma" yhtään, töissä on v*mäistä ja kiirettä (en jaksa ees potea kauheita omantunnontuskia, olen kyllä jo venyny ihan tarpeeksi kun muita on ollu pois..) harmittaa vain kun pieni on kipeänä. Nukutin pojan just kantoliinaan päikkäreille, on se niin sulonen ja varsinkin kun sen saa vielä joskus liinaan kököttämään <3
Maha ei ole paljon kasvanu, äippähousut piti jo maanantaina laittaa mutta löysien paitojen alle saa pömpötyksen vielä nipinnapin katoamaan. millonkahan tämä pullahtaa oikein tosissaan esille? esikoiselta muistaakseni vielä puolivälissä ei ulkopuoliset ois arvannu mitään, kakkoselta vaihdoin äippähousuihin joskus 12+ viikoilla.
Meillä piti olla lastenvaatekutsut illalla, jouduin nekin nyt perumaan. Toisaalta, eipä tarvitse siivota taloa niin tarkkaan (jaksankohan oikeastaan alkaa ollenkaan luutuamaan :D) eikä rätätä eväitä vieraille. Pari viime yötä on menny niin huonoilla unilla lapsia hoidellessa, ettei olis kyllä ollu juuri paukkujakaan.
Pikku tirsat taidan käydä ottamassa, sittenpä sitä vois harkita josko kävis illan päälle lenkillä :) koiraparka ei ole paljo lenkkiä saanu viime aikoina kun äitiä ei oo oikein jaksattanu, onneksi se kaheli juoksee tuolla päivät pellolla millon minkäki jäniksen tai koneen perässä, viimes eilen oli juossu traktorin perässä onnessaan kun mies oli kylvämässä :D pennulle on niin ihmeellistä tämä kevät!
Tälle keväälle olis noin miljoona projektia ja rahareikää tiedossa, ajasta ja varsinkin miehen ajasta vain kova pula. Pitäis tehdä koiranhäkki, laittaa puutarhaa, hankkia uus ruohonleikkuri, tehä uus hiekkalaatikko, lapsille joku kiipeilyteline, siivota pihapiiristä romuja hiiteen.. huhhuh. ei kai auta kun reunasta alottaa aina kun saa tilaisuuden :)
sen verran aktiivista on ollu elämä viime viikot, ettei vieläkään aina oikein ees muista raskaana olevansakaan, varsinkin kun ei niitä oireitakaan juuri ole, väsymystä lukuunottamatta... ehkäpä se kasvava maha sitten taas paremmin muistuttaa olemassaolollaan että vähän pitäis hiljentää ja alkaa varomaan rivakoita liikkeitänsä :)

kurjenpolvi ja masuasukas 14+0
 
Mä taidan olla se viimeinen ultrattava. Mulla vasta ensi viikon perjantaina aika. Odotan sitä kyllä kuin kuuta nousevaa.

Chicco:
KOvasti voimia sinulle ja perheellesi. Olet kyllä vahva ihminen kun pystyt jo muidenkin raskauksista iloitsemaan.

Onnea myös kaikille jotka ovat saaneet hyviä ultrauutisia ja Papulle erityisesti onnea terveestä tytöstä.

Mitoista oli ainakin ollut puhetta ja täällä on tämmöinen perusmittainen 166 cm ja 65 kiloa. Mä olen kanssa koko aikuisikäni ollut enemmän tai vähemmän ylipainoinen mutta ennen raskautta sain tipautettua 10 kiloa ja imetys vei vielä raskauskilot ja niiden lisäksi vielä -9 kiloa joten tällä hetkellä ollaan normaaleissa mitoissa. Nyt painoa on tullut vajaa pari kiloa lisää.

Hankintoja aletaan varmaan tarkemmin pohtimaan ton ultran jälkeen. Tuplia kun odottaa niin ihan kauhean myöhään en uskalla jättää. Ainoa hankinta on täällä ollut se kotidoppleri millä en vieläkään saa kuin yhdet äänet kuuluviin mutta koska nekin on aika työn takana niin niillä mennään. Se on mun hermoja kuitenkin rauhoittanut vaikkakin välillä myös hermostuttanut lisää. Viikot onneksi lisääntyy ja kohta äänet varmaan jo kuuluu ilman isompaa etsimistä.

Mulla on alkanut issias vaivaamaan. Esikoisen odotusaikana veti välillä jalat alta mutta hävis heti synnytyksessä. Nyt se alkoi muistuttelemaan jo alkluraskaudessa. Voisikohan noi hormoonit vaikuttaa siihen? Kokoajan vaan äityy pahemmaksi eli saa nähdä kävelenkö mä loppuraskaudesta enää ollenkaan.

Onko kukaan vielä imetystä miettinyt? Mä olen kunnianhimoisesti suunnitellut imettäväni molemmat. Esikoisesta olin varsinainen lehmä ja olisin ruokkinut mennentullen naapurinkin mukulat joten ajattelin maidon nytkin riittävän. Itsekkäästi lisäksi toivon sen taaskin laihduttavan mut takaisin normimittoihin. Täytyy hommata hyvä imetystyyny ja lehmän hermot kun alkaa opettelemaan tuplaimetystä. MÄ olen ajatellut laittaa esikoisen parina päivänä viikossa aamupäivähoitoon kun ei se vielä noihin kerhoihinkaan pääse jotta olis edes jotain helpotusta.Katsotaan sitten miten homma oikein lähtee käyntiin :)

Siisu ja kusti & Kosti 11+2 (ne on poikia niin kauan kun joku toisin todistaa)
 
Moi kaikille!

Tää ilmoittautuu kans Marraskuun odottajiin.. Pidemmän aikaa taustalla roikkunut ja lueskellut juttujanne. En vaan saanut aikaiseksi aikasemmin rekisteröityä ja jotenkin oli niin kovin suuri pelko siitä että kaikki ei menisi niin kuin toivoisi.

Tänään kuitenkin ultrassa käyty ja kaikki näkyi olevan hyvin. Masussa kovin vikkelään liikkuva kaveri. Seulonnoista saatiin normaalit tulokset, että siinä mielessä kovin helpottunut olo.

Olen äskettäin 25 täyttänyt. Esikoista odotan. Ultran mukaan viikoilla 13+1 mennään (pidän sitä varmempana kuin neuvolan arviota). Laskettuaika olisi 15.11. Synnytyssairaala on K-SKS.

Täytyy lähteä töihin päin suuntaamaan, vaikka näin aurinkoisena päivänä kelpaisi olla kotosalla ja ihmetellä ulkosalla.
 
Heippatirallaa !!

Näin viimeyönä unta, että synnytin pojan :) ja voi että kun se oli ihanaaa :D
Mutta olin siinä unessa todella kipeä koska mut piti leikata. Mies otti kauheesti kokoajan kuvia ja videokuvaa kun olin todella huonossa kunnossa ja sitten se muka lisäs sen videon facebookkiin :O heh!

Tuon unen jälkeen tuli ekan kerran sellanen olo, että tekis mieli mennä ostamaan kaupat tyhjiksi kaikkee vauvajuttuja :D hillitsin kuitenkin vielä itseni ja odotan perjantain neuvolan ja ensikeskiviikon np-ultran ja sitten ajattelin josko sitä menis ostamaan jotain kivaa :D

Tiukutus, JOO, sama homma unen saanti miltei mahdotona juurikin samoista syistä. Mulla on kolme tyynyä mitkä asettelen, että saan edes jonkinmoisen nukuttavan asennon :D

öitä :)

Smaria ja tyyppi 12+5
 
Tervetuloa, brut! :flower:

Chicco, hui kamala! Melkoinen rumba kyllä ollut. :(

Huh, ei oo mukavaa tuo päivittäminen. Muut tekstit menee melkeinpä ohi, kun täytyy etsiä tekstien seasta olisko päivitettävää. Mut iteppä tämän pinon aloitin joten ei pitäs valittaa. :D Mut jos synnytysten jälkeen halutaan laittaa pino pystyyn tuonne vauvat-osioon niin silloin saa kyllä joku toinen hoitaa päivitykset.

Imetyksestä: Oon miettinyt ja aion imettää jos vaan onnistuu ja maito lähtee hyvin nousuun. Esikoista en imettänyt kuin pari ekaa elinviikkoa. Ei pää kestänyt eikä maitoa paljon herunut. :ashamed: Jospa olis parempi tuuri tämän kakkosen kohdalla.

Minäkin jopa sain dopplerilla äänet kuulumaan eilen illalla. :heart: Syke huiteli 140-155 välillä ja välillä vauva potkaisi oikein kovasti anturia.

ON: Ultrassa ja veriseulassa käyty. Vauva oli kasvanut ja heilutteli vimmatusti käsiä ja jalkoja. Välillä pienet sormet vilahti ruudussa. :) Painoarvio oli 106g ja vastasi viikkoja 15+0. Veriseulan tulokset saan parin viikon sisällä.

Diinu & Pipana 15+3
 
Kiitos tsempeistä! Onneks muillakin on oireet lähteneet. Huomenna tähän aikaan olen ultrattavana. Huuh, aikainen herätys siis huomenna.

Diinu Mitä jos sovittaisiin että tästä lähtien päivitykset laitetaan yv:nä sulle?? Ei sun sitten täältä teksteistä tarvitse etsiä.

Imetys Imetän jos onnistuu. Esikoista täysimetin 4,5kk ja kakkosta 5,5kk. Esikoinen ei osannut imeä kunnolla..

Tervetuloa brut!

Mittoja Olen 164cm ja ennen raskautta 54-55kg. Ekassa neuvolassa olin 56kg. Molemmissa raskauksissa on tullut 10kg. Imetys on vienyt kiloja hienosti =)

Kurjenpolvi Voimia sinne!

Lasten ikäerot Esikoisen ja toisen välillä on 1v7kk ja taitaa tulla sama kakkosen ja kolmosen väliin. Esikoisen ja kolmosen ero on sitten... öö.. 3v3kk. Ei jaksa laskea :)

Raskausarpia ei kummassakaan raskaudessa ole tullut.

Se olisi sitten varmaan koko päivä sisällä kun sataa. :/

Biana 11+3
 
huomenta!

Ihana ilma, toivottavasti pysyy tälläsenä koko päivän! harmi biana jos teillä sataa :(

imetys... mä oon nyt imettäny ekaa 1v 2kk, tokaa 1v 1kk ja kolmatta 1v, ja joka kerran vannon, et seuraavaks tulee pullovauva. on se ne vauva-ajat helppoa, mut kyl sitä on niin kiinni siinä lapsessa kun imettää. ja siihen jää koukkuun, sitä on joka välissä tyrkkäämässä tissiä vauvan suuhun :) en kuitenkaan kielteinen oo, ja pidän imettämisestä kyllä, se alkaa vaan loppuajasta tympimään... mä vielä täys-imetin kakkosta ja kolmosta puoli vuotta kumpaakin... muut luulen siis että imetysrumba alkaa taas marraskuussa...

mitat: 158cm persjalkainen myös painan 66kg, 6kg on mun mielestä ylimäärästä, vaikka jotkut taulukot sanoo toista... mul on tiimalasivartalo ja se tasan 60kg on ollu semmonen, mihin mä oon ollu tosi tyytyväinen. nii ja siis viime kesästä oon jo laihtunu 10kg, et aika paljon tuli painoo kolmosesta!

ikäerot: eka on nyt 5v 10kk, toka 3v 10kk, kolmas 1v 7kk. kolmas on syntyny 1.11, eli ikäeroksi tulee se pari vuotta, niinku ekan ja tokanki välillä, no itseasiassa siis kaikkien lasten ikäerot toisistaan on se pari vuotta, tää on menny just niinku on pitänykki :)

mulla ei oo ollu nukahtamisen kanssa ongelmia, sammun ku saunalyhty :D

järkyt suonikohjut taas mulla... sattuu... onks muilla? mä en voi tajuu mist johtuu, joskus ne sano et kohtu painaa niit suonii ja siks tulee... mut eihän se ny vielä mitään paina ja suonet on taas semmoset et tänäkesänä ei paljoo shortsei ja mekkoi pidetä, onneks legginsit on keksitty!

nyt muihin askareisiin! :) aurinkoa!

nallemakarooni tytötx3 ja öhkömönkiäinen 13+6
 
Heippa kaikille! 21v esikoistaan odotteleva mamma ilmottautuu mukaan :) Asutaan mieheni kanssa Vantaalla ja synnytyssairaalaksi valittiin kätilöopisto. LA tosiaan on 1.11. Me ollaan käyty varhaisultrassa ja nt-ultrassa jossa todettiin että kaikki on murulla hyvin :) nyt odotellaankin viikonpäästä olevaa neuvola käyntiä, josko mamma saisi tietää joudutaanko tässä rauta kuurille. Rakenne ultraan päästään kesäkuun alussa. Välillä miettii että onkohan kaikki hyvin kun ei vielä tunne liikkeitä. Mutta se on vissiin ihan normaalia ettei tässävaiheessa vielä tunne mitään :)

Mukavaa odotusta kaikille toivottelee:
Cee- & masukki 15+2
 
kiitos ultraonnitteluista ja onnea myös muille ultrassa käyneille, ilonavond ja tytti83 ainakin olivat saaneet hyviä uutisia myös =) ja tsemppiä odotteluun vielä teille, joilla ultra edessä! se on kyllä piinaavaa etenkin loppukuun masunkasvattajana odottaa vuoroaan... viimeksi mulla oli LA 1.4. niin oli ekojen joukossa aina kaikessa, mut ihan kiva se alkaa olla loppukuun odottajanakin, kun on vihdoin saanut nuo maagiset 12 vkoa täyteen ja päässyt ultraan =)

mandi mä oon mukana tapaamisessa, jos semmoinen saadaan aikaan =) viime odotusaikana sain palstalta monta hyvää ystävää, kun meillä oli aktiivinen mammatreffailijaporukka.

meillä tulisi lasten ikäeroksi 2v7kk. tuntuu ihan hyvältä, sillä leikit menee vielä hyvin yhteen sitten parin vuoden päästä alkaen ja kuitenkin esikoinen on tuossa vaiheessa toivottavasti jo saanut vähän järkeä päähänsä. meillä on todellinen villikko, joka on salamannopea liikkeissään ja kaikkea muuta kuin järkipuhetta kuu(nte)leva. toiveena olisi myös että olisi päässyt vaipoista eroon tuossa vaiheessa, mut saapi nähdä.

imetys oih, ihanaa, mä todellakin aion imettää ja pitkään :heart: esikoista täysimetin 6kk ja kokonaisuudessaan 1v3kk ja oli haikea lopettaa, mut esikko ei vaan malttanut sit enää olla sen verta paikallaan, että ois homma sujunut... kaikki siinä imetyksessä oli jotenkin vaan niin luonnollista ja ihanaa. etenkin läheisyys vauvaan oli mahtavaa ja olihan se myös älyttömän helppo ratkaisu, kun vertaa pulloruokintaan. et todellakin toivon imetyksen sujuvan yhtä hyvin kuin viimeksi (ainoa ongelma oli suihkutissit mut parempi se kuin ei maitoa riittävästi)!

raskausarpia ja suonikohjuja ei tullut viimeksi ja toivon et ei tulis nytkään. mulla tuli viimeks painoa aika tasaisesti ja vauva oli pieni, et ehkä sekin suojeli pahemmilta arvilta.

diinu jos susta tuntuu tietojen päivittäminen raskaalta, niin voihan sitä ylläpitäjää vaihtaakin kun kuukausi vaihtuu? meillä oli viimeksi varmaan 3 "pinoemoa" odotusaikana ja vauva-taaperoaikanakin on ollut 2.

onkos teille muuten tullut mitään tyttö-poikaoloja? nyt kun uskallan ajatella asiaa, niin musta tuntuu kyllä vähän enempi et ois poika tulossa. mies on ihan varma että poika on. mut todellakin ihan sama, kunhan terve vauva saataisiin!

aurinkoista päivän jatkoa täältä etelästä! uskaltauduin muuten eilen pitkästä aikaa kunnon pyörälenkille, jospa tästä pääsisi taas liikkeelle ja "rantakuntoon" :D noiden alun vuotojen takia en siis ole liikkunut käytännössä yhtään 2kk:en.

t. manna8 + ernesto 12+1 :heart:
 
Imetyksestä toivon että voisin imettää ja mahd. kauan. Jotenkin mulla on jo valmiiks sellanen olo että se ei onnistu mut toivottavasti onnistuis!!

Nonii nyt se alko, pitää herätä kerran yöllä vessaan ja seuraavaks aamu 7-8 :) pissihätä on ihan kauhee jo siihen mennessä.

Voi kun ois jo maanantai.. Kävin muuten toissapäivänä neuvolassa kuuntelee sydänääniä kun se täti oli pyytäny mua sinne näillä viikoilla. Ne kuulu heti kun se laitto sen toosan masuun :D syke oli 159. Sit se sano että voi olla et menee vieläki taaksepäin kun 11+3 (tällähetkellä) mut tuskimpa siirryn joulukuisiin kun oon jo tottunu täällä höpöttelemään.
 
Tervetuloa uusille minunkin puolestani! Ja onnea kaikille hyviä uutisia saaneille :)

).( Tänään olisi neuvola iltapäivällä. Toinen vasta laatuaan, eikä siellä varmaan ihmeempiä tehdä. Sydänäänet nyt ainakin kuunnellaan, mikä on aina kivaa! Onko teillä ollut miehet mukana neuvolakäynneillä? Meillä ei mies tänään tule mukaan, vaikka mielelläni olisi hänet kyllä sinne ottanut. Olisi kiva esikoisen ollessa kyseessä tehdä tämä kaikki uusi yhdessä.
Päänsärky on ollut ihan jatkuvaa ja tänään taas aamulla sain pönttöäkin halailla. Kysyn vaan että mikä alkuraskauden pahoinvointi.. Ei se ollut mitään tähän verrattuna!

Leeniliini ja Papu 15+0 (jee! viikot lisääntyy)
 
nallemakaroonin kanssa sama juttu, ettei ole ongelmaa nukahtamisessa, iltaisin nukahdan heti kun saan =)

Tervetuloa Cee-

Leeniliini Mies ei ole neuvolassa mukana. Ensimmäsen raskauden ensimmäisessä neuvolalääkärissä oli mukana. Onhan ne käynnit aika tylsiä :) Parempi miehen on olla töissä saamassa rahaa kuin tylsistyä neuvolassa :D Eriasia olisi se jos käynnit kävisi helposti mieheltä. Nt-ultraankin menen yksin kun mies on kotona lasten kanssa sen ajan (ja sitten kiiruhtaa taas töihin kun palaan).

Onnittelut ultrassa käynneille :heart:

Ehkäpä se aurinko paistaakin kohta ja päästään ulos. Sade loppui :)
 
Ikäeroa meidän mussukoille tulee 4v1kk :heart: Ihan kiva että esikoinen on jo vähän isompi, ja jaksaa ehkä hetken leikkiä itsekseen jos puuhailen vauvan kanssa. Itselläni on pikkusiskon kanssa 5v ikäeroa ja veljen kanssa 13v, ja hyvin ollaan aina tultu juttuun.

Imetyksestä - imetin esikoista ensin 6kk täysimetystä, ja jatkoin 1v1kk ikäiseksi. Samoilla linjoilla kuin manna8, imetys on oi ja ah ja sydän!! Ja maailman kätevintä kun on aina eväät mukana oikean lämpöisenä. Meillähän uhkasi jäädä koko imetys kun esikoisen synnytyksessä meni kaikki mahdollinen pieleen, ja vauva joutui suoraan synnytyksestä (ilman että ehti sylissäkään käydä) Lastenklinikan teholle 5 päiväksi :( Onneksi Kättärillä oli maailman ihanimmat kätilöt, jotka pisti mut heti pumppaamaan ja toimittivat klostrumia (?) pikkuiselle, ja kun sitten vihdoin sain 5pv ikäisen nyytin syliin olisi maitoa riittänyt isommallekin pesueelle :D Kätilöt ehdottikin et ryhtyisin luovuttajaksi, mutta siinä vaiheessa halusin vain vauvan kanssa kotiin rakentamaan pesää :heart:

Raskausarpia tai suonikohjuja mullekaan ei tullut viimeksi. Käytin Clarinsin raskausarpi-voidetta ja nostin jalat joka ilta ylös ja kotijumppasin (apua, taidan nyt kuulostaa hullulta...:D), en tiedä oliko sillä vaikutusta vai saneleeko geenit.

Täällä ehkä ihan vähän tyttöolo. mutta olisi kyllä ihanaa olla poikapesueenkin äippä :heart: Eli vauvan "merkillä" ei siis mitään väliä!
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa brut ja Cee-! :wave:

Imettää haluan niin kauan kuin mahdollista. Toivottavasti siis onnistuisi ja sujuisi hyvin ainakin puoli vuotta :)

Ihanaa smaria että täällä on toinenkin tyynyjen asettelija :D Mulla on yks tuollainen jätti tyyny jonka saa mahtavasti kun vaan hetken taistelee :D

Diinu olin myös ehdottamassa, että entäs jos päivitykset laitettaisiin yv:nä niin ei sekoita tekstien seassa? :)

tyttö-poikaolosta mulla on ihan selvä poikaolo :)

Leeniliini mun mies oli ekalla neuvolakäynnillä mukana ja saattaa joskus aina tulla mutta ei sentään joka kerta innokkaana ole lähdössä vaikka mielelläni ottaisin aina mukaan :)

ON:
En tiedä jyllääkö nyt hormonit vai kevät vai ihan vaan muuten vaan, mutta tänään aamulla kun heräsin ja mies vielä nukkui vieressä niin tajusin taas mitn paljon rakastan häntä :heart: En hirveä hempeilijä ole normaalisti ja mieskin tänään hieman ihmetellyt kun olen niiiiiin rakastunut :D
Kauhea himo hapankorppuun, joka ei niin kiva juttu kun kerää tuota ilmaa ihan mukavasti :whistle: saatan paketillisen syödä päivässä jos oikein innostun :D
Nyt nauttimaan hapankorpuista ja rakkaudesta aurinkoon :p

Tiukutus&Masi 15+2 :heart:
 
Onpas taas viikko vierähtänyt rivakasti! Töissä oli viime viikonloppu niin kiire ja tämä viikko on sitten mennyt siitä toipumiseen.

Tervetuloa kaikille uusille! Onnea hyvistä ultra- ja muista kuulumisista!

Mä en muista mistä kaikesta täällä on puhuttu, mutta ainakin

Asumisesta. Me asutaan kolme vuotta vanhassa 132 neliöisessä omakotitalossa melko maalla. Ei ole paljon naapureita ja kylälle on matkaa noin 2,5 km. Ihana rauha! Tällä hetkellä on kolme makkaria, mutta olkkariin rakennetaan väliseinä kesällä 2012, että saadaan neljäs makkari. Sitten on kaikille lapsille omat huoneet.

Ikäeroista. Meidän esikoinen täyttää kesällä 8v ja kuopus syyskuussa 3v eli vanhimman tän mukelon välille tulee 8v 5kk ja kuopuksen ja mukelon välille 3v2kk. Ihan sopivat ikäerot meille. :)

Rintavarustuksesta. Sitä löytyy täältäkin.. Eli H80 on meikäläisen rintsikoiden koko.. Ei niin kiva ja rintaleikkaus on edessä, kunhan lapset on tehty. Mä olen huikeat 162cm pitkä ja painoa on 66,6 kg ja sitä ei vielä ole yhtään tullut lisää. Painoa on 4 kg enemmän kuin kuopuksen odotuksen alussa ja about 15 kg enemmän kuin esikoisen odotuksen alussa.. Olin silloin nuori ja hoikka! ;) Mä oisin tyytyväinen sellaseen 60 kg painoon. Tän vuoden puolella sain noin 5 kg pois, ettei ihan niin paljon ollut lähtöpainoa. Joten noihin mun mittohinkin nähden mulla ihan järkyn kokoiset tissit! :D

Imetyksestä. Esikosta imetin noin 2 kk ja kuopusta 9,5 kk. Aioin imettää nyt niin pitkään, kun se hyvin sujuu ja ei aiheuta stressiä. Eli katsellaan sitten talvella.

Mies ei käy neuvolassa mun kanssa. Esikoisen odotusaikana oli aina mukana, mutta kakkosen ei. Eikä tartte nytkään tulla sinne, kun eihän siellä mitään ihmeellistä ole. Ultrissa on tietty mukana.

Raskausarpia tuli kakkosen odotuksessa kiitettävästi, joten eiköhän niitä tule nytkin. Suonikohjut eivät ole ikinä vaivanneet. Jännä juttu, kun esikoisen odotusaikana ei tullut arven arpea, vaikka olin tosi hoikka ja "timmi", mutta sitten kakkosesta tuli, vaikka oli selkeesti löysempi nahka. :D Ehkä se on joku ikäjuttu? Nyt mä tuun varmaan ihan seepraksi! :D

Haluaisin tilata kotidopplerin
. Minkälainen olisi hyvä?

Tyttöolo/poikaolo. Ei mitään oloja! Ei sitten niin yhtään yhtikäs mitään. Eikä sen kummempia toiveita. Kaikki muut kyllä odottaa kahden pojan jälkeen tyttöä, mutta meillä vanhemmilla ei ole mitään odotuksia. Veljet kyllä odottaa pikkuveljeä. Yksi jäsen jalisjoukkueeseen lisää! :)

Hankintoja en ole tehnyt. En edes yhtään vaatetta vielä hypistellyt. Ehkä sit joskus kesällä.

(.) Mulla ei juurikaan ole mitään oireita, paitsi lievää jomotusta alavatsalla ja alaselässä (täällä välillä vähän kovempaakin jomotusta). Rinnat on arat, kun iltaisin liivit heittää pois. Masu ei taida näkyä yhtään. Ehkä näytän vähän lihoneelle eli olisiko turvotusta. Viime viikolla mitta masun ympärillä oli kasvanut noin sentin, huomenna mittaan taas uudelleen. Kaikki tavan housut menee vielä jalkaan. Tukisukkia on pidettävä töissä tai jalat turpoo hirveiksi.

Nämä nyt äkkiseltään mieleen. Nyt lepuutan sohvalla vähän aikaa ja sit tuleekin vieraita. Hyviä vointeja kaikille!

PP rv 12+2
 
No niin ultrassa käyty. Siellä se kaveri sätki ja potki vinhaan. Vastasi mitoiltaan rv 11+4 mikä sit merkittiinkin neuvolakorttiin ja la päivä jonka itsekkin epäilin sen olevan eli 27.11. Se taitaakin olla tuolla listoissa jo. Pää-perämitta oli huikeat 48mm ja nt 0,9 eli hyvä :)
Nyt tuli ultrassa olo et perhana muiden mielipiteistä! Meille tulee vauva! :heart: Täräytinkin sit kaupassa tutulle uutisen kun siinä häntä näin :)

Imetyksestä olette puhuneet. Imetän niin kauan kuin itsestä hyvälle tuntuu. En ole imetysfanaatikko :)$) ja en ymmärrä asiasta vöyhkäämistä. Ei se tee äitiä jos imettää tmv mitä välillä saa lukea lehdistä. Helppoa se on kun aina mukana mut tilanne kerrallaan, en ota paineita. Imettänyt aiemmin olen 6kk, 7kk, 10kk ja 8kk.

Ikäeroa
taitaa tulla 1v 9kk noin. Muut ikäerot meillä 1v7kk, 1v8kk ja 2v1kk.

Hassua kun teillä osalla ollut jo useita neuvolakäyntejä. Itsellä tasan yksi ja nyt tää ultra hoitajan luona. Seuraava neuvola ajottuu sinne rv 16 tienoilla.

Poika-tyttöolo...hmmm.. Aika sekä että. Ehkä aavistus enemmän tyttö...

Tuomenkukka rv 11+4 :heart:
 
Hei

Tervetuloa uusille! Kiva kun jotkut olivat kiltisti ohjanneet usia tulokkaita vanhoista pinoista tänne uuteen :)

Asumisesta Meillä on pari vuotta sitten ostettu kerrostalokolmio, ei olla edes ajateltu vaihtaa. Juuri tehty putkiremontti ja muutenkin remonttia. Rivitaloasunto olis mukava, oma vielä mukavampi, mutta mun sijaintivaatimukset on vielä niin korkeella, ettei oo ede teoriassa mahdollista muuttaa mihinkään unelmaan. Katsotaan kunhan aikani kannan vauvaa hissittömän talon ylimpään kerrokseen, että mistä kaikesta sitä on valmis luopumaan :)

Imetyksestä Alkuun oon valmis tekemään kaikkeni, että sen saisi sujumaan, mutta jos ei suju niin sitten ei suju. Sitten syötellään pullosta ja nautitaan elämästä sillä tavalla. Haluan siis imettää, mutta en mihin hintaan tahansa. Lähipiiristä löytyy kyllä tämän maakunnan parhaat asiantuntijat imetykseen liittyen, joten tuskin se neuvoista, tuesta ja ohjauksesta jää kiinni :)

Kyselisin sellaista, että onko kukaan käynyt aiemmista lapsista rakenneUÄ:ssä 4D:ssä? Mies on lähdössä Saksaan ja haluttais kokea se rakenneuä yhdessä ennen sitä ja ajateltiin, että samallakos sitä käväsis 4D.ssä kun maksaa pitää muutenkin. Noh, äsken kun soittelin, niin ajanvaraustäti sanoi, ettei rakenteita voi katsoa 4D:llä. Eli onko se nyt kuitenkin mentävä ihan tavisultraan, vaikka sopiihan sekin.

T: Manna* ja Mytty 15+6
 
Viimeksi muokattu:
Manna*: Me ei olla käyty ikinä 4D ultrassa, mutta ilokseni sain kuulla, että Mikkelin keskussairaalassa, jos mä synnytän ja siis ultrissa käyn, on ollut kaksi vuotta käytössä 4D ultra ja rakenneultra tehdään sillä. Np-ultrassakin harjottelija yritti sitä käyttää, mutta ei vissiin osannut, koska näkymään sai vaan sellaisen epämääräisen möhkäleen, eikä kokenut kätilö (joka oli aika nuiva..) alkanut häntä neuvomaan ja vehjettä säätämään. Tuttavani, joka sai juuri vauvan, sanoi, että heillä näkyi sukupuoli 4D np-ultrassa! En tiedä onko mahdollista, mutta niin hän väitti. Vähän harmittaa, kun me ei saatu kunnon näkymää jo viime viikolla.
 

Yhteistyössä